Ostrzeżenie meteorologiczne – opady marznące

Konkurs plastyczny “Kujawy – Moja Mała Ojczyzna. Sztuka Ludowa Kujaw”

Informacja dla mieszkańców ulic Plac Wolności, Kościuszki i 1 Maja w Lubieniu Kujawskim

Zostań rachmistrzem w Narodowym Spisie Powszechnym Ludności i Mieszkań 2021

Pan Marek Wiliński – Gminny Komisarz Spisowy w Lubieniu Kujawskim ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór kandydatów na rachmistrzów spisowych, którzy będą wykonywać prace spisowe w ramach Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań (NSP) 2021 na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej w 2021 r.

NSP 2021 odbędzie się w terminie od 1 kwietnia do 30 czerwca 2021 r. (po wejściu w życie drugiej nowelizacji ustawy o NSP 2021 w terminie od 1 kwietnia 2021 r. do 30 września 2021 r.), według stanu na dzień 31 marca 2021 r., godz. 24.00.

Szczegóły w załącznikach:

Kochani! 29. Finał WOŚP odbędzie się 31 stycznia 2021 roku.

Początkowo wydarzenie miało się odbyć 10 stycznia ale w związku z pandemią termin ten uległ przesunięciu. W zbiórkę, która dedykowana będzie wsparciu oddziałów dziecięcej laryngologii, otolaryngologii i diagnostyki głowy. Niestety, ze względu na sytuację epidemiologiczną, zbliżający się Finał WOŚP nie będzie taki sam jak w poprzednich latach. Przykro nam, ale w związku z brakiem możliwości zmuszeni jesteśmy rezygnować z Finału w Centrum Kultury. Na skutek zmian wprowadziliśmy różne formy zbiórki internetowej. Od teraz można wpłacać dowolne kwoty za pośrednictwem eSkarbonki dostępnej pod linkiem: https://eskarbonka.wosp.org.pl/f4fb4y

Od 21.01.2020 r. ruszyły nasze długo wyczekiwane licytacje. Mamy wiele wyjątkowych przedmiotów, każdy napewno znajdzie coś dla siebie.

Oto jakie obowiązują przy nich zasady:

  • Licytujemy do 29.01. do godz. 24.00,
  • Proponowane kwoty dodajemy w komentarzach pod postem,
  • Odbiór w dniu Finału w siedzibie Centrum,
  • Aby ułatwić nam i wam, prosimy aby podczas odbioru przedmiotu o podanie nr. aukcji.

Bądźcie z nami! W tym roku nie spotkamy się w tradycyjnej formie, ale nadal chcemy przekazać Wam naszą radość i wspólnie grać dla dziecięcej medycyny! Mimo, że zdalnie to razem rozkręćmy letnią zadymę w środku zimy!

Już 31 stycznia zapraszamy:

  • od 15.00 do 20.00 na zakup przepysznych ciast otrzymanych od Bar u Huberta
  • w Centrum Kultury od 15.00 do 20.00 będzie umieszczona puszka. Można przyjść, wrzucić datek.
  • Można również wirtualne wrzucić pieniążki do puszki do naszej e-skarbonki umieszczonej na stronie Facebook Centrum Kultury

* od 20.00- 20.15 symbolicznym światełkiem do nieba, będzie wypuszczenie czerwonych balonów na które serdecznie zapraszamy, oczywiście zachowując reżim sanitarny.

Dyżur telefoniczny w ZUS

Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpoczął wysyłkę deklaracji podatkowych PIT za 2020 r. Trafią one do wszystkich osób, które w zeszłym roku chociaż raz pobrały świadczenie z ZUS, np. emeryturę, rentę lub zasiłek. W tym roku ZUS jednak nie rozlicza świadczeniobiorców z nadpłatą podatku. Warto więc skorzystać
z  dyżuru telefonicznego z ekspertami ZUS i dowiedzieć się więcej na ten temat. Dyżur na temat nowych zasad rozliczenia podatku osób pobierających emerytury i renty odbędzie się 2 i 3 lutego. Podczas dyżuru eksperci wyjaśnią m.in.:

  • kto otrzyma z ZUS PIT 11A, a kto PIT 40A ,
  • czy osoby, które otrzymają PIT 11A muszą rozliczyć się z urzędem skarbowym,
  • kto musi samodzielnie rozliczyć się z urzędem skarbowym,
  • zasady sporządzania i wysyłania przez ZUS PIT-ów po osobie zmarłej,
  • zmiany w realizacji wniosków o niestosowanie zmniejszenia zaliczki na podatek. 

Eksperci będą dyżurować 2 lutego w godz. 9-12.00 pod numerem telefonu 52 34 18 704 oraz 3 lutego w godz. 9-11.00 pod numerem 502 008 688 – informuje Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.

Informacja dla mieszkańców miejscowości Chojny, Rzegocin, Modlibórz.

OBWIESZCZENIE Burmistrza Lubienia Kujawskiego o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego

OBWIESZCZENIE Burmistrza Lubienia Kujawskiego o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru położonego w obrębach ewidencyjnych
Kaliska i miasto Lubień Kujawski (STREFA MIESZKALNO-PRZEMYSŁOWA) wraz z prognozą oddziaływania na środowisko w dniach od 28 stycznia  2021 r. do 1 marca 2021 r.  w siedzibie Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pok. nr 18, od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 15.00.

Na podstawie art. 17 pkt. 9 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 293 z późn. zm.), art. 39 ust. 1 i 2 , art. 46 ust. 1 pkt 1 oraz art. 54 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 283 ze zm.) oraz Uchwały nr X/75/2019 Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim z dnia 10 października 2019 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru położonego w obrębach ewidencyjnych Kaliska i miasto Lubień Kujawski (STREFA MIESZKALNO-PRZEMYSŁOWA), zawiadamiam o możliwości zapoznania się z projektem planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko. Projekt planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko jest dostępny (w trakcie wyłożenia  do publicznego wglądu) w wersji elektronicznej na stronie internetowej gminy: http: www.lubienkujawski.pl Dyskusja publiczna nad przyjętymi w projekcie planu rozwiązaniami odbędzie się w dniu 9 lutego 2021 r. o godz. 15.30 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, 87-840 Lubień Kujawski, ul. Wojska Polskiego 29. Każdy może wnieść uwagi do projektu planu i prognozy oddziaływania na środowisko.

Uwagi mogą być wnoszone w formie papierowej na adres Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, 87-840 Lubień Kujawski, ul. Wojska Polskiego 29, w formie elektronicznej poprzez ePUAP lub za pomocą poczty elektronicznej na adres:sekretariat@lubienkujawski.pl Uwagi należy wnieść w nieprzekraczalnym terminie do dnia 22 marca 2021 r. Organem właściwym do rozpatrzenia uwag jest Burmistrz Lubienia Kujawskiego. Uwagi złożone po upływie wskazanego wyżej terminu, pozostawia się bez rozpatrzenia.

Więcej informacji na BIP Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim tutaj

Ostanie dni na zgłoszenie się do Małego ZUS plus

Do 1 lutego przedsiębiorcy mają czas, aby zgłosić się po raz pierwszy do „Małego ZUS plus”, który uprawnia do płacenia niższych składek na ubezpieczenia społeczne. Nie dotyczy to składki zdrowotnej, którą przedsiębiorca opłaca w pełnej wysokości. Z „Małego ZUS plus” w województwie kujawsko-pomorskim obecnie korzysta około 13 tys. płatników, w całej Polsce 300 tys.

„Mały ZUS plus” adresowany jest między innymi dla tych, którzy prowadzili działalność gospodarczą w poprzednim roku przez co najmniej 60 dni i nie przekroczyli rocznego przychodu w wysokości 120 tys. zł. Jeśli działalność gospodarcza była prowadzona krócej, limit przychodu wylicza się proporcjonalnie do liczby dni prowadzenia firmy.  

Do „Małego ZUS plus” można się zgłaszać od początku roku. Przedsiębiorca, który chce korzystać z „Małego ZUS plus” i spełnia warunki, powinien zgłosić się do ulgi maksymalnie do 1 lutego. Może to zrobić składając w ZUS odpowiednie dokumenty: ZUS ZWUA – wyrejestrowanie z dotychczasowym kodem ubezpieczenia oraz ZUS ZUA lub ZUS ZZA – zgłoszenie do ubezpieczeń z kodem właściwym dla „Małego ZUS plus”: 05 90 albo 05 92. Osoba, która korzystała z „Małego ZUS plus” w ubiegłym roku i nadal spełnia warunki w 2021 r. nie musi ponownie zgłaszać się do ulgi – informuje Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.

Pozostali przedsiębiorcy tj. ci, którzy rozpoczną lub wznowią prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej albo spełnią warunki do ulgi po 24 stycznia 2021 r. (np. po zakończeniu okresu 24 miesięcy korzystania z „preferencyjnych składek” na ubezpieczenia społeczne), zgłaszają się do małego ZUS plus w terminie 7 dni od zaistnienia zmiany.

Co ważne każdy korzystający z „Małego ZUS plus” w 2021 r. musi przekazać  ZUS DRA cz. II albo ZUS RCA cz. II. z informacją o rocznym przychodzie, rocznym dochodzie oraz formach opodatkowania z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej. Dokumenty te płatnik składa razem z kompletem rozliczeniowym za styczeń 2021 r. (odpowiednio w terminie do 10.02 lub 15.02) lub w pierwszym miesiącu, w którym wznowił/rozpoczął na nowo działalność prowadzoną w 2020 r. (w terminie do 10 albo 15 dnia następnego miesiąca).

Jak wyliczyć podstawę wymiaru składki

Kwota składek przy „Małym ZUS plus” zależy od dochodu. Podstawą ich wymiaru jest połowa przeciętnego miesięcznego dochodu uzyskanego z działalności w poprzednim roku. Nie zmienił się sposób obliczania minimalnej i maksymalnej podstawy wymiaru składek. Musi się ona mieścić pomiędzy 30 proc. minimalnego wynagrodzenia, a 60 proc. prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia, czyli między 840 zł a 3155,40 zł w 2021 roku.

Ulga, ale nie dla wszystkich

Z małego ZUS plus wykluczeni są przedsiębiorcy, którzy rozliczają się na podstawie karty podatkowej z jednoczesnym zwolnieniem sprzedaży od podatku VAT oraz ci, którzy prowadzą także inną pozarolniczą działalność (np. jako wspólnik spółki jawnej). Z ulgi nie skorzysta także osoba, która wykonuje działalność dla byłego lub obecnego pracodawcy w ramach tego, co robiła dla niego jako pracownik w bieżącym lub poprzednim roku kalendarzowym.

Przedsiębiorca może korzystać z „Małego ZUS plus” przez 36 miesięcy w ciągu kolejnych 60 miesięcy prowadzenia działalności. Ulga nie jest przeznaczona dla osób, które dopiero założyły swoją działalność. One mogą skorzystać z innych możliwości. Najpierw 6-miesięczna „ulga na start”, a następnie dwa lata „preferencyjnych składek” opłacanych od podstawy równej 30 proc. minimalnego wynagrodzenia. Wszystkie te ulgi są dobrowolne, ale warto pamiętać, że opłacanie niższych składek przełoży się w przyszłości na wysokość wypłacanych świadczeń z ubezpieczenia chorobowego, wypadkowego oraz ubezpieczenia emerytalnego i rentowego. Niższe składki, to niższe świadczenia – tłumaczy rzeczniczka.

Powiat Włocławski opracowuje dokumentację projektową rozbudowy drogi powiatowej Modlibórz – Kłóbka – Chodecz

Biuro Projektów Budowlanych Sp. z o.o. z Gdańska na zlecenie Powiatu Włocławskiego opracowuje dokumentację projektową rozbudowy drogi powiatowej Modlibórz – Kłóbka – Chodecz. Zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia dokumentacja oprócz poszerzenia i wykonania nowej nawierzchni asfaltowej na całym odcinku drogi ma obejmować wykonanie chodnika/ścieżki pieszo-rowerowej na odcinku od granicy pasa drogowego drogi krajowej nr 1 do miejscowości Kłóbka, o szerokości nawierzchni co najmniej 2,5m, oraz chodnik/ścieżkę pieszo-rowerową w miejscowości Kłóbka o szerokości nawierzchni co najmniej 3m. Chodnik w miejscowości Kłóbka w rejonie parkingu skansenu do łuku w kierunku jeziora o szerokości nawierzchni co najmniej 1,5m. Chodnik/ścieżkę pieszo-rowerową na odcinku od miejscowości Sobiczewy do miejscowości Chodecz o szerokości nawierzchni co najmniej 2,5m.

1 89 90 91 92 93 121

Ogłoszenie – Komisja Oświaty, Kultury i Sportu

Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury i Sportu informuje, że 25.02.2020r. (wtorek) o godzinie 9:00 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Oświaty, Kultury i Sportu. Omawiana tematyka: sprawy bieżące.

Przewodnicząca
Komisji Oświaty, Kultury i Sportu
Wojciechowska Elżbieta

Informacja dla mieszkańców miejscowości Kąty i Kretkowo

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje Mieszkańców miejscowości KĄTY I KRETKOWO, że w dniach 26, 27, 28.02.2020r. (środa, czwartek, piątek) w godzinach od 7:30 do 15:00 nastąpi wymiana wodomierzy.

Uprasza się o pozostanie w tym czasie Mieszkańców w domu.

Ogłoszenie – XIV Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim

Dnia 21 lutego 2020 roku (piątek) o godzinie 10:00 w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim przy ulicy Wojska Polskiego 22 odbędzie się posiedzenie XIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.





I. SPRAWY PORZĄDKOWE

1.Otwarcie XIV Sesji Rady Miejskiej
2.Stwierdzenie quorum
3.Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XIII Sesji Rady Miejskiej
4.Wybór sekretarza obrad
5.Przyjęcie proponowanego porządku obrad    

II. SPRAWY PRZEDMIOTOWE

1. Uchwała w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
2. Uchwała w sprawie udzielenia dotacji w roku 2020 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy kościele dla Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Św. Prokopa w Kłóbce.
3. Uchwała w sprawie udzielenia dotacji w roku 2020 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy kościele dla Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim.
4. Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2036.
5. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2020 rok.
6. Uchwała w sprawie określenia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt w Gminie Lubień Kujawski na 2020 rok.
7. Uchwała w sprawie  przyjęcia „Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2023”.
8. Uchwała w sprawie uchwalenia regulaminu targowiska gminnego.
9.Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, warunków i zasad korzystania oraz ustalenia stawek opłat za korzystanie z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Lubień Kujawski.
10. Uchwała w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubień Kujawski.
11. Uchwała w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
12. Uchwała w sprawie Statutu Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim.
13.Uchwała w sprawie szczegółowych warunków(zasad)  przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania.
14. Uchwała w sprawie przyjęcia projektu Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Lubień Kujawski.
15. Uchwała w sprawie przyjęcia planów pracy komisja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim na 2020 rok.
16. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski i udzielenie bonifikaty.
17. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski.
18. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiących własność Gminy Lubień Kujawski.
19. Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
20. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
21. Wolne wnioski.
22. Zakończenie obrad XIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.                     

Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Małachowski

PRZERWA W DOSTAWIE WODY

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje, o przerwie w dostawie wody w dniu 14.02.2020r. (piątek) w godzinach od 9:00 do 12:00 na terenie Lubienia Kujawskiego oraz wsi Kaczawka. Przyczyną jest planowana rozbudowa sieci wodociągowej. Przepraszamy za ewentualne utrudnienia.

Ostrzeżenie meteorologiczne – Silny Wiatr

Uwaga!! Pilne

W związku z sygnałami napływającymi od mieszkańców, na terenie gminy firma sprzedająca czujniki gazu i dymu podaje się za przedstawicieli Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim. Jest to informacja nieprawdziwa. Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności.

1 4 5 6

Przebudowa drogi powiatowej Lubień Kujawski – Narty

Trwają prace budowlane związane z przebudową drogi powiatowej Lubień Kujawski – Narty. Zadanie, którego inwestorem jest Powiat Włocławski obejmuje przebudowę drogi powiatowej Lubień Kujawski – Narty na odcinku 1,6 km polegającą na wykonaniu nowej nawierzchni drogi na całym jej długości wraz z budową ścieżki rowerowo pieszej szerokości 2,5 m. od strony jeziora poprawiającej bezpieczeństwo ruchu pieszych i rowerzystów, o co mieszkańcy przyległych do drogi miejscowości wnioskowali w ubiegłych latach. Wykonawcą zadania jest Włocławskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Włocławka. Inwestycja ma być zrealizowana do końca września br. Na zdjęciu Przewodniczący Rady Powiatu Zygmunt Wierzowiecki, Radny Powiatu Bogdan Domżalski oraz Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński podczas wizytacji placu budowy.

Kończymy prace budowlane związane z przebudową dróg gminnych w miejscowościach Wola Dziankowska oraz Dziankówek

Dobiegają końca prace budowlane związane z przebudową dróg gminnych w miejscowościach Wola Dziankowska oraz Dziankówek. Wykonawcą zadania jest Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Kutna. W ramach inwestycji przebudowany został prawie 800 metrowy odcinek w/w dróg gminnych do granicy gminy z gminą Gostynin. Zadanie o wartości prawie 300 tys. zł jest współfinansowane ze środków budżetu samorządu województwa w kwocie 137 tys. zł z tytułu wyłączeń gruntów z produkcji rolnej.

Rozpoczęto prace budowlane związane z przebudową dróg gminnych w miejscowościach Wola Dziankowska oraz Dziankówek

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 23 czerwca 2020

Rozpoczęto prace budowlane związane z przebudową dróg gminnych w miejscowościach Wola Dziankowska oraz Dziankówek. Wykonawcą zadania jest Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Kutna. W ramach inwestycji przebudowany zostanie prawie 800 metrowy odcinek w/w dróg gminnych do granicy gminy z gminą Gostynin. Zadanie o wartości prawie 300 tys. zł jest współfinansowane ze środków budżetu samorządu województwa w kwocie 137 tys. zł z tytułu włączeń gruntów z produkcji rolnej.

Prace na drodze gminnej w miejscowości Kaczawka

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 3 czerwca 2020

Trwają prace budowlane związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Kaczawka. Inwestycje realizuje firma DROGBUD Michał Podralski z Dobrzynia nad Wisłą. Aktualnie na pierwszym etapie przebudowy drogi wykonano korytowanie oraz podbudowę z kamienia pod kostkę brukową. Zadanie o wartości 669 tys zł obejmuje przebudowę w/w drogi gminnej o łącznej długości prawie 1 km. Inwestycja jest współfinansowana środkami z budżetu państwa w ramach Funduszu dróg samorządowych – edycja 2019 w wysokości 50% wydatków.

Umowa na remont „Szubienicy” wraz z zagospodarowaniem terenu w miejscowości Kamienna podpisana

W dniu 25 maja br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim podpisana została umowa na wykonanie prac związanych z remontem „Szubienicy” wraz z zagospodarowaniem terenu w miejscowości Kamienna. Umowę podpisali w imieniu gminy burmistrz Marek Wiliński, skarbnik Wanda Mordzak oraz w imieniu wykonawcy firmy KRIS-BRUK właściciel Krzysztof Świerczyński. Zadanie o wartości 770 tys. zł. będzie realizowane w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2014 – 2020 Stowarzyszenia Lokalnej Grupy Działania Dorzecza Zgłowiączki. Na realizację inwestycji gmina otrzymała dotację w wysokości 95% kosztów realizacji zadania. W ramach inwestycji planuje się w bieżącym roku remont budynku tzw. „Szubienicy” oraz budowę na działce gminnej siłowni zewnętrznej, placu zabaw oraz boiska o nawierzchni syntetycznej.

Przypomnijmy, że w 2016 roku Agencja Nieruchomości Rolnych w Warszawie przekazała nieodpłatnie Gminie Lubień Kujawski nieruchomość zabudowaną w miejscowości Kamienna. W skład nieruchomości wchodzi budynek tzw. szubienicy oraz działka o powierzchni ok. pół hektara. Tym samym zakończono wieloletnie starania gminy o przejęcie nieruchomości wykorzystywanej przez lokalną społeczność na cele kulturalne. Przejecie nieruchomości było możliwe dzięki przychylności konserwatora zabytków, który zezwolił na wydzielenie przekazywanej działki z całości parku w Kamiennej oraz przychylności kierownictwa Agencja Nieruchomości Rolnych w Warszawie.

Otrzymamy 50 tys. zł. z LGD Dorzecza Zgłowiączki na realizacje projekt z obszaru aktywnej integracji

W wyniku przeprowadzonej procedury wyboru i oceny operacji przez Stowarzyszenie LGD Dorzecza Zgłowiączki w odpowiedzi na konkurs grantowy nr 2/2019/EFS/PG  w zakresie Działania na rzecz osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, w zakresie wdrożenia rozwiązań z obszaru aktywnej integracji o charakterze środowiskowym: „Inne rozwiązania w zakresie organizowania społeczności lokalnej i animacji społecznej”, Rada Stowarzyszenia podjęła decyzję o przyznaniu środków grantowych w kwocie 50.000,00 zł. z naboru w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 r. dla projektu zgłoszonego przez Gminę Lubień Kujawski pn. „Kultura i nauka dla lokalnej społeczności”.

W ramach projektu 14 osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym oraz 4 osoby z otoczenia tych osób zakwalifikowanych do projektu w wyniku przeprowadzonej rekrutacji będzie mogło skorzystać z zajęć animacyjnych, spotkań z psychologiem, konsultacji dietetycznych, oraz wyjazdów na przedstawienia, seanse m.in. do opery, teatru, kina.

Proces rekrutacji przewidziany jest na czerwiec 2020 r. Natomiast projekt realizowany będzie od lipca do grudnia 2020 r.

Ponad trzy tysiące ton kruszywa z Funduszu Sołeckiego zostanie wbudowane w drogi gruntowe

Wzorem lat ubiegłych rozpoczęto prace związane z utwardzaniem dróg gruntowych kruszywem w ramach Funduszu Sołeckiego. W bieżącym roku w drogi gminne wbudowanych zostanie łącznie ponad trzy tysiące ton kruszywa granitowego. Wykonawcą zadania jest firma Transport Ciężarowy Handel Obwoźny Mirosław Gawłowski z Woli Olszowej gm. Lubień Kujawski. W 2020 roku już po raz piąty w historii gmina kupuje kruszywo w ramach Funduszu Sołeckiego. Pierwszy raz gmina kupowała w ten sposób kruszywo w ramach Funduszu Sołeckiego w 2016 roku. Bezpośrednią korzyścią tego typu zakupów jest 30% dotacja od Wojewody Kujawsko – Pomorskiego. Kruszywo drogowe jest wbudowywane w miejsca wskazywane przez sołtysów poszczególnych sołectw, które zdecydowały się na przeznaczenie swoich środków na ten cel.

Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Kaczawka

Rozpoczęto prace budowlane związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Kaczawka. Inwestycje realizuje firma DROGBUD Michał Podralski z Dobrzynia nad Wisłą. Zadanie o wartości 669 tys. zł obejmuje przebudowę w/w drogi gminnej o łącznej długości prawie 1 km. Inwestycja jest współfinansowana środkami z budżetu państwa w ramach Funduszu dróg samorządowych – edycja 2019 w wysokości 50% wydatków.

Pierwsze zbiorniki gazu w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim

Trwają prace związane z budową stacji redystrybucji gazu oraz gazyfikacją strefy przemysłowej w Lubieniu Kujawskim. Zadanie realizuje firma Novatek Green Energy Sp. z o.o., która w 2019 roku nabyła od gminy nieruchomość gruntową w obszarze strefy z przeznaczeniem pod budowę stacji redystrybucji gazu. Prace, które rozpoczęto już w 2019 roku to kolejny krok w kierunku gazyfikacji obszaru inwestycyjnego oraz miasta Lubień Kujawski. Firma zgodnie z planami rozpoczęła budowę sieci gazowej w ubiegłym roku i planuje zakończyć budowę stacji redystrybucji oraz ok 7 km sieci w bieżącym roku. Siec gazowa docelowo obejmie obszar byłego lotniska oraz miasto Lubień Kujawski. Obecnie trwają prace związane z budową stacji redystrybucji gazu oraz budową sieci gazu.

Budynek dawnej piekarni w Lubieniu Kujawskim będzie miał nową funkcję

Trwają prace związane ze zmianą sposobu użytkowania budynku dawnej piekarni w Lubieniu Kujawskim. Prace realizuje nowy właściciel obiektu firma APICOM z Lubienia Kujawskiego, która kupiła budynek w 2019 roku od dotychczasowego właściciela tj. Gminnej Spółdzielni Samopomoc Chłopska. Obiekt, który wybudowany został w 1981 roku do 2004 roku pełnił funkcję piekarni, a od 2005 roku budynek wykorzystywano głownie na cele magazynowe.  Nowi właściciele obiektu planują umieszczenie w nim zakładu przetwórstwa miodu oraz sklepu z artykułami pszczelarskimi. 

1 10 11 12 13 14

Konkurs – Bezpieczne Gospodarstwo Rolne

Konkurs – Wioski bez troski

Dopłaty do ubezpieczenia zwierząt gospodarskich – planowany start naboru 27 stycznia 2025 r.

Rolnicy, którzy zajmują się hodowlą trzody chlewnej, bydła, owiec, kóz, koni lub drobiu i ubezpieczyli posiadane zwierzęta od ryzyka zachorowania na co najmniej jedną z chorób zakaźnych wymienionych w § 2 ust.1 pkt 2 rozporządzenia MRiRW z 8 marca 2024 r. (np. salmonellozę, chorobę niebieskiego języka, ASF, wysoce zjadliwą grypę ptaków) będą mogli ubiegać się w ARiMR o pomoc.

Wsparcie będzie udzielane w formie refundacji 70 proc. składki ubezpieczenia od ryzyka wystąpienia chorób zakaźnych tych zwierząt. Warunkiem przyznania takiej pomocy będzie zawarcie w umowie ubezpieczenia lub polisie zapisu, z którego wynika, że wypłata odszkodowania nastąpi w przypadku wystąpienia ponad 20 proc. strat w produkcji zwierząt spowodowanych wystąpieniem co najmniej jednej ze wskazanych chorób zakaźnych. Istotne jest też to, że okres objęty ubezpieczeniem nie może rozpocząć się przed 1 stycznia 2024 r., a starającemu się o dofinansowanie nie przyznano innych dopłat do ubezpieczenia.

Rolnicy, którzy chcą ubiegać się o taką pomoc powinni m.in. posiadać prawo do dysponowania nieruchomością, na terenie której prowadzona jest działalność rolnicza. Ponadto dołączona do wniosku o dofinansowanie umowa lub polisa powinna obejmować ubezpieczenie co najmniej: 1000 sztuk rzeźnych: kurcząt, gęsi, kaczek, perlic, indyków lub drobiu nieśnego; ewentualnie 4 sztuk bydła, owiec, kóz lub koni lub 14 sztuk świń.

Pomoc finansowana jest z budżetu Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027, a wnioski będzie można składać tylko elektronicznie. Planowane rozpoczęcie naboru to 27 stycznia 2025 r. 

Więcej informacji na stronie ARIMIR gov.pl

UWAGA! PTASIA GRYPA!!

W związku z wystąpieniem ognisk ptasiej grypy na terenie powiatu włocławskiego, informujemy, że będą prowadzone kontrole dotyczące posiadanego drobiu (wszelkiego rodzaju). Aby uniknąć kar administracyjnych, prosimy mieszkańców wszystkich  sołectw w Gminie Lubień Kujawski o pisemne zgłoszenie ilości posiadanego drobiu do urzędu gminy za pośrednictwem sołtysów w TRYBIE PILNYM! Wzór zgłoszenia w załączeniu.

Niezbędne informacje w sprawie zasad i zachowania się w przypadku HPA

Bezpłatna zbiórka folii rolniczej

W dniach 13-14 listopada br. w godzinach 9:00 – 14:30 Gmina Lubień Kujawski wraz z Firmą VIK z Radomic organizuję BEZPŁATNĄ zbiórkę folii rolniczych oraz opakowań po nawozach typu Big Bag z terenu Gminy Lubień Kujawski. Odbiór odpadów odbędzie się na targowisku miejskim w miejscowości Kaliska.


UWAGA NIE BĘDĄ PRZYJMOWANE TAKIE ODPADY JAK: SIATKI OD OWIJANIA BALOTÓW ORAZ SZNUREK.


Każdy rodzaj odpadu musi być zapakowany w osobny worek Big Bag.

Prosimy o staranną segregacje, odpady zmieszane nie będą odbierane.

Więcej informacji pod nr: 54 284 43 52 lub w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim pok. 17 w godz. urzędowania.

eKRUS

eKRUS to system informatyczny Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego udostępniany w przestrzeni publicznej za pośrednictwem sieci Internet, dedykowany dla ubezpieczonych w KRUS: rolników, małżonków rolników i domowników, podlegających ubezpieczeniu społecznemu rolników lub ubezpieczeniu zdrowotnemu oraz członków ich rodzin zgłoszonych za pośrednictwem KRUS do ubezpieczenia zdrowotnego.

Klient zalogowany do systemu uzyskuje dostęp do treści spersonalizowanej, dotyczącej m.in. przebiegu ubezpieczenia, wykazu składek, informacji o zbliżających się terminach płatności i wysokości składek. Portal umożliwia wygenerowanie zaświadczenia o okresach polegania ubezpieczeniu społecznemu rolników oraz umożliwia dokonanie płatności on-line.

Założenie konta jest bezpłatne. Konto można założyć wypełniając stosowny wniosek w siedzibie Kasy bądź za pośrednictwem strony internetowej (wniosek elektroniczny, ePUAP).

Szczegółowe informacje dotyczące systemu dostępne są na stronie: https://www.ekrus.gov.pl.

Zachęcamy do założenia konta.

OR KRUS w Bydgoszczy

15 edycja Targów Sadownictwa i Warzywnictwa

Szanowni Państwo, z przyjemnością zapraszamy na jubileuszową, 15. edycję Targów Sadownictwa i Warzywnictwa, największej imprezy branżowej w Europie Środkowo-Wschodniej, dedykowanej producentom owoców i warzyw. To wyjątkowe wydarzenie to doskonała okazja do zapoznania się z najnowszymi technologiami i praktyczną wiedzą z zakresu ogrodnictwa.

Dlaczego warto uczestniczyć?

Na powierzchni 28 tys. m² wystawcy z Polski i zagranicy zaprezentują szeroką gamę środków produkcji, w tym innowacyjne nawozy, środki ochrony roślin oraz zaawansowane rozwiązania wspierające produkcję ogrodniczą. Na targach znajdą się firmy specjalizujące się w chłodnictwie, przechowalnictwie, maszynach do ogrodnictwa, sortowania i pakowania owoców i warzyw, a także producenci materiału szkółkarskiego i przedsiębiorstwa handlujące owocami oraz ich przetwórstwem.

Konferencje towarzyszące targom:

  • XV Konferencja Sadownicza
  • XII Konferencja Truskawkowa
  • XV Konferencja Warzywnicza
  • III Konferencja Jagodowa
  • II Konferencja Maszynowa
  • Uprawa Winorośli (NOWOŚĆ)

Nowości i atrakcje:

  • Strefa Biznesu: dedykowane miejsce spotkań dla producentów i kupców.
  • Nagrody im. prof. Szczepana A. Pieniążka: jubileuszowa, dziesiąta edycja nagród dla najbardziej innowacyjnych i korzystnych dla ogrodnictwa, środowiska oraz społeczeństwa produktów zgłoszonych przez wystawców.

Jubileuszowa edycja w liczbach:

  • 80 prelegentów z Polski i zagranicy,
  • 6 hal wystawienniczych,
  • 28 tys. m² powierzchni wystawienniczej,
  • 450 wystawców,
  • 16 tys. uczestników z kraju i zagranicy,
  • poletka pokazowe: sadownicze i jagodowe,
  • 2 kluczowe dni dla ogrodnictwa.

Nie przegapcie tej wyjątkowej okazji!

Skorzystajcie z promocyjnych cen i kupcie bilety już dzisiaj na www.tsw.pl

Zapraszamy także do śledzenia naszych profili w mediach społecznościowych, aby być na bieżąco z przygotowaniami do największych targów sadowniczo-warzywniczych w Europie Środkowo-Wschodniej: https://www.facebook.com/targi.tsw/?locale=pl_PL

To jedyne takie wydarzenie w branży ogrodniczej!

Do zobaczenia 22-23 stycznia 2025 r. w Kielcach!

Z serdecznymi pozdrowieniami,

Zespół TSW

„Zmiany w płatnościach bezpośrednich, w tym ekoschematy” – szkolenie

Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego we Włocławku z siedzibą w Kowalu zaprasza na szkolenie „Zmiany w płatnościach bezpośrednich, w tym ekoschematy”, które odbędzie się w dniu 18 kwietnia 2024 roku o godz. 10.00, w Sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim.

Rolnicy przeprowadzą kolejny ogólnopolski strajk

Dzisiaj, 20 lutego, rolnicy przeprowadzą kolejny ogólnopolski strajk. W całej Polsce ma się pojawić ponad sto blokad na drogach. W gminie Lubień Kujawski protestujący wyjadą na drogę krajową 91 z miejscowości Chojny jadąc do Włocławka po drodze blokując węzeł autostrady A1 w Kowalu. Rolnicy żądają wstrzymania importu towarów rolnych z Ukrainy, wycofania się z europejskiego Zielonego Ładu i odbudowy hodowli w Polsce. Poza tym domagają się pomocy suszowej, dopłat do zbóż, rzepaku, mleka i nawozów, a także do innych produktów rolnych, np. malin i miodu. Apelują także o inwestycje w infrastrukturę eksportową. Do protestu rolników dołączają także myśliwi. W symbolicznym geście poparcia rolniczych postulatów w strajku udział wzięli przedstawiciele władz samorządowych gminy Lubień Kujawski.

„Bonus frekwencyjny” dla kół gospodyń wiejskich w pytaniach i odpowiedziach

Środki wypłacane bez wniosku i brak konieczności wnoszenia wkładu własnego i brak obowiązku sprawozdawczości z wykorzystania pieniędzy – Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi wyjaśniło zasady wypłaty tzw. „bonusu frekwencyjnego” dla kół gospodyń wiejskich.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w odpowiedzi na poselską interpelację wyjaśniło najważniejsze zasady wypłaty tzw. „bonusu frekwencyjnego” dla kół gospodyń wiejskich. Chodzi o wypłatę środków dla KGW, których siedziba znajduje się na obszarze gminy o liczbie mieszkańców do 20 tys., w której frekwencja w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej przeprowadzonych w dniu 15 października 2023 r. wyniosła powyżej 60 proc. 

Zgodnie z wydanym przez Radę Ministrów rozporządzeniem, wysokość wsparcia to iloraz kwoty 250 000 zł i liczby kół gospodyń wiejskich, których siedziba znajduje się na obszarze danej gminy. Kwota zostanie ustalona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz zaokrąglana w dół. Aby otrzymać środki, KGW nie muszą składać żadnych wniosków. Nie ma też obowiązku rozliczania dotacji. 

Środki na konta KGW mają trafić do 30 czerwca 2024 r. Podmiotem odpowiedzialnym za obsługę dofinansowania jest Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

(więcej…)
1 2 3 6
Zamknij