Konsultacje społeczne projektu II aktualizacji Strategii Terytorialnej Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka w ramach realizacji Polityki Terytorialnej Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2021-2027

Stowarzyszenie WŁOF – Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka zaprasza do udziału w konsultacjach społecznych projektu II aktualizacji Strategii Terytorialnej Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka.

Konsultacje społeczne prowadzone będą w dniach od 17 marca do 7 kwietnia 2025r. do godz. 15:00

Zainteresowani mogą zapoznać się z projektem dokumentu:

  • w siedzibie Stowarzyszenia WŁOF – Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka, ul. Ptasia 2A, 87-800 Włocławek

oraz na stronie internetowej: 
https://wlof.wloclawek.eu/
https://wlof.wloclawek.eu/strona-3411-konsultacje_spoleczne_projektu_ii.html 
i oficjalnych stronach internetowych Członków Stowarzyszenia WŁOF.

Uwagi i opinie do projektu II aktualizacji Strategii można składać w następujący sposób:

pisemnie:

  • za pośrednictwem poczty lub osobiste dostarczenie do siedziby Stowarzyszenia WŁOF – Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka, ul. Ptasia 2A, 87-800 Włocławek (pokój nr 15, I piętro).


elektronicznie:

  • za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym na adres: biuro@wlof.wloclawek.eu


ustnie:

  • w ramach bezpośredniego kontaktu z pracownikami Biura Stowarzyszenia WŁOF-Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka, ul. Ptasia 2A, 87-800 Włocławek (pokój nr 15, I piętro), z możliwością zgłoszenia uwag i wniosków poprzez wypełnienie formularza konsultacyjnego w formie pisemnej oraz ustnej do protokołu.

Konsultacje społeczne odnoszą się tylko i wyłącznie do zakresu zmienianego, a nie do ustaleń wcześniej podjętych, nieobjętych zmianą. Zakres zaktualizowanych treści został zawarty w wykazie zmian.


Organem właściwym do rozpatrzenia uwag, wniosków i opinii jest Zarząd Stowarzyszenia WŁOF – Zintegrowane Inwestycje Terytorialne miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka.

Uwagi złożone po upływie terminu konsultacji nie będą rozpatrywane.

Uwagi bez wymaganych informacji o Zgłaszającym nie będą rozpatrywane.

Sprawozdanie z przebiegu i wyników konsultacji zawierające w szczególności ustosunkowanie się do zgłoszonych uwag wraz z uzasadnieniem, zostanie zamieszczone na stronie internetowej Stowarzyszenia WŁOF: https://wlof.wloclawek.eu/ oraz na oficjalnych stronach internetowych jednostek samorządu terytorialnego MOF Włocławka nie później niż do 30 dni po zakończeniu konsultacji.

Załączniki

Pobierz wszystkie załączniki

Strategia Terytorialna Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka – II aktualizacja

Formularz konsultacyjny

Formularz konsultacyjny-wersja dla osób z niepełnosprawnością

Wykaz zmian – II aktualizacja

Rozpoczęto prace konserwatorskie domu Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi w Lubieniu Kujawskim

Rozpoczęto prace konserwatorskie domu Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi w Lubieniu Kujawskim. Zadanie o wartości 500 tys. zł jest w 98% współfinansowane z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Inwestycja jest jedną z trzech na którą Gmina Lubień Kujawski otrzymała dotację. W planach na 2025 rok jest również przeprowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich ogrodzenia przy Kościele Parafialnym Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim oraz prac konserwatorskich i restauratorskich kaplicy cmentarnej w Kłóbce.

Budowa bloków mieszkalnych przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim na finiszu

Dobiegają końca prace związane z budową dwóch bloków mieszkalnych przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim. Inwestycje realizuje firma WIKSBUD Sp. z o.o. z Lipna. Bloki powstają w ramach Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej czyli SIM tj. spółki realizującej budownictwo społeczne. Jej zadaniem jest budowanie mieszkań na wynajem o umiarkowanym czynszu. W Lubieniu Kujawskim powstają dwa budynki wielorodzinne, łącznie 62 mieszkania w których docelowo zamieszkać ma ok. 200 osób.

Dzień Sołtysa – Wszystkiego Najlepszego!

Rozpoczęto prace konserwatorskie i restauratorskie kaplicy cmentarnej w Kłóbce

Rozpoczęto prace konserwatorskie i restauratorskie kaplicy cmentarnej w Kłóbce. Zadanie o wartości 650 tys. zł jest w 98% współfinansowane z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Inwestycja jest jedną z trzech na którą Gmina Lubień Kujawski otrzymała dotację. W planach na 2025 rok jest również przeprowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich ogrodzenia przy Kościele Parafialnym Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim oraz przeprowadzanie prac konserwatorskich i restauratorskich w domu Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi w Lubieniu Kujawskim.

ZMIANA STAWKI OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI OD MARCA 2025 r.

Zgodnie z Uchwałą nr VIII/49/2025 Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim z dnia 24 stycznia 2025 r.  (Dziennik Urzędowy Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 29 stycznia 2025 r., poz. 442) w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki takiej opłaty Rada Miejska w Lubieniu Kujawskim uchwaliła nową wysokość stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Zgodnie z powyższą uchwałą od 1 marca 2025 r. stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi wynoszą:

27,00 zł miesięcznie za jedną osobę zamieszkującą daną nieruchomość – jeżeli odpady komunalne są zbierane i odbierane w sposób selektywny;

25,00 zł miesięczne za jedna osobę zamieszkującą daną nieruchomość – jeżeli bioodpady są kompostowane w kompostowniku przydomowym;

54,00 zł miesięcznie za jedną osobę zamieszkującą daną nieruchomość – w przypadku, gdy właściciel nieruchomości nie wypełni obowiązku zbierania odpadów w sposób selektywny.

Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi uiszcza się z dołu do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego obowiązek ponoszenia opłaty dotyczy.

Wpłaty zobowiązań pieniężnych należy dokonywać w kasie Urzędu Miejskiego w Kujawskim lub na rachunek bankowy: Gmina Lubień Kujawski BS Kowal O/Lubień Kuj 82 9557 1029 0400 3186 2000 0020.

Ogłoszenie – Komisja Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego

Przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego informuje, że 05.03.2025 r. (środa) o godzinie 800 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego. Omawiana tematyka: Sprawozdanie Kierownika Komisariatu Policji w Lubieniu Kujawskim z działalności Komisariatu Policji za 2024 rok, bezpieczeństwo oraz oświetlenie w gminie oraz uporządkowanie dróg gminnych pod względem oznakowania.

Przewodniczący
Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego
Jakub Lach

Konkurs – Bezpieczne Gospodarstwo Rolne

Firma HYDROTECHNIK24 w lubieńskiej strefie gospodarczej

Firma HYDROTECHNIK24 to kolejny podmiot, który inwestuje w lubieńskiej strefie gospodarczej. Ta lokalna firma kupiła we wcześniejszych latach od gminy działkę o powierzchni 0,6 ha w sąsiedztwie istniejącej od niedawna małopolskiej firmy GTI Bud. Aktualnie możemy zaobserwować prace przy budowie jej obiektu. Firma HYDROTECHNIK24 prowadzi działalność w zakresie sprzedaży internetowej m.in. urządzeń hydraulicznych. 

Konkurs – Wioski bez troski

1 2 3 121

Wpłaty ZGKiM na rachunek bankowy

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim uwzględniając wytyczne dotyczące działań profilaktycznych w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo swoich Usługobiorców prosi aby, wpłaty za wodę, ścieki, CO i inne usługi wykonywane przez Zakład dokonywać w formie elektronicznej na poniższy rachunek bankowy:

DANE DO PRZELEWU:
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
ul. Wojska Polskiego 29
87-840 Lubień Kujawski
konto nr: 89 9557 1029 0000 2264 2000 0001

Kontakt (m.in w sprawie podania aktualnego stanu wodomierza):
tel: 54-284-30-31
e-mail: zgkim@lubienkujawski.pl

Dziękuję za wyrozumiałość
Henryk Komorowski
Kierownik Zakładu.

Targowisko Miejskie nieczynne do odwołania

Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuje, że Targowisko Miejskie będzie nieczynne do odwołania.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.

Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.

Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będzie nieczynny do odwołania

Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa i czasowym wstrzymaniu odbioru odpadów przez firmę Saniko, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje, że Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będzie nieczynny do odwołania.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.

Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 31 marca 2020r.

Kolejne kroki w walce z koronawirusem – w sklepie mniej osób, ograniczenia w poruszaniu nieletnich, a parki, plaże i bulwary zamknięte

“Wprowadzamy kolejne ograniczenia w związku z koronawirusem. Od 1 kwietnia do odwołania każda osoba do 18 roku życia z domu wyjdzie tylko pod opieką dorosłego opiekuna, a parki, bulwary, czy plaże będą zamknięte. Za złamanie zakazów grozi kara od 5 do nawet 30 tys. zł. Oprócz tego zmieniamy zasady robienia zakupów w sklepach stacjonarnych i zawieszamy działalność salonów fryzjerskich, kosmetycznych i tatuaży. Co jeszcze się zmienia?

Żeby opanować rozprzestrzenianie się wirusa w Polsce, jesteśmy zmuszeni podjąć kolejne kroki. Większość Polaków stosuje się do wydawanych zaleceń, jednak wciąż zdarzają się sytuacje, które narażają nas wszystkich na ryzyko zarażenia. Przykłady z innych krajów pokazują, że kluczem do ograniczenia zakażeń jest maksymalne ograniczenie kontaktów. Za wszelką cenę musimy zahamować tempo, w jakim dochodzi do dalszej transmisji wirusa. Bądźmy ostrożni i stosujmy się do nowych zasad!

Zwłaszcza, że największa fala zachorowań przed nami.

Zwłaszcza, że za złamanie zasad grozi grzywna w wysokości od 5 tys. do 30 tysięcy złotych.”

Więcej na stronie internetowej serwisu RP GOV.PL

Komunikat – Lasy Państwowe

(więcej…)

Ostrzeżenie meteorologiczne – przymrozki

INFORMACJA DOTYCZĄCA ZAWIESZENIA DZIAŁALNOŚCI DZIENNEGO DOMU SENIOR+

W związku z otrzymanymi wytycznymi od Wojewody Kujawsko-Pomorskiego w celu zapobiegania rozprzestrzeniania się choroby zakaźnej COVID-19 wywołanej wirusem SARS-CoV-2  oraz mając na uwadze bezpieczeństwo i zdrowie uczestników i pracowników Dziennego Domu Senior+ w dalszym ciągu zawiesza się działalność placówki od dnia 26 marca 2020 roku do 10 kwietnia 2020 roku.

Możliwy jest kontakt telefoniczny pod nr: 
54 255 50 27 – kierownik,
54 255 50 25 – pracownicy socjalni,
54 255 50 26 – świadczenia rodzinne i wychowawcze,
lub e-mail: (ops@lubienkujawski.pl).

Zgodnie z zaleceniami Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pracownicy  Ośrodka Pomocy Społecznej  będą świadczyć – osobom samotnym, którzy są  starsi, niepełnosprawni lub przewlekle chorzy lub innym poddanym kwarantannie pomoc po uprzednim telefonicznym zgłoszeniu.

Anna Kilichowska
Kierownik  Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim

Ostrzeżenie meteorologiczne – Przymrozki

Komunikat – Ośrodek Zdrowia w Kłóbce

1 2 3 4 5 6

Trwa remont budynku „Szubienicy” w miejscowości Kamienna

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 20 listopada 2020

Trwają prace związane z remontem budynku tzw. „Szubienicy” wraz z zagospodarowaniem terenu za budynkiem w miejscowości Kamienna. Wykonawcą prac jest firma KRIS-BUD Krzysztof Świerczyński z Lubienia Kujawskiego. Zadanie będzie realizowane w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2014 – 2020 Stowarzyszenia Lokalnej Grupy Działania Dorzecza Zgłowiączki. Na realizację inwestycji gmina otrzymała dofinansowanie w wysokości 95% kosztów realizacji zadania. W ramach inwestycji planuje się remont budynku tzw. „Szubienicy” oraz budowę na działce za budynkiem siłowni zewnętrznej, placu zabaw oraz boiska o nawierzchni syntetycznej.

Gminne inwestycje drogowe realizowane w 2020 roku

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 20 listopada 2020

Rok 2020 był dla samorządu Lubienia Kujawskiego kolejnym obfitującym w szereg realizowanych inwestycji drogowych. Nowe nawierzchnie zyska do końca roku łącznie ponad 10 km dróg gminnych m.in. w miejscowościach Dziankówek, Wola Dziankowska, Gliznowo, Kaczawka, Kaliska, Kanibród, Beszyn i Szewo. Inwestycje były realizowane w oparciu o dotacje pozyskane przez gminę m.in. z Funduszu Dróg Samorządowych oraz Funduszu z tytułu wyłączeń gruntów z produkcji rolnej. Pomimo angażowanych corocznie dużych nakładów finansowych na budowę dróg w wielu miejscowościach ciągle brakuje dróg o nawierzchni asfaltowej. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców w tym zakresie w 2021 roku planowane są kolejne inwestycje drogowe m.in. w miejscowościach Gole, Chwalibogowo, Narty, Wola Olszowa, Kaliska, Kłóbka oraz Miasto Lubień Kujawski. Realizacja w/w inwestycji a także ewentualnie kolejnych jest każdorazowo uzależniona od pozyskanych dotacji zewnętrznych.

Ze środków Rządowego Funduszu Dróg Samorządowych przebudujemy drogę gminną w miejscowości Kłóbka

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 16 listopada 2020

Gmina Lubień Kujawski otrzymała dotację ze środków Rządowego Funduszu Dróg Samorządowych na realizację kolejnej inwestycji drogowej. Dzięki środkom finansowym z RFDS – edycja 2020 możliwa będzie przebudowa drogi w miejscowości Kłóbka długości ok 0.9 km. Inwestycja o wartości ok 700 tys zł. otrzymała 60% dotacji. Zadanie zostało zakwalifikowane do dofinansowania z listy rezerwowej zadań drogowych w związku z oszczędnościami poprzetargowymi. W ramach inwestycji przebudowana zostanie droga wg. załącznika graficznego obejmująca przebudowę drogi, chodników oraz miejsc parkingowych w centrum miejscowości Kłóbka. Ze środków RFDS gmina otrzymała już w bieżącym roku dotację na realizację jednej inwestycji drogowej tj. przebudowy dróg gminnych Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina długości ok. 6 km.

Przebudowa drogi gminnej Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 6 listopada 2020

Trwają prace związane z przebudową drogi gminnej Kanibród – Beszyn – Szewo. Inwestycję o wartości 2.6 mln zł. realizuje firma DROGTOM z Włocławka. Na zadanie gmina otrzymała 60% dotacji w ramach Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2020. W ramach planowanej do realizacji inwestycji przebudowane będą drogi gminne Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina o długości 3,8 km, Beszyn – Gagowy Wieś o długości 1,3 km oraz Kanibród – Gagowy Wieś o długości 1 km. Łącznie w ramach jednego zadania przebudowanych zostanie ponad 6 km dróg gminnych oraz wybudowany chodnik o długości 0,5 km przy drodze Kanibród – Gagowy Wieś.

Budowa sieci światłowodowej w Lubieniu Kujawskim

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 4 listopada 2020

Trwają prace związane z budową sieci światłowodowej na terenie miasta i gminy Lubień Kujawski. Budowa światłowodu na terenie miasta i gminy jest elementem szerszego projektu realizowanego terenie całego Powiatu Włocławskiego przez spółkę INEA w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej. Program Operacyjny Polska Cyfrowa to projekt, którego celem jest wyeliminowanie terytorialnych różnic w dostępie do szerokopasmowego Internetu. Dodatkowo zapewnia użytkownikom końcowym (m.in. placówkom edukacyjnym) dostęp do sieci o przepustowości co najmniej 100 Mb/s.  

Poniżej prezentacja dotycząca projektu

Nowy asfalt w miejscowości Gliznowo w ramach Rządowego Funduszu Inwestycji Samorządowych

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 30 października 2020

Zakończono prace związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Gliznowo. Inwestycja realizowana była ze środków Rządowego Funduszu Inwestycji Samorządowych. W ramach zadania na wykonanej w poprzednich latach podbudowie ułożona zostało na długości ok. 1,4 km nowa nawierzchnia asfaltowa oraz wykonane pobocza. Nowa droga pozwoli na zachowanie spójności komunikacyjnej pomiędzy gminą Lubień Kujawski oraz Chodecz na terenie której już we wcześniejszych latach pobudowano drogi asfaltowe do granicy gminy. Inwestycję o wartości 300 tyś zł realizowało Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Gostynina. 

Nowy asfalt na drodze Kanibród – Gagowy Wieś

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 26 października 2020

Trwają prace budowlane związane z przebudową dróg gminnych Kanibród – Gagowy Wieś – Beszyn – Szewo Grabina. Inwestycję o wartości 2.6 mln zł. realizuje firma DROGTOM z Włocławka. Na zadanie gmina otrzymała 60% dotacji w ramach Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2020. W ramach planowanej do realizacji inwestycji przebudowane będą drogi gminne Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina o długości 3,8 km, Beszyn – Gagowy Wieś o długości 1,3 km oraz Kanibród – Gagowy Wieś o długości 1 km. Łącznie w ramach jednego zadania przebudowanych zostanie ponad 6 km dróg gminnych oraz wybudowany chodnik o długości 0,5 km przy drodze Kanibród – Gagowy Wieś.

Zakończono przebudowę drogi powiatowej Lubień Kujawski – Narty

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 23 października 2020

Zakończono prace budowlane związane z przebudową drogi powiatowej Lubień Kujawski – Narty. Zadanie realizowane przez Powiat Włocławski obejmowało przebudowę drogi powiatowej Lubień Kujawski – Narty na odcinku 1,6 km polegającą na poszerzeniu oraz wykonaniu nowej nawierzchni drogi na całym jej długości wraz z budową ścieżki rowerowo pieszej szerokości 2,5 m. od strony jeziora poprawiającej bezpieczeństwo ruchu pieszych i rowerzystów, o co mieszkańcy przyległych do drogi miejscowości wnioskowali w ubiegłych latach. Wykonawcą zadania było konsorcjum Włocławskiego i Gostynińskiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych. Na zdjęciu Starosta Włocławski Roman Gołębiewski, Wicestarosta Jan Ambrożewicz, Przewodniczący Rady Powiatu Zygmunt Wierzowiecki, Radny Powiatu Bogdan Domżalski, Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Przewodniczący Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Marek Małachowski oraz Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg Tadeusz Wiśniewski podczas wizytacji zakończonej budowy.

Spotkanie z PKN ORLEN ws. realizacji zadania inwestycyjnego budowy rurociągów i Kopalni Soli Lubień

W dniu 21 października br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim odbyło się spotkanie Burmistrza Lubienia Kujawskiego Marka Wilińskiego oraz Przewodniczącego Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Marka Małachowskiego m.in. z Dyrektorem Biura Logistyki Ropy i Współpracy z Klientami Kluczowymi PKN ORLEN Miłoszem Najchausem a także Kierownikiem Projektu Kopalni Soli Lubień Lechem Jeziornym ws. realizacji zadania inwestycyjnego budowy rurociągów i Kopalni Soli Lubień. Podczas spotkania przedstawiciele PKN ORLEN przedstawili bieżący stan wdrażania projektu oraz potwierdzili jego kluczową rolę w strategii inwestycyjnej PKN ORLEN. Według informacji przedstawicieli PKN ORLEN harmonogram realizacji zadania przewiduje uzyskanie w 2021 roku koncesji eksploatacyjnej a następnie po jej uzyskaniu rozpoczęcie budowy zakładu w 2022 roku.

Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Gliznowo w ramach Rządowego Funduszu Inwestycji Samorządowych

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 12 października 2020

Rozpoczęto prace związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Gliznowo. Inwestycja realizowana jest ze środków Rządowego Funduszu Inwestycji Samorządowych. W ramach zadania na wykonanej w poprzednich latach podbudowie ułożona zostanie na długości ok. 1,4 km nowa nawierzchnia asfaltowa oraz wykonane pobocza. Nowe drogi pozwolą na zachowanie spójności komunikacyjnej pomiędzy gminą Lubień Kujawski oraz Chodecz na terenie której już we wcześniejszych latach pobudowano drogi asfaltowe do granicy gminy. Inwestycję o wartości 300 tyś zł realizuje Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Gostynina. 

1 8 9 10 11 12 14

Szkolenie Chemizacyjne

Płatność dla małych gospodarstw

„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”

UWAGA

„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”, jak i jego wycofanie składa się wyłącznie w aplikacji eWniosekPlus po zalogowaniu się do Platformy Usług Elektronicznych.

Prosimy wszystkich rolników, którzy złożyli do tej pory żądania w innej formie (przekazali żądanie e-mailem, w wersji papierowej do BP/OR/Centrali ARiMR) o złożenie tego oświadczenia przez aplikację eWniosekPlus w terminie do dnia 31 sierpnia 2023 r.

Komunikat dotyczący rolnictwa ekologicznego

Od 1 sierpnia 2023 r. strona internetowa KRUS dostępna na platformie GOV.PL

Od 1 sierpnia 2023 r. portal KRUS dołącza do rządowej platformy gov.pl. Strona internetowa Kasy dostępna będzie pod adresem www.gov.pl/krus. Na nowej witrynie internetowej rolnicy znajdą wszystkie dotychczasowe informacje z zakresu zabezpieczenia społecznego rolników.

Dzięki stronie Kasy na platformie gov.pl rolnicy będą mieli dostęp do jednolitych i ustandaryzowanych informacji oraz e-usług w jednym miejscu. Tak jak dotychczas w serwisie Kasy dostępne będą informacje z zakresu m.in. ubezpieczenia społecznego rolników, świadczeń, prewencji wypadkowej, rehabilitacji leczniczej, czy orzecznictwa lekarskiego. Rolnicy pobiorą wszystkie niezbędne wnioski i formularze. 

Wraz z uruchomieniem portalu www.gov.pl/krus strona internetowa KRUS pod dotychczasowym adresem – www.krus.gov.pl – przestanie być dostępna.

 Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy

Program Czyste Sołectwo

Wnioski o szacowanie strat suszowych

W związku z objęciem terenu GMINY LUBIEŃ KUJAWSKI niekorzystnym zjawiskiem atmosferycznym jakim jest SUSZA, Burmistrz Lubienia Kujawskiego informuje poszkodowanych rolników o możliwości składania wniosków w celu oszacowania szkód w uprawach. Zależy nam na czasie,  a także aby każdy kto został poszkodowany mógł w terminie złożyć stosowny wniosek i otrzymać protokół, który będzie jednym z dokumentów, który umożliwi Wam uzyskanie pomocy finansowej. Należy go pobrać, uzupełnić i dostarczyć do Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim pokój nr. 17 do dnia 21.07.2023 r.

Proszę pamiętać aby wpisać wszystkie uprawy, które zgłaszaliście Państwo w płatnościach obszarowych do ARiMR, tak aby były one zgodne co do ara. 

Ponadto, informujemy, że producent rolny nadal zobowiązany jest do złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to miało miejsce od 2020 r. za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”, ponieważ metoda ta w połączeniu z najnowocześniejszymi dostępnymi metodami opartymi o system radarów meteorologicznych i teledetekcji satelitarnej oraz szacowaniem strat przez samego rolnika zapewnia największą możliwą dokładność i obiektywność pomiarów.

UWAGA!

Jeżeli Gminna Komisja nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół. Natomiast samo oszacowanie szkód przez Gminną Komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołów.

Druki wniosków można pobrać poniżej lub są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 284 43 52.

Rusza nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej dla Kół Gospodyń Wiejskich na 2023 rok

Od 3 kwietnia br. ruszył nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa na realizację celów statutowych Kół Gospodyń Wiejskich.

Pomoc finansowa skierowana jest do wszystkich Kół Gospodyń Wiejskich zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Kół Gospodyń Wiejskich prowadzonym przez Agencję Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa, w którym aktualnie znajduje się już 12,5 tys. tych organizacji.

Koła Gospodyń Wiejskich mogą ubiegać się o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa raz w roku.

W 2023 roku kwoty pomocy finansowej zostały zwiększone o 3 tys. zł i wynoszą:

  • 8 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących do 30 członków,
  • 9 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących od 31 do 75 członków,
  • 10 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących ponad 75 członków.

Pomoc finansowa powinna być przeznaczona na realizację celów statutowych Koła Gospodyń Wiejskich, związanych w szczególności z:

  • prowadzeniem działalności społeczno-wychowawczej i oświatowo-kulturalnej w środowiskach wiejskich;
  • prowadzeniem działalności na rzecz wszechstronnego rozwoju obszarów wiejskich;
  • wsparciem rozwoju przedsiębiorczości kobiet;
  • inicjowaniem i prowadzeniem działań na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi;
  • upowszechnianiem i rozwijaniem form współdziałania, gospodarowania i racjonalnych metod prowadzenia gospodarstw domowych;
  • reprezentowaniem interesów środowiska kobiet wiejskich wobec organów administracji publicznej;
  • rozwijaniem kultury ludowej, w tym w szczególności kulturę lokalną i regionalną.

Pomoc jest przyznawana do wyczerpania środków finansowych na ten cel, zgodnie z kolejnością złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku, jednakże nie dłużej niż do 30 września br. 

Wnioski o przyznanie pomocy finansowej należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na siedzibę koła, na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Źródło: gov.pl

Bitwa regionów – Konkurs Kulinarny dla Kół Gospodyń Wiejskich

Konkurs AGRO-wczasy

1 2 3 4 6
Zamknij