Konkurs – Bezpieczne Gospodarstwo Rolne

Firma HYDROTECHNIK24 w lubieńskiej strefie gospodarczej

Firma HYDROTECHNIK24 to kolejny podmiot, który inwestuje w lubieńskiej strefie gospodarczej. Ta lokalna firma kupiła we wcześniejszych latach od gminy działkę o powierzchni 0,6 ha w sąsiedztwie istniejącej od niedawna małopolskiej firmy GTI Bud. Aktualnie możemy zaobserwować prace przy budowie jej obiektu. Firma HYDROTECHNIK24 prowadzi działalność w zakresie sprzedaży internetowej m.in. urządzeń hydraulicznych. 

Konkurs – Wioski bez troski

Powstaną nowe miejsca pracy w lubieńskiej strefie przemysłowej

WESTMINSTER PROJEKT Sp. z o. o. z Warszawy poinformował gminę o finalizacji procesu sprzedaży należącego do niego nieczynnego zakładu BIO FUTURE Sp. z o. o. położonego w lubieńskiej strefie przemysłowej. Zakład BIO FUTURE Sp. z o. o. od wielu lat pozostawał zamknięty a jego majątek był przedmiotem licytacji komorniczych. Zakład powstał w 2010 roku z myślą o rozwoju sektora źródeł energii odnawialnej w Polsce – produkcji peletu. Nowy właściciel to lokalna firma z powiatu włocławskiego. W przedstawionych planach nabywca deklaruje rozbudowę obiektu oraz zatrudnienie ok. 40 osób.

Ogłoszenie – IX Sesja Rady Miejskiej

Dnia 25 lutego 2025 r. (wtorek) o godzinie 16:00 w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim, przy ul. Wojska Polskiego 22 odbędzie się posiedzenie IX Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie IX Sesji Rady Miejskiej.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie protokołów z obrad poprzednich  VIII Sesji Rady Miejskiej.
  4. Wybór sekretarza obrad.
  5. Przyjęcie proponowanego porządku obrad
  6. Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2025 – 2038.
  7. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy Lubień Kujawski na 2025 rok.
  8. Uchwała w sprawie uchylenia uchwały.
  9. Uchwała w sprawie likwidacji zakładu budżetowego pod nazwą Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim poprzez przekształcenie w jednostkę budżetową pod nazwą Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim i nadania statutu jednostce.
  10. Uchwała w sprawie w sprawie określenia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt w Gminie Lubień Kujawski na 2025 rok.
  11. Uchwała w sprawie wykazu kąpielisk oraz określenia sezonu kąpielowego na terenie Gminy Lubień Kujawski na 2025 rok.
  12. Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
  13. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
  14. Wolne wnioski.
  15. Zakończenie obrad IX Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

Przewodnicząca Rady Miejskiej
Jolanta Grauman

Więcej czasu na przygotowanie planów ogólnych. Rząd szykuję nowelizację ustawy

W poniedziałek w wykazie prac legislacyjnych rządu ukazał się projekt ustawy o zmianie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz niektórych innych ustaw (numer UD198) przygotowany przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii (MRiT). Zakłada on, że samorządy zyskają więcej czasu na przygotowanie ogólnych planów zagospodarowania przestrzennego. Do końca stycznia br. prace nad nimi rozpoczęło ok. 75 proc. gmin.

Jak wyjaśnił resort, istotą planowanych rozwiązań jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin, wskazanego w ustawie z 7 lipca 2023 r. o zmianie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz niektórych innych ustaw, na dzień 30 czerwca 2026 r. Resort zaznaczył, że w konsekwencji zmianie ulegną również inne powiązane terminy, określające wejście w życie poszczególnych znowelizowanych przepisów reformy systemu planowania przestrzennego.

Czytaj więcej na Prawo.pl

Od 2020 roku z budżetu gminy wsparto wymianę 28 kopciuchów na terenie miasta Lubień Kujawski

Zima jest okresem, w którym najbardziej odczuwane są skutki spalania paliw stałych typu węgiel czy drewno do ogrzania domów zwłaszcza na obszarach zwartej zabudowy miast. W dążeniu do poprawy jakości powietrza w Lubieniu Kujawskim systematycznie wymieniamy piece na gazowe. Jest to możliwe m.in. dzięki powstaniu w 2020 roku na terenie miasta sieci gazowej, ale także dzięki zaangażowaniu samorządu w bezpośrednie działania wspierające wymianę piecy. W urzędzie można otrzymać merytoryczne wsparcie chcąc skorzystać z dofinansowania w ramach programu “Czyste Powietrze” oraz dotacji z budżetu gminy, których od początku istnienia programu dotacyjnego udzielono na wymianę 28 kopciuchów. Gmina pozyskując środki zewnętrzne dokonała też wymiany piecy na gazowe w budynkach Centrum Kultury, Biblioteki Publicznej, OSP, Policji, Zespołu Placówek Oświatowych oraz Urzędu Miejskiego a także budynkach wielorodzinnych przy ul. Szkolnej 15 A i 15B oraz ul. Żwirki i Wigury 1 i 3. 

Termomodernizacja budynku wielorodzinnego przy ulicy Żwirki i Wigury 1 w Lubieniu Kujawskim

Rozpoczęto termomodernizację budynku wielorodzinnego przy ulicy Żwirki i Wigury 1 w Lubieniu Kujawskim. Prace wykonywane są w ramach projektu dofinansowanego z VI edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład. Zadanie, którego głównym celem jest poprawa jakości powietrza w mieście przewiduje budowę nowych kotłowni gazowych dla czterech budynków wielorodzinnych zlokalizowanych przy ulicy Szkolnej 15 A i 15 B oraz Żwirki i Wigury 1 i 3 w Lubieniu Kujawskim a także termomodernizację w/w. Mając na uwadze uzyskane oszczędności przetargowe oraz dotychczasowe zasady programu umożliwiające rozszerzenie zakresu prac do wysokości pozyskanej dotacji planuje się także wykonanie nowej instalacji grzewczej wraz z pracami termomodernizacyjnymi budynku wielorodzinnego przy ulicy Pl. Wolności 27 w Lubieniu Kujawskim.

Ogłoszenie o wspólnym posiedzeniu Komisji

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej i Przewodniczący Komisji Skarg wniosków i petycji informują że w dniu 11.02.2025r.(wtorek) o godz. 12:30 w sali nr 11 Urzędu Miejskiego odbędzie wspólne posiedzenie Komisji. Omawiana tematyka: sprawy bieżące.

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej

Agata Pawlak-Molewska

Przewodniczący Komisji Skarg wniosków i petycji

Patryk Gawłowski

Wniosek o warunki zabudowy – co zmieni się w 2026 roku?

Dla wielu inwestorów, szczególnie tych planujących budowę domu na działkach, które nie są objęte miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, nadchodzące zmiany w warunkach zabudowy mogą mieć kluczowe znaczenie. Zanim jednak dowiedz się, co Cię czeka w przyszłości, musisz poznać podstawy! W tym artykule wprowadzimy Cię w temat krok po kroku – formalności przestaną być dla Ciebie czarną magią.

Planując budowę na działce, która nie jest objęta miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, niezbędnym dokumentem staje się decyzja o warunkach zabudowy, czyli popularna „wuzetka”. To ona określa, co i jak można wybudować na danym terenie. Dzięki niej dowiesz się, czy na Twojej działce może stanąć dom jednorodzinny, budynek przemysłowy, czy może warsztat usługowy. To jak kompas, który poprowadzi Cię przez labirynt przepisów budowlanych.

Dokument precyzyjnie opisuje parametry przyszłej zabudowy – od powierzchni, przez wysokość budynku, aż po liczbę pięter i sposób zagospodarowania otoczenia. Co ważne, decyzja ta bazuje na zasadzie tzw. dobrego sąsiedztwa, czyli nowa inwestycja musi harmonijnie wpisywać się w istniejącą zabudowę.

Proces wydania decyzji o warunkach zabudowy działki przeprowadza odpowiedni organ gminy lub miasta. Co ciekawe, wniosek może złożyć każdy zainteresowany, nawet jeśli nie jest właścicielem danego terenu. To przydatna opcja, jeśli dopiero rozważasz zakup gruntu i chcesz upewnić się, że będzie można go wykorzystać zgodnie z Twoimi planami.

Dzięki temu dokumentowi zyskasz pewność, że inwestycja przebiegnie bez nieoczekiwanych przeszkód, a przede wszystkim zgodnie z przepisami.

Czytaj więcej na stronie domum.pl

1 2 3 4 121

KPODR – informacja

Na co mogą liczyć osoby objęte kwarantanną?

Komunikat Burmistrza Lubienia Kujawskiego

PSZOK nieczynny do odwołania

Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa i czasowym wstrzymaniu odbioru odpadów przez firmę Saniko, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuje, że Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będzie nieczynny do odwołania.

Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.

Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.

Targowisko Miejskie nieczynne do odwołania

Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuje, że Targowisko Miejskie będzie nieczynne do odwołania.

Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.

Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.

Informacja – Punkt świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej

Szanowni Państwo,

W związku z przeciwdziałaniem zagrożeniom związanym z COVID-19W oraz koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa wykonawcom i osobom korzystającym z usług,  co do dalszego udzielania porad, Starosta Włocławski podjął decyzję o kontynuacji pracy punktów świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej poprzez udzielanie porad telefonicznych.

Od dnia 16.03.2020 r. do odwołania możliwe będzie udzielanie porad telefonicznie, zgodnie z dotychczasowymi godzinami pracy punktów przez osoby obsługujące dany punkt.

Rejestracja telefoniczna porady od godz. 7:30 do 15:00 pod nr telefonu: 54 230-46-39 – rejestracja dotyczy punktu nieodpłatnej pomocy prawnej, który funkcjonuje w godzinach od 15:30 do 19:30.

Pozdrawiam
Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
Marzena Terpińska

Zmiany organizacyjne w Ośrodku Zdrowia w Lubieniu Kujawskim

W związku z pandemią koronawirusem wprowadza się następujące zmiany organizacyjne w Ośrodku Zdrowia w Lubieniu Kujawskim:

  1. Rejestracja pacjentów odbywać się  będzie  wyłącznie drogą telefoniczną. Nr telefonu do rejestracji 54 284 31 95. Wizyty proszę ograniczyć tylko do poważnych zachorowań, zaostrzeń chorób przewlekłych.
  2. W poczekalni Ośrodka może przebywać równocześnie tylko 3 pacjentów.
  3. W trakcie rejestracji telefonicznej pacjent ma obowiązek poinformować personel o swoim pobycie poza granicą Polski w ostatnich 14 dniach lub o kontakcie z osobą chorą na Koronawirusa oraz czy występują u niej objawy grypopodobne.
  4. Wszelkie konsultacje dotyczące wykonanych badań laboratoryjnych, powtarzanie recept na leki przewlekłe dokonywane będą wyłącznie drogą telefoniczną.
  5. Pobrania na badania laboratoryjne będą ograniczone do  niezbędnych – proszę o umawianie się na badania w rejestracji na wyznaczony termin.
  6. Wszystkie działania profilaktyczne (zdrowi pacjenci – szczepienia dzieci, bilanse zdrowia) zalecane są po uprzedniej rejestracji telefoniczne, tylko na wyznaczony dzień i godzinę. W razie pogorszenia sytuacji epidemiologicznej możliwe jest  całkowite wstrzymanie działań profilaktycznych.

PROSIMY O ZASTOSOWANIE SIĘ DO W/W ZALECEŃ ABY OGRANICZYĆ POTENCJALNE ZARAŻENIE PACJENTÓW I PERSONELU.

Komunikat – ZGKiM

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim uwzględniając wytyczne dotyczące działań profilaktycznych w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo swoich Usługobiorców prosi o rozważenie w miarę posiadanych możliwości aby, wpłaty za wodę, ścieki, CO i inne usługi dokonywać w formie elektronicznej na poniższy rachunek bankowy.

Bank Spółdzielczy w Kowalu oddz. Lubień Kujawski
nr: 89 9557 1029 0000 2264 2000 0001

Kontakt:
tel: 54-284-30-31
e-mail: zgkim@lubienkujawski.pl

Dziękuję za wyrozumiałość
Henryk Komorowski

LST Barka zawiesza spotkania

W związku z rozprzestrzenianiem się w Polsce  koronawirusa SARS-CoV-2, Lubieńskie Stowarzyszenie Trzeźwości “Barka” zawiesza spotkania na okres 2 tygodni.

Komunikat – płatności

SZANOWNI PAŃSTWO, mając na względzie sytuację epidemiologiczną w zakresie rozprzestrzeniania się koronawirusa SARS-COV-2 oraz uwzględniając wytyczne dotyczące działań profilaktycznych, a także mając względzie termin płatności pierwszej raty zobowiązań podatkowych w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo Mieszkańców Miasta i Gminy Lubień Kujawski proszę o rozważenie w miarę posiadanych możliwości aby dokonywać wpłaty w formie elektronicznej na podany niżej rachunek:

BS w Kowalu o/Lubień Kujawski
Nr konta: 57 9557 1029 0000 3186 2000 0003

Opłaty za odpady:
BS w Kowalu o/Lubień Kujawski
nr konta: 82 9557 1029 0400 3186 2000 0020

Burmistrz Lubienia Kujawskiego
Marek Wiliński

1 2 3 4 5 6

Przebudowa drogi powiatowej Lubień Kujawski – Narty

Trwają prace budowlane związane z przebudową drogi powiatowej Lubień Kujawski – Narty. Zadanie, którego inwestorem jest Powiat Włocławski obejmuje przebudowę drogi powiatowej Lubień Kujawski – Narty na odcinku 1,6 km polegającą na wykonaniu nowej nawierzchni drogi na całym jej długości wraz z budową ścieżki rowerowo pieszej szerokości 2,5 m. od strony jeziora poprawiającej bezpieczeństwo ruchu pieszych i rowerzystów, o co mieszkańcy przyległych do drogi miejscowości wnioskowali w ubiegłych latach. Wykonawcą zadania jest Włocławskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Włocławka. Inwestycja ma być zrealizowana do końca września br. Na zdjęciu Przewodniczący Rady Powiatu Zygmunt Wierzowiecki, Radny Powiatu Bogdan Domżalski oraz Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński podczas wizytacji placu budowy.

Kończymy prace budowlane związane z przebudową dróg gminnych w miejscowościach Wola Dziankowska oraz Dziankówek

Dobiegają końca prace budowlane związane z przebudową dróg gminnych w miejscowościach Wola Dziankowska oraz Dziankówek. Wykonawcą zadania jest Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Kutna. W ramach inwestycji przebudowany został prawie 800 metrowy odcinek w/w dróg gminnych do granicy gminy z gminą Gostynin. Zadanie o wartości prawie 300 tys. zł jest współfinansowane ze środków budżetu samorządu województwa w kwocie 137 tys. zł z tytułu wyłączeń gruntów z produkcji rolnej.

Rozpoczęto prace budowlane związane z przebudową dróg gminnych w miejscowościach Wola Dziankowska oraz Dziankówek

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 23 czerwca 2020

Rozpoczęto prace budowlane związane z przebudową dróg gminnych w miejscowościach Wola Dziankowska oraz Dziankówek. Wykonawcą zadania jest Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Kutna. W ramach inwestycji przebudowany zostanie prawie 800 metrowy odcinek w/w dróg gminnych do granicy gminy z gminą Gostynin. Zadanie o wartości prawie 300 tys. zł jest współfinansowane ze środków budżetu samorządu województwa w kwocie 137 tys. zł z tytułu włączeń gruntów z produkcji rolnej.

Prace na drodze gminnej w miejscowości Kaczawka

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 3 czerwca 2020

Trwają prace budowlane związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Kaczawka. Inwestycje realizuje firma DROGBUD Michał Podralski z Dobrzynia nad Wisłą. Aktualnie na pierwszym etapie przebudowy drogi wykonano korytowanie oraz podbudowę z kamienia pod kostkę brukową. Zadanie o wartości 669 tys zł obejmuje przebudowę w/w drogi gminnej o łącznej długości prawie 1 km. Inwestycja jest współfinansowana środkami z budżetu państwa w ramach Funduszu dróg samorządowych – edycja 2019 w wysokości 50% wydatków.

Umowa na remont „Szubienicy” wraz z zagospodarowaniem terenu w miejscowości Kamienna podpisana

W dniu 25 maja br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim podpisana została umowa na wykonanie prac związanych z remontem „Szubienicy” wraz z zagospodarowaniem terenu w miejscowości Kamienna. Umowę podpisali w imieniu gminy burmistrz Marek Wiliński, skarbnik Wanda Mordzak oraz w imieniu wykonawcy firmy KRIS-BRUK właściciel Krzysztof Świerczyński. Zadanie o wartości 770 tys. zł. będzie realizowane w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2014 – 2020 Stowarzyszenia Lokalnej Grupy Działania Dorzecza Zgłowiączki. Na realizację inwestycji gmina otrzymała dotację w wysokości 95% kosztów realizacji zadania. W ramach inwestycji planuje się w bieżącym roku remont budynku tzw. „Szubienicy” oraz budowę na działce gminnej siłowni zewnętrznej, placu zabaw oraz boiska o nawierzchni syntetycznej.

Przypomnijmy, że w 2016 roku Agencja Nieruchomości Rolnych w Warszawie przekazała nieodpłatnie Gminie Lubień Kujawski nieruchomość zabudowaną w miejscowości Kamienna. W skład nieruchomości wchodzi budynek tzw. szubienicy oraz działka o powierzchni ok. pół hektara. Tym samym zakończono wieloletnie starania gminy o przejęcie nieruchomości wykorzystywanej przez lokalną społeczność na cele kulturalne. Przejecie nieruchomości było możliwe dzięki przychylności konserwatora zabytków, który zezwolił na wydzielenie przekazywanej działki z całości parku w Kamiennej oraz przychylności kierownictwa Agencja Nieruchomości Rolnych w Warszawie.

Otrzymamy 50 tys. zł. z LGD Dorzecza Zgłowiączki na realizacje projekt z obszaru aktywnej integracji

W wyniku przeprowadzonej procedury wyboru i oceny operacji przez Stowarzyszenie LGD Dorzecza Zgłowiączki w odpowiedzi na konkurs grantowy nr 2/2019/EFS/PG  w zakresie Działania na rzecz osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, w zakresie wdrożenia rozwiązań z obszaru aktywnej integracji o charakterze środowiskowym: „Inne rozwiązania w zakresie organizowania społeczności lokalnej i animacji społecznej”, Rada Stowarzyszenia podjęła decyzję o przyznaniu środków grantowych w kwocie 50.000,00 zł. z naboru w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 r. dla projektu zgłoszonego przez Gminę Lubień Kujawski pn. „Kultura i nauka dla lokalnej społeczności”.

W ramach projektu 14 osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym oraz 4 osoby z otoczenia tych osób zakwalifikowanych do projektu w wyniku przeprowadzonej rekrutacji będzie mogło skorzystać z zajęć animacyjnych, spotkań z psychologiem, konsultacji dietetycznych, oraz wyjazdów na przedstawienia, seanse m.in. do opery, teatru, kina.

Proces rekrutacji przewidziany jest na czerwiec 2020 r. Natomiast projekt realizowany będzie od lipca do grudnia 2020 r.

Ponad trzy tysiące ton kruszywa z Funduszu Sołeckiego zostanie wbudowane w drogi gruntowe

Wzorem lat ubiegłych rozpoczęto prace związane z utwardzaniem dróg gruntowych kruszywem w ramach Funduszu Sołeckiego. W bieżącym roku w drogi gminne wbudowanych zostanie łącznie ponad trzy tysiące ton kruszywa granitowego. Wykonawcą zadania jest firma Transport Ciężarowy Handel Obwoźny Mirosław Gawłowski z Woli Olszowej gm. Lubień Kujawski. W 2020 roku już po raz piąty w historii gmina kupuje kruszywo w ramach Funduszu Sołeckiego. Pierwszy raz gmina kupowała w ten sposób kruszywo w ramach Funduszu Sołeckiego w 2016 roku. Bezpośrednią korzyścią tego typu zakupów jest 30% dotacja od Wojewody Kujawsko – Pomorskiego. Kruszywo drogowe jest wbudowywane w miejsca wskazywane przez sołtysów poszczególnych sołectw, które zdecydowały się na przeznaczenie swoich środków na ten cel.

Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Kaczawka

Rozpoczęto prace budowlane związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Kaczawka. Inwestycje realizuje firma DROGBUD Michał Podralski z Dobrzynia nad Wisłą. Zadanie o wartości 669 tys. zł obejmuje przebudowę w/w drogi gminnej o łącznej długości prawie 1 km. Inwestycja jest współfinansowana środkami z budżetu państwa w ramach Funduszu dróg samorządowych – edycja 2019 w wysokości 50% wydatków.

Pierwsze zbiorniki gazu w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim

Trwają prace związane z budową stacji redystrybucji gazu oraz gazyfikacją strefy przemysłowej w Lubieniu Kujawskim. Zadanie realizuje firma Novatek Green Energy Sp. z o.o., która w 2019 roku nabyła od gminy nieruchomość gruntową w obszarze strefy z przeznaczeniem pod budowę stacji redystrybucji gazu. Prace, które rozpoczęto już w 2019 roku to kolejny krok w kierunku gazyfikacji obszaru inwestycyjnego oraz miasta Lubień Kujawski. Firma zgodnie z planami rozpoczęła budowę sieci gazowej w ubiegłym roku i planuje zakończyć budowę stacji redystrybucji oraz ok 7 km sieci w bieżącym roku. Siec gazowa docelowo obejmie obszar byłego lotniska oraz miasto Lubień Kujawski. Obecnie trwają prace związane z budową stacji redystrybucji gazu oraz budową sieci gazu.

Budynek dawnej piekarni w Lubieniu Kujawskim będzie miał nową funkcję

Trwają prace związane ze zmianą sposobu użytkowania budynku dawnej piekarni w Lubieniu Kujawskim. Prace realizuje nowy właściciel obiektu firma APICOM z Lubienia Kujawskiego, która kupiła budynek w 2019 roku od dotychczasowego właściciela tj. Gminnej Spółdzielni Samopomoc Chłopska. Obiekt, który wybudowany został w 1981 roku do 2004 roku pełnił funkcję piekarni, a od 2005 roku budynek wykorzystywano głownie na cele magazynowe.  Nowi właściciele obiektu planują umieszczenie w nim zakładu przetwórstwa miodu oraz sklepu z artykułami pszczelarskimi. 

1 10 11 12 13 14

Szkolenie Chemizacyjne

Płatność dla małych gospodarstw

„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”

UWAGA

„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”, jak i jego wycofanie składa się wyłącznie w aplikacji eWniosekPlus po zalogowaniu się do Platformy Usług Elektronicznych.

Prosimy wszystkich rolników, którzy złożyli do tej pory żądania w innej formie (przekazali żądanie e-mailem, w wersji papierowej do BP/OR/Centrali ARiMR) o złożenie tego oświadczenia przez aplikację eWniosekPlus w terminie do dnia 31 sierpnia 2023 r.

Komunikat dotyczący rolnictwa ekologicznego

Od 1 sierpnia 2023 r. strona internetowa KRUS dostępna na platformie GOV.PL

Od 1 sierpnia 2023 r. portal KRUS dołącza do rządowej platformy gov.pl. Strona internetowa Kasy dostępna będzie pod adresem www.gov.pl/krus. Na nowej witrynie internetowej rolnicy znajdą wszystkie dotychczasowe informacje z zakresu zabezpieczenia społecznego rolników.

Dzięki stronie Kasy na platformie gov.pl rolnicy będą mieli dostęp do jednolitych i ustandaryzowanych informacji oraz e-usług w jednym miejscu. Tak jak dotychczas w serwisie Kasy dostępne będą informacje z zakresu m.in. ubezpieczenia społecznego rolników, świadczeń, prewencji wypadkowej, rehabilitacji leczniczej, czy orzecznictwa lekarskiego. Rolnicy pobiorą wszystkie niezbędne wnioski i formularze. 

Wraz z uruchomieniem portalu www.gov.pl/krus strona internetowa KRUS pod dotychczasowym adresem – www.krus.gov.pl – przestanie być dostępna.

 Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy

Program Czyste Sołectwo

Wnioski o szacowanie strat suszowych

W związku z objęciem terenu GMINY LUBIEŃ KUJAWSKI niekorzystnym zjawiskiem atmosferycznym jakim jest SUSZA, Burmistrz Lubienia Kujawskiego informuje poszkodowanych rolników o możliwości składania wniosków w celu oszacowania szkód w uprawach. Zależy nam na czasie,  a także aby każdy kto został poszkodowany mógł w terminie złożyć stosowny wniosek i otrzymać protokół, który będzie jednym z dokumentów, który umożliwi Wam uzyskanie pomocy finansowej. Należy go pobrać, uzupełnić i dostarczyć do Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim pokój nr. 17 do dnia 21.07.2023 r.

Proszę pamiętać aby wpisać wszystkie uprawy, które zgłaszaliście Państwo w płatnościach obszarowych do ARiMR, tak aby były one zgodne co do ara. 

Ponadto, informujemy, że producent rolny nadal zobowiązany jest do złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to miało miejsce od 2020 r. za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”, ponieważ metoda ta w połączeniu z najnowocześniejszymi dostępnymi metodami opartymi o system radarów meteorologicznych i teledetekcji satelitarnej oraz szacowaniem strat przez samego rolnika zapewnia największą możliwą dokładność i obiektywność pomiarów.

UWAGA!

Jeżeli Gminna Komisja nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół. Natomiast samo oszacowanie szkód przez Gminną Komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołów.

Druki wniosków można pobrać poniżej lub są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 284 43 52.

Rusza nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej dla Kół Gospodyń Wiejskich na 2023 rok

Od 3 kwietnia br. ruszył nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa na realizację celów statutowych Kół Gospodyń Wiejskich.

Pomoc finansowa skierowana jest do wszystkich Kół Gospodyń Wiejskich zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Kół Gospodyń Wiejskich prowadzonym przez Agencję Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa, w którym aktualnie znajduje się już 12,5 tys. tych organizacji.

Koła Gospodyń Wiejskich mogą ubiegać się o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa raz w roku.

W 2023 roku kwoty pomocy finansowej zostały zwiększone o 3 tys. zł i wynoszą:

  • 8 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących do 30 członków,
  • 9 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących od 31 do 75 członków,
  • 10 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących ponad 75 członków.

Pomoc finansowa powinna być przeznaczona na realizację celów statutowych Koła Gospodyń Wiejskich, związanych w szczególności z:

  • prowadzeniem działalności społeczno-wychowawczej i oświatowo-kulturalnej w środowiskach wiejskich;
  • prowadzeniem działalności na rzecz wszechstronnego rozwoju obszarów wiejskich;
  • wsparciem rozwoju przedsiębiorczości kobiet;
  • inicjowaniem i prowadzeniem działań na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi;
  • upowszechnianiem i rozwijaniem form współdziałania, gospodarowania i racjonalnych metod prowadzenia gospodarstw domowych;
  • reprezentowaniem interesów środowiska kobiet wiejskich wobec organów administracji publicznej;
  • rozwijaniem kultury ludowej, w tym w szczególności kulturę lokalną i regionalną.

Pomoc jest przyznawana do wyczerpania środków finansowych na ten cel, zgodnie z kolejnością złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku, jednakże nie dłużej niż do 30 września br. 

Wnioski o przyznanie pomocy finansowej należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na siedzibę koła, na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Źródło: gov.pl

Bitwa regionów – Konkurs Kulinarny dla Kół Gospodyń Wiejskich

Konkurs AGRO-wczasy

1 2 3 4 6
Zamknij