
Aż 12 firm zainteresowanych budową odcinka sieci wodociągowej i kanalizacyjnej w miejscowości Kaliska
Aż 12 firm złożyło swoje oferty w ogłoszonym przez gminę przetargu na wykonawcę, który wybuduje sieć wodociągową i kanalizacyjną w miejscowości Kaliska – działki budowlane lotnisko. Najkorzystniejszą cenowo ofertę w postępowaniu złożyła firma KAMA Usługi sp. z o.o. z Warszawy z kwotą 700 tys. zł. Nowa sieć pozwoli uzbroić w w/w media 76 działek budowlanych sprzedanych przez gminę w 2019 i 2020 roku. Zadanie jest jednym z kilku planowanych etapów realizacji budowy nowej sieci wodociągowej i kanalizacyjnej na terenie gminy Lubień Kujawski w ramach otrzymanej na ten cel rządowej dotacji w wysokości prawie 2,5 mln zł. Całość dotacji ma zostać wykorzystana przez gminę do końca 2024 roku.
Więcej o ogłoszonym przetargu tutaj
Otrzymaliśmy 1,65 mln zł dotacji z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na przebudowę ponad 5 km dróg gminnych Narty – Czaple – Świerna
W dniu 16 lutego br. Prezes Rady Ministrów zatwierdził listy zadań powiatowych i gminnych zakwalifikowanych do dofinansowania ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w ramach naboru wniosków na 2022 rok. Województwo kujawsko-pomorskie otrzymało 156,4 mln zł wsparcia na budowę i modernizację dróg w regionie. 45,4 mln zł wsparcia będzie przeznaczone na zadania powiatowe natomiast 111 mln zł na zadania gminne. Dofinansowanie z RFRD dla zadań powiatowych i gminnych jest uzależnione od dochodów jednostek samorządu terytorialnego: im niższy dochód własny, tym większa wartość dofinansowania, przy czym maksymalne dofinansowanie może wynieść do 80 proc. kosztów realizacji zadania. Wśród zadań gminnych, które otrzymały dotację jest inwestycja Gminy Lubień Kujawski dotycząca przebudowy dróg gminnych Narty – Czaple – Świerna z kwota wsparcia 1,65 mln zł, co stanowi 50% całości zadania.
Więcej o wynikach naboru tutaj
Ogłoszenie!
W związku z awarią linii telefonicznej NZOZ w Kłóbce prosi pacjentów o kontaktowanie się pod numerem telefonu komórkowego 508 125 661.
Za utrudnienia przepraszamy.
Jarosław Waczyński
kierownik
Dino prowadzi rekrutację do Centrum Dystrybucyjnego, które ma powstać w lubieńskiej strefie przemysłowej
Na stronie sieci sklepów Dino rozpoczęto rekrutację pracowników do nowego Centrum Dystrybucyjnego, które ma powstać w lubieńskiej strefie przemysłowej. Na razie trwa rekrutacja na stanowiska kierownicze. Centrum Dystrybucyjne ma zostać wybudowane na działce kupionej od gminy w bieżącym roku, dla której inwestor uzyskał już pozwolenie na budowę. Inwestycja ma polegać na kompleksowej budowie i wyposażeniu m.in. mroźni, chłodni, magazynów z kontrolowaną temperaturą, magazynu suchego oraz części socjalno-biurowych wraz z towarzyszącą infrastrukturą techniczną, drogami wewnętrznymi i miejscami parkingowymi a także firmowego sklepu. Przedstawiciele koncernu poinformowali, że obecnie poszukują głównie osób stanowiących przyszłe kierownictwo obiektu, które będzie musiało przejść kilkumiesięczne szkolenie i innym tego typu magazynie. Więcej o ogłoszonym naborze tutaj. https://marketdino.pl/praca/sektor/magazyn/
Zakończono przebudowę drogi gminnej Narty – Wola Olszowa
Zakończono prace budowlane związane z przebudową drogi gminnej Narty – Wola Olszowa. Zadanie o wartości 2.2 mln zł wykonała Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom z Włocławka. W ramach inwestycji realizowanej pod nazwą skomunikowanie terenów Kopalni Soli Lubień przebudowany został ponad cztero kilometrowy odcinek drogi gminnej łączący drogę powiatową w miejscowości Narty z drogą gminną w miejscowości Wola Olszowa – terenami inwestycyjnymi Kopalni Soli Lubień. Zadanie zostało w 50% współfinansowane ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
W Lubieniu Kujawskim powstanie skatepark, ścieżka nad jeziorem oraz nowe ulice Szkolna, Pogodna oraz Przejazd
W dniu 11 lutego br. w sali kominkowej Domu Seniora w Lubieniu Kujawskim Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz Skarbnik Wanda Mordzak podpisali w imieniu Gminy Lubień Kujawski umowy dotyczące czterech inwestycji planowanych do realizacji na terenie Miasta Lubień Kujawski. Pierwsza umowa dotyczyła opracowania dokumentacji projektowej budowy skateparku, który ma być zlokalizowany przy obiektach sportowych Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. Umowę w imieniu biura projektowego Usługi Projektowe z Włocławka podpisała właścicielka firmy Anna Krysztofiak. Druga umowa dotyczyła opracowania dokumentacji projektowej budowy trzeciego etapu ścieżki nad jeziorem lubieńskim będącego kontynuacją dotychczas zrealizowanych prac zakończonych na wysokości parkingu przy kościele parafialnym. Przewidywany zakres opracowania ma kontynuować obecną ścieżkę do półwyspu na jeziorze. Umowę w imieniu biura projektowego Usługi Projektowe z Włocławka podpisała właścicielka firmy Anna Krysztofiak. Trzecią inwestycją, na którą podpisano umowę była przebudowa ulic Szkolnej oraz Pogodnej wraz z budową parkingu przy cmentarzu parafialnym. Umowę w imieniu wykonawcy tj. firmy PGTB Sp. z o.o. z Włocławka podpisał Prezes Zarządu Tadeusz Muszalski. Czwartą inwestycją, na którą podpisano umowę była przebudowa ulicy Przejazd w Lubieniu Kujawskim. Umowę w imieniu wykonawcy tj. firmy KRISBUD z Rzeżewa Morzyce podpisał Właściciel Krzysztof Świerczyński. W uroczystości podpisania umowy udział wzięli także Radni Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Elżbieta Wojciechowska, Mieczysław Gientka oraz Hubert Jankowski oraz przedstawiciel biura projektowego Usługi Projektowe z Włocławka Tarek Drak Zbahi.
Poza w/w inwestycjami w bieżącym roku gmina planuje ponadto na terenie miasta szereg innych inwestycji jak m.in. przebudowę budynków OSP oraz Centrum Kultury, rozpoczęcie przebudowy budynków Zespołu Placówek Oświatowych, budowę odcinka kanalizacji oraz wodociągu w nowopowstałej ulicy Brzozowej, opracowanie dokumentacji przebudowy budynku spichlerza na potrzeby krytego placu zabaw, dokończenie opracowania dokumentacji rewitalizacji parku oraz rozbudowy żłobka.
Komunikat – Ośrodek Pomocy Społecznej
Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim uprzejmie informuje, że w celu ograniczenia ryzyka zakażenia koronawirusem wprowadzone zostają ograniczenia w obsłudze interesantów. Od dnia 16.03.2020 r. do dnia 25.03.2020 r. roku wstrzymuje się przyjmowanie podań oraz wstrzymuje się przyjmowanie interesantów. Wnioski na świadczenia rodzinne oraz świadczenie wychowawcze prosimy przesyłać drogą elektroniczną lub listownie. Interesanci przyjmowani będą wyłącznie w sytuacjach pilnych i niezbędnych. Zachęcamy przede wszystkim do kontaktu telefonicznego pod nr:
54 255 50 27 – kierownik,
54 255 50 25 – pracownicy socjalni,
54 255 50 26 – świadczenia rodzinne i wychowawcze,
lub e-mail: (ops@lubienkujawski.pl).
Zgodnie z zaleceniami Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pracownicy Ośrodka Pomocy Społecznej będą świadczyć – osobom samotnym, którzy są starsi, niepełnosprawni lub przewlekle chorzy lub innym poddanym kwarantannie pomoc po uprzednim telefonicznym zgłoszeniu.
Anna Kilichowska
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim
W najbliższy poniedziałek targowisko będzie zamknięte
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Informacja w sprawie odwołania szkolenia z Caritas
Szanowni Państwo!
Ze swojej strony zapewniamy wszelką pomoc i przychylność w załatwianiu spraw drogą telefoniczną lub mailową.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Ogłoszenie – Komisja Zdrowia i Spraw Socjalnych
Przewodniczący
Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych
Zgliński Janusz
Informacja – sprzedaż siana
Komunikat dotyczący przerwy w dostawie energii elektrycznej
- Dnia 03.03.2020 – w godz. 08.00 – 14.00 – Modlibórz 4 obwód 200.
IV EDYCJA KONKURSU PLASTYCZNEGO „Turystyka na obszarze LGD w oczach młodych mieszkańców IV”
Prace zostaną ocenione w trzech kategoriach wiekowych:
– 5-8 lat – 4 nagrody,
– 9-11 lat – 4 nagrody,
– 12-16 lat – 4 nagrody.
Przyznane nagrody będą jednakowe w każdej kategorii wiekowej – sprzęt turystyczny/sportowy/muzyczny.
Chętne osoby do wzięcia udziału prosimy o wypełnienie deklaracji uczestnictwa oraz zapoznanie się z Regulaminem konkursu.
Do pobrania:
Rozmowy z Pomorską Specjalną Strefą Ekonomiczną o nowych możliwościach inwestycyjnych Strefy Przemysłowej w Lubieniu Kujawskim


Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Dziankówek
Firma FOMICOM planuje budowę zakładu w lubieńskiej strefie przemysłowej
Trwają prace przy budowie nowych kotłowni gazowych dla budynków wielorodzinnych w Lubieniu Kujawskim
Rozpoczęto przebudowę drogi gminnej w miejscowości Bilno
Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Krzewie
Postęp prac przy budowie hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim
Podpisano umowę na budowę bloków przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim
Rozmawiano o nowych wozach strażackich dla OSP w Bilnie oraz OSP w Krzewiu
Ogłoszenie dla rolników poszkodowanych przez grad
W zgłoszeniu należy podać wszystkie uprawy występujące w gospodarstwie rolnym, niezależnie od stopnia zniszczenia, aby ogólny areał zasiewu był zgodny z wnioskiem złożonym do ARiMR o dopłaty w 2022 roku.
Zgodnie z regulaminem działania terenowych komisji, szacowania szkód dokonuje się do czasu zbioru plonu głównej uprawy lub jej likwidacji. Warunkiem sporządzenia przez Komisję protokołu z szacowania strat w uprawach jest złożenie przez rolnika wniosku w odpowiednim terminie. Na podstawie wniosku oraz wizyty w terenie wypełniony zostanie protokół.
Druki wniosków można pobrać poniżej. Są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 28 44 352.
Pilne – pomoc dla rolników (straty przez deszcz nawalny)
Dnia 30 czerwca 2022 r. kończy się czas na ubieganie się o wsparcie przez rolników, których uprawy zostały zniszczone w 2021 r. w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych. Dokumenty przyjmują biura powiatowe ARiMR właściwe ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego.
Więcej informacji https://www.gov.pl/web/arimr/kleski-2021
Ogłoszenie dla rolników poszkodowanych przez nawalne deszcze
W zgłoszeniu należy podać wszystkie uprawy występujące w gospodarstwie rolnym, niezależnie od stopnia zniszczenia, aby ogólny areał zasiewu był zgodny z wnioskiem złożonym do ARiMR o dopłaty w 2021 roku.
Zgodnie z regulaminem działania terenowych komisji, szacowania szkód dokonuje się do czasu zbioru plonu głównej uprawy lub jej likwidacji. Warunkiem sporządzenia przez Komisję protokołu z szacowania strat w uprawach jest złożenie przez rolnika wniosku w odpowiednim terminie. Na podstawie wniosku oraz wizyty w terenie wypełniony zostanie protokół. Druki wniosków można pobrać poniżej. Są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 28 44 352, wew.52.
Informacja dla rolników – siano na lotnisku za uprzątnięcie
Szacowanie strat w uprawach rolnych spowodowanych wystąpieniem suszy w 2021 roku
Dane pozyskiwane z Systemu Monitoringu Suszy Rolniczej przenoszone są do publicznej aplikacji „Zgłoś szkodę rolniczą” w celu weryfikacji zakresu suszy i wysokości strat w uprawach określonych samodzielnie przez producentów rolnych przy wypełnianiu tej aplikacji.
Więcej na stronie: https://www.gov.pl/
Jedyna taka impreza w Polsce eROBOCZE SHOW w tym roku w Lubieniu Kujawskim
Więcej o eROBOCZE SHOW na stronie: https://erobocze.pl/erobocze-show
Zwrot akcyzy za paliwo do produkcji rolnej
Wnioski będzie można składać do 1 marca 2021 roku. Przyjmują je właściwe urzędy gmin i miast, gdzie producenci rolni prowadzą swoje działalności. Wysokość zwrotu podatku ustalana jest na podstawie powierzchni użytków rolnych (określonej w ewidencji gruntów i budynków) oraz średniej rocznej liczby dużych jednostek przeliczeniowych (DJP) posiadanego bydła.
Do wniosku o zwrot podatku akcyzowego należy dołączyć również faktury VAT potwierdzające zakup oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej w okresie od 1 sierpnia 2020 r. do 31 stycznia 2021 r. W przypadku ubiegania się o zwrot podatku akcyzowego przez posiadaczy bydła do wniosku należy dołączyć również informację o liczbie DJP bydła za 2020 rok.
Informację o DJP rolnik może uzyskać w biurze powiatowym Agencji właściwym dla siedziby stada. W tym celu wystarczy złożyć Wniosek o wydanie informacji o średniej rocznej liczbie DJP bydła w gospodarstwie na potrzeby wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej – otwórz
Wniosek może zostać złożony przez posiadacza zwierząt lub jego pełnomocnika w formie papierowej (jak dotychczas), pocztą elektroniczną lub za pośrednictwem platformy ePUAP.
Tegoroczne limity zwrotu podatku akcyzowego wynoszą: 100 zł do 1 ha użytków rolnych i 30 zł do każdej DJP bydła. Zwrot podatku będzie wypłacany przez cały kwiecień przelewem na rachunek bankowy podany we wniosku.
Kolejne wnioski o zwrot akcyzy zawartej w cenie oleju napędowego rolnicy będą mogli składać od 2 do 31 sierpnia 2021 r. Będą one dotyczyły faktur VAT za paliwo kupione od 1 lutego do 31 lipca 2021 r. (w ramach limitu zwrotu podatku określonego na 2021 r.).