
Bezpłatna Grupa Wsparcia Online
Pierwsze metry nowej nawierzchni brukowej na drodze gminnej w miejscowości Kaczawka
Trwają prace budowlane związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Kaczawka. Inwestycje realizuje firma DROGBUD Michał Podralski z Dobrzynia nad Wisłą. Aktualnie na pierwszym etapie przebudowy drogi wykonano pierwsze metry nawierzchni brukowej. Zadanie o wartości 669 tys zł obejmuje przebudowę w/w drogi gminnej o łącznej długości prawie 1 km. Inwestycja jest współfinansowana środkami z budżetu państwa w ramach Funduszu dróg samorządowych – edycja 2019 w wysokości 50% wydatków.
Dwór w Kłóbce zyska kolejny obiekt. Spichlerz zbożowy zamieni się w muzeum
Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyńskiej we Włocławku rozpoczyna odbudowę spichlerza dworskiego w Kłóbce. Po rekonstrukcji w budynku będzie można zobaczyć wystawę przedstawiającą życie dawnej wsi.
Spichlerz zbożowy z połowy XIX w. położony w samym centrum Kłóbki był najbardziej okazałym elementem zabudowań dawnego folwarku. Do naszych czasów zachował się tylko niewielki budynek rządcówki.
Czytaj więcej na stronie TVP3 Bydgoszcz
Podpisaliśmy umowę dotacji na budowę nowej stacji uzdatniania wody
W dniu 29 czerwca 2020 r. Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz Skarbnik Wanda Mordzak podpisali umowę na udzielenie gminie dotacji na budowę nowej stacji uzdatniania wody. Stacja uzdatniania wody ma być wybudowana w miejscowości Kaliska (lotnisko) a kwotą otrzymanej dotacji ma wynieść 1.43 mln. zł. Nowa stacja uzdatniania wody miałaby powstać w latach 2021-2022 i pozwoliłaby uniknąć problemów z okresowym niedoborem wody w okresie letnim ale także zwiększonym zapotrzebowaniem na wodę w związku z rozwojem zakładów produkcyjnych oraz terenów mieszkaniowych na terenie lotniska. Zadanie ma być realizowane w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii”, objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
Ogłoszenie o naborze wniosków 3/2020
Ogłoszenie o naborze wniosków
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki
ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie na projekty podmiotów innych niż
LGD w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego
Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020
Oś Priorytetowa 11, Działanie: 11.1 Włączenie społeczne na obszarach objętych
LSR
Numer konkursu LGD: 3/2020
Numer konkursu: RPKP.11.01.00-IZ.00-04-390/20
Do wsparcia w ramach konkursu przewidziano projekty dotyczące:
1. Działania na rzecz osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, w zakresie wdrożenia
rozwiązań z obszaru aktywnej integracji o charakterze środowiskowym takich jak:
– kluby pracy,
– aktywizacja społeczno-zawodowa(w tym szkolenia podnoszące kompetencje i/lub dające nowe
umiejętności zawodowe i społeczne).
CEL OGÓLNY LSR 1: Wspieranie przedsiębiorczości oraz podniesienie kompetencji i aktywności
zawodowej społeczności objętej LSR.
CEL SZCZEGÓŁOWY LSR 1.2: Wzmocnienie szans na rynku pracy grup defaworyzowanych oraz osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym.
PRZEDSIĘWZIĘCIE LSR 1: Program przedsiębiorczości i aktywizacji zawodowej. (Typ 1d i 1e SZOOP)
(PROJEKTY PODMIOTÓW INNYCH NIŻ LGD))
Składane wnioski o dofinansowanie projektów powinny być skierowane do następujących grup
docelowych z obszaru LSR:
– osoby zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym i jednocześnie:
mieszkające w rozumieniu Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny na terenie obszaru LSR, osoby dorosłe, a więc osoby które ukończyły 18 rok życia, osoby niepracujące na dzień przystąpienia do projektu.
Wniosek o dofinansowanie projektu może zostać złożony przez uprawnionego wnioskodawcę, tj.: wszystkie podmioty z wyłączeniem osób fizycznych (nie dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie odrębnych przepisów). Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki dokona oceny i wyboru projektów w oparciu o Kryteria wyboru projektów, stanowiące załącznik do Ogłoszenia o naborze.
Minimalna ilość punktów przyznanych podczas oceny wniosków – 23 pkt. zgodnie z Kryteriami wyboru operacji.
Kwota środków przeznaczonych na konkurs wynosi 1 690 081 zł pochodzących z Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS).
Maksymalny poziom dofinansowania ze środków EFS wynosi 95% wydatków kwalifikowalnych na
poziomie projektu.
Maksymalna wartość projektu (dotacja i wkład własny) w przeliczeniu na jednego uczestnika (osobę zagrożoną ubóstwem lub wykluczeniem społecznym) w ramach danego projektu –10 000 zł.
Minimalna wartość projektu wynosi 100 000,00 zł.
W niniejszym naborze dopuszcza się finansowanie wydatków w ramach cross-financingu oraz finansowanie
wydatków na zakup środków trwałych o wartości jednostkowej wyższej niż 10 000 zł netto.
Wnioski o dofinansowanie projektu należy składać od 27.07.2020 do 20.08.2020 r. do godz.15.30.
Planowany termin rozstrzygnięcia konkursu: I kwartał 2021.
Sposób składania wniosków:
Formularz wniosku o dofinansowanie projektu wraz z załącznikami (jeśli dotyczy) należy wypełnić,
wydrukować, podpisać i złożyć w terminie naboru.
Wniosek o dofinansowanie w wersji elektronicznej należy złożyć za pomocą Generatora Wniosków o
Dofinansowanie Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Generator Wniosków o Dofinansowanie dostępny jest na stronie internetowej: https://generator.kujawsko-pomorskie.pl
Wniosek o dofinansowanie w wersji papierowej należy dostarczyć do biura Stowarzyszenia Lokalna
Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki (decyduje data wpływu do biura LGD): ul. Sikorskiego 12,
87-850 Choceń, w godzinach pracy biura LGD, tj.:
poniedziałek, wtorek, czwartek w godz. od 7.30 do15.30
środa od 7.30 do 17.00
piątek od 7.30 do 14.00
Okres i termin realizacji projektu:
Maksymalny okres realizacji projektu nie może być dłuższy niż 12 miesięcy, a rekomendowana data końcowa realizacji projektu nie powinna być dłuższa niż 31.12.2021 r.
Obszar realizacji projektu:
W ramach niniejszego naboru wszystkie działania w ramach projektu skierowane do mieszkańców objętych Lokalną Strategią Rozwoju Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki (LSR) co do zasady należy realizować na obszarze LSR tj. gmin Boniewo, Baruchowo, Brześć Kujawski, Choceń, Chodecz, Fabianki, Izbica Kujawska, Kowal, Lubanie, Lubraniec, Lubień Kujawski, Włocławek i Miasta Kowal. Tylko w szczególnie uzasadnionych przypadkach możliwa jest realizacja poza obszarem LSR. Niemniej jednak taka sytuacja wymaga szczegółowego uzasadnienia we wniosku o dofinansowanie projektu. Biuro projektu musi działać na terenie powiatu włocławskiego (obszar LSR) przez cały okres realizacji projektu aż do momentu jego rozliczenia.
Informacji dotyczących konkursu udzielają pracownicy biura Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki. Z pytaniami można się zgłaszać osobiście w biurze LGD lub telefonicznie pod numerem 54 284 66 69.
Szczegółowe informacje o naborze znajdują się w Ogłoszeniu o naborze oraz Zasadach wsparcia projektów realizowanych przez podmioty inne niż LGD ze środków EFS, które dostępne są na stronie: www.kujawiaki.pl, w biurze LGD oraz na stronie www.mojregion.eu w zakładce Regionalny Program Operacyjny
Załączniki:
- Ogłoszenie o naborze LGD Dorzecza Zgłowiączki.pdf
- Zasady wsparcia LGD Dorzecza Zgłowiączki.pdf
- Załaczniki LGD Dorzecze Zgłowiączki.7z
Wyniki wyborów na Prezydenta RP 28 czerwca 2020 roku – I tura w Gminie Lubień Kujawskim
Ogłoszenie – NZOZ w Kłóbce
NZOZ w Kłóbce informuje, iż u jednego z pacjentów, który w dniu 24 czerwca 2020 r. był na terenie Ośrodka Zdrowia potwierdzono dodatni wynik koronawirusa.
Personel Ośrodka został poddany kwarantannie na wniosek Sanepidu do 10 lipca 2020 r. W tym okresie Ośrodek jest bezwzględnie zamknięty do kontaktu osobistego dla pacjentów poradni medycyny rodzinnej jak i gabinetu stomatologicznego.
W celu zarejestrowania się na teleporadę, otrzymanie recepty czy przedłużenie zwolnienia prosimy o kontakt telefoniczny w godzinach 8.30 – 15.00 pod nr. telefonu 54 284 27 22.
Jarosław Waczyński
Kierownik NZOZ w Kłóbce
Burmistrz Lubienia Kujawskiego uzyskał absolutorium za 2019 rok
Radni Rady Miejskiej w Lubieniu Kuj. udzielili burmistrzowi Markowi Wilińskiemu absolutorium, co oznacza, że pozytywnie ocenili realizację budżetu gminy za rok 2019.
Burmistrz Marek Wiliński otrzymał również wotum zaufania, a przedłożony na sesji Raport o Stanie Gminy Lubiń Kujawski pokazał jak miasto i okalające je 27 sołectw rozwijają się, ze szczególnym uwzględnieniem w roku poprzedniego.
Wszyscy radni pozytywnie ocenili to, co robił burmistrz Marek Wiliński wraz z pracownikami urzędu i jednostek podległych na rzecz gminy.
– Wspólnie budujemy nowoczesną gminę, chcemy aby nasze działania przyczyniały się do lepszego poziomu życia jej mieszkańców – mówi burmistrz Marek Wiliński. – Stawiamy na nowoczesność, funkcjonalność, estetykę i ekologię. Wystarczy popatrzeć na liczbę przybywających co roku przebudowanych bądź wyremontowanych kilometrów dróg. Mamy odnowione szkoły i świetlice wiejskie, a przy nich place zabaw. Powstał dom seniora i żłobek oraz nowoczesne targowisko miejskie. Inwestujemy w gospodarkę wodno-kanalizacyjną. Na dachach domów montowane są panele fotowoltaiczne. Potrafimy pozyskiwać środki zewnętrzne na wiele projektów, nie tylko inwestycyjnych. Duże znaczenie dla rozwoju gminy ma nieustannie rozwijająca się strefa inwestycyjna w miejscowości Kaliska licząca 90 ha.
Burmistrz dziękował radnym za udzielone jednogłośne absolutorium oraz pracownikom urzędu i jednostek podległych a szczególnie skarbnikowi Wandzie Mordzak i Jakubowi Tomczakowi – kierownikowi referatu inwestycyjnego.
Radni podkreślali, że panująca w radzie zgoda i dobra współpraca z burmistrzem przynosi pozytywne efekty.
– Mamy odpowiednich ludzi na odpowiednich stanowiskach – mówił Marek Małachowski, przewodniczący Rady Miejskiej w Lubieniu Kuj. – Truizmem jest dzisiaj mówienie, ze zgoda buduje, ale my efekty tej zgody widzimy na co dzień. Nasze posiedzenia rady nie są długie i nie obserwujemy na nich wielkich dyskusji, a to dlatego, że wszystkie stanowiska wypracowujemy na komisjach. Nie zawsze się zgadzamy, mamy różne poglądy, ale potrafimy zawierać kompromisy.
Przewodniczący rady dziękując burmistrzowi gminy i skarbnikowi wręczył im bukiety kwiatów.
Czytaj więcej na: kujawy-media.pl
Frekwencyjna Bitwa o Wozy 2020
W każdym województwie gmina do 20 tys. mieszkańców z największa frekwencją w pierwszej turze wyborów prezydenckich otrzyma wóz strażacki – powiedział wiceminister Maciej Wąsik. 16 takich pojazdów sfinansuje w całości MSWiA. O profrekwencyjnej inicjatywie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji poinformowali na sobotniej (20 czerwca br.) konferencji prasowej wiceministrowie Maciej Wąsik i Paweł Szefernaker oraz komendant główny PSP nadbryg. Andrzej Bartkowiak.
Czytaj więcej na stronie gov.pl
Rozpoczęto prace budowlane związane z przebudową dróg gminnych w miejscowościach Wola Dziankowska oraz Dziankówek
Rozpoczęto prace budowlane związane z przebudową dróg gminnych w miejscowościach Wola Dziankowska oraz Dziankówek. Wykonawcą zadania jest Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Kutna. W ramach inwestycji przebudowany zostanie prawie 800 metrowy odcinek w/w dróg gminnych do granicy gminy z gminą Gostynin. Zadanie o wartości prawie 300 tys. zł jest współfinansowane ze środków budżetu samorządu województwa w kwocie 137 tys. zł z tytułu włączeń gruntów z produkcji rolnej.
Ogłoszenie – Komisja Oświaty, Kultury i Sportu
Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury i Sportu informuje, że 25.02.2020r. (wtorek) o godzinie 9:00 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Oświaty, Kultury i Sportu. Omawiana tematyka: sprawy bieżące.
Przewodnicząca
Komisji Oświaty, Kultury i Sportu
Wojciechowska Elżbieta
Informacja dla mieszkańców miejscowości Kąty i Kretkowo
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje Mieszkańców miejscowości KĄTY I KRETKOWO, że w dniach 26, 27, 28.02.2020r. (środa, czwartek, piątek) w godzinach od 7:30 do 15:00 nastąpi wymiana wodomierzy.
Uprasza się o pozostanie w tym czasie Mieszkańców w domu.
Ogłoszenie – XIV Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim
Dnia 21 lutego 2020 roku (piątek) o godzinie 10:00 w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim przy ulicy Wojska Polskiego 22 odbędzie się posiedzenie XIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
I. SPRAWY PORZĄDKOWE
1.Otwarcie XIV Sesji Rady Miejskiej
2.Stwierdzenie quorum
3.Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XIII Sesji Rady Miejskiej
4.Wybór sekretarza obrad
5.Przyjęcie proponowanego porządku obrad
II. SPRAWY PRZEDMIOTOWE
1. Uchwała w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
2. Uchwała w sprawie udzielenia dotacji w roku 2020 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy kościele dla Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Św. Prokopa w Kłóbce.
3. Uchwała w sprawie udzielenia dotacji w roku 2020 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy kościele dla Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim.
4. Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2036.
5. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2020 rok.
6. Uchwała w sprawie określenia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt w Gminie Lubień Kujawski na 2020 rok.
7. Uchwała w sprawie przyjęcia „Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2023”.
8. Uchwała w sprawie uchwalenia regulaminu targowiska gminnego.
9.Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, warunków i zasad korzystania oraz ustalenia stawek opłat za korzystanie z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Lubień Kujawski.
10. Uchwała w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubień Kujawski.
11. Uchwała w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
12. Uchwała w sprawie Statutu Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim.
13.Uchwała w sprawie szczegółowych warunków(zasad) przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania.
14. Uchwała w sprawie przyjęcia projektu Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Lubień Kujawski.
15. Uchwała w sprawie przyjęcia planów pracy komisja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim na 2020 rok.
16. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski i udzielenie bonifikaty.
17. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski.
18. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiących własność Gminy Lubień Kujawski.
19. Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
20. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
21. Wolne wnioski.
22. Zakończenie obrad XIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Małachowski
PRZERWA W DOSTAWIE WODY
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje, o przerwie w dostawie wody w dniu 14.02.2020r. (piątek) w godzinach od 9:00 do 12:00 na terenie Lubienia Kujawskiego oraz wsi Kaczawka. Przyczyną jest planowana rozbudowa sieci wodociągowej. Przepraszamy za ewentualne utrudnienia.
Uwaga!! Pilne
W związku z sygnałami napływającymi od mieszkańców, na terenie gminy firma sprzedająca czujniki gazu i dymu podaje się za przedstawicieli Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim. Jest to informacja nieprawdziwa. Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności.
Trwają prace nad modernizacją systemu ogrzewania budynków Centrum Kultury, remizy OSP oraz Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim
Trwają prace nad modernizacją systemu ogrzewania budynków Centrum Kultury, remizy OSP oraz Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim. W ramach już podpisanych umów z wykonawcami tj. firmami DELMAR z Włocławka oraz PRO–ECO z Gdyni zmodernizowana zostanie obecna kotłownia węglowa, w której powstanie nowa ekologiczna instalacja gazowa podłączona do powstałej w ubiegłym roku na terenie miasta sieci gazowej oraz wspomagająco zamontowana zostanie powietrzna pompa ciepła. Koszt prac będących pierwszym etapem przebudowy budynków Centrum Kultury, remizy OSP oraz Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim wynosi 320 tys. zł. W drugim kwartale br. planuje się ogłoszenie przetargu na remont elewacji zewnętrznej oraz dachu budynku biblioteki natomiast w trzecim na przebudowę budynków CK oraz remizy OSP. Inwestycja jest w 100% finansowana z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.
Przypomnijmy, że w dniu 8 grudnia ubiegłego roku Premier Mateusz Morawiecki przedstawił wyniki naboru wniosków Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. Wśród zadań, które otrzymały wsparcie ze środków RFIL znalazło się zadanie Gminy Lubień Kujawski przewidujące przebudowę budynków Centrum Kultury, remizy Ochotniczej Straży Pożarnej oraz budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim. Kwota przyznanego wsparcia wynosi 2 mln zł i stanowi 100% wartości zadania. Zadanie ma na celu poprawę warunków użytkowania obiektów. W ramach inwestycji zaplanowano modernizację starego systemu ogrzewania tj. wymianę pieca na nowy ekologiczny gazowy wraz z pompą ciepła, wymianę oświetlenia na energooszczędne ledowe, ocieplenie ścian zewnętrznych, wymianę okien drzwi oraz wykonanie nowego pokrycia dachów wraz z dostosowaniem budynków dla osób niepełnosprawnych. Realizację zadania zaplanowano na lata 2021 – 2022.
Poszukujemy wykonawcy przebudowy drogi gminnej w miejscowości Golska Huta
Gmina Lubień Kujawski ogłosiła przetarg, którego przedmiotem jest wykonanie przebudowy drogi gminnej w miejscowości Golska Huta o długości ok. 1 km. Zadanie jest przewidziane do współfinansowania ze środków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu. Wykonawcy zainteresowani udziałem w przetargu swoje oferty mogą składać wyłącznie elektronicznie w terminie do 1 marca 2021 r. do godz. 10:00.
Więcej informacji na BIP.
Podpisano porozumienie na rzecz budowy w Lubieniu Kujawskim przystępnych cenowo mieszkań
W dniu 8 lutego br. w sali kominkowej Domu Seniora w Lubieniu Kujawskim burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz wiceprezes Krajowego Zasobu Nieruchomości Jarosław Pucek w obecności Sekretarza Stanu Anny Gembickiej Pełnomocnika Rządu do spraw lokalnych inicjatyw społecznych podpisali porozumienie na rzecz budowy w Lubieniu Kujawskim przystępnych cenowo mieszkań. Porozumienie zakłada wymianę informacji, materiałów i dokumentów w zakresie nieruchomości położonych na terenie Lubienia Kujawskiego mogących zostać przekazanych przez Gminę Lubień Kujawski do Krajowego Zasobu Nieruchomości z przeznaczeniem pod budownictwo mieszkaniowe wielorodzinne w ramach Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej. Strony zobowiązały się do podejmowania wzajemnych działań na rzecz inwestycji mieszkaniowych lub uzbrojenia technicznego nieruchomości. Następnym krokiem ma być analiza tych informacji i wypracowanie szczegółowego harmonogramu dalszych działań.
Krajowy Zasób Nieruchomości istnieje od 2017 roku; to państwowa osoba prawna. Misją KZN jest analiza, przygotowanie i zarządzanie gruntami pod budownictwo mieszkaniowe. Ma tworzyć warunki ułatwiające powstawanie osiedli mieszkaniowych z lokalami na długoterminowy, dostępny cenowo najem oraz systemem dopłat do czynszu.
Lafarge rozwija działalność biznesową w obszarze nawozów wapniowych
Lafarge w Polsce podpisał wstępną umowę kupna od firmy Polcalc zakładu produkcji granulowanych nawozów wapniowych i rozszerza swoją działalność w obszarze produktów dla rolnictwa. Dzięki temu Lafarge stworzy kompleksową ofertę wysokiej jakości nawozów wapniowych i wapniowo-mineralnych.

Lafarge jest jednym z liderów produkcji materiałów budowlanych w Polsce oraz rozwija ofertę nawozów wapniowych. Z kolei firma Polcalc odniosła duży sukces w obszarze produkcji nawozów granulowanych dla mniejszych gospodarstw, głównie dzięki wprowadzonym udoskonaleniom w procesie granulacji mączki wapiennej. Dzięki temu dostarcza w pełni naturalne produkty bez chemicznych substancji wiążących.
– Jako Lafarge chcemy być mocniej obecni na rynku nawozów, w czym pomoże nam kupno zakładu od Polcalc. Nawozy na bazie mączki wapiennej odgrywają ważną rolę w walce z suszą, bowiem zatrzymują wodę w glebie i polepszają jej pH. Połączenie sił pozwoli nam stworzyć uzupełniającą się ofertę wysokiej jakości produktów – mówi Xavier Guesnu, Prezes Zarządu Lafarge w Polsce.
Wstępna umowa zakupu została podpisana w grudniu 2020 r., a ostateczne przejęcie zakładu nastąpi w połowie tego roku, po jego przeniesieniu do nowego podmiotu. Lafarge przejmuje również znaki towarowe i produkty oferowane przez Polcalc. Obecnie trwa proces integracji firm. Celem jest zapewnienie najlepszej jakości produktów i rozwiązań, przy zachowaniu najwyższych norm środowiskowych i bezpieczeństwa.
Więcej na stronie Lafarge – https://www.lafarge.pl/
Umowa na remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim podpisana
W dniu 4 lutego br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim podpisana została umowa na remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim. Wykonawcą prac remontowych za kwotę 465 tys. zł będzie Zakład Remontowo – Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka. Zadanie jest w 95% współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014 – 2020. W ramach prac zaplanowano remont elewacji pałacu, częściową wymianę starej stolarki okiennej oraz termoizolację dachu. Prace mają zostać wykonane w terminie do 2 sierpnia 2021 roku.
Nawozy marki GoudenKorrel™ nowym produktem lubieńskiej strefy przemysłowej
Firma Polcalc Sp. z o.o. działająca od 2009 roku na terenie lubieńskiej strefy przemysłowej w związku z dynamicznym rozwojem firmy zaprezentowała swój nowy produkt tj. nawozy wieloskładnikowe marki GoudenKorrel™. Jak podaje firma GoudenKorrel™ to koncepcyjna linia nawozów wieloskładnikowych. Projekt ten jest efektem rozległej sieci współpracy brytyjskich, niemieckich, holenderskich i polskich naukowców, agronomów, technologów, rolników i górników, którego celem jest maksymalne wykorzystanie dobroczynnej siły polihalitu. Filozofią GoudenKorrel™ jest samodoskonalenie! Stale monitorujemy potrzeby rolników, dobierając optymalne receptury i rozwiązania technologiczne. Najbardziej zaawansowane produkty tej linii, tzn. Vervactor® i Belenus® oparte są o unikatowe rozwiązanie – G2D Nodens Technology™. Dzięki temu rolnicy otrzymują szybko i trwale działający, łatwo rozpuszczalny granulat. Produkt jest prosty w przechowywaniu i wysiewie, gwarantuje skuteczność i łatwość aplikacji.
Więcej na stronie GoudenKorrel™
Firma Matro nowym inwestorem w lubieńskiej strefie przemysłowej
W dniu 14 stycznia br. w kancelarii notarialnej w Gostyninie Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz właściciele firmy Matro, Jolanta i Roman Tomaszewscy podpisali akt notarialny na mocy, którego firma nabyła od gminy w przetargu za kwotę 418 tys. zł prawo własności działki inwestycyjnej o powierzchni 1.5 ha. Działka będąca przedmiotem aktu położona jest w lubieńskiej strefie przemysłowej w sąsiedztwie nowego targowiska oraz niedawno inaugurującego w strefie marketu „Wiewiórka”. Według deklarowanych informacji nowy inwestor planuje na zakupionej nieruchomości budowę obiektu usługowo – handlowego z branży rolnej. Firma Matro dołączyła tym samym do grona inwestorów, którzy już we wcześniejszych latach nabyli grunty pod inwestycje w lubieńskiej strefie przemysłowej tj. m.in.:
- BERRY Superfos Poland Sp. z o.o.
- POLCALC Sp. z o.o.
- KREISEL Sp. z o.o.
- POLMAIS Sp. Jawna
- SONAC Sp. z o.o.
- SULIMA Sp. z o.o.
- NOVATEK Green Energy Sp. z o.o.
- DORMET
- G T I Bud Sp. Jawna
- F.I.D. “DROGTOM” Sp. z o. o.
- AGRICOLA
- DOMLUX Sp. Jawna
- GREENLAND Sp. z o. o.
- DAN – CAR
Stacja uzdatniania wody w Nartach ma nową instalację fotowoltaiczną
Nowa instalacja fotowoltaiczna o mocy 29,335 kWp będzie produkowała energie elektryczną na potrzeby Stacji uzdatniania wody w Nartach. Wyprodukowana energia pozwoli w przyszłości na wprowadzenie oszczędności w wydatkach na jej zakup. Instalacja jest jednym z elementów większego gminnego projektu w ramach którego powstanie na terenie gminy 26 instalacji fotowoltaicznych oraz 8 pomp ciepła na budynkach gospodarstw domowych oraz użyteczności publicznej. Instalacje fotowoltaiczne oraz pompy ciepła o całkowitej wartości 889 tys. zł montuje firma PRO-ECO Sp. z o.o. z Gdyni. Na realizację zadania gmina pozyskała 50% dotacji z Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu. Zgodnie z zawartą z Wykonawcą umową rzeczowa realizacja inwestycji planowana jest do marca 2021 roku.
Poszukujemy wykonawcy przebudowy dróg gminnych Narty – Wola Olszowa
Gmina Lubień Kujawski ogłosiła przetarg, którego przedmiotem jest wykonanie przebudowy dróg gminnych Narty – Wola Olszowa o długości ok. 4 km. Planowana do przebudowy droga, której zakres rozpoczyna się przy drodze powiatowej w miejscowości Narty ma w przyszłości stanowić dojazd do zakładu Kopalni Soli Lubień mającego mieć swoja siedzibę w miejscowości Wola Olszowa. Zadanie jest przewidziane do współfinansowania w ramach środków Funduszu Dróg Samorządowych. Wykonawcy zainteresowani udziałem w przetargu swoje oferty mogą składać w siedzibie Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim w terminie do 11 stycznia 2021 r. do godz. 13:00.
Więcej informacji na BIP.
Zwrot akcyzy za paliwo do produkcji rolnej
Od 1 lutego rolnicy mogą składać w urzędach gmin i miast wnioski o zwrot podatku akcyzowego zawartego w paliwie, które wykorzystali do produkcji rolnej. Za każdy litr oleju napędowego otrzymać można złotówkę zwrotu.
Wnioski będzie można składać do 1 marca 2021 roku. Przyjmują je właściwe urzędy gmin i miast, gdzie producenci rolni prowadzą swoje działalności. Wysokość zwrotu podatku ustalana jest na podstawie powierzchni użytków rolnych (określonej w ewidencji gruntów i budynków) oraz średniej rocznej liczby dużych jednostek przeliczeniowych (DJP) posiadanego bydła.
Do wniosku o zwrot podatku akcyzowego należy dołączyć również faktury VAT potwierdzające zakup oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej w okresie od 1 sierpnia 2020 r. do 31 stycznia 2021 r. W przypadku ubiegania się o zwrot podatku akcyzowego przez posiadaczy bydła do wniosku należy dołączyć również informację o liczbie DJP bydła za 2020 rok.
Informację o DJP rolnik może uzyskać w biurze powiatowym Agencji właściwym dla siedziby stada. W tym celu wystarczy złożyć Wniosek o wydanie informacji o średniej rocznej liczbie DJP bydła w gospodarstwie na potrzeby wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej – otwórz
Wniosek może zostać złożony przez posiadacza zwierząt lub jego pełnomocnika w formie papierowej (jak dotychczas), pocztą elektroniczną lub za pośrednictwem platformy ePUAP.
Tegoroczne limity zwrotu podatku akcyzowego wynoszą: 100 zł do 1 ha użytków rolnych i 30 zł do każdej DJP bydła. Zwrot podatku będzie wypłacany przez cały kwiecień przelewem na rachunek bankowy podany we wniosku.
Kolejne wnioski o zwrot akcyzy zawartej w cenie oleju napędowego rolnicy będą mogli składać od 2 do 31 sierpnia 2021 r. Będą one dotyczyły faktur VAT za paliwo kupione od 1 lutego do 31 lipca 2021 r. (w ramach limitu zwrotu podatku określonego na 2021 r.).
Kujawsko-Pomorski program aktywizacji zawodowej osób odchodzących z rolnictwa
Drób znów może swobodnie poruszać się po otwartym wybiegu
Rozporządzeniem Powiatowego Lekarza Weterynarii we Włocławku z dnia 18 stycznia br. zniesione zostały zakazy i nakazy obowiązujące hodowców drobiu na terenie sołectw: Antoniewo, Beszyn, Czaple, Dziankowo, Gagowy, Kanibród, Kretkowo, Morzyce, Narty, Szewo, Wola Dziankowska, Wola Olszowa, Świerna w związku z zagrożeniem wystąpienia wysoce zjadliwej grypy ptaków (HPAI).
Drób może swobodnie poruszać się po otwartym wybiegu, jednak prosimy nadal o zachowanie szczególnej ostrożności.
Zalecamy karmić i poić drób w pomieszczeniach zamkniętych, do których nie mają dostępu dzikie ptaki.
Dofinansowanie zakupu komputera dla dziecka z rodziny rolniczej
Wnioski o dofinansowanie zakupu komputera można składać do Biur Powiatowych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa do 30 grudnia 2020 r.
Aby móc ubiegać się o pomoc:
- łączny dochód uzyskany przez rodziców w 2019 r., podzielony na rodziców i dzieci w wieku do 18 lat nie może przekraczać w przeliczeniu na osobę 1 200 zł miesięcznie;
- rodzina nie otrzymała w ostatnich trzech latach komputera zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu kosztów lub dofinansowania ich zakupu.
Do wniosku w celu potwierdzenia dochodu należy dołączyć: kopie decyzji ustalających wymiar podatku rolnego na 2019 r. oraz kopie zeznań podatkowych za 2019 r., w przypadku uzyskania dochodu z innych źródeł.
Dofinansowany zostanie zakup komputera dokonany od 10 grudnia 2020 r. do 31 marca 2021 r.
Kwota maksymalnego dofinansowania (zaliczki) zostanie określona na podstawie wniosków, które zostaną złożone do Biur Powiatowych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
Ostateczne rozliczenie zostanie dokonane na podstawie faktur dostarczonych do ARiMR do 15 kwietnia 2021 r. W przypadku, gdy wnioskodawca dostarczy fakturę w mniejszej kwocie to zwróci różnicę ARiMR, jeśli wcale nie dostarczy faktury to zwróci całą kwotę.
Szczegółowe informacje na temat zasad przyznawania pomocy będą zamieszczone na stronie internetowej ARiMR pod adresem: www.arimr.gov.pl.
Podstawa prawna: § 13ze rozporządzenia Rady Ministrów zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
(więcej…)Uwaga! Informacja dla hodowców drobiu – Wysoce zjadliwa grypa ptaków (obszar zagrożony)
W przyszłym roku wszystkie lokalne podatki pozostaną na tym samym poziomie
Zrealizuj swoje plany już dziś!
Przypominamy o akcji bezpłatnej zbiórki odpadów z działalności rolniczej
I. Folia rolnicza, folia do owijania balotów, folia z bigbagów (wkłady)
II. Siatka i sznurek do owijania balotów
III. Opakowania po nawozach
IV. Opakowania BigBag (bez wkładu foliowego)
Z przyczyn organizacyjnych prosimy o dostarczanie odpadów sołectwami w dniach:
12 października br. (poniedziałek)
Sołectwa: Antoniewo, Beszyn, Bilno, Bagno, Błędowo, Czaple, Chojny.
13 października br. (wtorek)
Sołectwa: Dziankowo, Gliznowo, Gole, Gagowy, Kanibród, Kretkowo, Krzewie, Kobyla Łąka.
14 października br. (środa)
Sołectwa: Kłóbka, Kaliska, Lubień Kujawski, Modlibórz, Morzyce, Narty.
15 października br. (czwartek)
Sołectwa: Rutkowice, Rzeżewo, Szewo, Świerna, Wiktorowo, Wola Dziankowska, Wola Olszowa.
Wnioski o zwrot podatku akcyzowego za paliwo rolnicze od 3 sierpnia
Od 3 do 31 sierpnia producenci rolni będą mogli składać do wójta, burmistrza (prezydenta miasta) właściwego ze względu na miejsce położenia gruntów będących w ich posiadaniu lub współposiadaniu, wnioski o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej.
Więcej na stronie: gov.pl