Budowa sieci światłowodowej w Lubieniu Kujawskim

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 4 listopada 2020

Trwają prace związane z budową sieci światłowodowej na terenie miasta i gminy Lubień Kujawski. Budowa światłowodu na terenie miasta i gminy jest elementem szerszego projektu realizowanego terenie całego Powiatu Włocławskiego przez spółkę INEA w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej. Program Operacyjny Polska Cyfrowa to projekt, którego celem jest wyeliminowanie terytorialnych różnic w dostępie do szerokopasmowego Internetu. Dodatkowo zapewnia użytkownikom końcowym (m.in. placówkom edukacyjnym) dostęp do sieci o przepustowości co najmniej 100 Mb/s.  

Poniżej prezentacja dotycząca projektu

Rozmowa z rachmistrzem spisowym to Twój obowiązek!

Burmistrza Lubienia Kujawskiego ogłasza o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego

Burmistrza Lubienia Kujawskiego ogłasza o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Lubień Kujawski wraz z prognozą oddziaływania na środowisko w dniach od 3 listopada  2020 r. do 4 grudnia 2020 r.  w siedzibie Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pok. nr 18, od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 15.00. Pełna treść ogłoszenia oraz projekt zmian Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Lubień Kujawski dostępny jest na Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim

Burmistrz Lubienia Kujawskiego ogłasza III przetarg ustny nieograniczony

Nowy asfalt w miejscowości Gliznowo w ramach Rządowego Funduszu Inwestycji Samorządowych

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 30 października 2020

Zakończono prace związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Gliznowo. Inwestycja realizowana była ze środków Rządowego Funduszu Inwestycji Samorządowych. W ramach zadania na wykonanej w poprzednich latach podbudowie ułożona zostało na długości ok. 1,4 km nowa nawierzchnia asfaltowa oraz wykonane pobocza. Nowa droga pozwoli na zachowanie spójności komunikacyjnej pomiędzy gminą Lubień Kujawski oraz Chodecz na terenie której już we wcześniejszych latach pobudowano drogi asfaltowe do granicy gminy. Inwestycję o wartości 300 tyś zł realizowało Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Gostynina. 

Informacja Ośrodka Pomocy Społecznej – Harmonogram wypłat świadczeń

Zakład fotograficzny – Jarosław Dogadalski – przeniesiony

Zakład fotograficzny Jarosław Dogadalski został przeniesiony na ul. Szkolną 54. Zakład świadczy usługi w zakresie fotografii do dokumentów, fotografii rodzinnej, ślubnej i dziecięcej. Godziny pracy od 9:00 do 17:00

Tel. 603 927 866

Zapraszamy.

(więcej…)

Market „Wiewiórka” w lubieńskiej strefie inwestycyjnej już otwarty

W miniony weekend w lubieńskiej strefie inwestycyjnej zainaugurował swoją działalność nowy obiekt handlowy Market „Wiewiórka”. Market pobudowany został na działce obok targowiska gminnego w sąsiedztwie nowo powstającego osiedla mieszkaniowego. To pierwszy tego typu obiekt handlowy mający w swojej ofercie materiały budowlane a także wyposażenie domu i ogrodu. Lokalizacja marketu wpisuje się w koncepcję zagospodarowania przestrzennego obszaru lubieńskiej strefy inwestycyjnej będącej dużym placem budowy m.in. budownictwa mieszkaniowego jednorodzinnego. Pod budownictwo mieszkaniowe jednorodzinne w lubieńskiej strefie wydzielonych zostało dotychczas łącznie 130 działek budowlanych z których do końca 2020 roku ok. 100 będzie już miało swoich nabywców.

Ważna informacja

Covid-19 – Czerwona Strefa

W związku z trudną sytuacją epidemiologiczną oraz wprowadzonymi nakazami, których celem jest minimalizowanie skutków epidemii, mając na uwadze dobro i bezpieczeństwo mieszkańców a także pracowników zmuszeni jesteśmy do wprowadzenia dodatkowych ograniczeń w obsłudze interesantów Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim.

Interesanci będą przyjmowani wyłącznie w sprawach pilnych, wymagających osobistego stawiennictwa.

Urząd nie przerywa pracy, niemniej kontakt z urzędnikami będzie ograniczany do niezbędnego minimum.

Petenci, których sprawy wymagają osobistego pojawienia się w Urzędzie, obsługiwani będą za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta, mieszczącego się na parterze Urzędu.

Apelujemy o to, aby wchodzić do budynku pojedynczo z zachowaniem szczególnej ostrożności.

Obowiązuje nakaz noszenia maseczki i dezynfekcji rąk

Utrzymuje się na dotychczasowych zasadach możliwość wnoszenia opłat w Kasie Urzędu, w miarę posiadanych możliwości zaleca w formie elektronicznej.

BS w Kowalu o/Lubień Kujawski
Nr konta: 57 9557 1029 0000 3186 2000 0003

Opłaty za odpady:
BS w Kowalu o/Lubień Kujawski
nr konta: 82 9557 1029 0400 3186 2000 0020

Kontakt:
tel. 54 2844 343 lub 54 2844 320
e-mail: sekretariat@lubienkujawski.pl

Burmistrz Lubienia Kujawskiego
Marek Wiliński

Nowy asfalt na drodze Kanibród – Gagowy Wieś

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 26 października 2020

Trwają prace budowlane związane z przebudową dróg gminnych Kanibród – Gagowy Wieś – Beszyn – Szewo Grabina. Inwestycję o wartości 2.6 mln zł. realizuje firma DROGTOM z Włocławka. Na zadanie gmina otrzymała 60% dotacji w ramach Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2020. W ramach planowanej do realizacji inwestycji przebudowane będą drogi gminne Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina o długości 3,8 km, Beszyn – Gagowy Wieś o długości 1,3 km oraz Kanibród – Gagowy Wieś o długości 1 km. Łącznie w ramach jednego zadania przebudowanych zostanie ponad 6 km dróg gminnych oraz wybudowany chodnik o długości 0,5 km przy drodze Kanibród – Gagowy Wieś.

1 91 92 93 94 95 116

Ogłoszenie – Komisja Oświaty, Kultury i Sportu

Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury i Sportu informuje, że 25.02.2020r. (wtorek) o godzinie 9:00 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Oświaty, Kultury i Sportu. Omawiana tematyka: sprawy bieżące.

Przewodnicząca
Komisji Oświaty, Kultury i Sportu
Wojciechowska Elżbieta

Informacja dla mieszkańców miejscowości Kąty i Kretkowo

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje Mieszkańców miejscowości KĄTY I KRETKOWO, że w dniach 26, 27, 28.02.2020r. (środa, czwartek, piątek) w godzinach od 7:30 do 15:00 nastąpi wymiana wodomierzy.

Uprasza się o pozostanie w tym czasie Mieszkańców w domu.

Ogłoszenie – XIV Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim

Dnia 21 lutego 2020 roku (piątek) o godzinie 10:00 w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim przy ulicy Wojska Polskiego 22 odbędzie się posiedzenie XIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.





I. SPRAWY PORZĄDKOWE

1.Otwarcie XIV Sesji Rady Miejskiej
2.Stwierdzenie quorum
3.Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XIII Sesji Rady Miejskiej
4.Wybór sekretarza obrad
5.Przyjęcie proponowanego porządku obrad    

II. SPRAWY PRZEDMIOTOWE

1. Uchwała w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
2. Uchwała w sprawie udzielenia dotacji w roku 2020 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy kościele dla Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Św. Prokopa w Kłóbce.
3. Uchwała w sprawie udzielenia dotacji w roku 2020 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy kościele dla Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim.
4. Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2036.
5. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2020 rok.
6. Uchwała w sprawie określenia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt w Gminie Lubień Kujawski na 2020 rok.
7. Uchwała w sprawie  przyjęcia „Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2023”.
8. Uchwała w sprawie uchwalenia regulaminu targowiska gminnego.
9.Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, warunków i zasad korzystania oraz ustalenia stawek opłat za korzystanie z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Lubień Kujawski.
10. Uchwała w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubień Kujawski.
11. Uchwała w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
12. Uchwała w sprawie Statutu Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim.
13.Uchwała w sprawie szczegółowych warunków(zasad)  przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania.
14. Uchwała w sprawie przyjęcia projektu Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Lubień Kujawski.
15. Uchwała w sprawie przyjęcia planów pracy komisja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim na 2020 rok.
16. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski i udzielenie bonifikaty.
17. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski.
18. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiących własność Gminy Lubień Kujawski.
19. Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
20. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
21. Wolne wnioski.
22. Zakończenie obrad XIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.                     

Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Małachowski

PRZERWA W DOSTAWIE WODY

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje, o przerwie w dostawie wody w dniu 14.02.2020r. (piątek) w godzinach od 9:00 do 12:00 na terenie Lubienia Kujawskiego oraz wsi Kaczawka. Przyczyną jest planowana rozbudowa sieci wodociągowej. Przepraszamy za ewentualne utrudnienia.

Ostrzeżenie meteorologiczne – Silny Wiatr

Uwaga!! Pilne

W związku z sygnałami napływającymi od mieszkańców, na terenie gminy firma sprzedająca czujniki gazu i dymu podaje się za przedstawicieli Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim. Jest to informacja nieprawdziwa. Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności.

1 4 5 6

Budowa hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim

Trwa budowa pierwszego etapu nowej hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. Inwestycja o łącznej wartości 8,3 ml zł jest w kwocie 6,15 mln zł wsparta środkami Programu Inwestycji Strategicznych Rządowego Funduszu Polski Ład. Budowana hala widowiskowo – sportowa będzie obsługiwać równorzędnie 3 boiska sportowe do siatkówki oraz posiadać jedno duże boisko do gry w piłkę nożną. Wysokość hali ma umożliwiać rozgrywanie meczy w siatkówce na poziomie mistrzowskim. Dodatkowymi funkcjami w budynku będzie: siłownia, fitness, bilard, ściana wspinaczkowa i kręgle. Zadanie realizuje Zakład Remontowo Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka tj. dotychczasowy wykonawca praz związanych z zakończoną przebudową budynków ZPO w Lubieniu Kujawskim.

Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z o.o. z Włocławka przebuduje kolejne odcinki dróg na terenie gminy Lubień Kujawski

Gmina Lubień Kujawski podpisała umowę z wykonawcą, który będzie odpowiedzialny za przebudowę kolejnych odcinków dróg na terenie gminy Lubień Kujawski. Zadanie za kwotę 8 mln zł zrealizuje  konsorcjum firm, którego liderem jest Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z o.o. z Włocławka. Na realizację inwestycji gmina otrzymała 95% dotacji z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład. W ramach zadania planuje się w 2024 roku przebudowę dróg w ramach zamówienia podstawowego w miejscowościach Bagno, Bilno, Chojny, Dziankówek, Krzewie, Modlibórz, Podgórze, Wiktorowo oraz w ramach planowanego zamówienia uzupełniającego w miejscowościach Beszyn, Błonie, Gagowy Wieś, Henryków, Morzyce, Wola Olszowa.

Posiedzenie XLVI Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim

W dniu 27 października br.  w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim, odbyło się posiedzenie XLVI Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim. Podczas sesji oprócz tradycyjnie podejmowanych uchwał uroczyście wręczono promesy z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Gmina Lubień Kujawski otrzymała z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków łącznie 1.65 miliona złotych na przeprowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich ogrodzenia przy Kościele parafialnym Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim, prac konserwatorskich i restauratorskich w domu Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi w Lubieniu Kujawskim oraz wykonanie prac konserwatorskich i restauratorskich kaplicy cmentarnej w Kłóbce. Promesy wręczyła uczestnicząca w obradach sesji Wiceminister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Anna Gembicka.

Lubień Kujawski otrzymał 8 mln zł z ósmej edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład

W dniu 7 października br. na stronie Kancelarii Premiera opublikowano wyniki naboru wniosków ósmej edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład. Lubień Kujawski otrzymał 8 mln zł na zadanie dotyczące przebudowy dróg na terenie gminy. W ramach otrzymanej dotacji gmina planuje przebudowę dróg m.in. w miejscowościach Wiktorowo, Bagno, Bilno, Modlibórz, Krzewie, Dziankówek. Otrzymane dofinansowanie ma wynieść nawet 95% wartości przewidzianych do realizacji prac.

Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich zaprasza

Wręczono promesy w ramach VI edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych oraz II edycji Rządowego Programu Odbudowy Zabytków

W dniu 2 października br. w Sali Mieszczańskiej Ratusza Staromiejskiego w Toruniu rozdano samorządowcom z dawnych województw toruńskiego i włocławskiego promesy w ramach VI edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych dla gmin popegeerowskich oraz II edycji Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. W wydarzeniu udział wziął wicewojewoda Józef Ramlau.
List od Premiera Mateusza Morawieckiego odczytała Joanna Borowiak Poseł na Sejm.
To m.in. dzięki Rządowym Programom udało się wesprzeć gminy w poprawieniu stanu, odbudowie i remontach obiektów zabytkowych, jak i dróg. Przyczyniło się to do uchronienia ich przed zniszczeniem i degradacją.
W uroczystości uczestniczyli też min. Anna GembickaKrzysztof SzczuckiJan Krzysztof Ardanowski Poseł na Sejm RPMariusz Kałużny i Józef Łyczak Senator RP.
Gmina Lubień Kujawski otrzymała z w/w programów łącznie 2 500 000 zł na budowę niskoemisyjnych źródeł ciepła w budynkach wielorodzinnych w Lubieniu Kujawskim oraz prace konserwatorskie i restauratorskie ogrodzenia Kościoła Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim.

Ogłoszono wyniki drugiego naboru wniosków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków

Ogłoszono wyniki drugiego naboru wniosków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Gmina Lubień Kujawski otrzymała w drugiej edycji dotację w wysokości 500 000 zł na przeprowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich ogrodzenia przy Kościele parafialnym Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim. Kwota przyznanej dotacji stanowi 98% wartości zadania. W pierwszej edycji naboru dofinansowanie z programu przyznano dwom zadaniom z Gminy Lubień Kujawski obejmującym przeprowadzanie prac konserwatorskich i restauratorskich w domu Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi w Lubieniu Kujawskim oraz wykonanie prac konserwatorskich i restauratorskich kaplicy cmentarnej w Kłóbce. Całkowita kwota przyznanej w pierwszej edycji naboru dotacji wynosiła 1 150 000 zł.

Więcej informacji na stronie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów tutaj

SIM „KZN-Toruński” Sp. z o.o. ogłosił przetarg na budowę bloków przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim

SIM „KZN-Toruński” Sp. z o.o. ogłosił przetarg na  budowę bloków przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim. Wykonawcy zainteresowani udziałem w postępowaniu swoje oferty mogą składać do 27 października br. Przedmiotem zamówienia jest budowa dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz z miejscami postojowymi na terenie działek oznaczonych numerami 307/12, 307/13, 307/14, 307/15 oraz części działki nr 307/4, położonych w obrębie ewidencyjnym miasta Lubień Kujawski. Na terenie działki planuje się budowę trzech parkingów na 10, 10 i 42 miejsc postojowych w tym 3 miejsca dla osób z niepełnosprawnością oraz 2 wiat śmietnikowych. Dodatkowo na działce przewidziano miejsce dla niewielkiego placu zabaw. W pasie przyległym do miejsc postojowych (dz. nr 307/4) planuje się wykonanie nasadzeń izolacyjny (żywopłot) oraz niskich stanowisk oświetleniowych. Przedmiotowe budynki zlokalizowane u zbiegu ul. Parkowej oraz Żwirki i Wigury. Planuje się wykonanie dwóch zjazdów do ul. Żwirki i Wigury oraz jednego do ul. Parkowej.  
Społeczna Inicjatywa Mieszkaniowa, czyli SIM to spółka realizująca budownictwo społeczne. Jej zadaniem jest budowanie mieszkań na wynajem o umiarkowanym czynszu. W Lubieniu Kujawskim mają zostać wybudowane dwa budynki wielorodzinne, w których łącznie powstaną 62 mieszkania.

Więcej o ogłoszonym przetargu tutaj

Lubień Kujawski otrzymał 2 mln zł na budowę niskoemisyjnych kotłowni gazowych w czterech budynkach wielorodzinnych zlokalizowanych przy ulicach Szkolnej oraz Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim

W piątek, 15 września Premier Mateusz Morawiecki podczas konferencji prasowej ogłosił wyniki VI edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych. Do gmin i powiatów trafi łącznie 4,5 mld zł na realizację ponad 2000 inwestycji. Lubień Kujawski otrzymał 2 mln zł na budowę niskoemisyjnych kotłowni gazowych w czterech budynkach wielorodzinnych zlokalizowanych przy ulicach Szkolnej oraz Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim. Nowe kotłownie do ogrzewania będą wykorzystywać gaz ziemny zamiast dotychczasowego węgla. Poza czynnikiem ekonomicznym budowa kotłowni w sposób pozytywny przyczyni się do poprawy jakości powietrza na terenie miasta.

Nowa droga ma usprawnić ruch pojazdów ciężarowych w lubieńskiej strefie przemysłowej

Trwają prace związane z przebudową dróg w lubieńskiej strefie przemysłowej. W ramach zadania o łącznej wartości 15,8 mln zł w strefie zaplanowano do realizacji w 2023 roku m.in. rozbudowę ulicy Przemysłowej, czyli tzw. obwodnicy miasta łączącej docelowo drogę krajową 91 z drogą powiatową Lubień – Chodecz.  Nowa droga ma usprawnić ruch pojazdów ciężarowych w strefie, których corocznie przybywa w związku z powstawaniem nowych firm. Wraz z konstrukcją jezdni powstaną też odcinkowo chodniki, miejsca postojowe oraz urządzenia odwadniające z wody deszczowej. Na realizację inwestycji gmina otrzymała prawie 15 mln zł dotacji z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład przeznaczonych na rozwój stref przemysłowych.

1 2 3 4 5 14

Od 1 sierpnia 2023 r. strona internetowa KRUS dostępna na platformie GOV.PL

Od 1 sierpnia 2023 r. portal KRUS dołącza do rządowej platformy gov.pl. Strona internetowa Kasy dostępna będzie pod adresem www.gov.pl/krus. Na nowej witrynie internetowej rolnicy znajdą wszystkie dotychczasowe informacje z zakresu zabezpieczenia społecznego rolników.

Dzięki stronie Kasy na platformie gov.pl rolnicy będą mieli dostęp do jednolitych i ustandaryzowanych informacji oraz e-usług w jednym miejscu. Tak jak dotychczas w serwisie Kasy dostępne będą informacje z zakresu m.in. ubezpieczenia społecznego rolników, świadczeń, prewencji wypadkowej, rehabilitacji leczniczej, czy orzecznictwa lekarskiego. Rolnicy pobiorą wszystkie niezbędne wnioski i formularze. 

Wraz z uruchomieniem portalu www.gov.pl/krus strona internetowa KRUS pod dotychczasowym adresem – www.krus.gov.pl – przestanie być dostępna.

 Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy

Program Czyste Sołectwo

Wnioski o szacowanie strat suszowych

W związku z objęciem terenu GMINY LUBIEŃ KUJAWSKI niekorzystnym zjawiskiem atmosferycznym jakim jest SUSZA, Burmistrz Lubienia Kujawskiego informuje poszkodowanych rolników o możliwości składania wniosków w celu oszacowania szkód w uprawach. Zależy nam na czasie,  a także aby każdy kto został poszkodowany mógł w terminie złożyć stosowny wniosek i otrzymać protokół, który będzie jednym z dokumentów, który umożliwi Wam uzyskanie pomocy finansowej. Należy go pobrać, uzupełnić i dostarczyć do Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim pokój nr. 17 do dnia 21.07.2023 r.

Proszę pamiętać aby wpisać wszystkie uprawy, które zgłaszaliście Państwo w płatnościach obszarowych do ARiMR, tak aby były one zgodne co do ara. 

Ponadto, informujemy, że producent rolny nadal zobowiązany jest do złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to miało miejsce od 2020 r. za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”, ponieważ metoda ta w połączeniu z najnowocześniejszymi dostępnymi metodami opartymi o system radarów meteorologicznych i teledetekcji satelitarnej oraz szacowaniem strat przez samego rolnika zapewnia największą możliwą dokładność i obiektywność pomiarów.

UWAGA!

Jeżeli Gminna Komisja nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół. Natomiast samo oszacowanie szkód przez Gminną Komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołów.

Druki wniosków można pobrać poniżej lub są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 284 43 52.

Rusza nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej dla Kół Gospodyń Wiejskich na 2023 rok

Od 3 kwietnia br. ruszył nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa na realizację celów statutowych Kół Gospodyń Wiejskich.

Pomoc finansowa skierowana jest do wszystkich Kół Gospodyń Wiejskich zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Kół Gospodyń Wiejskich prowadzonym przez Agencję Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa, w którym aktualnie znajduje się już 12,5 tys. tych organizacji.

Koła Gospodyń Wiejskich mogą ubiegać się o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa raz w roku.

W 2023 roku kwoty pomocy finansowej zostały zwiększone o 3 tys. zł i wynoszą:

  • 8 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących do 30 członków,
  • 9 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących od 31 do 75 członków,
  • 10 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących ponad 75 członków.

Pomoc finansowa powinna być przeznaczona na realizację celów statutowych Koła Gospodyń Wiejskich, związanych w szczególności z:

  • prowadzeniem działalności społeczno-wychowawczej i oświatowo-kulturalnej w środowiskach wiejskich;
  • prowadzeniem działalności na rzecz wszechstronnego rozwoju obszarów wiejskich;
  • wsparciem rozwoju przedsiębiorczości kobiet;
  • inicjowaniem i prowadzeniem działań na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi;
  • upowszechnianiem i rozwijaniem form współdziałania, gospodarowania i racjonalnych metod prowadzenia gospodarstw domowych;
  • reprezentowaniem interesów środowiska kobiet wiejskich wobec organów administracji publicznej;
  • rozwijaniem kultury ludowej, w tym w szczególności kulturę lokalną i regionalną.

Pomoc jest przyznawana do wyczerpania środków finansowych na ten cel, zgodnie z kolejnością złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku, jednakże nie dłużej niż do 30 września br. 

Wnioski o przyznanie pomocy finansowej należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na siedzibę koła, na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Źródło: gov.pl

Bitwa regionów – Konkurs Kulinarny dla Kół Gospodyń Wiejskich

Konkurs AGRO-wczasy

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa rozpoczęła nabór wniosków o pomoc finansową dla producentów pszenicy lub kukurydzy, którzy ponieśli straty spowodowane agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę.

O wsparcie mogą ubiegać się rolnicy, którzy:

  1. mają nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności;
  2. działają jako mikro-, małe albo średnie przedsiębiorstwo;
  3. w wyniku agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę ponieśli dodatkowe koszty ze względu na brak stabilizacji na rynku pszenicy lub kukurydzy;
  4. w 2022 r. złożyli wniosek o przyznanie płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego.

Wnioski można składać do 30 czerwca 2023 r. w biurach powiatowych ARiMRwłaściwych ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego. Można to zrobić:

  • bezpośrednio w kancelarii biura powiatowego;
  • za pośrednictwem platformy ePUAP;
  • za pośrednictwem usługi mObywatel na stronie gov.pl;
  • rejestrowaną przesyłką pocztową.

Do wniosku należy dołączyć kopie faktur VAT lub ich duplikaty potwierdzające sprzedaż pszenicy lub kukurydzy w okresie od 15 grudnia 2022 r. do 31 maja 2023 r. podmiotom prowadzącym działalność w zakresie obrotu, skupu lub przetwórstwa zbóż.

Więcej informacji oraz formularz wniosku – otwórz

Nabór wniosków o dofinansowanie w ramach 3 interwencji pszczelarskich finansowanych z budżetu Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 został przedłużony do 24 kwietnia 2023 r. Dokumenty przyjmowane są jedynie za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR (PUE). Dotychczas złożono 1274 wnioski na kwotę 6,65 mln zł.

Wspieranie modernizacji gospodarstw pasiecznych

O to dofinansowanie mogą się ubiegać: pszczelarze, producenci produktów pszczelich i organizacje pszczelarskie (w imieniu hodowców). Refundacji podlega do 60 proc. kosztów netto zakupu nowego sprzętu pszczelarskiego, maszyn i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby gospodarki pasiecznej, m.in. miodarek, odstojników, wialni do pyłku, czy uli lub ich elementów. Maksymalna wysokość pomocy przekazanej beneficjentowi w okresie roku pszczelarskiego nie może przekroczyć 100 zł w przeliczeniu na jeden posiadany pień pszczeli i łącznie nie może wynieść więcej niż 15 000 zł. Przy czym organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych kosztów bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem (kwota ta nie może przekraczać 65 zł w przeliczeniu na pszczelarza).

Wspieranie walki z warrozą produktami leczniczymi

Pomoc ta przysługuje z kolei wyłącznie zrzeszeniom pszczelarskim, które mogą ją otrzymać na zakup warrozobójczych produktów leczniczych – nie tylko weterynaryjnych, lecz także tych zawierających substancje czynne dopuszczone do stosowania w gospodarstwach ekologicznych. Zwrotowi podlega do 90 proc. kosztów netto zakupu tych lekarstw. Należy zaznaczyć, że można ubiegać się także o refundację udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego pszczelarzom (kwota ta nie może przekraczać 30 zł w przeliczeniu na hodowcę).

Pomoc na odbudowę i poprawę wartości użytkowej pszczół

Również w ramach tej interwencji wnioski o wsparcie mogą składać wyłącznie organizacje pszczelarskie. Dofinansowaniem objęty jest zakup: matek pszczelich, pochodzących z linii hodowlanych, dla których prowadzone są księgi lub rejestry; odkładów lub pakietów pszczelich z matkami pochodzącymi z linii hodowlanych; a także odkładów lub pakietów pszczelich od producentów, którzy uzyskali rekomendację związków lub zrzeszeń pszczelarzy. Refundacji podlega do 70 proc. kosztów netto, a roczna kwota pomocy dla beneficjenta nie może przekroczyć 10 000 zł. Również w tym przypadku organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu – to również maksymalnie 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem pszczelarzom (ta kwota w przeliczeniu na pszczelarza nie może przekraczać 30 zł). Producenci matek, pakietów i odkładów pszczelich, którzy chcą uczestniczyć w realizacji tej interwencji zobowiązani są dostarczyć do Centrali ARiMR (Departament Rynków Rolnych ARiMR, ul. Poleczki 33, 02-822 Warszawa) wystawione w 2023 r. oryginalne zaświadczenia weterynaryjne o zdrowotności rodzin pszczelich. Lista takich producentów, u których można dokonać objętych refundacją zakupów została opublikowana pod linkiem: https://www.gov.pl/web/arimr/rok-pszczelarski-2023. Tam również zamieszczono więcej informacji na temat tych interwencji.

Zmiany w płatnościach bezpośrednich w 2023 r. (ekoschematów). Zapraszamy na spotkanie.

Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego we Włocławku – Dyżury

1 2 3 4 5
Zamknij