Pamiętasz o corocznym szczepieniu na wściekliznę?

Przekaż 1,5% z podatku rolnego na rzecz Rolniczego OPZZ

Szanowni Rolnicy,

Chcielibyśmy Was poinformować o ważnej możliwości, jaka pojawiła się dzięki nowym przepisom. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2023 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 2821), każdy rolnik płacący podatek rolny może przeznaczyć 1,5% tej kwoty na wsparcie organizacji rolniczych. Jedną z takich organizacji jest OPZZ Rolników i Organizacji Rolniczych.

Rolnicze OPZZ działa na rzecz rolników w Polsce, dbając o Wasze interesy w rozmowach z rządem i administracją. Dzięki przekazanym środkom Rolnicze OPZZ będzie mogło jeszcze skuteczniej wspierać rolników, m.in. poprzez otwieranie punktów darmowej pomocy prawnej. W takich miejscach będziecie mogli uzyskać fachowe porady dotyczące prawa rolnego, podatków i spraw administracyjnych. Dodatkowo Rolnicze OPZZ aktywnie uczestniczy w tworzeniu przepisów, tak aby były one korzystne dla rolników i zapewniały stabilność gospodarstw rolnych.

Zachęcamy Was do skorzystania z tej możliwości i przekazania 1,5% podatku rolnego na rzecz organizacji rolniczych. I tak musisz się rozliczyć z podatku, jednak masz wybór czy przekażesz go nam czy rządowi. Aby to zrobić, wystarczy wypełnić formularz RPU-1 i złożyć go w urzędzie gminy w terminie od 1 marca do 15 listopada danego roku.

Prosimy Was również o przekazanie tej informacji innym rolnikom – im więcej osób skorzysta z tej opcji, tym większe wsparcie trafi do organizacji dbających o interesy rolników.

W razie pytań pozostajemy do Waszej dyspozycji.

Z wyrazami szacunku,
Sławomir Izdebski
Przewodniczący OPZZ Rolników i Organizacji Rolniczych

Stoły Wielkanocne na Kujawach

Rozpoczęto budowę zakładu Agricola Hydraulika Siłowa w lubieńskiej strefie gospodarczej

Rozpoczęto budowę zakładu Agricola Hydraulika Siłowa w lubieńskiej strefie gospodarczej. Ta lokalna firma kupiła we wcześniejszych latach od gminy działkę o powierzchni jednego hektara w sąsiedztwie istniejącej od niedawna małopolskiej firmy GTI Bud. Aktualnie możemy zaobserwować prace przy budowie jej obiektu. Firma Agricola Hydraulika Siłowa prowadzi działalność w zakresie sprzedaży sprzętu zaopatrzenia rolnictwa oraz urządzeń hydraulicznych.

ZMIANA NUMERU RACHUNKU BANKOWEGO ZGKIM

Pilnie szukamy domu dla trzech piesków!

Po śmierci właściciela trzy kochane pieski straciły opiekę i dach nad głową. Są to domowe zwierzęta, przyzwyczajone do ciepła i bliskości człowieka. Bardzo potrzebują nowego, troskliwego właściciela, który da im miłość i bezpieczeństwo. Jeśli nie znajdą nowego domu, trafią do schroniska, gdzie trudno im będzie się odnaleźć. Pomóżmy im uniknąć tego losu! Pieski są łagodne, przyjazne i wierne – idealne towarzystwo dla każdego, kto szuka czworonożnego przyjaciela. Możliwa adopcja pojedynczo Kontakt 54 284 43 52 Prosimy o udostępnianie – razem znajdźmy im dom!

Dofinansowanie dla Kół Gospodyń Wiejskich. Ruszył nabór wniosków

Od 24 marca Koła Gospodyń Wiejskich mogą ubiegać się o dofinansowanie na działalność statutową – ogłosiła Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Wsparcie wynosi od 8 tys. zł do 10 tys. zł i jest uzależnione od liczebności koła.

Jak poinformowała ARiMR o dofinansowanie mogą ubiegać się organizacje, które zostały wpisane do Krajowego Rejestru Kół Gospodyń Wiejskich. Wysokość wsparcia jest uzależniona od liczebności koła ustalonej na dzień składania wniosku. KGW, które tworzy nie więcej niż 30 osób przysługuje kwota 8 tys. zł, KGW liczące od 31 do 75 członków mają prawo do wsparcia w wysokości 9 tys. zł, KGW liczące ponad 75 osób mogą ubiegać się o 10 tys. zł. 

Środki otrzymane w ramach dofinansowania koło może przeznaczyć m.in. na: rozwój kultury ludowej, działalność społeczno-wychowawczą i oświatowo-kulturalną w środowiskach wiejskich, działalność na rzecz wszechstronnego rozwoju obszarów wiejskich oraz na upowszechnianie i rozwijanie form racjonalnych metod prowadzenia gospodarstw domowych. Grant można też przeznaczyć na wspieranie rozwoju przedsiębiorczości kobiet oraz prowadzenie działań na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi, w tym na reprezentacją interesów środowiska kobiet wiejskich wobec organów administracji publicznej.

Wnioski można składać od 24 marca do 30 września, pod warunkiem że budżet przeznaczony na wsparcie KGW nie wyczerpie się wcześniej. Za datę złożenia wniosku o przyznanie pomocy finansowej dla uważa się datę otrzymania dokumentów przez ARiMR.

Zgodnie z regulaminem, wnioski o przyznanie pomocy finansowej należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na siedzibę koła. Można to zrobić bezpośrednio w kancelarii biura powiatowego Agencji, za pośrednictwem platformy ePUAP, za pośrednictwem usługi mObywatel na stronie gov.pl lub wysłać rejestrowaną przesyłką pocztową. Przy składaniu wniosku o przyznanie pomocy za pośrednictwem platformy ePUAP należy postępować analogicznie jak w przypadku składania wniosku o wpis do KR KGW.

Poniżej do pobrania formularz wniosku oraz instrukcja.

źródło: samorzad.pap.pl

Konkurs – Ale Teksas!

Renta wdowia – nie zwlekaj ze złożeniem wniosku!

Do ZUS-u wpłynęło ponad 592,6 tys. wniosków o tzw. rentę wdowią, w tym 35,5 tys. z województwa kujawsko-pomorskiego. Osoby uprawnione do tego świadczenia, które jeszcze nie złożyły wniosku, mogą to zrobić zarówno elektronicznie, jak i w formie papierowej.

Od lipca osoby uprawnione do dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno to renta rodzinna po zmarłym małżonku, będą mogły otrzymywać łączone świadczenia: jedno (wybrane) w pełnej wysokości oraz 15 proc. drugiego. Aby skorzystać z tej możliwości, należy złożyć wniosek o symbolu ERWD do końca lipca 2025 roku. Jeśli wniosek zostanie złożony w terminie i spełnione zostaną wszystkie warunki do uzyskania tzw. renty wdowiej, świadczenie będzie przysługiwać od lipca – informuje Krystyna Michałek, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie kujawsko-pomorskim.

W przypadku wniosków złożonych po 31 lipca, prawo do wypłaty świadczenia będzie obowiązywać od dnia spełnienia warunków, jednak nie wcześniej niż od miesiąca, w którym wniosek został złożony. Na przykład, jeśli ktoś złoży wniosek 10 sierpnia i spełni warunki do renty wdowiej, prawo do wypłaty świadczenia będzie przysługiwać od sierpnia. Aby nie przegapić terminu, warto już teraz odwiedzić placówkę ZUS i złożyć wniosek. Można go również przesłać pocztą lub elektronicznie za pośrednictwem platformy PUE/eZUS – dodaje rzeczniczka.

Od stycznia do ZUS-u w całym kraju wpłynęło ponad 592,6 tys. wniosków o rentę wdowią. Aż 90 proc. złożonych formularzy jest wypełnianych przez kobiety. 76 proc. wnioskodawców osobiście odwiedziło Sale Obsługi Klientów, podczas gdy jedynie 4 proc. wdów i wdowców skorzystało
z elektronicznej możliwości przesłania wypełnionego druku przez PUE/eZUS. Na Kujawach i Pomorzu złożono już ponad 35,5 tys. formularzy.

Ogłoszenie – X Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim

Dnia 31 marca 2025 r. (poniedziałek) o godzinie 16:00 w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim, przy ul. Wojska Polskiego 22 odbędzie się posiedzenie X Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie X Sesji Rady Miejskiej.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie protokołów z obrad poprzednich  IX Sesji Rady Miejskiej.
  4. Wybór sekretarza obrad.
  5. Przyjęcie proponowanego porządku obrad
  6. Uchwała w sprawie udzielenia dotacji dla Parafii Rzymskokatolickiej p.w. Św. Prokopa w Kłóbce na przeprowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich kaplicy cmentarnej w Kłóbce w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
  7. Uchwała w sprawie udzielenia dotacji dla Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi w Lubieniu Kujawskim na przeprowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich domu Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi w Lubieniu Kujawskim w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
  8. Uchwała w sprawie udzielenia dotacji dla Parafii Rzymskokatolickiej pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim na przeprowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich ogrodzenia przy Kościele Parafialnym p.w. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
  9. Uchwała w sprawie niewyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w budżecie gminy Lubień Kujawski na 2026 rok.
  10. Uchwała w sprawie utworzenia i przystąpienia przez Gminę Lubień Kujawski do spółdzielni energetycznej o nazwie „Spółdzielnia Energetyczna Lubień Kujawski”.
  11. Uchwała w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, specjalistyczne usługi opiekuńcze z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowe warunki częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również tryb ich pobierania.
  12. Uchwała w sprawie likwidacji Publicznej Szkoły Podstawowej im. st. sierż. Mieczysława Majchrzaka w Kaliskach.
  13. Uchwała w sprawie likwidacji Publicznej Szkoły Podstawowej w Kanibrodzie.
  14. Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
  15. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
  16. Wolne wnioski.
  17. Zakończenie obrad X Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

Przewodnicząca Rady Miejskiej
Jolanta Grauman

1 2 3 4 5 124

Ogłoszenie – Komisja Oświaty, Kultury i Sportu

Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury i Sportu informuje, że 25.02.2020r. (wtorek) o godzinie 9:00 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Oświaty, Kultury i Sportu. Omawiana tematyka: sprawy bieżące.

Przewodnicząca
Komisji Oświaty, Kultury i Sportu
Wojciechowska Elżbieta

Informacja dla mieszkańców miejscowości Kąty i Kretkowo

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje Mieszkańców miejscowości KĄTY I KRETKOWO, że w dniach 26, 27, 28.02.2020r. (środa, czwartek, piątek) w godzinach od 7:30 do 15:00 nastąpi wymiana wodomierzy.

Uprasza się o pozostanie w tym czasie Mieszkańców w domu.

Ogłoszenie – XIV Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim

Dnia 21 lutego 2020 roku (piątek) o godzinie 10:00 w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim przy ulicy Wojska Polskiego 22 odbędzie się posiedzenie XIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.





I. SPRAWY PORZĄDKOWE

1.Otwarcie XIV Sesji Rady Miejskiej
2.Stwierdzenie quorum
3.Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XIII Sesji Rady Miejskiej
4.Wybór sekretarza obrad
5.Przyjęcie proponowanego porządku obrad    

II. SPRAWY PRZEDMIOTOWE

1. Uchwała w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
2. Uchwała w sprawie udzielenia dotacji w roku 2020 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy kościele dla Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Św. Prokopa w Kłóbce.
3. Uchwała w sprawie udzielenia dotacji w roku 2020 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy kościele dla Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim.
4. Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2036.
5. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2020 rok.
6. Uchwała w sprawie określenia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt w Gminie Lubień Kujawski na 2020 rok.
7. Uchwała w sprawie  przyjęcia „Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2023”.
8. Uchwała w sprawie uchwalenia regulaminu targowiska gminnego.
9.Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, warunków i zasad korzystania oraz ustalenia stawek opłat za korzystanie z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Lubień Kujawski.
10. Uchwała w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubień Kujawski.
11. Uchwała w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
12. Uchwała w sprawie Statutu Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim.
13.Uchwała w sprawie szczegółowych warunków(zasad)  przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania.
14. Uchwała w sprawie przyjęcia projektu Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Lubień Kujawski.
15. Uchwała w sprawie przyjęcia planów pracy komisja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim na 2020 rok.
16. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski i udzielenie bonifikaty.
17. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski.
18. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiących własność Gminy Lubień Kujawski.
19. Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
20. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
21. Wolne wnioski.
22. Zakończenie obrad XIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.                     

Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Małachowski

PRZERWA W DOSTAWIE WODY

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje, o przerwie w dostawie wody w dniu 14.02.2020r. (piątek) w godzinach od 9:00 do 12:00 na terenie Lubienia Kujawskiego oraz wsi Kaczawka. Przyczyną jest planowana rozbudowa sieci wodociągowej. Przepraszamy za ewentualne utrudnienia.

Ostrzeżenie meteorologiczne – Silny Wiatr

Uwaga!! Pilne

W związku z sygnałami napływającymi od mieszkańców, na terenie gminy firma sprzedająca czujniki gazu i dymu podaje się za przedstawicieli Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim. Jest to informacja nieprawdziwa. Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności.

1 4 5 6

Blisko 50 tyś. zł dla Żłobka Samorządowego „Dworkowe Skrzaty”

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 4 sierpnia 2020

Miło nam poinformować, że Gmina Lubień Kujawski otrzymała  dotację w kwocie 48 600,00 zł w ramach resortowego programu „MALUCH+” 2020. Program „MALUCH+”  2020 r. składa się z 3 modułów, w ramach których dofinansowywane są działania na rzecz rozwoju i utrzymania infrastruktury opieki nad dziećmi w wieku do lat 3, tj. żłobków, klubów dziecięcych i miejsc u dziennych opiekunów. Moduł 2 w ramach którego składana była oferta, przeznaczony jest dla jednostek samorządu terytorialnego, zakłada dofinansowanie i funkcjonowania miejsc utworzonych przez jst z udziałem wcześniejszych edycji „MALUCH+”. W ramach otrzymanej dotacji  pokrywane będą bieżące  wydatki takie jak: dostawa mediów, zakupu środków związanych z utrzymaniem czystości, środków higienicznych, zakup zabawek oraz drobnego wyposażenia.

Trwają prace przy gazyfikacji Lubienia Kujawskiego

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 3 sierpnia 2020

Trwają prace przy gazyfikacji Lubienia Kujawskiego. Prace związane z gazyfikacją miasta realizuje firma Novatek Green Energy Sp. z o.o., która w 2019 roku nabyła od gminy nieruchomość gruntową w obszarze lubieńskiej strefy przemysłowej z przeznaczeniem pod budowę stacji redystrybucji gazu. Prace, które rozpoczęto już w 2019 roku zgodnie z planami mają potrwać do października br. i obejmują budowę stacji redystrybucji gazu oraz ok. 7 km sieci gazu. Obecnie wykonano już zakres prac związanych z budową stacji redystrybucji gazu oraz sieci gazu w obszarze strefy oraz osiedla mieszkaniowego w miejscowości Kaliska. W chwili obecnej rozpoczęto prace zawiązane z wykonaniem sieci gazowej wzdłuż ul. Szkolnej w Lubieniu Kujawskim.

Przebudowa drogi powiatowej Lubień Kujawski – Narty

Trwają prace budowlane związane z przebudową drogi powiatowej Lubień Kujawski – Narty. Zadanie, którego inwestorem jest Powiat Włocławski obejmuje przebudowę drogi powiatowej Lubień Kujawski – Narty na odcinku 1,6 km polegającą na wykonaniu nowej nawierzchni drogi na całym jej długości wraz z budową ścieżki rowerowo pieszej szerokości 2,5 m. od strony jeziora poprawiającej bezpieczeństwo ruchu pieszych i rowerzystów, o co mieszkańcy przyległych do drogi miejscowości wnioskowali w ubiegłych latach. Wykonawcą zadania jest Włocławskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Włocławka. Inwestycja ma być zrealizowana do końca września br. Na zdjęciu Przewodniczący Rady Powiatu Zygmunt Wierzowiecki, Radny Powiatu Bogdan Domżalski oraz Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński podczas wizytacji placu budowy.

Kończymy prace budowlane związane z przebudową dróg gminnych w miejscowościach Wola Dziankowska oraz Dziankówek

Dobiegają końca prace budowlane związane z przebudową dróg gminnych w miejscowościach Wola Dziankowska oraz Dziankówek. Wykonawcą zadania jest Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Kutna. W ramach inwestycji przebudowany został prawie 800 metrowy odcinek w/w dróg gminnych do granicy gminy z gminą Gostynin. Zadanie o wartości prawie 300 tys. zł jest współfinansowane ze środków budżetu samorządu województwa w kwocie 137 tys. zł z tytułu wyłączeń gruntów z produkcji rolnej.

Rozpoczęto prace budowlane związane z przebudową dróg gminnych w miejscowościach Wola Dziankowska oraz Dziankówek

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 23 czerwca 2020

Rozpoczęto prace budowlane związane z przebudową dróg gminnych w miejscowościach Wola Dziankowska oraz Dziankówek. Wykonawcą zadania jest Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Kutna. W ramach inwestycji przebudowany zostanie prawie 800 metrowy odcinek w/w dróg gminnych do granicy gminy z gminą Gostynin. Zadanie o wartości prawie 300 tys. zł jest współfinansowane ze środków budżetu samorządu województwa w kwocie 137 tys. zł z tytułu włączeń gruntów z produkcji rolnej.

Prace na drodze gminnej w miejscowości Kaczawka

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 3 czerwca 2020

Trwają prace budowlane związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Kaczawka. Inwestycje realizuje firma DROGBUD Michał Podralski z Dobrzynia nad Wisłą. Aktualnie na pierwszym etapie przebudowy drogi wykonano korytowanie oraz podbudowę z kamienia pod kostkę brukową. Zadanie o wartości 669 tys zł obejmuje przebudowę w/w drogi gminnej o łącznej długości prawie 1 km. Inwestycja jest współfinansowana środkami z budżetu państwa w ramach Funduszu dróg samorządowych – edycja 2019 w wysokości 50% wydatków.

Umowa na remont „Szubienicy” wraz z zagospodarowaniem terenu w miejscowości Kamienna podpisana

W dniu 25 maja br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim podpisana została umowa na wykonanie prac związanych z remontem „Szubienicy” wraz z zagospodarowaniem terenu w miejscowości Kamienna. Umowę podpisali w imieniu gminy burmistrz Marek Wiliński, skarbnik Wanda Mordzak oraz w imieniu wykonawcy firmy KRIS-BRUK właściciel Krzysztof Świerczyński. Zadanie o wartości 770 tys. zł. będzie realizowane w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2014 – 2020 Stowarzyszenia Lokalnej Grupy Działania Dorzecza Zgłowiączki. Na realizację inwestycji gmina otrzymała dotację w wysokości 95% kosztów realizacji zadania. W ramach inwestycji planuje się w bieżącym roku remont budynku tzw. „Szubienicy” oraz budowę na działce gminnej siłowni zewnętrznej, placu zabaw oraz boiska o nawierzchni syntetycznej.

Przypomnijmy, że w 2016 roku Agencja Nieruchomości Rolnych w Warszawie przekazała nieodpłatnie Gminie Lubień Kujawski nieruchomość zabudowaną w miejscowości Kamienna. W skład nieruchomości wchodzi budynek tzw. szubienicy oraz działka o powierzchni ok. pół hektara. Tym samym zakończono wieloletnie starania gminy o przejęcie nieruchomości wykorzystywanej przez lokalną społeczność na cele kulturalne. Przejecie nieruchomości było możliwe dzięki przychylności konserwatora zabytków, który zezwolił na wydzielenie przekazywanej działki z całości parku w Kamiennej oraz przychylności kierownictwa Agencja Nieruchomości Rolnych w Warszawie.

Otrzymamy 50 tys. zł. z LGD Dorzecza Zgłowiączki na realizacje projekt z obszaru aktywnej integracji

W wyniku przeprowadzonej procedury wyboru i oceny operacji przez Stowarzyszenie LGD Dorzecza Zgłowiączki w odpowiedzi na konkurs grantowy nr 2/2019/EFS/PG  w zakresie Działania na rzecz osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, w zakresie wdrożenia rozwiązań z obszaru aktywnej integracji o charakterze środowiskowym: „Inne rozwiązania w zakresie organizowania społeczności lokalnej i animacji społecznej”, Rada Stowarzyszenia podjęła decyzję o przyznaniu środków grantowych w kwocie 50.000,00 zł. z naboru w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 r. dla projektu zgłoszonego przez Gminę Lubień Kujawski pn. „Kultura i nauka dla lokalnej społeczności”.

W ramach projektu 14 osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym oraz 4 osoby z otoczenia tych osób zakwalifikowanych do projektu w wyniku przeprowadzonej rekrutacji będzie mogło skorzystać z zajęć animacyjnych, spotkań z psychologiem, konsultacji dietetycznych, oraz wyjazdów na przedstawienia, seanse m.in. do opery, teatru, kina.

Proces rekrutacji przewidziany jest na czerwiec 2020 r. Natomiast projekt realizowany będzie od lipca do grudnia 2020 r.

Ponad trzy tysiące ton kruszywa z Funduszu Sołeckiego zostanie wbudowane w drogi gruntowe

Wzorem lat ubiegłych rozpoczęto prace związane z utwardzaniem dróg gruntowych kruszywem w ramach Funduszu Sołeckiego. W bieżącym roku w drogi gminne wbudowanych zostanie łącznie ponad trzy tysiące ton kruszywa granitowego. Wykonawcą zadania jest firma Transport Ciężarowy Handel Obwoźny Mirosław Gawłowski z Woli Olszowej gm. Lubień Kujawski. W 2020 roku już po raz piąty w historii gmina kupuje kruszywo w ramach Funduszu Sołeckiego. Pierwszy raz gmina kupowała w ten sposób kruszywo w ramach Funduszu Sołeckiego w 2016 roku. Bezpośrednią korzyścią tego typu zakupów jest 30% dotacja od Wojewody Kujawsko – Pomorskiego. Kruszywo drogowe jest wbudowywane w miejsca wskazywane przez sołtysów poszczególnych sołectw, które zdecydowały się na przeznaczenie swoich środków na ten cel.

Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Kaczawka

Rozpoczęto prace budowlane związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Kaczawka. Inwestycje realizuje firma DROGBUD Michał Podralski z Dobrzynia nad Wisłą. Zadanie o wartości 669 tys. zł obejmuje przebudowę w/w drogi gminnej o łącznej długości prawie 1 km. Inwestycja jest współfinansowana środkami z budżetu państwa w ramach Funduszu dróg samorządowych – edycja 2019 w wysokości 50% wydatków.

1 10 11 12 13 14

Kolonie w górach (dla dzieci rolników)

Wakacyjne turnusy rehabilitacyjne dla dzieci

Czy Twoje dziecko ma problemy z układem oddechowym? Czy boryka się z wadą postawy lub inną chorobą układu ruchu? Potrzebuje wsparcia w powrocie do zdrowia?

KRUS od lat wspiera najmłodszych ubezpieczonych w uzyskaniu pełni zdrowia i jak co roku w okresie letnich wakacji zorganizuje bezpłatne turnusy rehabilitacyjne dla dzieci rolników ubezpieczonych w KRUS.

21-dniowe turnusy odbędą się w Centrach Rehabilitacji Rolników KRUS w terminach:

  • Horyniec-Zdrój: 29.06-19.07 oraz 20.07-09.08.2025 r.
  • Iwonicz-Zdrój: 16.07-05.08 oraz 06.08_26.08.2025 r.
  • Jedlec: 07.07-27.07 oraz 28.07-17.08.2025 r.
  • Szklarska Poręba:20.07-09.08.2025 r.
  • Świnoujście: 11.08-31.08.2025 r.

Z turnusów mogą skorzystać urodzone pomiędzy 2010 a 2018 rokiem:

dzieci własne, dzieci drugiego małżonka oraz dzieci przysposobione, przyjęte na wychowanie i utrzymanie przed osiągnięciem pełnoletności – także w ramach rodziny zastępczej – wnuki, rodzeństwo i inne dzieci.

Warunkiem jest ubezpieczenie przynajmniej jednego z rodziców lub opiekuna prawnego w KRUS.

Aby skorzystać z turnusu, trzeba we właściwej ze względu ma miejsce zamieszkania rodzica placówce terenowej lub oddziale regionalnym KRUS złożyć:

  • wypełniony przez lekarza POZ bądź lekarza specjalistę wniosek o rehabilitację leczniczą/turnus regeneracyjny,
  • formularz z dodatkową informacją o stanie zdrowia dziecka,
  • formularz dotyczący informacji podawanych w przypadku pozyskiwania danych osobowych od osoby, której danej dotyczą,
  • oświadczenia rodzica/opiekuna dotyczącego zgody na udzielenie wszelkiej pomocy przedmedycznej i medycznej w sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia dziecka w trakcie podróży na turnus rehabilitacyjny do CRR KRUS oraz w drodze powrotnej.

UWAGA!

Druki formularzy można pobrać w Oddziale Regionalnymi Placówkach Terenowych KRUS lub ze strony internetowej KRUS.

Skierowanie dziecka na turnus rehabilitacyjny będzie możliwe po pozytywnej kwalifikacji wniosku dokonanej przez regionalnego inspektora orzecznictwa lekarskiego oddziału lub placówki terenowej KRUS.

Pierwszeństwo w skierowaniu na turnusy rehabilitacyjne mają dzieci, posiadające orzeczenie o niepełnosprawności z zastrzeżeniem, że są zdolne do samoobsługi.

Centra Rehabilitacji Rolników KRUS zapewnią dzieciom całodzienne wyżywienie, całodobową opiekę medyczną oraz indywidualny program rehabilitacyjny. Opieką nad dziećmi zajmie się wykwalifikowana kadra pedagogiczna.

Szczegółowe informacje dotyczące terminów składania wniosków uzyskają Państwo w Oddziałach Regionalnych i Placówkach Terenowych KRUS

Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne: przedłużamy termin zgłoszeń do 8 maja!

Nasz konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne trwa. Z powodu licznych próśb musimy wydłużyć termin zgłaszania gospodarstw przez rolników, by każdy miał równą szansę udziału w tym wydarzeniu.

Rolnicy mogą zgłaszać swoje gospodarstwa do 8 maja. Etap wojewódzki zakończy się 27 czerwca.

Głównym celem konkursu jest promocja zasad ochrony zdrowia i życia w gospodarstwie rolnym.

Warunki uczestnictwa są proste. 

  • Ty albo jeden z właścicieli gospodarstwa musicie być ubezpieczeni w KRUS
  • zgłaszasz do placówki terenowej lub oddziału regionalnego KRUS swój udział poprzez formularz zgłoszeniowy
  • musisz tego dokonać w nieprzekraczalnym terminie 8 maja 2025 roku!  

Wszystkie informacje o konkursie znajdziesz tu: www.gov.pl/web/krus/xxii-ogolnokrajowy-konkurs-bezpieczne-gospodarstwo-rolne2 oraz w placówkach terenowych i oddziale KRUS.

Współorganizatorami konkursu KRUS Bezpieczne Gospodarstwo Rolne są: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Państwowa Inspekcja Pracy, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa. 

Partner strategiczny: AGRO Ubezpieczenia – Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych. Patronem medialnym konkursu jest TVP INFO.

W skład komisji konkursowych wchodzą specjaliści z zakresu bhp w rolnictwie reprezentujący Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, Państwową Inspekcję Pracy, Ośrodki Doradztwa Rolniczego, Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Ochotniczą Straż Pożarną i inne instytucje działające w środowisku wiejskim.

W dotychczasowych 21. edycjach Konkursu wzięło udział ponad 24 tysiące gospodarstw indywidualnych.

X edycja Ogólnopolskiego Konkursu Kulinarnego „Bitwa Regionów”

Szkolenie „Mechanizmy wsparcia bezpośredniego dochodów gospodarstw rolniczych – dopłaty bezpośrednie, warunkowość, ekoschematy”

Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego we Włocławku z siedzibą w Kowalu zaprasza na szkolenie „Mechanizmy wsparcia bezpośredniego dochodów gospodarstw rolniczych – dopłaty bezpośrednie, warunkowość, ekoschematy”, które odbędzie się w dniu 14 kwietnia 2025 roku o godz. 10.00, w Sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim.

Przekaż 1,5% z podatku rolnego na rzecz Rolniczego OPZZ

Szanowni Rolnicy,

Chcielibyśmy Was poinformować o ważnej możliwości, jaka pojawiła się dzięki nowym przepisom. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2023 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 2821), każdy rolnik płacący podatek rolny może przeznaczyć 1,5% tej kwoty na wsparcie organizacji rolniczych. Jedną z takich organizacji jest OPZZ Rolników i Organizacji Rolniczych.

Rolnicze OPZZ działa na rzecz rolników w Polsce, dbając o Wasze interesy w rozmowach z rządem i administracją. Dzięki przekazanym środkom Rolnicze OPZZ będzie mogło jeszcze skuteczniej wspierać rolników, m.in. poprzez otwieranie punktów darmowej pomocy prawnej. W takich miejscach będziecie mogli uzyskać fachowe porady dotyczące prawa rolnego, podatków i spraw administracyjnych. Dodatkowo Rolnicze OPZZ aktywnie uczestniczy w tworzeniu przepisów, tak aby były one korzystne dla rolników i zapewniały stabilność gospodarstw rolnych.

Zachęcamy Was do skorzystania z tej możliwości i przekazania 1,5% podatku rolnego na rzecz organizacji rolniczych. I tak musisz się rozliczyć z podatku, jednak masz wybór czy przekażesz go nam czy rządowi. Aby to zrobić, wystarczy wypełnić formularz RPU-1 i złożyć go w urzędzie gminy w terminie od 1 marca do 15 listopada danego roku.

Prosimy Was również o przekazanie tej informacji innym rolnikom – im więcej osób skorzysta z tej opcji, tym większe wsparcie trafi do organizacji dbających o interesy rolników.

W razie pytań pozostajemy do Waszej dyspozycji.

Z wyrazami szacunku,
Sławomir Izdebski
Przewodniczący OPZZ Rolników i Organizacji Rolniczych

Konkurs – Bezpieczne Gospodarstwo Rolne

Konkurs – Wioski bez troski

Dopłaty do ubezpieczenia zwierząt gospodarskich – planowany start naboru 27 stycznia 2025 r.

Rolnicy, którzy zajmują się hodowlą trzody chlewnej, bydła, owiec, kóz, koni lub drobiu i ubezpieczyli posiadane zwierzęta od ryzyka zachorowania na co najmniej jedną z chorób zakaźnych wymienionych w § 2 ust.1 pkt 2 rozporządzenia MRiRW z 8 marca 2024 r. (np. salmonellozę, chorobę niebieskiego języka, ASF, wysoce zjadliwą grypę ptaków) będą mogli ubiegać się w ARiMR o pomoc.

Wsparcie będzie udzielane w formie refundacji 70 proc. składki ubezpieczenia od ryzyka wystąpienia chorób zakaźnych tych zwierząt. Warunkiem przyznania takiej pomocy będzie zawarcie w umowie ubezpieczenia lub polisie zapisu, z którego wynika, że wypłata odszkodowania nastąpi w przypadku wystąpienia ponad 20 proc. strat w produkcji zwierząt spowodowanych wystąpieniem co najmniej jednej ze wskazanych chorób zakaźnych. Istotne jest też to, że okres objęty ubezpieczeniem nie może rozpocząć się przed 1 stycznia 2024 r., a starającemu się o dofinansowanie nie przyznano innych dopłat do ubezpieczenia.

Rolnicy, którzy chcą ubiegać się o taką pomoc powinni m.in. posiadać prawo do dysponowania nieruchomością, na terenie której prowadzona jest działalność rolnicza. Ponadto dołączona do wniosku o dofinansowanie umowa lub polisa powinna obejmować ubezpieczenie co najmniej: 1000 sztuk rzeźnych: kurcząt, gęsi, kaczek, perlic, indyków lub drobiu nieśnego; ewentualnie 4 sztuk bydła, owiec, kóz lub koni lub 14 sztuk świń.

Pomoc finansowana jest z budżetu Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027, a wnioski będzie można składać tylko elektronicznie. Planowane rozpoczęcie naboru to 27 stycznia 2025 r. 

Więcej informacji na stronie ARIMIR gov.pl

UWAGA! PTASIA GRYPA!!

W związku z wystąpieniem ognisk ptasiej grypy na terenie powiatu włocławskiego, informujemy, że będą prowadzone kontrole dotyczące posiadanego drobiu (wszelkiego rodzaju). Aby uniknąć kar administracyjnych, prosimy mieszkańców wszystkich  sołectw w Gminie Lubień Kujawski o pisemne zgłoszenie ilości posiadanego drobiu do urzędu gminy za pośrednictwem sołtysów w TRYBIE PILNYM! Wzór zgłoszenia w załączeniu.

Niezbędne informacje w sprawie zasad i zachowania się w przypadku HPA

1 2 3 6
Zamknij