Poszukujemy wykonawcy usługi montażu 71 instalacji fotowoltaicznych
Gmina Lubień Kujawski ogłosiła przetarg na wyłonienie wykonawcy usługi montażu 71 instalacji fotowoltaicznych na budynkach gospodarstw domowych. Na realizację zadania o wartości 2 mln zł gmina pozyskała 50% dotacji z Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu. Montaż paneli realizowany będzie na budynkach gospodarstw domowych mieszkańców gminy, którzy w 2019 roku zgłosili chęć udziału w projekcie. Rzeczowa realizacja zadania planowana jest w 2021-22 roku. Aktualny projekt jest już trzecim tego typu wdrażanym w gminie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu. W dwóch pierwszych edycjach panele fotowoltaiczne oraz pompy ciepła montowane były zarówno na dachach gospodarstw domowych jak i budynkach użyteczności publicznej.
Więcej o ogłoszonym przetargu tutaj
Ogłoszenie o naborze wniosków 2/2021/EFS/PG
Numer naboru LGD: 2/2021/EFS/PG
Typ projektu: Działania wspierające rozwiązania w zakresie organizowania społeczności lokalnej i animacji społecznej z wykorzystaniem m.in.:
a) usług wzajemnościowych, samopomocowych,
b) lidera i animatora aktywności lokalnej oraz obywatelskiej,
c) i inne rozwiązania w zakresie organizowania społeczności lokalnej i animacji społecznej.
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki
informuje o możliwości składania wniosków o powierzenie grantu w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki na lata 2014-2020
ZAKRES TEMATYCZNY PROJEKTU: Usługi wzajemnościowe, samopomocowe; lidera i animatora aktywności lokalnej oraz obywatelskiej, i inne rozwiązania w zakresie organizowania społeczności lokalnej i animacji społecznej.
Przedsięwzięcie: 2. Program rewitalizacji obiektów użyteczności publicznej i inicjatyw społecznych, kulturalnych i edukacyjnych
Cel ogólny: 2. Wzrost udziału społeczności lokalnej w życiu społecznym i kulturalnym na obszarze LGD
Cel szczegółowy: 2.2 Tworzenie i rozwój oferty aktywizacyjnej i integracyjnej mieszkańców obszaru LSR
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko Pomorskiego na lata 2014-2020
Oś Priorytetowa 11: Rozwój lokalny kierowany przez społeczność
Działanie 11.1: Włączenie społeczne na obszarach objętych LSR
Załączniki:
- Informacja o terminie oraz treści Ogłoszenia naboru wniosków o powierzenie grantu 2-2021.xls
- Ogłoszenie o naborze wniosków 2-2021.doc
- załączniki do konkursu 2-2021.rar
Więcej informacji na stronie LGD Dorzecza Zgłowiączki: http://kujawiaki.pl/konkursy/2576-ogloszenie-o-naborze-wnioskow-2-2021-efs-pg.html
“Czyste Powietrze” – zaproszenie na spotkanie informacyjne
Burmistrz Lubienia Kujawskiego zaprasza wszystkich mieszkańców Gminy zainteresowanych dofinansowaniem w ramach Programu “Czyste Powietrze” na spotkanie informacyjne które odbędzie się w dniu 25 czerwca (piątek) 2021 r. w godzinach od 13:00 do 15:00. Spotkanie odbędzie się w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim. Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, związaną z obowiązującymi obostrzeniami dotyczącymi zapobiegania i rozprzestrzenianiu się wirusa SARS-CoV-19, osoby zainteresowane osobistym uczestnictwem w spotkaniu proszone są o wcześniejsze telefoniczne potwierdzenie obecności.
Rekrutacja do Wojsk Obrony Terytorialnej
8. Kujawsko – Pomorska Brygada Obrony Terytorialnej prowadzi rekrutację do służby w Wojskach Obrony Terytorialnej.
Wojska Obrony Terytorialnej (WOT) to piąty, obok Sił Powietrznych, Wojsk Lądowych, Marynarki Wojennej i Wojsk Specjalnych, rodzaj Sił Zbrojnych RP (SZ RP). Filarem WOT są żołnierze pełniący terytorialną służbę wojskową (TSW), którzy na co dzień uczą się, pracują, lub poszukują swojej drogi zawodowej. Pełnią oni służbę w rejonie miejsca swojego zamieszkania. Obok Terytorialsów w WOT służą także żołnierze zawodowi.
O pełnienie służby w WOT może się ubiegać osoba, która:
– posiada obywatelstwo polskie,
-posiada zdolność fizyczną i psychiczną do pełnienia czynnej służby wojskowej,
-posiada wiek co najmniej 18 lat (i maksymalnie 55 lat w przypadku osób, które nie odbyły przeszkolenia wojskowego lub otrzymały stopień szeregowego/ starszego szeregowego; a w przypadku podoficerów i oficerów – od kaprala wzwyż – do 63 lat),
– nie była karana za przestępstwo umyślne,
– nie była przeznaczona do służby zastępczej,
– nie pełni innego rodzaju czynnej służby zastępczej,
– nie pełni innego rodzaju czynnej służby wojskowej lub nie posiada nadanego przydziału kryzysowego,
– nie jest zwolniona z obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie mobilizacji i w czasie wojny lub w przypadku nadania przydziału organizacyjno – mobilizacyjnego w formie zbiorowej listy imiennej w jednostce przeznaczonej do militaryzacji.
Podstawowe zadania WOT:
– utrzymanie powszechnej gotowości do obrony terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
-obrona ludności przed skutkami klęsk żywiołowych, likwidacja ich skutków, ochrona mienia, akcje poszukiwawcze oraz ratownicze lub ochrona zdrowia i życia ludzkiego, a także udział w realizacji zadań z zakresu zarządzania kryzysowego.
– współpraca z elementami podsystemu pozamilitarnego państwa (w tym szczególnie z samorządami terytorialnymi, policją itp.),
– kształtowanie w społeczeństwie postaw i wartości patriotycznych i obywatelskich.
Misja WOT: Obrona i wspieranie lokalnych społeczności. Motto WOT: Zawsze gotowi, zawsze blisko.
Rozmieszczenie pododdziałów 8. K-PBOT: Bydgoszcz, Toruń, Inowrocław, Grudziądz, a po 2021 roku Włocławek.
Chcesz dołączyć do Terytorialnej Służby Wojskowej – zgłoś się do Rekrutera Mobilnego Zespołu Rekrutacyjnego 8. K-PBOT- ppor. Stanisław Stanowski (nr tel. 662-246 – 640 – w godzinach od 17.00 do 20.00 lub email: Stanislaw.Stanowski@wot.ron.mil.pl
Proces szkolenia żołnierzy WOT – 2 warianty:
16 dni – szkolenie podstawowe skierowane do osób bez wcześniejszego przeszkolenia wojskowego. Trwa 16 dni i jest potocznie nazywane „szesnastką”. Kończy się ono przysięgą wojskową.
8 dni – szkolenie wyrównawcze – przeznaczone dla żołnierzy rezerwy. Twa 8 dni.
Praca a Terytorialna Służba Wojskowa
Cały proces szkolenia został zorganizowany w taki sposób, aby możliwe było pogodzenie służby wojskowej z życiem zawodowym i osobistym. Żołnierz szkoli się w jednostce wojskowej przez 11 miesięcy w systemie: jeden weekend w każdym miesiącu szkolenie rotacyjne). W jednym z 12 miesięcy każdego roku służby odbywa 14 – dniowe szkolenie podsumowujące. Łącznie to 36 dni szkolenia w roku. System został skonstruowany w taki sposób, by w ciągu pierwszych 3 lat służby żołnierz uczestniczył w 124 dniach szkolenia.
Wojska Obrony Terytorialnej a nowe możliwości
Wśród wielu szkoleń, na które kierowani są Terytorialsi, na szczególną uwagę zasługują:
– kursy uprawniające do obsługi maszyn inżynieryjnych, m.in.: spycharko – ładowarki, SŁ – 34, uniwersalnej maszyny inżynieryjnej, piły spalinowej, elektrowni polowej, pomy wysokiej wydajności,
– kursy prawa jazdy na uprawnienia dla kierowców pojazdów wszystkich kategorii,
Kurs kwalifikowanej pierwszej pomocy (KPP) dający tytuł ratownika oraz kurs ratownika pola walki (TC3), który może być przydatny w działaniach WOT w przypadku zdarzeń kryzysowych.
Kursy dowódcze w zakresie dowodzenia i zarządzania organizowane na wojskowych uczelniach wyższych.
Wynagrodzenie Terytorialsa:
Szeregowy: 1 dzień ćwiczeń – 117,14 zł, 2 dni ćwiczeń – 234,28 zł, gotowość bojowa – 411 zł. Razem w miesiącu 645,28 zł. Wyżej wymienione kwoty nie są opodatkowane i nie wliczają się do dochodu.
Uwaga! Nabór uzupełniający kandydatów na rachmistrzów spisowych do NSP 2021
Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński – Gminny Komisarz Spisowy w Lubieniu Kujawskim ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór uzupełniający kandydatów na rachmistrzów spisowych, którzy będą wykonywać prace spisowe w ramach Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań (NSP) 2021 na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej w 2021 r.
NSP 2021 trwa od 1 kwietnia do 30 września 2021 r., według stanu na dzień 31 marca 2021 r., godz. 24.00.
Termin składania ofert: od 18 do 27 czerwca 2021 r.
Więcej informacji oraz dokumenty do pobrania poniżej.
Remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim
Trwają prace remontowe budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim. Wykonawcą prac remontowych za kwotę 465 tys. zł jest Zakład Remontowo – Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka. Zadanie jest w 95% współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014 – 2020. W ramach prac zaplanowano remont elewacji pałacu, częściową wymianę starej stolarki okiennej oraz termoizolację dachu. Prace mają zostać wykonane w terminie do 2 sierpnia 2021 roku.
Komunikat – Ośrodek Pomocy Społecznej
Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim uprzejmie informuje, że w celu ograniczenia ryzyka zakażenia koronawirusem wprowadzone zostają ograniczenia w obsłudze interesantów. Od dnia 16.03.2020 r. do dnia 25.03.2020 r. roku wstrzymuje się przyjmowanie podań oraz wstrzymuje się przyjmowanie interesantów. Wnioski na świadczenia rodzinne oraz świadczenie wychowawcze prosimy przesyłać drogą elektroniczną lub listownie. Interesanci przyjmowani będą wyłącznie w sytuacjach pilnych i niezbędnych. Zachęcamy przede wszystkim do kontaktu telefonicznego pod nr:
54 255 50 27 – kierownik,
54 255 50 25 – pracownicy socjalni,
54 255 50 26 – świadczenia rodzinne i wychowawcze,
lub e-mail: (ops@lubienkujawski.pl).
Zgodnie z zaleceniami Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pracownicy Ośrodka Pomocy Społecznej będą świadczyć – osobom samotnym, którzy są starsi, niepełnosprawni lub przewlekle chorzy lub innym poddanym kwarantannie pomoc po uprzednim telefonicznym zgłoszeniu.
Anna Kilichowska
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim
W najbliższy poniedziałek targowisko będzie zamknięte
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Informacja w sprawie odwołania szkolenia z Caritas
Szanowni Państwo!
Ze swojej strony zapewniamy wszelką pomoc i przychylność w załatwianiu spraw drogą telefoniczną lub mailową.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Ogłoszenie – Komisja Zdrowia i Spraw Socjalnych
Przewodniczący
Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych
Zgliński Janusz
Informacja – sprzedaż siana
Komunikat dotyczący przerwy w dostawie energii elektrycznej
- Dnia 03.03.2020 – w godz. 08.00 – 14.00 – Modlibórz 4 obwód 200.
IV EDYCJA KONKURSU PLASTYCZNEGO „Turystyka na obszarze LGD w oczach młodych mieszkańców IV”
Prace zostaną ocenione w trzech kategoriach wiekowych:
– 5-8 lat – 4 nagrody,
– 9-11 lat – 4 nagrody,
– 12-16 lat – 4 nagrody.
Przyznane nagrody będą jednakowe w każdej kategorii wiekowej – sprzęt turystyczny/sportowy/muzyczny.
Chętne osoby do wzięcia udziału prosimy o wypełnienie deklaracji uczestnictwa oraz zapoznanie się z Regulaminem konkursu.
Do pobrania:
Ulica Lotnicza w lubieńskiej strefie przemysłowej zyska nową nawierzchnie asfaltową
Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z. o.o. z Włocławka rozpoczęła przebudowę dróg w lubieńskiej strefie przemysłowej
Zakończono budowę nowych dróg dojazdowych oraz parkingu przy cmentarzu w Lubieniu Kujawskim
Poszukujemy wykonawcy przebudowy dróg w lubieńskiej strefie przemysłowej
Więcej o ogłoszonym przetargu tutaj
Centrum Dystrybucyjne Dino powiększa inwestycje w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim
W związku z lokalizacją tak dużego inwestora w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim i przewidywanym wzmożonym ruchem pojazdów gmina planuje budowę nowej infrastruktury drogowej w strefie tj. rozbudowę ulicy Lotniczej oraz Przemysłowej docelowo łączącej drogę powiatową Lubień – Chodecz z drogą krajową 91 w miejscowości Narty. Nowe drogi mają usprawnić ruch komunikacyjny w strefie oraz w przypadku ulicy Przemysłowej umożliwić w przyszłości przeznaczenie nowych prywatnych gruntów pod inwestycje.
Trwa rozbudowa drogi powiatowej nr 2928 C Modlibórz- Kłóbka-Chodecz
Centrum Dystrybucyjne Dino powstaje w lubieńskiej strefie przemysłowej
Centrum dystrybucyjne Dino powstanie w Kaliskach, których teren wchodzi w skład strefy przemysłowej w gminie Lubień Kujawski. Konsekwencją pojawienia się nowego inwestora ma być rozbudowanie przez samorząd dróg na terenie strefy, które umożliwią dotarcie do drogi powiatowej Lubień – Chodecz, a także drogi krajowej nr 91. Ma być to także zachęta dla kolejnych firm zainteresowanych inwestycjami w strefie.
Sieć Dino zamierza zainwestować w budowę centrum dystrybucyjnego około 130 milionów złotych netto. Spółka zamierza sfinansować ją z własnych środków, a także pozyskanego kredytu. Zakończenie inwestycji planowane jest na przełom 2022 i 2023 roku. W nowym centrum zatrudnienie ma znaleźć nawet pół tysiąca osób na miejscu oraz kolejnych około 180 w ramach usług transportowych.
Spółka PGTB z Włocławka wybuduje drogi dojazdowe oraz parking przy cmentarzu w Lubieniu Kujawskim
Możliwość składania wniosków – „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej”
Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 2 stycznia 2023 r. do dnia 29 grudnia 2023 r.
Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 1 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014– 2020 (Dz. U. z 2022 r. poz. 280), zwane dalej: „rozporządzeniem”.
(więcej…)Możliwość składania wniosków – “Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej”
Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 28 grudnia 2022 r. do dnia 24 lutego 2023 r.
Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020
(Dz. U. z 2020 r. poz. 223 z późn. zm.) dalej: rozporządzenie, którego treść dostępna jest na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi https://www.gov.pl/rolnictwo oraz Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) https://www.gov.pl/arimr.
Od 2 stycznia rolnicy, którzy ponieśli straty w wyniku wystąpienia klęsk żywiołowych lub ASF, mogą starać się o środki finansowe na inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej.
O pomoc na inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej mogą się starać dwie grupy rolników. Do pierwszej należą ci, których gospodarstwa ucierpiały na skutek klęsk żywiołowych: deszczu nawalnego, suszy, przymrozków wiosennych, ujemnych skutków przezimowania, obsunięcia się ziemi, lawiny, gradu, huraganu czy uderzenia pioruna. Drugą stanowią poszkodowani w wyniku wystąpienia afrykańskiego pomoru świń (ASF).
O dofinansowanie można się ubiegać, gdy szkody w gospodarstwie, np. w sprzęcie, uprawach rolnych albo zwierzętach gospodarskich, powstały w roku, w którym jest składany wniosek lub w jednym z dwóch poprzednich lat. Straty muszą wynosić przynajmniej 30 proc. średniorocznej produkcji rolnej z trzech lat poprzedzających rok, w którym wystąpiła szkoda. Pod uwagę można wziąć również pięć lat poprzedzających rok wystąpienia strat, jednak w tym przypadku pomija się lata o najwyższej i najniższej produkcji. Z kolei jeśli w gospodarstwie wystąpi ASF, o pomoc mogą starać się rolnicy, którym powiatowy lekarz weterynarii nakazał w drodze decyzji zabicie świń lub zniszczenie ich zwłok. W tym przypadku szkoda także powinna wynosić co najmniej 30 proc. trzody chlewnej posiadanej przez rolnika.
Maksymalna pomoc, jaką można otrzymać w ramach tego wsparcia w całym okresie realizacji PROW 2014-2020, to 300 tys. zł na jednego beneficjenta i gospodarstwo. Poziom dofinasowania nie może przekroczyć jednak 80 proc. kosztów kwalifikowanych poniesionych na realizację danej inwestycji.
Rekompensaty z tytułu szkód powstałych w wyniku klęsk żywiołowych można przeznaczyć na odtworzenie składników gospodarstwa, które uległy zniszczeniu. Wartość szkody musi oszacować komisja powołana przez wojewodę, a zakres kosztów podlegających refundacji musi być zgodny z katalogiem kosztów kwalifikowanych. W przypadku gdy w wyniku klęski żywiołowej zniszczona została konkretna maszyna rolnicza, można otrzymać dofinansowanie na jej odkupienie. Trzeba pamiętać, że musi być ona nowa. A jeśli np. w wyniku przejścia huraganu zniszczeniu uległ sad, pomoc finansowa powinna zostać przeznaczona na odtworzenie uszkodzonych nasadzeń. Natomiast gdy przyczyną strat jest ASF, inwestycje realizowane z dofinansowaniem nie mogą być związane z produkcją świń.
Od 2 stycznia do 29 grudnia 2023 r. wnioski przyjmują biura powiatowe i oddziały regionalne ARiMR. Dokumenty można złożyć osobiście, przesłać za pośrednictwem Poczty Polskiej lub elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP. Pomoc przyznawana jest zgodnie z kolejnością wpływu dokumentacji.
Do tej pory z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020 w ramach wsparcia „Inwestycji odtwarzających potencjał produkcji rolnej” Agencja przeprowadziła dziesięć naborów. Poprzedni zakończył się 30 grudnia 2022 r. – przyjęto w nim 86 wniosków, a kwota oczekiwanego dofinansowania to ok. 7,7 mln zł. W sumie taką pomoc z PROW 2014-2020 w wysokości ponad 24 mln zł otrzymało do tej pory 473 rolników.
Więcej informacji – otwórz
Dokumenty aplikacyjne – otwórz
lub na stronie: https://www.gov.pl/web/arimr
Komunikat w sprawie gradu II
Ogłoszenie dla rolników poszkodowanych przez grad
W zgłoszeniu należy podać wszystkie uprawy występujące w gospodarstwie rolnym, niezależnie od stopnia zniszczenia, aby ogólny areał zasiewu był zgodny z wnioskiem złożonym do ARiMR o dopłaty w 2022 roku.
Zgodnie z regulaminem działania terenowych komisji, szacowania szkód dokonuje się do czasu zbioru plonu głównej uprawy lub jej likwidacji. Warunkiem sporządzenia przez Komisję protokołu z szacowania strat w uprawach jest złożenie przez rolnika wniosku w odpowiednim terminie. Na podstawie wniosku oraz wizyty w terenie wypełniony zostanie protokół.
Druki wniosków można pobrać poniżej. Są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 28 44 352.
Pilne – pomoc dla rolników (straty przez deszcz nawalny)
Dnia 30 czerwca 2022 r. kończy się czas na ubieganie się o wsparcie przez rolników, których uprawy zostały zniszczone w 2021 r. w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych. Dokumenty przyjmują biura powiatowe ARiMR właściwe ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego.
Więcej informacji https://www.gov.pl/web/arimr/kleski-2021
Ogłoszenie dla rolników poszkodowanych przez nawalne deszcze
W zgłoszeniu należy podać wszystkie uprawy występujące w gospodarstwie rolnym, niezależnie od stopnia zniszczenia, aby ogólny areał zasiewu był zgodny z wnioskiem złożonym do ARiMR o dopłaty w 2021 roku.
Zgodnie z regulaminem działania terenowych komisji, szacowania szkód dokonuje się do czasu zbioru plonu głównej uprawy lub jej likwidacji. Warunkiem sporządzenia przez Komisję protokołu z szacowania strat w uprawach jest złożenie przez rolnika wniosku w odpowiednim terminie. Na podstawie wniosku oraz wizyty w terenie wypełniony zostanie protokół. Druki wniosków można pobrać poniżej. Są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 28 44 352, wew.52.