Lubień Kujawski otrzymał 2 mln zł na budowę niskoemisyjnych kotłowni gazowych w czterech budynkach wielorodzinnych zlokalizowanych przy ulicach Szkolnej oraz Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim

W piątek, 15 września Premier Mateusz Morawiecki podczas konferencji prasowej ogłosił wyniki VI edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych. Do gmin i powiatów trafi łącznie 4,5 mld zł na realizację ponad 2000 inwestycji. Lubień Kujawski otrzymał 2 mln zł na budowę niskoemisyjnych kotłowni gazowych w czterech budynkach wielorodzinnych zlokalizowanych przy ulicach Szkolnej oraz Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim. Nowe kotłownie do ogrzewania będą wykorzystywać gaz ziemny zamiast dotychczasowego węgla. Poza czynnikiem ekonomicznym budowa kotłowni w sposób pozytywny przyczyni się do poprawy jakości powietrza na terenie miasta.

Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415

Informujemy! Dnia 21 września odbędzie się spotkanie o programie dofinansowań na OZE

Na terenie gminy Lubień Kujawski w ramach programu dofinansowań prowadzony jest nabór na:

  • instalacje fotowoltaiczne (do 70% dofinansowania),
  • pompy ciepła (do 90% dofinansowania),
  • magazyny energii (do 16 000 zł dofinansowania),
  • rozbudowę instalacji fotowoltaicznej,
  • solary (do 50% dofinansowania).

Zapisy do programu odbędą się w czwartek 21 września br. w godzinach od 17:00 do 18:00 w Bibliotece Publicznej w Lubieniu Kujawskim. Zainteresowanych uczestnictwem w projekcie prosimy o zgłaszanie pod numer telefonu:  518 022 800 lub pod numerem 571 445 822.

Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415

STYPENDIA BURMISTRZA NA 2023/2024 ROZDANE

Dnia 8 września 2023  roku odbyło się uroczyste, po raz osiemnasty, wręczenie przez Burmistrza Lubienia Kujawskiego dyplomów i decyzji stypendialnych w ramach „Lokalnego Programu Wspierania Edukacji Uzdolnionych Dzieci i Młodzieży”.

Na 2023/2024 Burmistrz Lubienia Kujawskiego, Pan Marek Wiliński, przyznał  50 stypendiów. Gala „osiemnastki” odbyła się w Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim w  obecności radnych, pracowników UM, dyrektorów szkół oraz instytucji kultury. W uroczystości uczestniczyli rodzice ze, nauczyciele i trenerzy, którzy na co dzień pracują, wspierają i pomagają rozwijać talenty dzieci i młodzieży. Po uroczystym rozdaniu dyplomów i decyzji  swoje umiejętności taneczne zaprezentowała, najmłodsza stypendystka Zuzanna Stańdo ze Szkoły Podstawowej w Kanibrodzie. Rodzeństwo Martyna i Adrian Kosmalscy, trenujące w KKT  „Zanshin”, umiejętności w karate tradycyjnym. W bieżącym roku motywem przewodnim uroczystości rozdania  stypendiów były akcenty nawiązujące  do Roku Kopernikańskiego. Wszystkim Stypendystom, Rodzicom, Nauczycielom, Dyrektorom szkół i Trenerom złożono  serdeczne gratulacje i podziękowania.

W bieżącym roku stypendia  otrzymali następujący uczniowie:

Szkoła średnia

  1. Julia Szadkowska – naukowe – Technikum PCKZiU  w Chodczu
  2. Maciej Chmielewski-naukowe -ZSE we Włocławku
  3. Paweł Matczak-naukowe- maturzysta – ZSE – Technikum Ekonomiczne we Włocławku
  4. Adrian Kosmalski- naukowe -LMK we Włocławku; KKT „Zanshin”
  5. Julia Złotowska – artystyczne – LO w Gostyninie
  6. Kamil Kurzawa- sportowe -LMK we Włocławku-WZPN KS Kłodawa

Szkoła Podstawowa w Lubieniu Kujawskim

  1. Hanna Kopczyńska – naukowe
  2. Mateusz Grzelak – naukowe
  3. Adam Duklas – naukowe
  4. Oliwia Natalia Olczak – naukowe
  5. Maja Kaszewska – naukowe
  6. Nadia Szcześniewska – naukowe
  7. Gabriela Jędrusiak – naukowe
  8. Julia Szarwas – naukowe
  9. Katarzyna Skibińska – naukowe
  10. Adam Mikołajewski – naukowe
  11. Julia Józwiak – naukowe
  12. Łukasz Lewandowski – naukowe
  13. Natalia Dominikowska – naukowe
  14. Oliwia Mordzak – naukowe
  15. Jakub Domagalski – naukowe
  16. Jakub Jakóbowski – naukowe
  17. Kacper Jastrzębski – naukowe
  18. Maciej Lach – naukowe
  19. Szymon Fudała – naukowe
  20. Marta Ankiel – naukowe
  21. Alicja Sitkiewicz – artystyczne
  22. Julia Walczak – artystyczne
  23. Justyna Tomaszewska – sportowe
  24. Martyna Kosmalska – sportowe
  25. Paulina Jędrzejewska – sportowe
  26. Mateusz Jędrusiak – sportowe
  27. Stanisław Molewski – sportowe
  28. Wiktoria Bordyn – sportowe
  29. Maja Dąbrowska – sportowe

Szkoła Podstawowa w Kłóbce

  1. Marietta Synowska – naukowe
  2. Izabela Zwierzchowska – naukowe
  3. Zuzanna Bogucka – naukowe
  4. Kinga Kruczyńka – artystyczne
  5. Kazimierz Kupisz – artystyczne
  6. Krzysztof Filipiak – artystyczne
  7. Krystian Loba – sportowe
  8. Patrycja Piotrowska – sportowe
  9. Igor Tyrała – sportowe

Szkoła Podstawowa w Kaliskach

  1. Mikołaj Michalski – naukowe
  2. Mateusz Piwiński – sportowe

Szkoła Podstawowa w Kanibrodzie

  1. Michał Justyński – naukowe
  2. Nikola Chrząszcz – artystyczne
  3. Szymon Grzybowski – sportowe
  4. Zuzanna Stańdo – sportowe

Wykres procentowy stypendiów 2023/2024

Osiągnięcia naukowe, artystyczne i sportowe w ostatnich latach

Osiągnięcia naukowe, artystyczne i sportowe

Wspomnienia i statystyka…

Po raz XVIII..

Burmistrz Lubienia Kujawskiego przyznał lokalne stypendium. Staramy się  wspierać rozwój uzdolnień uczniów, którzy dzięki swojej pracy  i zaangażowaniu uzyskują w wybranej przez siebie dziedzinie wysokie osiągnięcia  oraz  nadal chcą się rozwijać. Stypendia za wybitne osiągnięcia w nauce, sporcie i działalności artystycznej były przyznawane na podstawie Uchwały Nr XXXII/179/2006 Rady Miejskiej  w Lubieniu Kujawskim  z dnia 30 maja 2006r.  w sprawie:  „Lokalnego Programu Wspierania Edukacji Uzdolnionych Dzieci i Młodzieży”, a  od 2015 roku na podstawie Uchwały Nr VI/43/2015 Rady Miejskiej  w Lubieniu Kujawskim z dnia 17 czerwca 2015 r. Ze stypendium skorzystało już 181 uczniów z naszej Gminy, niektórzy z nich wielokrotnie. Do tej pory, od początku funkcjonowania programu, przyznano 375 stypendiów. W ciągu ostatnich dziewięciu  lat w ramach realizacji „Lokalnego Programu Wspierania Edukacji Uzdolnionych Dzieci i Młodzieży”  środki finansowe przeznaczone na ten cel przez Gminę, to  683 400zł., a w bieżącym roku  116 200 zł.

Burmistrz i Radni naszej Gminy wyrażają uznanie dla Rodziców, Nauczycieli, Trenerów, którzy systematycznie rozwijają pasję i talent młodych ludzi. Wspierają ich uzdolnienia, kreatywność oraz umożliwiają im osiąganie sukcesów. Zaangażowanie Stypendystów w rozwijanie swoich zainteresowań,  ich osobista, systematyczna praca przekłada się na osiąganie wysokich miejsc w konkursach, olimpiadach przedmiotowych, zawodach i festiwalach, co warunkuje uzyskanie  gminnego stypendium.

Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!
Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury i Sportu
Elżbieta Wojciechowska

Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415

Nowa droga ma usprawnić ruch pojazdów ciężarowych w lubieńskiej strefie przemysłowej

Trwają prace związane z przebudową dróg w lubieńskiej strefie przemysłowej. W ramach zadania o łącznej wartości 15,8 mln zł w strefie zaplanowano do realizacji w 2023 roku m.in. rozbudowę ulicy Przemysłowej, czyli tzw. obwodnicy miasta łączącej docelowo drogę krajową 91 z drogą powiatową Lubień – Chodecz.  Nowa droga ma usprawnić ruch pojazdów ciężarowych w strefie, których corocznie przybywa w związku z powstawaniem nowych firm. Wraz z konstrukcją jezdni powstaną też odcinkowo chodniki, miejsca postojowe oraz urządzenia odwadniające z wody deszczowej. Na realizację inwestycji gmina otrzymała prawie 15 mln zł dotacji z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład przeznaczonych na rozwój stref przemysłowych.

Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415

Ogłoszenie – XLV Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim

Dnia 15 września 2023 r. (piątek) o godzinie 10:00 w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim, przy ul. Wojska Polskiego 22 odbędzie się posiedzenie XLV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie XLV Sesji Rady Miejskiej.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XLIV Sesji Rady Miejskiej.
  4. Wybór sekretarza obrad.
  5. Przyjęcie proponowanego porządku obrad.
  6. Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2023 – 2038.
  7. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy.
  8. Uchwała w sprawie określenia wzoru wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego oraz wzoru deklaracji o dochodach gospodarstwa domowego.
  9. Uchwała w sprawie trybu i sposobu powoływania oraz odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego w Lubieniu Kujawskim.
  10. Uchwała w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Wspierania Rodziny w Gminie Lubień Kujawski na lata 2023-2025.   
  11. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiącej własność Gminy Lubień Kujawski.
  12. Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiącej własność Gminy Lubień Kujawski.
  13. Uchwała w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, warunków i zasad korzystania oraz ustalenia stawek opłat za korzystanie z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Lubień Kujawski.
  14. Uchwała w sprawie rozpatrzenia petycji.
  15. Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
  16. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
  17. Wolne wnioski.
  18. Zakończenie obrad XLV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415

CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!

1 września 2023 roku uczciliśmy pamięć poległych i pomordowanych w okresie II Wojny Światowej.  W uroczystości udział wzięły poczty sztandarowe Ochotniczej Straży Pożarnej z Lubienia Kujawskiego i Krzewia oraz Szkoły Podstawowej, ZHP z Lubienia Kujawskiego. W spotkaniu uczestniczyli: Burmistrz, Radni Rady Miejskiej, Ksiądz Proboszcz z Parafii Lubień Kujawski, Prezes Związku Kombatantów, Dyrektorzy ZPO, Centrum Kultury, Żłobka Samorządowego, Domu Seniora, Nauczyciele, Uczniowie i Harcerze ze Szkoły Podstawowej w Lubieniu Kujawskim, przedstawiciele Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej i Samorządu Mieszkańców.

W 84. Rocznicę Wybuchu II Wojny Światowej wspólnie oddaliśmy hołd Obrońcom Ojczyzny przed pomnikiem przy szkole i przy grobie żołnierzy na Cmentarzu Parafialnym składając wieńce, zapalając znicze. Pamiętamy o poległych  w czasie wojny 1939 – 1945, pomordowanych w okresie komunizmu oraz wszystkich Polakach mających w sercu naszą Ojczyznę i  pokój na świecie.

Dziękujemy za  przybycie i aktywne włączenie się w uroczystość  oraz modlitwę za Tych, którzy oddali swoje życie za naszą wolność.                                                  

Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury i Sportu
Elżbieta Wojciechowska

Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415

Sprawozdanie z przebiegu i wyników konsultacji społecznych projektu Strategii Terytorialnej Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka

W terminie od 24 lipca do 14 sierpnia 2023r. odbyły się konsultacje społeczne projektu Strategii Terytorialnej Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka, które prowadziło Biuro Stowarzyszenia WŁOF – Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka.

Poniżej zamieszczamy Sprawozdanie z przebiegu i wyników konsultacji społecznych.

Bardzo dziękujemy za przekazane sugestie, wnioski, uwagi  i udział w konsultacjach społecznych.

Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415

Weź udział w badaniu!

Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415

Wniosek o 300 plus warto złożyć do końca sierpnia

Rodzice, którzy złożą poprawnie wypełniony wniosek o 300 plus z programu „Dobry Start” do 31 sierpnia, otrzymają pieniądze na wyprawkę szkolną do końca września. Ci, którzy będą zwlekać ze złożeniem wniosku, dostaną wsparcie w ciągu dwóch miesięcy od jego złożenia. Przy czym nabór wniosków o świadczenie trwa tylko do 30 listopada.

Od 1 lipca rodzice i opiekunowie mogą składać wnioski o 300 zł na wyprawkę szkolną dla ucznia w wieku do 20 lat, a jeśli ma on orzeczoną niepełnosprawność – to do ukończenia 24 lat. Za uzyskane środki rodzice mogą zakupić podręczniki, przybory szkolne czy inne niezbędne akcesoria szkolne. Co ważne program „Dobry Start” nie obejmuje dzieci uczące się w tzw. zerówkach oraz studentów. To oznacza, że rodzice nie otrzymają na nich wsparcia- informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie kujawsko-pomorskim.

Chętnych na dodatkowe świadczenie nie brakuje. W województwie kujawsko-pomorskim do 27 sierpnia do ZUS-u wpłynęło elektronicznie ponad 152 tys. wniosków o 300 plus. Kwota wypłaconych jak dotąd świadczeń w regionie wyniosła  blisko 60,8 mln zł. W kraju wpłynęło 2,7 mln wniosków, a na konta rodziców i opiekunów trafiło ponad 1 mld 77 mln zł.

Jeżeli ktoś jeszcze nie złożył wniosku o 300 plus na wyprawkę szkolną, to nic straconego, ma na to czas do 30 listopada. Złożenie wniosku po tym terminie będzie możliwe tylko w sytuacji, gdy dziecko powyżej 20. roku życia uzyska orzeczenie o niepełnosprawności po 30 listopada.

Rodzice, którzy złożyli poprawnie wypełniony wniosek w lipcu lub sierpniu  i dołączyli do niego wszystkie niezbędne dokumenty, mają gwarancję wypłaty świadczenia nie później niż do końca września. Jeżeli wniosek zostanie złożony we wrześniu, październiku lub listopadzie- to pieniądze trafią na konto w ciągu dwóch miesięcy od złożenia wniosku – dodaje rzeczniczka.

Wniosek o 300 plus można złożyć wyłącznie elektronicznie przez aplikację mobilną mZUS, Platformę Usług Elektronicznych ZUS, portal Emp@tia lub przez bankowość elektroniczną.

Krystyna Michałek
regionalny rzecznik prasowy ZUS
w województwie kujawsko-pomorskim

Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415

PSG Sp. z o.o. zawiadamia o przerwie w dostawie paliwa gazowego

Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415
1 2 3 93

Burmistrz Lubienia Kujawskiego ogłasza I przetarg ustny nieograniczony

Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415

Informacja dla mieszkańców miejscowości Kaliska

Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415

Ogłoszenie – XV Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim

Dnia 15 maja 2020 roku (piątek) o godzinie 10:00 w sali gimnastycznej Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim przy ulicy Szkolnej 15 odbędzie się posiedzenie XV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

I.SPRAWY PORZĄDKOWE

1.Otwarcie XV Sesji Rady Miejskiej

2.Stwierdzenie quorum

3.Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XIV Sesji Rady Miejskiej

4.Wybór sekretarza obrad

5.Przyjęcie proponowanego porządku obrad

II.SPRAWY PRZEDMIOTOWE

1. Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2036.

2. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2020 rok.

3. Uchwała w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubień Kujawski.

4. Uchwała w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

5.Uchwała w sprawie nadania nazw ulic niektórym drogom na terenie wsi Kaliska.

6. Uchwała w sprawie wykazu kąpielisk  oraz określenia sezonu kąpielowego na terenie Gminy Lubień Kujawski na 2020 roku.

7. Uchwała w sprawie szczegółowych warunków/zasad przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania.

8. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiących własność Gminy Lubień Kujawski.

9. Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.

10. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.

11. Wolne wnioski.

12. Zakończenie obrad XV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Małachowski

Z uwagi na obowiązujący stan zagrożenia epidemicznego oraz istniejące zagrożenie koronawirusem SARS-CoV-2 w trosce o Państwa zdrowie i bezpieczeństwo obrady Rady Miejskiej odbędą się bez udziału gości i publiczności. Prowadzona będzie transmisja obrad na kanale youtube.com Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim.

Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415

PKP 160 km/h na trasie między Kutnem i Toruniem

Wygodniejszy dostęp do pociągów w Wiktorowie, a na odcinku Kaliska Kujawskie – Czerniewice przygotowanie linii do szybszych przejazdów do 160 km/h – to planowane  efekty kolejnego etapu modernizacji linii między Kutnem a Toruniem Głównym. Na zlecenie  PKP Polskich Linii Kolejowych wykonawca rozpoczął prace. Na pełen zakres inwestycji przeznaczono około 300 mln zł netto. Rozpoczęły się prace między Kaliskami Kujawskimi a Czerniewicami na linii Kutno – Toruń Główny (nr 18). Wykonawca demontuje kolejne elementy starego toru. Ekipy wyposażone w specjalistyczne pojazdy i sprzęt ściągają zużytą sieć trakcyjną. Szykowane są już fundamenty pod konstrukcje wsporcze nowej sieci. Wykonawca zabezpieczył materiały budowlane, m. in. prawie 10 tys. podkładów, ponad 18 tys. metrów nowych szyn. Na przystanku Wiktorowo przebudowany zostanie peron nr 2. Będzie wyposażony w nową wiatę, ławki, gabloty informacyjne. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się skorzystają z wygodnej pochylni. Przewidziano ustawienie stojaków na rowery. Prace między Kaliskami Kujawskimi a Czerniewicami zaplanowano do kwietnia 2021 r. Wartość robót to prawie 39 mln zł netto.

Czytaj więcej: http://m.inforail.pl/160-km-h-na-trasie-miedzy-kutnem-i-toruniem_more_123686.html

Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415

Informacja dotycząca otwarcia przedszkola, oddziałów przedszkolnych i żłobka na terenie gminy Lubień Kujawski

W związku z decyzją rządu o możliwości otwierania przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych form wychowania przedszkolnego, Burmistrz Lubienia Kujawskiego po przeprowadzeniu konsultacji z dyrektorami placówek oświatowych z terenu gminy Lubień Kujawski informuję, że przedszkole, oddziały przedszkolne w szkołach oraz żłobek samorządowy pozostaną nadal zamknięte. Otwarcie w/w placówek obwarowane jest wieloma wytycznymi począwszy od restrykcji sanitarnych, których spełnienie w chwili obecnej jest niemożliwe. Ponadto aktualnie tylko nieliczni pracujący rodzice zgłosili chęć posłania swoich dzieci do przedszkola, oddziałów przedszkolnych czy żłobka. W związku z tym, że liczba zgłoszonych dzieci jest bardzo niewielka, a obecna sytuacja związana z przebiegiem pandemii COVID 19 jest dynamiczna, będziemy na bieżąco informować o nowych ustaleniach. Jednocześnie prosimy rodziców, którzy będą podejmować zatrudnienie, a zaistnieje konieczność objęcia dziecka opieką  przedszkolną lub pobytem w żłobku, o informowanie o tym fakcie dyrektorów poszczególnych placówek.

Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415

Informacja dla mieszkańców

Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415

Informacja dla mieszkańców miejscowości Kaliska

Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415

Czy już wiesz co chcesz robić w życiu?

Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415

Gminne targowisko ponownie otwarte

W najbliższy poniedziałek tj. 27 kwietnia br. po kilkutygodniowej przewie gminne targowisko zostanie otwarte. Otwarcie targowiska podyktowane jest potrzebą zwiększenia dostępu do świeżej żywności oraz umożliwienia prowadzenia działalności gospodarczej lokalnym przedsiębiorcom.

Dopuszczony zostaje wyłącznie handel żywnością, produktami kosmetycznymi, artykułami toaletowymi, środkami czystości, produktami leczniczymi i wyrobami medycznymi, gazetami, artykułami budowlanymi lub remontowymi oraz artykułami dla zwierząt domowych.

Handel będzie możliwy tylko przy zachowaniu aktualnie obowiązujących obostrzeń, czyli:
o    zakrycie twarzy i nosa,
o    zachowanie odległości 2 metrów od innych osób,
o    limit 4 osób na jeden punkt handlowy na targowisku,
o    obowiązek noszenia rękawiczek na targowisku.

Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415

Potrzebna Krew!!

Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415
1 2 3 6

Lafarge rozwija działalność biznesową w obszarze nawozów wapniowych

Lafarge w Polsce podpisał wstępną umowę kupna od firmy Polcalc zakładu produkcji granulowanych nawozów wapniowych i rozszerza swoją działalność w obszarze produktów dla rolnictwa. Dzięki temu Lafarge stworzy kompleksową ofertę wysokiej jakości nawozów wapniowych i wapniowo-mineralnych.

Lafarge jest jednym z liderów produkcji materiałów budowlanych w Polsce oraz rozwija ofertę nawozów wapniowych. Z kolei firma Polcalc odniosła duży sukces w obszarze produkcji nawozów granulowanych dla mniejszych gospodarstw, głównie dzięki wprowadzonym udoskonaleniom w procesie granulacji mączki wapiennej. Dzięki temu dostarcza w pełni naturalne produkty bez chemicznych substancji wiążących.

– Jako Lafarge chcemy być mocniej obecni na rynku nawozów, w czym pomoże nam kupno zakładu od Polcalc. Nawozy na bazie mączki wapiennej odgrywają ważną rolę w walce z suszą, bowiem zatrzymują wodę w glebie i polepszają jej pH. Połączenie sił pozwoli nam stworzyć uzupełniającą się ofertę wysokiej jakości produktów – mówi Xavier GuesnuPrezes Zarządu Lafarge w Polsce.

Wstępna umowa zakupu została podpisana w grudniu 2020 r., a ostateczne przejęcie zakładu nastąpi w połowie tego roku, po jego przeniesieniu do nowego podmiotu. Lafarge przejmuje również znaki towarowe i produkty oferowane przez Polcalc. Obecnie trwa proces integracji firm. Celem jest zapewnienie najlepszej jakości produktów i rozwiązań, przy zachowaniu najwyższych norm środowiskowych i bezpieczeństwa. 

Więcej na stronie Lafarge – https://www.lafarge.pl/

Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415

Umowa na remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim podpisana

W dniu 4 lutego br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim podpisana została umowa na remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim. Wykonawcą  prac remontowych za kwotę 465 tys. zł będzie Zakład Remontowo – Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka. Zadanie jest w 95% współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014 – 2020.  W ramach prac zaplanowano remont elewacji pałacu, częściową wymianę starej stolarki okiennej oraz termoizolację dachu. Prace mają zostać wykonane w terminie do 2 sierpnia 2021 roku.

Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415

Nawozy marki GoudenKorrel™ nowym produktem lubieńskiej strefy przemysłowej

Firma Polcalc Sp. z o.o. działająca od 2009 roku na terenie lubieńskiej strefy przemysłowej w związku z dynamicznym rozwojem firmy zaprezentowała swój nowy produkt tj. nawozy wieloskładnikowe marki GoudenKorrel™. Jak podaje firma GoudenKorrel™ to koncepcyjna linia nawozów wieloskładnikowych. Projekt ten jest efektem rozległej sieci współpracy brytyjskich, niemieckich, holenderskich i polskich naukowców, agronomów, technologów, rolników i górników, którego celem jest maksymalne wykorzystanie dobroczynnej siły polihalitu. Filozofią GoudenKorrel™ jest samodoskonalenie! Stale monitorujemy potrzeby rolników, dobierając optymalne receptury i rozwiązania technologiczne. Najbardziej zaawansowane produkty tej linii, tzn. Vervactor® i Belenus® oparte są o unikatowe rozwiązanie – G2D Nodens Technology™. Dzięki temu rolnicy otrzymują szybko i trwale działający, łatwo rozpuszczalny granulat. Produkt jest prosty w przechowywaniu i wysiewie, gwarantuje skuteczność i łatwość aplikacji.

Więcej na stronie GoudenKorrel™

Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415

Firma Matro nowym inwestorem w lubieńskiej strefie przemysłowej

W dniu 14 stycznia br. w kancelarii notarialnej w Gostyninie Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz właściciele firmy Matro, Jolanta i Roman Tomaszewscy podpisali akt notarialny na mocy, którego firma nabyła od gminy w przetargu za kwotę 418 tys. zł prawo własności działki inwestycyjnej o powierzchni 1.5 ha. Działka będąca przedmiotem aktu położona jest w lubieńskiej strefie przemysłowej w sąsiedztwie nowego targowiska oraz niedawno inaugurującego w strefie marketu „Wiewiórka”. Według deklarowanych informacji nowy inwestor planuje na zakupionej nieruchomości budowę obiektu usługowo – handlowego z branży rolnej. Firma Matro dołączyła tym samym do grona inwestorów, którzy już we wcześniejszych latach nabyli grunty pod inwestycje w lubieńskiej strefie przemysłowej tj. m.in.:

  1. BERRY Superfos Poland Sp. z o.o.
  2. POLCALC Sp. z o.o.
  3. KREISEL Sp. z o.o.
  4. POLMAIS Sp. Jawna
  5. SONAC Sp. z o.o.
  6. SULIMA Sp. z o.o.
  7. NOVATEK Green Energy Sp. z o.o.
  8. DORMET
  9. G T I Bud Sp. Jawna
  10. F.I.D. “DROGTOM” Sp. z o. o.
  11. AGRICOLA
  12. DOMLUX Sp. Jawna
  13. GREENLAND Sp. z o. o.
  14. DAN – CAR
Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415

Sześć firm złożyło swoje oferty na przebudowę dróg gminnych Narty – Wola Olszowa

W dniu 11 stycznia br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim dokonano otwarcia ofert na zadanie inwestycyjne dotyczące przebudowy dróg gminnych Narty – Wola Olszowa o długości ok. 4 km. Najkorzystniejszą cenowo ofertę z kwota ok. 2 mln zł złożyła firma Drogtom z Włocławka. Planowana do przebudowy droga, której zakres rozpoczyna się przy drodze powiatowej w miejscowości Narty ma w przyszłości stanowić dojazd do zakładu Kopalni Soli Lubień mającego mieć swoja siedzibę w miejscowości Wola Olszowa. Zadanie jest przewidziane do współfinansowania w ramach środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

Więcej informacji na BIP.

Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415

Tereny Inwestycyjne

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 11 stycznia 2021
Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415

Stacja uzdatniania wody w Nartach ma nową instalację fotowoltaiczną

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 30 grudnia 2020

Nowa instalacja fotowoltaiczna o mocy 29,335 kWp będzie produkowała energie elektryczną na potrzeby Stacji uzdatniania wody w Nartach. Wyprodukowana energia pozwoli w przyszłości na wprowadzenie oszczędności w wydatkach na jej zakup. Instalacja jest jednym z elementów większego gminnego projektu w ramach którego powstanie na terenie gminy 26 instalacji fotowoltaicznych oraz 8 pomp ciepła na budynkach gospodarstw domowych oraz użyteczności publicznej. Instalacje fotowoltaiczne oraz pompy ciepła o całkowitej wartości 889 tys. zł montuje firma PRO-ECO Sp. z o.o. z Gdyni. Na realizację zadania gmina pozyskała 50% dotacji z Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu. Zgodnie z zawartą z Wykonawcą umową rzeczowa realizacja inwestycji planowana jest do marca 2021 roku.

Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415

Poszukujemy wykonawcy przebudowy dróg gminnych Narty – Wola Olszowa

Gmina Lubień Kujawski ogłosiła przetarg, którego przedmiotem jest wykonanie przebudowy dróg gminnych Narty – Wola Olszowa o długości ok. 4 km. Planowana do przebudowy droga, której zakres rozpoczyna się przy drodze powiatowej w miejscowości Narty ma w przyszłości stanowić dojazd do zakładu Kopalni Soli Lubień mającego mieć swoja siedzibę w miejscowości Wola Olszowa. Zadanie jest przewidziane do współfinansowania w ramach środków Funduszu Dróg Samorządowych. Wykonawcy zainteresowani udziałem w przetargu swoje oferty mogą składać w siedzibie Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim w terminie do 11 stycznia 2021 r. do godz. 13:00.

Więcej informacji na BIP.

Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415

Aż 8 ofert w przetargu na remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim

W dniu 16 grudnia br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim dokonano otwarcia ofert w postępowaniu przetargowym na remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim. W prowadzonym postępowaniu aż 8 wykonawców złożyło swoje oferty a najkorzystniejszą cenowo z kwotą 465 tys. zł złożył Zakład Remontowo – Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka. Zadanie jest w 95% współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014 – 2020.  W ramach zadania zaplanowano remont elewacji pałacu, częściową wymianę starej stolarki okiennej oraz termoizolację dachu. Prace mają zostać wykonane w terminie do 2 sierpnia 2021 roku.

Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415

Gmina Lubień Kujawski podpisała umowę na dofinansowanie budowy 11 punktów bezpłatnego dostępu do internetu.

Gmina Lubień Kujawski w ramach naboru do projektu nr POPC.01.01.00-IP.01-00-006/19 Program Operacyjny Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 I Osi priorytetowej POPC – „Powszechny dostęp do szybkiego internetu” Działania 1.1 „Wyeliminowanie terytorialnych różnic w możliwości dostępu do szerokopasmowego internetu o wysokich przepustowościach” Publiczny internet dla każdego w dniu 25 listopada 2021r. podpisała umowę z Centrum Projektów Polska Cyfrowa w ramach, której w gminie zostanie wybudowana sieć punktów bezpłatnego internetu dla mieszkańców.

Gmina Lubień Kujawski na realizację zadania otrzymała dofinansowanie w kwocie 63 368,00 zł.

Punkty dostępu do bezpłatnego internetu dla każdego zostaną zlokalizowane w miejscach użyteczności publicznej, w których dostęp do internetu przysłuży się w dużej mierze całej gminnej społeczności oraz turystom, którzy odwiedzą Naszą Gminę. Publiczne punkty dostępu do internetu zostaną zainstalowane w instytucjach użyteczności publicznej jak i zewnętrznej przestrzeni ogólnodostępnej.

Wewnętrzne punkty dostępu będą zlokalizowane w:

  1. Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim
  2. w budynku Dworca PKS w Lubieniu Kujawskim,

natomiast zewnętrzne punkty umiejscowione będą:

  1. Budynek Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim (obszar: wejścia do szkoły, boisko szkolne, placu zabaw, Otwarta Strefa Aktywności oraz miasteczko rowerowe),
  2. Stadion Miejski w Lubieniu Kujawskim,
  3. Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim,
  4. Amfiteatr nad j. Lubieńskim,
  5. Otwarta Strefa Aktywności (także nad j. Lubieńskim, przy wjeździe do miasta, blisko centrum miasta),
  6. Budynek Żłobka Samorządowego w Lubieniu Kujawskim (obszar: teren żłobka oraz domu seniora, plac zabaw, park oraz Otwarta Strefa Aktywności),
  7. Targowisko Miejskie,
  8. „Szubienica” w Kamiennej (obszar tegorocznej rewitalizacji, powstanie Otwarta Strefa Aktywności, boisko oraz plac zabaw),
  9. Dworzec PKP w Kaliskach.
Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415
1 4 5 6 7 8 11

Nabór wniosków o dofinansowanie w ramach 3 interwencji pszczelarskich finansowanych z budżetu Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 został przedłużony do 24 kwietnia 2023 r. Dokumenty przyjmowane są jedynie za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR (PUE). Dotychczas złożono 1274 wnioski na kwotę 6,65 mln zł.

Wspieranie modernizacji gospodarstw pasiecznych

O to dofinansowanie mogą się ubiegać: pszczelarze, producenci produktów pszczelich i organizacje pszczelarskie (w imieniu hodowców). Refundacji podlega do 60 proc. kosztów netto zakupu nowego sprzętu pszczelarskiego, maszyn i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby gospodarki pasiecznej, m.in. miodarek, odstojników, wialni do pyłku, czy uli lub ich elementów. Maksymalna wysokość pomocy przekazanej beneficjentowi w okresie roku pszczelarskiego nie może przekroczyć 100 zł w przeliczeniu na jeden posiadany pień pszczeli i łącznie nie może wynieść więcej niż 15 000 zł. Przy czym organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych kosztów bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem (kwota ta nie może przekraczać 65 zł w przeliczeniu na pszczelarza).

Wspieranie walki z warrozą produktami leczniczymi

Pomoc ta przysługuje z kolei wyłącznie zrzeszeniom pszczelarskim, które mogą ją otrzymać na zakup warrozobójczych produktów leczniczych – nie tylko weterynaryjnych, lecz także tych zawierających substancje czynne dopuszczone do stosowania w gospodarstwach ekologicznych. Zwrotowi podlega do 90 proc. kosztów netto zakupu tych lekarstw. Należy zaznaczyć, że można ubiegać się także o refundację udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego pszczelarzom (kwota ta nie może przekraczać 30 zł w przeliczeniu na hodowcę).

Pomoc na odbudowę i poprawę wartości użytkowej pszczół

Również w ramach tej interwencji wnioski o wsparcie mogą składać wyłącznie organizacje pszczelarskie. Dofinansowaniem objęty jest zakup: matek pszczelich, pochodzących z linii hodowlanych, dla których prowadzone są księgi lub rejestry; odkładów lub pakietów pszczelich z matkami pochodzącymi z linii hodowlanych; a także odkładów lub pakietów pszczelich od producentów, którzy uzyskali rekomendację związków lub zrzeszeń pszczelarzy. Refundacji podlega do 70 proc. kosztów netto, a roczna kwota pomocy dla beneficjenta nie może przekroczyć 10 000 zł. Również w tym przypadku organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu – to również maksymalnie 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem pszczelarzom (ta kwota w przeliczeniu na pszczelarza nie może przekraczać 30 zł). Producenci matek, pakietów i odkładów pszczelich, którzy chcą uczestniczyć w realizacji tej interwencji zobowiązani są dostarczyć do Centrali ARiMR (Departament Rynków Rolnych ARiMR, ul. Poleczki 33, 02-822 Warszawa) wystawione w 2023 r. oryginalne zaświadczenia weterynaryjne o zdrowotności rodzin pszczelich. Lista takich producentów, u których można dokonać objętych refundacją zakupów została opublikowana pod linkiem: https://www.gov.pl/web/arimr/rok-pszczelarski-2023. Tam również zamieszczono więcej informacji na temat tych interwencji.

Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415

Zmiany w płatnościach bezpośrednich w 2023 r. (ekoschematów). Zapraszamy na spotkanie.

Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415

Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego we Włocławku – Dyżury

Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415

Możliwość składania wniosków – “Pomoc dla rolników szczególnie dotkniętych wpływem rosyjskiej inwazji na Ukrainę”

Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415

Możliwość składania wniosków – „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej”

Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 2 stycznia 2023 r. do dnia 29 grudnia 2023 r.

Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 1 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014– 2020 (Dz. U. z 2022 r. poz. 280), zwane dalej: „rozporządzeniem”.

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415

Możliwość składania wniosków – “Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej”

Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 28 grudnia 2022 r.  do dnia 24 lutego 2023 r.

Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020
(Dz. U. z 2020 r. poz. 223 z późn. zm.) dalej: rozporządzenie, którego treść dostępna jest na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi https://www.gov.pl/rolnictwo oraz Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) https://www.gov.pl/arimr.

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415

Od 2 stycznia rolnicy, którzy ponieśli straty w wyniku wystąpienia klęsk żywiołowych lub ASF, mogą starać się o środki finansowe na inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej.

Kwota pomocy w ramach tego działania to maksymalnie 300 tys. zł. Wnioski o to wsparcie finansowane z budżetu Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020 przyjmowane są już po raz jedenasty.

O pomoc na inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej mogą się starać dwie grupy rolników. Do pierwszej należą ci, których gospodarstwa ucierpiały na skutek klęsk żywiołowych: deszczu nawalnego, suszy, przymrozków wiosennych, ujemnych skutków przezimowania, obsunięcia się ziemi, lawiny, gradu, huraganu czy uderzenia pioruna. Drugą stanowią poszkodowani w wyniku wystąpienia afrykańskiego pomoru świń (ASF).

O dofinansowanie można się ubiegać, gdy szkody w gospodarstwie, np. w sprzęcie, uprawach rolnych albo zwierzętach gospodarskich, powstały w roku, w którym jest składany wniosek lub w jednym z dwóch poprzednich lat. Straty muszą wynosić przynajmniej 30 proc. średniorocznej produkcji rolnej z trzech lat poprzedzających rok, w którym wystąpiła szkoda. Pod uwagę można wziąć również pięć lat poprzedzających rok wystąpienia strat, jednak w tym przypadku pomija się lata o najwyższej i najniższej produkcji. Z kolei jeśli w gospodarstwie wystąpi ASF, o pomoc mogą starać się rolnicy, którym powiatowy lekarz weterynarii nakazał w drodze decyzji zabicie świń lub zniszczenie ich zwłok. W tym przypadku szkoda także powinna wynosić co najmniej 30 proc. trzody chlewnej posiadanej przez rolnika.

Maksymalna pomoc, jaką można otrzymać w ramach tego wsparcia w całym okresie realizacji PROW 2014-2020, to 300 tys. zł na jednego beneficjenta i gospodarstwo. Poziom dofinasowania nie może przekroczyć jednak 80 proc. kosztów kwalifikowanych poniesionych na realizację danej inwestycji.

Rekompensaty z tytułu szkód powstałych w wyniku klęsk żywiołowych można przeznaczyć na odtworzenie składników gospodarstwa, które uległy zniszczeniu. Wartość szkody musi oszacować komisja powołana przez wojewodę, a zakres kosztów podlegających refundacji musi być zgodny z katalogiem kosztów kwalifikowanych. W przypadku gdy w wyniku klęski żywiołowej zniszczona została konkretna maszyna rolnicza, można otrzymać dofinansowanie na jej odkupienie. Trzeba pamiętać, że musi być ona nowa. A jeśli np. w wyniku przejścia huraganu zniszczeniu uległ sad, pomoc finansowa powinna zostać przeznaczona na odtworzenie uszkodzonych nasadzeń. Natomiast gdy przyczyną strat jest ASF, inwestycje realizowane z dofinansowaniem nie mogą być związane z produkcją świń.

Od 2 stycznia do 29 grudnia 2023 r. wnioski przyjmują biura powiatowe i oddziały regionalne ARiMR. Dokumenty można złożyć osobiście, przesłać za pośrednictwem Poczty Polskiej lub elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP. Pomoc przyznawana jest zgodnie z kolejnością wpływu dokumentacji.

Do tej pory z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020 w ramach wsparcia „Inwestycji odtwarzających potencjał produkcji rolnej” Agencja przeprowadziła dziesięć naborów.  Poprzedni zakończył się 30 grudnia 2022 r. – przyjęto w nim 86 wniosków, a kwota oczekiwanego dofinansowania to ok. 7,7 mln zł. W sumie taką pomoc z PROW 2014-2020 w wysokości ponad 24 mln zł otrzymało do tej pory 473 rolników. 

Więcej informacji – otwórz

Dokumenty aplikacyjne – otwórz

lub na stronie: https://www.gov.pl/web/arimr

Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415

Komunikat w sprawie gradu II

W dniach 7 i 8 listopada ( tj. poniedziałek, wtorek) w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim będzie możliwość odbioru protokołów strat spowodowanych gradem. Zainteresowanych rolników zapraszamy o przybycie w godz: 8:00 – 15:00, Biuro Obsługi Klienta.

Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415

Ogłoszenie dla rolników poszkodowanych przez grad

Burmistrz Lubienia Kujawskiego informuje rolników poszkodowanych w wyniku niekorzystnego zjawiska atmosferycznego – gradu o możliwości składania wniosków w celu oszacowania szkód w uprawach w terminie do 22 lipca 2022 roku

W zgłoszeniu należy podać wszystkie uprawy występujące w gospodarstwie rolnym, niezależnie od stopnia zniszczenia, aby ogólny areał zasiewu był zgodny z wnioskiem złożonym do ARiMR o dopłaty w 2022 roku.

Zgodnie z regulaminem działania terenowych komisji, szacowania szkód dokonuje się do czasu zbioru plonu głównej uprawy lub jej likwidacji. Warunkiem sporządzenia przez Komisję protokołu z szacowania strat w uprawach jest złożenie przez rolnika wniosku w odpowiednim terminie. Na podstawie wniosku oraz wizyty w terenie wypełniony zostanie protokół.

Druki wniosków można pobrać poniżej. Są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 28 44 352.

Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415

Pilne – pomoc dla rolników (straty przez deszcz nawalny)

Pomoc dla rolników, którzy otrzymali protokół z 2021 r. określający poniesione straty w uprawach rolnych spowodowane niekorzystnymi zjawiskami atmosferycznymi – deszcz nawalny, mogą ubiegać o przyznanie pomocy.

Dnia 30 czerwca 2022 r. kończy się czas na ubieganie się o wsparcie przez rolników, których uprawy zostały zniszczone w 2021 r. w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych. Dokumenty przyjmują biura powiatowe ARiMR właściwe ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego.

Więcej informacji https://www.gov.pl/web/arimr/kleski-2021

Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415
1 2 3 4 5
Wszystkie odsłony: 709708 , odsłony dziś: 415
Zamknij