Kolejny budynek wielorodzinny w Lubieniu Kujawskim z nowym ekologicznym systemem grzewczym

Zima jest okresem, w którym najbardziej odczuwane są skutki spalania paliw stałych typu węgiel czy drewno do ogrzania domów zwłaszcza na obszarach zwartej zabudowy. W dążeniu do poprawy jakości powietrza w Lubieniu Kujawskim systematycznie wymieniamy piece na gazowe. Jest to możliwe m.in. dzięki powstaniu w 2020 roku na terenie miasta sieci gazowej, ale także dzięki zaangażowaniu samorządu w bezpośrednie działania wspierające wymianę piecy. W urzędzie można otrzymać merytoryczne wsparcie chcąc skorzystać z dofinansowania w ramach programu “Czyste Powietrze” oraz dotacji z budżetu gminy. Gmina pozyskując środki zewnętrzne dokonała już wymiany piecy na gazowe w budynkach Centrum Kultury, Biblioteki Publicznej, OSP, Policji, Zespołu Placówek Oświatowych oraz Urzędu Miejskiego. W mijającym roku w ramach pozyskanej dotacji wykonane zostały cztery nowe ekologiczne kotłownie gazowe w budynkach wielorodzinnych przy ul. Szkolnej oraz ul. Żwirki i Wigury w których dotychczas rocznie spalano ok.  200 ton węgla.

Ogłoszenie – Komisja Zdrowia i Spraw Socjalnych

Przewodniczący Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych informuje, że 07.11.2024 r. (czwartek) o godzinie 1000 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych. Omawiana tematyka: Zaopiniowanie stawek podatków lokalnych na 2025 rok.

Przewodniczący
Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych
Patryk Gawłowski

Ogłoszenie – Komisja Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego

Przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego informuje, że 06.11.2024 r. (środa) o godzinie 1500 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego. Omawiana tematyka: zaopiniowanie stawek podatków lokalnych na 2025 rok oraz zimowe utrzymanie dróg i chodników.

Przewodniczący
Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego
Jakub Lach

Ogłoszenie – Komisja Rolnictwa i Ochrony Środowiska

Przewodniczący Komisji Rolnictwa i Ochrony Środowiska informuje, że 06.11.2024 r. (środa) o godzinie 1400 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Rolnictwa i Ochrony Środowiska. Omawiana tematyka: zaopiniowanie stawek podatków lokalnych na 2025 rok oraz sprawy bieżące.

Przewodniczący
Komisji Rolnictwa i Ochrony Środowiska
Mirosław Andrzejewski

1 listopada – zmiany w organizacji ruchu przy cmentarzu w Kłóbce

Informujemy, że wzorem lat ubiegłych w dniu 1 listopada wprowadzona zostanie zmiana w organizacji ruchu przy cmentarzu w Kłóbce. Zmiana polegała będzie na wprowadzeniu ruchu jednokierunkowego pojazdów na odcinku drogi gminnej Kłóbka – Rzegocin. Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności, zwrócenie uwagi na nowe oznakowanie oraz zastosowanie się do czasowej zmiany ruchu.

„Do Hymnu” w Lubieniu Kujawskim

Szkoła Podstawowa im. hm. Janka Bytnara „ Rudego” w Lubieniu Kujawskim, jedyna w powiecie włocławskim stanęła „Do Hymnu”. To ogólnopolski konkurs dla szkół podstawowych organizowany przez Narodowe Centrum Kultury. 

W siódmej  edycji Ogólnopolskiego  Konkursu  dla  Szkół Podstawowych DO HYMNU w przesłuchaniach konkursowych bierze udział 150 szkół w tym 149 szkół z całej Polski i jedna szkoła polska przy Ambasadzie RP w Atenach, oraz 100 nauczycieli prowadzących warsztaty przygotowawcze do prezentacji. W województwie kujawsko-pomorskim udział w konkursie bierze 12 szkół, a w powiecie włocławskim tylko szkoła w Lubieniu Kujawskim. 

Zadaniem konkursowym jest wspólne wykonanie przez co najmniej połowę uczniów Szkoły Hymnu Państwowego oraz dwóch wybranych pieśni hymnicznych. W Szkole Podstawowej im. hm. Janka Bytnara „ Rudego” w Lubieniu Kujawskim śpiewali wszyscy uczniowie. Podczas przesłuchań konkursowych dzieci wykonały trzy ważne utwory: hymn narodowy „Mazurek Dąbrowskiego”, „Rotę” oraz „Hymn Szarych Szeregów.”

– Dzisiejszy dzień jest dla całej społeczności szkolnej radosnym świętem patriotycznym – mówi Elżbieta Kobus-Jasińska, dyrektor Zespołu Placówek Oświatowych. – Dzieci ubrane w odświętne stroje śpiewały pięknie. Czy to wystarczy aby wygrać nagrodę – nie wiem. Wiem jednak, że przystępując do konkursu już zyskaliśmy dużo. Wartością jest wspólna praca, wzajemne poszanowanie, a także umiejętność opowiedzenia historii poprzez śpiew.  

Konkursowa prezentacja w lubieńskiej szkole była świętem  nie tylko szkoły, ale również całego  środowiska  lokalnego. W uroczystości uczestniczyli  m.in.: burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, przewodnicząca rady miejskiej Jolanta Grauman, radni, szczególnie ci działający w komisji edukacji, a także koła gospodyń wiejskich, które przygotowały poczęstunek, strażacy ochotnicy, dyrektorzy instytucji miejskich, dyrektorzy kilku  szkół z terenu powiatu włocławskiego.  

– Jestem pod ogromnym wrażeniem, bowiem praca nauczycieli, uczniów, a także środowisk pozaszkolnych, obok  niewątpliwych  walorów edukacji  w  zakresie  znajomości i poszanowania   hymnu   narodowego oraz  polskich pieśni  hymnicznych dała wszystkim poczucie więzi społecznych oraz poczucie wartości wspólnej pracy.   Jest  to także forma kształcenia i utożsamiania się z  gminą Lubień Kujawski. 

Konkurs  „Do Hymnu”. to wspaniała  inicjatywa  Ministra Kultury  i  Dziedzictwa  Narodowego, dyrektora  Narodowego  Centrum  Kultury oraz Stowarzyszenia „Iuvenales  Cantores Lodziensis – pro  Europe”. 

teksty i zdjęcia: kujawy.media.pl

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki Główne założenia LSR na lata 2021-2027

W zakresie realizacji celu 2 – Wsparcie aktywizacji oraz nabywania kompetencji wśród mieszkańców obszaru LSR, Stowarzyszenie LGD Dorzecza Zgłowiączki planuje realizację projektów grantowych. Projekt grantowy jest operacją, w której LGD udziela grantów Grantobiorcom, którymi mogą być podmioty publiczne albo prywatne wybrane w drodze otwartego konkursu ogłoszonego przez LGD w ramach realizacji projektu grantowego.
Projekty grantowe będą realizowane w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza na lata 2021-2027 ze środków EFS+ z zakresów dotyczących:

a) rozwijania umiejętności społecznych i obywatelskich, zwłaszcza uczniów i uczennic zagrożonych wypadnięciem z systemu szkolnego, poprzez utworzenie i wsparcie na rzecz tworzenia i funkcjonowania edukacyjnych klubów młodzieżowych;

b) tworzenia Lokalnych Ośrodków Wiedzy i Edukacji (LOWE);

c) działań na rzecz integracji seniorów, pozwalające uchronić tę grupę społeczną przed izolacją i wykluczeniem społecznym poprzez:

  • tworzenie i funkcjonowanie klubów seniora,
  • zajęcia aktywizacyjne prowadzone przez uniwersytety trzeciego wieku,
  • zajęcia aktywizacyjne w gospodarstwach opiekuńczych,
  • uzupełniająco, w ramach klubów seniora oraz gospodarstw opiekuńczych poprzez inne działania mające na celu wsparcie i integrację osób starszych, uwzględniające udział rodziny i całego środowiska w tworzeniu lokalnych sieci integracji i samopomocy.

Jednym z pierwszych konkursów jaki planuje ogłosić LGD, to konkurs na nabór wniosków grantowych w zakresie tworzenia i funkcjonowania edukacyjnych klubów młodzieżowych, których głównym zadaniem powinno być wspieranie rozwijania kompetencji, umiejętności, uzdolnień, zainteresowań dzieci i młodzieży poza edukacją formalną. Powyższe wsparcie zostanie skierowane do dzieci i młodzieży uczącej się, w wieku od 6 do 24 lat z obszaru objętego lokalną strategią rozwoju. Za dzieci i młodzież uczące się należy rozumieć osoby posiadające status ucznia, tj. są uczniami szkoły podstawowej i ponadpodstawowej w trakcie roku szkolnego. Wspieranie rozwoju dzieci i młodzieży powinno odbywać się w takich obszarach jak: rozwój fizyczny, rozwój intelektualny, nabywanie nowych umiejętności życiowych, rozwój społeczny, rozwój kreatywności, udział w kulturze i uwrażliwienie na sztukę, edukacja obywatelska, rozwój tożsamości lokalnej, edukacja w zakresie bezpieczeństwa. Wymagana jest kompleksowość wsparcia, co oznacza realizację zajęć z co najmniej 3 wskazanych wyżej obszarów. Możliwa będzie również realizacja form towarzyszących, jak np.: – wyjazdy na obozy czy spotkania integracyjne, np. wspólne świętowanie, występy; – zajęcia o charakterze specjalistycznym i doraźna pomoc w rozwiązywaniu trudności i problemów dzieci i młodzieży (szkolnych, rodzinnych, psychologicznych). Oferta zajęć specjalistycznych może obejmować takie formy wsparcia jak:

  • spotkania z psychologiem,
  • zajęcia logopedyczne,
  • zajęcia korekcyjno-kompensacyjne,
  • inne zajęcia o charakterze terapeutycznym.

2 Za organizację zajęć i prowadzenie klubu młodzieżowego odpowiada kierownik, który może pełnić równocześnie funkcję opiekuna. Pod opieką jednego opiekuna (wychowawcy, kierownika) może przebywać łącznie maksymalnie 20 uczestników klubu. Klub powinien oferować elastyczną i zróżnicowaną ofertę zajęć, dopasowaną do zainteresowań, zdolności, predyspozycji, potrzeb i preferencji uczestników. Warunkiem wsparcia jest dodatkowość, co oznacza, że środki EFS+ mają charakter dodatkowy w stosunku do działań już realizowanych przez kluby, podmioty (brak finansowania bieżącej działalności). Maksymalna wartość grantu nie może przekroczyć kwoty 100 tys. zł natomiast minimalna wartość grantu wynosi 20 tys. zł. Maksymalny poziom dofinansowania UE w projekcie wynosi 95% zaś minimalny wkład własny beneficjenta wynosi 5%. Więcej informacji o działalności LGD na stronie http://www.kujawiaki.pl/

Zakończyliśmy wybory sołtysów i rad sołeckich

W dniu 23 października br. w sali widowiskowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Lubieniu Kujawskim odbyło się zebranie kończące cykl spotkań, podczas których mieszkańcy miasta i gminy Lubień Kujawski wybierali sołtysów oraz rady sołeckie. Cykl zebrań rozpoczął się 24 maja br. spotkaniem sołeckimi w Woli Olszowej a zakończył 23 października br. spotkaniem samorządu mieszkańców miasta Lubień Kujawski. 

Wszystkim wybranym serdecznie gratulujemy i życzmy owocnej współpracy.

Natomiast ustępującym sołtysom dziękujemy za wieloletnią pracę na rzecz swoich społeczności. 

Dziękujemy za Wasze zaangażowanie i wszelkie inicjatywy.

Poniżej aktualny wykaz Sołtysów i Rad Sołeckich kadencji 2024 – 2029.


(więcej…)

Drodzy Mieszkańcy Miasta i Gminy Lubień Kujawski!

Szkoła Podstawowa w Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim zakwalifikowała się do ogólnopolskiego konkursu „Do Hymnu” jako jedyna szkoła w powiecie włocławskim.

30 października 2024 o godzinie 11:15 odbędzie się przesłuchanie konkursowe przed komisją, która wysłucha Hymnu Polski, Roty oraz Hymnu Szarych Szeregów zaprezentowanych przez naszych uczniów. Konkurs ma niewątpliwie walory edukacyjne, łączy całe środowisko szkolne, a wysokie nagrody podnoszą jego rangę. Powstał z inicjatywy Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Dyrektora Narodowego Centrum Kultury oraz Stowarzyszenia „Iuvenales Cantores Lodziensis – pro Europe”.

Jednym z punktów ocenianych przez komisję jest zaangażowanie się w przygotowania lokalnej społeczności. Okażmy w tym dniu wsparcie dla uczniów naszej szkoły i w miarę możliwości ubierzmy nasze podwórka i domy w barwy narodowe.

Trzymamy kciuki i życzymy powodzenia uczniom i koordynatorowi akcji – p. Marii Giełdzińskiej!

Rozbudowa ulicy Przemysłowej w miejscowości Kaliska na finiszu

Dobiegają końca prace związane z rozbudową ulicy Przemysłowej w miejscowości Kaliska – lotnisko. Zakres robót obejmuje wykonanie ok. 1400 metrowego odcinka nowej nawierzchni ulicy wraz z podbudową oraz poboczami. Nowy odcinek drogi pozwoli na poprawę skomunikowania terenów inwestycyjnych lubieńskiej strefy przemysłowej. Zadanie realizuje konsorcjum firm, którego liderem jest Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z o.o. z Włocławka. Na realizację inwestycji gmina otrzymała dotację z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład.

1 2 3 4 116

Będą maseczki dla seniorów

W związku z kolejnymi obostrzeniami rządu w walce z koronawirusem gmina Lubień Kujawski zamówiła maseczki ochronne dla seniorów z naszej gminy. Każda osoba powyżej 60 roku życia otrzyma zapakowaną maseczkę wraz z instrukcją obsługi. Maseczki trafią do skrzynek pocztowych mieszkańców. Pamiętajmy, że noszenie maseczek nie chroni nas w 100% przez zarażeniem, ale z pewnością zmniejsza ryzyko zachorowań na COVID-19.

Ogłoszenie Burmistrza Lubienia Kujawskiego

Komunikat – Ośrodek Pomocy Społecznej

Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim uprzejmie informuje, że w celu ograniczenia ryzyka zakażenia koronawirusem nadal obowiązują ograniczenia w obsłudze interesantów. Od dnia 14.04.2020 r. do odwołania wstrzymuje się przyjmowanie podań oraz wstrzymuje się przyjmowanie interesantów, szczególne przypadki nie pozostają bez pomocy.Pracownicy Ośrodka pomagają osobom przewlekle chorym, samotnym, starszym, niepełnosprawnym, reagujemy na każde zgłoszenie. Wnioski na świadczenia rodzinne oraz świadczenie wychowawcze prosimy przesyłać drogą elektroniczną  lub listownie. Interesanci przyjmowani będą wyłącznie w sytuacjach pilnych i niezbędnych. Zachęcamy przede wszystkim do kontaktu telefonicznego pod nr:
54 255 50 27 – kierownik,
54 255 50 25 – pracownicy socjalni,
54 255 50 26 – świadczenia rodzinne i wychowawcze,
lub e-mail: (ops@lubienkujawski.pl).

Zgodnie z zaleceniami Wojewody Kujawsko-Pomorskiego działalność Dziennego Domu Senior+ do 24 kwietnia br. nadal pozostaje zawieszona. O wszelkich zmianach będziemy informować na bieżąco.

Anna Kilichowska
Kierownik  Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim

Obowiązek zasłaniania ust i nosa już wkrótce, a zasady bezpieczeństwa na dłużej

Od 16 kwietnia (czwartek) każda osoba na ulicy będzie miała obowiązek zasłaniania ust i nosa. Zmianie ulegną także terminy matur i egzaminu ósmoklasisty. Oprócz tego przedłużamy obowiązywanie wszystkich dotychczasowych zasad bezpieczeństwa. To oznacza, że ograniczenia w przemieszczaniu się, czy limity wiernych w kościołach obowiązują również podczas świąt wielkanocnych.

Więcej na gov.pl

Burmistrz Lubienia Kujawskiego ogłasza I przetarg ustny nieograniczony

(więcej…)

Newsletter ZUS

Koronawirus – Powiat Włocławski

Tarcza antykryzysowa – konkretne wsparcie z ZUS

Zwolnienie małych firm ze składek ZUS, świadczenie postojowe czy brak opłaty prolongacyjnej – to tylko niektóre rozwiązania prawne realizowane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych w ramach tzw. tarczy antykryzysowej.

Obowiązujące od 1 kwietnia nowe rozwiązania prawne przewidują m.in. zwolnienie małych firm, zgłaszających do dziewięciu osób do ubezpieczeń społecznych, ze składek za marzec, kwiecień i maj 2020 roku. Zwolnienie dotyczy składek za przedsiębiorcę i pracujące dla niego osoby. Ze zwolnienia mogą skorzystać także samozatrudnienia z przychodem do 15 681 zł, czyli 300 proc. prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w 2020r., którzy opłacają składki tylko za siebie. Poza tym rozpoczęcie działalności musi nastąpić przed 1 lutego br. – informuje Krystyna Michałek rzecznik regionalny województwa kujawsko-pomorskiego.

Zarówno przedsiębiorca, jak i pracujące dla niego osoby zachowają prawo do świadczeń zdrowotnych i z ubezpieczeń społecznych za okres zwolnienia ze składek. Przedsiębiorcy opłacający składki na własne ubezpieczenia i osoby z nimi współpracujące zachowują prawo do świadczeń w razie choroby i macierzyństwa, jeżeli były w dobrowolnym ubezpieczeniu chorobowym na 1 lutego 2020 roku.

Ze zwolnienia ze składek nie skorzystają firmy, które znajdowały się w trudnej sytuacji w grudniu 2019 r. i miały zadłużenie za okres dłuższy niż 12 miesięcy. Co ważne, jeżeli przedsiębiorca na 31 grudnia 2019 r. miał zadłużenie za okres dłuższy niż 12 miesięcy, ale zawarł z ZUS do tego dnia umowę o rozłożenie należności z tytułu składek na raty i umowę tę realizuje, będzie mógł być zwolniony z opłacania należności za okres od marca do maja 2020 r.

(więcej…)

Zawieszenie działania projektu wdrażanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego

Szanowni Państwo,

W związku z zagrożeniem epidemiologicznym na terenie UE oraz wprowadzonymi i przyszłymi działaniami zapobiegającymi rozprzestrzenianie się koronawirusa SARS-Cov-2 w Polsce, w celu zminimalizowania możliwych do wystąpienia negatywnych skutków zawiesza się działanie projektu wdrażanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego  „Równy start – lepsze jutro – wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów szkół z terenu ORSG Powiatu Włocławskiego”.

Niniejszy komunikat obowiązuje do odwołania i może ulec zmianom.

INFORMACJA DLA OSÓB OBJĘTYCH KWARANTANNĄ – Odbiór odpadów

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuje że śmieci wytworzone przez osoby objęte kwarantanną na terenie Gminy Lubień Kujawski, zostaną odebrane od Nich po uprzednim kontakcie telefonicznym i ustalonym terminie.

Kontakt do Zakładu: 54-284-30-31

Zgodnie z instrukcją Wojewody Kujawsko – Pomorskiego z dnia 18 marca 2020 r. odpady z kwarantanny m.in:

1. Powinny być zapakowane w podwójne worki przeznaczone do zwykłych odpadów komunalnych.

2. Odbiór odpadów odbywa się bez bezpośredniego kontaktu fizycznego z osobą odbywającą kwarantannę.

3. Worki z odpadami z miejsc kwarantanny powinny być oznaczone przywieszoną do nich kartką z napisem: “kwarantanna” (przywiązana, przyszyta zszywaczem itp.)

W załączniku Instrukcja Wojewody Kujawsko-Pomorskiego.

1 2 3 4 6

Firma DELMAR z Włocławka zmodernizuje system ogrzewania w Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim

W dniu 15 marca br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim dokonano otwarcia ofert w postępowaniu przetargowym, w ramach, którego zmodernizowany ma zostać system ogrzewania budynków Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. W postępowaniu przetargowym do gminy wpłynęło 6 ofert a najkorzystniejszą cenowo ofertę z kwotą 358 tys. zł złożyła firma DELMAR z Włocławka. W ramach obecnego przetargu, który jest pierwszym z trzech planowanych etapów modernizacji całego systemu grzewczego w budynku szkoły w okresie wakacyjnym ma powstać nowa ekologiczna kotłownia gazowa. Nowa kotłownia ma zostać wykonana w pomieszczeniu obecnej kotłowni olejowej i będzie zasilana gazem ziemnym z pobudowanej w 2020 roku sieci gazu przez firmę Novatek Green Energy Sp. z o. o. W drugim etapie modernizacji kotłowni planuje się budowę powietrznej pompy ciepła natomiast w trzecim wykonanie nowych kotłowni gazowych dla bloków wspólnot mieszkaniowych Szkolna 15A i 15B zasilanych obecnie z odrębnej kotłowni szkolnej. Nowy system ogrzewania budynków szkoły ma poza oczekiwanymi oszczędnościami finansowymi w głównej mierze przyczynić się do zmniejszenia emisji zanieczyszczeń powietrza w mieście.
W chwili obecnej z nowego systemu ogrzewania opartego na sieciowym gazie ziemnym korzysta już zespół budynków Centrum Kultury, OSP i Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim, w których zakończono właśnie modernizację starej kotłowni węglowej. Inwestycję o wartości 200 tys. zł. w 100% sfinansowano z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Golska Huta

Rozpoczęto prace związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Golska Huta. Zadanie o wartości 365 tys. zł realizuje Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Kutna. W ramach inwestycji wybudowany zostanie prawie kilometrowy odcinek drogi gminnej o nawierzchni asfaltowej, który stanowić będzie kontynuacje przebudowanego w poprzednich latach odcinka drogi gminnej Gole – Golska Huta. Zadanie jest przewidziane do współfinansowania ze środków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu.

Zespół Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim będzie miał nowe ekologiczne ogrzewanie gazowe

Gmina Lubień Kujawski ogłosiła przetarg, w ramach którego zmodernizowany ma zostać system ogrzewania budynków Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. W ramach obecnego przetargu, który jest pierwszym z trzech planowanych etapów modernizacji całego systemu grzewczego w budynku szkoły ma powstać nowa ekologiczna kotłownia gazowa. Nowa kotłownia ma zostać wykonana w pomieszczeniu obecnej kotłowni olejowej i będzie zasilana gazem ziemnym z pobudowanej w 2020 roku sieci gazu przez firmę Novatek Green Energy Sp. z o. o. W drugim etapie modernizacji kotłowni planuje się budowę powietrznej pompy ciepła natomiast w trzecim wykonanie nowych kotłowni gazowych dla bloków wspólnot mieszkaniowych Szkolna 15A i 15B zasilanych obecnie z odrębnej kotłowni szkolnej. Nowy system ogrzewania budynków szkoły ma poza oczekiwanymi oszczędnościami finansowymi w głównej mierze przyczynić się do zmniejszenia emisji zanieczyszczeń powietrza w mieście.

W chwili obecnej z nowego systemu ogrzewania opartego na sieciowym gazie ziemnym korzysta już zespół budynków Centrum Kultury, OSP i Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim, w których zakończono właśnie modernizację starej kotłowni węglowej. Inwestycję o wartości 200 tys. zł. w 100% sfinansowano z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

Aż 7 firm zainteresowanych przebudową drogi gminnej w miejscowości Golska Huta

Aż 7 firm złożyło swoje oferty w przetargu ogłoszonym przez Gminę Lubień Kujawski na przebudowę drogi gminnej w miejscowości Golska Huta. Najniższą ofertę z kwota 365 tys. zł. złożyło Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Kutna. Zadanie obejmuje przebudowę w/w drogi gminnej o łącznej długości prawie 1 km. Zadanie jest przewidziane do współfinansowania ze środków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu. Więcej o ogłoszonym przetargu –tutaj–

Trwają prace nad modernizacją systemu ogrzewania budynków Centrum Kultury, remizy OSP oraz Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim

Trwają prace nad modernizacją systemu ogrzewania budynków Centrum Kultury, remizy OSP oraz Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim. W ramach już podpisanych umów z wykonawcami tj. firmami DELMAR z Włocławka oraz PRO–ECO z Gdyni zmodernizowana zostanie obecna kotłownia węglowa, w której powstanie nowa ekologiczna instalacja gazowa podłączona do powstałej w ubiegłym roku na terenie miasta sieci gazowej oraz wspomagająco zamontowana zostanie powietrzna pompa ciepła. Koszt prac będących pierwszym etapem przebudowy budynków Centrum Kultury, remizy OSP oraz Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim wynosi 320 tys. zł. W drugim kwartale br. planuje się ogłoszenie przetargu na remont elewacji zewnętrznej oraz dachu budynku biblioteki natomiast w trzecim na przebudowę budynków CK oraz remizy OSP. Inwestycja jest w 100% finansowana z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

Przypomnijmy, że w dniu 8 grudnia ubiegłego roku Premier Mateusz Morawiecki przedstawił wyniki naboru wniosków Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. Wśród zadań, które otrzymały wsparcie ze środków RFIL znalazło się zadanie Gminy Lubień Kujawski przewidujące przebudowę budynków Centrum Kultury, remizy Ochotniczej Straży Pożarnej oraz budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim. Kwota przyznanego wsparcia wynosi 2 mln zł i stanowi 100% wartości zadania. Zadanie ma na celu poprawę warunków użytkowania obiektów. W ramach inwestycji zaplanowano modernizację starego systemu ogrzewania tj. wymianę pieca na nowy ekologiczny gazowy wraz z pompą ciepła, wymianę oświetlenia na energooszczędne ledowe, ocieplenie ścian zewnętrznych, wymianę okien drzwi oraz wykonanie nowego pokrycia dachów wraz z dostosowaniem budynków dla osób niepełnosprawnych. Realizację zadania zaplanowano na lata 2021 – 2022.

Poszukujemy wykonawcy przebudowy drogi gminnej w miejscowości Golska Huta

Gmina Lubień Kujawski ogłosiła przetarg, którego przedmiotem jest wykonanie przebudowy drogi gminnej w miejscowości Golska Huta o długości ok. 1 km. Zadanie jest przewidziane do współfinansowania ze środków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu. Wykonawcy zainteresowani udziałem w przetargu swoje oferty mogą składać wyłącznie elektronicznie w terminie do 1 marca 2021 r. do godz. 10:00.


Więcej informacji na BIP.

Już niedługo powstaną punkty bezpłatnego dostępu do internetu!

W dniu 9 lutego 2021 r. w przeprowadzonym postępowaniu wyłoniliśmy wykonawcę zadania pn. „Wybudowanie sieci publicznych punktów dostępu do sieci internet w ramach działania 1.1. POPC “Publiczny Internet dla każdego w Gminie Lubień Kujawski””, najkorzystniejszą ofertę złożono przez Firmę  FHU Pi  Piotr Lewandowski, Czerniewice, ul. Choceńska 14 87-850 Choceń . Wykonawca złożył najkorzystniejszą ofertę w kwocie 60 000,00 zł i to on po podpisaniu umowy rozpocznie realizację budowy sieci hotspotów w Gminie Lubień Kujawski.

Podpisano porozumienie na rzecz budowy w Lubieniu Kujawskim przystępnych cenowo mieszkań

W dniu 8 lutego br. w sali kominkowej Domu Seniora w Lubieniu Kujawskim burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz wiceprezes Krajowego Zasobu Nieruchomości Jarosław Pucek w obecności Sekretarza Stanu Anny Gembickiej Pełnomocnika Rządu do spraw lokalnych inicjatyw społecznych podpisali porozumienie na rzecz budowy w Lubieniu Kujawskim przystępnych cenowo mieszkań. Porozumienie zakłada wymianę informacji, materiałów i dokumentów w zakresie nieruchomości położonych na terenie Lubienia Kujawskiego mogących zostać przekazanych przez Gminę Lubień Kujawski do Krajowego Zasobu Nieruchomości z przeznaczeniem pod budownictwo mieszkaniowe wielorodzinne w ramach Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej. Strony zobowiązały się do podejmowania wzajemnych działań na rzecz inwestycji mieszkaniowych lub uzbrojenia technicznego nieruchomości. Następnym krokiem ma być analiza tych informacji i wypracowanie szczegółowego harmonogramu dalszych działań.

Krajowy Zasób Nieruchomości istnieje od 2017 roku; to państwowa osoba prawna. Misją KZN jest analiza, przygotowanie i zarządzanie gruntami pod budownictwo mieszkaniowe. Ma tworzyć warunki ułatwiające powstawanie osiedli mieszkaniowych z lokalami na długoterminowy, dostępny cenowo najem oraz systemem dopłat do czynszu.

Lafarge rozwija działalność biznesową w obszarze nawozów wapniowych

Lafarge w Polsce podpisał wstępną umowę kupna od firmy Polcalc zakładu produkcji granulowanych nawozów wapniowych i rozszerza swoją działalność w obszarze produktów dla rolnictwa. Dzięki temu Lafarge stworzy kompleksową ofertę wysokiej jakości nawozów wapniowych i wapniowo-mineralnych.

Lafarge jest jednym z liderów produkcji materiałów budowlanych w Polsce oraz rozwija ofertę nawozów wapniowych. Z kolei firma Polcalc odniosła duży sukces w obszarze produkcji nawozów granulowanych dla mniejszych gospodarstw, głównie dzięki wprowadzonym udoskonaleniom w procesie granulacji mączki wapiennej. Dzięki temu dostarcza w pełni naturalne produkty bez chemicznych substancji wiążących.

– Jako Lafarge chcemy być mocniej obecni na rynku nawozów, w czym pomoże nam kupno zakładu od Polcalc. Nawozy na bazie mączki wapiennej odgrywają ważną rolę w walce z suszą, bowiem zatrzymują wodę w glebie i polepszają jej pH. Połączenie sił pozwoli nam stworzyć uzupełniającą się ofertę wysokiej jakości produktów – mówi Xavier GuesnuPrezes Zarządu Lafarge w Polsce.

Wstępna umowa zakupu została podpisana w grudniu 2020 r., a ostateczne przejęcie zakładu nastąpi w połowie tego roku, po jego przeniesieniu do nowego podmiotu. Lafarge przejmuje również znaki towarowe i produkty oferowane przez Polcalc. Obecnie trwa proces integracji firm. Celem jest zapewnienie najlepszej jakości produktów i rozwiązań, przy zachowaniu najwyższych norm środowiskowych i bezpieczeństwa. 

Więcej na stronie Lafarge – https://www.lafarge.pl/

Umowa na remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim podpisana

W dniu 4 lutego br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim podpisana została umowa na remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim. Wykonawcą  prac remontowych za kwotę 465 tys. zł będzie Zakład Remontowo – Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka. Zadanie jest w 95% współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014 – 2020.  W ramach prac zaplanowano remont elewacji pałacu, częściową wymianę starej stolarki okiennej oraz termoizolację dachu. Prace mają zostać wykonane w terminie do 2 sierpnia 2021 roku.

1 6 7 8 9 10 14

Od 1 sierpnia 2023 r. strona internetowa KRUS dostępna na platformie GOV.PL

Od 1 sierpnia 2023 r. portal KRUS dołącza do rządowej platformy gov.pl. Strona internetowa Kasy dostępna będzie pod adresem www.gov.pl/krus. Na nowej witrynie internetowej rolnicy znajdą wszystkie dotychczasowe informacje z zakresu zabezpieczenia społecznego rolników.

Dzięki stronie Kasy na platformie gov.pl rolnicy będą mieli dostęp do jednolitych i ustandaryzowanych informacji oraz e-usług w jednym miejscu. Tak jak dotychczas w serwisie Kasy dostępne będą informacje z zakresu m.in. ubezpieczenia społecznego rolników, świadczeń, prewencji wypadkowej, rehabilitacji leczniczej, czy orzecznictwa lekarskiego. Rolnicy pobiorą wszystkie niezbędne wnioski i formularze. 

Wraz z uruchomieniem portalu www.gov.pl/krus strona internetowa KRUS pod dotychczasowym adresem – www.krus.gov.pl – przestanie być dostępna.

 Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy

Program Czyste Sołectwo

Wnioski o szacowanie strat suszowych

W związku z objęciem terenu GMINY LUBIEŃ KUJAWSKI niekorzystnym zjawiskiem atmosferycznym jakim jest SUSZA, Burmistrz Lubienia Kujawskiego informuje poszkodowanych rolników o możliwości składania wniosków w celu oszacowania szkód w uprawach. Zależy nam na czasie,  a także aby każdy kto został poszkodowany mógł w terminie złożyć stosowny wniosek i otrzymać protokół, który będzie jednym z dokumentów, który umożliwi Wam uzyskanie pomocy finansowej. Należy go pobrać, uzupełnić i dostarczyć do Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim pokój nr. 17 do dnia 21.07.2023 r.

Proszę pamiętać aby wpisać wszystkie uprawy, które zgłaszaliście Państwo w płatnościach obszarowych do ARiMR, tak aby były one zgodne co do ara. 

Ponadto, informujemy, że producent rolny nadal zobowiązany jest do złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to miało miejsce od 2020 r. za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”, ponieważ metoda ta w połączeniu z najnowocześniejszymi dostępnymi metodami opartymi o system radarów meteorologicznych i teledetekcji satelitarnej oraz szacowaniem strat przez samego rolnika zapewnia największą możliwą dokładność i obiektywność pomiarów.

UWAGA!

Jeżeli Gminna Komisja nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół. Natomiast samo oszacowanie szkód przez Gminną Komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołów.

Druki wniosków można pobrać poniżej lub są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 284 43 52.

Rusza nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej dla Kół Gospodyń Wiejskich na 2023 rok

Od 3 kwietnia br. ruszył nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa na realizację celów statutowych Kół Gospodyń Wiejskich.

Pomoc finansowa skierowana jest do wszystkich Kół Gospodyń Wiejskich zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Kół Gospodyń Wiejskich prowadzonym przez Agencję Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa, w którym aktualnie znajduje się już 12,5 tys. tych organizacji.

Koła Gospodyń Wiejskich mogą ubiegać się o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa raz w roku.

W 2023 roku kwoty pomocy finansowej zostały zwiększone o 3 tys. zł i wynoszą:

  • 8 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących do 30 członków,
  • 9 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących od 31 do 75 członków,
  • 10 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących ponad 75 członków.

Pomoc finansowa powinna być przeznaczona na realizację celów statutowych Koła Gospodyń Wiejskich, związanych w szczególności z:

  • prowadzeniem działalności społeczno-wychowawczej i oświatowo-kulturalnej w środowiskach wiejskich;
  • prowadzeniem działalności na rzecz wszechstronnego rozwoju obszarów wiejskich;
  • wsparciem rozwoju przedsiębiorczości kobiet;
  • inicjowaniem i prowadzeniem działań na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi;
  • upowszechnianiem i rozwijaniem form współdziałania, gospodarowania i racjonalnych metod prowadzenia gospodarstw domowych;
  • reprezentowaniem interesów środowiska kobiet wiejskich wobec organów administracji publicznej;
  • rozwijaniem kultury ludowej, w tym w szczególności kulturę lokalną i regionalną.

Pomoc jest przyznawana do wyczerpania środków finansowych na ten cel, zgodnie z kolejnością złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku, jednakże nie dłużej niż do 30 września br. 

Wnioski o przyznanie pomocy finansowej należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na siedzibę koła, na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Źródło: gov.pl

Bitwa regionów – Konkurs Kulinarny dla Kół Gospodyń Wiejskich

Konkurs AGRO-wczasy

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa rozpoczęła nabór wniosków o pomoc finansową dla producentów pszenicy lub kukurydzy, którzy ponieśli straty spowodowane agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę.

O wsparcie mogą ubiegać się rolnicy, którzy:

  1. mają nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności;
  2. działają jako mikro-, małe albo średnie przedsiębiorstwo;
  3. w wyniku agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę ponieśli dodatkowe koszty ze względu na brak stabilizacji na rynku pszenicy lub kukurydzy;
  4. w 2022 r. złożyli wniosek o przyznanie płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego.

Wnioski można składać do 30 czerwca 2023 r. w biurach powiatowych ARiMRwłaściwych ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego. Można to zrobić:

  • bezpośrednio w kancelarii biura powiatowego;
  • za pośrednictwem platformy ePUAP;
  • za pośrednictwem usługi mObywatel na stronie gov.pl;
  • rejestrowaną przesyłką pocztową.

Do wniosku należy dołączyć kopie faktur VAT lub ich duplikaty potwierdzające sprzedaż pszenicy lub kukurydzy w okresie od 15 grudnia 2022 r. do 31 maja 2023 r. podmiotom prowadzącym działalność w zakresie obrotu, skupu lub przetwórstwa zbóż.

Więcej informacji oraz formularz wniosku – otwórz

Nabór wniosków o dofinansowanie w ramach 3 interwencji pszczelarskich finansowanych z budżetu Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 został przedłużony do 24 kwietnia 2023 r. Dokumenty przyjmowane są jedynie za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR (PUE). Dotychczas złożono 1274 wnioski na kwotę 6,65 mln zł.

Wspieranie modernizacji gospodarstw pasiecznych

O to dofinansowanie mogą się ubiegać: pszczelarze, producenci produktów pszczelich i organizacje pszczelarskie (w imieniu hodowców). Refundacji podlega do 60 proc. kosztów netto zakupu nowego sprzętu pszczelarskiego, maszyn i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby gospodarki pasiecznej, m.in. miodarek, odstojników, wialni do pyłku, czy uli lub ich elementów. Maksymalna wysokość pomocy przekazanej beneficjentowi w okresie roku pszczelarskiego nie może przekroczyć 100 zł w przeliczeniu na jeden posiadany pień pszczeli i łącznie nie może wynieść więcej niż 15 000 zł. Przy czym organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych kosztów bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem (kwota ta nie może przekraczać 65 zł w przeliczeniu na pszczelarza).

Wspieranie walki z warrozą produktami leczniczymi

Pomoc ta przysługuje z kolei wyłącznie zrzeszeniom pszczelarskim, które mogą ją otrzymać na zakup warrozobójczych produktów leczniczych – nie tylko weterynaryjnych, lecz także tych zawierających substancje czynne dopuszczone do stosowania w gospodarstwach ekologicznych. Zwrotowi podlega do 90 proc. kosztów netto zakupu tych lekarstw. Należy zaznaczyć, że można ubiegać się także o refundację udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego pszczelarzom (kwota ta nie może przekraczać 30 zł w przeliczeniu na hodowcę).

Pomoc na odbudowę i poprawę wartości użytkowej pszczół

Również w ramach tej interwencji wnioski o wsparcie mogą składać wyłącznie organizacje pszczelarskie. Dofinansowaniem objęty jest zakup: matek pszczelich, pochodzących z linii hodowlanych, dla których prowadzone są księgi lub rejestry; odkładów lub pakietów pszczelich z matkami pochodzącymi z linii hodowlanych; a także odkładów lub pakietów pszczelich od producentów, którzy uzyskali rekomendację związków lub zrzeszeń pszczelarzy. Refundacji podlega do 70 proc. kosztów netto, a roczna kwota pomocy dla beneficjenta nie może przekroczyć 10 000 zł. Również w tym przypadku organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu – to również maksymalnie 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem pszczelarzom (ta kwota w przeliczeniu na pszczelarza nie może przekraczać 30 zł). Producenci matek, pakietów i odkładów pszczelich, którzy chcą uczestniczyć w realizacji tej interwencji zobowiązani są dostarczyć do Centrali ARiMR (Departament Rynków Rolnych ARiMR, ul. Poleczki 33, 02-822 Warszawa) wystawione w 2023 r. oryginalne zaświadczenia weterynaryjne o zdrowotności rodzin pszczelich. Lista takich producentów, u których można dokonać objętych refundacją zakupów została opublikowana pod linkiem: https://www.gov.pl/web/arimr/rok-pszczelarski-2023. Tam również zamieszczono więcej informacji na temat tych interwencji.

Zmiany w płatnościach bezpośrednich w 2023 r. (ekoschematów). Zapraszamy na spotkanie.

Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego we Włocławku – Dyżury

1 2 3 4 5
Zamknij