
Renta wdowia
Od 1 stycznia 2025 roku można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.
1 stycznia 2025 roku wchodzą w życie przepisy, które umożliwią łączenie renty rodzinnej z innymi świadczeniami emerytalno-rentowymi przysługującymi w organach, takich jak ZUS, KRUS, WBE, ZER MSWIA oraz BESW. Jednak samo posiadanie statusu wdowy lub wdowca oraz prawo do dwóch świadczeń nie wystarczą, aby uzyskać „rentę wdowią”.
Nabór wniosków na realizację Programu “Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością”
Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej 29 lipca 2024 r. ogłosił nabór wniosków na realizację Programu “Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025. Rozpoczął się nabór wniosków w ramach programu resortowego Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pod nazwą “Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego edycja 2025
Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.
Adresatami Programu są:
1) dzieci od ukończenia 2 roku życia do ukończenia 16 roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji;
2) osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie: o znacznym stopniu niepełnosprawności albo umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Na realizację Programu Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przeznaczył kwotę 1.000.488.000,00 zł.
Od 2 stycznia 2025 r. Ośrodek Pomocy Społecznej prowadzi rekrutację do Programu – edycja 2025. Zgłoszenia przyjmujemy drogą elektroniczną na mail ops@lubienkujawski.pl, pocztą tradycyjną na adres Ośrodka Pomocy Społecznej, ul. 1 Maja 44, 87-840 Lubień Kujawski oraz osobiście w siedzibie OPS w godzinach urzędowania.
Do wypełnionej karty zgłoszenia należy dołączyć posiadane orzeczenie o stopniu niepełnosprawności.
Ogłoszenie – Komisja Zdrowia i Spraw Socjalnych
Przewodniczący Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych informuje, że 07.01.2025 r. (wtorek) o godzinie 830 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych. Omawiana tematyka: opracowanie planu pracy Komisji na 2025 rok i sprawy bieżące.
Przewodniczący
Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych
Patryk Gawłowski
31 grudnia 2024 r. kasa Urzędu Miejskiego czynna do godziny 10:30
Uprzejmie informujemy, że w dniu 31 grudnia 2024 r. kasa Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim będzie czynna w godzinach 7:30 – 10:30.
SANIKO z Włocławka od nowego roku będzie nadal odbierać odpady komunalne z gminy Lubień Kujawski
Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej SANIKO Sp. z o.o. z Włocławka przez kolejny rok będzie odbierać odpady komunalne z gminy Lubień Kujawski. Kontynuacja współpracy jest następstwem wygranego przez PGK SANIKO Sp. z o.o. przetargu na świadczenie usług polegających na odbieraniu, transporcie i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, położonych na terenie gminy Lubień Kujawski na których zamieszkują mieszkańcy. Przedsiębiorstwo w w/w przetargu zaoferowało najniższą kwotę 1 025,59 zł brutto za odebraną tonę odpadów (dotychczasowa 919.50 zł).
Poniżej Nowe harmonogramy na 2025 rok.
(więcej…)Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki Główne założenia LSR na lata 2021-2027

Stowarzyszenie LGD Dorzecza Zgłowiączki w ramach realizacji Strategii Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność na lata 2021-2027 oraz w zakresie celu 1 – Poprawa jakości i standardu życia mieszkańców obszaru LSR, planuje w miesiącu marcu 2025 roku ogłosić konkurs na nabór wniosków o przyznanie pomocy w zakresie podejmowania pozarolniczej działalności gospodarczej przez osoby fizyczne.
Finansowanie powyższego zakresu tematycznego będzie się odbywać w ramach programu Plan Strategiczny dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 (PS WPR) ze środków funduszu Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW).
Pomoc w zakresie podejmowania działalności gospodarczej przyznaje się w formie płatności ryczałtowej – jej wysokość zostaje ustalona na podstawie kosztów zawartych w projekcie budżetu.
Maksymalny dopuszczalny poziom pomocy na operację wynosi 65% kosztów kwalifikowalnych. Kwota przyznanej pomocy nie może być niższa niż 50 000,00 zł i nie wyższa niż 150 000,00 zł.
Wnioskodawcą może być osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat. Wnioskodawca co najmniej od roku poprzedzającego dzień złożenia wniosku powinien posiadać miejsce zamieszkania na obszarze wiejskim objętym LSR (Gminy: Baruchowo, Boniewo, Brześć Kujawski, Choceń, Chodecz, Fabianki, Izbica Kujawska, Kowal, Lubień Kujawski, Lubanie, Lubraniec, gmina Włocławek i Miasto Kowal).
Ponadto wnioskodawca nie może wykonywać działalności gospodarczej lub w okresie roku poprzedzającego dzień złożenia wniosku nie wykonywał działalności gospodarczej, do której stosuje się przepisy ustawy Prawo przedsiębiorców. Zaplanowana do realizacji operacja musi zostać zrealizowana w jednym etapie oraz w terminie nie dłuższym niż 2 lata od dnia zawarcia przez wnioskodawcę umowy o przyznanie pomocy i jednocześnie nie dłuższym niż do 30 czerwca 2029 roku.
Dofinansowanie należy przeznaczyć na zakup nowych maszyn lub wyposażenia albo na zakup robót budowlanych lub usług.
W przypadku gdy operacja jest inwestycją trwale związaną z nieruchomością wówczas operacja ta powinna być realizowana na obszarze objętym LSR i jednocześnie na nieruchomości będącej własnością wnioskodawcy, lub do której wnioskodawca posiada tytuł prawny do dysponowania na cele określone we wniosku o przyznanie pomocy przez: okres ubiegania się o przyznanie pomocy na operację, okres realizacji operacji oraz okres związania z celem.
Operacja musi dotyczyć działalności zgodnej z celami LSR oraz być uzasadniona ekonomicznie, tj. potwierdzona biznesplanem.
Operacja powinna przewidywać:
- podjęcie przez wnioskodawcę we własnym imieniu działalności gospodarczej, do której stosuje się przepisy ustawy Prawo przedsiębiorców;
- zgłoszenie wnioskodawcy do ubezpieczenia emerytalnego, rentowego, wypadkowego na podstawie przepisów o systemie ubezpieczeń społecznych z tytułu wykonywania tej działalności – wymóg nie ma zastosowania jeżeli osoba ta jest objęta tym ubezpieczeniem lub społecznym ubezpieczeniem rolników;
- osiągnięcie co najmniej 30% docelowego ilościowego lub wartościowego poziomu sprzedaży produktów lub usług do dnia, w którym upłynie pełny rok obrachunkowy od dnia wypłaty pomocy.
Pomocy nie przyznaje się na operacje obejmujące budowę lub modernizację dróg, targowisk, sieci wodno-kanalizacyjnych, przydomowych oczyszczalni ścieków oraz operacji dotyczących świadczenia usług rolniczych. Operacja nie może być operacją realizowaną w partnerstwie, ani operacją realizowaną w ramach projektu partnerskiego.
Wnioskodawca jest oceniany według kryteriów wyboru operacji (PS WPR).
Dane kryteria będą weryfikowane na podstawie informacji zawartych we wniosku o przyznanie pomocy i załącznikach do wniosku. Do wyboru projektu potrzebna jest minimalna ilość punktów, która obecnie wynosi 35 punktów.
Więcej informacji o konkursie mogą Państwo uzyskać kontaktując się z pracownikami biura LGD – nr telefonu: 694 114 754, 728 462 482, 728 462 481.
Zachęcamy również Państwa do odwiedzenia naszej strony internetowej www.kujawiaki.pl oraz profilu Facebook.
Informacja o godzinach pracy Urzędu Miejskiego
Informujemy, że w przeddzień Świąt Bożego Narodzenia, czyli 24 grudnia br. Urząd Miejski w Lubieniu Kujawskim będzie czynny do godziny 14:00. Natomiast kasa urzędu będzie czynna do godz. 10:30. W związku z tym prosimy o wcześniejsze zaplanowanie sobie w tym dniu wizyty w urzędzie tak, aby zdążyć przed jego zamknięciem.
Dopłaty do ubezpieczenia zwierząt gospodarskich – planowany start naboru 27 stycznia 2025 r.
Rolnicy, którzy zajmują się hodowlą trzody chlewnej, bydła, owiec, kóz, koni lub drobiu i ubezpieczyli posiadane zwierzęta od ryzyka zachorowania na co najmniej jedną z chorób zakaźnych wymienionych w § 2 ust.1 pkt 2 rozporządzenia MRiRW z 8 marca 2024 r. (np. salmonellozę, chorobę niebieskiego języka, ASF, wysoce zjadliwą grypę ptaków) będą mogli ubiegać się w ARiMR o pomoc.
Wsparcie będzie udzielane w formie refundacji 70 proc. składki ubezpieczenia od ryzyka wystąpienia chorób zakaźnych tych zwierząt. Warunkiem przyznania takiej pomocy będzie zawarcie w umowie ubezpieczenia lub polisie zapisu, z którego wynika, że wypłata odszkodowania nastąpi w przypadku wystąpienia ponad 20 proc. strat w produkcji zwierząt spowodowanych wystąpieniem co najmniej jednej ze wskazanych chorób zakaźnych. Istotne jest też to, że okres objęty ubezpieczeniem nie może rozpocząć się przed 1 stycznia 2024 r., a starającemu się o dofinansowanie nie przyznano innych dopłat do ubezpieczenia.
Rolnicy, którzy chcą ubiegać się o taką pomoc powinni m.in. posiadać prawo do dysponowania nieruchomością, na terenie której prowadzona jest działalność rolnicza. Ponadto dołączona do wniosku o dofinansowanie umowa lub polisa powinna obejmować ubezpieczenie co najmniej: 1000 sztuk rzeźnych: kurcząt, gęsi, kaczek, perlic, indyków lub drobiu nieśnego; ewentualnie 4 sztuk bydła, owiec, kóz lub koni lub 14 sztuk świń.
Pomoc finansowana jest z budżetu Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027, a wnioski będzie można składać tylko elektronicznie. Planowane rozpoczęcie naboru to 27 stycznia 2025 r.
Więcej informacji na stronie ARIMIR gov.pl
UWAGA! PTASIA GRYPA!!
W związku z wystąpieniem ognisk ptasiej grypy na terenie powiatu włocławskiego, informujemy, że będą prowadzone kontrole dotyczące posiadanego drobiu (wszelkiego rodzaju). Aby uniknąć kar administracyjnych, prosimy mieszkańców wszystkich sołectw w Gminie Lubień Kujawski o pisemne zgłoszenie ilości posiadanego drobiu do urzędu gminy za pośrednictwem sołtysów w TRYBIE PILNYM! Wzór zgłoszenia w załączeniu.
Niezbędne informacje w sprawie zasad i zachowania się w przypadku HPA
Będą maseczki dla seniorów
W związku z kolejnymi obostrzeniami rządu w walce z koronawirusem gmina Lubień Kujawski zamówiła maseczki ochronne dla seniorów z naszej gminy. Każda osoba powyżej 60 roku życia otrzyma zapakowaną maseczkę wraz z instrukcją obsługi. Maseczki trafią do skrzynek pocztowych mieszkańców. Pamiętajmy, że noszenie maseczek nie chroni nas w 100% przez zarażeniem, ale z pewnością zmniejsza ryzyko zachorowań na COVID-19.
Komunikat – Ośrodek Pomocy Społecznej
Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim uprzejmie informuje, że w celu ograniczenia ryzyka zakażenia koronawirusem nadal obowiązują ograniczenia w obsłudze interesantów. Od dnia 14.04.2020 r. do odwołania wstrzymuje się przyjmowanie podań oraz wstrzymuje się przyjmowanie interesantów, szczególne przypadki nie pozostają bez pomocy.Pracownicy Ośrodka pomagają osobom przewlekle chorym, samotnym, starszym, niepełnosprawnym, reagujemy na każde zgłoszenie. Wnioski na świadczenia rodzinne oraz świadczenie wychowawcze prosimy przesyłać drogą elektroniczną lub listownie. Interesanci przyjmowani będą wyłącznie w sytuacjach pilnych i niezbędnych. Zachęcamy przede wszystkim do kontaktu telefonicznego pod nr:
54 255 50 27 – kierownik,
54 255 50 25 – pracownicy socjalni,
54 255 50 26 – świadczenia rodzinne i wychowawcze,
lub e-mail: (ops@lubienkujawski.pl).
Zgodnie z zaleceniami Wojewody Kujawsko-Pomorskiego działalność Dziennego Domu Senior+ do 24 kwietnia br. nadal pozostaje zawieszona. O wszelkich zmianach będziemy informować na bieżąco.
Anna Kilichowska
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim
Obowiązek zasłaniania ust i nosa już wkrótce, a zasady bezpieczeństwa na dłużej
Od 16 kwietnia (czwartek) każda osoba na ulicy będzie miała obowiązek zasłaniania ust i nosa. Zmianie ulegną także terminy matur i egzaminu ósmoklasisty. Oprócz tego przedłużamy obowiązywanie wszystkich dotychczasowych zasad bezpieczeństwa. To oznacza, że ograniczenia w przemieszczaniu się, czy limity wiernych w kościołach obowiązują również podczas świąt wielkanocnych.
Więcej na gov.pl
Tarcza antykryzysowa – konkretne wsparcie z ZUS
Zwolnienie małych firm ze składek ZUS, świadczenie postojowe czy brak opłaty prolongacyjnej – to tylko niektóre rozwiązania prawne realizowane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych w ramach tzw. tarczy antykryzysowej.
Obowiązujące od 1 kwietnia nowe rozwiązania prawne przewidują m.in. zwolnienie małych firm, zgłaszających do dziewięciu osób do ubezpieczeń społecznych, ze składek za marzec, kwiecień i maj 2020 roku. Zwolnienie dotyczy składek za przedsiębiorcę i pracujące dla niego osoby. Ze zwolnienia mogą skorzystać także samozatrudnienia z przychodem do 15 681 zł, czyli 300 proc. prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w 2020r., którzy opłacają składki tylko za siebie. Poza tym rozpoczęcie działalności musi nastąpić przed 1 lutego br. – informuje Krystyna Michałek rzecznik regionalny województwa kujawsko-pomorskiego.
Zarówno przedsiębiorca, jak i pracujące dla niego osoby zachowają prawo do świadczeń zdrowotnych i z ubezpieczeń społecznych za okres zwolnienia ze składek. Przedsiębiorcy opłacający składki na własne ubezpieczenia i osoby z nimi współpracujące zachowują prawo do świadczeń w razie choroby i macierzyństwa, jeżeli były w dobrowolnym ubezpieczeniu chorobowym na 1 lutego 2020 roku.
Ze zwolnienia ze składek nie skorzystają firmy, które znajdowały się w trudnej sytuacji w grudniu 2019 r. i miały zadłużenie za okres dłuższy niż 12 miesięcy. Co ważne, jeżeli przedsiębiorca na 31 grudnia 2019 r. miał zadłużenie za okres dłuższy niż 12 miesięcy, ale zawarł z ZUS do tego dnia umowę o rozłożenie należności z tytułu składek na raty i umowę tę realizuje, będzie mógł być zwolniony z opłacania należności za okres od marca do maja 2020 r.
(więcej…)Zawieszenie działania projektu wdrażanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego
Szanowni Państwo,
W związku z zagrożeniem epidemiologicznym na terenie UE oraz wprowadzonymi i przyszłymi działaniami zapobiegającymi rozprzestrzenianie się koronawirusa SARS-Cov-2 w Polsce, w celu zminimalizowania możliwych do wystąpienia negatywnych skutków zawiesza się działanie projektu wdrażanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego „Równy start – lepsze jutro – wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów szkół z terenu ORSG Powiatu Włocławskiego”.
Niniejszy komunikat obowiązuje do odwołania i może ulec zmianom.
INFORMACJA DLA OSÓB OBJĘTYCH KWARANTANNĄ – Odbiór odpadów
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuje że śmieci wytworzone przez osoby objęte kwarantanną na terenie Gminy Lubień Kujawski, zostaną odebrane od Nich po uprzednim kontakcie telefonicznym i ustalonym terminie.
Kontakt do Zakładu: 54-284-30-31
Zgodnie z instrukcją Wojewody Kujawsko – Pomorskiego z dnia 18 marca 2020 r. odpady z kwarantanny m.in:
1. Powinny być zapakowane w podwójne worki przeznaczone do zwykłych odpadów komunalnych.
2. Odbiór odpadów odbywa się bez bezpośredniego kontaktu fizycznego z osobą odbywającą kwarantannę.
3. Worki z odpadami z miejsc kwarantanny powinny być oznaczone przywieszoną do nich kartką z napisem: “kwarantanna” (przywiązana, przyszyta zszywaczem itp.)
W załączniku Instrukcja Wojewody Kujawsko-Pomorskiego.
Pierwszy etap gazyfikacji Lubienia Kujawskiego oraz strefy przemysłowej zakończony
Firma Novatek Green Energy Sp. z o.o. zakończyła prace związane z budową pierwszego etapu sieci gazowej na terenie Miasta Lubień Kujawski, strefy przemysłowej oraz obszaru mieszkaniowego w miejscowości Kaliska (lotnisko). Łącznie w ramach wykonanych prac powstało ok. 7 km sieci gazu ziemnego oraz wybudowano stację redystrybucji zasilającą w gaz ziemny. Według zapewnień firmy pierwsi odbiorcy powinni zostać przyłączeni do sieci gazowej już w październiku br. Firma nie wyklucza dalszej rozbudowy sieci gazowej co będzie uzależnione od zainteresowania podmiotów przyłączanych.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom osób zainteresowanych wymianą pieca na gazowy Rada Miejska w Lubieniu Kujawskim przyjęła gminny program udzielania dotacji do wymiany pieca, przewidujący wsparcie dla mieszkańców w kwocie do 5 tys. zł. O dotację będzie można wystąpić corocznie w terminie do 30 września każdego roku, za wyjątkiem bieżącego roku, gdzie z wnioskiem należy wystąpić do gminy w terminie do 17 listopada.
Innym źródłem dotacji na wymianę pieca jest rządowy program „Czyste Powietrze” wdrażany przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu przy współpracy z Urzędem Miejskim w Lubieniu Kujawskim. Dotacje z gminy oraz z programu „Czyste Powietrze” nie mogą być łączone.
Więcej o programie „Czyste Powietrze”
Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Kanibród
Trwają prace budowlane związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Kanibród. W ramach planowanej do realizacji inwestycji przebudowane będą drogi gminne Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina o długości 3,8 km, Beszyn – Gagowy Wieś o długości 1,3 km oraz Kanibród – Gagowy Wieś o długości 1 km. Łącznie w ramach jednego zadania przebudowanych zostanie ponad 6 km dróg gminnych oraz wybudowany chodnik o długości 0,5 km przy drodze Kanibród – Gagowy Wieś. Inwestycję o wartości 2.6 mln zł. realizuje firma DROGTOM z Włocławka. Na zadanie gmina otrzymała 60% dotacji w ramach Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2020.
Podpisaliśmy umowę na budowę nowej stacji uzdatniania wody w miejscowości Kaliska
W dniu 18 września br. na terenie zakładu POLMAIS Sp. j. burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz skarbnik Wanda Mordzak podpisali w imieniu gminy Lubień Kujawski umowę na roboty budowlane z wykonawcą zadania budowy nowej stacji uzdatniania wody w miejscowości Kaliska tj. Przedsiębiorstwem Produkcyjno – Usługowym Pro-Met H.Kobusiński I Wspólnicy z Koźmina Wielkopolskiego. W imieniu wykonawcy umowę podpisał Hieronim Kobusiński współwłaściciel przedsiębiorstwa. Nowa stacja uzdatniania wody będzie wybudowana w miejscowości Kaliska (lotnisko) a jej koszt to 3 mln zł. Na budowę nowej stacji gmina pozyskała dotację z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich w wysokości 1.43 mln zł. Stacja uzdatniania wody ma powstać w latach 2021-2022 i pozwoli uniknąć problemów z okresowym niedoborem wody w okresie letnim, ale także zwiększonym zapotrzebowaniem na wodę w związku z rozwojem zakładów produkcyjnych oraz terenów mieszkaniowych na obszarze byłego lotniska. Podpisanie umowy symbolicznie odbyło się na terenie zakładu POLMAIS Sp. j. w obecności właścicieli spółki Zbigniewa Duklasa oraz Adama Karbowskiego gdyż firma, która zlokalizowana jest w strefie przemysłowej na terenie byłego lotniska poprzez swój dynamiczny rozwój wykazuje zwiększone zapotrzebowanie na wodę i po wybudowaniu nowej stacji będzie zaopatrywana m.in. z niej w wodę. W uroczystości podpisania umowy uczestniczył także Zastępca Kierownika Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim Dariusz Deicki. ZGKiM będzie zarządzać nową stacją będącą trzecią stacją uzdatniania wody na terenie gminy wraz z SUW Narty oraz SUW Kłóbka.
Powstają kolejne inwestycje drogowe na terenie gminy
Zakończono prace budowlane związane z przebudową drogi gminnej w miejscowościach Wola Dziankowska oraz Dziankówek. Wykonawcą zadania było Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Kutna. W ramach inwestycji przebudowany został prawie 800 metrowy odcinek w/w drogi gminnej do granicy gminy z gminą Gostynin. Zadanie o wartości prawie 300 tys. zł było współfinansowane ze środków budżetu samorządu województwa w kwocie 137 tys. zł z tytułu wyłączeń gruntów z produkcji rolnej. Aktualnie trwają prace związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Kanibród. Wykonawcą zadania jest firma DROGTOM z Włocałaka. Łącznie w ramach tej inwestycji przebudowanych zostanie ponad 6 km dróg gminnych Kanibród – Gagowy Wieś – Beszyn – Szewo Grabina oraz wybudowany chodnik o długości 0,5 km przy drodze Kanibród – Gagowy Wieś. Zadanie jest realizowane w ramach Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2020. Kwota przyznanego wsparcia wynosi prawie 2,6 mln zł. i stanowi 60% wartości całkowitej zadania.
Gmina Lubień Kujawski otrzyma dofinansowanie na zbudowanie hotspotów
Gmina Lubień Kujawski w ramach naboru do projektu nr POPC.01.01.00-IP.01-00-006/19 Program Operacyjny Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 I Osi priorytetowej POPC – „Powszechny dostęp do szybkiego internetu” Działania 1.1 „Wyeliminowanie terytorialnych różnic w możliwości dostępu do szerokopasmowego internetu o wysokich przepustowościach” Publiczny internet dla każdego złożyła wniosek o dofinansowanie , który został pozytywnie oceniony. W ramach konkursu gmina otrzyma dofinansowanie 64 368,00 zł.
Na terenie gminy wykonanych zostanie 11 bezpłatnych punktów dostępu do internetu dla mieszkańców (2 wewnętrzne i 9 zewnętrznych).
Realizacja projektu, przyczyni się do podniesienia komfortu życia naszych mieszkańców, umożliwi wszystkim osobom – bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę lub pochodzenie etniczne, wyznaczoną religię lub światopogląd, stopień sprawności fizycznej – pełne uczestnictwo we wszystkich dziedzinach życia na jednakowych zasadach. Stopień zamożności odbiorcy projektu nie będzie przeszkodą w skorzystania z darmowego internetu w dowolnym miejscu i czasie. Dzięki darmowemu Internetowi mieszkańcy będą częściej wychodzić na zewnątrz, nie musząc przesiadywać w czterech ścianach przed komputerem pracując, odrabiając lekcje lub czekając na ważną wiadomość. Będą mogli wszystkie te czynności uczynić na świeżym powietrzu nie ponosząc przy tym żadnych kosztów. Publiczny internet dla wszystkich jest dostępny w różnych miejscach użyteczności publicznej dostępnych dla osób o różnej sprawności w tym, osób z niepełnosprawnościami.
Zakończono prace na drodze gminnej w miejscowości Kaczawka
Zakończono prace budowlane związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Kaczawka. Inwestycje zrealizowała firma DROGBUD Michał Podralski z Dobrzynia nad Wisłą. Zadanie o wartości 669 tys. zł obejmowało przebudowę w/w drogi gminnej o łącznej długości prawie 1 km. Inwestycja była współfinansowana środkami z budżetu państwa w ramach Funduszu dróg samorządowych – edycja 2019 w wysokości 50% wydatków.
Osiem firm zainteresowanych budową nowej stacji uzdatniania wody w miejscowości Kaliska (lotnisko)
Osiem firm złożyło swoje oferty w ogłoszonym przez Gminę Lubień Kujawski przetargu na zadanie polegające na zaprojektowaniu i budowie nowej stacji uzdatniania wody w miejscowości Kaliska (lotnisko). Zadanie ma być realizowane w formule zaprojektuj i wybuduj. Na realizację inwestycji gmina pozyskała dotację ze środków Unii Europejskiej w kwocie 1,43 mln zł. Najkorzystniejszą cenowo ofertę w przetargu z kwotą 3 mln zł złożyło Przedsiębiorstwo Produkcyjno – Usługowe Pro-Met H. Kobusiński I Wspólnicy Spółka Jawna z Koźmina Wielkopolskiego. Nowa stacja uzdatniania wody miałaby powstać w latach 2021-2022 i pozwoliłaby uniknąć problemów z okresowym niedoborem wody w okresie letnim, ale także zwiększonym zapotrzebowaniem na wodę w związku z rozwojem zakładów produkcyjnych oraz terenów mieszkaniowych na terenie byłego lotniska. Zadanie ma być realizowane w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii”, objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
Więcej o ogłoszonym przetargu –tutaj–
????????????????????????????????????
Strefa przemysłowa w Lubieniu Kujawskim wzbogaci się o nowy zakład firmy Polcalc sp. z o.o.
W strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim powstaje nowy zakład produkcyjny firmy Polcalc sp. z o.o.. Firma Polcalc sp. z o.o. , swoją działalność w lubieńskiej strefie rozpoczęła w 2009 roku od zakupu działki o powierzchni 3 ha, na której pobudowany został zakład produkujący wapno granulowane. Dynamiczny rozwój firmy skłonił zarząd spółki do zakupu od gminy w 2019 roku w strefie przemysłowej kolejnej działki pod inwestycje o powierzchni 13 ha. Aktualnie na nowo zakupionej działce trwa pierwszy etap prac budowy nowego zakładu produkcyjnego nawozów rolniczych.
Więcej o Polcalc sp. z o.o. tutaj
Blisko 50 tyś. zł dla Żłobka Samorządowego „Dworkowe Skrzaty”
Miło nam poinformować, że Gmina Lubień Kujawski otrzymała dotację w kwocie 48 600,00 zł w ramach resortowego programu „MALUCH+” 2020. Program „MALUCH+” 2020 r. składa się z 3 modułów, w ramach których dofinansowywane są działania na rzecz rozwoju i utrzymania infrastruktury opieki nad dziećmi w wieku do lat 3, tj. żłobków, klubów dziecięcych i miejsc u dziennych opiekunów. Moduł 2 w ramach którego składana była oferta, przeznaczony jest dla jednostek samorządu terytorialnego, zakłada dofinansowanie i funkcjonowania miejsc utworzonych przez jst z udziałem wcześniejszych edycji „MALUCH+”. W ramach otrzymanej dotacji pokrywane będą bieżące wydatki takie jak: dostawa mediów, zakupu środków związanych z utrzymaniem czystości, środków higienicznych, zakup zabawek oraz drobnego wyposażenia.
Trwają prace przy gazyfikacji Lubienia Kujawskiego
Trwają prace przy gazyfikacji Lubienia Kujawskiego. Prace związane z gazyfikacją miasta realizuje firma Novatek Green Energy Sp. z o.o., która w 2019 roku nabyła od gminy nieruchomość gruntową w obszarze lubieńskiej strefy przemysłowej z przeznaczeniem pod budowę stacji redystrybucji gazu. Prace, które rozpoczęto już w 2019 roku zgodnie z planami mają potrwać do października br. i obejmują budowę stacji redystrybucji gazu oraz ok. 7 km sieci gazu. Obecnie wykonano już zakres prac związanych z budową stacji redystrybucji gazu oraz sieci gazu w obszarze strefy oraz osiedla mieszkaniowego w miejscowości Kaliska. W chwili obecnej rozpoczęto prace zawiązane z wykonaniem sieci gazowej wzdłuż ul. Szkolnej w Lubieniu Kujawskim.
„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”
UWAGA
„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”, jak i jego wycofanie składa się wyłącznie w aplikacji eWniosekPlus po zalogowaniu się do Platformy Usług Elektronicznych.
Prosimy wszystkich rolników, którzy złożyli do tej pory żądania w innej formie (przekazali żądanie e-mailem, w wersji papierowej do BP/OR/Centrali ARiMR) o złożenie tego oświadczenia przez aplikację eWniosekPlus w terminie do dnia 31 sierpnia 2023 r.
Od 1 sierpnia 2023 r. strona internetowa KRUS dostępna na platformie GOV.PL
Od 1 sierpnia 2023 r. portal KRUS dołącza do rządowej platformy gov.pl. Strona internetowa Kasy dostępna będzie pod adresem www.gov.pl/krus. Na nowej witrynie internetowej rolnicy znajdą wszystkie dotychczasowe informacje z zakresu zabezpieczenia społecznego rolników.
Dzięki stronie Kasy na platformie gov.pl rolnicy będą mieli dostęp do jednolitych i ustandaryzowanych informacji oraz e-usług w jednym miejscu. Tak jak dotychczas w serwisie Kasy dostępne będą informacje z zakresu m.in. ubezpieczenia społecznego rolników, świadczeń, prewencji wypadkowej, rehabilitacji leczniczej, czy orzecznictwa lekarskiego. Rolnicy pobiorą wszystkie niezbędne wnioski i formularze.
Wraz z uruchomieniem portalu www.gov.pl/krus strona internetowa KRUS pod dotychczasowym adresem – www.krus.gov.pl – przestanie być dostępna.
Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy
Wnioski o szacowanie strat suszowych
W związku z objęciem terenu GMINY LUBIEŃ KUJAWSKI niekorzystnym zjawiskiem atmosferycznym jakim jest SUSZA, Burmistrz Lubienia Kujawskiego informuje poszkodowanych rolników o możliwości składania wniosków w celu oszacowania szkód w uprawach. Zależy nam na czasie, a także aby każdy kto został poszkodowany mógł w terminie złożyć stosowny wniosek i otrzymać protokół, który będzie jednym z dokumentów, który umożliwi Wam uzyskanie pomocy finansowej. Należy go pobrać, uzupełnić i dostarczyć do Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim pokój nr. 17 do dnia 21.07.2023 r.
Proszę pamiętać aby wpisać wszystkie uprawy, które zgłaszaliście Państwo w płatnościach obszarowych do ARiMR, tak aby były one zgodne co do ara.
Ponadto, informujemy, że producent rolny nadal zobowiązany jest do złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to miało miejsce od 2020 r. za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”, ponieważ metoda ta w połączeniu z najnowocześniejszymi dostępnymi metodami opartymi o system radarów meteorologicznych i teledetekcji satelitarnej oraz szacowaniem strat przez samego rolnika zapewnia największą możliwą dokładność i obiektywność pomiarów.
UWAGA!
Jeżeli Gminna Komisja nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół. Natomiast samo oszacowanie szkód przez Gminną Komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołów.
Druki wniosków można pobrać poniżej lub są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 284 43 52.
Rusza nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej dla Kół Gospodyń Wiejskich na 2023 rok
Od 3 kwietnia br. ruszył nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa na realizację celów statutowych Kół Gospodyń Wiejskich.
Pomoc finansowa skierowana jest do wszystkich Kół Gospodyń Wiejskich zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Kół Gospodyń Wiejskich prowadzonym przez Agencję Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa, w którym aktualnie znajduje się już 12,5 tys. tych organizacji.
Koła Gospodyń Wiejskich mogą ubiegać się o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa raz w roku.
W 2023 roku kwoty pomocy finansowej zostały zwiększone o 3 tys. zł i wynoszą:
- 8 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących do 30 członków,
- 9 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących od 31 do 75 członków,
- 10 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących ponad 75 członków.
Pomoc finansowa powinna być przeznaczona na realizację celów statutowych Koła Gospodyń Wiejskich, związanych w szczególności z:
- prowadzeniem działalności społeczno-wychowawczej i oświatowo-kulturalnej w środowiskach wiejskich;
- prowadzeniem działalności na rzecz wszechstronnego rozwoju obszarów wiejskich;
- wsparciem rozwoju przedsiębiorczości kobiet;
- inicjowaniem i prowadzeniem działań na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi;
- upowszechnianiem i rozwijaniem form współdziałania, gospodarowania i racjonalnych metod prowadzenia gospodarstw domowych;
- reprezentowaniem interesów środowiska kobiet wiejskich wobec organów administracji publicznej;
- rozwijaniem kultury ludowej, w tym w szczególności kulturę lokalną i regionalną.
Pomoc jest przyznawana do wyczerpania środków finansowych na ten cel, zgodnie z kolejnością złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku, jednakże nie dłużej niż do 30 września br.
Wnioski o przyznanie pomocy finansowej należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na siedzibę koła, na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
Źródło: gov.pl