INFORMACJA BURMISTRZA LUBIENIA KUJAWSKIEGO

Wyborcy zainteresowani głosowaniem korespondencyjnym oraz wyborcy niepełnosprawni mogą uzyskać szczegółowe informacje o uprawnieniach w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych na dzień 28 czerwca 2020 r. w godzinach pracy Urzędu, tj. od 7:30 do 15:30, w siedzibie Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, przy ul. Wojska Polskiego 29,

  • pokój nr 22 lub telefonicznie nr 54 2 844 332,
  • drogą elektroniczną na adres: e-mail : usc@lubienkujawski.pl
  • e-puap : lubienkuj/skrytkaESP.
Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312

INFORMACJA BURMISTRZA LUBIENIA KUJAWSKIEGO

Burmistrz Lubienia Kujawskiego uprzejmie informuje, że zgłoszenia kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych przyjmowane będą do 12 czerwca 2020 r. w siedzibie Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim (ul. Wojska Polskiego 29, pok. nr 20) w godz. 7:30 – 15:30.


Zgłoszenia można również składać w formie skanu, za pośrednictwem poczty elektronicznej usc@lubienkujawski.pl do 12 czerwca 2020 r. do godz. 15:00, a oryginał zgłoszenia należy przesłać do urzędu pocztą tradycyjną.

Informacje o sposobie przyjmowania zgłoszeń udzielane są pod nr telefonu: 54 284 43 32

Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki – realizowane cele

Głównym działaniem LGD jest wdrażanie Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2014-2020. W tym celu LGD przeprowadza m.in. nabory wniosków na realizację różnych projektów, ogłasza konkursy na nabór wniosków o dofinansowanie, organizuje różnego rodzaju spotkania/szkolenia dla beneficjentów, udziela bezpłatnego doradztwa jak również przeprowadza wiele działań informacyjnych.

Lokalna Strategia Rozwoju Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki na lata 2014-2020 – cele ogólne i szczegółowe

Cel ogólny 1 –  Wspieranie przedsiębiorczości oraz podniesienie kompetencji i aktywności zawodowej społeczności objętej  LSR

  • Cel Szczegółowy 1.1 Wsparcie finansowe procesu powstawania firm oraz rozwoju istniejącej przedsiębiorczości na obszarze LGD
  • Cel szczegółowy 1.2 Wzmocnienie szans na rynku pracy grup defaworyzowanych oraz osób zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym

Cel ogólny 2 –  Wzrost udziału społeczności lokalnej  w życiu społecznym i kulturalnym  na obszarze LGD

  • Cel szczegółowy 2.1 Poprawa stanu i rozwój infrastruktury umożliwiający realizowanie aktywności społecznej mieszkańcom obszaru LSR
  • Cel szczegółowy 2.2 Tworzenie i rozwój oferty aktywizacyjnej i integracyjnej mieszkańców obszaru LSR

Cel ogólny 3 –  Rozwój turystyki  i agroturystyki oraz podniesienie jakości  życia mieszkańców  w obszarze komunikacji , rekreacji i wypoczynku

  • Cel szczegółowy 3.1 Wzmocnienie atrakcyjności turystycznej na obszarze działania LSR
  • Cel szczegółowy 3.2 Poprawa dostępności niekomercyjnej infrastruktury rekreacyjnej i kulturalnej
  • Cel szczegółowy 3.3 Poprawa infrastruktury drogowej na terenie LGD

CEL OGÓLNY 1 – zaplanowane konkursy w 2020 roku

  • Rozwój działalności gospodarczej: czerwiec 2020 r. planowany nabór wniosków
  • Wsparcie inwestycyjne mikro i małych przedsiębiorstw (projekty grantowe)
  • Kluby pracy

Cel ogólny 1 –  Wspieranie przedsiębiorczości oraz podniesienia kompetencji aktywności zawodowej społeczności objętej LSR

Cel odnosi się do wzmocnienia i rozwoju kapitału społecznego oraz przedsiębiorczości na obszarze LGD, czego skutkiem jest zmniejszenie bezrobocia na obszarze LGD.

W ramach celu ogólnego 1 realizowane jest Przedsięwzięcie 1. – Program przedsiębiorczości i aktywizacji zawodowej.

Grupy docelowe: mikro i małe przedsiębiorstwa, jednostki samorządu terytorialnego, związki jednostek samorządu terytorialnego, stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego, samorządowe jednostki organizacyjne, organizacje pozarządowe, mikro i małe przedsiębiorstwa, kościoły i związki wyznaniowe oraz osoby prawne kościołów i związków wyznaniowych, osoby zagrożone ubóstwem i wykluczeniem społecznym, otoczenie osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym ora osoby fizyczne i osoby/podmioty prowadzące działalność gospodarczą.

Rozwój działalności gospodarczej – Cel ten jest finansowany z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (PROW 2014-2020) – działanie LEADER – rozwój przedsiębiorczości na obszarze objętym LSR.

Kwota wsparcia –  nie więcej niż 100 000,00 zł.

Poziom dofinansowania do 70% kosztów kwalifikowalnych.

Pomoc na operacje w zakresie rozwoju przedsiębiorczości jest przyznawana, jeżeli:

  • podmiot ubiegający się o jej przyznanie w okresie 3 lat poprzedzających dzień złożenia wniosku o przyznanie pomocy wykonywał łącznie co najmniej przez 365 dni działalność gospodarczą oraz nadal wykonuje tę działalność,
  • operacja zakłada:
  • utworzenie co najmniej jednego miejsca pracy w przeliczeniu na pełne etaty średnioroczne,
  • utrzymanie miejsc pracy, w tym miejsc pracy, które zostaną utworzone w ramach realizacji operacji przez 3 lata,
  • miejsce wykonywania działalność gospodarczej znajduje się na obszarze wiejskim objętym LSR,
  • operacja będzie uzasadniona ekonomicznie i będzie realizowana zgodnie z biznesplanem,
  • planowana operacja musi być zgodna z celami ogólnymi i szczegółowymi Lokalnej Strategii Rozwoju

Więcej na stronie: Lokalnej Grupy Działania Dorzecza Zgłowiączki

Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312

Zakład Gospodarki Komunalnej z Chodcza najtańszy w przetargu na odbiór odpadów komunalnych

W dniu 4 czerwca br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim odbyło się otwarcie ofert w przetargu na odbiór odpadów komunalnych z gminy Lubień Kujawski w okresie od 1 września 2020 roku do 31 sierpnia 2021 roku. Najkorzystniejszą cenowo ofertę z kwotą 766 zł za tonę odebranych odpadów złożył Zakład Gospodarki Komunalnej z Chodcza. Oznacza to, że od września firma z Chodcza zastąpi dotychczasowego odbiorcę odpadów firmę Saniko z Włocławka. Najprawdopodobniej od września wrośnie także opłata za śmieci ponoszona przez mieszkańców gdyż obecny przetarg wykazał ogólnopolską tendencję wzrostu cen za odbiór śmieci. Dotychczas gmina Lubień Kujawski za tonę odebranych śmieci płaciła niespełna 400 zł.   

Informacja z sesji otwarcia ofert tutaj

Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312

Prace na drodze gminnej w miejscowości Kaczawka

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 3 czerwca 2020

Trwają prace budowlane związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Kaczawka. Inwestycje realizuje firma DROGBUD Michał Podralski z Dobrzynia nad Wisłą. Aktualnie na pierwszym etapie przebudowy drogi wykonano korytowanie oraz podbudowę z kamienia pod kostkę brukową. Zadanie o wartości 669 tys zł obejmuje przebudowę w/w drogi gminnej o łącznej długości prawie 1 km. Inwestycja jest współfinansowana środkami z budżetu państwa w ramach Funduszu dróg samorządowych – edycja 2019 w wysokości 50% wydatków.

Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312

Ogłoszenie o naborze wniosków 2/2020 – Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki

„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”.

OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki

informuje o możliwości składania wniosków o udzielenie wsparcia na operacje realizowane przez podmioty inne niż LGD

w ramach działania 19 „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER”/  poddziałania 19.2 “Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 na operacje, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w zakresie rozwój działalności gospodarczej – w tym podnoszenie kompetencji osób realizujących operacje w tym zakresie.

Nr konkursu LGD: 2/2020

Pełna treść ogłoszenia – kliknij tutaj

Załączniki:

Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312

Od 1 czerwca otwieramy żłobek, przedszkole oraz oddziały przedszkolne

Szanowni Rodzice

Pragniemy poinformować, że od 1 czerwca 2020 roku otwieramy żłobek, przedszkole oraz oddziały przedszkolne przy szkołach podstawowych z zachowaniem wytycznych MEN i GIS dla rodziców, którzy zadeklarowali potrzebę opieki nad dziećmi. Placówki w pierwszej kolejności będą przyjmowały dzieci, których rodzice nie mogą pogodzić pracy z opieką. Jednostki wyposażone są w dodatkowe środki ochrony, prosimy jednak przygotować dzieci na to, że czasami opiekunowie będą w maseczkach, przyłbicach, rękawiczkach czy fartuchach, ale nadal przyjaźni dla dzieci. Ponadto prosimy o zapoznanie się i stosowanie do ogólnych procedur zapewnienia bezpieczeństwa w okresie pandemii Covid-19. Dodatkowo prosimy rodziców, którzy będą podejmować zatrudnienie, a zaistnieje konieczność objęcia dziecka opieką w placówce, o informowanie o tym fakcie dyrektorów poszczególnych placówek.

Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312

Zła decyzja odbiera życie

Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312

Informacja dla mieszkańców miejscowości Gole

Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312

Pięć lat minęło… Dwór Orpiszewskich w Kujawsko Dobrzyńskim Parku Etnograficznym w Kłóbce

Dokładnie pięć lat temu – 29 maja 2015 r. został udostępniony zwiedzającym dwór Orpiszewskich w Kujawsko Dobrzyńskim Parku Etnograficznym w Kłóbce. Zanim do tego doszło w 2012 r., po wcześniej wykonanych pracach projektowych, rozpoczęto odbudowę zdewastowanej architektury. Adaptacja wnętrz została przeprowadzona według wskazań uzyskanych w wywiadzie z jego ostatnią przed wojną właścicielką – Antoniną Orpiszewską. W parterowej części odtworzono układ wnętrz, przywrócono ich pierwotne funkcje oraz wyposażono każde z pomieszczeń w zabytkowe meble, sprzęty, dzieła sztuki pochodzące z dworu w Kłóbce i z okolicznych siedzib ziemiańskich, a gromadzone od 1945 r. w zbiorach Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyńskiej. W skrzydle dworu, które dobudowała Maria z Wodzińskich Orpiszewska urządzono ekspozycję stałą jej poświęconą, w której znalazły się pamiątki, prace rysunkowe i malarskie, stanowiące fragment jej twórczości i ilustrujące drogę życiową.

Od udostepnienia dworu gościli w nim poza turystami także członkowie rodziny Orpiszewskich z Polski i z zagranicy, miłośnicy Chopina i specjaliści zajmujący się kulturą , historią ziemiaństwa polskiego, poeci, malarze. Odbywały się w dworze koncerty, w tym cyklicznie „Wieczór pod lipą”, spotkania twórców, muzealników, powstawały materiały filmowe m.in. program z polskimi kolędami. Nie zabrakło też dowodów uznania za odbudowę i wyposażenie dworu.

Więcej na stronie muzeum.wloclawek.pl

Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312
1 90 91 92 93 94 103

Wpłaty ZGKiM na rachunek bankowy

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim uwzględniając wytyczne dotyczące działań profilaktycznych w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo swoich Usługobiorców prosi aby, wpłaty za wodę, ścieki, CO i inne usługi wykonywane przez Zakład dokonywać w formie elektronicznej na poniższy rachunek bankowy:

DANE DO PRZELEWU:
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
ul. Wojska Polskiego 29
87-840 Lubień Kujawski
konto nr: 89 9557 1029 0000 2264 2000 0001

Kontakt (m.in w sprawie podania aktualnego stanu wodomierza):
tel: 54-284-30-31
e-mail: zgkim@lubienkujawski.pl

Dziękuję za wyrozumiałość
Henryk Komorowski
Kierownik Zakładu.

Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312

Targowisko Miejskie nieczynne do odwołania

Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuje, że Targowisko Miejskie będzie nieczynne do odwołania.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.

Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.

Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312

Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będzie nieczynny do odwołania

Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa i czasowym wstrzymaniu odbioru odpadów przez firmę Saniko, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje, że Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będzie nieczynny do odwołania.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.

Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.

Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 31 marca 2020r.

Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312

Kolejne kroki w walce z koronawirusem – w sklepie mniej osób, ograniczenia w poruszaniu nieletnich, a parki, plaże i bulwary zamknięte

“Wprowadzamy kolejne ograniczenia w związku z koronawirusem. Od 1 kwietnia do odwołania każda osoba do 18 roku życia z domu wyjdzie tylko pod opieką dorosłego opiekuna, a parki, bulwary, czy plaże będą zamknięte. Za złamanie zakazów grozi kara od 5 do nawet 30 tys. zł. Oprócz tego zmieniamy zasady robienia zakupów w sklepach stacjonarnych i zawieszamy działalność salonów fryzjerskich, kosmetycznych i tatuaży. Co jeszcze się zmienia?

Żeby opanować rozprzestrzenianie się wirusa w Polsce, jesteśmy zmuszeni podjąć kolejne kroki. Większość Polaków stosuje się do wydawanych zaleceń, jednak wciąż zdarzają się sytuacje, które narażają nas wszystkich na ryzyko zarażenia. Przykłady z innych krajów pokazują, że kluczem do ograniczenia zakażeń jest maksymalne ograniczenie kontaktów. Za wszelką cenę musimy zahamować tempo, w jakim dochodzi do dalszej transmisji wirusa. Bądźmy ostrożni i stosujmy się do nowych zasad!

Zwłaszcza, że największa fala zachorowań przed nami.

Zwłaszcza, że za złamanie zasad grozi grzywna w wysokości od 5 tys. do 30 tysięcy złotych.”

Więcej na stronie internetowej serwisu RP GOV.PL

Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312

Komunikat – Lasy Państwowe

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312

Ostrzeżenie meteorologiczne – przymrozki

Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312

INFORMACJA DOTYCZĄCA ZAWIESZENIA DZIAŁALNOŚCI DZIENNEGO DOMU SENIOR+

W związku z otrzymanymi wytycznymi od Wojewody Kujawsko-Pomorskiego w celu zapobiegania rozprzestrzeniania się choroby zakaźnej COVID-19 wywołanej wirusem SARS-CoV-2  oraz mając na uwadze bezpieczeństwo i zdrowie uczestników i pracowników Dziennego Domu Senior+ w dalszym ciągu zawiesza się działalność placówki od dnia 26 marca 2020 roku do 10 kwietnia 2020 roku.

Możliwy jest kontakt telefoniczny pod nr: 
54 255 50 27 – kierownik,
54 255 50 25 – pracownicy socjalni,
54 255 50 26 – świadczenia rodzinne i wychowawcze,
lub e-mail: (ops@lubienkujawski.pl).

Zgodnie z zaleceniami Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pracownicy  Ośrodka Pomocy Społecznej  będą świadczyć – osobom samotnym, którzy są  starsi, niepełnosprawni lub przewlekle chorzy lub innym poddanym kwarantannie pomoc po uprzednim telefonicznym zgłoszeniu.

Anna Kilichowska
Kierownik  Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim

Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312

Ostrzeżenie meteorologiczne – Przymrozki

Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312

Komunikat – Ośrodek Zdrowia w Kłóbce

Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312
1 2 3 4 5 6

Nowe targowisko ma już pół roku

Od ponad pół roku korzystamy z nowego targowiska gminnego położonego w miejscowości Kaliska. Obiekt o wartości 1,8 mln zł. netto został wybudowany przy współudziale środków Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014 – 2020 w kwocie 1 mln zł. Targowisko zostało wyposażone w zadaszone miejsca handlowe, pomieszczenia socjalne, monitoring, oświetlenie oraz utwardzony parking. Opłaty handlowe na nowym targowisku pozostały niezmienne i wynoszą odpowiednio 5, 10 i 20 zł w zależności od zajmowanej powierzchni. Parking dla osób odwiedzających targowisko jest bezpłatny. Nowością na targowisku jest możliwość stałej rezerwacji/dzierżawy miejsca handlowego z czego korzysta ponad czterdzieści podmiotów sprzedających.  

Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312

Powstają nowe alejki na skwerku przy fontannie miejskiej

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 30 kwietnia 2020

Trwają prace brukarskie związane z wykonaniem nowych alejek na skwerku przy fontannie miejskiej w Lubieniu Kujawskim. Poprawa estetyki miasta to jeden z priorytetów, który został zaplanowany do realizacji już w ubiegłych latach podczas spotkań konsultacyjnych z mieszkańcami miasta. W działania na rzecz poprawy estetyki miasta corocznie angażowane są m.in. środki funduszu sołeckiego Miasta Lubień Kujawski o przeznaczeniu, których decydują sami mieszkańcy. W ubiegłych latach z funduszu sołeckiego w mieście sfinansowano m.in. wykonanie fontanny miejskiej, zakup koszy i stojaków na rowery, zakup materiałów brukarskich. W 2020 r. w mieście zaplanowano poprawę zagospodarowania terenów zielonych

Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312

Przebudowa ulic Słonecznej i Cichej w miejscowości Kaliska

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 23 kwietnia 2020

Trwają prace budowlane związane z przebudową ulic Słonecznej i Cichej w miejscowości Kaliska. W ramach inwestycji przebudowane zostaną w/w ulice gminne o łącznej długości 550 m wraz z budową chodników, oznakowania poziomego oraz pionowego. Wykonawcą zadania o wartości 953 tys. zł jest Włocławskie Przedsiębiorstwo robót Drogowych z Kruszyna. Na realizację inwestycji gmina otrzymała 50% dofinansowanie z Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2019. Umowny termin zakończenia prac na zadaniu upływa 5 sierpnia br. natomiast Wykonawca deklaruje zakończenie prac do końca maja br.  

Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312

Z funduszu sołeckiego powstaje nowa nawierzchnia na placu manewrowym przy dworcu PKP w Kaliskch

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 21 kwietnia 2020

Rozpoczęto prace związane z wykonaniem nowej nawierzchni placu manewrowego przy dworcu PKP w Kaliskach. W ramach zadania wykonawca tj. Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Kutna wykona nową nawierzchnie asfaltową placu manewrowego przy dworcu PKP na powierzchni ok. 700 m2. Zadanie realizowane jest realizowane ze środków funduszu sołeckiego sołectwa Kaliska przewidzianych na 2020 rok. Remont nawierzchni jest przeprowadzony na działce, którą gmina nieodpłatne przejęła od Polskich Kolei Państwowych S.A. Przypomnijmy, że w poprzednich latach także w ramach środków funduszu sołckiego gmina w porozumieniu z PKP wykonała remont nawierzchni drogi dojazdowej do dworca wraz z chodnikiem. Nawierzchnia drogi oraz chodnik wymagały naprawy z uwagi na bardzo zły stan techniczny. Nowa infrastruktura drogowa w znaczący sposób podniosła komfort użytkowników w szczególności osób dojeżdżających do dworca PKP w Kaliskach.

Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312

Otrzymamy prawie 3 mln zł z Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2020

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 17 kwietnia 2020

Wojewoda Kujawsko – Pomorski ogłosił wyniki naboru wniosków o dofinansowanie inwestycji drogowych planowanych do realizacji w ramach Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2020. Wśród zadań gminnych, które zostały zakwalifikowane do dofinansowania środkami z FDS jest inwestycja Gminy Lubień Kujawski dotycząca przebudowy dróg gminnych nr 191410C Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina, nr 191414C Beszyn – Gagowy Wieś oraz nr 191475C Gagowy Wieś – Kanibród. Kwota przyznanego wsparcia wynosi prawie 3 mln. zł. i stanowi 60% wartości całkowitej zadania. W ramach planowanej do realizacji w bieżącym roku inwestycji przebudowane będą drogi gminne Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina o długości 3,8 km, Beszyn – Gagowy Wieś o długości 1,3 km oraz Kanibród – Gagowy Wieś o długości 1 km. Łącznie w ramach jednego zadania przebudowanych zostanie ponad 6 km dróg gminnych oraz wybudowany chodnik o długości 0,5 km przy drodze Kanibród – Gagowy Wieś.

Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312

Wiosenne remonty w remizach OSP Lubień Kujawski oraz Krzewie

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 8 kwietnia 2020

Poprawa wizerunku budynków remiz gminnych jednostek OSP ciągle pozostaje jednym z priorytetowych zadań gminy. W bieżącym roku w budżecie gminy przewidziano środki na remonty w remizach OSP Lubień Kujawski oraz Krzewie. W Lubieniu Kujawskim w ramach prac remontowych pomalowano salę główną, ułożono płytki w zapleczach socjalnych oraz w korytarzu wejściowym. W Krzewiu wykonywane jest nowe pokrycie dachowe budynku oraz planuje się docieplenie ścian zewnętrznych. Zadania realizowane są w systemie gospodarczym a część prac wykonują sami strażacy ochotnicy. Ponadto na dachach remiz OSP Lubień Kujawski oraz Krzewie w bieżącym roku przewidziano montaż instalacji fotowoltaicznych przeznaczonych do produkcji energii elektrycznej. Na montaż instalacji gmina pozyskała środki z Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego.

Przypomnijmy, że w ubiegłych latach także z dotacji unijnej wykonano instalacje fotowoltaiczne na budynkach remiz OSP Bilno, Kanibród, Kłóbka oraz Morzyce.

Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312

Gmina Lubień Kujawski otrzyma 60 tys. złotych na zakup sprzętu umożliwiającego realizację zdalnych lekcji

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 3 kwietnia 2020

Gmina Lubień Kujawski w ramach projektu realizowanego przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa otrzyma 60 tys. zł. na zakup 30 laptopów dla uczniów, którzy nie posiadają sprzętu umożliwiającego im realizację zdalnych lekcji. Sprzęt, który trafił już do gminy ma być wypożyczany uczniom za pośrednictwem szkół. Projekt jest odpowiedzią na obecną sytuację szkolnictwa, związaną z wprowadzeniem stanu epidemii, spowodowanym zakażeniami koronawirusem. Zamknięcie placówek oświatowych na wiele tygodni wymusiło nowe standardy prowadzenia zajęć edukacyjnych. Uczniowie zamiast w szkolnych ławkach zasiadają przed monitorami komputerów. Program #zdalnaszkola realizowany jest ze środków Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.


Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312

Przetarg na przebudowę dróg gminnych w miejscowościach Wola Dziankowska oraz Dziankówek ogłoszony

Gmina Lubień Kujawski ogłosiła przetarg na przebudowę dróg gminnych w miejscowościach Wola Dziankowska oraz Dziankówek. Wykonawcy zainteresowani udziałem w przetargu swoje oferty mogą składać w siedzibie Urzędu Miejskiego w Lubieniu w terminie do 16 kwietnia br. do godz. 13:00. W ramach inwestycji przebudowany zostanie prawie 800 metrowy odcinek w/w dróg gminnych do granicy gminy z gminą Gostynin. Zadanie jest przewidziane do współfinansowania ze środków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu.

Więcej o ogłoszonym przetargu na BIP Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim

Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312

Poszukujemy wykonawcy remontu „Szubienicy” wraz z zagospodarowaniem terenu w miejscowości Kamienna

Gmina Lubień Kujawski ogłosiła przetarg na wykonanie prac związanych z remontem „Szubienicy” wraz z zagospodarowaniem terenu w miejscowości Kamienna. Zadanie ma być realizowane w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2014 – 2020 Stowarzyszenia Lokalnej Grupy Działania Dorzecza Zgłowiączki. Na realizację inwestycji gmina otrzymała ponad milion złotych co stanowi 95% kosztów planowanego do realizacji zadania. W ramach inwestycji planuje się w bieżącym roku remont budynku tzw. „Szubienicy” oraz budowę na działce gminnej siłowni zewnętrznej, placu zabaw oraz boiska o nawierzchni syntetycznej.

Przypomnijmy, że w 2016 roku Agencja Nieruchomości Rolnych w Warszawie przekazała nieodpłatnie Gminie Lubień Kujawski nieruchomość zabudowaną w miejscowości Kamienna. W skład nieruchomości wchodzi budynek tzw. szubienicy oraz działka o powierzchni ok. pół hektara. Tym samym zakończono wieloletnie starania gminy o przejęcie nieruchomości wykorzystywanej przez lokalną społeczność na cele kulturalne. Przejecie nieruchomości było możliwe dzięki przychylności konserwatora zabytków, który zezwolił na wydzielenie przekazywanej działki z całości parku w Kamiennej oraz przychylności kierownictwa Agencja Nieruchomości Rolnych w Warszawie.

Więcej o ogłoszonym przetargu na BIP Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim

Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312

Trwają prace przy gazyfikacji strefy przemysłowej w Lubieniu Kujawskim

Trwają prace przy gazyfikacji strefy przemysłowej w Lubieniu Kujawskim. Prace związane z gazyfikacją realizuje firma Novatek Green Energy Sp. z o.o., która w 2019 roku nabyła od gminy nieruchomość gruntową w obszarze strefy z przeznaczeniem pod budowę stacji redystrybucji gazu. Prace, które rozpoczęto już w 2019 roku to kolejny krok w kierunku gazyfikacji obszaru inwestycyjnego oraz miasta Lubień Kujawski. Firma zgodnie z planami rozpoczęła budowę sieci gazowej w ubiegłym roku i planuje zakończyć budowę stacji redystrybucji oraz ok 7 km sieci w bieżącym roku. Siec gazowa docelowo obejmie obszar byłego lotniska oraz miasto Lubień Kujawski. Pierwszą firmą w strefie przemysłowej, do której wykonane jest już przyłącze gazowe jest firma POLMAIS Sp. j..

Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312
1 10 11 12 13

Rusza nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej dla Kół Gospodyń Wiejskich na 2023 rok

Od 3 kwietnia br. ruszył nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa na realizację celów statutowych Kół Gospodyń Wiejskich.

Pomoc finansowa skierowana jest do wszystkich Kół Gospodyń Wiejskich zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Kół Gospodyń Wiejskich prowadzonym przez Agencję Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa, w którym aktualnie znajduje się już 12,5 tys. tych organizacji.

Koła Gospodyń Wiejskich mogą ubiegać się o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa raz w roku.

W 2023 roku kwoty pomocy finansowej zostały zwiększone o 3 tys. zł i wynoszą:

  • 8 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących do 30 członków,
  • 9 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących od 31 do 75 członków,
  • 10 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących ponad 75 członków.

Pomoc finansowa powinna być przeznaczona na realizację celów statutowych Koła Gospodyń Wiejskich, związanych w szczególności z:

  • prowadzeniem działalności społeczno-wychowawczej i oświatowo-kulturalnej w środowiskach wiejskich;
  • prowadzeniem działalności na rzecz wszechstronnego rozwoju obszarów wiejskich;
  • wsparciem rozwoju przedsiębiorczości kobiet;
  • inicjowaniem i prowadzeniem działań na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi;
  • upowszechnianiem i rozwijaniem form współdziałania, gospodarowania i racjonalnych metod prowadzenia gospodarstw domowych;
  • reprezentowaniem interesów środowiska kobiet wiejskich wobec organów administracji publicznej;
  • rozwijaniem kultury ludowej, w tym w szczególności kulturę lokalną i regionalną.

Pomoc jest przyznawana do wyczerpania środków finansowych na ten cel, zgodnie z kolejnością złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku, jednakże nie dłużej niż do 30 września br. 

Wnioski o przyznanie pomocy finansowej należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na siedzibę koła, na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Źródło: gov.pl

Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312

Bitwa regionów – Konkurs Kulinarny dla Kół Gospodyń Wiejskich

Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312

Konkurs AGRO-wczasy

Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa rozpoczęła nabór wniosków o pomoc finansową dla producentów pszenicy lub kukurydzy, którzy ponieśli straty spowodowane agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę.

O wsparcie mogą ubiegać się rolnicy, którzy:

  1. mają nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności;
  2. działają jako mikro-, małe albo średnie przedsiębiorstwo;
  3. w wyniku agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę ponieśli dodatkowe koszty ze względu na brak stabilizacji na rynku pszenicy lub kukurydzy;
  4. w 2022 r. złożyli wniosek o przyznanie płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego.

Wnioski można składać do 30 czerwca 2023 r. w biurach powiatowych ARiMRwłaściwych ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego. Można to zrobić:

  • bezpośrednio w kancelarii biura powiatowego;
  • za pośrednictwem platformy ePUAP;
  • za pośrednictwem usługi mObywatel na stronie gov.pl;
  • rejestrowaną przesyłką pocztową.

Do wniosku należy dołączyć kopie faktur VAT lub ich duplikaty potwierdzające sprzedaż pszenicy lub kukurydzy w okresie od 15 grudnia 2022 r. do 31 maja 2023 r. podmiotom prowadzącym działalność w zakresie obrotu, skupu lub przetwórstwa zbóż.

Więcej informacji oraz formularz wniosku – otwórz

Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312

Nabór wniosków o dofinansowanie w ramach 3 interwencji pszczelarskich finansowanych z budżetu Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 został przedłużony do 24 kwietnia 2023 r. Dokumenty przyjmowane są jedynie za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR (PUE). Dotychczas złożono 1274 wnioski na kwotę 6,65 mln zł.

Wspieranie modernizacji gospodarstw pasiecznych

O to dofinansowanie mogą się ubiegać: pszczelarze, producenci produktów pszczelich i organizacje pszczelarskie (w imieniu hodowców). Refundacji podlega do 60 proc. kosztów netto zakupu nowego sprzętu pszczelarskiego, maszyn i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby gospodarki pasiecznej, m.in. miodarek, odstojników, wialni do pyłku, czy uli lub ich elementów. Maksymalna wysokość pomocy przekazanej beneficjentowi w okresie roku pszczelarskiego nie może przekroczyć 100 zł w przeliczeniu na jeden posiadany pień pszczeli i łącznie nie może wynieść więcej niż 15 000 zł. Przy czym organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych kosztów bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem (kwota ta nie może przekraczać 65 zł w przeliczeniu na pszczelarza).

Wspieranie walki z warrozą produktami leczniczymi

Pomoc ta przysługuje z kolei wyłącznie zrzeszeniom pszczelarskim, które mogą ją otrzymać na zakup warrozobójczych produktów leczniczych – nie tylko weterynaryjnych, lecz także tych zawierających substancje czynne dopuszczone do stosowania w gospodarstwach ekologicznych. Zwrotowi podlega do 90 proc. kosztów netto zakupu tych lekarstw. Należy zaznaczyć, że można ubiegać się także o refundację udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego pszczelarzom (kwota ta nie może przekraczać 30 zł w przeliczeniu na hodowcę).

Pomoc na odbudowę i poprawę wartości użytkowej pszczół

Również w ramach tej interwencji wnioski o wsparcie mogą składać wyłącznie organizacje pszczelarskie. Dofinansowaniem objęty jest zakup: matek pszczelich, pochodzących z linii hodowlanych, dla których prowadzone są księgi lub rejestry; odkładów lub pakietów pszczelich z matkami pochodzącymi z linii hodowlanych; a także odkładów lub pakietów pszczelich od producentów, którzy uzyskali rekomendację związków lub zrzeszeń pszczelarzy. Refundacji podlega do 70 proc. kosztów netto, a roczna kwota pomocy dla beneficjenta nie może przekroczyć 10 000 zł. Również w tym przypadku organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu – to również maksymalnie 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem pszczelarzom (ta kwota w przeliczeniu na pszczelarza nie może przekraczać 30 zł). Producenci matek, pakietów i odkładów pszczelich, którzy chcą uczestniczyć w realizacji tej interwencji zobowiązani są dostarczyć do Centrali ARiMR (Departament Rynków Rolnych ARiMR, ul. Poleczki 33, 02-822 Warszawa) wystawione w 2023 r. oryginalne zaświadczenia weterynaryjne o zdrowotności rodzin pszczelich. Lista takich producentów, u których można dokonać objętych refundacją zakupów została opublikowana pod linkiem: https://www.gov.pl/web/arimr/rok-pszczelarski-2023. Tam również zamieszczono więcej informacji na temat tych interwencji.

Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312

Zmiany w płatnościach bezpośrednich w 2023 r. (ekoschematów). Zapraszamy na spotkanie.

Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312

Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego we Włocławku – Dyżury

Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312

Możliwość składania wniosków – “Pomoc dla rolników szczególnie dotkniętych wpływem rosyjskiej inwazji na Ukrainę”

Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312

Możliwość składania wniosków – „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej”

Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 2 stycznia 2023 r. do dnia 29 grudnia 2023 r.

Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 1 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014– 2020 (Dz. U. z 2022 r. poz. 280), zwane dalej: „rozporządzeniem”.

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312

Możliwość składania wniosków – “Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej”

Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 28 grudnia 2022 r.  do dnia 24 lutego 2023 r.

Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020
(Dz. U. z 2020 r. poz. 223 z późn. zm.) dalej: rozporządzenie, którego treść dostępna jest na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi https://www.gov.pl/rolnictwo oraz Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) https://www.gov.pl/arimr.

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312
1 2 3 4 5
Wszystkie odsłony: 1164449 , odsłony dziś: 312
Zamknij