Kolonie w górach (dla dzieci rolników)

Unia Europejska otwiera dialog z rolnikami

Marszałek Piotr Całbecki uczestniczył dziś w Brukseli w odbywającej się z inicjatywy Komisji Europejskiej konferencji na temat przyszłości unijnej wspólnej polityki rolnej i sektora rolno-spożywczego. Debatę publiczną na ten temat śledzimy z uwagą, bo przyszłość tego segmentu gospodarki to nie tylko sprawa wsi. Dotyczy nas wszystkich – zarówno producentów, jak i konsumentów, na równi polityków i rządzących. Gospodarz naszego województwa zaapelował do unijnych polityków o poparcie koncepcji włączenia regionów do odpowiedzialności za kreowanie i wdrażanie rozwiązań dla rolnictwa.  (Fot. w załączniku: Mieszko Matusiak/UMWKP)

W konferencji, którą otworzyło wystąpienie przewodniczącej KE Ursuli von der Leyen, uczestniczą m.in. ministrowie rolnictwa krajów Wspólnoty, eksperci akademiccy, członkowie Parlamentu Europejskiego i Europejskiego Komitetu Reginów oraz przedstawiciele zajmujących się tą problematyką think-tanków, a także reprezentanci organizacji rolniczych, producenckich i konsumenckich, wiejskich społeczności lokalnych oraz organizacji społeczeństwa obywatelskiego.

Zwracając się do obecnych przewodnicząca KE podkreśliła, że nowe wyznaczniki unijnej polityki wobec sektora żywnościowego zostaną wypracowane w dialogu z kluczowymi interesariuszami, w tym przede wszystkim rolnikami. – To państwo wyznaczą jej kierunki – stwierdziła. Mówiąc o rolniczych postulatach, które z całą pewnością zostaną uwzględnione, wymieniła m.in. uproszczenie procedur i ograniczenie biurokracji przy ubieganiu się o unijne dopłaty, system zachęt zamiast systemu warunków oraz działania na rzecz następstwa pokoleniowego w rolnictwie. 

Unijny komisarz ds. rolnictwa Christophe Hansen, który następnie zabrał głos otwierając pierwszą sesję plenarną konferencji, skupił się m.in. na  warunkach i narzędziach, które powinny zahamować starzenie się i depopulację wsi i skłonić młodych ludzi do podejmowania pracy w rolnictwie. Wśród rozważanych w KE instrumentów są m.in. ułatwione zakupy ziemi pod hodowlę i uprawę, godne dochody i dobre warunki życia na wsi, wysokiej klasy infrastruktura. – Europa nie może już utracić ani jednego gospodarstwa, ani kawałka ziemi rolniczej – podkreślił. Dodał, że konieczne jest odbudowanie hodowli (produkcja mięsa była w ostatnim czasie w wielu krajach UE ograniczana, pogłowie zwierząt hodowlanych spadło w niektórych z nich nawet o 8 proc. ), a rolnicze dopłaty bezpośrednie pozostaną jednym z podstawowych instrumentów wspólnej polityki rolnej.

– Rolnicy potrzebują pewności w tych niepewnych czasach – mówił polski minister rolnictwa Czesław Siekierski. W swoim wystąpieniu skupił się na pozytywnych zmianach w podejściu do przyszłości wspólnej polityki rolnej, widocznych w tembrze wypowiedzi komisarza Christophe’a Hansena i przewodniczącej von der Leyen. Chwalił m.in. zapowiedzi silnego dedykowanego budżetu tego segmentu unijnej polityki, dialogu z rolnikami, narzędzi zapewniających godne dochody rolników, instrumentów wsparcia dla sieci krótkich łańcuchów dystrybucji żywności, odbudowy znaczenia hodowli w unijnej produkcji rolnej, wzmocnienia ochrony rynku, wsparcia dla innowacji w rolnictwie.

Marszałek Piotr Całbecki występował podczas konferencji jako przewodniczący komisji NAT w Europejskim Komitecie Regionów i sprawozdawca opracowanej przez KR z własnej inicjatywy opinii na temat przyszłości rolnictwa w Europie.   

– Dziękuję, że możemy kontynuować debatę na ten temat. Z satysfakcją mogę stwierdzić, że KE poważnie wzięła pod uwagę postulaty zawarte w naszej opinii – widać to w wypowiedziach pani przewodniczącej KE i komisarza Hansena. Zawarliśmy w tym dokumencie wszystkie istotne kwestie – w tym bezpieczeństwo żywnościowe, odporność na kryzysy, kwestię dopłat (z sugestią, że system dopłat powinien mieć mechanizm chroniący mniejsze gospodarstwa), gwarantowane minimum dochodowe dla rodzin rolniczych – mówił gospodarz naszego województwa, który w konkluzji swojego wystąpienia zaapelował o poparcie dla koncepcji włączenia władz regionalnych w państwach członkowskich w proces kształtowania i wdrażania unijnej polityki rolnej w przyszłości.    

Dzisiejsza konferencja była pierwszą z europejskich debat na temat przyszłości wsi, rolnictwa i produkcji żywności na Starym Kontynencie. Ich efektem będzie wypracowanie polityki w tej dziedzinie, która zapewni Europie bezpieczeństwo żywnościowe i wyeliminuje osie konfliktów na linii Bruksela-rolnicy. 

Beata Krzemińska
rzecznik prasowa Urzędu Marszałkowskiego
8 maja 2025 r.

Zespół Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim okiem drona

Wypłata stypendium o charakterze socjalnym

Informujemy, że wypłata stypendium o charakterze socjalnym za styczeń, luty i marzec br. odbędzie się w dniu 8 maja 2025r. (czwartek) na wskazany we wniosku numer konta bankowego. 

Poświęcono nowy krzyż w miejscowości Stępka

W dniu 1 maja br. w miejscowości Stępka poświęcono nowy krzyż. Ceremonii poświecenia krzyża dokonał Proboszcz Parafii Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim ks. Dariusz Sieczkowski w asyście Wikariusza ks. Łukasza Kołodziejczaka. Nowy krzyż powstał z inicjatywy mieszkańców sołectwa wspieranej aktywnie przez Sołtysa Jerzego Domowicza. W uroczystości udział wziął m.in. Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Jakub Lach.  Przydrożne krzyże stanowią trwały element polskiego krajobrazu, stanowiąc jego niezaprzeczalną ozdobę. Są znakiem wiary przodków, elementem kultury i wierności tradycji. Często są świadkami historii ziem, świadectwem szczególnych wydarzeń. Krzyże w polskiej tradycji stawiano w miejscach ważnych, znaczących dla ludzi przy kościele, w centrum osady lub na wsi wyznaczając w ten sposób ich punkt centralny, na początku lub na końcu zabudowań wsi wytyczając jej granice. Na rozstajnych drogach, gdzie żegnano odchodzących.

Galeria wybranych przydrożnych krzyży gminy Lubień Kujawski 

eROBOCZE SHOW w Lubieniu Kujawskim

Wakacyjne turnusy rehabilitacyjne dla dzieci

Czy Twoje dziecko ma problemy z układem oddechowym? Czy boryka się z wadą postawy lub inną chorobą układu ruchu? Potrzebuje wsparcia w powrocie do zdrowia?

KRUS od lat wspiera najmłodszych ubezpieczonych w uzyskaniu pełni zdrowia i jak co roku w okresie letnich wakacji zorganizuje bezpłatne turnusy rehabilitacyjne dla dzieci rolników ubezpieczonych w KRUS.

21-dniowe turnusy odbędą się w Centrach Rehabilitacji Rolników KRUS w terminach:

  • Horyniec-Zdrój: 29.06-19.07 oraz 20.07-09.08.2025 r.
  • Iwonicz-Zdrój: 16.07-05.08 oraz 06.08_26.08.2025 r.
  • Jedlec: 07.07-27.07 oraz 28.07-17.08.2025 r.
  • Szklarska Poręba:20.07-09.08.2025 r.
  • Świnoujście: 11.08-31.08.2025 r.

Z turnusów mogą skorzystać urodzone pomiędzy 2010 a 2018 rokiem:

dzieci własne, dzieci drugiego małżonka oraz dzieci przysposobione, przyjęte na wychowanie i utrzymanie przed osiągnięciem pełnoletności – także w ramach rodziny zastępczej – wnuki, rodzeństwo i inne dzieci.

Warunkiem jest ubezpieczenie przynajmniej jednego z rodziców lub opiekuna prawnego w KRUS.

Aby skorzystać z turnusu, trzeba we właściwej ze względu ma miejsce zamieszkania rodzica placówce terenowej lub oddziale regionalnym KRUS złożyć:

  • wypełniony przez lekarza POZ bądź lekarza specjalistę wniosek o rehabilitację leczniczą/turnus regeneracyjny,
  • formularz z dodatkową informacją o stanie zdrowia dziecka,
  • formularz dotyczący informacji podawanych w przypadku pozyskiwania danych osobowych od osoby, której danej dotyczą,
  • oświadczenia rodzica/opiekuna dotyczącego zgody na udzielenie wszelkiej pomocy przedmedycznej i medycznej w sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia dziecka w trakcie podróży na turnus rehabilitacyjny do CRR KRUS oraz w drodze powrotnej.

UWAGA!

Druki formularzy można pobrać w Oddziale Regionalnymi Placówkach Terenowych KRUS lub ze strony internetowej KRUS.

Skierowanie dziecka na turnus rehabilitacyjny będzie możliwe po pozytywnej kwalifikacji wniosku dokonanej przez regionalnego inspektora orzecznictwa lekarskiego oddziału lub placówki terenowej KRUS.

Pierwszeństwo w skierowaniu na turnusy rehabilitacyjne mają dzieci, posiadające orzeczenie o niepełnosprawności z zastrzeżeniem, że są zdolne do samoobsługi.

Centra Rehabilitacji Rolników KRUS zapewnią dzieciom całodzienne wyżywienie, całodobową opiekę medyczną oraz indywidualny program rehabilitacyjny. Opieką nad dziećmi zajmie się wykwalifikowana kadra pedagogiczna.

Szczegółowe informacje dotyczące terminów składania wniosków uzyskają Państwo w Oddziałach Regionalnych i Placówkach Terenowych KRUS

Tata na macierzyńskim

Z zasiłku macierzyńskiego korzysta coraz więcej ojców-rolników! Ponad TYSIĄC rolników skorzystało w ubiegłym roku z urlopu macierzyńskiego dla ojców – wynika z danych Biura Statystyki Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.

– Chcemy przypomnieć i zachęcać rolników do korzystania z tego świadczenia. Nie ma znaczenia, czy matka dziecka jest ubezpieczona w KRUS, czy w ZUS. Ojciec może przejść na taki urlop po zakończeniu opieki nad niemowlęciem przez jego mamę. Jeśli kobieta jest ubezpieczona w ZUS, musi dostarczyć nam odpowiednie zaświadczenie, a gdy w KRUS – wówczas nic nie musi robić – mówi Iwona Kaszuba, dyrektor Biura Świadczeń KRUS.

  • zasiłek macierzyński dla ojca dziecka, potocznie zwany urlopem tacierzyńskim, rolnicy ubezpieczeni w KRUS mogą ubiegać się od kwietnia 2023 roku.
  • Takie świadczenie przysługuje ojcu, o ile matka była uprawniona do zasiłku macierzyńskiego.
  • Zasiłek jest wypłacany rolnikowi jako kontynuacja przyznanego wcześniej zasiłku macierzyńskiego kobiecie.
  • Należy się on ojcu dziecka, kiedy matka skróci okres pobierania zasiłku macierzyńskiego, po wykorzystaniu przez nią tego świadczenia przez co najmniej 14 tygodni od dnia urodzenia dziecka, a także w sytuacji śmierci matki dziecka czy porzucenia dziecka przez matkę.

Jak wynika z danych Biura Statystyki Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, w 2023 roku z urlopu macierzyńskiego dla ojców skorzystało 686 rolników. W roku 2024 było ich już 1207, z czego od maja do grudnia – 857.

Prawo do tzw. zasiłku tacierzyńskiego przysługuje ojcu nie tylko na dzieci biologiczne, ale również z tytułu przysposobienia bądź przyjęcia dziecka na wychowanie, w sprawie którego wydane zostało postanowienie sądu opiekuńczego o przysposobieniu rodzinie, nie dłużej niż do ukończenia przez dziecko 14. roku życia.

Zasiłek macierzyński ojcu dziecka będzie przysługiwał, jeżeli odpowiedni wniosek zostanie złożony w terminie trzech miesięcy, licząc od dnia zaprzestania pobierania zasiłku macierzyńskiego przez matkę.

Podstawą do rozpatrzenia uprawnień do zasiłku macierzyńskiego dla ojca dziecka jest wniosek na druku KRUS SR-24B/04/2023 (dostępny na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/krus/formularze-i-wnioski—świadczenia) złożony do jednostki organizacyjnej KRUS lub za pośrednictwem poczty albo pocztą elektroniczną, przez platformę e-PUAP lub eKRUS).

A w przypadku przyjęcia dziecka na wychowanie i wystąpienia do sądu z wnioskiem o przysposobienie – prawomocne postanowienie sądu opiekuńczego o przysposobieniu dziecka rodzinie (jeżeli nie zostało dostarczone do KRUS).

Zasiłek macierzyński dla ojca ma wysokość 1000 zł miesięcznie. Kwotę świadczenia za niepełny miesiąc ustala się proporcjonalnie do liczby dni w tym miesiącu.

Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne: przedłużamy termin zgłoszeń do 8 maja!

Nasz konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne trwa. Z powodu licznych próśb musimy wydłużyć termin zgłaszania gospodarstw przez rolników, by każdy miał równą szansę udziału w tym wydarzeniu.

Rolnicy mogą zgłaszać swoje gospodarstwa do 8 maja. Etap wojewódzki zakończy się 27 czerwca.

Głównym celem konkursu jest promocja zasad ochrony zdrowia i życia w gospodarstwie rolnym.

Warunki uczestnictwa są proste. 

  • Ty albo jeden z właścicieli gospodarstwa musicie być ubezpieczeni w KRUS
  • zgłaszasz do placówki terenowej lub oddziału regionalnego KRUS swój udział poprzez formularz zgłoszeniowy
  • musisz tego dokonać w nieprzekraczalnym terminie 8 maja 2025 roku!  

Wszystkie informacje o konkursie znajdziesz tu: www.gov.pl/web/krus/xxii-ogolnokrajowy-konkurs-bezpieczne-gospodarstwo-rolne2 oraz w placówkach terenowych i oddziale KRUS.

Współorganizatorami konkursu KRUS Bezpieczne Gospodarstwo Rolne są: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Państwowa Inspekcja Pracy, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa. 

Partner strategiczny: AGRO Ubezpieczenia – Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych. Patronem medialnym konkursu jest TVP INFO.

W skład komisji konkursowych wchodzą specjaliści z zakresu bhp w rolnictwie reprezentujący Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, Państwową Inspekcję Pracy, Ośrodki Doradztwa Rolniczego, Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Ochotniczą Straż Pożarną i inne instytucje działające w środowisku wiejskim.

W dotychczasowych 21. edycjach Konkursu wzięło udział ponad 24 tysiące gospodarstw indywidualnych.

Ogłoszenie o naborze wniosków 1/2025/EFS+/KS

Numer naboru LGD: 1/2025/EFS+/KS

Typy projektów, które mogą uzyskać dofinansowanie w ramach projektu objętego grantem, to:

Działania na rzecz integracji seniorów, pozwalające uchronić tę grupę społeczną przed izolacją i wykluczeniem społecznym:
a) tworzenie i funkcjonowanie klubów seniora;
b) zajęcia aktywizacyjne prowadzone przez uniwersytety trzeciego wieku;
c) zajęcia aktywizacyjne w gospodarstwach opiekuńczych;

d) uzupełniająco, w ramach klubów seniora oraz gospodarstw opiekuńczych:

inne działania mające na celu wsparcie i integrację osób starszych, uwzględniające

udział rodziny i całego środowiska w tworzeniu lokalnych sieci integracji i

samopomocy obejmujące:
– organizację wydarzeń włączających środowisko lokalne w problemy osób starszych: np. dnia sąsiada, pikników i wigilii sąsiedzkich;
 – spotkania o charakterze międzypokoleniowym, np. z młodzieżą szkolną lub grupami przedszkolnymi, mające na celu wymianę doświadczeń, wzajemną edukację i pomoc;
 – spotkania klubów wolontariackich, których celem jest pomoc osobom starszym i samopomoc, w tym organizacja banków wolnego czasu;
– akcje proekologiczne organizowane wspólnie z młodzieżą zwiększające udział młodych i starszych w kształtowaniu środowiska życia, estetyki dzielnicy, osiedla;
– przedstawienia grup teatralnych, zespołów pieśni i tańca z klubów seniora w szkole/przedszkolu lub odwiedziny grup przedszkolnych/szkolnych/ognisk kulturalnych w klubie seniora. (zgodnie z LSR/SzOOP)

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki

informuje o możliwości składania wniosków o powierzenie grantu w ramach

Strategii Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność na lata 2021-2027.

Cel 2 LSR: Wsparcie aktywizacji oraz nabywania kompetencji wśród mieszkańców obszaru LSR.

Przedsięwzięcie 2: Działania w zakresie wzmocnienia kapitału społecznego na obszarze LGD.

Zakres tematyczny: Wspieranie integracji społecznej seniorów.

Instytucja Zarządzająca programem regionalnym Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027: Zarząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Priorytet FEKP.07 FUNDUSZE EUROPEJSKIE NA ROZWÓJ LOKALNY
CP4 – Europa o silniejszym wymiarze społecznym, bardziej sprzyjająca włączeniu społecznemu i wdrażająca Europejski filar praw socjalnych.

(więcej…)
1 2 3 124

Ogłoszenie – Komisja Oświaty, Kultury i Sportu

Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury i Sportu informuje, że 25.02.2020r. (wtorek) o godzinie 9:00 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Oświaty, Kultury i Sportu. Omawiana tematyka: sprawy bieżące.

Przewodnicząca
Komisji Oświaty, Kultury i Sportu
Wojciechowska Elżbieta

Informacja dla mieszkańców miejscowości Kąty i Kretkowo

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje Mieszkańców miejscowości KĄTY I KRETKOWO, że w dniach 26, 27, 28.02.2020r. (środa, czwartek, piątek) w godzinach od 7:30 do 15:00 nastąpi wymiana wodomierzy.

Uprasza się o pozostanie w tym czasie Mieszkańców w domu.

Ogłoszenie – XIV Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim

Dnia 21 lutego 2020 roku (piątek) o godzinie 10:00 w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim przy ulicy Wojska Polskiego 22 odbędzie się posiedzenie XIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.





I. SPRAWY PORZĄDKOWE

1.Otwarcie XIV Sesji Rady Miejskiej
2.Stwierdzenie quorum
3.Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XIII Sesji Rady Miejskiej
4.Wybór sekretarza obrad
5.Przyjęcie proponowanego porządku obrad    

II. SPRAWY PRZEDMIOTOWE

1. Uchwała w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
2. Uchwała w sprawie udzielenia dotacji w roku 2020 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy kościele dla Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Św. Prokopa w Kłóbce.
3. Uchwała w sprawie udzielenia dotacji w roku 2020 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy kościele dla Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim.
4. Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2036.
5. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2020 rok.
6. Uchwała w sprawie określenia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt w Gminie Lubień Kujawski na 2020 rok.
7. Uchwała w sprawie  przyjęcia „Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2023”.
8. Uchwała w sprawie uchwalenia regulaminu targowiska gminnego.
9.Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, warunków i zasad korzystania oraz ustalenia stawek opłat za korzystanie z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Lubień Kujawski.
10. Uchwała w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubień Kujawski.
11. Uchwała w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
12. Uchwała w sprawie Statutu Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim.
13.Uchwała w sprawie szczegółowych warunków(zasad)  przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania.
14. Uchwała w sprawie przyjęcia projektu Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Lubień Kujawski.
15. Uchwała w sprawie przyjęcia planów pracy komisja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim na 2020 rok.
16. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski i udzielenie bonifikaty.
17. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski.
18. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiących własność Gminy Lubień Kujawski.
19. Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
20. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
21. Wolne wnioski.
22. Zakończenie obrad XIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.                     

Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Małachowski

PRZERWA W DOSTAWIE WODY

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje, o przerwie w dostawie wody w dniu 14.02.2020r. (piątek) w godzinach od 9:00 do 12:00 na terenie Lubienia Kujawskiego oraz wsi Kaczawka. Przyczyną jest planowana rozbudowa sieci wodociągowej. Przepraszamy za ewentualne utrudnienia.

Ostrzeżenie meteorologiczne – Silny Wiatr

Uwaga!! Pilne

W związku z sygnałami napływającymi od mieszkańców, na terenie gminy firma sprzedająca czujniki gazu i dymu podaje się za przedstawicieli Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim. Jest to informacja nieprawdziwa. Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności.

1 4 5 6

Pierwsze zbiorniki gazu w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim

Trwają prace związane z budową stacji redystrybucji gazu oraz gazyfikacją strefy przemysłowej w Lubieniu Kujawskim. Zadanie realizuje firma Novatek Green Energy Sp. z o.o., która w 2019 roku nabyła od gminy nieruchomość gruntową w obszarze strefy z przeznaczeniem pod budowę stacji redystrybucji gazu. Prace, które rozpoczęto już w 2019 roku to kolejny krok w kierunku gazyfikacji obszaru inwestycyjnego oraz miasta Lubień Kujawski. Firma zgodnie z planami rozpoczęła budowę sieci gazowej w ubiegłym roku i planuje zakończyć budowę stacji redystrybucji oraz ok 7 km sieci w bieżącym roku. Siec gazowa docelowo obejmie obszar byłego lotniska oraz miasto Lubień Kujawski. Obecnie trwają prace związane z budową stacji redystrybucji gazu oraz budową sieci gazu.

Budynek dawnej piekarni w Lubieniu Kujawskim będzie miał nową funkcję

Trwają prace związane ze zmianą sposobu użytkowania budynku dawnej piekarni w Lubieniu Kujawskim. Prace realizuje nowy właściciel obiektu firma APICOM z Lubienia Kujawskiego, która kupiła budynek w 2019 roku od dotychczasowego właściciela tj. Gminnej Spółdzielni Samopomoc Chłopska. Obiekt, który wybudowany został w 1981 roku do 2004 roku pełnił funkcję piekarni, a od 2005 roku budynek wykorzystywano głownie na cele magazynowe.  Nowi właściciele obiektu planują umieszczenie w nim zakładu przetwórstwa miodu oraz sklepu z artykułami pszczelarskimi. 

Nowe targowisko ma już pół roku

Od ponad pół roku korzystamy z nowego targowiska gminnego położonego w miejscowości Kaliska. Obiekt o wartości 1,8 mln zł. netto został wybudowany przy współudziale środków Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014 – 2020 w kwocie 1 mln zł. Targowisko zostało wyposażone w zadaszone miejsca handlowe, pomieszczenia socjalne, monitoring, oświetlenie oraz utwardzony parking. Opłaty handlowe na nowym targowisku pozostały niezmienne i wynoszą odpowiednio 5, 10 i 20 zł w zależności od zajmowanej powierzchni. Parking dla osób odwiedzających targowisko jest bezpłatny. Nowością na targowisku jest możliwość stałej rezerwacji/dzierżawy miejsca handlowego z czego korzysta ponad czterdzieści podmiotów sprzedających.  

Powstają nowe alejki na skwerku przy fontannie miejskiej

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 30 kwietnia 2020

Trwają prace brukarskie związane z wykonaniem nowych alejek na skwerku przy fontannie miejskiej w Lubieniu Kujawskim. Poprawa estetyki miasta to jeden z priorytetów, który został zaplanowany do realizacji już w ubiegłych latach podczas spotkań konsultacyjnych z mieszkańcami miasta. W działania na rzecz poprawy estetyki miasta corocznie angażowane są m.in. środki funduszu sołeckiego Miasta Lubień Kujawski o przeznaczeniu, których decydują sami mieszkańcy. W ubiegłych latach z funduszu sołeckiego w mieście sfinansowano m.in. wykonanie fontanny miejskiej, zakup koszy i stojaków na rowery, zakup materiałów brukarskich. W 2020 r. w mieście zaplanowano poprawę zagospodarowania terenów zielonych

Przebudowa ulic Słonecznej i Cichej w miejscowości Kaliska

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 23 kwietnia 2020

Trwają prace budowlane związane z przebudową ulic Słonecznej i Cichej w miejscowości Kaliska. W ramach inwestycji przebudowane zostaną w/w ulice gminne o łącznej długości 550 m wraz z budową chodników, oznakowania poziomego oraz pionowego. Wykonawcą zadania o wartości 953 tys. zł jest Włocławskie Przedsiębiorstwo robót Drogowych z Kruszyna. Na realizację inwestycji gmina otrzymała 50% dofinansowanie z Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2019. Umowny termin zakończenia prac na zadaniu upływa 5 sierpnia br. natomiast Wykonawca deklaruje zakończenie prac do końca maja br.  

Z funduszu sołeckiego powstaje nowa nawierzchnia na placu manewrowym przy dworcu PKP w Kaliskch

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 21 kwietnia 2020

Rozpoczęto prace związane z wykonaniem nowej nawierzchni placu manewrowego przy dworcu PKP w Kaliskach. W ramach zadania wykonawca tj. Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Kutna wykona nową nawierzchnie asfaltową placu manewrowego przy dworcu PKP na powierzchni ok. 700 m2. Zadanie realizowane jest realizowane ze środków funduszu sołeckiego sołectwa Kaliska przewidzianych na 2020 rok. Remont nawierzchni jest przeprowadzony na działce, którą gmina nieodpłatne przejęła od Polskich Kolei Państwowych S.A. Przypomnijmy, że w poprzednich latach także w ramach środków funduszu sołckiego gmina w porozumieniu z PKP wykonała remont nawierzchni drogi dojazdowej do dworca wraz z chodnikiem. Nawierzchnia drogi oraz chodnik wymagały naprawy z uwagi na bardzo zły stan techniczny. Nowa infrastruktura drogowa w znaczący sposób podniosła komfort użytkowników w szczególności osób dojeżdżających do dworca PKP w Kaliskach.

Otrzymamy prawie 3 mln zł z Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2020

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 17 kwietnia 2020

Wojewoda Kujawsko – Pomorski ogłosił wyniki naboru wniosków o dofinansowanie inwestycji drogowych planowanych do realizacji w ramach Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2020. Wśród zadań gminnych, które zostały zakwalifikowane do dofinansowania środkami z FDS jest inwestycja Gminy Lubień Kujawski dotycząca przebudowy dróg gminnych nr 191410C Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina, nr 191414C Beszyn – Gagowy Wieś oraz nr 191475C Gagowy Wieś – Kanibród. Kwota przyznanego wsparcia wynosi prawie 3 mln. zł. i stanowi 60% wartości całkowitej zadania. W ramach planowanej do realizacji w bieżącym roku inwestycji przebudowane będą drogi gminne Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina o długości 3,8 km, Beszyn – Gagowy Wieś o długości 1,3 km oraz Kanibród – Gagowy Wieś o długości 1 km. Łącznie w ramach jednego zadania przebudowanych zostanie ponad 6 km dróg gminnych oraz wybudowany chodnik o długości 0,5 km przy drodze Kanibród – Gagowy Wieś.

Wiosenne remonty w remizach OSP Lubień Kujawski oraz Krzewie

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 8 kwietnia 2020

Poprawa wizerunku budynków remiz gminnych jednostek OSP ciągle pozostaje jednym z priorytetowych zadań gminy. W bieżącym roku w budżecie gminy przewidziano środki na remonty w remizach OSP Lubień Kujawski oraz Krzewie. W Lubieniu Kujawskim w ramach prac remontowych pomalowano salę główną, ułożono płytki w zapleczach socjalnych oraz w korytarzu wejściowym. W Krzewiu wykonywane jest nowe pokrycie dachowe budynku oraz planuje się docieplenie ścian zewnętrznych. Zadania realizowane są w systemie gospodarczym a część prac wykonują sami strażacy ochotnicy. Ponadto na dachach remiz OSP Lubień Kujawski oraz Krzewie w bieżącym roku przewidziano montaż instalacji fotowoltaicznych przeznaczonych do produkcji energii elektrycznej. Na montaż instalacji gmina pozyskała środki z Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego.

Przypomnijmy, że w ubiegłych latach także z dotacji unijnej wykonano instalacje fotowoltaiczne na budynkach remiz OSP Bilno, Kanibród, Kłóbka oraz Morzyce.

Gmina Lubień Kujawski otrzyma 60 tys. złotych na zakup sprzętu umożliwiającego realizację zdalnych lekcji

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 3 kwietnia 2020

Gmina Lubień Kujawski w ramach projektu realizowanego przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa otrzyma 60 tys. zł. na zakup 30 laptopów dla uczniów, którzy nie posiadają sprzętu umożliwiającego im realizację zdalnych lekcji. Sprzęt, który trafił już do gminy ma być wypożyczany uczniom za pośrednictwem szkół. Projekt jest odpowiedzią na obecną sytuację szkolnictwa, związaną z wprowadzeniem stanu epidemii, spowodowanym zakażeniami koronawirusem. Zamknięcie placówek oświatowych na wiele tygodni wymusiło nowe standardy prowadzenia zajęć edukacyjnych. Uczniowie zamiast w szkolnych ławkach zasiadają przed monitorami komputerów. Program #zdalnaszkola realizowany jest ze środków Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.


Przetarg na przebudowę dróg gminnych w miejscowościach Wola Dziankowska oraz Dziankówek ogłoszony

Gmina Lubień Kujawski ogłosiła przetarg na przebudowę dróg gminnych w miejscowościach Wola Dziankowska oraz Dziankówek. Wykonawcy zainteresowani udziałem w przetargu swoje oferty mogą składać w siedzibie Urzędu Miejskiego w Lubieniu w terminie do 16 kwietnia br. do godz. 13:00. W ramach inwestycji przebudowany zostanie prawie 800 metrowy odcinek w/w dróg gminnych do granicy gminy z gminą Gostynin. Zadanie jest przewidziane do współfinansowania ze środków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu.

Więcej o ogłoszonym przetargu na BIP Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim

1 11 12 13 14

Od 1 sierpnia 2023 r. strona internetowa KRUS dostępna na platformie GOV.PL

Od 1 sierpnia 2023 r. portal KRUS dołącza do rządowej platformy gov.pl. Strona internetowa Kasy dostępna będzie pod adresem www.gov.pl/krus. Na nowej witrynie internetowej rolnicy znajdą wszystkie dotychczasowe informacje z zakresu zabezpieczenia społecznego rolników.

Dzięki stronie Kasy na platformie gov.pl rolnicy będą mieli dostęp do jednolitych i ustandaryzowanych informacji oraz e-usług w jednym miejscu. Tak jak dotychczas w serwisie Kasy dostępne będą informacje z zakresu m.in. ubezpieczenia społecznego rolników, świadczeń, prewencji wypadkowej, rehabilitacji leczniczej, czy orzecznictwa lekarskiego. Rolnicy pobiorą wszystkie niezbędne wnioski i formularze. 

Wraz z uruchomieniem portalu www.gov.pl/krus strona internetowa KRUS pod dotychczasowym adresem – www.krus.gov.pl – przestanie być dostępna.

 Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy

Program Czyste Sołectwo

Wnioski o szacowanie strat suszowych

W związku z objęciem terenu GMINY LUBIEŃ KUJAWSKI niekorzystnym zjawiskiem atmosferycznym jakim jest SUSZA, Burmistrz Lubienia Kujawskiego informuje poszkodowanych rolników o możliwości składania wniosków w celu oszacowania szkód w uprawach. Zależy nam na czasie,  a także aby każdy kto został poszkodowany mógł w terminie złożyć stosowny wniosek i otrzymać protokół, który będzie jednym z dokumentów, który umożliwi Wam uzyskanie pomocy finansowej. Należy go pobrać, uzupełnić i dostarczyć do Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim pokój nr. 17 do dnia 21.07.2023 r.

Proszę pamiętać aby wpisać wszystkie uprawy, które zgłaszaliście Państwo w płatnościach obszarowych do ARiMR, tak aby były one zgodne co do ara. 

Ponadto, informujemy, że producent rolny nadal zobowiązany jest do złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to miało miejsce od 2020 r. za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”, ponieważ metoda ta w połączeniu z najnowocześniejszymi dostępnymi metodami opartymi o system radarów meteorologicznych i teledetekcji satelitarnej oraz szacowaniem strat przez samego rolnika zapewnia największą możliwą dokładność i obiektywność pomiarów.

UWAGA!

Jeżeli Gminna Komisja nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół. Natomiast samo oszacowanie szkód przez Gminną Komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołów.

Druki wniosków można pobrać poniżej lub są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 284 43 52.

Rusza nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej dla Kół Gospodyń Wiejskich na 2023 rok

Od 3 kwietnia br. ruszył nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa na realizację celów statutowych Kół Gospodyń Wiejskich.

Pomoc finansowa skierowana jest do wszystkich Kół Gospodyń Wiejskich zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Kół Gospodyń Wiejskich prowadzonym przez Agencję Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa, w którym aktualnie znajduje się już 12,5 tys. tych organizacji.

Koła Gospodyń Wiejskich mogą ubiegać się o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa raz w roku.

W 2023 roku kwoty pomocy finansowej zostały zwiększone o 3 tys. zł i wynoszą:

  • 8 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących do 30 członków,
  • 9 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących od 31 do 75 członków,
  • 10 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących ponad 75 członków.

Pomoc finansowa powinna być przeznaczona na realizację celów statutowych Koła Gospodyń Wiejskich, związanych w szczególności z:

  • prowadzeniem działalności społeczno-wychowawczej i oświatowo-kulturalnej w środowiskach wiejskich;
  • prowadzeniem działalności na rzecz wszechstronnego rozwoju obszarów wiejskich;
  • wsparciem rozwoju przedsiębiorczości kobiet;
  • inicjowaniem i prowadzeniem działań na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi;
  • upowszechnianiem i rozwijaniem form współdziałania, gospodarowania i racjonalnych metod prowadzenia gospodarstw domowych;
  • reprezentowaniem interesów środowiska kobiet wiejskich wobec organów administracji publicznej;
  • rozwijaniem kultury ludowej, w tym w szczególności kulturę lokalną i regionalną.

Pomoc jest przyznawana do wyczerpania środków finansowych na ten cel, zgodnie z kolejnością złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku, jednakże nie dłużej niż do 30 września br. 

Wnioski o przyznanie pomocy finansowej należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na siedzibę koła, na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Źródło: gov.pl

Bitwa regionów – Konkurs Kulinarny dla Kół Gospodyń Wiejskich

Konkurs AGRO-wczasy

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa rozpoczęła nabór wniosków o pomoc finansową dla producentów pszenicy lub kukurydzy, którzy ponieśli straty spowodowane agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę.

O wsparcie mogą ubiegać się rolnicy, którzy:

  1. mają nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności;
  2. działają jako mikro-, małe albo średnie przedsiębiorstwo;
  3. w wyniku agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę ponieśli dodatkowe koszty ze względu na brak stabilizacji na rynku pszenicy lub kukurydzy;
  4. w 2022 r. złożyli wniosek o przyznanie płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego.

Wnioski można składać do 30 czerwca 2023 r. w biurach powiatowych ARiMRwłaściwych ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego. Można to zrobić:

  • bezpośrednio w kancelarii biura powiatowego;
  • za pośrednictwem platformy ePUAP;
  • za pośrednictwem usługi mObywatel na stronie gov.pl;
  • rejestrowaną przesyłką pocztową.

Do wniosku należy dołączyć kopie faktur VAT lub ich duplikaty potwierdzające sprzedaż pszenicy lub kukurydzy w okresie od 15 grudnia 2022 r. do 31 maja 2023 r. podmiotom prowadzącym działalność w zakresie obrotu, skupu lub przetwórstwa zbóż.

Więcej informacji oraz formularz wniosku – otwórz

Nabór wniosków o dofinansowanie w ramach 3 interwencji pszczelarskich finansowanych z budżetu Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 został przedłużony do 24 kwietnia 2023 r. Dokumenty przyjmowane są jedynie za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR (PUE). Dotychczas złożono 1274 wnioski na kwotę 6,65 mln zł.

Wspieranie modernizacji gospodarstw pasiecznych

O to dofinansowanie mogą się ubiegać: pszczelarze, producenci produktów pszczelich i organizacje pszczelarskie (w imieniu hodowców). Refundacji podlega do 60 proc. kosztów netto zakupu nowego sprzętu pszczelarskiego, maszyn i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby gospodarki pasiecznej, m.in. miodarek, odstojników, wialni do pyłku, czy uli lub ich elementów. Maksymalna wysokość pomocy przekazanej beneficjentowi w okresie roku pszczelarskiego nie może przekroczyć 100 zł w przeliczeniu na jeden posiadany pień pszczeli i łącznie nie może wynieść więcej niż 15 000 zł. Przy czym organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych kosztów bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem (kwota ta nie może przekraczać 65 zł w przeliczeniu na pszczelarza).

Wspieranie walki z warrozą produktami leczniczymi

Pomoc ta przysługuje z kolei wyłącznie zrzeszeniom pszczelarskim, które mogą ją otrzymać na zakup warrozobójczych produktów leczniczych – nie tylko weterynaryjnych, lecz także tych zawierających substancje czynne dopuszczone do stosowania w gospodarstwach ekologicznych. Zwrotowi podlega do 90 proc. kosztów netto zakupu tych lekarstw. Należy zaznaczyć, że można ubiegać się także o refundację udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego pszczelarzom (kwota ta nie może przekraczać 30 zł w przeliczeniu na hodowcę).

Pomoc na odbudowę i poprawę wartości użytkowej pszczół

Również w ramach tej interwencji wnioski o wsparcie mogą składać wyłącznie organizacje pszczelarskie. Dofinansowaniem objęty jest zakup: matek pszczelich, pochodzących z linii hodowlanych, dla których prowadzone są księgi lub rejestry; odkładów lub pakietów pszczelich z matkami pochodzącymi z linii hodowlanych; a także odkładów lub pakietów pszczelich od producentów, którzy uzyskali rekomendację związków lub zrzeszeń pszczelarzy. Refundacji podlega do 70 proc. kosztów netto, a roczna kwota pomocy dla beneficjenta nie może przekroczyć 10 000 zł. Również w tym przypadku organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu – to również maksymalnie 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem pszczelarzom (ta kwota w przeliczeniu na pszczelarza nie może przekraczać 30 zł). Producenci matek, pakietów i odkładów pszczelich, którzy chcą uczestniczyć w realizacji tej interwencji zobowiązani są dostarczyć do Centrali ARiMR (Departament Rynków Rolnych ARiMR, ul. Poleczki 33, 02-822 Warszawa) wystawione w 2023 r. oryginalne zaświadczenia weterynaryjne o zdrowotności rodzin pszczelich. Lista takich producentów, u których można dokonać objętych refundacją zakupów została opublikowana pod linkiem: https://www.gov.pl/web/arimr/rok-pszczelarski-2023. Tam również zamieszczono więcej informacji na temat tych interwencji.

Zmiany w płatnościach bezpośrednich w 2023 r. (ekoschematów). Zapraszamy na spotkanie.

Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego we Włocławku – Dyżury

1 2 3 4 5 6
Zamknij