Powszechny Spis Rolny 2020

Powstają kolejne inwestycje drogowe na terenie gminy

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 9 września 2020

Zakończono prace budowlane związane z przebudową drogi  gminnej w miejscowościach Wola Dziankowska oraz Dziankówek. Wykonawcą zadania było Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Kutna. W ramach inwestycji przebudowany został prawie 800 metrowy odcinek w/w drogi gminnej do granicy gminy z gminą Gostynin. Zadanie o wartości prawie 300 tys. zł było współfinansowane ze środków budżetu samorządu województwa w kwocie 137 tys. zł z tytułu wyłączeń gruntów z produkcji rolnej. Aktualnie trwają prace związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości  Kanibród. Wykonawcą zadania jest firma DROGTOM z Włocałaka. Łącznie w ramach tej inwestycji przebudowanych zostanie ponad 6 km dróg gminnych Kanibród – Gagowy Wieś – Beszyn – Szewo Grabina oraz wybudowany chodnik o długości 0,5 km przy drodze Kanibród – Gagowy Wieś. Zadanie jest realizowane w ramach Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2020. Kwota przyznanego wsparcia wynosi prawie 2,6 mln zł. i stanowi 60% wartości całkowitej zadania.

Konkurs Plastyczny “Kartka świąteczna II”

STYPENDIA BURMISTRZA 2020 ROZDANE

Dnia 4 września 2020  roku odbyło się, po raz piętnasty, wręczenie przez Burmistrza Lubienia Kujawskiego dyplomów i decyzji stypendialnych w ramach „Lokalnego Programu Wspierania Edukacji Uzdolnionych Dzieci i Młodzieży”. Na 2020/2021  Burmistrz Lubienia Kujawskiego, Pan Marek Wiliński, przyznał  37 stypendia. Uroczystość odbyła się w Centrum Kultury w obecności radnych RM w Lubieniu Kujawskim, dyrektorów szkół i instytucji kultury oraz pracowników Urzędu Miejskiego. W uroczystości uczestniczyli rodzice, którzy na co dzień pracują, wspierają i pomagają rozwijać talenty dzieci  i młodzieży. Po uroczystym rozdaniu dyplomów i decyzji stypendialnych oraz obdarowaniu przypinkami głos zabrał Pan Andrzej Dominowski, nauczyciel historii  SP w Lubieniu Kujawskim.  Pan Andrzej Dominowski nawiązał do historii naszego miasteczka na przestrzeni wieków aż do okresu PRL-u prezentując stare fotografie i materiały dotyczące naszej miejscowości. W bieżącym roku przypada kilka ważnych, okrągłych rocznic dla Polski o których zawsze powinniśmy pamiętać. Na zakończenie spotkania Pan Burmistrz opowiedział o nowych odkryciach historycznych dotyczących Lubienia Kujawskiego, a następnie  Wszystkim pogratulował osiągnięć życząc dalszych sukcesów.

W bieżącym roku stypendia  otrzymali następujący uczniowie:

Szkoła średnia

  1. Małgorzata  Justyńska – naukowe – LMK we Włocławku
  2. Dominika Spychała – naukowe- ZSE we Włocławku
  3. Sandra Adamczewska –naukowe- LZK we Włocławku
  4. Maria Duczek –naukowe- ZSK we Włocławku
  5. Mateusz Chmielewski  -naukowe  –  TE we Włocławku
  6. Alicja Górska  -naukowe -ZSE we Włocławku
  7. Wiktoria Barańska – naukowe -LMK we Włocławku
  8. Alicja Deicka – artystyczne – LZK we Włocławku- SM-Centrum Kultury w Lubieniu Kuj.
  9. Błażej Kotfas – artystyczne –  Studio Dance we Włocławku

Szkoła Podstawowa w Lubieniu Kujawskim

  1. Marcin Seklecki – naukowe
  2. Martyna Kosmalska – naukowe
  3. Bogumił Seklecki – naukowe
  4. Alicja Sławińska – naukowe
  5. Marcelina Zielińska – naukowe
  6. Kornelia Golis – naukowe
  7. Michalina Kierzkowska – naukowe
  8. Gabriela Olczak – naukowe
  9. Michał Olczak – naukowe
  10. Nadia Szcześniewska – naukowe
  11. Anna Duklas – naukowe
  12. Alicja Mieszkalska – naukowe
  13. Weronika Skowrońska – naukowe
  14. Julia Kostrzewska – artystyczne

Szkoła Podstawowa w Kaliskach

  1. Wiktor Bątkowski  – naukowe
  2. Weronika Bątkowska – naukowe
  3. Julia Szadkowska– naukowe
  4. Justyna Mikołajewska – artystyczne
  5. Julia Pietrzak  –  artystyczne

Szkoła Podstawowa w Kłóbce

  1. Wiktoria Szarwas – naukowe
  2. Kamil Kurzawa – naukowe

Szkoła Podstawowa w Kanibrodzie

  1. Szymon Grzybowski – sportowe

Klub Karate Tradycyjnego „Zanshin” – Lubień Kujawski – stypendia sportowe:

  1. Adrian Kosmalski
  2. Adam Duklas
  3. Aleksander Wawrzyniak
  4. Piotr Karbowski
  5. Gabriela Jędrusiak
  6. Helena Seklecka

To już XV edycja…  Burmistrz Lubienia Kujawskiego przyznaje wyjątkowe, lokalne stypendium. Staramy się wspierać rozwój uzdolnień uczniów, którzy dzięki swojej pracy i zaangażowaniu uzyskują w wybranej przez siebie dziedzinie wysokie osiągnięcia  oraz  nadal chcą się rozwijać. Stypendia za wybitne osiągnięcia w nauce, sporcie i działalności artystycznej były przyznawane na podstawie Uchwały Nr XXXII/179/2006 Rady Miejskiej  w Lubieniu Kujawskim z dnia 30 maja 2006r.  w sprawie:  „Lokalnego Programu Wspierania Edukacji Uzdolnionych Dzieci i Młodzieży”, a  od 2015 roku na podstawie Uchwały Nr VI/43/2015 Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim z dnia 17 czerwca 2015 r. Program po raz pierwszy zaczął funkcjonować od   1 września 2006 r. za osiągnięcia  uzyskane w roku szkolnym 2005/2006. O stypendium mogą ubiegać się  uczniowie szkół podstawowych, których organem prowadzącym jest Gmina Lubień Kujawski  lub dzieci i młodzież zamieszkujące na terenie naszej Gminy, a uczące się w  szkołach średnich  poza terenem Gminy Lubień Kujawski. Ze stypendium skorzystało już 128 uczniów z naszej Gminy, niektórzy z nich wielokrotnie. Do tej pory przyznano 258 stypendiów. W ciągu ostatnich sześciu lat w ramach realizacji „Lokalnego Programu Wspierania Edukacji Uzdolnionych Dzieci i Młodzieży”  środki finansowe przeznaczone na ten cel przez Gminę to  413 400 zł., a w bieżącym roku 83400 zł.

Liczba stypendiów w ciągu 15 lat

Osiągnięcia naukowe, artystyczne i sportowe w ciągu ostatnich 6 lat

Burmistrz i radni Rady Miejskiej  wyrażają uznanie dla Rodziców, Nauczycieli, Trenerów, którzy systematycznie rozwijają pasję i talent młodych ludzi, wspierają ich uzdolnienia, kreatywność oraz umożliwiają im osiąganie sukcesów. Trud i czas poświęcony na przygotowanie uczniów przekłada się na osiąganie wysokich miejsc  w konkursach, olimpiadach przedmiotowych, zawodach, turniejach,  festiwalach, co warunkuje uzyskanie naszego gminnego stypendium.

Wszystkim Stypendystom, Rodzicom, Nauczycielom, Trenerom jeszcze raz serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

Przewodnicząca  Komisji Oświaty, Kultury i Sportu
Elżbieta Wojciechowska

Ogłoszenie – XIX Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim

Dnia 11 września 2020 roku (piątek) o godzinie 9:00 w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim przy ulicy Wojska Polskiego 22 odbędzie się posiedzenie XIX Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

I.SPRAWY PORZĄDKOWE

  1. Otwarcie XIX Sesji Rady Miejskiej
  2. Stwierdzenie quorum
  3. Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XVIII Sesji Rady Miejskiej
  4. Wybór sekretarza obrad
  5. Przyjęcie proponowanego porządku obrad

II.SPRAWY PRZEDMIOTOWE

  1. Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2036.
  2. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2020 rok.
  3. Uchwała w sprawie zatwierdzenia i przyjęcia do realizacji wniosku o dofinansowanie  projektu pn. ”Rozszerzenie oferty i zwiększenie liczby miejsc ośrodka wychowania przedszkolnego na potrzeby świadczenia usług edukacyjnych w ZPO w Lubieniu Kujawskim”.
  4. Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
  5. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
  6. Wolne wnioski.
  7. Zakończenie obrad XIX Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Małachowski

Gmina Lubień Kujawski otrzyma dofinansowanie na zbudowanie hotspotów

Gmina Lubień Kujawski w ramach naboru do projektu nr POPC.01.01.00-IP.01-00-006/19 Program Operacyjny Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 I Osi priorytetowej POPC – „Powszechny dostęp do szybkiego internetu” Działania 1.1 „Wyeliminowanie terytorialnych różnic w możliwości dostępu do szerokopasmowego internetu o wysokich przepustowościach” Publiczny internet dla każdego złożyła wniosek o dofinansowanie , który został pozytywnie oceniony. W ramach konkursu gmina otrzyma dofinansowanie 64 368,00 zł.

Na terenie gminy wykonanych zostanie 11 bezpłatnych punktów dostępu do internetu dla mieszkańców (2 wewnętrzne i 9 zewnętrznych).

Realizacja projektu, przyczyni się do podniesienia komfortu życia naszych mieszkańców, umożliwi wszystkim osobom – bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę lub pochodzenie etniczne, wyznaczoną religię lub światopogląd, stopień sprawności fizycznej – pełne uczestnictwo we wszystkich dziedzinach życia na jednakowych zasadach. Stopień zamożności odbiorcy projektu nie będzie przeszkodą w skorzystania z darmowego internetu w dowolnym miejscu i czasie. Dzięki darmowemu Internetowi mieszkańcy będą częściej wychodzić na zewnątrz, nie musząc przesiadywać w czterech ścianach przed komputerem pracując, odrabiając lekcje lub czekając na ważną wiadomość. Będą mogli wszystkie te czynności uczynić na świeżym powietrzu nie ponosząc przy tym żadnych kosztów. Publiczny internet dla wszystkich jest dostępny w różnych miejscach użyteczności publicznej dostępnych dla osób o różnej sprawności w tym, osób z niepełnosprawnościami.

Wnioski o stypendium szkolne na rok szkolny 2020/2021

Od 1 września do 15 września można składać wnioski o przyznanie stypendium szkolnego na rok szkolny 2020/2021. Wnioski wraz z załącznikami należy składać w referacie oświaty, pokój nr 7.

Informacje można uzyskać pod numerem telefon 54 2844 335.


Pliki do pobrania:

ZUS – Zasiłek na opiekę nad dziećmi

“Kultura i Nauka dla Lokalnej Społeczności”

Od 17.08.2020 r. ruszył projekt grantowy pn. „Kultura i Nauka dla Lokalnej Społeczności” dofinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w ramach projektu grantowego Stowarzyszenia LGD Dorzecza Zgłowiączki. Projekt jest realizowany do 31.12.2020r., a bierze w nim udział 18 uczestników w tym 14 osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym oraz 4 osoby z otoczenia osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym.

Całkowita wartość projektu: 55.070,00 złotych (słownie: Pięćdziesiąt pięć tysięcy siedemdziesiąt złotych 00/100),

Dofinansowanie projektu z UE: 50 000 złotych (słownie: Pięćdziesiąt pięć tysięcy złotych 00/100),

Poziom wkładu funduszy UE ze EFS: 95,00 %

Celem projektu jest wzrost aktywizacji osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym poprzez zwiększenie ich udział w życiu społecznym.

Rezultaty projektu:

Liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym u których wzrosła aktywność społeczna – 9 osób

Liczba osób z otoczenia osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, u których nastąpił wzrost wiedzy lub umiejętności w zakresie wspierania osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym – 3 osoby,

Wskaźnik efektywności społecznej – 5 osób.

W ramach projektu realizowane są m.in. warsztaty z rękodzieła ludowego, kulinarne, komputerowe, wokalne, taneczno-ruchowe a także  wyjazdy do kina, teatru, opery. Projekt realizowany jest w Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim.

Rusza pomoc dla rolników szczególnie dotkniętych kryzysem COVID-19

Od 9 do 30 września 2020 r. Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa będzie przyjmowała wnioski o przyznanie pomocy dla rolników szczególnie dotkniętych kryzysem COVID-19. Wsparcie finansowane jest z PROW na lata 2014-2020.

O przyznanie pomocy mogą ubiegać się rolnicy w przypadku, gdy rolnik lub jego małżonek:

1. według stanu na dzień 1 marca 2020 r. był posiadaczem co najmniej:

  • 3 sztuk samców gatunku bydło domowe, których wiek wynosił co najmniej 12 miesięcy i nie więcej niż 24 miesiące lub
  • 3 sztuk krów, samic bydło domowe typu użytkowego mlecznego lub typu użytkowego kombinowanego, których wiek przekraczał 24 miesiące, lub
  • 10 sztuk samic gatunku owca domowa, których wiek wynosił co najmniej 12 miesięcy, lub
  • 5 sztuk samic gatunku koza, których wiek wynosił co najmniej 12 miesięcy, lub
  • 1 sztuki zwierzęcia gatunku świnia i zgłosił urodzenie co najmniej 21 sztuk świń, które nastąpiło w okresie od 1 listopada 2019 r. do 31 maja 2020 r.
  • oraz ten rolnik lub jego małżonek do dnia zakończenia naboru wniosków o przyznanie pomocy prowadzi działalność rolniczą w zakresie chowu lub hodowli co najmniej jednego z gatunków zwierząt, których był posiadaczem w dniu 1 marca 2020 r., lub

2. według stanu na dzień 1 marca 2020 r. prowadził produkcję drobiu hodowlanego w związku z prowadzeniem produkcji jaj wylęgowych kur rzeźnych w rozmiarze co najmniej 1 000 sztuk, lub

3. według stanu na dzień 1 marca 2020 r. prowadził produkcję:

  • kurcząt rzeźnych w rozmiarze co najmniej 1000 sztuk lub
  • gęsi rzeźnych w rozmiarze co najmniej 1000 sztuk, lub
  • indyków rzeźnych w rozmiarze co najmniej 1000 sztuk
  • oraz w okresie od dnia 15 marca 2020 r. do dnia 15 czerwca 2020 r. dokonał przemieszczenia kurcząt rzeźnych, gęsi rzeźnych lub indyków rzeźnych, lub

4. w 2020 r. prowadził uprawę roślin ozdobnych w:

  • szklarniach ogrzewanych o powierzchni uprawy co najmniej 25 m2 lub
  • tunelach foliowych ogrzewanych o powierzchni uprawy co najmniej 50 m2.

Wsparcie finansowe ma formę jednorazowej płatności ryczałtowej i jest uzależnione od rodzaju i wielkości prowadzonej produkcji rolnej. Maksymalna kwota wsparcia nie może jednak przekroczyć 7 tys. euro.

Wnioski na formularzu udostępnionym przez Agencję będą przyjmowały biura powiatowe ARiMR. Można je składać osobiście, drogą elektroniczną (ePUAP) lub przesyłką pocztową.

Wypłata środków na konto rolnika nastąpi w miesiącu wydania przez kierownika biura powiatowego ARiMR  decyzji o przyznaniu pomocy. Decyzje te będą wydawane w terminie do 75 dni od dnia zakończenia naboru wniosków.

Więcej informacji: na portalu internetowym  www.arimr.gov.plpod numerem bezpłatnej infolinii – tel. 800-38-00-84 oraz w punktach informacyjnych w biurach powiatowych i oddziałach regionalnych ARiMR.

1 100 101 102 103 104 121

Będą maseczki dla seniorów

W związku z kolejnymi obostrzeniami rządu w walce z koronawirusem gmina Lubień Kujawski zamówiła maseczki ochronne dla seniorów z naszej gminy. Każda osoba powyżej 60 roku życia otrzyma zapakowaną maseczkę wraz z instrukcją obsługi. Maseczki trafią do skrzynek pocztowych mieszkańców. Pamiętajmy, że noszenie maseczek nie chroni nas w 100% przez zarażeniem, ale z pewnością zmniejsza ryzyko zachorowań na COVID-19.

Ogłoszenie Burmistrza Lubienia Kujawskiego

Komunikat – Ośrodek Pomocy Społecznej

Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim uprzejmie informuje, że w celu ograniczenia ryzyka zakażenia koronawirusem nadal obowiązują ograniczenia w obsłudze interesantów. Od dnia 14.04.2020 r. do odwołania wstrzymuje się przyjmowanie podań oraz wstrzymuje się przyjmowanie interesantów, szczególne przypadki nie pozostają bez pomocy.Pracownicy Ośrodka pomagają osobom przewlekle chorym, samotnym, starszym, niepełnosprawnym, reagujemy na każde zgłoszenie. Wnioski na świadczenia rodzinne oraz świadczenie wychowawcze prosimy przesyłać drogą elektroniczną  lub listownie. Interesanci przyjmowani będą wyłącznie w sytuacjach pilnych i niezbędnych. Zachęcamy przede wszystkim do kontaktu telefonicznego pod nr:
54 255 50 27 – kierownik,
54 255 50 25 – pracownicy socjalni,
54 255 50 26 – świadczenia rodzinne i wychowawcze,
lub e-mail: (ops@lubienkujawski.pl).

Zgodnie z zaleceniami Wojewody Kujawsko-Pomorskiego działalność Dziennego Domu Senior+ do 24 kwietnia br. nadal pozostaje zawieszona. O wszelkich zmianach będziemy informować na bieżąco.

Anna Kilichowska
Kierownik  Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim

Obowiązek zasłaniania ust i nosa już wkrótce, a zasady bezpieczeństwa na dłużej

Od 16 kwietnia (czwartek) każda osoba na ulicy będzie miała obowiązek zasłaniania ust i nosa. Zmianie ulegną także terminy matur i egzaminu ósmoklasisty. Oprócz tego przedłużamy obowiązywanie wszystkich dotychczasowych zasad bezpieczeństwa. To oznacza, że ograniczenia w przemieszczaniu się, czy limity wiernych w kościołach obowiązują również podczas świąt wielkanocnych.

Więcej na gov.pl

Burmistrz Lubienia Kujawskiego ogłasza I przetarg ustny nieograniczony

(więcej…)

Newsletter ZUS

Koronawirus – Powiat Włocławski

Tarcza antykryzysowa – konkretne wsparcie z ZUS

Zwolnienie małych firm ze składek ZUS, świadczenie postojowe czy brak opłaty prolongacyjnej – to tylko niektóre rozwiązania prawne realizowane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych w ramach tzw. tarczy antykryzysowej.

Obowiązujące od 1 kwietnia nowe rozwiązania prawne przewidują m.in. zwolnienie małych firm, zgłaszających do dziewięciu osób do ubezpieczeń społecznych, ze składek za marzec, kwiecień i maj 2020 roku. Zwolnienie dotyczy składek za przedsiębiorcę i pracujące dla niego osoby. Ze zwolnienia mogą skorzystać także samozatrudnienia z przychodem do 15 681 zł, czyli 300 proc. prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w 2020r., którzy opłacają składki tylko za siebie. Poza tym rozpoczęcie działalności musi nastąpić przed 1 lutego br. – informuje Krystyna Michałek rzecznik regionalny województwa kujawsko-pomorskiego.

Zarówno przedsiębiorca, jak i pracujące dla niego osoby zachowają prawo do świadczeń zdrowotnych i z ubezpieczeń społecznych za okres zwolnienia ze składek. Przedsiębiorcy opłacający składki na własne ubezpieczenia i osoby z nimi współpracujące zachowują prawo do świadczeń w razie choroby i macierzyństwa, jeżeli były w dobrowolnym ubezpieczeniu chorobowym na 1 lutego 2020 roku.

Ze zwolnienia ze składek nie skorzystają firmy, które znajdowały się w trudnej sytuacji w grudniu 2019 r. i miały zadłużenie za okres dłuższy niż 12 miesięcy. Co ważne, jeżeli przedsiębiorca na 31 grudnia 2019 r. miał zadłużenie za okres dłuższy niż 12 miesięcy, ale zawarł z ZUS do tego dnia umowę o rozłożenie należności z tytułu składek na raty i umowę tę realizuje, będzie mógł być zwolniony z opłacania należności za okres od marca do maja 2020 r.

(więcej…)

Zawieszenie działania projektu wdrażanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego

Szanowni Państwo,

W związku z zagrożeniem epidemiologicznym na terenie UE oraz wprowadzonymi i przyszłymi działaniami zapobiegającymi rozprzestrzenianie się koronawirusa SARS-Cov-2 w Polsce, w celu zminimalizowania możliwych do wystąpienia negatywnych skutków zawiesza się działanie projektu wdrażanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego  „Równy start – lepsze jutro – wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów szkół z terenu ORSG Powiatu Włocławskiego”.

Niniejszy komunikat obowiązuje do odwołania i może ulec zmianom.

INFORMACJA DLA OSÓB OBJĘTYCH KWARANTANNĄ – Odbiór odpadów

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuje że śmieci wytworzone przez osoby objęte kwarantanną na terenie Gminy Lubień Kujawski, zostaną odebrane od Nich po uprzednim kontakcie telefonicznym i ustalonym terminie.

Kontakt do Zakładu: 54-284-30-31

Zgodnie z instrukcją Wojewody Kujawsko – Pomorskiego z dnia 18 marca 2020 r. odpady z kwarantanny m.in:

1. Powinny być zapakowane w podwójne worki przeznaczone do zwykłych odpadów komunalnych.

2. Odbiór odpadów odbywa się bez bezpośredniego kontaktu fizycznego z osobą odbywającą kwarantannę.

3. Worki z odpadami z miejsc kwarantanny powinny być oznaczone przywieszoną do nich kartką z napisem: “kwarantanna” (przywiązana, przyszyta zszywaczem itp.)

W załączniku Instrukcja Wojewody Kujawsko-Pomorskiego.

1 2 3 4 6

Poszukujemy wykonawcy przebudowy dróg gminnych w miejscowościach Kanibród, Gagowy Wieś, Beszyn oraz Szewo

Gmina Lubień Kujawski ogłosiła przetarg, którego przedmiotem jest wykonanie przebudowy dróg gminnych Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina o długości 3,8 km, Beszyn – Gagowy Wieś o długości 1,3 km oraz Kanibród – Gagowy Wieś o długości 1 km. Łącznie w ramach jednego zadania przebudowanych zostanie ponad 6 km dróg gminnych oraz wybudowany chodnik o długości 0,5 km przy drodze Kanibród – Gagowy Wieś. Zadanie jest przewidziane do współfinansowania w ramach Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2020. Wykonawcy zainteresowani udziałem w przetargu swoje oferty mogą składać w siedzibie Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim w terminie do 23 marca br. do godz. 13:00.

Więcej informacji na BIP

Zapraszamy na spotkanie konsultacyjne dotyczące rozbudowy drogi gminnej Narty – Nowa Wieś – Wola Olszowa Parcele

W związku z planowaną inwestycją pn.: „Skomunikowanie terenów Kopalni Soli Lubień” polegającą na rozbudowie drogi gminnej Narty – Nowa Wieś – Wola Olszowa Parcele na odcinku od skrzyżowania z drogą powiatową Lubień – Kąty do terenów Kopalni Soli Lubień zapraszamy właścicieli gruntów położonych wzdłuż planowanej do rozbudowy drogi gminnej na spotkanie konsultacyjne, które odbędzie się dnia 10 marca 2020 r. o godz. 19:00 w Ochotniczej Straży Pożarnej w Morzycach.

Powiat Włocławski ogłosił przetarg na przebudowę drogi powiatowej Lubień Kujawski – Narty

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 23 lutego 2020

Powiat Włocławski ogłosił przetarg na przebudowę drogi powiatowej Lubień Kujawski – Narty długości 1,6 km. W ramach zadania oprócz wykonania nowej nawierzchni drogi na całym jej długości zaplanowano budowę ścieżki rowerowo pieszej szerokości 2,5 m. od strony jeziora poprawiającej bezpieczeństwo ruchu pieszych i rowerzystów, o co mieszkańcy przyległych do drogi miejscowości wnioskowali w ubiegłych latach. Wykonawcy zainteresowani zadaniem swoje oferty mogą składać w siedzibie Starostwa Powiatowego we Włocławku w terminie do 4 marca br. Inwestycja ma być zrealizowana do końca września br. Na zdjęciu Starosta Włocławski Roman Gołębiewski, Radny Powiatu Bogdan Domżalski, Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz Kierownik Referatu Inwestycji Jakub Tomczak podczas wizytacji drogi planowanej do przebudowy.

(więcej…)

Ze wsparciem Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej firma Polcalc zainwestuje w Lubieniu Kujawskim

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 21 lutego 2020

W dniu 13 lutego br. tereny inwestycyjne w Lubieniu Kujawskim odwiedzili przedstawiciele Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej oraz Starosta Włocławski Roman Gołębiewski. Wizyta była poświęcona nowej inwestycji  firmy Polcalc, która ze wsparciem Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej zainwestuje w budowę nowego zakładu na terenach inwestycyjnych w Lubieniu Kujawskim. Nowa inwestycja będzie realizowana na gruntach kupionych przez firmę od gminy w 2019 roku. Na zdjęciu Starosta Włocławski Roman Gołębiewski, Radny Powiatu Bogdan Domżalski, Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Kierownik Referatu Inwestycji Jakub Tomczak oraz współwłaściciel firmy Polcalc Michał Góra podczas wizytacji prac przy budowie nowego zakładu

Prace budowlane związane z rozbudową oczyszczalni ścieków w Lubieniu Kujawskim na finiszu

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 13 lutego 2020

Zgodnie z umową do końca marca br. mają potrwać prace budowlane związane z rozbudową oczyszczalni ścieków w Lubieniu Kujawskim. W ramach zadania wykonywany został już w 90 % zakres planowanych prac dotyczących m.in. budowy zbiornika buforowego na wody ściekowe o poj. 250 m3, wykonano nowy stopień mechanicznego oczyszczania ścieków oraz remont osadników i węzła odwodnienia osadu nadmiernego. Wykonawcą prac jest Zakład Remontowo-Budowlany „TOM-BUD” S.C. Krzysztof Tomczyk z Brudzenia Dużego. Inwestycja o wartości 2 mln zł. jest współfinansowana w kwocie 700 tys. zł. w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Na wkład własny do zadania gminie udało się ponadto uzyskać pożyczkę z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu z możliwością częściowego jej umorzenia.

Inwestujemy w odnawialne źródła energii

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 10 lutego 2020

W dniu 7 lutego br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim podpisana została umowa pomiędzy Gminą Lubień Kujawski reprezentowaną przez Burmistrza Marka Wilińskiego oraz Skarbnik Wandę Mordzak a firmą MAXWELL reprezentowaną przez właściciela Krzysztofa Starczaka na opracowanie dokumentacji projektowych 82 instalacji fotowoltaicznych oraz 19 pomp ciepła planowanych do realizacji na terenie gminy. Dokumentacje opracowywane są z myślą o planowanym na maj br. naborem wniosków o dotację z Unii Europejskiej możliwą do pozyskania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu. Projekty realizowane będą na budynkach gospodarstw domowych mieszkańców gminy, którzy w 2019 roku zgłosili chęć udziału w projekcie. Rzeczowa realizacja zadania planowana jest na 2021 rok. Na montaż odnawialnych źródeł energii gmina pozyskała dotychczas z różnych źródeł ponad 1,2 mln. zł. Panele fotowoltaiczne oraz pompy ciepła były montowane zarówno na dachach gospodarstw domowych jak i budynkach użyteczności publicznej – szkołach oraz remizach OSP.

1 12 13 14

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa rozpoczęła nabór wniosków o pomoc finansową dla producentów pszenicy lub kukurydzy, którzy ponieśli straty spowodowane agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę.

O wsparcie mogą ubiegać się rolnicy, którzy:

  1. mają nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności;
  2. działają jako mikro-, małe albo średnie przedsiębiorstwo;
  3. w wyniku agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę ponieśli dodatkowe koszty ze względu na brak stabilizacji na rynku pszenicy lub kukurydzy;
  4. w 2022 r. złożyli wniosek o przyznanie płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego.

Wnioski można składać do 30 czerwca 2023 r. w biurach powiatowych ARiMRwłaściwych ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego. Można to zrobić:

  • bezpośrednio w kancelarii biura powiatowego;
  • za pośrednictwem platformy ePUAP;
  • za pośrednictwem usługi mObywatel na stronie gov.pl;
  • rejestrowaną przesyłką pocztową.

Do wniosku należy dołączyć kopie faktur VAT lub ich duplikaty potwierdzające sprzedaż pszenicy lub kukurydzy w okresie od 15 grudnia 2022 r. do 31 maja 2023 r. podmiotom prowadzącym działalność w zakresie obrotu, skupu lub przetwórstwa zbóż.

Więcej informacji oraz formularz wniosku – otwórz

Nabór wniosków o dofinansowanie w ramach 3 interwencji pszczelarskich finansowanych z budżetu Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 został przedłużony do 24 kwietnia 2023 r. Dokumenty przyjmowane są jedynie za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR (PUE). Dotychczas złożono 1274 wnioski na kwotę 6,65 mln zł.

Wspieranie modernizacji gospodarstw pasiecznych

O to dofinansowanie mogą się ubiegać: pszczelarze, producenci produktów pszczelich i organizacje pszczelarskie (w imieniu hodowców). Refundacji podlega do 60 proc. kosztów netto zakupu nowego sprzętu pszczelarskiego, maszyn i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby gospodarki pasiecznej, m.in. miodarek, odstojników, wialni do pyłku, czy uli lub ich elementów. Maksymalna wysokość pomocy przekazanej beneficjentowi w okresie roku pszczelarskiego nie może przekroczyć 100 zł w przeliczeniu na jeden posiadany pień pszczeli i łącznie nie może wynieść więcej niż 15 000 zł. Przy czym organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych kosztów bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem (kwota ta nie może przekraczać 65 zł w przeliczeniu na pszczelarza).

Wspieranie walki z warrozą produktami leczniczymi

Pomoc ta przysługuje z kolei wyłącznie zrzeszeniom pszczelarskim, które mogą ją otrzymać na zakup warrozobójczych produktów leczniczych – nie tylko weterynaryjnych, lecz także tych zawierających substancje czynne dopuszczone do stosowania w gospodarstwach ekologicznych. Zwrotowi podlega do 90 proc. kosztów netto zakupu tych lekarstw. Należy zaznaczyć, że można ubiegać się także o refundację udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego pszczelarzom (kwota ta nie może przekraczać 30 zł w przeliczeniu na hodowcę).

Pomoc na odbudowę i poprawę wartości użytkowej pszczół

Również w ramach tej interwencji wnioski o wsparcie mogą składać wyłącznie organizacje pszczelarskie. Dofinansowaniem objęty jest zakup: matek pszczelich, pochodzących z linii hodowlanych, dla których prowadzone są księgi lub rejestry; odkładów lub pakietów pszczelich z matkami pochodzącymi z linii hodowlanych; a także odkładów lub pakietów pszczelich od producentów, którzy uzyskali rekomendację związków lub zrzeszeń pszczelarzy. Refundacji podlega do 70 proc. kosztów netto, a roczna kwota pomocy dla beneficjenta nie może przekroczyć 10 000 zł. Również w tym przypadku organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu – to również maksymalnie 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem pszczelarzom (ta kwota w przeliczeniu na pszczelarza nie może przekraczać 30 zł). Producenci matek, pakietów i odkładów pszczelich, którzy chcą uczestniczyć w realizacji tej interwencji zobowiązani są dostarczyć do Centrali ARiMR (Departament Rynków Rolnych ARiMR, ul. Poleczki 33, 02-822 Warszawa) wystawione w 2023 r. oryginalne zaświadczenia weterynaryjne o zdrowotności rodzin pszczelich. Lista takich producentów, u których można dokonać objętych refundacją zakupów została opublikowana pod linkiem: https://www.gov.pl/web/arimr/rok-pszczelarski-2023. Tam również zamieszczono więcej informacji na temat tych interwencji.

Zmiany w płatnościach bezpośrednich w 2023 r. (ekoschematów). Zapraszamy na spotkanie.

Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego we Włocławku – Dyżury

Możliwość składania wniosków – “Pomoc dla rolników szczególnie dotkniętych wpływem rosyjskiej inwazji na Ukrainę”

Możliwość składania wniosków – „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej”

Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 2 stycznia 2023 r. do dnia 29 grudnia 2023 r.

Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 1 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014– 2020 (Dz. U. z 2022 r. poz. 280), zwane dalej: „rozporządzeniem”.

(więcej…)

Możliwość składania wniosków – “Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej”

Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 28 grudnia 2022 r.  do dnia 24 lutego 2023 r.

Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020
(Dz. U. z 2020 r. poz. 223 z późn. zm.) dalej: rozporządzenie, którego treść dostępna jest na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi https://www.gov.pl/rolnictwo oraz Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) https://www.gov.pl/arimr.

(więcej…)

Od 2 stycznia rolnicy, którzy ponieśli straty w wyniku wystąpienia klęsk żywiołowych lub ASF, mogą starać się o środki finansowe na inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej.

Kwota pomocy w ramach tego działania to maksymalnie 300 tys. zł. Wnioski o to wsparcie finansowane z budżetu Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020 przyjmowane są już po raz jedenasty.

O pomoc na inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej mogą się starać dwie grupy rolników. Do pierwszej należą ci, których gospodarstwa ucierpiały na skutek klęsk żywiołowych: deszczu nawalnego, suszy, przymrozków wiosennych, ujemnych skutków przezimowania, obsunięcia się ziemi, lawiny, gradu, huraganu czy uderzenia pioruna. Drugą stanowią poszkodowani w wyniku wystąpienia afrykańskiego pomoru świń (ASF).

O dofinansowanie można się ubiegać, gdy szkody w gospodarstwie, np. w sprzęcie, uprawach rolnych albo zwierzętach gospodarskich, powstały w roku, w którym jest składany wniosek lub w jednym z dwóch poprzednich lat. Straty muszą wynosić przynajmniej 30 proc. średniorocznej produkcji rolnej z trzech lat poprzedzających rok, w którym wystąpiła szkoda. Pod uwagę można wziąć również pięć lat poprzedzających rok wystąpienia strat, jednak w tym przypadku pomija się lata o najwyższej i najniższej produkcji. Z kolei jeśli w gospodarstwie wystąpi ASF, o pomoc mogą starać się rolnicy, którym powiatowy lekarz weterynarii nakazał w drodze decyzji zabicie świń lub zniszczenie ich zwłok. W tym przypadku szkoda także powinna wynosić co najmniej 30 proc. trzody chlewnej posiadanej przez rolnika.

Maksymalna pomoc, jaką można otrzymać w ramach tego wsparcia w całym okresie realizacji PROW 2014-2020, to 300 tys. zł na jednego beneficjenta i gospodarstwo. Poziom dofinasowania nie może przekroczyć jednak 80 proc. kosztów kwalifikowanych poniesionych na realizację danej inwestycji.

Rekompensaty z tytułu szkód powstałych w wyniku klęsk żywiołowych można przeznaczyć na odtworzenie składników gospodarstwa, które uległy zniszczeniu. Wartość szkody musi oszacować komisja powołana przez wojewodę, a zakres kosztów podlegających refundacji musi być zgodny z katalogiem kosztów kwalifikowanych. W przypadku gdy w wyniku klęski żywiołowej zniszczona została konkretna maszyna rolnicza, można otrzymać dofinansowanie na jej odkupienie. Trzeba pamiętać, że musi być ona nowa. A jeśli np. w wyniku przejścia huraganu zniszczeniu uległ sad, pomoc finansowa powinna zostać przeznaczona na odtworzenie uszkodzonych nasadzeń. Natomiast gdy przyczyną strat jest ASF, inwestycje realizowane z dofinansowaniem nie mogą być związane z produkcją świń.

Od 2 stycznia do 29 grudnia 2023 r. wnioski przyjmują biura powiatowe i oddziały regionalne ARiMR. Dokumenty można złożyć osobiście, przesłać za pośrednictwem Poczty Polskiej lub elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP. Pomoc przyznawana jest zgodnie z kolejnością wpływu dokumentacji.

Do tej pory z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020 w ramach wsparcia „Inwestycji odtwarzających potencjał produkcji rolnej” Agencja przeprowadziła dziesięć naborów.  Poprzedni zakończył się 30 grudnia 2022 r. – przyjęto w nim 86 wniosków, a kwota oczekiwanego dofinansowania to ok. 7,7 mln zł. W sumie taką pomoc z PROW 2014-2020 w wysokości ponad 24 mln zł otrzymało do tej pory 473 rolników. 

Więcej informacji – otwórz

Dokumenty aplikacyjne – otwórz

lub na stronie: https://www.gov.pl/web/arimr

Komunikat w sprawie gradu II

W dniach 7 i 8 listopada ( tj. poniedziałek, wtorek) w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim będzie możliwość odbioru protokołów strat spowodowanych gradem. Zainteresowanych rolników zapraszamy o przybycie w godz: 8:00 – 15:00, Biuro Obsługi Klienta.

Ogłoszenie dla rolników poszkodowanych przez grad

Burmistrz Lubienia Kujawskiego informuje rolników poszkodowanych w wyniku niekorzystnego zjawiska atmosferycznego – gradu o możliwości składania wniosków w celu oszacowania szkód w uprawach w terminie do 22 lipca 2022 roku

W zgłoszeniu należy podać wszystkie uprawy występujące w gospodarstwie rolnym, niezależnie od stopnia zniszczenia, aby ogólny areał zasiewu był zgodny z wnioskiem złożonym do ARiMR o dopłaty w 2022 roku.

Zgodnie z regulaminem działania terenowych komisji, szacowania szkód dokonuje się do czasu zbioru plonu głównej uprawy lub jej likwidacji. Warunkiem sporządzenia przez Komisję protokołu z szacowania strat w uprawach jest złożenie przez rolnika wniosku w odpowiednim terminie. Na podstawie wniosku oraz wizyty w terenie wypełniony zostanie protokół.

Druki wniosków można pobrać poniżej. Są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 28 44 352.

1 2 3 4 5 6
Zamknij