INFORMACJA BURMISTRZA LUBIENIA KUJAWSKIEGO

Burmistrz Lubienia Kujawskiego uprzejmie informuje, że zgłoszenia kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych przyjmowane będą do 12 czerwca 2020 r. w siedzibie Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim (ul. Wojska Polskiego 29, pok. nr 20) w godz. 7:30 – 15:30.


Zgłoszenia można również składać w formie skanu, za pośrednictwem poczty elektronicznej usc@lubienkujawski.pl do 12 czerwca 2020 r. do godz. 15:00, a oryginał zgłoszenia należy przesłać do urzędu pocztą tradycyjną.

Informacje o sposobie przyjmowania zgłoszeń udzielane są pod nr telefonu: 54 284 43 32

Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki – realizowane cele

Głównym działaniem LGD jest wdrażanie Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2014-2020. W tym celu LGD przeprowadza m.in. nabory wniosków na realizację różnych projektów, ogłasza konkursy na nabór wniosków o dofinansowanie, organizuje różnego rodzaju spotkania/szkolenia dla beneficjentów, udziela bezpłatnego doradztwa jak również przeprowadza wiele działań informacyjnych.

Lokalna Strategia Rozwoju Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki na lata 2014-2020 – cele ogólne i szczegółowe

Cel ogólny 1 –  Wspieranie przedsiębiorczości oraz podniesienie kompetencji i aktywności zawodowej społeczności objętej  LSR

  • Cel Szczegółowy 1.1 Wsparcie finansowe procesu powstawania firm oraz rozwoju istniejącej przedsiębiorczości na obszarze LGD
  • Cel szczegółowy 1.2 Wzmocnienie szans na rynku pracy grup defaworyzowanych oraz osób zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym

Cel ogólny 2 –  Wzrost udziału społeczności lokalnej  w życiu społecznym i kulturalnym  na obszarze LGD

  • Cel szczegółowy 2.1 Poprawa stanu i rozwój infrastruktury umożliwiający realizowanie aktywności społecznej mieszkańcom obszaru LSR
  • Cel szczegółowy 2.2 Tworzenie i rozwój oferty aktywizacyjnej i integracyjnej mieszkańców obszaru LSR

Cel ogólny 3 –  Rozwój turystyki  i agroturystyki oraz podniesienie jakości  życia mieszkańców  w obszarze komunikacji , rekreacji i wypoczynku

  • Cel szczegółowy 3.1 Wzmocnienie atrakcyjności turystycznej na obszarze działania LSR
  • Cel szczegółowy 3.2 Poprawa dostępności niekomercyjnej infrastruktury rekreacyjnej i kulturalnej
  • Cel szczegółowy 3.3 Poprawa infrastruktury drogowej na terenie LGD

CEL OGÓLNY 1 – zaplanowane konkursy w 2020 roku

  • Rozwój działalności gospodarczej: czerwiec 2020 r. planowany nabór wniosków
  • Wsparcie inwestycyjne mikro i małych przedsiębiorstw (projekty grantowe)
  • Kluby pracy

Cel ogólny 1 –  Wspieranie przedsiębiorczości oraz podniesienia kompetencji aktywności zawodowej społeczności objętej LSR

Cel odnosi się do wzmocnienia i rozwoju kapitału społecznego oraz przedsiębiorczości na obszarze LGD, czego skutkiem jest zmniejszenie bezrobocia na obszarze LGD.

W ramach celu ogólnego 1 realizowane jest Przedsięwzięcie 1. – Program przedsiębiorczości i aktywizacji zawodowej.

Grupy docelowe: mikro i małe przedsiębiorstwa, jednostki samorządu terytorialnego, związki jednostek samorządu terytorialnego, stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego, samorządowe jednostki organizacyjne, organizacje pozarządowe, mikro i małe przedsiębiorstwa, kościoły i związki wyznaniowe oraz osoby prawne kościołów i związków wyznaniowych, osoby zagrożone ubóstwem i wykluczeniem społecznym, otoczenie osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym ora osoby fizyczne i osoby/podmioty prowadzące działalność gospodarczą.

Rozwój działalności gospodarczej – Cel ten jest finansowany z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (PROW 2014-2020) – działanie LEADER – rozwój przedsiębiorczości na obszarze objętym LSR.

Kwota wsparcia –  nie więcej niż 100 000,00 zł.

Poziom dofinansowania do 70% kosztów kwalifikowalnych.

Pomoc na operacje w zakresie rozwoju przedsiębiorczości jest przyznawana, jeżeli:

  • podmiot ubiegający się o jej przyznanie w okresie 3 lat poprzedzających dzień złożenia wniosku o przyznanie pomocy wykonywał łącznie co najmniej przez 365 dni działalność gospodarczą oraz nadal wykonuje tę działalność,
  • operacja zakłada:
  • utworzenie co najmniej jednego miejsca pracy w przeliczeniu na pełne etaty średnioroczne,
  • utrzymanie miejsc pracy, w tym miejsc pracy, które zostaną utworzone w ramach realizacji operacji przez 3 lata,
  • miejsce wykonywania działalność gospodarczej znajduje się na obszarze wiejskim objętym LSR,
  • operacja będzie uzasadniona ekonomicznie i będzie realizowana zgodnie z biznesplanem,
  • planowana operacja musi być zgodna z celami ogólnymi i szczegółowymi Lokalnej Strategii Rozwoju

Więcej na stronie: Lokalnej Grupy Działania Dorzecza Zgłowiączki

Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27

Zakład Gospodarki Komunalnej z Chodcza najtańszy w przetargu na odbiór odpadów komunalnych

W dniu 4 czerwca br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim odbyło się otwarcie ofert w przetargu na odbiór odpadów komunalnych z gminy Lubień Kujawski w okresie od 1 września 2020 roku do 31 sierpnia 2021 roku. Najkorzystniejszą cenowo ofertę z kwotą 766 zł za tonę odebranych odpadów złożył Zakład Gospodarki Komunalnej z Chodcza. Oznacza to, że od września firma z Chodcza zastąpi dotychczasowego odbiorcę odpadów firmę Saniko z Włocławka. Najprawdopodobniej od września wrośnie także opłata za śmieci ponoszona przez mieszkańców gdyż obecny przetarg wykazał ogólnopolską tendencję wzrostu cen za odbiór śmieci. Dotychczas gmina Lubień Kujawski za tonę odebranych śmieci płaciła niespełna 400 zł.   

Informacja z sesji otwarcia ofert tutaj

Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27

Prace na drodze gminnej w miejscowości Kaczawka

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 3 czerwca 2020

Trwają prace budowlane związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Kaczawka. Inwestycje realizuje firma DROGBUD Michał Podralski z Dobrzynia nad Wisłą. Aktualnie na pierwszym etapie przebudowy drogi wykonano korytowanie oraz podbudowę z kamienia pod kostkę brukową. Zadanie o wartości 669 tys zł obejmuje przebudowę w/w drogi gminnej o łącznej długości prawie 1 km. Inwestycja jest współfinansowana środkami z budżetu państwa w ramach Funduszu dróg samorządowych – edycja 2019 w wysokości 50% wydatków.

Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27

Ogłoszenie o naborze wniosków 2/2020 – Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki

„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”.

OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki

informuje o możliwości składania wniosków o udzielenie wsparcia na operacje realizowane przez podmioty inne niż LGD

w ramach działania 19 „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER”/  poddziałania 19.2 “Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 na operacje, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w zakresie rozwój działalności gospodarczej – w tym podnoszenie kompetencji osób realizujących operacje w tym zakresie.

Nr konkursu LGD: 2/2020

Pełna treść ogłoszenia – kliknij tutaj

Załączniki:

Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27

Od 1 czerwca otwieramy żłobek, przedszkole oraz oddziały przedszkolne

Szanowni Rodzice

Pragniemy poinformować, że od 1 czerwca 2020 roku otwieramy żłobek, przedszkole oraz oddziały przedszkolne przy szkołach podstawowych z zachowaniem wytycznych MEN i GIS dla rodziców, którzy zadeklarowali potrzebę opieki nad dziećmi. Placówki w pierwszej kolejności będą przyjmowały dzieci, których rodzice nie mogą pogodzić pracy z opieką. Jednostki wyposażone są w dodatkowe środki ochrony, prosimy jednak przygotować dzieci na to, że czasami opiekunowie będą w maseczkach, przyłbicach, rękawiczkach czy fartuchach, ale nadal przyjaźni dla dzieci. Ponadto prosimy o zapoznanie się i stosowanie do ogólnych procedur zapewnienia bezpieczeństwa w okresie pandemii Covid-19. Dodatkowo prosimy rodziców, którzy będą podejmować zatrudnienie, a zaistnieje konieczność objęcia dziecka opieką w placówce, o informowanie o tym fakcie dyrektorów poszczególnych placówek.

Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27

Zła decyzja odbiera życie

Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27

Informacja dla mieszkańców miejscowości Gole

Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27

Pięć lat minęło… Dwór Orpiszewskich w Kujawsko Dobrzyńskim Parku Etnograficznym w Kłóbce

Dokładnie pięć lat temu – 29 maja 2015 r. został udostępniony zwiedzającym dwór Orpiszewskich w Kujawsko Dobrzyńskim Parku Etnograficznym w Kłóbce. Zanim do tego doszło w 2012 r., po wcześniej wykonanych pracach projektowych, rozpoczęto odbudowę zdewastowanej architektury. Adaptacja wnętrz została przeprowadzona według wskazań uzyskanych w wywiadzie z jego ostatnią przed wojną właścicielką – Antoniną Orpiszewską. W parterowej części odtworzono układ wnętrz, przywrócono ich pierwotne funkcje oraz wyposażono każde z pomieszczeń w zabytkowe meble, sprzęty, dzieła sztuki pochodzące z dworu w Kłóbce i z okolicznych siedzib ziemiańskich, a gromadzone od 1945 r. w zbiorach Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyńskiej. W skrzydle dworu, które dobudowała Maria z Wodzińskich Orpiszewska urządzono ekspozycję stałą jej poświęconą, w której znalazły się pamiątki, prace rysunkowe i malarskie, stanowiące fragment jej twórczości i ilustrujące drogę życiową.

Od udostepnienia dworu gościli w nim poza turystami także członkowie rodziny Orpiszewskich z Polski i z zagranicy, miłośnicy Chopina i specjaliści zajmujący się kulturą , historią ziemiaństwa polskiego, poeci, malarze. Odbywały się w dworze koncerty, w tym cyklicznie „Wieczór pod lipą”, spotkania twórców, muzealników, powstawały materiały filmowe m.in. program z polskimi kolędami. Nie zabrakło też dowodów uznania za odbudowę i wyposażenie dworu.

Więcej na stronie muzeum.wloclawek.pl

Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27

Informacja o zasadach zgłaszania się mieszkańców do udziału w debacie nad raportem o stanie gminy za 2019 rok

  1. Burmistrz  co roku do dnia 31 maja przedstawia Radzie Miejskiej raport o stanie gminy. Sesja, na której przedstawiany będzie raport zaplanowana jest na dzień 24 czerwca 2020r.
  2. Rada rozpatruje raport podczas Sesji, na której podejmowana jest Uchwała Rady Miejskiej w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Burmistrzowi (tzw. sesja absolutoryjna). Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę.
  3. W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy mogą zabierać głos. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie składa do Przewodniczącego Rady Miejskiej pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób (w gminie do 20 000 mieszkańców). Zgłoszenie mieszkańców do udziału w debacie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została Sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Dzień ten przypada na 23 czerwca 2020 r. Zgłoszenia przyjmowane będą w biurze Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim (pokój nr 14 Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim) w godzinach pracy Urzędu. W zgłoszeniu powinno znaleźć się imię i nazwisko oraz adres zamieszkania mieszkańca gminy zamierzającego wziąć udział w debacie oraz co najmniej 20 podpisów osób udzielających poparcia – wzór zgłoszenia stanowi załącznik niniejszej informacji. Zgłoszenia mieszkańców dokonane po wskazanym terminie nie będą rozpatrywane. Brak udziału mieszkańców w debacie nad raportem nie stanowi przeszkody do dalszego procedowania nad raportem.
  4. Niniejsza informacja wraz z wzorem zgłoszenia mieszkańca w debacie zamieszczona zostanie na stronie internetowej gminy: www.lubienkujawski.pl
Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27
1 69 70 71 72 73 82

Wpłaty ZGKiM na rachunek bankowy

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim uwzględniając wytyczne dotyczące działań profilaktycznych w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo swoich Usługobiorców prosi aby, wpłaty za wodę, ścieki, CO i inne usługi wykonywane przez Zakład dokonywać w formie elektronicznej na poniższy rachunek bankowy:

DANE DO PRZELEWU:
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
ul. Wojska Polskiego 29
87-840 Lubień Kujawski
konto nr: 89 9557 1029 0000 2264 2000 0001

Kontakt (m.in w sprawie podania aktualnego stanu wodomierza):
tel: 54-284-30-31
e-mail: zgkim@lubienkujawski.pl

Dziękuję za wyrozumiałość
Henryk Komorowski
Kierownik Zakładu.

Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27

Targowisko Miejskie nieczynne do odwołania

Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuje, że Targowisko Miejskie będzie nieczynne do odwołania.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.

Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.

Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27

Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będzie nieczynny do odwołania

Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa i czasowym wstrzymaniu odbioru odpadów przez firmę Saniko, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje, że Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będzie nieczynny do odwołania.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.

Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.

Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 31 marca 2020r.

Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27

Kolejne kroki w walce z koronawirusem – w sklepie mniej osób, ograniczenia w poruszaniu nieletnich, a parki, plaże i bulwary zamknięte

“Wprowadzamy kolejne ograniczenia w związku z koronawirusem. Od 1 kwietnia do odwołania każda osoba do 18 roku życia z domu wyjdzie tylko pod opieką dorosłego opiekuna, a parki, bulwary, czy plaże będą zamknięte. Za złamanie zakazów grozi kara od 5 do nawet 30 tys. zł. Oprócz tego zmieniamy zasady robienia zakupów w sklepach stacjonarnych i zawieszamy działalność salonów fryzjerskich, kosmetycznych i tatuaży. Co jeszcze się zmienia?

Żeby opanować rozprzestrzenianie się wirusa w Polsce, jesteśmy zmuszeni podjąć kolejne kroki. Większość Polaków stosuje się do wydawanych zaleceń, jednak wciąż zdarzają się sytuacje, które narażają nas wszystkich na ryzyko zarażenia. Przykłady z innych krajów pokazują, że kluczem do ograniczenia zakażeń jest maksymalne ograniczenie kontaktów. Za wszelką cenę musimy zahamować tempo, w jakim dochodzi do dalszej transmisji wirusa. Bądźmy ostrożni i stosujmy się do nowych zasad!

Zwłaszcza, że największa fala zachorowań przed nami.

Zwłaszcza, że za złamanie zasad grozi grzywna w wysokości od 5 tys. do 30 tysięcy złotych.”

Więcej na stronie internetowej serwisu RP GOV.PL

Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27

Komunikat – Lasy Państwowe

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27

Ostrzeżenie meteorologiczne – przymrozki

Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27

INFORMACJA DOTYCZĄCA ZAWIESZENIA DZIAŁALNOŚCI DZIENNEGO DOMU SENIOR+

W związku z otrzymanymi wytycznymi od Wojewody Kujawsko-Pomorskiego w celu zapobiegania rozprzestrzeniania się choroby zakaźnej COVID-19 wywołanej wirusem SARS-CoV-2  oraz mając na uwadze bezpieczeństwo i zdrowie uczestników i pracowników Dziennego Domu Senior+ w dalszym ciągu zawiesza się działalność placówki od dnia 26 marca 2020 roku do 10 kwietnia 2020 roku.

Możliwy jest kontakt telefoniczny pod nr: 
54 255 50 27 – kierownik,
54 255 50 25 – pracownicy socjalni,
54 255 50 26 – świadczenia rodzinne i wychowawcze,
lub e-mail: (ops@lubienkujawski.pl).

Zgodnie z zaleceniami Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pracownicy  Ośrodka Pomocy Społecznej  będą świadczyć – osobom samotnym, którzy są  starsi, niepełnosprawni lub przewlekle chorzy lub innym poddanym kwarantannie pomoc po uprzednim telefonicznym zgłoszeniu.

Anna Kilichowska
Kierownik  Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim

Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27

Ostrzeżenie meteorologiczne – Przymrozki

Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27

Komunikat – Ośrodek Zdrowia w Kłóbce

Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27
1 2 3 4 5 6

Uroczyście wręczono vouchery w ramach Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład

W dniu 19 listopada br. w auli Prymasa Stefana Wyszyńskiego w Wyższym Seminarium Duchownym we Włocławku przedstawicielom samorządów z powiatów: aleksandrowskiego, radziejowskiego, lipnowskiego i włocławskiego uroczyście wręczono vouchery informujące o otrzymanym wsparciu w pierwszej edycji pilotażowego Programu Inwestycji Strategicznych Rządowego Funduszu Polski Ład. Vouchery wręczali w imieniu Rządu Wicewojewoda Józef Ramlau, Senator RP Józef Łyczak, Posłowie na Sejm RP: dr Joanna Borowiak, Anna Gembicka, Krzysztof Ardanowski oraz Łukasz Kałużny. Rządowy Fundusz Polski Ład to Program Inwestycji Strategicznych, który ma na celu dofinansowanie projektów inwestycyjnych realizowanych przez gminy, powiaty i miasta lub ich związki w całej Polsce. Program realizowany jest poprzez promesy inwestycyjne udzielane przez Bank Gospodarstwa Krajowego. Wysokość bezzwrotnego dofinansowania jest zależna od obszaru priorytetowego, w którym mieści się planowana inwestycja. Lubień Kujawki w ramach programu otrzymał dwa vouchery na dotacje w łącznej wysokości 9.65 mln zł na realizację dwóch inwestycji planowanych do realizacji na terenie miasta w latach 2022 -2023. Pierwsze z zadań zaplanowanych do realizacji w ramach programu dotyczy przebudowy ulic Przejazd, Szkolnej oraz Pogodnej wraz z budową parkingu przy cmentarzu. Natomiast drugie przebudowy budynków Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim w zakresie wykonania nowych pokryć dachowych budynków, termomodernizacji, wymiany oświetlenia na energooszczędne, ogrzewania oraz budowy instalacji fotowoltaicznych.

Fotorelacja: https://nwloclawek.pl/artykul/miliony-rozdano-samorzadom/1244034

Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27

Punkt informacyjny Funduszy Europejskich zaprasza

Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27

Nowe inwestycje w obszarze lubieńskiej strefy przemysłowej

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 6 października 2021

Lubieńska strefa przemysłowa to obecnie jeden z większych placów budowy w gminie Lubień Kujawski. Inwestycje związane z budową nowych obiektów realizują obecnie m.in. firmy GOUDEN KORREL oraz POLMAIS Sp. Jawna. Niedawno rozpoczęły się także prace związane z budową nowego marketu typu “BIEDRONKA”, który usytuowany będzie przy parkingu dla tirów w sąsiedztwie zajazdu “Arkadia”. W strefie na powierzchni ponad 8 ha powstaje także pierwsza w gminie farma fotowoltaiczna firmy GREENLAND Sp. z o. o.. W najbliższym czasie deklaracje o rozpoczęciu prac związanych z budową nowych obiektów składają także kolejne firmy, które kupiły już we wcześniejszych latach nieruchomości w strefie. Obszar lubieńskiej strefy przemysłowej obejmuje powierzchnie ok. 200 ha na których na powierzchni już ok. 140 ha swoje grunty posiadają niżej wymienione firmy:

  1. BERRY SUPERFOS POLAND Sp. z o.o.
  2. LAFARGE POLCALC Sp. z o.o.
  3. KREISEL Sp. z o.o.
  4. POLMAIS Sp. Jawna
  5. SONAC Sp. z o.o.
  6. SULIMA Sp. z o.o.
  7. GOUDEN KORREL
  8. NOVATEK GREEN ENERGY Sp. z o.o.
  9. DORMET
  10.  G T I BUD Sp. Jawna
  11. F.I.D. “DROGTOM” Sp. z o. o.
  12. AGRICOLA
  13. DOMLUX Sp. Jawna
  14. GREENLAND Sp. z o. o.
  15. DAN – CAR
  16. MARKET „WIEWIÓRKA”
  17. MATRO
  18. HYDROTECHNIK 24
  19. MARKET „BIEDRONKA”
Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27

Przebudowa drogi gminnej Narty – Wola Olszowa

Trwają prace budowlane związane z przebudową drogi gminnej Narty – Wola Olszowa. Zadanie o wartości 2,1 mln zł realizuje firma Drogtom z Włocławka. W ramach inwestycji przebudowany zostanie odcinek drogi gminnej o długości 4 km łączący drogę powiatową w miejscowości Narty z drogą gminną w miejscowości Wola Olszowa. Zadanie jest przewidziane do współfinansowania ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27

Firma DELMAR z Włocławka modernizuje system ogrzewania w Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim

Trwają prace związane z modernizacją systemu grzewczego budynków Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. Zadanie o wartości 358 tys zł realizuje firma DELMAR z Włocławka. W ramach aktualnie realizowanego etapu prac będącego pierwszym z trzech planowanych modernizacji całego systemu grzewczego w budynku szkoły w okresie wakacyjnym ma powstać nowa ekologiczna kotłownia gazowa. Nowa kotłownia ma zostać wykonana w pomieszczeniu obecnej kotłowni olejowej i będzie zasilana gazem ziemnym z pobudowanej w 2020 roku sieci gazu przez firmę Novatek Green Energy Sp. z o. o. W drugim etapie modernizacji kotłowni planuje się budowę powietrznej pompy ciepła natomiast w trzecim wykonanie nowych kotłowni gazowych dla bloków wspólnot mieszkaniowych Szkolna 15A i 15B zasilanych obecnie z odrębnej kotłowni szkolnej. Nowy system ogrzewania budynków szkoły ma poza oczekiwanymi oszczędnościami finansowymi w głównej mierze przyczynić się do zmniejszenia emisji zanieczyszczeń powietrza w mieście.
W chwili obecnej z nowego systemu ogrzewania opartego na sieciowym gazie ziemnym korzysta już zespół budynków Centrum Kultury, OSP i Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim, w których zakończono właśnie modernizację starej kotłowni węglowej. Inwestycję o wartości 200 tys zł w 100% sfinansowano z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27

W lubieńskiej strefie inwestycyjnej oficjalnie zainaugurowano budowę elektrowni słonecznej o łącznej mocy 5MW

W dniu 29 lipca br. w lubieńskiej strefie inwestycyjnej odbyła się oficjalna inauguracja rozpoczęcia prac związanych z budową na obszarze ponad 8 ha elektrowni słonecznej o łącznej mocy 5MW. Symbolicznego wbicia łopaty dokonali z ramienia Inwestora Prezes Justyna Sawicka i Ryszard Słowiński, przedstawiciel Generalnego Wykonawcy Arkadiusz Frukacz oraz Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński. Inwestycja realizowana jest z wykorzystaniem najnowszych technologii m. in. dwustronnego modułu fotowoltaicznego o mocach znamionowych 455W typu Bifacial. Panele te są wykonane z obu stron ze szkła hartowanego. To, co je wyróżnia, to warstwa aktywna z przodu i z tyłu panelu. Pozwala ona na absorpcję światła z dwóch stron co czyni je najbardziej efektywnymi na rynku. Generalnym Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum jednych z największych deweloperów farm fotowoltaicznych – 4MAX Development Sp. z o. o. oraz T&T Proenergy Sp. z o.o. Inwestycja realizowana jest przez spółki celowe KALISKA PV 1 SP. Z O.O., KALISKA PV 2 SP. Z O.O., KALISKA PV 3 SP. Z O.O. w ramach projektu inwestycyjnego Spółki Greenland. Aktualnie rozpoczęty etap I polega na budowie elektrowni o mocy 3 MW. Prace rozpoczęły się na początku lipca br., a planowany termin ich zakończenia to 31.12.2021 r. W II kwartale przyszłego roku rozpocznie się budowa II etapu elektrowni, tj. 2 MW.

Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27

Gmina kupiła od powiatu cztery działki położone przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim z przeznaczeniem pod budowę dwóch bloków

W dniu 24 czerwca br. w Kancelarii Notarialnej Joanny Fąfary we Włocławku Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński działający w imieniu Gminy Lubień Kujawski podpisał akt notarialny ze Starostą Włocławskim Romanem Gołębiewskim oraz Członkiem Zarządu Powiatu Agatą Wojtkowską działającymi w imieniu Powiatu Włocławskiego na mocy którego gmina kupiła od powiatu cztery działki o pow 4400 m2. położone przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim z przeznaczeniem pod budowę dwóch bloków. Gmina nabyła od powiatu powyższe nieruchomości w trybie bezprzetargowym za kwotę 156 tys zł brutto. Po podpisaniu aktu burmistrz podziękował władzom powiatu w szczególności staroście za decyzję umożliwiającą gminie realizacje zamierzenia inwestycyjnego. Planuje się, że na powyższych działkach pobudowane zostaną w najbliższym czasie dwa budynki wielorodzinne o łącznej liczbie 64 mieszkań. Inwestycja ma zostać zrealizowana w ramach Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej we współpracy z Krajowym Zasobem Nieruchomości. Krajowy Zasób Nieruchomości to państwowa osoba prawna. Misją KZN jest analiza, przygotowanie i zarządzanie gruntami pod budownictwo mieszkaniowe. KZN ma tworzyć warunki ułatwiające powstawanie osiedli mieszkaniowych z lokalami na długoterminowy, dostępny cenowo najem oraz systemem dopłat do czynszu.

Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27

Remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim

Trwają prace remontowe budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim. Wykonawcą  prac remontowych za kwotę 465 tys. zł jest Zakład Remontowo – Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka. Zadanie jest w 95% współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014 – 2020.  W ramach prac zaplanowano remont elewacji pałacu, częściową wymianę starej stolarki okiennej oraz termoizolację dachu. Prace mają zostać wykonane w terminie do 2 sierpnia 2021 roku.

Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27

Wiceminister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Anna Gembicka symbolicznie otworzyła przebudowane drogi gminnej Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina

W dniu 31 maja br. w miejscowości Kanibród gm. Lubień Kujawski Wiceminister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Anna Gembicka symbolicznie otworzyła przebudowane drogi gminnej Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina. Inwestycję o wartości 2.6 mln zł. zrealizowała firma DROGTOM z Włocławka. Na zadanie gmina otrzymała łącznie 100% dotacji w ramach Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2020 – 60% oraz w ramach Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych – 40%. W ramach zrealizowanej inwestycji przebudowano drogi gminne Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina o łącznej długości ponad 6 km oraz wybudowano chodnik o długości 0,5 km  w miejscowości Kanibród. W uroczystości symbolicznego przecięcia wstęgi gminę reprezentowali Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Przewodniczący Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Marek Małachowski oraz Radni Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Wiesław Gontarek, Andrzej Matusiak oraz Andrzej Sierakowski.

Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27

Remont budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim

Trwają prace remontowe przy budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim. Wykonawcą zadania o wartości 320 tys. zł jest Przedsiębiorstwo Budowlano Montażowe „BUDMONT” Jarosław Zieliński z Włocławka. W ramach remontu wymieniona zostanie stara drewniana stolarka okienna, wykonane zostanie nowe pokrycie dachowe oraz nowa elewacja zewnętrzna. Obecnie realizowane prace są drugim etapem dużego projektu w ramach, którego w pierwszym już częściowo zrealizowanym etapie przebudowany został system ogrzewania budynków Centrum Kultury, OSP oraz Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim z węglowego na ekologiczny gazowy z wspomagającą pompą ciepła, natomiast w trzecim etapie planowanym do realizacji w 2022 roku przebudowane mają zostać budynki Centrum Kultury oraz OSP. Szacunkowa wartość wszystkich prac ma wynieść dwa miliony złotych i jest w 100% finansowana z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27
1 2 3 4 10

Uwaga! Informacja dla hodowców drobiu – Wysoce zjadliwa grypa ptaków (obszar zagrożony)

W związku z wystąpieniem wysoce zjadliwej grypy ptaków (HPAI) na terenie powiatu gostynińskiego zwracamy się z uprzejmą prośbą do mieszkańców terenu naszej gminy szczególnie mieszkańców następujących sołectw jako terenu zagrożonego wystąpieniem w/w choroby: Antoniewo, Beszyn, Czaple, Dziankowo, Gagowy, Kanibród, Kretkowo, Morzyce, Narty, Szewo, Wola Dziankowska, Wola Olszowa, Świerna o zapoznanie się z Rozporządzeniem nr 1/2020 Powiatowego Lekarza Weterynarii We Włocławku z dnia 17 grudnia 2020r.

Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27

W przyszłym roku wszystkie lokalne podatki pozostaną na tym samym poziomie

W dniu 25 listopada 2020 roku podczas obrad XXI Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Radni podejmowali decyzję m.in. ws. wysokości stawek podatkowych mających obowiązywać na terenie gminy w 2021 roku. Podobnie jak w latach ubiegłych Radni Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim jednogłośnie przyjęli uchwały podatkowe pozostawiając wszystkie lokalne podatki na niezmienionym poziomie. Nie podwyższanie podatków było jedną z deklaracji wyborczych komitetu wyborczego z którego wszyscy tu obecni zostaliśmy wybrani i z czego obecnie się wywiązujemy podkreślił dokonując wprowadzenia do uchwał podatkowych burmistrz Marek Wiliński. Radny Rady Miejskiej Jarosław Woźniak przedstawiając opinię Izby Rolniczej na temat podatków zauważył, że jest to obecnie najniższy podatek rolny w powiecie włocławskim i jeden najniższy w województwie co jest dobrą informacją dla rolników z terenu gminy.

Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27

Zrealizuj swoje plany już dziś!

Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27

Przypominamy o akcji bezpłatnej zbiórki odpadów z działalności rolniczej

W dniach 12-15 października br. w godzinach 8:30 – 16:30 spółka VIK z Radomic wykona usługę usunięcia odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach typu Big Bag z terenu Gminy Lubień Kujawski. Odbiór odpadów odbędzie się na działce przy targowisku miejskim w miejscowości Kaliska (lotnisko). Do przekazania odpadów i otrzymania dokumentu potwierdzającego przekazanie niezbędny będzie dowód osobisty. Dostarczane odpady należy posortować i umieścić w opakowaniu zbiorczym typu worek lub Big Bag w czterech kategoriach:

I. Folia rolnicza, folia do owijania balotów, folia z bigbagów (wkłady)
II. Siatka i sznurek do owijania balotów
III. Opakowania po nawozach
IV. Opakowania BigBag (bez wkładu foliowego)

Z przyczyn organizacyjnych prosimy o dostarczanie odpadów sołectwami w dniach:

12 października br. (poniedziałek)
Sołectwa: Antoniewo, Beszyn, Bilno, Bagno, Błędowo, Czaple, Chojny.


13 października br. (wtorek)
Sołectwa: Dziankowo, Gliznowo, Gole, Gagowy, Kanibród, Kretkowo, Krzewie, Kobyla Łąka.


14 października br. (środa)
Sołectwa: Kłóbka, Kaliska, Lubień Kujawski, Modlibórz, Morzyce, Narty.


15 października br. (czwartek)
Sołectwa: Rutkowice, Rzeżewo, Szewo, Świerna, Wiktorowo, Wola Dziankowska, Wola Olszowa.



Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27

Rolniku!

Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27

Wnioski o zwrot podatku akcyzowego za paliwo rolnicze od 3 sierpnia

Od 3 do 31 sierpnia producenci rolni będą mogli składać do wójta, burmistrza (prezydenta miasta) właściwego ze względu na miejsce położenia gruntów będących w ich posiadaniu lub współposiadaniu, wnioski o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej.

Więcej na stronie: gov.pl

Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27

Poszukujemy wykonawcy usługi odbioru odpadów pochodzących z działalności rolniczej

Gmina Lubień Kujawski ogłosiła zapytanie ofertowe mające na celu wyłonienie wykonawcy usługi odbioru odpadów pochodzących z działalności rolniczej tj. folii rolniczej, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu big bag, z obszaru gminy Lubień Kujawski. Na realizację zadania gmina pozyskała dotację w wysokości 40 tys. zł. z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Planuje się, że otrzymana dotacja pozwoli na usunięcie z terenu gminy ok. 80 ton odpadów. Wykonawca wyłoniony w prowadzonym postępowaniu będzie zobowiązany do wykonania usługi odbioru odpadów każdorazowo z posesji, na której są składowane ich zważenia oraz utylizacji. Usługa ma zostać wykonana w terminie do końca października br.

Więcej o ogłoszonym zapytaniu tutaj

Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27

Premie dla młodych rolników

Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27

Dłuższy termin składania wniosków o płatność dobrostanową

Do 15 czerwca 2020 r. został przedłużony termin składanie wniosków przez tych rolników, którzy chcą ubiegać się w ARiMR o pomoc finansową z PROW 2014-2020 w ramach działania „Dobrostan zwierząt”.

Ten nowy rodzaj wsparcia z PROW 2014-2020 przeznaczony jest dla hodowców krów i świń. Ma on rekompensować im dodatkowo poniesione koszty i utracone dochody w wyniku wprowadzenia praktyk hodowlanych związanych z podwyższonym dobrostanem zwierząt.

Dopłaty mogą otrzymać ci rolnicy, którzy zadbają o lepsze samopoczucie i zdrowie zwierząt, poprawiając warunki ich utrzymania przez zwiększenie powierzchni bytowej przypadającej na jedno zwierzę (krowę, lochę, tucznika) o co najmniej 20 proc. w stosunku do wymaganej obecnie minimalnej powierzchni lub przez zorganizowanie zwierzętom dostępu do pastwiska czy wybiegu.  

Do piątku 8 maja 2020 r. do ARiMR wpłynęło 13 337 wniosków o przyznanie płatności dobrostanowej.

Roczne stawki tych płatności wynoszą: 301 zł na lochę (zwiększenie powierzchni w budynkach);  24 zł na tucznika (zwiększenie powierzchni w budynkach); 185 zł na krowę mleczną (wypas w sezonie pastwiskowym); 595 zł na krowę mleczną (zwiększenie powierzchni w budynkach); 329 zł na krowę mamkę (dostęp do wybiegów poza sezonem pastwiskowym).

Nabór wniosków odbywa się drogą elektroniczną, za pośrednictwem aplikacji eWniosekPlus, na wspólnym formularzu wniosku dla płatności bezpośrednich i płatności obszarowych PROW 2014-2020. Wniosek może być także złożony po 15 czerwca 2020 r., z tym że za każdy dzień roboczy opóźnienia  należna kwota płatności zostanie pomniejszona o 1 proc. Ostateczny termin ubiegania się o płatności dobrostanowe upływa 10 lipca 2020r.

Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27

Nawadnianie – nabór wniosków wydłużony do 20 lipca 2020 r.

Wydłużamy do 20 lipca br. nabór wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Modernizacja gospodarstw rolnych” w obszarze nawadniania w gospodarstwie objęte Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020.

Nawadnianie wnioski

Stosownie do art. 67a ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz. U. z 2020 r. poz. 217, 300 i 695) decyzją Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, termin składania wniosków o przyznanie pomocy w obszarze nawadniania w gospodarstwie w ramach operacji typu „Modernizacja gospodarstw rolnych” w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, który miał się zakończyć w dniu 20 kwietnia 2020 r., został wydłużony do 20 lipca 2020 r.

Wysokość pomocy

Maksymalna wysokość pomocy, udzielonej jednemu beneficjentowi i na jedno gospodarstwo rolne, na operacje związane z nawadnianiem, pozostaje na tym samym poziomie i nie może przekroczyć 100 tys. zł.

Więcej na gov.pl

Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27
1 2 3 4
Wszystkie odsłony: 585563 , odsłony dziś: 27
Zamknij