Harmonogramy odbioru odpadów na rok 2022:
Informujemy, że dostępne są harmonogramy odbioru odpadów komunalnych obowiązujące na terenie gminy Lubień Kujawski w okresie od stycznia do czerwca 2022 roku. Za odbiór odpadów na terenie całej gminy odpowiedzialne będzie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej „Saniko” Sp. z o.o. z Włocławka.
Poniżej harmonogramy odbioru odpadów.
(więcej…)Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki – CEL OGÓLNY 1
Wspieranie przedsiębiorczości oraz podniesienie kompetencji i aktywności zawodowej społeczności objętej LSR
Stowarzyszenie LGD Dorzecza Zgłowiączki w ramach realizowanej LSR i jej celu ogólnego 1 – Wspieranie przedsiębiorczości oraz podniesienie kompetencji i aktywności zawodowej społeczności objętej LSR planuje
w I kwartale 2022 roku ogłoszenie konkursu i nabór wniosków w zakresie
Podejmowania działalności gospodarczej (Premia)
Na podjęcie działalności gospodarczej w tym podnoszenie kompetencji osób realizujących działania w tym zakresie kwota dofinansowania (Premia) wynosi 50 000,00 zł.
Środki w Premiach wypłacane są w dwóch transzach:
I transza 80% przyznanej kwoty pomocy (40 000,00 zł),
II transza 20% przyznanej kwoty pomocy (10 000,00 zł).
Źródłem finansowania wsparcia jest Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Alokacja środków w ramach naboru wynosi ok. 1.300.000,00 zł. Ten typ projektów realizowany jest w ramach projektów konkursowych.
O pomoc może ubiegać się osoba fizyczna, która: jest obywatelem państwa członkowskiego UE, jest pełnoletnia, miejsce zamieszkania znajduje się na obszarze wiejskim objętym LSR (Gminy: Baruchowo, Boniewo, Brześć Kujawski, Choceń, Chodecz, Fabianki, Izbica Kujawska, Kowal, Lubień Kujawski, Lubanie, Lubraniec, gmina Włocławek i Miasto Kowal).
Głównym warunkiem otrzymania wsparcia finansowego jest podjęcie działalności gospodarczej we własnym imieniu, do której stosuje się przepisy ustawy z dnia 6 marca 2018 – Prawo przedsiębiorców, i jej wykonywania do dnia, w którym upłyną 2 lata od dnia wypłaty płatności końcowej oraz
– zgłoszenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy do ubezpieczenia emerytalnego, ubezpieczeń rentowych i ubezpieczenia wypadkowego na podstawie przepisów o systemie ubezpieczeń społecznych z tytułu wykonywania tej działalności i podlegania tym ubezpieczeniom, lub
– utworzenie, co najmniej jednego miejsca pracy w przeliczeniu na pełne etaty średnioroczne, gdy jest to uzasadnione zakresem realizacji operacji i zatrudnienie osoby, dla której zostanie utworzone to miejsce pracy, na podstawie umowy o pracę a także utrzymanie tego miejsca pracy do dnia, w którym upłyną 2 lata od dnia wypłaty płatności końcowej.
Kto nie może uzyskać wsparcia finansowego?
– osoby podlegające społecznemu ubezpieczeniu rolników z mocy ustawy i w pełnym zakresie chyba, że podejmują działalność gospodarczą sklasyfikowaną, jako produkcja artykułów spożywczych lub produkcja napojów,
– osoby, które w okresie 3 miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku wykonywały działalność gospodarczą,
– osoby, które otrzymały pomoc na podejmowanie działalności gospodarczej.
Dofinansowanie należy przeznaczyć na zakup nowych maszyn lub wyposażenia albo na zakup robót budowlanych lub usług.
Wnioskodawca jest oceniany według lokalnych kryteriów wyboru operacji (PROW). Dane kryteria będą weryfikowane na podstawie informacji zawartych we wniosku o przyznanie pomocy i załącznikach do wniosku. Do wyboru projektu potrzebna jest minimalna ilość punktów, która obecnie wynosi 40 punktów.
Więcej o konkursie mogą dowiedzieć się Państwo kontaktując się z pracownikami biura LGD – nr telefonu 54 284 66 69
Źródło: http://kujawiaki.pl/2644-podejmowanie-dzialalnosci-gospodarczej.html
Wypłata stypendium o charakterze socjalnym
Informujemy, że wypłata stypendium o charakterze socjalnym odbędzie się w dniu 13 grudnia 2021r. (poniedziałek) na wskazany we wniosku numer konta bankowego. Prosimy o odbiór decyzji w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim, pok. nr 6.
Od nowego roku wnioski o 500 plus tylko w formie elektronicznej
Zakład Ubezpieczeń Społecznych jest gotowy do obsługi programu Rodzina 500 plus. Już od nowego roku w formie elektronicznej zacznie przyjmować wnioski o nowe świadczenia wychowawcze, jeszcze niewypłacane, czyli np. na nowo narodzone dzieci, a od lutego na kolejny okres, rozpoczynający się od czerwca 2022 r. Natomiast gminy jeszcze do końca maja 2022 r. będą kontynuowały wypłaty przyznanych już świadczeń.
Osoby, które obecnie otrzymują świadczenie 500 plus z gmin, aktualnie nic nie muszą robić, a przede wszystkim nie muszą zgłaszać tego faktu do ZUS. Świadczenie 500 plus będą miały wypłacane przez gminy do końca okresu, na jaki je otrzymały, czyli do końca maja 2022 r. W tych sprawach nadal należy kontaktować się z pracownikami samorządowymi. Natomiast od 1 lutego 2022 r. będą mogły składać do ZUS wnioski na kolejny okres rozpoczynający się 1 czerwca 2022 r. w ramach nowego naboru – informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.
Przygotowania do obsługi programu Rodzina 500 plus trwają już od dłuższego czasu. Pierwsze wnioski trafią do nas po nowym roku. Złożyć je będzie można wyłącznie drogą elektroniczną przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowość elektroniczną i portal Empatia – dodaje rzeczniczka.
Nowelizacja ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci przenosi ustalanie uprawnień do świadczenia wychowawczego oraz jego wypłatę z gmin do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Dla klientów zmieni się przede wszystkim to, że wnioski o świadczenie od nowego roku będzie można składać tylko drogą elektroniczną, a wypłata świadczeń będzie przekazywana wyłącznie na rachunek bankowy. Ważna zmiana ustawy dotyczy również sposobu prowadzenia postępowań w sprawie świadczenia wychowawczego- pisma, informacje i decyzje będą przekazywane w formie elektronicznej za pośrednictwem PUE ZUS.
Każdy klient, który będzie potrzebował pomocy przy założeniu konta na Platformie Usług Elektronicznych ZUS i złożeniu internetowo wniosku o 500 plus, taką pomoc uzyska na Sali Obsługi Klienta w każdej placówce ZUS – zapewnia Krystyna Michałek.
Na gminnym targowisku utworzono mobilny punkt badań w kierunku SARS-CoV-2
Na gminnym targowisku przy ul. Rynkowej 1 utworzono mobilny punkt badań w kierunku SARS-CoV-2. Mobilny punkt utworzony został w pomieszczeniu socjalnym targowiska i będzie przyjmował pacjentów od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00-12:00. Punkt na zlecenie Narodowego Funduszu Zdrowia jest prowadzony przez RUS – MED Barbara Ruszkowska z Torunia.
Z badania w mobilnym punkcie będą mogły skorzystać osoby posiadające zlecenie:
- na badanie wystawione przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej (POZ)
- na badanie wystawione przez lekarza lub felczera, którzy udzielają świadczeń w ramach nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej
- na badanie wystawione przez lekarza pracującego w hospicjum lub zakładzie opiekuńczo-leczniczym
- na badanie wystawione przez inspekcję sanitarną
- wystawione przed przyjęciem do zakładu opiekuńczo-leczniczego lub zakładu pielęgnacyjno-opiekuńczego
- przed przyjęciem do domu pomocy społecznej
- przed przyjęciem do hospicjum
- przed przyjęciem do stacji dializ.
Więcej o mobilnych punktach badań https://pacjent.gov.pl/aktualnosc/test-w-mobilnym-punkcie-pobran
Poszukujemy wykonawcy budowy odcinka sieci wodociągowej i kanalizacyjnej w Lubieniu Kujawskim
Gmina Lubień Kujawski ogłosiła przetarg na wykonawcę, który wybuduje odcinek sieci wodociągowej i kanalizacyjnej w ulicy Brzozowej w Lubieniu Kujawskim. Nowa sieć pozwoli uzbroić w w/w media 20 działek budowlanych sprzedanych przez gminę w 2019 i 2020 roku. Zadanie jest pierwszym z kilku planowanych etapów realizacji budowy nowej sieci wodociągowej i kanalizacyjnej na terenie gminy Lubień Kujawski w ramach otrzymanej na ten cel rządowej dotacji w wysokości prawie 2,5 mln zł. W kolejnych etapach planowana jest budowa nowej sieci wodociągowej i kanalizacyjnej w miejscowości Kaliska – lotnisko w celu uzbrojenia w media działki budowlane sukcesywnie sprzedawane przez gminę. Całość dotacji ma zostać wykorzystana przez gminę do końca 2024 roku.
Więcej o ogłoszonym przetargu tutaj
Ogłoszenie – XXXI Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim
Dnia 20 grudnia 2021 roku (poniedziałek) o godzinie 10:00 w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim przy ulicy Wojska Polskiego 22 odbędzie się posiedzenie XXXI Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
I. SPRAWY PORZĄDKOWE
- Otwarcie XXXI Sesji Rady Miejskiej
- Stwierdzenie quorum
- Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XXX Sesji Rady Miejskiej
- Wybór sekretarza obrad
- Przyjęcie proponowanego porządku obrad
II.SPRAWY PRZEDMIOTOWE
- Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2021 – 2038.
- Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy.
- Uchwała w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2022 – 2038.
- Uchwała w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Lubień Kujawski na 2022 rok.
- Uchwała w sprawie ustalenia jednostkowych stawek dotacji przedmiotowych na 2022 rok dla samorządowego zakładu budżetowego.
- Uchwała w sprawie przyjęcia Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Miasta i Gminy na rok 2022.
- Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
- Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
- Wolne wnioski.
- Zakończenie obrad XXXI Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Małachowski
Z uwagi na obowiązujący stan zagrożenia epidemicznego oraz istniejące zagrożenie koronawirusem SARS-CoV-2 w trosce o Państwa zdrowie i bezpieczeństwo obrady Rady Miejskiej odbędą się bez udziału gości i publiczności. Prowadzona będzie transmisja obrad na kanale youtube.com Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim.
GMINA LUBIEŃ KUJAWSKI ogłasza pisemny przetarg nieograniczony w przedmiocie sprzedaży Samochodu FORD TRANSIT CUSTOM
Pliki do pobrania:
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki – główne założenia LSR na lata 2014-2020 – CEL OGÓLNY 3
Cele ogólne, cele szczegółowe oraz konkretne przedsięwzięcia, jakie są realizowane na terenie funkcjonowania Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki określa Lokalna Strategia Rozwoju na lata 2014-2020, którą Stowarzyszenie obecnie realizuje.
W tym celu LGD przeprowadza m.in. nabory wniosków na realizację projektów, ogłasza konkursy na nabór wniosków o dofinansowanie, organizuje spotkania/szkolenia dla beneficjentów, udziela bezpłatnego doradztwa jak również przeprowadza wiele działań informacyjnych.
Lokalna Strategia Rozwoju Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki na lata 2014-2020
Cel ogólny 3 i cele szczegółowe 3.1, 3.2, 3.3
Cel ogólny 3 – Rozwój turystyki i agroturystyki oraz podniesienie jakości życia mieszkańców w obszarze komunikacji, rekreacji i wypoczynku
Potrzeba realizacji celu wynikła ze zdiagnozowanych problemów i potrzeb dotyczących m.in. zbyt słabo rozwiniętej oferty kulturalnej, małego wsparcia na kultywowanie tradycji lokalnych, niskiego potencjału organizacyjno-finansowego większości organizacji społecznych z obszaru LSR.
Cel szczegółowy 3.1 Wzmocnienie atrakcyjności turystycznej na obszarze działania LSR
Wykonana na potrzeby LSR analiza SWOT wykazała zły stan infrastruktury turystycznej, rekreacyjnej lub kulturalnej oraz jej częściowe braki na terenie LGD, takie jak: brak szlaków turystycznych i obiektów turystycznych. Niedostateczne wyeksponowanie walorów krajobrazowych i historycznych sprawia, że to co najcenniejsze w regionie nie jest do końca wykorzystane. Miarą celu jest liczba zbudowanej i rozbudowanej już istniejącej infrastruktury turystycznej, rekreacyjnej lub kulturalnej.
Cel szczegółowy 3.2 Poprawa dostępności niekomercyjnej infrastruktury rekreacyjnej i kulturalnej
Realizacja celu przyczynia się do podniesienia standardu życia mieszkańców oraz atrakcyjności rekreacyjnej i kulturalnej obszaru LSR. Cel realizowany jest poprzez działania promujące lokalne dziedzictwo przyrodnicze, kulturowe i historyczne oraz produkty lokalne a także poprzez materiały promocyjno-informacyjne. Zadania realizowane w ramach tego celu przyczyniają się do powstawania nowej infrastruktury rekreacyjnej i kulturalnej na terenie LGD.
Cel szczegółowy 3.3 Poprawa infrastruktury drogowej na terenie LGD
Realizacja celu przyczynia się do poprawy infrastruktury drogowej oraz do ożywienia społeczno-gospodarczego danego obszaru a także do poprawy warunków uczestnictwa w życiu społecznym i gospodarczym osób zamieszkujących obszary problemowe.
W ramach celu ogólnego 3 realizowane jest:
- Przedsięwzięcie 3.1 – Program rewitalizacji infrastruktury turystycznej wraz z rozbudową i modernizacją bazy rekreacyjnej i kulturalnej na terenie LGD
- Przedsięwzięcie 3.2 – Budowa i przebudowa dróg lokalnych gwarantujących spójność terytorialną w zakresie włączenia społecznego
Źródłem finansowania przedsięwzięć 3.1 i 3.2 jest Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (PROW 2014-2020) – działanie LEADER.
Cel ogólny 3 jest realizowany poprzez następujące typy operacji:
- zachowanie dziedzictwa lokalnego,
- rozwój ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej lub kulturalnej,
- budowa lub przebudowa publicznych dróg gminnych lub powiatowych.
CEL OGÓLNY 3
planowane ogłoszenie konkursu w I kwartale 2022 roku
na
Rozwój ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej lub kulturalnej
Podmioty uprawnione do złożenia wniosku
Osoby fizyczne, osoby prawne, w tym m.in. kółka rolnicze, JST z wyłączeniem województw, ich związki bądź ich jednostki organizacyjne, organizacje pozarządowe, spółdzielnie, kościoły, związki wyznaniowe, jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, którym ustawy przyznają zdolność prawną. Podmioty te muszą posiadać miejsce zamieszkania (jeśli dotyczy) na obszarze LGD lub siedziba podmiotu (oddziału) tej jednostki musi być na obszarze objętym LSR.
Wysokość wsparcia
– Wysokość wsparcia nie wyższa niż 100% kosztów kwalifikowalnych – w przypadku podmiotu niewykonującego działalności gospodarczej oraz organizacji pozarządowej, która wykonuje działalność gospodarczą, jeśli organizacja ta ubiega się o pomoc w zakresie Rozwoju ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej lub kulturalnej.
– Wysokość wsparcia nie wyższa niż 63,63% kosztów kwalifikowalnych – w przypadku jednostek sektora finansów publicznych.
Pomoc jest przyznawana do wysokości limitu, który wynosi 300 000,00 zł na jednego beneficjenta w okresie realizacji LSR. Limitu tego nie stosuje się do podmiotów będących jednostką sektora finansów publicznych. Pomoc jest przyznawana, jeśli służy zaspokajaniu potrzeb społeczności lokalnej.
MINIMALNA ILOŚĆ PUNKTÓW, BY MÓC UZYSKAĆ WSPARCIE – 25 PKT
Więcej informacji o działalności LGD na stronie http://www.kujawiaki.pl/ lub pod numerem telefonu 54 284 66 69.
Program Wieloletni „Senior+ na lata 2021-2025 edycja 2021
Dzienny Dom Senior+ jest miejscem spotkań nieaktywnych zawodowo seniorów będących mieszkańcami Gminy Lubień Kujawski. W ramach działalności Dzienny Dom Senior+ zapewnia ofertę usług dostosowaną do potrzeb i możliwości seniorów w tym, m.in.:
– socjalne – m.in. zapewnienie posiłku w formie cateringu,
– edukacyjne,
– kulturalno – oświatowe,
– aktywności ruchowej,
– sportowo – rekreacyjne,
– aktywizacji społecznej i międzypokoleniowej,
– terapii zajęciowej.
Szczegółowe informacje dotyczące Dziennego Domu „Senior +” można uzyskać w siedzibie Domu – Lubień Kujawski, ul. 1-go Maja 44 tel. 542555027
Zapraszamy
Wpłaty ZGKiM na rachunek bankowy
DANE DO PRZELEWU:
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
ul. Wojska Polskiego 29
87-840 Lubień Kujawski
konto nr: 89 9557 1029 0000 2264 2000 0001
Kontakt (m.in w sprawie podania aktualnego stanu wodomierza):
tel: 54-284-30-31
e-mail: zgkim@lubienkujawski.pl
Dziękuję za wyrozumiałość
Henryk Komorowski
Kierownik Zakładu.
Targowisko Miejskie nieczynne do odwołania
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będzie nieczynny do odwołania
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Kolejne kroki w walce z koronawirusem – w sklepie mniej osób, ograniczenia w poruszaniu nieletnich, a parki, plaże i bulwary zamknięte
“Wprowadzamy kolejne ograniczenia w związku z koronawirusem. Od 1 kwietnia do odwołania każda osoba do 18 roku życia z domu wyjdzie tylko pod opieką dorosłego opiekuna, a parki, bulwary, czy plaże będą zamknięte. Za złamanie zakazów grozi kara od 5 do nawet 30 tys. zł. Oprócz tego zmieniamy zasady robienia zakupów w sklepach stacjonarnych i zawieszamy działalność salonów fryzjerskich, kosmetycznych i tatuaży. Co jeszcze się zmienia?
Żeby opanować rozprzestrzenianie się wirusa w Polsce, jesteśmy zmuszeni podjąć kolejne kroki. Większość Polaków stosuje się do wydawanych zaleceń, jednak wciąż zdarzają się sytuacje, które narażają nas wszystkich na ryzyko zarażenia. Przykłady z innych krajów pokazują, że kluczem do ograniczenia zakażeń jest maksymalne ograniczenie kontaktów. Za wszelką cenę musimy zahamować tempo, w jakim dochodzi do dalszej transmisji wirusa. Bądźmy ostrożni i stosujmy się do nowych zasad!
Zwłaszcza, że największa fala zachorowań przed nami.
Zwłaszcza, że za złamanie zasad grozi grzywna w wysokości od 5 tys. do 30 tysięcy złotych.”
Więcej na stronie internetowej serwisu RP GOV.PL
INFORMACJA DOTYCZĄCA ZAWIESZENIA DZIAŁALNOŚCI DZIENNEGO DOMU SENIOR+
Możliwy jest kontakt telefoniczny pod nr:
54 255 50 27 – kierownik,
54 255 50 25 – pracownicy socjalni,
54 255 50 26 – świadczenia rodzinne i wychowawcze,
lub e-mail: (ops@lubienkujawski.pl).
Zgodnie z zaleceniami Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pracownicy Ośrodka Pomocy Społecznej będą świadczyć – osobom samotnym, którzy są starsi, niepełnosprawni lub przewlekle chorzy lub innym poddanym kwarantannie pomoc po uprzednim telefonicznym zgłoszeniu.
Anna Kilichowska
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim
Trwa rozbudowa drogi powiatowej nr 2928 C Modlibórz- Kłóbka-Chodecz
Centrum Dystrybucyjne Dino powstaje w lubieńskiej strefie przemysłowej
Centrum dystrybucyjne Dino powstanie w Kaliskach, których teren wchodzi w skład strefy przemysłowej w gminie Lubień Kujawski. Konsekwencją pojawienia się nowego inwestora ma być rozbudowanie przez samorząd dróg na terenie strefy, które umożliwią dotarcie do drogi powiatowej Lubień – Chodecz, a także drogi krajowej nr 91. Ma być to także zachęta dla kolejnych firm zainteresowanych inwestycjami w strefie.
Sieć Dino zamierza zainwestować w budowę centrum dystrybucyjnego około 130 milionów złotych netto. Spółka zamierza sfinansować ją z własnych środków, a także pozyskanego kredytu. Zakończenie inwestycji planowane jest na przełom 2022 i 2023 roku. W nowym centrum zatrudnienie ma znaleźć nawet pół tysiąca osób na miejscu oraz kolejnych około 180 w ramach usług transportowych.
Spółka PGTB z Włocławka wybuduje drogi dojazdowe oraz parking przy cmentarzu w Lubieniu Kujawskim
W strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim powstanie Centrum Dystrybucyjne Dino
W związku z lokalizacją nowego inwestora w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim gmina planuje budowę nowej infrastruktury drogowej w strefie tj. rozbudowę ulicy Lotniczej oraz Przemysłowej docelowo łączącej drogę powiatową Lubień – Chodecz z drogą krajową 91 w miejscowości Narty. Nowe drogi mają usprawnić ruch komunikacyjny w strefie oraz w przypadku ulicy Przemysłowej umożliwić w przyszłości przeznaczenie nowych prywatnych gruntów pod inwestycje.
Dino to obecnie 23 inwestor, który zdecydował się na nabycie gruntu w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim. Obszar lubieńskiej strefy przemysłowej obejmuje powierzchnie ok. 200 ha, z których inwestorzy wykupili już ok. 170 ha.
Ruszyły prace przy przebudowie drogi gminnej w miejscowości Rzeżewo
Na zdjęciu Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Radny Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Janusz Zgliński oraz kierownik robót firmy DROGTOM Kamil Trawczyński podczas wizytacji placu budowy.
Uroczyście wręczono vouchery w ramach Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład
Fotorelacja: https://nwloclawek.pl/artykul/miliony-rozdano-samorzadom/1244034
Nowe inwestycje w obszarze lubieńskiej strefy przemysłowej
- BERRY SUPERFOS POLAND Sp. z o.o.
- LAFARGE POLCALC Sp. z o.o.
- KREISEL Sp. z o.o.
- POLMAIS Sp. Jawna
- SONAC Sp. z o.o.
- SULIMA Sp. z o.o.
- GOUDEN KORREL
- NOVATEK GREEN ENERGY Sp. z o.o.
- DORMET
- G T I BUD Sp. Jawna
- F.I.D. “DROGTOM” Sp. z o. o.
- AGRICOLA
- DOMLUX Sp. Jawna
- GREENLAND Sp. z o. o.
- DAN – CAR
- MARKET „WIEWIÓRKA”
- MATRO
- HYDROTECHNIK 24
- MARKET „BIEDRONKA”
Przebudowa drogi gminnej Narty – Wola Olszowa
Możliwość składania wniosków – „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej”
Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 2 stycznia 2023 r. do dnia 29 grudnia 2023 r.
Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 1 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014– 2020 (Dz. U. z 2022 r. poz. 280), zwane dalej: „rozporządzeniem”.
(więcej…)Możliwość składania wniosków – “Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej”
Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 28 grudnia 2022 r. do dnia 24 lutego 2023 r.
Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020
(Dz. U. z 2020 r. poz. 223 z późn. zm.) dalej: rozporządzenie, którego treść dostępna jest na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi https://www.gov.pl/rolnictwo oraz Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) https://www.gov.pl/arimr.
Od 2 stycznia rolnicy, którzy ponieśli straty w wyniku wystąpienia klęsk żywiołowych lub ASF, mogą starać się o środki finansowe na inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej.
O pomoc na inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej mogą się starać dwie grupy rolników. Do pierwszej należą ci, których gospodarstwa ucierpiały na skutek klęsk żywiołowych: deszczu nawalnego, suszy, przymrozków wiosennych, ujemnych skutków przezimowania, obsunięcia się ziemi, lawiny, gradu, huraganu czy uderzenia pioruna. Drugą stanowią poszkodowani w wyniku wystąpienia afrykańskiego pomoru świń (ASF).
O dofinansowanie można się ubiegać, gdy szkody w gospodarstwie, np. w sprzęcie, uprawach rolnych albo zwierzętach gospodarskich, powstały w roku, w którym jest składany wniosek lub w jednym z dwóch poprzednich lat. Straty muszą wynosić przynajmniej 30 proc. średniorocznej produkcji rolnej z trzech lat poprzedzających rok, w którym wystąpiła szkoda. Pod uwagę można wziąć również pięć lat poprzedzających rok wystąpienia strat, jednak w tym przypadku pomija się lata o najwyższej i najniższej produkcji. Z kolei jeśli w gospodarstwie wystąpi ASF, o pomoc mogą starać się rolnicy, którym powiatowy lekarz weterynarii nakazał w drodze decyzji zabicie świń lub zniszczenie ich zwłok. W tym przypadku szkoda także powinna wynosić co najmniej 30 proc. trzody chlewnej posiadanej przez rolnika.
Maksymalna pomoc, jaką można otrzymać w ramach tego wsparcia w całym okresie realizacji PROW 2014-2020, to 300 tys. zł na jednego beneficjenta i gospodarstwo. Poziom dofinasowania nie może przekroczyć jednak 80 proc. kosztów kwalifikowanych poniesionych na realizację danej inwestycji.
Rekompensaty z tytułu szkód powstałych w wyniku klęsk żywiołowych można przeznaczyć na odtworzenie składników gospodarstwa, które uległy zniszczeniu. Wartość szkody musi oszacować komisja powołana przez wojewodę, a zakres kosztów podlegających refundacji musi być zgodny z katalogiem kosztów kwalifikowanych. W przypadku gdy w wyniku klęski żywiołowej zniszczona została konkretna maszyna rolnicza, można otrzymać dofinansowanie na jej odkupienie. Trzeba pamiętać, że musi być ona nowa. A jeśli np. w wyniku przejścia huraganu zniszczeniu uległ sad, pomoc finansowa powinna zostać przeznaczona na odtworzenie uszkodzonych nasadzeń. Natomiast gdy przyczyną strat jest ASF, inwestycje realizowane z dofinansowaniem nie mogą być związane z produkcją świń.
Od 2 stycznia do 29 grudnia 2023 r. wnioski przyjmują biura powiatowe i oddziały regionalne ARiMR. Dokumenty można złożyć osobiście, przesłać za pośrednictwem Poczty Polskiej lub elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP. Pomoc przyznawana jest zgodnie z kolejnością wpływu dokumentacji.
Do tej pory z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020 w ramach wsparcia „Inwestycji odtwarzających potencjał produkcji rolnej” Agencja przeprowadziła dziesięć naborów. Poprzedni zakończył się 30 grudnia 2022 r. – przyjęto w nim 86 wniosków, a kwota oczekiwanego dofinansowania to ok. 7,7 mln zł. W sumie taką pomoc z PROW 2014-2020 w wysokości ponad 24 mln zł otrzymało do tej pory 473 rolników.
Więcej informacji – otwórz
Dokumenty aplikacyjne – otwórz
lub na stronie: https://www.gov.pl/web/arimr
Komunikat w sprawie gradu II
Ogłoszenie dla rolników poszkodowanych przez grad
W zgłoszeniu należy podać wszystkie uprawy występujące w gospodarstwie rolnym, niezależnie od stopnia zniszczenia, aby ogólny areał zasiewu był zgodny z wnioskiem złożonym do ARiMR o dopłaty w 2022 roku.
Zgodnie z regulaminem działania terenowych komisji, szacowania szkód dokonuje się do czasu zbioru plonu głównej uprawy lub jej likwidacji. Warunkiem sporządzenia przez Komisję protokołu z szacowania strat w uprawach jest złożenie przez rolnika wniosku w odpowiednim terminie. Na podstawie wniosku oraz wizyty w terenie wypełniony zostanie protokół.
Druki wniosków można pobrać poniżej. Są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 28 44 352.
Pilne – pomoc dla rolników (straty przez deszcz nawalny)
Dnia 30 czerwca 2022 r. kończy się czas na ubieganie się o wsparcie przez rolników, których uprawy zostały zniszczone w 2021 r. w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych. Dokumenty przyjmują biura powiatowe ARiMR właściwe ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego.
Więcej informacji https://www.gov.pl/web/arimr/kleski-2021
Ogłoszenie dla rolników poszkodowanych przez nawalne deszcze
W zgłoszeniu należy podać wszystkie uprawy występujące w gospodarstwie rolnym, niezależnie od stopnia zniszczenia, aby ogólny areał zasiewu był zgodny z wnioskiem złożonym do ARiMR o dopłaty w 2021 roku.
Zgodnie z regulaminem działania terenowych komisji, szacowania szkód dokonuje się do czasu zbioru plonu głównej uprawy lub jej likwidacji. Warunkiem sporządzenia przez Komisję protokołu z szacowania strat w uprawach jest złożenie przez rolnika wniosku w odpowiednim terminie. Na podstawie wniosku oraz wizyty w terenie wypełniony zostanie protokół. Druki wniosków można pobrać poniżej. Są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 28 44 352, wew.52.