Gmina Lubień Kujawski otrzymała dofinansowanie w ramach programu „Cyfrowa Gmina”
- Kategorie: dla mieszkańców
- Opublikowano: 2022-04-19

Gmina Lubień Kujawski otrzymała dofinansowanie w ramach programu „Cyfrowa Gmina” wg obowiązujących w konkursie zasad przyznawania kwoty dla poszczególnych gmin, przyznano środki w kwocie 216 990 zł. Środki przeznaczone zostaną na realizację działań związanych z podniesieniem poziomu bezpieczeństwa cyfrowego oraz cyfryzację usług Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim.
Gmina Lubień Kujawski była uprawniona do aplikowania o wsparcie w II rundzie naboru i w marcu 2022r. otrzymała pozytywną opinię wniosku.
W projekcie przewidziano różne formy cyfryzacji odpowiadające na zdiagnozowane potrzeby i obecne możliwości Urzędu, co pozwoli na efektywne oraz racjonalne wykorzystanie zakupionego sprzętu i oprogramowania. Środki pochodzące z funduszów europejskich zostaną przeznaczone na przeprowadzenie technicznej diagnozy cyberbezpieczeństwa, zakup sprzętu IT, oprogramowania i szkoleń w zakresie cyberbezpieczeństwa.
Projekt sfinansowano w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej V Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia REACT-EU, działania 5.1 Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia.
Uroczyste wręczenie promesy na wóz strażacki dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Lubieniu Kujawskim
- Kategorie: dla mieszkańców
- Opublikowano: 2022-04-15
W dniu 14 kwietnia br. w Urzędzie Wojewódzkim w Bydgoszczy odbyła się uroczystość wręczenia promes na dofinansowanie zakupu wozów strażackich. Promesę z rąk przedstawicieli władz państwowych w wysokości 450 tys. zł odebrali w imieniu Gminy Lubień Kujawski Burmistrz Marek Wiliński, Prezes OSP Lubień Kujawski Jerzy Wesołowski, Wiceprezes Jerzy Światek oraz Zastępca Naczelnika Stefan Majewski. Nowe auto dla OSP Lubień Kujawski o wartości 900 tys. zł dostarczy wyłonione w rozstrzygniętym w ostatnich dniach przetargu Przedsiębiorstwo Specjalistyczne „bocar” sp. z o.o. z Korwinowa. Będzie to średnie auto techniczne z napędem 4×4 marki Volvo.
Więcej informacji z uroczystości wręczenia promes tutaj
XXII Powiatowa Wystawa Stołów Wielkanocnych
- Kategorie: dla mieszkańców
- Opublikowano: 2022-04-14
Po 2 letniej przerwie spowodowanej pandemią Covid – 19 powróciła w naszym regionie wystawa stołów wielkanocnych organizowana przez Starostwo Powiatowe we Włocławku.
W tym roku gospodarzem XXII wystawy był Wójt Gminy Choceń. Przyjechali wystawcy – reprezentacje wszystkich gmin, którzy przygotowali piękne stoły z daniami wielkanocnymi. Oprócz wystawców stołów wielkanocnych, Choceń gościł także twórców ludowych z powiatu włocławskiego. Naszą gminę w tym roku reprezentowały Panie z Dziennego Domu Seniora + w składzie: Elżbieta Zaborowska, Janina Orzelska, Marianna Grzelak, Bożena Wesołowska oraz z Klubu Seniora w składzie: Aleksandra Seklecka, Grażyna Kaniewska, Romualda Wiśniewska, Bożena Andrzejewska, które przygotowały przepyszne potrawy wielkanocne. Na stołach królowały tradycyjnie babki, serniki, mazurki, pasztety, jaja faszerowane, rolady mięsne i oczywiście żurek.
Po uroczystym otwarciu wystawy, przemówieniach okolicznościowych, wręczeniu nagród i podziękowań nastąpiło tradycyjne poświęcenie potraw oraz degustacja. Imprezę uświetnił zespół Pectus.
Nabór prowadzących zajęć do projektu
- Kategorie: dla mieszkańców
- Opublikowano: 2022-04-14
W Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim powstanie biuro rekrutacyjne Dino
- Kategorie: dla mieszkańców
- Opublikowano: 2022-04-14
W związku z rozpoczętą rekrutacją osób chcących podjąć zatrudnienie w budowanym obecnie w lubieńskiej strefie przemysłowej Centrum dystrybucyjnym Dino informujmy, że w Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim utworzono biuro rekrutacyjne Dino. Biuro rekrutacyjne ma funkcjonować do czasu powstania obiektu Centrum dystrybucyjnego Dino. Przedstawiciele koncernu poinformowali, że rozpoczynają rekrutację docelowo nawet do 500 osób stanowiących załogę obiektu. Centrum Dystrybucyjne ma zostać oddane do użytkowania na początku przyszłego roku. Część z rekrutowanych obecnie osób będzie odbywać szkolenie i pracę przygotowawczą na terenie innych funkcjonujących już tego typu centr jak np. w Sierpcu.
Ogłoszenie o naborze wniosków 3/2022
- Kategorie: dla mieszkańców
- Opublikowano: 2022-04-12
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki informuje o możliwości składania wniosków o udzielenie wsparcia na operacje realizowane przez podmioty inne niż LGD
w ramach działania 19 „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER”/ poddziałania 19.2 “Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 na operacje, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w zakresie rozwoju ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej lub kulturalnej.
Nr konkursu LGD: 3/2022
Termin składania wniosków: od dnia 9 maja 2022 r. do dnia 30 maja 2022 r. do godz.15:30
Miejsce składania wniosków: biuro Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki,
ul Sikorskiego 12 , 87-850 Choceń
Wnioski należy składać bezpośrednio, tj. osobiście albo przez pełnomocnika albo przez osobę uprawnioną do reprezentacji, w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu.
Tryb składania wniosków:
Wnioski wraz z załącznikami należy składać na odpowiednich formularzach w wersji papierowej 1 sztuka. Zalecane jest załączenie wersji elektronicznej wniosku.
Forma wsparcia: Refundacja
Zakres tematyczny operacji:
Rozwój ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej, lub kulturalnej (§2 ust. 1 pkt 6 Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania “Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020; Dz.U.2019 poz. 664 z późn. zm.).
Obowiązujące w ramach naboru warunki udzielenia wsparcia– zostały określone w załączniku nr 6 do ogłoszenia.
Lista wymaganych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udzielenia wsparcia oraz kryteriów wyboru operacji – stanowi załącznik nr 7 do ogłoszenia.
Obowiązujące w ramach naboru kryteria wyboru operacji– stanowią załącznik nr 9 do ogłoszenia.
Minimalna wymagana liczba punktów w ramach oceny wg lokalnych kryteriów wyboru – 25 pkt.
/spełnienie powyższego minimum punktowego jest niezbędne do wyboru operacji przez Radę LGD/
Limit dostępnych środków w ramach naboru: 417 326,03€
(1 669 304,12PLN – prognozowane wsparcie w zł. przy kursie 4 zł = 1 €)
Kwota EFRROW 1 062 178,21 PLN
/kwota EFRROW przy uwzględnionym kursie 4zł =1€/
/limit środków w ramach naboru obok pomocy przewidzianej na wsparcie beneficjentów obejmuje także krajowy wkład środków publicznych pochodzących ze środków własnych beneficjentów, będących podmiotami sektora finansów publicznych w wysokości zapewniającej współfinansowanie wkładu EFRROW/
Intensywność pomocy:
1) określonej w LSR, lecz nie wyższej niż:
a) 70% kosztów kwalifikowalnych – w przypadku podmiotu wykonującego działalność gospodarczą, do której stosuje się przepisy ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców, z tym że w przypadku organizacji pozarządowej, która wykonuje taką działalność gospodarczą – jeśli organizacja ta ubiega się o pomoc w zakresie określonym w § 2 ust. 1 pkt 2 lit. b i c oraz pkt 3,
b) 100% kosztów kwalifikowalnych – w przypadku:
– podmiotu niewykonującego działalności gospodarczej, do której stosuje się przepisy ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców,
– organizacji pozarządowej, która wykonuje działalność gospodarczą, do której stosuje się przepisy ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców – jeśli organizacja ta ubiega się o pomoc w zakresie określonym w § 2 ust. 1 pkt 1 oraz 4-8;
2) nie wyższej niż 63,63% kosztów kwalifikowalnych – w przypadku jednostki sektora finansów publicznych.
Lokalna Strategia Rozwoju na lata 2014-2020, kryteria wyboru operacji wraz z opisem i procedurą ustalania lub zmiany kryteriów oraz Procedura oceny i wyboru operacji wraz z załącznikami znajduje się w biurze Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki oraz na stronie internetowej LGD – www.kujawiaki.pl
Formularz wniosku o przyznanie pomocy, formularz wniosku o płatność wraz z instrukcjami wypełnienia oraz wzór umowy o przyznanie pomocy znajduje się na stronach internetowych:
– Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki www.kujawiaki.pl
– Samorządu Województwa Kujawsko –Pomorskiego www.mojregion.eu
– Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa www.arimr.gov.pl
Szczegółowe informacje udzielane są w biurze Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki.
Pytania należy kierować na adres email: zglowiaczka@wp.pl lub telefonicznie: 54 284 66 69.
Pracownicy biura świadczą bezpłatne doradztwo w zakresie przygotowania wniosku. Doradztwo będzie udzielone po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z pracownikiem biura.Załączniki:
- 1. Wniosek o przyznanie pomocy pdf. (2).pdf
- 1. Wniosek o przyznanie pomocy (10).xlsx1
- 2. Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomcy (2).pdf
- 3.Wzór formularza wniosku o płatność.xlsx
- 3. Wzór formularza wniosku o płatność.pdf
- 4. Instrukcja wypełniania wniosku o płatność (1).pdf
- 5. Wzór umowy i załaczniki.zip
- 6. Obowiązujące w ramach naboru warunki udzielenia wsparcia (1).docx
- 7. Lista wymaganych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udzielenia wsparcia oraz kryteriów wyboru operacji.docx
- 8. Cele ogólne i szczegółowe, przedsięwzięcia wraz ze wskazaniem planowanych do osiągnięcia w ramach naboru wniosków o przyznanie pomocy (1).doc
- 9. Lokalne Kryteria Wyboru Operacji (PROW) (3).docx
- 10. Oświadczenie w zakresie zastosowania w ramach realizacji operacji rozwiązań sprzyjających ochronnie środowiska i klimatu.docx
- 11. Oświadczenie w zakresie promocji projektu i LGD.docx
- 12. Oświadczenie w zakresie wprowadzenia nowych lub udoskonalonych usług turystycznych.docx
Informacja w/s montażu instalacji fotowoltaicznych na terenie gminy Lubień Kujawski
- Kategorie: dla mieszkańców
- Opublikowano: 2022-04-11
Wszystkich mieszkańców zakwalifikowanych do realizacji unijnego projektu montażu instalacji fotowoltaicznych na budynkach gospodarstw domowych na terenie gminy, informujemy, że w związku z nie wykonaniem w umownym terminie tj. do końca marca br. przez wykonawcę firmę Solar Breaker Sp. z o.o. z Warszawy usługi montażu w/w instalacji podjęto decyzję o odstąpieniu od umowy z winy wykonawcy i nałożeniu na wykonawcę 10% kary umownej. W chwili obecnej przygotowywane jest nowe postępowanie przetargowe na realizację zadania. Nałożone i wyegzekwowane od wykonawcy kary umowne zostaną zakwalifikowane, jako środki własne mieszkańców. Jednocześnie informujemy, że w związku z obowiązującymi nowymi uregulowaniami prawnymi rozliczenie energii z instalacji montowanych w ramach w/w gminnego projektu pozostaje na zasadach obowiązujących do końca marca br.
Kolejna droga gminna z nową nawierzchnią asfaltową
- Kategorie: dla mieszkańców
- Opublikowano: 2022-04-11
W miejscowości Rzeżewo wykonano kolejną drogę gminną z nowa nawierzchnią asfaltową. Łącznie w ramach jednego zadania przebudowane zostały dwa odcinki drogi gminnej o łącznej długości ok 2 km. Inwestycję o wartości 750 tys. zł realizuje firma DROGTOM z Włocławka. Jeśli tylko sytuacja na rynku budowlanym na to pozwoli planuje się, że bieżącym roku nowe nawierzchnie asfaltowe powstaną m.in. w miejscowościach Bagno, Czaple, Gole, Kaliska, Narty, Rzeżewo, Świerna oraz Wola Olszowa – Parcele. Bardzo dużą inwestycję drogową na terenie naszej gminy realizuje ponadto Powiat Włocławski. Dotyczy ona przebudowy drogi powiatowej relacji Modlibórz – Kłóbka – Chodecz. W ramach tej inwestycji poza budową nowej nawierzchni na całym w/w odcinku powstanie oświetlona ścieżka rowerowa z Modliborza do Kłóbki znacząco poprawiająca bezpieczeństwo ruchu.
Ogłoszenie – XXXIII Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim
- Kategorie: dla mieszkańców
- Opublikowano: 2022-04-06
Dnia 13 kwietnia 2022 roku (środa) o godzinie 10:00 w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim przy ulicy Wojska Polskiego 22 odbędzie się posiedzenie XXXIII Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
I. SPRAWY PORZĄDKOWE
- Otwarcie XXXIII Sesji Rady Miejskiej
- Stwierdzenie quorum
- Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XXXII Sesji Rady Miejskiej
- Wybór sekretarza obrad
- Przyjęcie proponowanego porządku obrad
II. SPRAWY PRZEDMIOTOWE
- Uchwała w sprawie udzielenia dotacji w roku 2022 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy kościele dla Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Św. Prokopa w Kłóbce.
- Uchwała w sprawie udzielenia dotacji w roku 2022 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy kościele dla Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim.
- Uchwała w spawie określenia zakresu pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terenie tego państwa.
- Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2022 – 2038.
- Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy.
- Uchwała w sprawie zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych.
- Uchwała w sprawie nadania nazwy ulicy stanowiącej przedłużenie ulicy Spokojnej w miejscowości Kaliska.
- Uchwała w sprawie nadania nazwy ulicy stanowiącej przedłużenie ulicy Cichej w miejscowości Kaliska.
- Uchwała w sprawie nadania nazwy ulicy stanowiącej przedłużenie ulicy Parkowej w miejscowości Kaliska.
- Uchwała w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla strażaków ratowników ochotniczych straży pożarnych uczestniczących w działaniu ratowniczym, akcji ratowniczej oraz szkoleniu lub ćwiczeniu pożarniczym.
- Uchwała w sprawie zatwierdzenia i przyjęcia do realizacji wniosku o dofinansowanie projektu grantowego pn. „Klub młodzieżowy – Młodzi Aktywni w Bibliotece”.
- Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
- Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
- Wolne wnioski.
- Zakończenie obrad XXXIII Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Małachowski
Z uwagi na obowiązujący stan zagrożenia epidemicznego oraz istniejące zagrożenie koronawirusem SARS-CoV-2 w trosce o Państwa zdrowie i bezpieczeństwo obrady Rady Miejskiej odbędą się bez udziału gości i publiczności. Prowadzona będzie transmisja obrad na kanale youtube.com Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim.
Spółka PGTB z Włocławka wybuduje drogi dojazdowe oraz parking przy cmentarzu w Lubieniu Kujawskim
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2022-04-04
Spółka PGTB z Włocławka na zlecenie Gminy Lubień Kujawski rozpoczęła prace związane z budową dróg dojazdowych (ul. Pogodnej i Szkolnej) oraz parkingu przy cmentarzu w Lubieniu Kujawskim. Zadanie o wartości ponad 3,6 mln zł jest w 95% współfinansowane ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład Funduszu Inwestycji Strategicznych. Przygotowania dokumentacyjne do realizacji inwestycji trwały ponad dwa lata. W tym czasie gmina w ramach specustawy wykupiła grunty pod drogę oraz parking a także uzyskała decyzję realizacyjną. Planuje się, że obecnie rozpoczęte prace potrwają najmniej do października br.
Będą maseczki dla seniorów
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-04-15
W związku z kolejnymi obostrzeniami rządu w walce z koronawirusem gmina Lubień Kujawski zamówiła maseczki ochronne dla seniorów z naszej gminy. Każda osoba powyżej 60 roku życia otrzyma zapakowaną maseczkę wraz z instrukcją obsługi. Maseczki trafią do skrzynek pocztowych mieszkańców. Pamiętajmy, że noszenie maseczek nie chroni nas w 100% przez zarażeniem, ale z pewnością zmniejsza ryzyko zachorowań na COVID-19.
Ogłoszenie Burmistrza Lubienia Kujawskiego
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-04-15
Komunikat – Ośrodek Pomocy Społecznej
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-04-15
Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim uprzejmie informuje, że w celu ograniczenia ryzyka zakażenia koronawirusem nadal obowiązują ograniczenia w obsłudze interesantów. Od dnia 14.04.2020 r. do odwołania wstrzymuje się przyjmowanie podań oraz wstrzymuje się przyjmowanie interesantów, szczególne przypadki nie pozostają bez pomocy.Pracownicy Ośrodka pomagają osobom przewlekle chorym, samotnym, starszym, niepełnosprawnym, reagujemy na każde zgłoszenie. Wnioski na świadczenia rodzinne oraz świadczenie wychowawcze prosimy przesyłać drogą elektroniczną lub listownie. Interesanci przyjmowani będą wyłącznie w sytuacjach pilnych i niezbędnych. Zachęcamy przede wszystkim do kontaktu telefonicznego pod nr:
54 255 50 27 – kierownik,
54 255 50 25 – pracownicy socjalni,
54 255 50 26 – świadczenia rodzinne i wychowawcze,
lub e-mail: (ops@lubienkujawski.pl).
Zgodnie z zaleceniami Wojewody Kujawsko-Pomorskiego działalność Dziennego Domu Senior+ do 24 kwietnia br. nadal pozostaje zawieszona. O wszelkich zmianach będziemy informować na bieżąco.
Anna Kilichowska
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim
Obowiązek zasłaniania ust i nosa już wkrótce, a zasady bezpieczeństwa na dłużej
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-04-09
Od 16 kwietnia (czwartek) każda osoba na ulicy będzie miała obowiązek zasłaniania ust i nosa. Zmianie ulegną także terminy matur i egzaminu ósmoklasisty. Oprócz tego przedłużamy obowiązywanie wszystkich dotychczasowych zasad bezpieczeństwa. To oznacza, że ograniczenia w przemieszczaniu się, czy limity wiernych w kościołach obowiązują również podczas świąt wielkanocnych.
Więcej na gov.pl
Burmistrz Lubienia Kujawskiego ogłasza I przetarg ustny nieograniczony
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-04-07
Newsletter ZUS
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-04-03
Tarcza antykryzysowa – konkretne wsparcie z ZUS
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-04-02
Zwolnienie małych firm ze składek ZUS, świadczenie postojowe czy brak opłaty prolongacyjnej – to tylko niektóre rozwiązania prawne realizowane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych w ramach tzw. tarczy antykryzysowej.
Obowiązujące od 1 kwietnia nowe rozwiązania prawne przewidują m.in. zwolnienie małych firm, zgłaszających do dziewięciu osób do ubezpieczeń społecznych, ze składek za marzec, kwiecień i maj 2020 roku. Zwolnienie dotyczy składek za przedsiębiorcę i pracujące dla niego osoby. Ze zwolnienia mogą skorzystać także samozatrudnienia z przychodem do 15 681 zł, czyli 300 proc. prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w 2020r., którzy opłacają składki tylko za siebie. Poza tym rozpoczęcie działalności musi nastąpić przed 1 lutego br. – informuje Krystyna Michałek rzecznik regionalny województwa kujawsko-pomorskiego.
Zarówno przedsiębiorca, jak i pracujące dla niego osoby zachowają prawo do świadczeń zdrowotnych i z ubezpieczeń społecznych za okres zwolnienia ze składek. Przedsiębiorcy opłacający składki na własne ubezpieczenia i osoby z nimi współpracujące zachowują prawo do świadczeń w razie choroby i macierzyństwa, jeżeli były w dobrowolnym ubezpieczeniu chorobowym na 1 lutego 2020 roku.
Ze zwolnienia ze składek nie skorzystają firmy, które znajdowały się w trudnej sytuacji w grudniu 2019 r. i miały zadłużenie za okres dłuższy niż 12 miesięcy. Co ważne, jeżeli przedsiębiorca na 31 grudnia 2019 r. miał zadłużenie za okres dłuższy niż 12 miesięcy, ale zawarł z ZUS do tego dnia umowę o rozłożenie należności z tytułu składek na raty i umowę tę realizuje, będzie mógł być zwolniony z opłacania należności za okres od marca do maja 2020 r.
(więcej…)Zawieszenie działania projektu wdrażanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-04-02
Szanowni Państwo,
W związku z zagrożeniem epidemiologicznym na terenie UE oraz wprowadzonymi i przyszłymi działaniami zapobiegającymi rozprzestrzenianie się koronawirusa SARS-Cov-2 w Polsce, w celu zminimalizowania możliwych do wystąpienia negatywnych skutków zawiesza się działanie projektu wdrażanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego „Równy start – lepsze jutro – wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów szkół z terenu ORSG Powiatu Włocławskiego”.
Niniejszy komunikat obowiązuje do odwołania i może ulec zmianom.
INFORMACJA DLA OSÓB OBJĘTYCH KWARANTANNĄ – Odbiór odpadów
- Kategorie: ogłoszenia ZGKiM
- Opublikowano: 2020-04-02
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuje że śmieci wytworzone przez osoby objęte kwarantanną na terenie Gminy Lubień Kujawski, zostaną odebrane od Nich po uprzednim kontakcie telefonicznym i ustalonym terminie.
Kontakt do Zakładu: 54-284-30-31
Zgodnie z instrukcją Wojewody Kujawsko – Pomorskiego z dnia 18 marca 2020 r. odpady z kwarantanny m.in:
1. Powinny być zapakowane w podwójne worki przeznaczone do zwykłych odpadów komunalnych.
2. Odbiór odpadów odbywa się bez bezpośredniego kontaktu fizycznego z osobą odbywającą kwarantannę.
3. Worki z odpadami z miejsc kwarantanny powinny być oznaczone przywieszoną do nich kartką z napisem: “kwarantanna” (przywiązana, przyszyta zszywaczem itp.)
W załączniku Instrukcja Wojewody Kujawsko-Pomorskiego.
Rozmowy z Pomorską Specjalną Strefą Ekonomiczną o nowych możliwościach inwestycyjnych Strefy Przemysłowej w Lubieniu Kujawskim
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2024-08-05
W dniu 5 sierpnia br. w Urzędzie Miejski w Lubieniu Kujawskim odbyło się spotkanie burmistrza Lubienia Kujawskiego Marka Wilińskiego z pracownikiem ds. Pozyskiwania Inwestorów oraz Współpracy Międzynarodowej Działu Inwestycji Strefowych Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej Michałem Rzepką dotyczące nowych możliwości inwestycyjnych Strefy Przemysłowej w Lubieniu Kujawskim. Dotychczasowy obszar Strefy Przemysłowej w Lubieniu Kujawskim obejmował ok. 200 ha gminnych działek inwestycyjnych i prawie w całości został wykupiony przez inwestorów. Aktualnie gmina prowadzi działania związane z możliwością ewentualnego wykorzystania pod inwestycje prywatnych terenów przyległych do dotychczasowej strefy poprzez ich dogodne skomunikowanie tj. budowę nowego odcinka ulicy Przemysłowej.

Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Dziankówek
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2024-07-02
Trwają prace związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Dziankówek. Zakres robót obejmuje wykonanie ok. 500 metrowego odcinka nowej nawierzchni drogi wraz z podbudową oraz poboczami. Zadanie realizuje konsorcjum firm, którego liderem jest Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z o.o. z Włocławka. Na realizację inwestycji gmina otrzymała 95% dotacji z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład.
Firma FOMICOM planuje budowę zakładu w lubieńskiej strefie przemysłowej
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2024-05-29
W dniu 27 maja br. firma FOMICOM, która nabyła od gminy we wcześniejszych latach grunty w lubieńskiej strefie przemysłowe złożyła w Starostwie Powiatowym we Włocławku wniosek o pozwolenie na budowę swojego zakładu. Firma FOMICOM specjalizuje się w wytwarzaniu, marketingu i sprzedaży przenośnych, autonomicznych systemów poliuretanowych. Ulokowana w Maldegem (Belgia), firma FOMICOM oferuje szeroki zakres systemów poliuretanowych, urządzeń i wyposażenia dla profesjonalnych użytkowników. Według wstępnych deklaracji spółka planuje w lubieńskiej strefie przemysłowej budowę zakładu produkcyjnego zatrudniając ok. 20 osób.
Trwają prace przy budowie nowych kotłowni gazowych dla budynków wielorodzinnych w Lubieniu Kujawskim
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje RFIL
- Opublikowano: 2024-05-13
Trwają prace związane z budową nowych kotłowni gazowych dla budynków wielorodzinnych w Lubieniu Kujawskim. Zadanie o wartości 1,26 miliona złotych realizuje firma HYDROWIS Grzegorz Wiśniewski z Fabianek. Wymiana systemów grzewczych w budynkach wielorodzinnych w Lubieniu Kujawskim na nowe ekologiczne gazowe jest wdrażana w ramach dwu milionowej dotacji, jaką gmina otrzymała z VI edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład. Realizacja zadania ma wpłynąć m.in. na ograniczenie kosztów związanych z ogrzewaniem bloków ale także na poprawę jakości powietrza w mieście poprzez likwidację starych kotłowni węglowych. Aktualnie dobiegają końca prace w budynkach wielorodzinnych przy ul. Szkolnej 15 A i 15 B.
Oferta Inwestycyjna Lubieńskiej Strefy Przemysłowej
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2024-05-09
Rozpoczęto przebudowę drogi gminnej w miejscowości Bilno
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2024-04-12
Rozpoczęto prace związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Bilno gm. Lubień Kujawski. W ramach inwestycji przebudowany ma zostać odcinek drogi gminnej o długości ok. 3 km. Zadanie realizuje konsorcjum firm, którego liderem jest Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z o.o. z Włocławka. Na realizację inwestycji gmina otrzymała 95% dotacji z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład.
Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Krzewie
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2024-02-27
Rozpoczęto prace związane z przebudową kolejnych dróg gminnych na terenie gminy Lubień Kujawski. Aktualnie ruszyły prace związane z przebudową prawie dwuipół kilometrowego odcinka drogi gminnej w miejscowości Krzewie. Zadanie realizuje konsorcjum firm, którego liderem jest Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z o.o. z Włocławka. Na realizację inwestycji gmina otrzymała 95% dotacji z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład.
Postęp prac przy budowie hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2024-02-26
Trwa budowa pierwszego etapu nowej hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. Inwestycja o łącznej wartości 8,3 ml zł jest w kwocie 6,15 mln zł wsparta środkami Programu Inwestycji Strategicznych Rządowego Funduszu Polski Ład. Budowana hala widowiskowo – sportowa będzie obsługiwać równorzędnie 3 boiska sportowe do siatkówki oraz posiadać jedno duże boisko do gry w piłkę nożną. Wysokość hali ma umożliwiać rozgrywanie meczy w siatkówce na poziomie mistrzowskim. Dodatkowymi funkcjami w budynku będzie: siłownia, fitness, bilard, ściana wspinaczkowa i kręgle. Zadanie realizuje Zakład Remontowo Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka tj. dotychczasowy wykonawca praz związanych z zakończoną przebudową budynków ZPO w Lubieniu Kujawskim.
Podpisano umowę na budowę bloków przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2024-02-14
W dniu 14 lutego br. w Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim uroczyście podpisano umowę z wykonawcą, który wybuduje dwa bloki mieszkalne przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim. Inwestycje ma realizować firma WIKSBUD Sp. z o.o. z Lipna. Społeczna Inicjatywa Mieszkaniowa czyli SIM to spółka realizująca budownictwo społeczne. Jej zadaniem jest budowanie mieszkań na wynajem o umiarkowanym czynszu. W Lubieniu Kujawskim mają zostać wybudowane dwa budynki wielorodzinne, łącznie 62 mieszkania w których zamieszkać ma ok. 200 osób. Na zdjęciu Zarząd SIM “KZN Toruński” Prezes Filip Szreter oraz dyrektor Wojciech Kwiatkowski, Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz Prezes WIKSBUD Sp. z o.o. Wiktor Sieradzki oraz Prokurent Zbigniew Sieradzki.
Rozmawiano o nowych wozach strażackich dla OSP w Bilnie oraz OSP w Krzewiu
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2024-02-13
W dniu 13 lutego br. w Częstochowie odbyło się robocze spotkanie przedstawicieli władz samorządu gminy Lubień Kujawski oraz druhów z OSP w Bilnie oraz OSP w Krzewiu z producentem specjalistycznego sprzętu pożarniczego w sprawie ustalenia techniczno – finansowych możliwości nabycia przez w/w jednostki nowych wozów bojowych. Według wstępnych założeń jednostka w Bilnie planuje pozyskać lekki natomiast jednostka w Krzewiu średni samochód do działań ratowniczo – gaśniczych. Sprzęt ratowniczy jest podstawą pracy strażaków. Samochody ratowniczo -gaśnicze są kluczowe podczas pożarów i wypadków. Nowoczesny sprzęt pozwoli na szybszą i skuteczniejszą pracę druhów z OSP.
UWAGA ROLNICY!!! szacowanie szkód w uprawach rolnych
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-06-13
Burmistrz Lubienia Kujawskiego informuje o możliwości składania wniosków o oszacowanie szkód w uprawach rolnych spowodowanych niekorzystnym zjawiskiem atmosferycznym przymrozkami wiosennymi 2025
Zgłoszenia należy dokonać do tut. Urzędu pokój nr 17 na przygotowanym zgodnie z wymogami Ministerstwa Rolnictwa wniosku.
Warunkiem oszacowania przez komisję szkód spowodowanych przez wiosenne przymrozki jest złożenie wniosku o oszacowanie szkód zawierającego podpisaną przez składającego wniosek zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych, które są niezbędne do przeprowadzenia oszacowania szkód.
Przypominamy, że powierzchnia gospodarstwa rolnego, którą należy wpisać we wniosku jest to powierzchnia zgłaszana do dopłat bezpośrednich w ARiMR w roku 2025 .
We wniosku należy:
- uwzględnić wszystkie uprawy i ich powierzchnię (również uprawy w których straty nie wystąpiły);
- oznaczyć we wniosku działki rolne (uprawy) na których wystąpiły szkody w związku z wystąpieniem przymrozków wiosennych (na których konieczne jest przeprowadzenie oględzin i szacowaniu szkód w szczególności sady ,rzepak, kukurydza).
- Proszę o wpisywanie nazwy roślin zgodnie z załącznikiem do wniosku.
Z uwagi na krótki termin do oszacowania strat prosimy o jak najszybsze składanie wniosków (najpóźniej do dnia 23 czerwca b.r.).
UWAGA! W przypadku strat w uprawach położonych na terenie innych gmin, wnioski należy złożyć do każdej gminy zgodnie z miejscem położenia uprawy.
Formularz wniosku do pobrania w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawski, pokój nr 17 lub ze strony:
Bezpłatna zbiórka folii rolniczych
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-06-09
W piątek 13.06.2025 r. od godziny 9:00 do 14:00 Gmina Lubień Kujawski wraz z Firmą VIK z Radomic organizuję BEZPŁATNĄ zbiórkę folii rolniczych oraz opakowań po nawozach typu Big Bag z terenu Gminy Lubień Kujawski. Odbiór odpadów odbędzie się na targowisku miejskim w miejscowości Kaliska. BEZPŁATNIE można przywozić bez ograniczeń: FOLIA ROLNICZA, WORKI PO NAWOZIE, WORKI TYPU BIG-BAG.
UWAGA NIE BĘDĄ PRZYJMOWANE TAKIE ODPADY JAK: SIATKI OD OWIJANIA BALOTÓW ORAZ SZNUREK.
Każdy rodzaj odpadu musi być zapakowany w osobny worek Big Bag.
Prosimy o staranną segregacje, odpady zmieszane nie będą odbierane.
Więcej informacji pod nr: 54 284 43 52 lub w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim pok. 17 w godz. urzędowania.
Jesteście nowi na wsi?
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-05-16
Mieszkasz na wsi od niedawna? Nie znasz jeszcze wiejskich zwyczajów?
Napływowi mieszkańcy wsi, którzy szukają ciszy i spokoju, bardzo szybko zderzają się z prawdziwymi realiami życia i pracy na wsi.
Nie zawsze akceptują panujące reguły, a te związane są ściśle z cyklem przyrody i rytmem produkcji rolnej. Choć praca rolnika trwa przez cały rok, właśnie teraz, wiosną, zaczyna się najbardziej intensywna jej część.
Wraz z pracami polowymi pojawiają się:
- hałas maszyn,
- zapach obornika,
- wzmożone odgłosy zwierząt,
- i… telefony na policję.
Skargi, donosy nierzadko kończą się uciążliwymi kontrolami, a nawet skazującymi wyrokami sądowymi – co znacznie utrudnia utrzymywanie dobrosąsiedzkich stosunków i prowadzenie gospodarstwa rolnego.
Jeśli więc przeprowadziłeś się z miasta na wieś, postaraj się zaakceptować jej specyfikę!
PAMIIĘTAJ!
- Zbiór plonów odbywa się często w godzinach nocnych nie przez złośliwość wobec sąsiadów, ale z uwagi na możliwości wystąpienia opadów deszczu czy gradu, który zniszczyłby całoroczną pracę rolnika.
- Odgłosy zwierząt, hałas maszyn, zapach obornika to nieodzowny element produkcji rolniczej, której finalnymi produktami jest to, co jemy każdego dnia.
- Kiedy nadjedzie okres jesiennych prac polowych, na pola trafią obornik i gnojowica. I bardzo dobrze! One decydują o jakości i wielkości zbiorów. To lepsze niż chemia…
- A zatem: szanuj pracę rolnika!
Nie zgłaszaj nocnego hałasu przy pracy na roli i nieprzyjemnych zapachów na policję – ona niech tropi prawdziwych przestępców. Twoje niepotrzebne interwencje zakłócają sprawny przebieg prac polowych, potęgując zatargi i sąsiedzkie urazy.
KRUS ZAPOWIADA: BĘDĄ ZMIANY!
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi podjęło prace nad przepisami, które mają chronić rolników i prowadzoną przez nich działalności przed oskarżeniami innych mieszkańców wsi o stwarzanie utrudnień. Ministerstwo Klimatu i Środowiska prowadzi z kolei prace nad przygotowaniem kompleksowego rozwiązania prawnego regulującego zjawisko uciążliwości zapachowej.
Przygotowywane przepisy będą bazowały na nowoczesnych rozwiązaniach technicznych i najlepszych dostępnych technikach pomiarowych, które od lat stosowane są w krajach Unii Europejskiej
Ubezpieczenie w KRUS dla pełnoletnich nastolatków
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-05-16
Pełnoletni nastolatek nadal może mieć ubezpieczenie zdrowotne w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego. Jego rodzice muszą jednak dostarczyć zaświadczenie o kontynuowaniu nauki przez dziecko. Jeśli tego nie zrobią, dojdzie do wyrejestrowania dziecka z systemu, a to oznacza płatność choćby za wizytę w rejonowej przychodni czy w szpitalu.
– Aby przywrócić ubezpieczenie w KRUS dla pełnoletniego członka rodziny, rolnik musi dokonać ponownego zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego. Należy do niego dołączyć zaświadczenie o kontynuowaniu nauki – podkreśla Dorota Bielawska, wicedyrektor Biura Ubezpieczeń KRUS.
Jak wynika z danych Biura Statystyki KRUS na koniec w 20204 roku były ubezpieczone w Kasie 854 osoby urodzone w 2006 roku, a więc takie, które w ubiegłym roku weszły w dorosłość.
Młoda dorosła osoba, po ukończeniu 18. roku życia nadal może być ubezpieczona w KRUS. Jednak nadal powinna kontynuować naukę. Odpowiednie zaświadczenie rodzice powinni dostarczyć do właściwej jednostki terenowej KRUS.
– Obowiązek zawiadomienia o wszelkich zmianach, które mają wpływ na podleganie ubezpieczeniu, spoczywa na rolniku. Powinien to zrobić w ciągu dwóch tygodni od wystąpienia tych zmian, także w zakresie ustalenia uprawnień do dalszego podlegania ubezpieczeniu zdrowotnemu przez swoje dzieci które ukończyły 18 lat – dodaje Dorota Bielawska.
W praktyce placówki terenowe Kasy same sprawdzają, czy członek rodziny rolnika po wejściu w dorosłość ma prawo do ubezpieczenia w KRUS. W miarę możliwości sama Kasa informuje też rolników o konieczności dostarczenia odpowiedniego zaświadczenia o kontynuowaniu nauki przez syna czy córkę. Zdarza się jednak, że rolnicy mimo przypomnienia lekceważą obowiązek dostarczenia dokumentu.
Jeżeli KRUS nie otrzyma informacji o tym, że pełnoletnie dziecko rolnika nadal kontynuuje naukę, taka osoba zostaje wyrejestrowana z ubezpieczenia z dniem uzyskania pełnoletności. Po wyrejestrowaniu ma ona jeszcze przez 30 dni prawo do bezpłatnej opieki zdrowotnej.
Wyjątek stanowią maturzyści, nawet jeśli nie zamierzają kontynuować nauki po uzyskaniu świadectwa dojrzałości. W ich przypadku ubezpieczenie zdrowotne wygasa z dniem ukończenia szkoły średniej, a dokładnie w dniu otrzymania świadectwa.
—————————
KRUS PRZYPOMINA:
– Aby przywrócić ubezpieczenie w KRUS dla pełnoletniego członka rodziny rolnik musi ponownie zgłosić je do ubezpieczenia zdrowotnego. Do wniosku należy dołączyć zaświadczenie o kontynuowaniu nauki przez pełnoletniego nastolatka. Dopiero po dokonaniu zgłoszenia do ubezpieczenia w jednostce KRUS i przekazaniu danych ze zgłoszenia do NFZ taka osoba nabywa uprawnienia do świadczeń podstawowej opieki zdrowotnej – dodaje dyrektor Dorota Bielawska z Biura Ubezpieczeń KRUS
Nie koszę w maju
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-05-16
Choć, jak wiecie, u nas maj to (samo) zdrowie, bzy, kasztany, motyle w brzuchu i czasem odrobina mrozu o poranku, to nie możemy zapomnieć o czymś mega ważnym!
„No Mow May”, czyli dosłownie „maj bez koszenia”, to akcja którą popieramy całym sercem i zachęcamy do niekoszenia trawy i przydomowych trawników właśnie w tym miesiącu.
Dlaczego warto NIE KOSIĆ trawników w maju?
- umożliwiamy kwitnienie mniszków, stokrotek, jasnot i wielu innych dzikich roślin, które stanowią cenny nektar dla pszczół, trzmieli i motyli. Dziko rosnące kwiaty, a także sama kwitnąca trawa, to dla nich największa uczta po zimie!
- dbamy o zachowanie bioróżnorodności
- odpoczywamy
NIEkoszenie to ponadto:
- oszczędność wody i nawozów
- ochrona gleby i zasobów wodnych – krótki trawnik prowadzi do przegrzania
- górnych warstw podłoża i zabicia żyjących w nich mikroorganizmów
- zdrowszy ekosystem – niekoszona trawa to nie tylko kwiaty – to też siedlisko dla drobnych ssaków, ptaków i owadów
- naturalne użyźnianie gleby
- schładzanie powietrza – łąka i wysoka trawa magazynują wodę, a parując – schładzają powietrze
- zmniejszanie hałasu i spalin – kosiarki spalinowe to całkiem duże źródło zanieczyszczeń.
Zrób przerwę dla przyrody. Odłóż kosiarkę. Daj zakwitnąć!
Kolonie w górach (dla dzieci rolników)
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-05-12

Wakacyjne turnusy rehabilitacyjne dla dzieci
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-04-28
Czy Twoje dziecko ma problemy z układem oddechowym? Czy boryka się z wadą postawy lub inną chorobą układu ruchu? Potrzebuje wsparcia w powrocie do zdrowia?
KRUS od lat wspiera najmłodszych ubezpieczonych w uzyskaniu pełni zdrowia i jak co roku w okresie letnich wakacji zorganizuje bezpłatne turnusy rehabilitacyjne dla dzieci rolników ubezpieczonych w KRUS.
21-dniowe turnusy odbędą się w Centrach Rehabilitacji Rolników KRUS w terminach:
- Horyniec-Zdrój: 29.06-19.07 oraz 20.07-09.08.2025 r.
- Iwonicz-Zdrój: 16.07-05.08 oraz 06.08_26.08.2025 r.
- Jedlec: 07.07-27.07 oraz 28.07-17.08.2025 r.
- Szklarska Poręba:20.07-09.08.2025 r.
- Świnoujście: 11.08-31.08.2025 r.
Z turnusów mogą skorzystać urodzone pomiędzy 2010 a 2018 rokiem:
dzieci własne, dzieci drugiego małżonka oraz dzieci przysposobione, przyjęte na wychowanie i utrzymanie przed osiągnięciem pełnoletności – także w ramach rodziny zastępczej – wnuki, rodzeństwo i inne dzieci.
Warunkiem jest ubezpieczenie przynajmniej jednego z rodziców lub opiekuna prawnego w KRUS.
Aby skorzystać z turnusu, trzeba we właściwej ze względu ma miejsce zamieszkania rodzica placówce terenowej lub oddziale regionalnym KRUS złożyć:
- wypełniony przez lekarza POZ bądź lekarza specjalistę wniosek o rehabilitację leczniczą/turnus regeneracyjny,
- formularz z dodatkową informacją o stanie zdrowia dziecka,
- formularz dotyczący informacji podawanych w przypadku pozyskiwania danych osobowych od osoby, której danej dotyczą,
- oświadczenia rodzica/opiekuna dotyczącego zgody na udzielenie wszelkiej pomocy przedmedycznej i medycznej w sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia dziecka w trakcie podróży na turnus rehabilitacyjny do CRR KRUS oraz w drodze powrotnej.
UWAGA!
Druki formularzy można pobrać w Oddziale Regionalnymi Placówkach Terenowych KRUS lub ze strony internetowej KRUS.
Skierowanie dziecka na turnus rehabilitacyjny będzie możliwe po pozytywnej kwalifikacji wniosku dokonanej przez regionalnego inspektora orzecznictwa lekarskiego oddziału lub placówki terenowej KRUS.
Pierwszeństwo w skierowaniu na turnusy rehabilitacyjne mają dzieci, posiadające orzeczenie o niepełnosprawności z zastrzeżeniem, że są zdolne do samoobsługi.
Centra Rehabilitacji Rolników KRUS zapewnią dzieciom całodzienne wyżywienie, całodobową opiekę medyczną oraz indywidualny program rehabilitacyjny. Opieką nad dziećmi zajmie się wykwalifikowana kadra pedagogiczna.
Szczegółowe informacje dotyczące terminów składania wniosków uzyskają Państwo w Oddziałach Regionalnych i Placówkach Terenowych KRUS
Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne: przedłużamy termin zgłoszeń do 8 maja!
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-04-28
Nasz konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne trwa. Z powodu licznych próśb musimy wydłużyć termin zgłaszania gospodarstw przez rolników, by każdy miał równą szansę udziału w tym wydarzeniu.
Rolnicy mogą zgłaszać swoje gospodarstwa do 8 maja. Etap wojewódzki zakończy się 27 czerwca.
Głównym celem konkursu jest promocja zasad ochrony zdrowia i życia w gospodarstwie rolnym.
Warunki uczestnictwa są proste.
- Ty albo jeden z właścicieli gospodarstwa musicie być ubezpieczeni w KRUS
- zgłaszasz do placówki terenowej lub oddziału regionalnego KRUS swój udział poprzez formularz zgłoszeniowy
- musisz tego dokonać w nieprzekraczalnym terminie 8 maja 2025 roku!
Wszystkie informacje o konkursie znajdziesz tu: www.gov.pl/web/krus/xxii-ogolnokrajowy-konkurs-bezpieczne-gospodarstwo-rolne2 oraz w placówkach terenowych i oddziale KRUS.
Współorganizatorami konkursu KRUS Bezpieczne Gospodarstwo Rolne są: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Państwowa Inspekcja Pracy, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.
Partner strategiczny: AGRO Ubezpieczenia – Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych. Patronem medialnym konkursu jest TVP INFO.
W skład komisji konkursowych wchodzą specjaliści z zakresu bhp w rolnictwie reprezentujący Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, Państwową Inspekcję Pracy, Ośrodki Doradztwa Rolniczego, Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Ochotniczą Straż Pożarną i inne instytucje działające w środowisku wiejskim.
W dotychczasowych 21. edycjach Konkursu wzięło udział ponad 24 tysiące gospodarstw indywidualnych.
X edycja Ogólnopolskiego Konkursu Kulinarnego „Bitwa Regionów”
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-04-14
Szkolenie „Mechanizmy wsparcia bezpośredniego dochodów gospodarstw rolniczych – dopłaty bezpośrednie, warunkowość, ekoschematy”
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-04-10
Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego we Włocławku z siedzibą w Kowalu zaprasza na szkolenie „Mechanizmy wsparcia bezpośredniego dochodów gospodarstw rolniczych – dopłaty bezpośrednie, warunkowość, ekoschematy”, które odbędzie się w dniu 14 kwietnia 2025 roku o godz. 10.00, w Sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim.
MENI GŁÓWNE
Kalendarz
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |