Miodowe Lato – Zaproszenie

Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812

Zainwestuj u nas!

Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812

Przypominamy! Potrzebujesz pomocy? Kujawsko-Pomorska Niebieska Linia czeka

http://niebieskalinia.kujawsko-pomorskie.pl/

Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812

Program Czyste Sołectwo

Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812

KONSULTACJE SPOŁECZNE PROJEKTU STRATEGII TERYTORIALNEJ MIEJSKIEGO OBSZARU FUNKCJONALNEGO WŁOCŁAWKA W RAMACH REALIZACJI POLITYKI TERYTORIALNEJ WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA 2021-2027

Stowarzyszenie WŁOF – Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka zaprasza do udziału w konsultacjach społecznych projektu Strategii Terytorialnej Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka.

Konsultacje społeczne prowadzone będą w dniach
od 24.07.2023r. do 14.08.2023r. do godz. 15:30

Zainteresowani mogą zapoznać się z projektem dokumentu:

  • w siedzibie Stowarzyszenia WŁOF – Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka, ul. Brzeska 15, 87-800 Włocławek
  • w siedzibach wszystkich urzędów Gmin MOF Włocławka, tj. Gminy Miasto Włocławek, Gmina Miasto Kowal, Gmina Baruchowo, Gmina Choceń, Gmina Boniewo, Gmina Brześć Kujawski, Miasto i Gmina Chodecz, Gmina Fabianki, Gmina Izbica Kujawska, Gmina Kowal, Gmina Lubanie, Gmina Lubień Kujawski, Gmina Lubraniec, Gmina Włocławek
  • w siedzibie Starostwa Powiatowego we Włocławku

oraz na stronie internetowej: www.wlof.wloclawek.eu i oficjalnych stronach internetowych Członków Stowarzyszenia WŁOF.

Uwagi i opinie do projektu Strategii można składać w następujący sposób:

Pisemnie:

  • za pośrednictwem poczty lub osobiste dostarczenie do siedziby Stowarzyszenia WŁOF – Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka, ul. Brzeska 15, 87-800 Włocławek oraz do siedziby wszystkich urzędów Gmin MOF Włocławka i siedziby Starostwa Powiatowego wypełnionego formularza konsultacyjnego, w godzinach pracy jednostek (urna w holu głównym);
  • podczas spotkań konsultacyjnych z mieszkańcami MOF w siedzibach urzędów Gmin MOF Włocławka oraz w siedzibie Starostwa Powiatowego.

Elektronicznie:

  • poprzez uzupełnienie i przesłanie interaktywnego formularza konsultacji społecznych poprzez platformę konsultacyjną na stronie forms.gle oraz zamieszczonego na stronach internetowych Członków Stowarzyszenia WŁOF
  • za pomocą poczty elektronicznej, poprzez wypełnienie i przesłanie skanu podpisanego formularza konsultacyjnego na adres: biuro@wlof.wloclawek.eu

Ustnie:

  • w ramach bezpośredniego kontaktu z zespołem projektowym Strategii Terytorialnej Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka w siedzibie Biura Stowarzyszenia WŁOF, ul. Brzeska 15 we Włocławku
  • podczas spotkań konsultacyjnych z mieszkańcami MOF Włocławka

Terminy i miejsca spotkań konsultacyjnych:

  • 24.07.2023r. w godz. 10:30 – 12:30, siedziba: Urząd Gminy Baruchowo, Baruchowo 54
  • 24.07.2023r. w godz. 13:30 – 15:30, siedziba: Urząd Gminy Kowal, ul. Piwna 3
  • 25.07.2023r. w godz. 10:00 – 12:00, siedziba: Urząd Gminy Fabianki, Fabianki 4
  • 25.07.2023r. w godz. 16:00 – 18:00, siedziba: Urząd Miasta i Gminy Chodecz, ul. Kaliska 2
  • 26.07.2023r. w godz. 13:00 – 15:00, siedziba: Urząd Miejski w Izbicy Kujawskiej, ul. Marszalka Piłsudskiego 32
  • 27.07.2023r. w godz. 12:00 – 14:00, siedziba: Urząd Gminy w Choceniu, ul. Sikorskiego 12
  • 28.07.2023r. w godz. 11:00 – 13:00, siedziba: Urząd Gminy Boniewo, ul. Szkolna 28
  • 31.07.2023r. w godz. 12:00 – 14:00, siedziba: Urząd Miasta Kowal, ul. Piwna 24
  • 01.08.2023r. w godz. 14:00 – 16:00, siedziba: Urząd Gminy Włocławek, ul. Królewiecka 7
  • 04.08.2023r. w godz. 12:00 – 14:00, siedziba: Dom Seniora w Lubieniu Kujawskim, ul. 1 Maja 44
  • 07.08.2023r. w godz. 12:00 – 14:00, siedziba: Urząd Miejski w Brześciu Kujawskim, ul. Plac Władysława Łokietka 1
  • 08.08.2023r. w godz. 13:00 – 15:00, siedziba: Urząd Miejski w Lubrańcu, ul. Brzeska 29
  • 08.08.2023r. w godz. 17:00 – 19:00, siedziba: Urząd Miasta Włocławek, ul. Zielony Rynek 11/13
  • 09.08.2023r. w godz. 13:00 – 15:00, siedziba: Urząd Gminy Lubanie, Lubanie 28a
  • 10.08.2023r. w godz. 11:00 – 13:00, siedziba: Starostwo Powiatowe we Włocławku, ul. Cyganka 28

Organem właściwym do rozpatrzenia uwag, wniosków i opinii jest Biuro Stowarzyszenia WŁOF – Zintegrowane Inwestycje Terytorialne miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka.

Uwagi złożone po upływie terminu konsultacji nie będą rozpatrywane.

Uwagi bez wymaganych informacji o Zgłaszającym nie będą rozpatrywane.

Sprawozdanie z przebiegu i wyników konsultacji zawierające w szczególności ustosunkowanie się do zgłoszonych uwag wraz z uzasadnieniem, zostanie zamieszczone na stronie internetowej Stowarzyszenia WŁOF: www.wlof.wloclawek.eu oraz na oficjalnych stronach internetowych jednostek samorządu terytorialnego MOF Włocławka nie później niż do 30 dni po zakończeniu konsultacji.

Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812

Ogłoszono wyniki naboru wniosków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków

Ogłoszono wyniki naboru wniosków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Dofinansowanie z programu przyznano dwom zadaniom z Gminy Lubień Kujawski obejmującym przeprowadzanie prac konserwatorskich i restauratorskich w domu Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi w Lubieniu Kujawskim oraz wykonanie prac konserwatorskich i restauratorskich kaplicy cmentarnej w Kłóbce. Całkowita kwota przyznanej dotacji wynosi 1 150 000 zł i stanowi 98% wartości planowanych do realizacji zadań. Więcej informacji na stronie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów tutaj

Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812

Wojewódzki Konkurs “Pomysłowy witacz dożynkowy 2023”

Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812

Zakończono prace przy budowie placu do ćwiczeń street workout

Zakończono prace przy budowie placu do ćwiczeń street workout w miejscowości Kaliska. Zadanie o wartości ponad 270 tys. zł jest w 100% finansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu realizowanego w ramach Lokalnej Grupy Działania Dorzecza Zgłowiączki. Street Workut zlokalizowany został w miejscowości Kaliska w obszarze strefy wypoczynku obok zakładu POLCALC i ma stanowić miejsce lokalnej atrakcji na szlaku docelowo planowanych do budowy wokół lubieńskiej strefy przemysłowej ścieżek rowerowo – pieszych. Plac do ćwiczeń street workout obejmuje wykonanie dużego i średniego zestawu do street workoutu, zestawu street fitness, zestawu biegacz+wioślarz+orbitrek+rower, karuzeli integracyjnej, dwóch stojaków na rowery, sześciu ławek oraz koszy na śmieć. Inwestycje realizuje SIMBA GROUP Sp. z o.o.

Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812

Wnioski o szacowanie strat suszowych

W związku z objęciem terenu GMINY LUBIEŃ KUJAWSKI niekorzystnym zjawiskiem atmosferycznym jakim jest SUSZA, Burmistrz Lubienia Kujawskiego informuje poszkodowanych rolników o możliwości składania wniosków w celu oszacowania szkód w uprawach. Zależy nam na czasie,  a także aby każdy kto został poszkodowany mógł w terminie złożyć stosowny wniosek i otrzymać protokół, który będzie jednym z dokumentów, który umożliwi Wam uzyskanie pomocy finansowej. Należy go pobrać, uzupełnić i dostarczyć do Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim pokój nr. 17 do dnia 21.07.2023 r.

Proszę pamiętać aby wpisać wszystkie uprawy, które zgłaszaliście Państwo w płatnościach obszarowych do ARiMR, tak aby były one zgodne co do ara. 

Ponadto, informujemy, że producent rolny nadal zobowiązany jest do złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to miało miejsce od 2020 r. za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”, ponieważ metoda ta w połączeniu z najnowocześniejszymi dostępnymi metodami opartymi o system radarów meteorologicznych i teledetekcji satelitarnej oraz szacowaniem strat przez samego rolnika zapewnia największą możliwą dokładność i obiektywność pomiarów.

UWAGA!

Jeżeli Gminna Komisja nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół. Natomiast samo oszacowanie szkód przez Gminną Komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołów.

Druki wniosków można pobrać poniżej lub są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 284 43 52.

Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812

Ostrzeżenie meteorologiczne – Burze z gradem

Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812
1 2 3 4 5 6 93

Będą maseczki dla seniorów

W związku z kolejnymi obostrzeniami rządu w walce z koronawirusem gmina Lubień Kujawski zamówiła maseczki ochronne dla seniorów z naszej gminy. Każda osoba powyżej 60 roku życia otrzyma zapakowaną maseczkę wraz z instrukcją obsługi. Maseczki trafią do skrzynek pocztowych mieszkańców. Pamiętajmy, że noszenie maseczek nie chroni nas w 100% przez zarażeniem, ale z pewnością zmniejsza ryzyko zachorowań na COVID-19.

Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812

Ogłoszenie Burmistrza Lubienia Kujawskiego

Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812

Komunikat – Ośrodek Pomocy Społecznej

Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim uprzejmie informuje, że w celu ograniczenia ryzyka zakażenia koronawirusem nadal obowiązują ograniczenia w obsłudze interesantów. Od dnia 14.04.2020 r. do odwołania wstrzymuje się przyjmowanie podań oraz wstrzymuje się przyjmowanie interesantów, szczególne przypadki nie pozostają bez pomocy.Pracownicy Ośrodka pomagają osobom przewlekle chorym, samotnym, starszym, niepełnosprawnym, reagujemy na każde zgłoszenie. Wnioski na świadczenia rodzinne oraz świadczenie wychowawcze prosimy przesyłać drogą elektroniczną  lub listownie. Interesanci przyjmowani będą wyłącznie w sytuacjach pilnych i niezbędnych. Zachęcamy przede wszystkim do kontaktu telefonicznego pod nr:
54 255 50 27 – kierownik,
54 255 50 25 – pracownicy socjalni,
54 255 50 26 – świadczenia rodzinne i wychowawcze,
lub e-mail: (ops@lubienkujawski.pl).

Zgodnie z zaleceniami Wojewody Kujawsko-Pomorskiego działalność Dziennego Domu Senior+ do 24 kwietnia br. nadal pozostaje zawieszona. O wszelkich zmianach będziemy informować na bieżąco.

Anna Kilichowska
Kierownik  Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim

Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812

Obowiązek zasłaniania ust i nosa już wkrótce, a zasady bezpieczeństwa na dłużej

Od 16 kwietnia (czwartek) każda osoba na ulicy będzie miała obowiązek zasłaniania ust i nosa. Zmianie ulegną także terminy matur i egzaminu ósmoklasisty. Oprócz tego przedłużamy obowiązywanie wszystkich dotychczasowych zasad bezpieczeństwa. To oznacza, że ograniczenia w przemieszczaniu się, czy limity wiernych w kościołach obowiązują również podczas świąt wielkanocnych.

Więcej na gov.pl

Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812

Burmistrz Lubienia Kujawskiego ogłasza I przetarg ustny nieograniczony

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812

Newsletter ZUS

Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812

Koronawirus – Powiat Włocławski

Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812

Tarcza antykryzysowa – konkretne wsparcie z ZUS

Zwolnienie małych firm ze składek ZUS, świadczenie postojowe czy brak opłaty prolongacyjnej – to tylko niektóre rozwiązania prawne realizowane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych w ramach tzw. tarczy antykryzysowej.

Obowiązujące od 1 kwietnia nowe rozwiązania prawne przewidują m.in. zwolnienie małych firm, zgłaszających do dziewięciu osób do ubezpieczeń społecznych, ze składek za marzec, kwiecień i maj 2020 roku. Zwolnienie dotyczy składek za przedsiębiorcę i pracujące dla niego osoby. Ze zwolnienia mogą skorzystać także samozatrudnienia z przychodem do 15 681 zł, czyli 300 proc. prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w 2020r., którzy opłacają składki tylko za siebie. Poza tym rozpoczęcie działalności musi nastąpić przed 1 lutego br. – informuje Krystyna Michałek rzecznik regionalny województwa kujawsko-pomorskiego.

Zarówno przedsiębiorca, jak i pracujące dla niego osoby zachowają prawo do świadczeń zdrowotnych i z ubezpieczeń społecznych za okres zwolnienia ze składek. Przedsiębiorcy opłacający składki na własne ubezpieczenia i osoby z nimi współpracujące zachowują prawo do świadczeń w razie choroby i macierzyństwa, jeżeli były w dobrowolnym ubezpieczeniu chorobowym na 1 lutego 2020 roku.

Ze zwolnienia ze składek nie skorzystają firmy, które znajdowały się w trudnej sytuacji w grudniu 2019 r. i miały zadłużenie za okres dłuższy niż 12 miesięcy. Co ważne, jeżeli przedsiębiorca na 31 grudnia 2019 r. miał zadłużenie za okres dłuższy niż 12 miesięcy, ale zawarł z ZUS do tego dnia umowę o rozłożenie należności z tytułu składek na raty i umowę tę realizuje, będzie mógł być zwolniony z opłacania należności za okres od marca do maja 2020 r.

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812

Zawieszenie działania projektu wdrażanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego

Szanowni Państwo,

W związku z zagrożeniem epidemiologicznym na terenie UE oraz wprowadzonymi i przyszłymi działaniami zapobiegającymi rozprzestrzenianie się koronawirusa SARS-Cov-2 w Polsce, w celu zminimalizowania możliwych do wystąpienia negatywnych skutków zawiesza się działanie projektu wdrażanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego  „Równy start – lepsze jutro – wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów szkół z terenu ORSG Powiatu Włocławskiego”.

Niniejszy komunikat obowiązuje do odwołania i może ulec zmianom.

Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812

INFORMACJA DLA OSÓB OBJĘTYCH KWARANTANNĄ – Odbiór odpadów

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuje że śmieci wytworzone przez osoby objęte kwarantanną na terenie Gminy Lubień Kujawski, zostaną odebrane od Nich po uprzednim kontakcie telefonicznym i ustalonym terminie.

Kontakt do Zakładu: 54-284-30-31

Zgodnie z instrukcją Wojewody Kujawsko – Pomorskiego z dnia 18 marca 2020 r. odpady z kwarantanny m.in:

1. Powinny być zapakowane w podwójne worki przeznaczone do zwykłych odpadów komunalnych.

2. Odbiór odpadów odbywa się bez bezpośredniego kontaktu fizycznego z osobą odbywającą kwarantannę.

3. Worki z odpadami z miejsc kwarantanny powinny być oznaczone przywieszoną do nich kartką z napisem: “kwarantanna” (przywiązana, przyszyta zszywaczem itp.)

W załączniku Instrukcja Wojewody Kujawsko-Pomorskiego.

Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812
1 2 3 4 6

Uroczyście wręczono vouchery w ramach Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład

W dniu 19 listopada br. w auli Prymasa Stefana Wyszyńskiego w Wyższym Seminarium Duchownym we Włocławku przedstawicielom samorządów z powiatów: aleksandrowskiego, radziejowskiego, lipnowskiego i włocławskiego uroczyście wręczono vouchery informujące o otrzymanym wsparciu w pierwszej edycji pilotażowego Programu Inwestycji Strategicznych Rządowego Funduszu Polski Ład. Vouchery wręczali w imieniu Rządu Wicewojewoda Józef Ramlau, Senator RP Józef Łyczak, Posłowie na Sejm RP: dr Joanna Borowiak, Anna Gembicka, Krzysztof Ardanowski oraz Łukasz Kałużny. Rządowy Fundusz Polski Ład to Program Inwestycji Strategicznych, który ma na celu dofinansowanie projektów inwestycyjnych realizowanych przez gminy, powiaty i miasta lub ich związki w całej Polsce. Program realizowany jest poprzez promesy inwestycyjne udzielane przez Bank Gospodarstwa Krajowego. Wysokość bezzwrotnego dofinansowania jest zależna od obszaru priorytetowego, w którym mieści się planowana inwestycja. Lubień Kujawki w ramach programu otrzymał dwa vouchery na dotacje w łącznej wysokości 9.65 mln zł na realizację dwóch inwestycji planowanych do realizacji na terenie miasta w latach 2022 -2023. Pierwsze z zadań zaplanowanych do realizacji w ramach programu dotyczy przebudowy ulic Przejazd, Szkolnej oraz Pogodnej wraz z budową parkingu przy cmentarzu. Natomiast drugie przebudowy budynków Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim w zakresie wykonania nowych pokryć dachowych budynków, termomodernizacji, wymiany oświetlenia na energooszczędne, ogrzewania oraz budowy instalacji fotowoltaicznych.

Fotorelacja: https://nwloclawek.pl/artykul/miliony-rozdano-samorzadom/1244034

Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812

Punkt informacyjny Funduszy Europejskich zaprasza

Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812

Nowe inwestycje w obszarze lubieńskiej strefy przemysłowej

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 6 października 2021

Lubieńska strefa przemysłowa to obecnie jeden z większych placów budowy w gminie Lubień Kujawski. Inwestycje związane z budową nowych obiektów realizują obecnie m.in. firmy GOUDEN KORREL oraz POLMAIS Sp. Jawna. Niedawno rozpoczęły się także prace związane z budową nowego marketu typu “BIEDRONKA”, który usytuowany będzie przy parkingu dla tirów w sąsiedztwie zajazdu “Arkadia”. W strefie na powierzchni ponad 8 ha powstaje także pierwsza w gminie farma fotowoltaiczna firmy GREENLAND Sp. z o. o.. W najbliższym czasie deklaracje o rozpoczęciu prac związanych z budową nowych obiektów składają także kolejne firmy, które kupiły już we wcześniejszych latach nieruchomości w strefie. Obszar lubieńskiej strefy przemysłowej obejmuje powierzchnie ok. 200 ha na których na powierzchni już ok. 140 ha swoje grunty posiadają niżej wymienione firmy:

  1. BERRY SUPERFOS POLAND Sp. z o.o.
  2. LAFARGE POLCALC Sp. z o.o.
  3. KREISEL Sp. z o.o.
  4. POLMAIS Sp. Jawna
  5. SONAC Sp. z o.o.
  6. SULIMA Sp. z o.o.
  7. GOUDEN KORREL
  8. NOVATEK GREEN ENERGY Sp. z o.o.
  9. DORMET
  10.  G T I BUD Sp. Jawna
  11. F.I.D. “DROGTOM” Sp. z o. o.
  12. AGRICOLA
  13. DOMLUX Sp. Jawna
  14. GREENLAND Sp. z o. o.
  15. DAN – CAR
  16. MARKET „WIEWIÓRKA”
  17. MATRO
  18. HYDROTECHNIK 24
  19. MARKET „BIEDRONKA”
Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812

Przebudowa drogi gminnej Narty – Wola Olszowa

Trwają prace budowlane związane z przebudową drogi gminnej Narty – Wola Olszowa. Zadanie o wartości 2,1 mln zł realizuje firma Drogtom z Włocławka. W ramach inwestycji przebudowany zostanie odcinek drogi gminnej o długości 4 km łączący drogę powiatową w miejscowości Narty z drogą gminną w miejscowości Wola Olszowa. Zadanie jest przewidziane do współfinansowania ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812

Firma DELMAR z Włocławka modernizuje system ogrzewania w Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim

Trwają prace związane z modernizacją systemu grzewczego budynków Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. Zadanie o wartości 358 tys zł realizuje firma DELMAR z Włocławka. W ramach aktualnie realizowanego etapu prac będącego pierwszym z trzech planowanych modernizacji całego systemu grzewczego w budynku szkoły w okresie wakacyjnym ma powstać nowa ekologiczna kotłownia gazowa. Nowa kotłownia ma zostać wykonana w pomieszczeniu obecnej kotłowni olejowej i będzie zasilana gazem ziemnym z pobudowanej w 2020 roku sieci gazu przez firmę Novatek Green Energy Sp. z o. o. W drugim etapie modernizacji kotłowni planuje się budowę powietrznej pompy ciepła natomiast w trzecim wykonanie nowych kotłowni gazowych dla bloków wspólnot mieszkaniowych Szkolna 15A i 15B zasilanych obecnie z odrębnej kotłowni szkolnej. Nowy system ogrzewania budynków szkoły ma poza oczekiwanymi oszczędnościami finansowymi w głównej mierze przyczynić się do zmniejszenia emisji zanieczyszczeń powietrza w mieście.
W chwili obecnej z nowego systemu ogrzewania opartego na sieciowym gazie ziemnym korzysta już zespół budynków Centrum Kultury, OSP i Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim, w których zakończono właśnie modernizację starej kotłowni węglowej. Inwestycję o wartości 200 tys zł w 100% sfinansowano z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812

W lubieńskiej strefie inwestycyjnej oficjalnie zainaugurowano budowę elektrowni słonecznej o łącznej mocy 5MW

W dniu 29 lipca br. w lubieńskiej strefie inwestycyjnej odbyła się oficjalna inauguracja rozpoczęcia prac związanych z budową na obszarze ponad 8 ha elektrowni słonecznej o łącznej mocy 5MW. Symbolicznego wbicia łopaty dokonali z ramienia Inwestora Prezes Justyna Sawicka i Ryszard Słowiński, przedstawiciel Generalnego Wykonawcy Arkadiusz Frukacz oraz Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński. Inwestycja realizowana jest z wykorzystaniem najnowszych technologii m. in. dwustronnego modułu fotowoltaicznego o mocach znamionowych 455W typu Bifacial. Panele te są wykonane z obu stron ze szkła hartowanego. To, co je wyróżnia, to warstwa aktywna z przodu i z tyłu panelu. Pozwala ona na absorpcję światła z dwóch stron co czyni je najbardziej efektywnymi na rynku. Generalnym Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum jednych z największych deweloperów farm fotowoltaicznych – 4MAX Development Sp. z o. o. oraz T&T Proenergy Sp. z o.o. Inwestycja realizowana jest przez spółki celowe KALISKA PV 1 SP. Z O.O., KALISKA PV 2 SP. Z O.O., KALISKA PV 3 SP. Z O.O. w ramach projektu inwestycyjnego Spółki Greenland. Aktualnie rozpoczęty etap I polega na budowie elektrowni o mocy 3 MW. Prace rozpoczęły się na początku lipca br., a planowany termin ich zakończenia to 31.12.2021 r. W II kwartale przyszłego roku rozpocznie się budowa II etapu elektrowni, tj. 2 MW.

Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812

Gmina kupiła od powiatu cztery działki położone przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim z przeznaczeniem pod budowę dwóch bloków

W dniu 24 czerwca br. w Kancelarii Notarialnej Joanny Fąfary we Włocławku Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński działający w imieniu Gminy Lubień Kujawski podpisał akt notarialny ze Starostą Włocławskim Romanem Gołębiewskim oraz Członkiem Zarządu Powiatu Agatą Wojtkowską działającymi w imieniu Powiatu Włocławskiego na mocy którego gmina kupiła od powiatu cztery działki o pow 4400 m2. położone przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim z przeznaczeniem pod budowę dwóch bloków. Gmina nabyła od powiatu powyższe nieruchomości w trybie bezprzetargowym za kwotę 156 tys zł brutto. Po podpisaniu aktu burmistrz podziękował władzom powiatu w szczególności staroście za decyzję umożliwiającą gminie realizacje zamierzenia inwestycyjnego. Planuje się, że na powyższych działkach pobudowane zostaną w najbliższym czasie dwa budynki wielorodzinne o łącznej liczbie 64 mieszkań. Inwestycja ma zostać zrealizowana w ramach Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej we współpracy z Krajowym Zasobem Nieruchomości. Krajowy Zasób Nieruchomości to państwowa osoba prawna. Misją KZN jest analiza, przygotowanie i zarządzanie gruntami pod budownictwo mieszkaniowe. KZN ma tworzyć warunki ułatwiające powstawanie osiedli mieszkaniowych z lokalami na długoterminowy, dostępny cenowo najem oraz systemem dopłat do czynszu.

Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812

Remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim

Trwają prace remontowe budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim. Wykonawcą  prac remontowych za kwotę 465 tys. zł jest Zakład Remontowo – Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka. Zadanie jest w 95% współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014 – 2020.  W ramach prac zaplanowano remont elewacji pałacu, częściową wymianę starej stolarki okiennej oraz termoizolację dachu. Prace mają zostać wykonane w terminie do 2 sierpnia 2021 roku.

Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812

Wiceminister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Anna Gembicka symbolicznie otworzyła przebudowane drogi gminnej Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina

W dniu 31 maja br. w miejscowości Kanibród gm. Lubień Kujawski Wiceminister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Anna Gembicka symbolicznie otworzyła przebudowane drogi gminnej Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina. Inwestycję o wartości 2.6 mln zł. zrealizowała firma DROGTOM z Włocławka. Na zadanie gmina otrzymała łącznie 100% dotacji w ramach Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2020 – 60% oraz w ramach Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych – 40%. W ramach zrealizowanej inwestycji przebudowano drogi gminne Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina o łącznej długości ponad 6 km oraz wybudowano chodnik o długości 0,5 km  w miejscowości Kanibród. W uroczystości symbolicznego przecięcia wstęgi gminę reprezentowali Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Przewodniczący Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Marek Małachowski oraz Radni Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Wiesław Gontarek, Andrzej Matusiak oraz Andrzej Sierakowski.

Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812

Remont budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim

Trwają prace remontowe przy budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim. Wykonawcą zadania o wartości 320 tys. zł jest Przedsiębiorstwo Budowlano Montażowe „BUDMONT” Jarosław Zieliński z Włocławka. W ramach remontu wymieniona zostanie stara drewniana stolarka okienna, wykonane zostanie nowe pokrycie dachowe oraz nowa elewacja zewnętrzna. Obecnie realizowane prace są drugim etapem dużego projektu w ramach, którego w pierwszym już częściowo zrealizowanym etapie przebudowany został system ogrzewania budynków Centrum Kultury, OSP oraz Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim z węglowego na ekologiczny gazowy z wspomagającą pompą ciepła, natomiast w trzecim etapie planowanym do realizacji w 2022 roku przebudowane mają zostać budynki Centrum Kultury oraz OSP. Szacunkowa wartość wszystkich prac ma wynieść dwa miliony złotych i jest w 100% finansowana z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812
1 2 3 4 5 11

Płatność dla małych gospodarstw

Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812

„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”

UWAGA

„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”, jak i jego wycofanie składa się wyłącznie w aplikacji eWniosekPlus po zalogowaniu się do Platformy Usług Elektronicznych.

Prosimy wszystkich rolników, którzy złożyli do tej pory żądania w innej formie (przekazali żądanie e-mailem, w wersji papierowej do BP/OR/Centrali ARiMR) o złożenie tego oświadczenia przez aplikację eWniosekPlus w terminie do dnia 31 sierpnia 2023 r.

Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812

Komunikat dotyczący rolnictwa ekologicznego

Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812

Od 1 sierpnia 2023 r. strona internetowa KRUS dostępna na platformie GOV.PL

Od 1 sierpnia 2023 r. portal KRUS dołącza do rządowej platformy gov.pl. Strona internetowa Kasy dostępna będzie pod adresem www.gov.pl/krus. Na nowej witrynie internetowej rolnicy znajdą wszystkie dotychczasowe informacje z zakresu zabezpieczenia społecznego rolników.

Dzięki stronie Kasy na platformie gov.pl rolnicy będą mieli dostęp do jednolitych i ustandaryzowanych informacji oraz e-usług w jednym miejscu. Tak jak dotychczas w serwisie Kasy dostępne będą informacje z zakresu m.in. ubezpieczenia społecznego rolników, świadczeń, prewencji wypadkowej, rehabilitacji leczniczej, czy orzecznictwa lekarskiego. Rolnicy pobiorą wszystkie niezbędne wnioski i formularze. 

Wraz z uruchomieniem portalu www.gov.pl/krus strona internetowa KRUS pod dotychczasowym adresem – www.krus.gov.pl – przestanie być dostępna.

 Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy

Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812

Program Czyste Sołectwo

Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812

Wnioski o szacowanie strat suszowych

W związku z objęciem terenu GMINY LUBIEŃ KUJAWSKI niekorzystnym zjawiskiem atmosferycznym jakim jest SUSZA, Burmistrz Lubienia Kujawskiego informuje poszkodowanych rolników o możliwości składania wniosków w celu oszacowania szkód w uprawach. Zależy nam na czasie,  a także aby każdy kto został poszkodowany mógł w terminie złożyć stosowny wniosek i otrzymać protokół, który będzie jednym z dokumentów, który umożliwi Wam uzyskanie pomocy finansowej. Należy go pobrać, uzupełnić i dostarczyć do Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim pokój nr. 17 do dnia 21.07.2023 r.

Proszę pamiętać aby wpisać wszystkie uprawy, które zgłaszaliście Państwo w płatnościach obszarowych do ARiMR, tak aby były one zgodne co do ara. 

Ponadto, informujemy, że producent rolny nadal zobowiązany jest do złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to miało miejsce od 2020 r. za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”, ponieważ metoda ta w połączeniu z najnowocześniejszymi dostępnymi metodami opartymi o system radarów meteorologicznych i teledetekcji satelitarnej oraz szacowaniem strat przez samego rolnika zapewnia największą możliwą dokładność i obiektywność pomiarów.

UWAGA!

Jeżeli Gminna Komisja nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół. Natomiast samo oszacowanie szkód przez Gminną Komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołów.

Druki wniosków można pobrać poniżej lub są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 284 43 52.

Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812

Rusza nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej dla Kół Gospodyń Wiejskich na 2023 rok

Od 3 kwietnia br. ruszył nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa na realizację celów statutowych Kół Gospodyń Wiejskich.

Pomoc finansowa skierowana jest do wszystkich Kół Gospodyń Wiejskich zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Kół Gospodyń Wiejskich prowadzonym przez Agencję Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa, w którym aktualnie znajduje się już 12,5 tys. tych organizacji.

Koła Gospodyń Wiejskich mogą ubiegać się o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa raz w roku.

W 2023 roku kwoty pomocy finansowej zostały zwiększone o 3 tys. zł i wynoszą:

  • 8 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących do 30 członków,
  • 9 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących od 31 do 75 członków,
  • 10 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących ponad 75 członków.

Pomoc finansowa powinna być przeznaczona na realizację celów statutowych Koła Gospodyń Wiejskich, związanych w szczególności z:

  • prowadzeniem działalności społeczno-wychowawczej i oświatowo-kulturalnej w środowiskach wiejskich;
  • prowadzeniem działalności na rzecz wszechstronnego rozwoju obszarów wiejskich;
  • wsparciem rozwoju przedsiębiorczości kobiet;
  • inicjowaniem i prowadzeniem działań na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi;
  • upowszechnianiem i rozwijaniem form współdziałania, gospodarowania i racjonalnych metod prowadzenia gospodarstw domowych;
  • reprezentowaniem interesów środowiska kobiet wiejskich wobec organów administracji publicznej;
  • rozwijaniem kultury ludowej, w tym w szczególności kulturę lokalną i regionalną.

Pomoc jest przyznawana do wyczerpania środków finansowych na ten cel, zgodnie z kolejnością złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku, jednakże nie dłużej niż do 30 września br. 

Wnioski o przyznanie pomocy finansowej należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na siedzibę koła, na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Źródło: gov.pl

Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812

Bitwa regionów – Konkurs Kulinarny dla Kół Gospodyń Wiejskich

Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812

Konkurs AGRO-wczasy

Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa rozpoczęła nabór wniosków o pomoc finansową dla producentów pszenicy lub kukurydzy, którzy ponieśli straty spowodowane agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę.

O wsparcie mogą ubiegać się rolnicy, którzy:

  1. mają nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności;
  2. działają jako mikro-, małe albo średnie przedsiębiorstwo;
  3. w wyniku agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę ponieśli dodatkowe koszty ze względu na brak stabilizacji na rynku pszenicy lub kukurydzy;
  4. w 2022 r. złożyli wniosek o przyznanie płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego.

Wnioski można składać do 30 czerwca 2023 r. w biurach powiatowych ARiMRwłaściwych ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego. Można to zrobić:

  • bezpośrednio w kancelarii biura powiatowego;
  • za pośrednictwem platformy ePUAP;
  • za pośrednictwem usługi mObywatel na stronie gov.pl;
  • rejestrowaną przesyłką pocztową.

Do wniosku należy dołączyć kopie faktur VAT lub ich duplikaty potwierdzające sprzedaż pszenicy lub kukurydzy w okresie od 15 grudnia 2022 r. do 31 maja 2023 r. podmiotom prowadzącym działalność w zakresie obrotu, skupu lub przetwórstwa zbóż.

Więcej informacji oraz formularz wniosku – otwórz

Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812
1 2 3 5
Wszystkie odsłony: 713678 , odsłony dziś: 812
Zamknij