31 grudnia 2020 r. kasa Urzędu czynna do godziny 10:00

Uprzejmie informujemy, że w dniu 31 grudnia 2020 r. kasa Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim będzie czynna w godzinach 7:30 – 10:00.

Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416

Ogłoszenie o naborze wniosków 5/2020

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki informuje o możliwości składania wniosków o udzielenie wsparcia na operacje realizowane przez podmioty inne niż LGD

w ramach działania 19 „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” poddziałania 19.2 “Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 na operacje, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w zakresie rozwoju przedsiębiorczości na obszarze wiejskim objętym strategią rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność przez podejmowanie działalności gospodarczej – w tym podnoszenie kompetencji osób realizujących operacje w tym zakresie.

Nr konkursu LGD: 5/2020

Termin składania wniosków: od dnia  18.01.2021 r. do dnia  11.02.2021 r. do godz.15:30

Miejsce składania wniosków:
Biuro Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki,
ul. Sikorskiego 12, 87-850 Choceń

Poniedziałek, środa, czwartek w godz. od 7.30. do15.30
wtorek od 7.30 do 17.00
piątek od 7.30 do 14.00

Wnioski należy składać bezpośrednio, tj. osobiście albo przez pełnomocnika albo przez osobę uprawnioną do reprezentacji, w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu.

Tryb składania wniosków:
Wnioski wraz z załącznikami należy składać na odpowiednich formularzach w wersji papierowej (1 sztuka). Zalecane jest załączenie wersji elektronicznej wniosku.

Biznesplan składany jest na informatycznym nośniku danych (CD lub DVD)

Więcej na stronie LGD Dorzecza Zgłowiączki

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416

Ogłoszenie konkursu 5/2020

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki informuje o możliwości składania wniosków o udzielenie wsparcia na operacje realizowane przez podmioty inne niż LGD

w ramach działania 19 „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” poddziałania 19.2 “Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 na operacje, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w zakresie rozwoju przedsiębiorczości na obszarze wiejskim objętym strategią rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność przez podejmowanie działalności gospodarczej – w tym podnoszenie kompetencji osób realizujących operacje w tym zakresie.

Nr konkursu LGD: 5/2020

Termin składania wniosków: od dnia  18.01.2021 r. do dnia  11.02.2021 r. do godz.15:30

Miejsce składania wniosków: Biuro Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki, ul. Sikorskiego 12, 87-850 Choceń

Poniedziałek, środa, czwartek w godz. od 7.30. do15.30

wtorek od 7.30 do 17.00

piątek od 7.30 do 14.00

Wnioski należy składać bezpośrednio, tj. osobiście albo przez pełnomocnika albo przez osobę uprawnioną do reprezentacji, w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu.

Tryb składania wniosków:

Wnioski wraz z załącznikami należy składać na odpowiednich formularzach w wersji papierowej (1 sztuka). Zalecane jest załączenie wersji elektronicznej wniosku.

Biznesplan składany jest na informatycznym nośniku danych (CD lub DVD)

Pełna treść ogłoszenia

Załączniki:

1. Wniosek o przyzanie pomocy.xlsx

1. Wniosek o przyznanie pomocy.pdf

2. Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy.pdf

3. Biznesplan.pdf

3. Biznesplan.docx

4. Tabele finasowe.xlsx

5. Informacje pomocnicze przy wypełnianiu biznesplanu.pdf

6. Wzór formularza umowy o przyznanie pomocy.pdf

6a. Zał. 2 Wykaz działek.pdf

6b. Zał. 3.pdf

7. Wniosek o płatność.pdf

7. Wniosek o płatność.xlsx

8. Instrukcja wypełniania wniosku o płatność.pdf

9. Wykaz faktur lub innych dokumentów o równoznacznej wartości dowodowej dokumentującej poniesione koszty.xlsx

10. Sprawozdanie z realizacji biznesplanu.xlsx

11. Informacja pomocnicza przy wypełnianiu sprawozdania z realizacji biznesplanu.pdf

12 OBOWIĄZUJĄCE W RAMACH NABORU WARUNKI UDZIELENIA WSPARCIA.pdf

13 LISTA WYMAGANYCH DOKUMENTÓW POTWIERDZAJíCYCH SPEŁNIENIE WARUNKÓW UDZIELENIA WSPARCIA ORAZ KRYTERIÓW WYBORU OPERACJI.pdf

14 CELE OGÓLNE I SZCZEGÓŁOWE LSR, PRZEDSIĘWZIĘCIA WRAZ ZE WSKAZANIEM PLANOWANYCH DO OSIĄGNʦCIA W RAMACH NABORU WNIOSKÓW O PRZYZNANIE POMOCY.pdf

15 LOKALNE KRYTERIA WYBORU OPERACJI (PROW).pdf

16 OŚWIADCZENIE W ZAKRESIE PROMOCJI PROJEKTU I LGD.docx

17_OŚWIADCZENIE W ZAKRESIE WPROWADZENIA NOWYCH LUB UDOSKONALONYCH USúUG TURYSTYCZNYCH.docx

18. Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu.xlsx

19. Informacja pomocnicza przy wypełnianiu informacji monitorującej z realizacji biznesplanu.pdf

Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416

Poszukujemy wykonawcy przebudowy dróg gminnych Narty – Wola Olszowa

Gmina Lubień Kujawski ogłosiła przetarg, którego przedmiotem jest wykonanie przebudowy dróg gminnych Narty – Wola Olszowa o długości ok. 4 km. Planowana do przebudowy droga, której zakres rozpoczyna się przy drodze powiatowej w miejscowości Narty ma w przyszłości stanowić dojazd do zakładu Kopalni Soli Lubień mającego mieć swoja siedzibę w miejscowości Wola Olszowa. Zadanie jest przewidziane do współfinansowania w ramach środków Funduszu Dróg Samorządowych. Wykonawcy zainteresowani udziałem w przetargu swoje oferty mogą składać w siedzibie Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim w terminie do 11 stycznia 2021 r. do godz. 13:00.

Więcej informacji na BIP.

Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416

Petycja do Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego

Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416

Ogłoszenie konkursu 4/2020

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki informuje o możliwości składania wniosków o udzielenie wsparcia na operacje realizowane przez podmioty inne niż LGD

w ramach działania 19 „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” poddziałania 19.2 “Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 na operacje, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w zakresie rozwoju ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury  turystycznej  lub rekreacyjnej lub kulturalnej. Nr konkursu LGD: 4/2020

Termin składania wniosków: od dnia 11 stycznia 2021 r.  do dnia 29.01.2021 r. do godz.14:00

Miejsce składania wniosków: biuro Stowarzyszenia  Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki, ul Sikorskiego 12 ,  87-850 Choceń. Wnioski należy składać bezpośrednio, tj. osobiście albo przez pełnomocnika albo przez osobę uprawnioną do reprezentacji, w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu.

Pełna treść ogłoszenia

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416

Życzenia Świąteczne 2020

Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416

Przedświąteczna wizyta w żłobku i domu seniora

W dniu 22 grudnia br. Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz Skarbnik Wanda Mordzak złożyli przedświąteczną wizytę w żłobku i domu seniora w Lubieniu Kujawskim. Wizyta była okazją do przekazania tym jednostkom w imieniu władz samorządowych symbolicznych upominków w postaci sprzętu informatycznego (laptopów, aparatu fotograficznego oraz projektora), które mają służyć w bieżącym ich funkcjonowaniu. Sprzęt w imieniu seniorów oraz maluchów odebrali Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej Anna Kilichowska, Przewodnicząca Koła Emerytów, Rencistów i Inwalidów w Lubieniu Kujawskim Katarzyna Chruściel oraz Dyrektor Żłobka Samorządowego „Dworkowe Skrzaty” w Lubieniu Kujawskim Dawid Ciemski.

Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416

Dofinansowanie zakupu komputera dla dziecka z rodziny rolniczej

Rodzina prowadząca gospodarstwo rolne, w skład której wchodzi co najmniej dwoje dzieci w wieku szkolnym, które nie ukończyły 18-ego roku życia może ubiegać się od dofinansowanie zakupu komputera stacjonarnego lub przenośnego do kwoty 1 500 zł.

Wnioski o dofinansowanie zakupu komputera można składać do Biur Powiatowych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa do 30 grudnia 2020 r.

Aby móc ubiegać się o pomoc:

  • łączny dochód uzyskany przez rodziców w 2019 r., podzielony na rodziców i dzieci w wieku do 18 lat nie może przekraczać w przeliczeniu na osobę 1 200 zł miesięcznie;
  • rodzina nie otrzymała w ostatnich trzech latach komputera zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu kosztów lub dofinansowania ich zakupu.

Do wniosku w celu potwierdzenia dochodu należy dołączyć: kopie decyzji ustalających wymiar podatku rolnego na 2019 r. oraz kopie zeznań podatkowych za 2019 r., w przypadku uzyskania dochodu z innych źródeł.

Dofinansowany zostanie zakup komputera dokonany od 10 grudnia 2020 r. do 31 marca 2021 r.

Kwota maksymalnego dofinansowania (zaliczki) zostanie określona na podstawie wniosków, które zostaną złożone do Biur Powiatowych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Ostateczne rozliczenie zostanie dokonane na podstawie faktur dostarczonych do ARiMR do 15 kwietnia 2021 r. W przypadku, gdy wnioskodawca dostarczy fakturę w mniejszej kwocie to zwróci różnicę ARiMR, jeśli wcale nie dostarczy faktury to zwróci całą kwotę.

Szczegółowe informacje na temat zasad przyznawania pomocy będą zamieszczone na stronie internetowej ARiMR pod adresem: www.arimr.gov.pl.

Podstawa prawna: § 13ze rozporządzenia Rady Ministrów zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416

XXII sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim

Harcerze ze światełkiem pokoju i Mikołaj na sesji w Lubieniu Kujawskim. Budżet na 2021 rok radni uchwalili jednogłośnie. Ostatnia w tym roku sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim odbyła się 18 grudnia 2020 roku w sali gimnastycznej Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. Radni jednogłośnie przyjęli budżet na 2021 rok zaproponowany przez burmistrza Marka Wilińskiego.

Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416
1 67 68 69 70 71 96

Będą maseczki dla seniorów

W związku z kolejnymi obostrzeniami rządu w walce z koronawirusem gmina Lubień Kujawski zamówiła maseczki ochronne dla seniorów z naszej gminy. Każda osoba powyżej 60 roku życia otrzyma zapakowaną maseczkę wraz z instrukcją obsługi. Maseczki trafią do skrzynek pocztowych mieszkańców. Pamiętajmy, że noszenie maseczek nie chroni nas w 100% przez zarażeniem, ale z pewnością zmniejsza ryzyko zachorowań na COVID-19.

Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416

Ogłoszenie Burmistrza Lubienia Kujawskiego

Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416

Komunikat – Ośrodek Pomocy Społecznej

Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim uprzejmie informuje, że w celu ograniczenia ryzyka zakażenia koronawirusem nadal obowiązują ograniczenia w obsłudze interesantów. Od dnia 14.04.2020 r. do odwołania wstrzymuje się przyjmowanie podań oraz wstrzymuje się przyjmowanie interesantów, szczególne przypadki nie pozostają bez pomocy.Pracownicy Ośrodka pomagają osobom przewlekle chorym, samotnym, starszym, niepełnosprawnym, reagujemy na każde zgłoszenie. Wnioski na świadczenia rodzinne oraz świadczenie wychowawcze prosimy przesyłać drogą elektroniczną  lub listownie. Interesanci przyjmowani będą wyłącznie w sytuacjach pilnych i niezbędnych. Zachęcamy przede wszystkim do kontaktu telefonicznego pod nr:
54 255 50 27 – kierownik,
54 255 50 25 – pracownicy socjalni,
54 255 50 26 – świadczenia rodzinne i wychowawcze,
lub e-mail: (ops@lubienkujawski.pl).

Zgodnie z zaleceniami Wojewody Kujawsko-Pomorskiego działalność Dziennego Domu Senior+ do 24 kwietnia br. nadal pozostaje zawieszona. O wszelkich zmianach będziemy informować na bieżąco.

Anna Kilichowska
Kierownik  Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim

Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416

Obowiązek zasłaniania ust i nosa już wkrótce, a zasady bezpieczeństwa na dłużej

Od 16 kwietnia (czwartek) każda osoba na ulicy będzie miała obowiązek zasłaniania ust i nosa. Zmianie ulegną także terminy matur i egzaminu ósmoklasisty. Oprócz tego przedłużamy obowiązywanie wszystkich dotychczasowych zasad bezpieczeństwa. To oznacza, że ograniczenia w przemieszczaniu się, czy limity wiernych w kościołach obowiązują również podczas świąt wielkanocnych.

Więcej na gov.pl

Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416

Burmistrz Lubienia Kujawskiego ogłasza I przetarg ustny nieograniczony

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416

Newsletter ZUS

Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416

Koronawirus – Powiat Włocławski

Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416

Tarcza antykryzysowa – konkretne wsparcie z ZUS

Zwolnienie małych firm ze składek ZUS, świadczenie postojowe czy brak opłaty prolongacyjnej – to tylko niektóre rozwiązania prawne realizowane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych w ramach tzw. tarczy antykryzysowej.

Obowiązujące od 1 kwietnia nowe rozwiązania prawne przewidują m.in. zwolnienie małych firm, zgłaszających do dziewięciu osób do ubezpieczeń społecznych, ze składek za marzec, kwiecień i maj 2020 roku. Zwolnienie dotyczy składek za przedsiębiorcę i pracujące dla niego osoby. Ze zwolnienia mogą skorzystać także samozatrudnienia z przychodem do 15 681 zł, czyli 300 proc. prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w 2020r., którzy opłacają składki tylko za siebie. Poza tym rozpoczęcie działalności musi nastąpić przed 1 lutego br. – informuje Krystyna Michałek rzecznik regionalny województwa kujawsko-pomorskiego.

Zarówno przedsiębiorca, jak i pracujące dla niego osoby zachowają prawo do świadczeń zdrowotnych i z ubezpieczeń społecznych za okres zwolnienia ze składek. Przedsiębiorcy opłacający składki na własne ubezpieczenia i osoby z nimi współpracujące zachowują prawo do świadczeń w razie choroby i macierzyństwa, jeżeli były w dobrowolnym ubezpieczeniu chorobowym na 1 lutego 2020 roku.

Ze zwolnienia ze składek nie skorzystają firmy, które znajdowały się w trudnej sytuacji w grudniu 2019 r. i miały zadłużenie za okres dłuższy niż 12 miesięcy. Co ważne, jeżeli przedsiębiorca na 31 grudnia 2019 r. miał zadłużenie za okres dłuższy niż 12 miesięcy, ale zawarł z ZUS do tego dnia umowę o rozłożenie należności z tytułu składek na raty i umowę tę realizuje, będzie mógł być zwolniony z opłacania należności za okres od marca do maja 2020 r.

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416

Zawieszenie działania projektu wdrażanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego

Szanowni Państwo,

W związku z zagrożeniem epidemiologicznym na terenie UE oraz wprowadzonymi i przyszłymi działaniami zapobiegającymi rozprzestrzenianie się koronawirusa SARS-Cov-2 w Polsce, w celu zminimalizowania możliwych do wystąpienia negatywnych skutków zawiesza się działanie projektu wdrażanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego  „Równy start – lepsze jutro – wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów szkół z terenu ORSG Powiatu Włocławskiego”.

Niniejszy komunikat obowiązuje do odwołania i może ulec zmianom.

Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416

INFORMACJA DLA OSÓB OBJĘTYCH KWARANTANNĄ – Odbiór odpadów

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuje że śmieci wytworzone przez osoby objęte kwarantanną na terenie Gminy Lubień Kujawski, zostaną odebrane od Nich po uprzednim kontakcie telefonicznym i ustalonym terminie.

Kontakt do Zakładu: 54-284-30-31

Zgodnie z instrukcją Wojewody Kujawsko – Pomorskiego z dnia 18 marca 2020 r. odpady z kwarantanny m.in:

1. Powinny być zapakowane w podwójne worki przeznaczone do zwykłych odpadów komunalnych.

2. Odbiór odpadów odbywa się bez bezpośredniego kontaktu fizycznego z osobą odbywającą kwarantannę.

3. Worki z odpadami z miejsc kwarantanny powinny być oznaczone przywieszoną do nich kartką z napisem: “kwarantanna” (przywiązana, przyszyta zszywaczem itp.)

W załączniku Instrukcja Wojewody Kujawsko-Pomorskiego.

Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416
1 2 3 4 6

Spółka PGTB z Włocławka wybuduje drogi dojazdowe oraz parking przy cmentarzu w Lubieniu Kujawskim

Spółka PGTB z Włocławka na zlecenie Gminy Lubień Kujawski rozpoczęła prace związane z budową dróg dojazdowych (ul. Pogodnej i Szkolnej) oraz parkingu przy cmentarzu w Lubieniu Kujawskim. Zadanie o wartości ponad 3,6 mln zł jest w 95% współfinansowane ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład Funduszu Inwestycji Strategicznych. Przygotowania dokumentacyjne do realizacji inwestycji trwały ponad dwa lata. W tym czasie gmina w ramach specustawy wykupiła grunty pod drogę oraz parking a także uzyskała decyzję realizacyjną. Planuje się, że obecnie rozpoczęte prace potrwają najmniej do października br.

Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416

Przedsiębiorco, czy wiesz że masz szansę uzyskania ulgi podatkowej na nową inwestycję?

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 17 stycznia 2022
Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416

W strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim powstanie Centrum Dystrybucyjne Dino

W dniu 11 stycznia br. w Ostrowie Wielkopolskim Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz Pełnomocnik firmy Dino Mateusz Charuba podpisali akt notarialny na mocy, którego firma Dino kupiła od Gminy Lubień Kujawski za kwotę ponad 3 mln zł nieruchomość o powierzchni 15 ha położoną w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim. Podpisanie aktu było zwieńczeniem ponad rocznych przygotowań w ramach, których Dino we współpracy z gminą uzyskało już dla nabywanej przez siebie działki m.in. decyzję środowiskową oraz pozwolenie na budowę. Na nieruchomości wybudowane ma zostać jeszcze w bieżącym roku Centrum Dystrybucyjne Dino wielkością zbliżone do centr oddanych przez sieć w ostatnich latach w Łobzie czy w Sierpcu. Docelowo na terenie obiektu zatrudnienie ma znaleźć ok. 500 osób oraz dodatkowo, przy pracach związanych z transportem, ok. 180 osób. Centrum zapewni obsługę dla ok. 400 okolicznych sklepów sieci Dino.

W związku z lokalizacją nowego inwestora w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim gmina planuje budowę nowej infrastruktury drogowej w strefie tj. rozbudowę ulicy Lotniczej oraz Przemysłowej docelowo łączącej drogę powiatową Lubień – Chodecz z drogą krajową 91 w miejscowości Narty. Nowe drogi mają usprawnić ruch komunikacyjny w strefie oraz w przypadku ulicy Przemysłowej umożliwić w przyszłości przeznaczenie nowych prywatnych gruntów pod inwestycje.

Dino to obecnie 23 inwestor, który zdecydował się na nabycie gruntu w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim. Obszar lubieńskiej strefy przemysłowej obejmuje powierzchnie ok. 200 ha, z których inwestorzy wykupili już ok. 170 ha.

Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416

Ruszyły prace przy przebudowie drogi gminnej w miejscowości Rzeżewo

Ruszyły prace przy przebudowie drogi gminnej w miejscowości Rzeżewo. Inwestycję o wartości 750 tys zł realizuje firma DROGTOM z Włocławka. Łącznie w ramach zadania przebudowanych zostanie w terminie do końca marca 2022 roku ok. 2 km dróg gminnych o nawierzchni asfaltowej.

Na zdjęciu Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Radny Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Janusz Zgliński oraz kierownik robót firmy DROGTOM Kamil Trawczyński podczas wizytacji placu budowy.

Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416

Uroczyście wręczono vouchery w ramach Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład

W dniu 19 listopada br. w auli Prymasa Stefana Wyszyńskiego w Wyższym Seminarium Duchownym we Włocławku przedstawicielom samorządów z powiatów: aleksandrowskiego, radziejowskiego, lipnowskiego i włocławskiego uroczyście wręczono vouchery informujące o otrzymanym wsparciu w pierwszej edycji pilotażowego Programu Inwestycji Strategicznych Rządowego Funduszu Polski Ład. Vouchery wręczali w imieniu Rządu Wicewojewoda Józef Ramlau, Senator RP Józef Łyczak, Posłowie na Sejm RP: dr Joanna Borowiak, Anna Gembicka, Krzysztof Ardanowski oraz Łukasz Kałużny. Rządowy Fundusz Polski Ład to Program Inwestycji Strategicznych, który ma na celu dofinansowanie projektów inwestycyjnych realizowanych przez gminy, powiaty i miasta lub ich związki w całej Polsce. Program realizowany jest poprzez promesy inwestycyjne udzielane przez Bank Gospodarstwa Krajowego. Wysokość bezzwrotnego dofinansowania jest zależna od obszaru priorytetowego, w którym mieści się planowana inwestycja. Lubień Kujawki w ramach programu otrzymał dwa vouchery na dotacje w łącznej wysokości 9.65 mln zł na realizację dwóch inwestycji planowanych do realizacji na terenie miasta w latach 2022 -2023. Pierwsze z zadań zaplanowanych do realizacji w ramach programu dotyczy przebudowy ulic Przejazd, Szkolnej oraz Pogodnej wraz z budową parkingu przy cmentarzu. Natomiast drugie przebudowy budynków Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim w zakresie wykonania nowych pokryć dachowych budynków, termomodernizacji, wymiany oświetlenia na energooszczędne, ogrzewania oraz budowy instalacji fotowoltaicznych.

Fotorelacja: https://nwloclawek.pl/artykul/miliony-rozdano-samorzadom/1244034

Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416

Punkt informacyjny Funduszy Europejskich zaprasza

Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416

Nowe inwestycje w obszarze lubieńskiej strefy przemysłowej

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 6 października 2021

Lubieńska strefa przemysłowa to obecnie jeden z większych placów budowy w gminie Lubień Kujawski. Inwestycje związane z budową nowych obiektów realizują obecnie m.in. firmy GOUDEN KORREL oraz POLMAIS Sp. Jawna. Niedawno rozpoczęły się także prace związane z budową nowego marketu typu “BIEDRONKA”, który usytuowany będzie przy parkingu dla tirów w sąsiedztwie zajazdu “Arkadia”. W strefie na powierzchni ponad 8 ha powstaje także pierwsza w gminie farma fotowoltaiczna firmy GREENLAND Sp. z o. o.. W najbliższym czasie deklaracje o rozpoczęciu prac związanych z budową nowych obiektów składają także kolejne firmy, które kupiły już we wcześniejszych latach nieruchomości w strefie. Obszar lubieńskiej strefy przemysłowej obejmuje powierzchnie ok. 200 ha na których na powierzchni już ok. 140 ha swoje grunty posiadają niżej wymienione firmy:

  1. BERRY SUPERFOS POLAND Sp. z o.o.
  2. LAFARGE POLCALC Sp. z o.o.
  3. KREISEL Sp. z o.o.
  4. POLMAIS Sp. Jawna
  5. SONAC Sp. z o.o.
  6. SULIMA Sp. z o.o.
  7. GOUDEN KORREL
  8. NOVATEK GREEN ENERGY Sp. z o.o.
  9. DORMET
  10.  G T I BUD Sp. Jawna
  11. F.I.D. “DROGTOM” Sp. z o. o.
  12. AGRICOLA
  13. DOMLUX Sp. Jawna
  14. GREENLAND Sp. z o. o.
  15. DAN – CAR
  16. MARKET „WIEWIÓRKA”
  17. MATRO
  18. HYDROTECHNIK 24
  19. MARKET „BIEDRONKA”
Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416

Przebudowa drogi gminnej Narty – Wola Olszowa

Trwają prace budowlane związane z przebudową drogi gminnej Narty – Wola Olszowa. Zadanie o wartości 2,1 mln zł realizuje firma Drogtom z Włocławka. W ramach inwestycji przebudowany zostanie odcinek drogi gminnej o długości 4 km łączący drogę powiatową w miejscowości Narty z drogą gminną w miejscowości Wola Olszowa. Zadanie jest przewidziane do współfinansowania ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416

Firma DELMAR z Włocławka modernizuje system ogrzewania w Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim

Trwają prace związane z modernizacją systemu grzewczego budynków Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. Zadanie o wartości 358 tys zł realizuje firma DELMAR z Włocławka. W ramach aktualnie realizowanego etapu prac będącego pierwszym z trzech planowanych modernizacji całego systemu grzewczego w budynku szkoły w okresie wakacyjnym ma powstać nowa ekologiczna kotłownia gazowa. Nowa kotłownia ma zostać wykonana w pomieszczeniu obecnej kotłowni olejowej i będzie zasilana gazem ziemnym z pobudowanej w 2020 roku sieci gazu przez firmę Novatek Green Energy Sp. z o. o. W drugim etapie modernizacji kotłowni planuje się budowę powietrznej pompy ciepła natomiast w trzecim wykonanie nowych kotłowni gazowych dla bloków wspólnot mieszkaniowych Szkolna 15A i 15B zasilanych obecnie z odrębnej kotłowni szkolnej. Nowy system ogrzewania budynków szkoły ma poza oczekiwanymi oszczędnościami finansowymi w głównej mierze przyczynić się do zmniejszenia emisji zanieczyszczeń powietrza w mieście.
W chwili obecnej z nowego systemu ogrzewania opartego na sieciowym gazie ziemnym korzysta już zespół budynków Centrum Kultury, OSP i Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim, w których zakończono właśnie modernizację starej kotłowni węglowej. Inwestycję o wartości 200 tys zł w 100% sfinansowano z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416

W lubieńskiej strefie inwestycyjnej oficjalnie zainaugurowano budowę elektrowni słonecznej o łącznej mocy 5MW

W dniu 29 lipca br. w lubieńskiej strefie inwestycyjnej odbyła się oficjalna inauguracja rozpoczęcia prac związanych z budową na obszarze ponad 8 ha elektrowni słonecznej o łącznej mocy 5MW. Symbolicznego wbicia łopaty dokonali z ramienia Inwestora Prezes Justyna Sawicka i Ryszard Słowiński, przedstawiciel Generalnego Wykonawcy Arkadiusz Frukacz oraz Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński. Inwestycja realizowana jest z wykorzystaniem najnowszych technologii m. in. dwustronnego modułu fotowoltaicznego o mocach znamionowych 455W typu Bifacial. Panele te są wykonane z obu stron ze szkła hartowanego. To, co je wyróżnia, to warstwa aktywna z przodu i z tyłu panelu. Pozwala ona na absorpcję światła z dwóch stron co czyni je najbardziej efektywnymi na rynku. Generalnym Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum jednych z największych deweloperów farm fotowoltaicznych – 4MAX Development Sp. z o. o. oraz T&T Proenergy Sp. z o.o. Inwestycja realizowana jest przez spółki celowe KALISKA PV 1 SP. Z O.O., KALISKA PV 2 SP. Z O.O., KALISKA PV 3 SP. Z O.O. w ramach projektu inwestycyjnego Spółki Greenland. Aktualnie rozpoczęty etap I polega na budowie elektrowni o mocy 3 MW. Prace rozpoczęły się na początku lipca br., a planowany termin ich zakończenia to 31.12.2021 r. W II kwartale przyszłego roku rozpocznie się budowa II etapu elektrowni, tj. 2 MW.

Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416
1 2 3 4 5 12

Szkolenie Chemizacyjne

Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416

Płatność dla małych gospodarstw

Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416

„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”

UWAGA

„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”, jak i jego wycofanie składa się wyłącznie w aplikacji eWniosekPlus po zalogowaniu się do Platformy Usług Elektronicznych.

Prosimy wszystkich rolników, którzy złożyli do tej pory żądania w innej formie (przekazali żądanie e-mailem, w wersji papierowej do BP/OR/Centrali ARiMR) o złożenie tego oświadczenia przez aplikację eWniosekPlus w terminie do dnia 31 sierpnia 2023 r.

Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416

Komunikat dotyczący rolnictwa ekologicznego

Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416

Od 1 sierpnia 2023 r. strona internetowa KRUS dostępna na platformie GOV.PL

Od 1 sierpnia 2023 r. portal KRUS dołącza do rządowej platformy gov.pl. Strona internetowa Kasy dostępna będzie pod adresem www.gov.pl/krus. Na nowej witrynie internetowej rolnicy znajdą wszystkie dotychczasowe informacje z zakresu zabezpieczenia społecznego rolników.

Dzięki stronie Kasy na platformie gov.pl rolnicy będą mieli dostęp do jednolitych i ustandaryzowanych informacji oraz e-usług w jednym miejscu. Tak jak dotychczas w serwisie Kasy dostępne będą informacje z zakresu m.in. ubezpieczenia społecznego rolników, świadczeń, prewencji wypadkowej, rehabilitacji leczniczej, czy orzecznictwa lekarskiego. Rolnicy pobiorą wszystkie niezbędne wnioski i formularze. 

Wraz z uruchomieniem portalu www.gov.pl/krus strona internetowa KRUS pod dotychczasowym adresem – www.krus.gov.pl – przestanie być dostępna.

 Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy

Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416

Program Czyste Sołectwo

Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416

Wnioski o szacowanie strat suszowych

W związku z objęciem terenu GMINY LUBIEŃ KUJAWSKI niekorzystnym zjawiskiem atmosferycznym jakim jest SUSZA, Burmistrz Lubienia Kujawskiego informuje poszkodowanych rolników o możliwości składania wniosków w celu oszacowania szkód w uprawach. Zależy nam na czasie,  a także aby każdy kto został poszkodowany mógł w terminie złożyć stosowny wniosek i otrzymać protokół, który będzie jednym z dokumentów, który umożliwi Wam uzyskanie pomocy finansowej. Należy go pobrać, uzupełnić i dostarczyć do Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim pokój nr. 17 do dnia 21.07.2023 r.

Proszę pamiętać aby wpisać wszystkie uprawy, które zgłaszaliście Państwo w płatnościach obszarowych do ARiMR, tak aby były one zgodne co do ara. 

Ponadto, informujemy, że producent rolny nadal zobowiązany jest do złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to miało miejsce od 2020 r. za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”, ponieważ metoda ta w połączeniu z najnowocześniejszymi dostępnymi metodami opartymi o system radarów meteorologicznych i teledetekcji satelitarnej oraz szacowaniem strat przez samego rolnika zapewnia największą możliwą dokładność i obiektywność pomiarów.

UWAGA!

Jeżeli Gminna Komisja nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół. Natomiast samo oszacowanie szkód przez Gminną Komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołów.

Druki wniosków można pobrać poniżej lub są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 284 43 52.

Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416

Rusza nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej dla Kół Gospodyń Wiejskich na 2023 rok

Od 3 kwietnia br. ruszył nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa na realizację celów statutowych Kół Gospodyń Wiejskich.

Pomoc finansowa skierowana jest do wszystkich Kół Gospodyń Wiejskich zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Kół Gospodyń Wiejskich prowadzonym przez Agencję Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa, w którym aktualnie znajduje się już 12,5 tys. tych organizacji.

Koła Gospodyń Wiejskich mogą ubiegać się o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa raz w roku.

W 2023 roku kwoty pomocy finansowej zostały zwiększone o 3 tys. zł i wynoszą:

  • 8 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących do 30 członków,
  • 9 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących od 31 do 75 członków,
  • 10 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących ponad 75 członków.

Pomoc finansowa powinna być przeznaczona na realizację celów statutowych Koła Gospodyń Wiejskich, związanych w szczególności z:

  • prowadzeniem działalności społeczno-wychowawczej i oświatowo-kulturalnej w środowiskach wiejskich;
  • prowadzeniem działalności na rzecz wszechstronnego rozwoju obszarów wiejskich;
  • wsparciem rozwoju przedsiębiorczości kobiet;
  • inicjowaniem i prowadzeniem działań na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi;
  • upowszechnianiem i rozwijaniem form współdziałania, gospodarowania i racjonalnych metod prowadzenia gospodarstw domowych;
  • reprezentowaniem interesów środowiska kobiet wiejskich wobec organów administracji publicznej;
  • rozwijaniem kultury ludowej, w tym w szczególności kulturę lokalną i regionalną.

Pomoc jest przyznawana do wyczerpania środków finansowych na ten cel, zgodnie z kolejnością złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku, jednakże nie dłużej niż do 30 września br. 

Wnioski o przyznanie pomocy finansowej należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na siedzibę koła, na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Źródło: gov.pl

Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416

Bitwa regionów – Konkurs Kulinarny dla Kół Gospodyń Wiejskich

Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416

Konkurs AGRO-wczasy

Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416
1 2 3 5
Wszystkie odsłony: 927703 , odsłony dziś: 3416
Zamknij