
Stacja uzdatniania wody w Nartach ma nową instalację fotowoltaiczną
Nowa instalacja fotowoltaiczna o mocy 29,335 kWp będzie produkowała energie elektryczną na potrzeby Stacji uzdatniania wody w Nartach. Wyprodukowana energia pozwoli w przyszłości na wprowadzenie oszczędności w wydatkach na jej zakup. Instalacja jest jednym z elementów większego gminnego projektu w ramach którego powstanie na terenie gminy 26 instalacji fotowoltaicznych oraz 8 pomp ciepła na budynkach gospodarstw domowych oraz użyteczności publicznej. Instalacje fotowoltaiczne oraz pompy ciepła o całkowitej wartości 889 tys. zł montuje firma PRO-ECO Sp. z o.o. z Gdyni. Na realizację zadania gmina pozyskała 50% dotacji z Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu. Zgodnie z zawartą z Wykonawcą umową rzeczowa realizacja inwestycji planowana jest do marca 2021 roku.
AUTOBUSY ZASTĘPCZE OD 3 STYCZNIA
PKS Bydgoszcz jest firmą wybraną przez Urząd Marszałkowski do obsługi zastępczej komunikacji autobusowej na zawieszonych liniach kolejowych. Uruchamiamy ją, zgodnie z zapowiedzią marszałka Piotra Całbeckiego, 3 stycznia.
Autobusy w zastępstwie pociągów będą jeździć na trasach:
- Wierzchucin-Lipowa-Tleń (2 pary)
- Włocławek-Kaliska-Kutno (4 pary)
- Bydgoszcz-Unisław-Chełmża (7 par – 4 w pełnej relacji i 3 w relacji Bydgoszcz-Unisław).
Zorganizowaniem komunikacji zastępczej zajmuje się powołany przez marszałka województwa zespół roboczy, który prowadził w tej sprawie rozmowy z czterema przedsiębiorstwami przewozowymi. Wybraliśmy ofertę PKS Bydgoszcz, która była m.in. najtańsza. Proces wyboru musiał niestety potrwać, bo także w tego rodzaju nadzwyczajnych sytuacjach niezbędne jest wypełnienie określonych procedur administracyjnych.
Rozkłady jazdy pojawią się wkrótce na stronie internetowej przewoźnika.
Drugi z powołanych przez gospodarza województwa zespołów pracuje nad przywróceniem połączeń Laskowice-Czersk i Chełmża-Bydgoszcz. Nastąpi to 18 stycznia jeśli, zgodnie z zapowiedziami rządowymi, zostaną w tym czasie zniesione niektóre obostrzenia przeciwepidemiczne i młodzież wróci do szkół. Rozkłady jazdy są konsultowane z lokalnymi środowiskami. Za nami pierwsze ze spotkań konsultacyjnych, które jeszcze przed świętami odbyło się w Unisławiu w powiecie chełmińskim.
W grudniu na tory w Kujawsko-Pomorskiem wyjeżdżają codziennie 254 pociągi, w dwóch pierwszych tygodniach stycznia będą to 182 składy, a po 18 stycznia, kiedy planujemy odwieszenie linii do Czerska i do Chełmży, 198.
* Rozkład jazdy pociągów Polregio wkrótce na stronie przewoźnika.
* Rozkład jazdy na stronie Arrivy
Samorząd województwa kujawsko-pomorskiego, który od wielu lat jest promotorem publicznego transportu zbiorowego, w tym kolei, po wielomiesięcznych trudnych negocjacjach został zmuszony do podpisania niesatysfakcjonujących umów z operatorami kolejowymi. To sprawia, że niektóre połączenia musiały zostać, przynajmniej na jakiś czas, zawieszone. Tam właśnie, po konsultacjach z samorządami lokalnymi, uruchamiamy autobusową komunikację zastępczą.
Zobacz też:
Nikt nie zostanie bez dojazdu
Komunikat w sprawie wypowiedzi członków kolejowych związków zawodowych i prezesa Polregio
Komunikat w sprawie kolejowych przewozów pasażerskich
Beata Krzemińska
Rzecznik prasowa Urzędu Marszałkowskiego
29 grudnia 2020 r.
Ogłoszenie o naborze wniosków 6/2020

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie na projekty podmiotów innych niż LGD w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 Oś Priorytetowa 11, Działanie: 11.1 Włączenie społeczne na obszarach objętych LSR
Numer konkursu LGD: 6/2020
Numer konkursu: RPKP.11.01.00-IZ.00-04-406/20
Do wsparcia w ramach konkursu przewidziano projekty dotyczące:
1. Działania na rzecz osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, w zakresie wdrożenia rozwiązań z obszaru aktywnej integracji o charakterze środowiskowym takich jak:
– kluby pracy,
– aktywizacja społeczno-zawodowa(w tym szkolenia podnoszące kompetencje i/lub dające nowe umiejętności zawodowe i społeczne).
CEL OGÓLNY LSR 1: Wspieranie przedsiębiorczości oraz podniesienie kompetencji i aktywności zawodowej społeczności objętej LSR.
CEL SZCZEGÓŁOWY LSR 1.2: Wzmocnienie szans na rynku pracy grup defaworyzowanych oraz osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym.
PRZEDSIĘWZIĘCIE LSR 1: Program przedsiębiorczości i aktywizacji zawodowej. (Typ 1d i 1e SZOOP) (PROJEKTY PODMIOTÓW INNYCH NIŻ LGD))
Składane wnioski o dofinansowanie projektów powinny być skierowane do następujących grup docelowych z obszaru LSR:
– osoby zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym i jednocześnie:
mieszkające w rozumieniu Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny na terenie obszaru LSR,
osoby dorosłe, a więc osoby które ukończyły 18 rok życia,
osoby niepracujące na dzień przystąpienia do projektu.
Wniosek o dofinansowanie projektu może zostać złożony przez uprawnionego wnioskodawcę, tj.: wszystkie podmioty z wyłączeniem osób fizycznych (nie dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie odrębnych przepisów).
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki dokona oceny i wyboru projektów w oparciu o Kryteria wyboru projektów, stanowiące załącznik do Ogłoszenia o naborze. Minimalna ilość punktów przyznanych podczas oceny wniosków – 23 pkt. zgodnie z Kryteriami wyboru operacji.
Kwota środków przeznaczonych na konkurs wynosi 1 072 338,49 zł pochodzących z Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS).
Maksymalny poziom dofinansowania ze środków EFS wynosi 95% wydatków kwalifikowalnych na poziomie projektu.
Maksymalna wartość projektu (dotacja i wkład własny) w przeliczeniu na jednego uczestnika (osobę zagrożoną ubóstwem lub wykluczeniem społecznym) w ramach danego projektu –10 000 zł.
Załączniki:
- Ogłoszenie o naborze LGD Dorzecze Zgłowiączki 6_2020.pdf
- Zasady wsparcia LGD Dorzecza Zgłowiączki.pdf
- Załaczniki LGD Dorzecze Zgłowiączki.zip
- Ogłoszenie o naborze LGD Dorzecze Zgłowiączki 6_2020.docx
Więcej na stronie LGD Dorzecza Zgłowiączki
31 grudnia 2020 r. kasa Urzędu czynna do godziny 10:00
Uprzejmie informujemy, że w dniu 31 grudnia 2020 r. kasa Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim będzie czynna w godzinach 7:30 – 10:00.
Ogłoszenie o naborze wniosków 5/2020
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki informuje o możliwości składania wniosków o udzielenie wsparcia na operacje realizowane przez podmioty inne niż LGD
w ramach działania 19 „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” poddziałania 19.2 “Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 na operacje, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w zakresie rozwoju przedsiębiorczości na obszarze wiejskim objętym strategią rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność przez podejmowanie działalności gospodarczej – w tym podnoszenie kompetencji osób realizujących operacje w tym zakresie.
Nr konkursu LGD: 5/2020
Termin składania wniosków: od dnia 18.01.2021 r. do dnia 11.02.2021 r. do godz.15:30
Miejsce składania wniosków:
Biuro Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki,
ul. Sikorskiego 12, 87-850 Choceń
Poniedziałek, środa, czwartek w godz. od 7.30. do15.30
wtorek od 7.30 do 17.00
piątek od 7.30 do 14.00
Wnioski należy składać bezpośrednio, tj. osobiście albo przez pełnomocnika albo przez osobę uprawnioną do reprezentacji, w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu.
Tryb składania wniosków:
Wnioski wraz z załącznikami należy składać na odpowiednich formularzach w wersji papierowej (1 sztuka). Zalecane jest załączenie wersji elektronicznej wniosku.
Biznesplan składany jest na informatycznym nośniku danych (CD lub DVD)
Więcej na stronie LGD Dorzecza Zgłowiączki
(więcej…)Ogłoszenie konkursu 5/2020
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki informuje o możliwości składania wniosków o udzielenie wsparcia na operacje realizowane przez podmioty inne niż LGD
w ramach działania 19 „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” poddziałania 19.2 “Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 na operacje, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w zakresie rozwoju przedsiębiorczości na obszarze wiejskim objętym strategią rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność przez podejmowanie działalności gospodarczej – w tym podnoszenie kompetencji osób realizujących operacje w tym zakresie.
Nr konkursu LGD: 5/2020
Termin składania wniosków: od dnia 18.01.2021 r. do dnia 11.02.2021 r. do godz.15:30
Miejsce składania wniosków: Biuro Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki, ul. Sikorskiego 12, 87-850 Choceń
Poniedziałek, środa, czwartek w godz. od 7.30. do15.30
wtorek od 7.30 do 17.00
piątek od 7.30 do 14.00
Wnioski należy składać bezpośrednio, tj. osobiście albo przez pełnomocnika albo przez osobę uprawnioną do reprezentacji, w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu.
Tryb składania wniosków:
Wnioski wraz z załącznikami należy składać na odpowiednich formularzach w wersji papierowej (1 sztuka). Zalecane jest załączenie wersji elektronicznej wniosku.
Biznesplan składany jest na informatycznym nośniku danych (CD lub DVD)
Załączniki:
1. Wniosek o przyzanie pomocy.xlsx
1. Wniosek o przyznanie pomocy.pdf
2. Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy.pdf
5. Informacje pomocnicze przy wypełnianiu biznesplanu.pdf
6. Wzór formularza umowy o przyznanie pomocy.pdf
8. Instrukcja wypełniania wniosku o płatność.pdf
10. Sprawozdanie z realizacji biznesplanu.xlsx
11. Informacja pomocnicza przy wypełnianiu sprawozdania z realizacji biznesplanu.pdf
12 OBOWIĄZUJĄCE W RAMACH NABORU WARUNKI UDZIELENIA WSPARCIA.pdf
15 LOKALNE KRYTERIA WYBORU OPERACJI (PROW).pdf
16 OŚWIADCZENIE W ZAKRESIE PROMOCJI PROJEKTU I LGD.docx
17_OŚWIADCZENIE W ZAKRESIE WPROWADZENIA NOWYCH LUB UDOSKONALONYCH USúUG TURYSTYCZNYCH.docx
18. Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu.xlsx
19. Informacja pomocnicza przy wypełnianiu informacji monitorującej z realizacji biznesplanu.pdf
Poszukujemy wykonawcy przebudowy dróg gminnych Narty – Wola Olszowa
Więcej informacji na BIP.
Petycja do Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego
Ogłoszenie konkursu 4/2020
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki informuje o możliwości składania wniosków o udzielenie wsparcia na operacje realizowane przez podmioty inne niż LGD
w ramach działania 19 „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” poddziałania 19.2 “Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 na operacje, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w zakresie rozwoju ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej lub kulturalnej. Nr konkursu LGD: 4/2020
Termin składania wniosków: od dnia 11 stycznia 2021 r. do dnia 29.01.2021 r. do godz.14:00
Miejsce składania wniosków: biuro Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki, ul Sikorskiego 12 , 87-850 Choceń. Wnioski należy składać bezpośrednio, tj. osobiście albo przez pełnomocnika albo przez osobę uprawnioną do reprezentacji, w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu.
Pełna treść ogłoszenia
Wpłaty ZGKiM na rachunek bankowy
DANE DO PRZELEWU:
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
ul. Wojska Polskiego 29
87-840 Lubień Kujawski
konto nr: 89 9557 1029 0000 2264 2000 0001
Kontakt (m.in w sprawie podania aktualnego stanu wodomierza):
tel: 54-284-30-31
e-mail: zgkim@lubienkujawski.pl
Dziękuję za wyrozumiałość
Henryk Komorowski
Kierownik Zakładu.
Targowisko Miejskie nieczynne do odwołania
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będzie nieczynny do odwołania
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 31 marca 2020r.
Kolejne kroki w walce z koronawirusem – w sklepie mniej osób, ograniczenia w poruszaniu nieletnich, a parki, plaże i bulwary zamknięte


“Wprowadzamy kolejne ograniczenia w związku z koronawirusem. Od 1 kwietnia do odwołania każda osoba do 18 roku życia z domu wyjdzie tylko pod opieką dorosłego opiekuna, a parki, bulwary, czy plaże będą zamknięte. Za złamanie zakazów grozi kara od 5 do nawet 30 tys. zł. Oprócz tego zmieniamy zasady robienia zakupów w sklepach stacjonarnych i zawieszamy działalność salonów fryzjerskich, kosmetycznych i tatuaży. Co jeszcze się zmienia?
Żeby opanować rozprzestrzenianie się wirusa w Polsce, jesteśmy zmuszeni podjąć kolejne kroki. Większość Polaków stosuje się do wydawanych zaleceń, jednak wciąż zdarzają się sytuacje, które narażają nas wszystkich na ryzyko zarażenia. Przykłady z innych krajów pokazują, że kluczem do ograniczenia zakażeń jest maksymalne ograniczenie kontaktów. Za wszelką cenę musimy zahamować tempo, w jakim dochodzi do dalszej transmisji wirusa. Bądźmy ostrożni i stosujmy się do nowych zasad!
Zwłaszcza, że największa fala zachorowań przed nami.
Zwłaszcza, że za złamanie zasad grozi grzywna w wysokości od 5 tys. do 30 tysięcy złotych.”
Więcej na stronie internetowej serwisu RP GOV.PL
INFORMACJA DOTYCZĄCA ZAWIESZENIA DZIAŁALNOŚCI DZIENNEGO DOMU SENIOR+
Możliwy jest kontakt telefoniczny pod nr:
54 255 50 27 – kierownik,
54 255 50 25 – pracownicy socjalni,
54 255 50 26 – świadczenia rodzinne i wychowawcze,
lub e-mail: (ops@lubienkujawski.pl).
Zgodnie z zaleceniami Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pracownicy Ośrodka Pomocy Społecznej będą świadczyć – osobom samotnym, którzy są starsi, niepełnosprawni lub przewlekle chorzy lub innym poddanym kwarantannie pomoc po uprzednim telefonicznym zgłoszeniu.
Anna Kilichowska
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim
Komunikat – Ośrodek Zdrowia w Kłóbce
Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Kaczawka
Pierwsze zbiorniki gazu w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim
Budynek dawnej piekarni w Lubieniu Kujawskim będzie miał nową funkcję
Nowe targowisko ma już pół roku
Powstają nowe alejki na skwerku przy fontannie miejskiej
Przebudowa ulic Słonecznej i Cichej w miejscowości Kaliska
Z funduszu sołeckiego powstaje nowa nawierzchnia na placu manewrowym przy dworcu PKP w Kaliskch
Otrzymamy prawie 3 mln zł z Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2020
Wiosenne remonty w remizach OSP Lubień Kujawski oraz Krzewie
Przypomnijmy, że w ubiegłych latach także z dotacji unijnej wykonano instalacje fotowoltaiczne na budynkach remiz OSP Bilno, Kanibród, Kłóbka oraz Morzyce.
Gmina Lubień Kujawski otrzyma 60 tys. złotych na zakup sprzętu umożliwiającego realizację zdalnych lekcji
„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”
UWAGA
„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”, jak i jego wycofanie składa się wyłącznie w aplikacji eWniosekPlus po zalogowaniu się do Platformy Usług Elektronicznych.
Prosimy wszystkich rolników, którzy złożyli do tej pory żądania w innej formie (przekazali żądanie e-mailem, w wersji papierowej do BP/OR/Centrali ARiMR) o złożenie tego oświadczenia przez aplikację eWniosekPlus w terminie do dnia 31 sierpnia 2023 r.
Komunikat dotyczący rolnictwa ekologicznego
Od 1 sierpnia 2023 r. strona internetowa KRUS dostępna na platformie GOV.PL
Dzięki stronie Kasy na platformie gov.pl rolnicy będą mieli dostęp do jednolitych i ustandaryzowanych informacji oraz e-usług w jednym miejscu. Tak jak dotychczas w serwisie Kasy dostępne będą informacje z zakresu m.in. ubezpieczenia społecznego rolników, świadczeń, prewencji wypadkowej, rehabilitacji leczniczej, czy orzecznictwa lekarskiego. Rolnicy pobiorą wszystkie niezbędne wnioski i formularze.
Wraz z uruchomieniem portalu www.gov.pl/krus strona internetowa KRUS pod dotychczasowym adresem – www.krus.gov.pl – przestanie być dostępna.
Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy
Program Czyste Sołectwo
Wnioski o szacowanie strat suszowych
Proszę pamiętać aby wpisać wszystkie uprawy, które zgłaszaliście Państwo w płatnościach obszarowych do ARiMR, tak aby były one zgodne co do ara.
Ponadto, informujemy, że producent rolny nadal zobowiązany jest do złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to miało miejsce od 2020 r. za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”, ponieważ metoda ta w połączeniu z najnowocześniejszymi dostępnymi metodami opartymi o system radarów meteorologicznych i teledetekcji satelitarnej oraz szacowaniem strat przez samego rolnika zapewnia największą możliwą dokładność i obiektywność pomiarów.
UWAGA!
Jeżeli Gminna Komisja nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół. Natomiast samo oszacowanie szkód przez Gminną Komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołów.
Druki wniosków można pobrać poniżej lub są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 284 43 52.
Rusza nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej dla Kół Gospodyń Wiejskich na 2023 rok
Od 3 kwietnia br. ruszył nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa na realizację celów statutowych Kół Gospodyń Wiejskich.
Pomoc finansowa skierowana jest do wszystkich Kół Gospodyń Wiejskich zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Kół Gospodyń Wiejskich prowadzonym przez Agencję Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa, w którym aktualnie znajduje się już 12,5 tys. tych organizacji.
Koła Gospodyń Wiejskich mogą ubiegać się o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa raz w roku.
W 2023 roku kwoty pomocy finansowej zostały zwiększone o 3 tys. zł i wynoszą:
- 8 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących do 30 członków,
- 9 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących od 31 do 75 członków,
- 10 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących ponad 75 członków.
Pomoc finansowa powinna być przeznaczona na realizację celów statutowych Koła Gospodyń Wiejskich, związanych w szczególności z:
- prowadzeniem działalności społeczno-wychowawczej i oświatowo-kulturalnej w środowiskach wiejskich;
- prowadzeniem działalności na rzecz wszechstronnego rozwoju obszarów wiejskich;
- wsparciem rozwoju przedsiębiorczości kobiet;
- inicjowaniem i prowadzeniem działań na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi;
- upowszechnianiem i rozwijaniem form współdziałania, gospodarowania i racjonalnych metod prowadzenia gospodarstw domowych;
- reprezentowaniem interesów środowiska kobiet wiejskich wobec organów administracji publicznej;
- rozwijaniem kultury ludowej, w tym w szczególności kulturę lokalną i regionalną.
Pomoc jest przyznawana do wyczerpania środków finansowych na ten cel, zgodnie z kolejnością złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku, jednakże nie dłużej niż do 30 września br.
Wnioski o przyznanie pomocy finansowej należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na siedzibę koła, na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
Źródło: gov.pl
Bitwa regionów – Konkurs Kulinarny dla Kół Gospodyń Wiejskich
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa rozpoczęła nabór wniosków o pomoc finansową dla producentów pszenicy lub kukurydzy, którzy ponieśli straty spowodowane agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę.
O wsparcie mogą ubiegać się rolnicy, którzy:
- mają nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności;
- działają jako mikro-, małe albo średnie przedsiębiorstwo;
- w wyniku agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę ponieśli dodatkowe koszty ze względu na brak stabilizacji na rynku pszenicy lub kukurydzy;
- w 2022 r. złożyli wniosek o przyznanie płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego.
Wnioski można składać do 30 czerwca 2023 r. w biurach powiatowych ARiMRwłaściwych ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego. Można to zrobić:
- bezpośrednio w kancelarii biura powiatowego;
- za pośrednictwem platformy ePUAP;
- za pośrednictwem usługi mObywatel na stronie gov.pl;
- rejestrowaną przesyłką pocztową.
Do wniosku należy dołączyć kopie faktur VAT lub ich duplikaty potwierdzające sprzedaż pszenicy lub kukurydzy w okresie od 15 grudnia 2022 r. do 31 maja 2023 r. podmiotom prowadzącym działalność w zakresie obrotu, skupu lub przetwórstwa zbóż.
Więcej informacji oraz formularz wniosku – otwórz