
Firma Matro nowym inwestorem w lubieńskiej strefie przemysłowej
W dniu 14 stycznia br. w kancelarii notarialnej w Gostyninie Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz właściciele firmy Matro, Jolanta i Roman Tomaszewscy podpisali akt notarialny na mocy, którego firma nabyła od gminy w przetargu za kwotę 418 tys. zł prawo własności działki inwestycyjnej o powierzchni 1.5 ha. Działka będąca przedmiotem aktu położona jest w lubieńskiej strefie przemysłowej w sąsiedztwie nowego targowiska oraz niedawno inaugurującego w strefie marketu „Wiewiórka”. Według deklarowanych informacji nowy inwestor planuje na zakupionej nieruchomości budowę obiektu usługowo – handlowego z branży rolnej. Firma Matro dołączyła tym samym do grona inwestorów, którzy już we wcześniejszych latach nabyli grunty pod inwestycje w lubieńskiej strefie przemysłowej tj. m.in.:
- BERRY Superfos Poland Sp. z o.o.
- POLCALC Sp. z o.o.
- KREISEL Sp. z o.o.
- POLMAIS Sp. Jawna
- SONAC Sp. z o.o.
- SULIMA Sp. z o.o.
- NOVATEK Green Energy Sp. z o.o.
- DORMET
- G T I Bud Sp. Jawna
- F.I.D. “DROGTOM” Sp. z o. o.
- AGRICOLA
- DOMLUX Sp. Jawna
- GREENLAND Sp. z o. o.
- DAN – CAR
Sześć firm złożyło swoje oferty na przebudowę dróg gminnych Narty – Wola Olszowa
W dniu 11 stycznia br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim dokonano otwarcia ofert na zadanie inwestycyjne dotyczące przebudowy dróg gminnych Narty – Wola Olszowa o długości ok. 4 km. Najkorzystniejszą cenowo ofertę z kwota ok. 2 mln zł złożyła firma Drogtom z Włocławka. Planowana do przebudowy droga, której zakres rozpoczyna się przy drodze powiatowej w miejscowości Narty ma w przyszłości stanowić dojazd do zakładu Kopalni Soli Lubień mającego mieć swoja siedzibę w miejscowości Wola Olszowa. Zadanie jest przewidziane do współfinansowania w ramach środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Więcej informacji na BIP.
Informacja dla mieszkańców ul. Jana Pawła II i ul. Wojska Polskiego
Przedsiębiorcy otrzymają z ZUS krótkie podsumowanie wpłat na konto z ubiegłego roku
Zakład Ubezpieczeń Społecznych pod koniec tygodnia rozpoczyna informowanie przedsiębiorców o stanie ich rozliczeń z ZUS za 2020 r. Płatnicy dostaną podsumowanie wpłat przekazanych na indywidualny numer rachunku składkowego (NRS) oraz saldo konta. Każdy przedsiębiorca dowie się, czy jego konto jest rozliczone na zero, czy też ma nadpłatę lub niedopłatę. W tym roku informacje zostaną udostępnione przede wszystkim na Platformie Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS).
Informacje o saldzie i rozliczeniu wpłat otrzyma kilka milionów płatników. Przy niewielkich kwotach niedopłaty lub nadpłaty przedsiębiorca może odpowiednio powiększyć albo pomniejszyć kwotę składek wpłacanych w najbliższym terminie. Warto sprawdzić, czy wpłaty nie należy zwiększyć o należne odsetki za zwłokę – można je obliczyć za pomocą kalkulatora odsetkowego (na stronie www.zus.pl w zakładce Kalkulatory). W przypadku większych zaległości można złożyć wniosek o raty. Nasi doradcy ds. ulg i umorzeń przedstawią płatnikowi najkorzystniejsze warunki spłaty zadłużenia. Mogą to zrobić w trakcie wideorozmowy, czyli e-wizyty. Można również spotkać się z nimi osobiście w placówce ZUS. Płatnicy, którzy już spłacają zadłużenie w układzie ratalnym, zobaczą w przekazanej informacji, jaka kwota pozostała im jeszcze do spłaty. Z kolei przedsiębiorcy, którzy mają nadpłatę, mogą ją zaliczyć na bieżące składki albo wystąpić o jej zwrot – informuje Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.
Zwolnienie ze składek – informacja na PUE
Należy przypomnieć, że
wnioski o zwolnienie z opłacania składek na podstawie Tarczy Antykryzysowej 6.0
można było składać od 30 grudnia 2020 r., a efekt zwolnienia będzie widoczny na
kontach płatników
po rozpatrzeniu wniosku (tj. w 2021 r.). Oznacza to, że przekazywana teraz
informacja o saldzie nie będzie uwzględniała tego zwolnienia, gdyż prezentuje
ona stan konta na 31 grudnia 2020 r. W
tej sytuacji przedsiębiorcy spełniający warunki do zwolnienia, którzy nie
opłacili składek za listopad 2020 r., w informacji mogą widzieć kwotę
zadłużenia za ten miesiąc. Jeżeli składki zostały opłacone za miesiące, za
które nastąpi zwolnienie, po umorzeniu należności, kwota nadpłaty będzie
widoczna na koncie płatnika składek na PUE ZUS
– dodaje rzeczniczka.
Zmarł wieloletni Radny Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Lech Henryk Kraszewski
Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci
śp.
Lecha Henryka Kraszewskiego
wieloletniego Radnego Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim, wieloletniego Sołtysa Sołectwa Błędowo, działacza związkowego NSZZ RI „ Solidarność” odznaczonego za działalność Złotym Krzyżem Zasługi przez Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego.
Rodzinie i bliskim wyrazy współczucia składają w imieniu Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim oraz pracowników Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim.
Przewodniczący Rady Miejskiej
w Lubieniu Kujawskim
Marek Małachowski
Burmistrz Lubienia Kujawskiego
Marek Wiliński
Stacja uzdatniania wody w Nartach ma nową instalację fotowoltaiczną
Nowa instalacja fotowoltaiczna o mocy 29,335 kWp będzie produkowała energie elektryczną na potrzeby Stacji uzdatniania wody w Nartach. Wyprodukowana energia pozwoli w przyszłości na wprowadzenie oszczędności w wydatkach na jej zakup. Instalacja jest jednym z elementów większego gminnego projektu w ramach którego powstanie na terenie gminy 26 instalacji fotowoltaicznych oraz 8 pomp ciepła na budynkach gospodarstw domowych oraz użyteczności publicznej. Instalacje fotowoltaiczne oraz pompy ciepła o całkowitej wartości 889 tys. zł montuje firma PRO-ECO Sp. z o.o. z Gdyni. Na realizację zadania gmina pozyskała 50% dotacji z Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu. Zgodnie z zawartą z Wykonawcą umową rzeczowa realizacja inwestycji planowana jest do marca 2021 roku.
AUTOBUSY ZASTĘPCZE OD 3 STYCZNIA
PKS Bydgoszcz jest firmą wybraną przez Urząd Marszałkowski do obsługi zastępczej komunikacji autobusowej na zawieszonych liniach kolejowych. Uruchamiamy ją, zgodnie z zapowiedzią marszałka Piotra Całbeckiego, 3 stycznia.
Autobusy w zastępstwie pociągów będą jeździć na trasach:
- Wierzchucin-Lipowa-Tleń (2 pary)
- Włocławek-Kaliska-Kutno (4 pary)
- Bydgoszcz-Unisław-Chełmża (7 par – 4 w pełnej relacji i 3 w relacji Bydgoszcz-Unisław).
Zorganizowaniem komunikacji zastępczej zajmuje się powołany przez marszałka województwa zespół roboczy, który prowadził w tej sprawie rozmowy z czterema przedsiębiorstwami przewozowymi. Wybraliśmy ofertę PKS Bydgoszcz, która była m.in. najtańsza. Proces wyboru musiał niestety potrwać, bo także w tego rodzaju nadzwyczajnych sytuacjach niezbędne jest wypełnienie określonych procedur administracyjnych.
Rozkłady jazdy pojawią się wkrótce na stronie internetowej przewoźnika.
Drugi z powołanych przez gospodarza województwa zespołów pracuje nad przywróceniem połączeń Laskowice-Czersk i Chełmża-Bydgoszcz. Nastąpi to 18 stycznia jeśli, zgodnie z zapowiedziami rządowymi, zostaną w tym czasie zniesione niektóre obostrzenia przeciwepidemiczne i młodzież wróci do szkół. Rozkłady jazdy są konsultowane z lokalnymi środowiskami. Za nami pierwsze ze spotkań konsultacyjnych, które jeszcze przed świętami odbyło się w Unisławiu w powiecie chełmińskim.
W grudniu na tory w Kujawsko-Pomorskiem wyjeżdżają codziennie 254 pociągi, w dwóch pierwszych tygodniach stycznia będą to 182 składy, a po 18 stycznia, kiedy planujemy odwieszenie linii do Czerska i do Chełmży, 198.
* Rozkład jazdy pociągów Polregio wkrótce na stronie przewoźnika.
* Rozkład jazdy na stronie Arrivy
Samorząd województwa kujawsko-pomorskiego, który od wielu lat jest promotorem publicznego transportu zbiorowego, w tym kolei, po wielomiesięcznych trudnych negocjacjach został zmuszony do podpisania niesatysfakcjonujących umów z operatorami kolejowymi. To sprawia, że niektóre połączenia musiały zostać, przynajmniej na jakiś czas, zawieszone. Tam właśnie, po konsultacjach z samorządami lokalnymi, uruchamiamy autobusową komunikację zastępczą.
Zobacz też:
Nikt nie zostanie bez dojazdu
Komunikat w sprawie wypowiedzi członków kolejowych związków zawodowych i prezesa Polregio
Komunikat w sprawie kolejowych przewozów pasażerskich
Beata Krzemińska
Rzecznik prasowa Urzędu Marszałkowskiego
29 grudnia 2020 r.
Ogłoszenie o naborze wniosków 6/2020

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie na projekty podmiotów innych niż LGD w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 Oś Priorytetowa 11, Działanie: 11.1 Włączenie społeczne na obszarach objętych LSR
Numer konkursu LGD: 6/2020
Numer konkursu: RPKP.11.01.00-IZ.00-04-406/20
Do wsparcia w ramach konkursu przewidziano projekty dotyczące:
1. Działania na rzecz osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, w zakresie wdrożenia rozwiązań z obszaru aktywnej integracji o charakterze środowiskowym takich jak:
– kluby pracy,
– aktywizacja społeczno-zawodowa(w tym szkolenia podnoszące kompetencje i/lub dające nowe umiejętności zawodowe i społeczne).
CEL OGÓLNY LSR 1: Wspieranie przedsiębiorczości oraz podniesienie kompetencji i aktywności zawodowej społeczności objętej LSR.
CEL SZCZEGÓŁOWY LSR 1.2: Wzmocnienie szans na rynku pracy grup defaworyzowanych oraz osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym.
PRZEDSIĘWZIĘCIE LSR 1: Program przedsiębiorczości i aktywizacji zawodowej. (Typ 1d i 1e SZOOP) (PROJEKTY PODMIOTÓW INNYCH NIŻ LGD))
Składane wnioski o dofinansowanie projektów powinny być skierowane do następujących grup docelowych z obszaru LSR:
– osoby zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym i jednocześnie:
mieszkające w rozumieniu Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny na terenie obszaru LSR,
osoby dorosłe, a więc osoby które ukończyły 18 rok życia,
osoby niepracujące na dzień przystąpienia do projektu.
Wniosek o dofinansowanie projektu może zostać złożony przez uprawnionego wnioskodawcę, tj.: wszystkie podmioty z wyłączeniem osób fizycznych (nie dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie odrębnych przepisów).
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki dokona oceny i wyboru projektów w oparciu o Kryteria wyboru projektów, stanowiące załącznik do Ogłoszenia o naborze. Minimalna ilość punktów przyznanych podczas oceny wniosków – 23 pkt. zgodnie z Kryteriami wyboru operacji.
Kwota środków przeznaczonych na konkurs wynosi 1 072 338,49 zł pochodzących z Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS).
Maksymalny poziom dofinansowania ze środków EFS wynosi 95% wydatków kwalifikowalnych na poziomie projektu.
Maksymalna wartość projektu (dotacja i wkład własny) w przeliczeniu na jednego uczestnika (osobę zagrożoną ubóstwem lub wykluczeniem społecznym) w ramach danego projektu –10 000 zł.
Załączniki:
- Ogłoszenie o naborze LGD Dorzecze Zgłowiączki 6_2020.pdf
- Zasady wsparcia LGD Dorzecza Zgłowiączki.pdf
- Załaczniki LGD Dorzecze Zgłowiączki.zip
- Ogłoszenie o naborze LGD Dorzecze Zgłowiączki 6_2020.docx
Więcej na stronie LGD Dorzecza Zgłowiączki
31 grudnia 2020 r. kasa Urzędu czynna do godziny 10:00
Uprzejmie informujemy, że w dniu 31 grudnia 2020 r. kasa Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim będzie czynna w godzinach 7:30 – 10:00.
Wpłaty ZGKiM na rachunek bankowy
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim uwzględniając wytyczne dotyczące działań profilaktycznych w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo swoich Usługobiorców prosi aby, wpłaty za wodę, ścieki, CO i inne usługi wykonywane przez Zakład dokonywać w formie elektronicznej na poniższy rachunek bankowy:
DANE DO PRZELEWU:
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
ul. Wojska Polskiego 29
87-840 Lubień Kujawski
konto nr: 89 9557 1029 0000 2264 2000 0001
Kontakt (m.in w sprawie podania aktualnego stanu wodomierza):
tel: 54-284-30-31
e-mail: zgkim@lubienkujawski.pl
Dziękuję za wyrozumiałość
Henryk Komorowski
Kierownik Zakładu.
Targowisko Miejskie nieczynne do odwołania
Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuje, że Targowisko Miejskie będzie nieczynne do odwołania.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będzie nieczynny do odwołania
Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa i czasowym wstrzymaniu odbioru odpadów przez firmę Saniko, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje, że Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będzie nieczynny do odwołania.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 31 marca 2020r.
Kolejne kroki w walce z koronawirusem – w sklepie mniej osób, ograniczenia w poruszaniu nieletnich, a parki, plaże i bulwary zamknięte

“Wprowadzamy kolejne ograniczenia w związku z koronawirusem. Od 1 kwietnia do odwołania każda osoba do 18 roku życia z domu wyjdzie tylko pod opieką dorosłego opiekuna, a parki, bulwary, czy plaże będą zamknięte. Za złamanie zakazów grozi kara od 5 do nawet 30 tys. zł. Oprócz tego zmieniamy zasady robienia zakupów w sklepach stacjonarnych i zawieszamy działalność salonów fryzjerskich, kosmetycznych i tatuaży. Co jeszcze się zmienia?
Żeby opanować rozprzestrzenianie się wirusa w Polsce, jesteśmy zmuszeni podjąć kolejne kroki. Większość Polaków stosuje się do wydawanych zaleceń, jednak wciąż zdarzają się sytuacje, które narażają nas wszystkich na ryzyko zarażenia. Przykłady z innych krajów pokazują, że kluczem do ograniczenia zakażeń jest maksymalne ograniczenie kontaktów. Za wszelką cenę musimy zahamować tempo, w jakim dochodzi do dalszej transmisji wirusa. Bądźmy ostrożni i stosujmy się do nowych zasad!
Zwłaszcza, że największa fala zachorowań przed nami.
Zwłaszcza, że za złamanie zasad grozi grzywna w wysokości od 5 tys. do 30 tysięcy złotych.”
Więcej na stronie internetowej serwisu RP GOV.PL
INFORMACJA DOTYCZĄCA ZAWIESZENIA DZIAŁALNOŚCI DZIENNEGO DOMU SENIOR+
W związku z otrzymanymi wytycznymi od Wojewody Kujawsko-Pomorskiego w celu zapobiegania rozprzestrzeniania się choroby zakaźnej COVID-19 wywołanej wirusem SARS-CoV-2 oraz mając na uwadze bezpieczeństwo i zdrowie uczestników i pracowników Dziennego Domu Senior+ w dalszym ciągu zawiesza się działalność placówki od dnia 26 marca 2020 roku do 10 kwietnia 2020 roku.
Możliwy jest kontakt telefoniczny pod nr:
54 255 50 27 – kierownik,
54 255 50 25 – pracownicy socjalni,
54 255 50 26 – świadczenia rodzinne i wychowawcze,
lub e-mail: (ops@lubienkujawski.pl).
Zgodnie z zaleceniami Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pracownicy Ośrodka Pomocy Społecznej będą świadczyć – osobom samotnym, którzy są starsi, niepełnosprawni lub przewlekle chorzy lub innym poddanym kwarantannie pomoc po uprzednim telefonicznym zgłoszeniu.
Anna Kilichowska
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim
Komunikat – Ośrodek Zdrowia w Kłóbce
Posiedzenie XLVI Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim
W dniu 27 października br. w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim, odbyło się posiedzenie XLVI Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim. Podczas sesji oprócz tradycyjnie podejmowanych uchwał uroczyście wręczono promesy z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Gmina Lubień Kujawski otrzymała z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków łącznie 1.65 miliona złotych na przeprowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich ogrodzenia przy Kościele parafialnym Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim, prac konserwatorskich i restauratorskich w domu Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi w Lubieniu Kujawskim oraz wykonanie prac konserwatorskich i restauratorskich kaplicy cmentarnej w Kłóbce. Promesy wręczyła uczestnicząca w obradach sesji Wiceminister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Anna Gembicka.
Lubień Kujawski otrzymał 8 mln zł z ósmej edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład
W dniu 7 października br. na stronie Kancelarii Premiera opublikowano wyniki naboru wniosków ósmej edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład. Lubień Kujawski otrzymał 8 mln zł na zadanie dotyczące przebudowy dróg na terenie gminy. W ramach otrzymanej dotacji gmina planuje przebudowę dróg m.in. w miejscowościach Wiktorowo, Bagno, Bilno, Modlibórz, Krzewie, Dziankówek. Otrzymane dofinansowanie ma wynieść nawet 95% wartości przewidzianych do realizacji prac.

Wręczono promesy w ramach VI edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych oraz II edycji Rządowego Programu Odbudowy Zabytków
W dniu 2 października br. w Sali Mieszczańskiej Ratusza Staromiejskiego w Toruniu rozdano samorządowcom z dawnych województw toruńskiego i włocławskiego promesy w ramach VI edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych dla gmin popegeerowskich oraz II edycji Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. W wydarzeniu udział wziął wicewojewoda Józef Ramlau.
List od Premiera Mateusza Morawieckiego odczytała Joanna Borowiak Poseł na Sejm.
To m.in. dzięki Rządowym Programom udało się wesprzeć gminy w poprawieniu stanu, odbudowie i remontach obiektów zabytkowych, jak i dróg. Przyczyniło się to do uchronienia ich przed zniszczeniem i degradacją.
W uroczystości uczestniczyli też min. Anna Gembicka, Krzysztof Szczucki, Jan Krzysztof Ardanowski Poseł na Sejm RP, Mariusz Kałużny i Józef Łyczak Senator RP.
Gmina Lubień Kujawski otrzymała z w/w programów łącznie 2 500 000 zł na budowę niskoemisyjnych źródeł ciepła w budynkach wielorodzinnych w Lubieniu Kujawskim oraz prace konserwatorskie i restauratorskie ogrodzenia Kościoła Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim.
Ogłoszono wyniki drugiego naboru wniosków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków
Ogłoszono wyniki drugiego naboru wniosków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Gmina Lubień Kujawski otrzymała w drugiej edycji dotację w wysokości 500 000 zł na przeprowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich ogrodzenia przy Kościele parafialnym Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim. Kwota przyznanej dotacji stanowi 98% wartości zadania. W pierwszej edycji naboru dofinansowanie z programu przyznano dwom zadaniom z Gminy Lubień Kujawski obejmującym przeprowadzanie prac konserwatorskich i restauratorskich w domu Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi w Lubieniu Kujawskim oraz wykonanie prac konserwatorskich i restauratorskich kaplicy cmentarnej w Kłóbce. Całkowita kwota przyznanej w pierwszej edycji naboru dotacji wynosiła 1 150 000 zł.
Więcej informacji na stronie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów tutaj
SIM „KZN-Toruński” Sp. z o.o. ogłosił przetarg na budowę bloków przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim
SIM „KZN-Toruński” Sp. z o.o. ogłosił przetarg na budowę bloków przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim. Wykonawcy zainteresowani udziałem w postępowaniu swoje oferty mogą składać do 27 października br. Przedmiotem zamówienia jest budowa dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz z miejscami postojowymi na terenie działek oznaczonych numerami 307/12, 307/13, 307/14, 307/15 oraz części działki nr 307/4, położonych w obrębie ewidencyjnym miasta Lubień Kujawski. Na terenie działki planuje się budowę trzech parkingów na 10, 10 i 42 miejsc postojowych w tym 3 miejsca dla osób z niepełnosprawnością oraz 2 wiat śmietnikowych. Dodatkowo na działce przewidziano miejsce dla niewielkiego placu zabaw. W pasie przyległym do miejsc postojowych (dz. nr 307/4) planuje się wykonanie nasadzeń izolacyjny (żywopłot) oraz niskich stanowisk oświetleniowych. Przedmiotowe budynki zlokalizowane u zbiegu ul. Parkowej oraz Żwirki i Wigury. Planuje się wykonanie dwóch zjazdów do ul. Żwirki i Wigury oraz jednego do ul. Parkowej.
Społeczna Inicjatywa Mieszkaniowa, czyli SIM to spółka realizująca budownictwo społeczne. Jej zadaniem jest budowanie mieszkań na wynajem o umiarkowanym czynszu. W Lubieniu Kujawskim mają zostać wybudowane dwa budynki wielorodzinne, w których łącznie powstaną 62 mieszkania.
Więcej o ogłoszonym przetargu tutaj
Lubień Kujawski otrzymał 2 mln zł na budowę niskoemisyjnych kotłowni gazowych w czterech budynkach wielorodzinnych zlokalizowanych przy ulicach Szkolnej oraz Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim
W piątek, 15 września Premier Mateusz Morawiecki podczas konferencji prasowej ogłosił wyniki VI edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych. Do gmin i powiatów trafi łącznie 4,5 mld zł na realizację ponad 2000 inwestycji. Lubień Kujawski otrzymał 2 mln zł na budowę niskoemisyjnych kotłowni gazowych w czterech budynkach wielorodzinnych zlokalizowanych przy ulicach Szkolnej oraz Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim. Nowe kotłownie do ogrzewania będą wykorzystywać gaz ziemny zamiast dotychczasowego węgla. Poza czynnikiem ekonomicznym budowa kotłowni w sposób pozytywny przyczyni się do poprawy jakości powietrza na terenie miasta.
Nowa droga ma usprawnić ruch pojazdów ciężarowych w lubieńskiej strefie przemysłowej
Trwają prace związane z przebudową dróg w lubieńskiej strefie przemysłowej. W ramach zadania o łącznej wartości 15,8 mln zł w strefie zaplanowano do realizacji w 2023 roku m.in. rozbudowę ulicy Przemysłowej, czyli tzw. obwodnicy miasta łączącej docelowo drogę krajową 91 z drogą powiatową Lubień – Chodecz. Nowa droga ma usprawnić ruch pojazdów ciężarowych w strefie, których corocznie przybywa w związku z powstawaniem nowych firm. Wraz z konstrukcją jezdni powstaną też odcinkowo chodniki, miejsca postojowe oraz urządzenia odwadniające z wody deszczowej. Na realizację inwestycji gmina otrzymała prawie 15 mln zł dotacji z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład przeznaczonych na rozwój stref przemysłowych.
Uroczyste wręczenie promes w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków
W dniu 21 sierpnia br. w auli Wyższego Seminarium Duchownego we Włocławku odbyło się uroczyste wręczenie promes, dla zadań które otrzymały dotację z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Dofinansowanie z programu przyznano dwom zadaniom z Gminy Lubień Kujawski obejmującym przeprowadzanie prac konserwatorskich i restauratorskich w domu Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi w Lubieniu Kujawskim oraz wykonanie prac konserwatorskich i restauratorskich kaplicy cmentarnej w Kłóbce. Całkowita kwota przyznanej dotacji wynosi 1 150 000 zł i stanowi 98% wartości planowanych do realizacji zadań.
Trwają prace przy budowie pierwszego etapu hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim
Trwają prace przy budowie pierwszego etapu hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. Inwestycja o łącznej wartości 8,3 mln zł jest w kwocie 6,15 mln zł wsparta środkami Programu Inwestycji Strategicznych Rządowego Funduszu Polski Ład. Realizacja pierwszego etapu obejmującego wykonanie stanu surowego zamkniętego hali ma potrwać maksymalnie do marca 2024 roku. Zaplanowana do realizacji hala widowiskowo – sportowa będzie obsługiwać równorzędnie 3 boiska sportowe do siatkówki oraz posiadać jedno duże boisko do gry w piłkę nożną. Wysokość hali sportowej ma umożliwiać rozgrywanie meczy w siatkówce na poziomie mistrzowskim. Dodatkowymi funkcjami w budynku będzie: siłownia, fitness, bilard, ściana wspinaczkowa i kręgle. Zadanie realizuje Zakład Remontowo Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka tj. obecny wykonawca praz związanych z przebudową budynków ZPO w Lubieniu Kujawskim.
„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”
UWAGA
„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”, jak i jego wycofanie składa się wyłącznie w aplikacji eWniosekPlus po zalogowaniu się do Platformy Usług Elektronicznych.
Prosimy wszystkich rolników, którzy złożyli do tej pory żądania w innej formie (przekazali żądanie e-mailem, w wersji papierowej do BP/OR/Centrali ARiMR) o złożenie tego oświadczenia przez aplikację eWniosekPlus w terminie do dnia 31 sierpnia 2023 r.
Komunikat dotyczący rolnictwa ekologicznego
Od 1 sierpnia 2023 r. strona internetowa KRUS dostępna na platformie GOV.PL
Od 1 sierpnia 2023 r. portal KRUS dołącza do rządowej platformy gov.pl. Strona internetowa Kasy dostępna będzie pod adresem www.gov.pl/krus. Na nowej witrynie internetowej rolnicy znajdą wszystkie dotychczasowe informacje z zakresu zabezpieczenia społecznego rolników.
Dzięki stronie Kasy na platformie gov.pl rolnicy będą mieli dostęp do jednolitych i ustandaryzowanych informacji oraz e-usług w jednym miejscu. Tak jak dotychczas w serwisie Kasy dostępne będą informacje z zakresu m.in. ubezpieczenia społecznego rolników, świadczeń, prewencji wypadkowej, rehabilitacji leczniczej, czy orzecznictwa lekarskiego. Rolnicy pobiorą wszystkie niezbędne wnioski i formularze.
Wraz z uruchomieniem portalu www.gov.pl/krus strona internetowa KRUS pod dotychczasowym adresem – www.krus.gov.pl – przestanie być dostępna.
Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy
Program Czyste Sołectwo
Wnioski o szacowanie strat suszowych
W związku z objęciem terenu GMINY LUBIEŃ KUJAWSKI niekorzystnym zjawiskiem atmosferycznym jakim jest SUSZA, Burmistrz Lubienia Kujawskiego informuje poszkodowanych rolników o możliwości składania wniosków w celu oszacowania szkód w uprawach. Zależy nam na czasie, a także aby każdy kto został poszkodowany mógł w terminie złożyć stosowny wniosek i otrzymać protokół, który będzie jednym z dokumentów, który umożliwi Wam uzyskanie pomocy finansowej. Należy go pobrać, uzupełnić i dostarczyć do Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim pokój nr. 17 do dnia 21.07.2023 r.
Proszę pamiętać aby wpisać wszystkie uprawy, które zgłaszaliście Państwo w płatnościach obszarowych do ARiMR, tak aby były one zgodne co do ara.
Ponadto, informujemy, że producent rolny nadal zobowiązany jest do złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to miało miejsce od 2020 r. za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”, ponieważ metoda ta w połączeniu z najnowocześniejszymi dostępnymi metodami opartymi o system radarów meteorologicznych i teledetekcji satelitarnej oraz szacowaniem strat przez samego rolnika zapewnia największą możliwą dokładność i obiektywność pomiarów.
UWAGA!
Jeżeli Gminna Komisja nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół. Natomiast samo oszacowanie szkód przez Gminną Komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołów.
Druki wniosków można pobrać poniżej lub są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 284 43 52.
Rusza nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej dla Kół Gospodyń Wiejskich na 2023 rok
Od 3 kwietnia br. ruszył nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa na realizację celów statutowych Kół Gospodyń Wiejskich.
Pomoc finansowa skierowana jest do wszystkich Kół Gospodyń Wiejskich zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Kół Gospodyń Wiejskich prowadzonym przez Agencję Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa, w którym aktualnie znajduje się już 12,5 tys. tych organizacji.
Koła Gospodyń Wiejskich mogą ubiegać się o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa raz w roku.
W 2023 roku kwoty pomocy finansowej zostały zwiększone o 3 tys. zł i wynoszą:
- 8 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących do 30 członków,
- 9 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących od 31 do 75 członków,
- 10 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących ponad 75 członków.
Pomoc finansowa powinna być przeznaczona na realizację celów statutowych Koła Gospodyń Wiejskich, związanych w szczególności z:
- prowadzeniem działalności społeczno-wychowawczej i oświatowo-kulturalnej w środowiskach wiejskich;
- prowadzeniem działalności na rzecz wszechstronnego rozwoju obszarów wiejskich;
- wsparciem rozwoju przedsiębiorczości kobiet;
- inicjowaniem i prowadzeniem działań na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi;
- upowszechnianiem i rozwijaniem form współdziałania, gospodarowania i racjonalnych metod prowadzenia gospodarstw domowych;
- reprezentowaniem interesów środowiska kobiet wiejskich wobec organów administracji publicznej;
- rozwijaniem kultury ludowej, w tym w szczególności kulturę lokalną i regionalną.
Pomoc jest przyznawana do wyczerpania środków finansowych na ten cel, zgodnie z kolejnością złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku, jednakże nie dłużej niż do 30 września br.
Wnioski o przyznanie pomocy finansowej należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na siedzibę koła, na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
Źródło: gov.pl