
Światowy Dzień Pszczół 2023
Światowy Dzień Pszczół ustanowiony został w grudniu 2017 roku przez Organizację Narodów Zjednoczonych z inicjatywy pszczelarzy ze Słowenii i przypada corocznie na 20 maja. Celem jest podkreślenie znaczenia pszczół dla pozyskiwania żywności, jak również zastanowienia się nad tym, co możemy zrobić dla ochrony pszczół. Już w XVI wieku Ignacy Krasicki – poeta i prozaik napisał: „Więc niech będzie jak było od wieka, człowiek dla pszczoły, pszczoła dla człowieka”. Te piękne słowa mówią o potrzebie wzajemnego uzupełniania się. Wygląda na to, ze po połowie jesteśmy zobowiązani sobie służyć i po połowie z dóbr wzajemnie wytworzonych korzystać.
19 maja 2023r. w związku ze Światowym Dniem Pszczół, dzięki uprzejmości Dyrektora Muzeum Ziemi Kujawsko-Dobrzyńskiej we Włocławku p. Piotra Nowakowskiego oraz zaangażowaniu pracowników, Koło Pszczelarzy w Lubieniu Kujawskim po raz drugi zorganizowało wiosenne miodobranie na terenie Skansenu w Kłóbce. Koło Pszczelarzy opracowało Projekt, którego celem jest zwrócenie uwagi na dziedzictwo kulturowe, rolę pszczoły w przyrodzie i znaczenie produktów pszczelich w życiu człowieka. Projekt ten jest realizowany w ramach inicjatywy społecznej Koła Pszczelarzy w Lubieniu Kujawskim pod Patronatem i opieką Wiceminister Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Poseł Na Sejm RP – Anny Gembickiej oraz przy wsparciu Burmistrza Lubienia Kujawskiego – Marka Wilińskiego.
Na uroczystość przybyli zaproszeni goście, wśród nich:
- p. Joanna Borowiak – Poseł na Sejm RP
- p. Józef Łyczak – Senator RP
- p. Jakub Tomczak – Zastępca Burmistrza Lubienia Kujawskiego
- p. Joanna Pawłowska-Tyszko – Właściciel APICOM – Pasieka Kujawska
- p. Jerzy Tyszko – właściciel APICOM – Pasieka Kujawska
- p. Magdalena Szarwas – Kierownik referatu oświaty w UM w Lubieniu Kujawskim
- p. Krzysztof Winnicki – Kierownik Skansenu w Kłóbce
- p. Marek Witkowski – Dyrektor Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa w Bydgoszczy
- p. Michał Ossowski – Kierownik Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa w Bydgoszczy
- p. Janusz Lambarski – Prezes Zarządu Regionalnego Związku Pszczelarzy Kujaw i Ziemi Dobrzyńskiej we Włocławku
- p. Anna Andrzejczak – Dyrektor SP w Kłóbce
- p. Joanna Modrzejewska – Dyrektor SP w Kaliskach
- p. Agnieszka Rybska – Dyrektor SP w Kanibrodzie
- p. Jarosław Pieczkowski – Wicedyrektor ZPO w Lubieniu Kujawskim
- p. Anna Sawicka – Dyrektor CK w Lubieniu Kujawskim
- p. Andrzej Rutkowski – Leśniczy Leśnictwa Lubień Kujawski, Nadleśnictwo Kutno
- p. Katarzyna Woźniak – Leśnik Nadleśnictwa Włocławek, Leśnictwo Szkółkarskie Dzilno
- p. Mariusz Waszewski – PHU „WASZ-MAR”
- p. Stanisław Piątkowski – Dyrektor ODR w Zarzeczewie
- p. Anna Dykczyńska – Główny specjalista ds. przedsiębiorczości i dziedzictwa kulturowego
- Pszczelarze Koła Pszczelarzy w Lubieniu Kujawskim
- Koło Gospodyń Wiejskich „Gliznowianki” w Gliznowie
- Koło Gospodyń Wiejskich w Kaliskach
- Uczniowie i Nauczyciele SP w Kłóbce, SP w Kaliskach, SP w Kanibrodzie, SP w Lubieniu Kujawskim i PCKZiU w Chodczu.
Podczas spotkania odbyło się rozdanie nagród w konkursie plastycznym o tematyce pszczelarskiej, który zorganizowało Koło Pszczelarzy w Lubieniu Kujawskim dla uczniów szkół podstawowych z terenu gminy Lubień Kujawski.
Komisja konkursowa w składzie: p. Mieczysław Gientka, p. Anna Sawicka i p. Magdalena Szarwas wyłoniła zwycięzców:
- I miejsce – Tobiasz Michalak – ZPO w Lubieniu Kujawskim
- II miejsce – Patrycja Piotrowska – SP w Kłóbce
- III miejsce – Alicja Sławińska – ZPO w Lubieniu Kujawskim
Wyróżnienia:
- Oliwia Kaniewska – ZPO w Lubieniu Kujawskim
- Weronika Bonawenturska – SP w Kłóbce
- Michał Justyński – SP w Kanibrodzie
- Wiktoria Szarwas – SP w Kłóbce
- Kazimierz Kupisz – SP w Kłóbce
- Julia Hanke – SP w Kanibrodzie
- Paulina Jędrzejewska – ZPO w Lubieniu Kujawskim
Oprócz wręczenia nagród, delegacja każdej szkoły zasadziła na terenie Skansenu w Kłóbce miododajne drzewo lipowe.
Informacja o zasadach zgłaszania się mieszkańców do udziału w debacie nad raportem o stanie gminy za 2022 rok
- Burmistrz co roku do dnia 31 maja przedstawia Radzie Miejskiej raport o stanie gminy. Sesja, na której przedstawiany będzie raport zaplanowana jest na dzień 16 czerwca 2023r.
- Rada rozpatruje raport podczas Sesji, na której podejmowana jest Uchwała Rady Miejskiej w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Burmistrzowi (tzw. sesja absolutoryjna). Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę.
- W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy mogą zabierać głos. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie składa do Przewodniczącego Rady Miejskiej pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób (w gminie do 20 000 mieszkańców). Zgłoszenie mieszkańców do udziału w debacie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została Sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Dzień ten przypada na 15 czerwca 2023 r. Zgłoszenia przyjmowane będą w biurze Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim (pokój nr 14 Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim) w godzinach pracy Urzędu. W zgłoszeniu powinno znaleźć się imię i nazwisko oraz adres zamieszkania mieszkańca gminy zamierzającego wziąć udział w debacie oraz co najmniej 20 podpisów osób udzielających poparcia – wzór zgłoszenia stanowi załącznik niniejszej informacji. Zgłoszenia mieszkańców dokonane po wskazanym terminie nie będą rozpatrywane. Brak udziału mieszkańców w debacie nad raportem nie stanowi przeszkody do dalszego procedowania nad raportem.
- Niniejsza informacja wraz z wzorem zgłoszenia mieszkańca w debacie zamieszczona zostanie na stronie internetowej gminy: www.lubienkujawski.pl
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki – CEL OGÓLNY 1 Wspieranie przedsiębiorczości oraz podniesienia kompetencji i aktywności zawodowej społeczności objętej LSR

Stowarzyszenie LGD Dorzecza Zgłowiączki w ramach realizowanej LSR i jej celu ogólnego 1 – Wspieranie przedsiębiorczości oraz podniesienia kompetencji i aktywności zawodowej społeczności objętej LSR planuje
na przełomie czerwca i lipca 2023 roku ogłoszenie konkursu i nabór wniosków w zakresie
Podejmowania działalności gospodarczej (Premia)
Na podjęcie działalności gospodarczej w tym podnoszenie kompetencji osób realizujących działania w tym zakresie kwota dofinansowania (Premia) wynosi 50 000,00 zł.
Środki w Premiach wypłacane są w dwóch transzach:
I transza 80% przyznanej kwoty pomocy (40 000,00 zł),
II transza 20% przyznanej kwoty pomocy (10 000,00 zł).
Źródłem finansowania wsparcia jest Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Ten typ projektów realizowany jest w ramach projektów konkursowych.
O pomoc może ubiegać się osoba fizyczna, która: jest obywatelem państwa członkowskiego UE, jest pełnoletnia, miejsce zamieszkania znajduje się na obszarze wiejskim objętym LSR (Gminy: Baruchowo, Boniewo, Brześć Kujawski, Choceń, Chodecz, Fabianki, Izbica Kujawska, Kowal, Lubień Kujawski, Lubanie, Lubraniec, gmina Włocławek i Miasto Kowal).
Głównym warunkiem otrzymania wsparcia finansowego jest podjęcie działalności gospodarczej we własnym imieniu, do której stosuje się przepisy ustawy z dnia 6 marca 2018 – Prawo przedsiębiorców, i jej wykonywania do dnia, w którym upłyną 2 lata od dnia wypłaty płatności końcowej oraz
– zgłoszenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy do ubezpieczenia emerytalnego, ubezpieczeń rentowych i ubezpieczenia wypadkowego na podstawie przepisów o systemie ubezpieczeń społecznych z tytułu wykonywania tej działalności i podlegania tym ubezpieczeniom, lub
– utworzenie, co najmniej jednego miejsca pracy w przeliczeniu na pełne etaty średnioroczne, gdy jest to uzasadnione zakresem realizacji operacji i zatrudnienie osoby, dla której zostanie utworzone to miejsce pracy, na podstawie umowy o pracę a także utrzymanie tego miejsca pracy do dnia, w którym upłyną 2 lata od dnia wypłaty płatności końcowej.
Kto nie może uzyskać wsparcia finansowego?
– osoby podlegające społecznemu ubezpieczeniu rolników z mocy ustawy i w pełnym zakresie chyba, że podejmują działalność gospodarczą sklasyfikowaną, jako produkcja artykułów spożywczych lub produkcja napojów,
– osoby, które w okresie 3 miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku wykonywały działalność gospodarczą,
– osoby, które otrzymały pomoc na podejmowanie działalności gospodarczej.
Dofinansowanie należy przeznaczyć na zakup nowych maszyn lub wyposażenia albo na zakup robót budowlanych lub usług.
Wnioskodawca jest oceniany według lokalnych kryteriów wyboru operacji (PROW). Dane kryteria będą weryfikowane na podstawie informacji zawartych we wniosku o przyznanie pomocy i załącznikach do wniosku. Do wyboru projektu potrzebna jest minimalna ilość punktów, która obecnie wynosi 40 punktów.
Więcej o konkursie mogą dowiedzieć się Państwo kontaktując się z pracownikami biura LGD – nr telefonu: 728 462 482 lub 507 799 998.
Gmina Lubień Kujawski otrzyma prawie 6 mln zł dotacji ze środków Unii Europejskiej na remont budynków Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim
Zarząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego uchwałą Nr 20/965/23 z dnia 17 maja 2023 roku, podjął decyzję w sprawie zatwierdzenia listy z ocenionymi projektami złożonymi w konkursie RPKP.03.03.00-IZ.00-04-434/22, ogłoszonym w ramach Osi priorytetowej 3. Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna w regionie, Działania 3.3 Efektywność energetyczna w sektorze publicznym i mieszkaniowym, Schemat: Modernizacja energetyczna budynków publicznych, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Wśród pozytywnie ocenionych projektów, które otrzymały dotacje w ramach rozstrzygniętego konkursu jest zadanie Gminy Lubień Kujawski związane z realizowanym aktualnie remontem budynków Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. Kwota przyznawanej w/w dotacji dla gminy wynosi prawie 6 mln zł. Na realizację inwestycji gmina już wcześniej otrzymała prawie 6 mln zł dotacji z Rządowego Funduszu Polski Ład, Funduszu Inwestycji Strategicznych. Całkowita wartość zadania wynosi 12,5 mln zł. Na zdjęciu członek Zarządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego Aneta Jędrzejewska, burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz Dyrektor ZPO w Lubieniu Kujawskim Elżbieta Kobus – Jasińska podczas wizytacji placu budowy.
Wizualne efekty termomodernizacji budynków szkół w Kaliskach, Kanibrodzie oraz Kłóbce
W 2018 roku z unijnym dofinansowaniem zakończyliśmy termomodernizację budynków szkół w Kaliskach, Kanibrodzie oraz Kłóbce. I choć efekty wizualne są ważne, bo poprawiają estetykę, to najważniejsze jest to, czego gołym okiem nie widać tj. lepsza efektywność energetyczna, czyli mniejsza ilość energii potrzebna do ogrzania budynków, zwiększony komfort nauki i pracy oraz ochrona środowiska. Zadanie związane z termomodernizacja w/w szkół realizował Zakład Remontowo-Budowlany TOM-BUD S.C. z Brudzenia. Roboty budowlane obejmowały głęboką modernizacje energetyczną w/w budynków publicznych, w tym m.in. ocieplenie obiektów, docieplenie/wymiana pokrycia dachu, okien, drzwi zewnętrznych, przebudowa systemów grzewczych oraz budowa instalacji fotowoltaicznych na dachach budynków. Zadanie było współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach polityki terytorialnej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Wartość przyznanego gminie Lubień Kujawski dofinansowania wyniosła 1,5 mln. zł.
Spotkanie w/s zabezpieczenia organizacyjnego na eRobocze SHOW Lubień Kujawski 2023
W dniu 18 maja br. odbyło się spotkanie w/s zabezpieczenia organizacyjnego na eRobocze SHOW Lubień Kujawski 2023. W spotkaniu uczestniczyli organizatorzy imprezy, przedstawiciele władz samorządowych, żłobka oraz druhowie OSP z Bilna, Kanibrodu, Krzewia, Morzyc oraz Lubienia Kujawskiego. Centralne Targi Maszyn, Urządzeń i Sprzętu Roboczego eRobocze SHOW odbędą się w dniach 26-27 maja 2023 r. w Lubieniu Kujawskim na terenie lubieńskiej strefy przemysłowej. Będzie to już 12 wydarzenie z cyklu eRobocze SHOW. Targi eRobocze SHOW to wystawa maszyn, podczas której organizowane są dynamiczne pokazy oraz unikalne testy maszyn dla operatorów. eRobocze SHOW to miejsce spotkań dystrybutorów oraz przedsiębiorców budowlanych i operatorów, którzy mogą w praktyce porównać maszyny i sprzęt wielu marek dostępnych na jednej powierzchni wystawienniczej. Targi organizowane są przez branżowe wydawnictwo Lasmedia od 2016 roku. Wydarzenie ma wyjątkowy charakter i wyróżnia się na tle innych spotkań branżowych swoją dynamiką i charakterystyczną – znaną już przedsiębiorcom i operatorom – „roboczą” atmosferą.
Program wydarzenia na stronie: eroboczeshow.pl
Nawet 10 tys. zł dla OSP i KGW na potańcówki wiejskie (dokumenty)
Narodowy Instytut Kultury i Dziedzictwa Wsi ogłosił nabór wniosków o dofinansowanie potańcówek wiejskich. Ochotnicze Straże Pożarne oraz Koła Gospodyń Wiejskich mogą uzyskać wsparcie w wysokości 10 tys. zł.
Program Potańcówki Wiejskie skierowany jest do Ochotniczych Straży Pożarnych, Kół Gospodyń Wiejskich, samorządowych jednostek kultury oraz organizacji pozarządowych. Nabór wniosków rozpocznie się 22 maja. Maksymalna kwota dofinansowania to 10 tys. zł.
„Poprzez ogłoszony program Potańcówki Wiejskie, Instytut zamierza wzmacniać i upowszechniać ideę organizowania spotkań społeczności, dla których osią jest kultura ludowa pochodzenia lokalnego. W ten sposób Instytut chce pokazać, szczególnie młodemu pokoleniu, wartość rodzimych tradycji oraz ponadczasowość jej elementów” – wskazano w regulaminie programu.
Jak zaznaczono w regulaminie zamierzeniem programu jest też wspieranie artystów i wykonawców w kultywowaniu muzyki tradycyjnej polskiej wsi, dlatego warunkiem niezbędnym do otrzymania dofinansowania jest „nawiązanie współpracy z wykonawcami repertuaru tradycyjnej muzyki wiejskiej danej społeczności lokalnej, w odniesieniu do miejsca realizacji potańcówki”.Ruszył nabór w programie „Moja Mała Ojczyzna”; do wzięcia do 40 tys. zł (dokumenty)
Zgodnie z regulaminem wnioskodawca może złożyć tylko jeden wniosek, przy czym w ramach jednego wniosku można ubiegać się o dofinansowanie organizacji więcej niż jednej potańcówki. Warunkiem jest nieprzekroczenie maksymalnej kwoty dofinansowania tj. do 10 tys. zł. Z przyznanych środków można sfinansować 100 proc. wydatków kwalifikowanych związanych z realizacją zadania.
Wnioski o dofinansowanie będzie można składać za pośrednictwem generatora Witkac do 16 czerwca. Natomiast zadanie powinno zostać zrealizowane od 1 sierpnia do 31 października 2023 r.
Poniżej do pobrania regulamin programu oraz wzór wniosku.
Źródło: samorzad.pap.pl
Pozyskaliśmy środki na rozbudowę i zwiększenie liczby miejsc w Żłobku Samorządowym „Dworkowe Skrzaty”
Gmina Lubień Kujawski pozyskała ponad milion złotych z długofalowego programu Maluch+ 2022 – 2029. Program integruje środki europejskie – środki z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO) oraz z programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS) finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach perspektywy finansowej 2021-2027 – a także środki budżetu państwa.
W ramach pozyskanego dofinansowania z KPO w wysokości 610 508,00 zł przeprowadzone zostaną prace remontowe w nieużytkowej części budynku, umożliwi to utworzenie piętnastu nowych miejsc dla najmłodszych. W ramach adaptacji budynku, na pierwszym piętrze powstanie nowa sala pobytu dzieci, dwie małe sale sensoryczne, łazienki. Na zewnątrz budynku zostanie zainstalowana winda umożliwiająca bezpieczną komunikacje między piętrami. Drugie piętro zostanie zaadoptowane na salę konferencyjną do spotkań z rodzicami oraz pomieszczenia biurowe i archiwum. Pozostałe środki z FERS w wysokości 451 440,00 pozwolą na pokrycie kosztów związanych z bieżącym funkcjonowaniem nowo utworzonych miejsc przez trzy lata.
Trwają prace związane z remontem budynków Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim
Trwają prace związane z remontem budynków Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. Wykonawcą zadania o wartości prawie 12, 5 mln zł jest Zakład Remontowo-Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka. W ramach inwestycji na realizację, której Gmina Lubień Kujawski otrzymała prawie 6 mln zł dotacji z Rządowego Funduszu Polski Ład, Funduszu Inwestycji Strategicznych przebudowywane zostaną wszystkie budynki ZPO w Lubieniu Kujawskim m.in. w zakresie remontu sal lekcyjnych korytarzy, klatek schodowych, docieplenia ścian zewnętrznych, wymiany stolarki okiennej, docieplenia oraz wykonania nowego pokrycia dachów, montażu pomp ciepła, przebudowy instalacji c.o. oraz wymiany oświetlenia na energooszczędne typu LED, . Planuje się, że zadanie zostanie zrealizowane do końca sierpnia br.
Już jutro! Otwarcie kawiarni ForeMka w Lubieniu Kujawskim. Zapraszamy!
Już jutro tj. 13.05.2023 r. (Sobota) o godz. 12:00 nastąpi otwarcie kawiarni ForeMka w Lubieniu Kujawskim.
Ulica Wojska Polskiego 23B.
Serdecznie Zapraszamy!
Na co mogą liczyć osoby objęte kwarantanną?
Komunikat Burmistrza Lubienia Kujawskiego
PSZOK nieczynny do odwołania
Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa i czasowym wstrzymaniu odbioru odpadów przez firmę Saniko, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuje, że Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będzie nieczynny do odwołania.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Targowisko Miejskie nieczynne do odwołania
Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuje, że Targowisko Miejskie będzie nieczynne do odwołania.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Informacja – Punkt świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej
Szanowni Państwo,
W związku z przeciwdziałaniem zagrożeniom związanym z COVID-19W oraz koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa wykonawcom i osobom korzystającym z usług, co do dalszego udzielania porad, Starosta Włocławski podjął decyzję o kontynuacji pracy punktów świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej poprzez udzielanie porad telefonicznych.
Od dnia 16.03.2020 r. do odwołania możliwe będzie udzielanie porad telefonicznie, zgodnie z dotychczasowymi godzinami pracy punktów przez osoby obsługujące dany punkt.
Rejestracja telefoniczna porady od godz. 7:30 do 15:00 pod nr telefonu: 54 230-46-39 – rejestracja dotyczy punktu nieodpłatnej pomocy prawnej, który funkcjonuje w godzinach od 15:30 do 19:30.
Pozdrawiam
Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
Marzena Terpińska
Zmiany organizacyjne w Ośrodku Zdrowia w Lubieniu Kujawskim
W związku z pandemią koronawirusem wprowadza się następujące zmiany organizacyjne w Ośrodku Zdrowia w Lubieniu Kujawskim:
- Rejestracja pacjentów odbywać się będzie wyłącznie drogą telefoniczną. Nr telefonu do rejestracji 54 284 31 95. Wizyty proszę ograniczyć tylko do poważnych zachorowań, zaostrzeń chorób przewlekłych.
- W poczekalni Ośrodka może przebywać równocześnie tylko 3 pacjentów.
- W trakcie rejestracji telefonicznej pacjent ma obowiązek poinformować personel o swoim pobycie poza granicą Polski w ostatnich 14 dniach lub o kontakcie z osobą chorą na Koronawirusa oraz czy występują u niej objawy grypopodobne.
- Wszelkie konsultacje dotyczące wykonanych badań laboratoryjnych, powtarzanie recept na leki przewlekłe dokonywane będą wyłącznie drogą telefoniczną.
- Pobrania na badania laboratoryjne będą ograniczone do niezbędnych – proszę o umawianie się na badania w rejestracji na wyznaczony termin.
- Wszystkie działania profilaktyczne (zdrowi pacjenci – szczepienia dzieci, bilanse zdrowia) zalecane są po uprzedniej rejestracji telefoniczne, tylko na wyznaczony dzień i godzinę. W razie pogorszenia sytuacji epidemiologicznej możliwe jest całkowite wstrzymanie działań profilaktycznych.
PROSIMY O ZASTOSOWANIE SIĘ DO W/W ZALECEŃ ABY OGRANICZYĆ POTENCJALNE ZARAŻENIE PACJENTÓW I PERSONELU.
Komunikat – ZGKiM
Bank Spółdzielczy w Kowalu oddz. Lubień Kujawski
nr: 89 9557 1029 0000 2264 2000 0001
Kontakt:
tel: 54-284-30-31
e-mail: zgkim@lubienkujawski.pl
Dziękuję za wyrozumiałość
Henryk Komorowski
LST Barka zawiesza spotkania
Komunikat – płatności
BS w Kowalu o/Lubień Kujawski
Nr konta: 57 9557 1029 0000 3186 2000 0003
Opłaty za odpady:
BS w Kowalu o/Lubień Kujawski
nr konta: 82 9557 1029 0400 3186 2000 0020
Burmistrz Lubienia Kujawskiego
Marek Wiliński
Remont budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim
Już jest! W Gminie Lubień Kujawski działa “Publiczny Internet dla każdego”


Środki w całości pokryły koszty instalacji hotspotów w 11 lokalizacjach, które umieszczone zostały w najczęściej uczęszczanych przez mieszkańców miejscach. Warto nadmienić, iż projekt został zrealizowany bez wkładu własnego gminy a jego realizacja zakończyła się w maju 2021 r.
Poniżej miejsca w których zostały zlokalizowane punkty bezpłatnego dostępu do internetu:
Wewnętrzne punkty dostępu:
- Urząd Miejski w Lubieniu Kujawskim,
- Dworzec PKS w Lubieniu Kujawskim.
Zewnętrzne punkty dostępu:
- Zespół Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim (obszar: plac zabaw, Otwarta Strefa Aktywności oraz miasteczko rowerowe),
- Stadion Miejski w Lubieniu Kujawskim,
- Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim,
- Plaża nad j. Lubieńskim,
- Otwarta Strefa Aktywności nad j. Lubieńskim, przy wjeździe do miasta.
- Żłobek Samorządowy w Lubieniu Kujawskim (obszar: plac zabaw, park oraz Otwarta Strefa Aktywności),
- Targowisko Miejskie,
- „Szubienica” w Kamiennej (obszar: Otwarta Strefa Aktywności, boisko oraz plac zabaw)
- Dworzec PKP w Kaliskach.
Do interakcji z użytkownikami sieć Publiczny Internet dla każdego z identyfikatorem SSID „Publiczny Internet dla każdego” wykorzystuje specjalny portal autoryzacji, poniżej instrukcja nawiązania połączenia z siecią o indentyfikatorze SSID “Publiczny Internet dla każdego”:
- Na urządzeniu z którego będziemy korzystać należy odnaleźć sieć WiFi o nazwie “Publiczny Internet dla każdego”
- Zaakceptować regulamin korzystania z usługi
- W celu nawiązania połączenia nacisnąć przycisk “kliknij aby połączyć”
Więcej informacji o samym projekcie na stronie www.gov.pl
Zakończyliśmy prace związane z remontem budynku tzw. „Szubienicy” wraz z zagospodarowaniem terenu w miejscowości Kamienna
Więcej o rekrutacji do projektu „Klub pracy – aktywna Kamienna”
Firma HYDROTECHNIK24 kolejnym inwestorem w lubieńskiej strefie przemysłowej
- BERRY Superfos Poland Sp. z o.o.
- POLCALC Sp. z o.o.
- KREISEL Sp. z o.o.
- POLMAIS Sp. Jawna
- SONAC Sp. z o.o.
- SULIMA Sp. z o.o.
- NOVATEK Green Energy Sp. z o.o.
- DORMET
- GTI Bud Sp. Jawna
- F.I.D. “DROGTOM” Sp. z o. o.
- AGRICOLA
- DOMLUX Sp. Jawna
- GREENLAND Sp. z o. o.
- DAN – CAR
- MATRO
Gmina Lubień Kujawski otrzyma kolejne dotacje z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg
Rozpoczęto remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim
Poszukujemy wykonawcy przebudowy drogi gminnej w miejscowości Rzeżewo
W bieżącym roku w miejscowości Rzeżewo zaplanowany jest również do remontu ponad 2 kilometrowy odcinek drogi powiatowej od skrzyżowania z drogą gminną Sławęckie Góry do skrzyżowania z drogą powiatową Kłóbka – Chodecz. Remont tego odcinka na zlecenie Powiatu Włocławskiego realizować będzie Włocławskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Włocławka.
Przedsiębiorstwo Budowlano Montażowe „BUDMONT” Jarosław Zieliński z Włocławka wyremontuje budynek Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim
Więcej o ogłoszonym przetargu tutaj
Burmistrz Lubienia Kujawskiego ogłasza I przetarg ustny nieograniczony, który odbędzie się w dniu 14 maja 2021 r.
Włocławskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych wyremontuje drogę powiatową w miejscowości Rzeżewo
Pilne – pomoc dla rolników (straty przez deszcz nawalny)
Dnia 30 czerwca 2022 r. kończy się czas na ubieganie się o wsparcie przez rolników, których uprawy zostały zniszczone w 2021 r. w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych. Dokumenty przyjmują biura powiatowe ARiMR właściwe ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego.
Więcej informacji https://www.gov.pl/web/arimr/kleski-2021
Ogłoszenie dla rolników poszkodowanych przez nawalne deszcze
W zgłoszeniu należy podać wszystkie uprawy występujące w gospodarstwie rolnym, niezależnie od stopnia zniszczenia, aby ogólny areał zasiewu był zgodny z wnioskiem złożonym do ARiMR o dopłaty w 2021 roku.
Zgodnie z regulaminem działania terenowych komisji, szacowania szkód dokonuje się do czasu zbioru plonu głównej uprawy lub jej likwidacji. Warunkiem sporządzenia przez Komisję protokołu z szacowania strat w uprawach jest złożenie przez rolnika wniosku w odpowiednim terminie. Na podstawie wniosku oraz wizyty w terenie wypełniony zostanie protokół. Druki wniosków można pobrać poniżej. Są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 28 44 352, wew.52.
Informacja dla rolników – siano na lotnisku za uprzątnięcie
Szacowanie strat w uprawach rolnych spowodowanych wystąpieniem suszy w 2021 roku
Dane pozyskiwane z Systemu Monitoringu Suszy Rolniczej przenoszone są do publicznej aplikacji „Zgłoś szkodę rolniczą” w celu weryfikacji zakresu suszy i wysokości strat w uprawach określonych samodzielnie przez producentów rolnych przy wypełnianiu tej aplikacji.
Więcej na stronie: https://www.gov.pl/
Jedyna taka impreza w Polsce eROBOCZE SHOW w tym roku w Lubieniu Kujawskim
Więcej o eROBOCZE SHOW na stronie: https://erobocze.pl/erobocze-show
Krajowe Dni Pola – Minikowo 2021
Zwrot akcyzy za paliwo do produkcji rolnej
Wnioski będzie można składać do 1 marca 2021 roku. Przyjmują je właściwe urzędy gmin i miast, gdzie producenci rolni prowadzą swoje działalności. Wysokość zwrotu podatku ustalana jest na podstawie powierzchni użytków rolnych (określonej w ewidencji gruntów i budynków) oraz średniej rocznej liczby dużych jednostek przeliczeniowych (DJP) posiadanego bydła.
Do wniosku o zwrot podatku akcyzowego należy dołączyć również faktury VAT potwierdzające zakup oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej w okresie od 1 sierpnia 2020 r. do 31 stycznia 2021 r. W przypadku ubiegania się o zwrot podatku akcyzowego przez posiadaczy bydła do wniosku należy dołączyć również informację o liczbie DJP bydła za 2020 rok.
Informację o DJP rolnik może uzyskać w biurze powiatowym Agencji właściwym dla siedziby stada. W tym celu wystarczy złożyć Wniosek o wydanie informacji o średniej rocznej liczbie DJP bydła w gospodarstwie na potrzeby wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej – otwórz
Wniosek może zostać złożony przez posiadacza zwierząt lub jego pełnomocnika w formie papierowej (jak dotychczas), pocztą elektroniczną lub za pośrednictwem platformy ePUAP.
Tegoroczne limity zwrotu podatku akcyzowego wynoszą: 100 zł do 1 ha użytków rolnych i 30 zł do każdej DJP bydła. Zwrot podatku będzie wypłacany przez cały kwiecień przelewem na rachunek bankowy podany we wniosku.
Kolejne wnioski o zwrot akcyzy zawartej w cenie oleju napędowego rolnicy będą mogli składać od 2 do 31 sierpnia 2021 r. Będą one dotyczyły faktur VAT za paliwo kupione od 1 lutego do 31 lipca 2021 r. (w ramach limitu zwrotu podatku określonego na 2021 r.).