Zmarł wieloletni Radny Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Lech Henryk Kraszewski

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci
  śp.
Lecha Henryka Kraszewskiego

wieloletniego Radnego Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim, wieloletniego Sołtysa Sołectwa Błędowo, działacza związkowego NSZZ RI „ Solidarność” odznaczonego za działalność Złotym Krzyżem Zasługi przez Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego.

Rodzinie i bliskim wyrazy współczucia składają w imieniu Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim oraz pracowników Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim.

Przewodniczący Rady Miejskiej
w Lubieniu Kujawskim
Marek Małachowski

Burmistrz Lubienia Kujawskiego
Marek Wiliński

Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101

Stacja uzdatniania wody w Nartach ma nową instalację fotowoltaiczną

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 30 grudnia 2020

Nowa instalacja fotowoltaiczna o mocy 29,335 kWp będzie produkowała energie elektryczną na potrzeby Stacji uzdatniania wody w Nartach. Wyprodukowana energia pozwoli w przyszłości na wprowadzenie oszczędności w wydatkach na jej zakup. Instalacja jest jednym z elementów większego gminnego projektu w ramach którego powstanie na terenie gminy 26 instalacji fotowoltaicznych oraz 8 pomp ciepła na budynkach gospodarstw domowych oraz użyteczności publicznej. Instalacje fotowoltaiczne oraz pompy ciepła o całkowitej wartości 889 tys. zł montuje firma PRO-ECO Sp. z o.o. z Gdyni. Na realizację zadania gmina pozyskała 50% dotacji z Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu. Zgodnie z zawartą z Wykonawcą umową rzeczowa realizacja inwestycji planowana jest do marca 2021 roku.

Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101

AUTOBUSY ZASTĘPCZE OD 3 STYCZNIA

PKS Bydgoszcz jest firmą wybraną przez Urząd Marszałkowski do obsługi zastępczej komunikacji autobusowej na zawieszonych liniach kolejowych. Uruchamiamy ją, zgodnie z zapowiedzią marszałka Piotra Całbeckiego, 3 stycznia.

 Autobusy w zastępstwie pociągów będą jeździć na trasach:

  • Wierzchucin-Lipowa-Tleń (2 pary)
  • Włocławek-Kaliska-Kutno (4 pary)
  • Bydgoszcz-Unisław-Chełmża (7 par – 4 w pełnej relacji i 3 w relacji Bydgoszcz-Unisław).

Zorganizowaniem komunikacji zastępczej zajmuje się powołany przez marszałka województwa zespół roboczy, który prowadził w tej sprawie rozmowy z czterema przedsiębiorstwami przewozowymi. Wybraliśmy ofertę PKS Bydgoszcz, która była m.in. najtańsza. Proces wyboru musiał niestety potrwać, bo także w tego rodzaju nadzwyczajnych sytuacjach niezbędne jest wypełnienie określonych procedur administracyjnych.

Rozkłady jazdy pojawią się wkrótce na stronie internetowej przewoźnika

Drugi z powołanych przez gospodarza województwa zespołów pracuje nad przywróceniem połączeń Laskowice-Czersk i Chełmża-Bydgoszcz. Nastąpi to 18 stycznia jeśli, zgodnie z zapowiedziami rządowymi, zostaną w tym czasie zniesione niektóre obostrzenia przeciwepidemiczne i młodzież wróci do szkół. Rozkłady jazdy są konsultowane z lokalnymi środowiskami. Za nami pierwsze ze spotkań konsultacyjnych, które jeszcze przed świętami odbyło się w Unisławiu w powiecie chełmińskim.

W grudniu na tory w Kujawsko-Pomorskiem wyjeżdżają codziennie 254 pociągi, w dwóch pierwszych tygodniach stycznia będą to 182 składy, a po 18 stycznia, kiedy planujemy odwieszenie linii do Czerska i do Chełmży, 198.

     * Rozkład jazdy pociągów Polregio wkrótce na stronie przewoźnika.
     * Rozkład jazdy na stronie Arrivy

Samorząd województwa kujawsko-pomorskiego, który od wielu lat jest promotorem publicznego transportu zbiorowego, w tym kolei, po wielomiesięcznych trudnych negocjacjach został zmuszony do podpisania niesatysfakcjonujących umów z operatorami kolejowymi. To sprawia, że niektóre połączenia musiały zostać, przynajmniej na jakiś czas, zawieszone. Tam właśnie, po konsultacjach z samorządami lokalnymi, uruchamiamy autobusową komunikację zastępczą.

Zobacz też:

Nikt nie zostanie bez dojazdu
Komunikat w sprawie wypowiedzi członków kolejowych związków zawodowych i prezesa Polregio
Komunikat w sprawie kolejowych przewozów pasażerskich

Beata Krzemińska
Rzecznik prasowa Urzędu Marszałkowskiego

29 grudnia 2020 r.

Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101

Ogłoszenie o naborze wniosków 6/2020

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie na projekty podmiotów innych niż LGD w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 Oś Priorytetowa 11, Działanie: 11.1 Włączenie społeczne na obszarach objętych LSR

Numer konkursu LGD: 6/2020

Numer konkursu: RPKP.11.01.00-IZ.00-04-406/20

Do wsparcia w ramach konkursu przewidziano projekty dotyczące:

1. Działania na rzecz osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, w zakresie wdrożenia rozwiązań z obszaru aktywnej integracji o charakterze środowiskowym takich jak:

– kluby pracy,

– aktywizacja  społeczno-zawodowa(w tym szkolenia podnoszące kompetencje i/lub dające nowe umiejętności zawodowe i społeczne).

CEL OGÓLNY LSR 1: Wspieranie przedsiębiorczości oraz podniesienie kompetencji i aktywności zawodowej społeczności objętej LSR.

CEL SZCZEGÓŁOWY LSR 1.2: Wzmocnienie szans na rynku pracy grup defaworyzowanych oraz osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym.

PRZEDSIĘWZIĘCIE LSR 1: Program przedsiębiorczości i aktywizacji zawodowej. (Typ 1d i 1e SZOOP) (PROJEKTY PODMIOTÓW INNYCH NIŻ LGD))

Składane wnioski o dofinansowanie projektów powinny być skierowane do następujących grup docelowych z obszaru LSR:

– osoby zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym i jednocześnie:

mieszkające w rozumieniu Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny na terenie obszaru LSR,

osoby dorosłe, a więc osoby które ukończyły 18 rok życia,

osoby niepracujące na dzień przystąpienia do projektu.

Wniosek o dofinansowanie projektu może zostać złożony przez uprawnionego wnioskodawcę, tj.: wszystkie podmioty z wyłączeniem osób fizycznych (nie dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie odrębnych przepisów).

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki dokona oceny i wyboru projektów  w oparciu o Kryteria wyboru projektów, stanowiące załącznik do Ogłoszenia o naborze. Minimalna ilość punktów przyznanych podczas oceny wniosków – 23 pkt. zgodnie z Kryteriami wyboru operacji.

Kwota środków przeznaczonych na konkurs wynosi 1 072 338,49 zł pochodzących z Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS).

Maksymalny poziom dofinansowania ze środków EFS wynosi 95% wydatków kwalifikowalnych na poziomie projektu.

Maksymalna wartość projektu (dotacja i wkład własny) w przeliczeniu na jednego uczestnika (osobę zagrożoną ubóstwem lub wykluczeniem społecznym) w ramach danego projektu –10 000 zł.

Załączniki:

Więcej na stronie LGD Dorzecza Zgłowiączki

Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101

31 grudnia 2020 r. kasa Urzędu czynna do godziny 10:00

Uprzejmie informujemy, że w dniu 31 grudnia 2020 r. kasa Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim będzie czynna w godzinach 7:30 – 10:00.

Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101

Ogłoszenie o naborze wniosków 5/2020

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki informuje o możliwości składania wniosków o udzielenie wsparcia na operacje realizowane przez podmioty inne niż LGD

w ramach działania 19 „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” poddziałania 19.2 “Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 na operacje, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w zakresie rozwoju przedsiębiorczości na obszarze wiejskim objętym strategią rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność przez podejmowanie działalności gospodarczej – w tym podnoszenie kompetencji osób realizujących operacje w tym zakresie.

Nr konkursu LGD: 5/2020

Termin składania wniosków: od dnia  18.01.2021 r. do dnia  11.02.2021 r. do godz.15:30

Miejsce składania wniosków:
Biuro Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki,
ul. Sikorskiego 12, 87-850 Choceń

Poniedziałek, środa, czwartek w godz. od 7.30. do15.30
wtorek od 7.30 do 17.00
piątek od 7.30 do 14.00

Wnioski należy składać bezpośrednio, tj. osobiście albo przez pełnomocnika albo przez osobę uprawnioną do reprezentacji, w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu.

Tryb składania wniosków:
Wnioski wraz z załącznikami należy składać na odpowiednich formularzach w wersji papierowej (1 sztuka). Zalecane jest załączenie wersji elektronicznej wniosku.

Biznesplan składany jest na informatycznym nośniku danych (CD lub DVD)

Więcej na stronie LGD Dorzecza Zgłowiączki

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101

Ogłoszenie konkursu 5/2020

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki informuje o możliwości składania wniosków o udzielenie wsparcia na operacje realizowane przez podmioty inne niż LGD

w ramach działania 19 „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” poddziałania 19.2 “Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 na operacje, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w zakresie rozwoju przedsiębiorczości na obszarze wiejskim objętym strategią rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność przez podejmowanie działalności gospodarczej – w tym podnoszenie kompetencji osób realizujących operacje w tym zakresie.

Nr konkursu LGD: 5/2020

Termin składania wniosków: od dnia  18.01.2021 r. do dnia  11.02.2021 r. do godz.15:30

Miejsce składania wniosków: Biuro Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki, ul. Sikorskiego 12, 87-850 Choceń

Poniedziałek, środa, czwartek w godz. od 7.30. do15.30

wtorek od 7.30 do 17.00

piątek od 7.30 do 14.00

Wnioski należy składać bezpośrednio, tj. osobiście albo przez pełnomocnika albo przez osobę uprawnioną do reprezentacji, w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu.

Tryb składania wniosków:

Wnioski wraz z załącznikami należy składać na odpowiednich formularzach w wersji papierowej (1 sztuka). Zalecane jest załączenie wersji elektronicznej wniosku.

Biznesplan składany jest na informatycznym nośniku danych (CD lub DVD)

Pełna treść ogłoszenia

Załączniki:

1. Wniosek o przyzanie pomocy.xlsx

1. Wniosek o przyznanie pomocy.pdf

2. Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy.pdf

3. Biznesplan.pdf

3. Biznesplan.docx

4. Tabele finasowe.xlsx

5. Informacje pomocnicze przy wypełnianiu biznesplanu.pdf

6. Wzór formularza umowy o przyznanie pomocy.pdf

6a. Zał. 2 Wykaz działek.pdf

6b. Zał. 3.pdf

7. Wniosek o płatność.pdf

7. Wniosek o płatność.xlsx

8. Instrukcja wypełniania wniosku o płatność.pdf

9. Wykaz faktur lub innych dokumentów o równoznacznej wartości dowodowej dokumentującej poniesione koszty.xlsx

10. Sprawozdanie z realizacji biznesplanu.xlsx

11. Informacja pomocnicza przy wypełnianiu sprawozdania z realizacji biznesplanu.pdf

12 OBOWIĄZUJĄCE W RAMACH NABORU WARUNKI UDZIELENIA WSPARCIA.pdf

13 LISTA WYMAGANYCH DOKUMENTÓW POTWIERDZAJíCYCH SPEŁNIENIE WARUNKÓW UDZIELENIA WSPARCIA ORAZ KRYTERIÓW WYBORU OPERACJI.pdf

14 CELE OGÓLNE I SZCZEGÓŁOWE LSR, PRZEDSIĘWZIĘCIA WRAZ ZE WSKAZANIEM PLANOWANYCH DO OSIĄGNʦCIA W RAMACH NABORU WNIOSKÓW O PRZYZNANIE POMOCY.pdf

15 LOKALNE KRYTERIA WYBORU OPERACJI (PROW).pdf

16 OŚWIADCZENIE W ZAKRESIE PROMOCJI PROJEKTU I LGD.docx

17_OŚWIADCZENIE W ZAKRESIE WPROWADZENIA NOWYCH LUB UDOSKONALONYCH USúUG TURYSTYCZNYCH.docx

18. Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu.xlsx

19. Informacja pomocnicza przy wypełnianiu informacji monitorującej z realizacji biznesplanu.pdf

Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101

Poszukujemy wykonawcy przebudowy dróg gminnych Narty – Wola Olszowa

Gmina Lubień Kujawski ogłosiła przetarg, którego przedmiotem jest wykonanie przebudowy dróg gminnych Narty – Wola Olszowa o długości ok. 4 km. Planowana do przebudowy droga, której zakres rozpoczyna się przy drodze powiatowej w miejscowości Narty ma w przyszłości stanowić dojazd do zakładu Kopalni Soli Lubień mającego mieć swoja siedzibę w miejscowości Wola Olszowa. Zadanie jest przewidziane do współfinansowania w ramach środków Funduszu Dróg Samorządowych. Wykonawcy zainteresowani udziałem w przetargu swoje oferty mogą składać w siedzibie Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim w terminie do 11 stycznia 2021 r. do godz. 13:00.

Więcej informacji na BIP.

Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101

Petycja do Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego

Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101

Ogłoszenie konkursu 4/2020

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki informuje o możliwości składania wniosków o udzielenie wsparcia na operacje realizowane przez podmioty inne niż LGD

w ramach działania 19 „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” poddziałania 19.2 “Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 na operacje, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w zakresie rozwoju ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury  turystycznej  lub rekreacyjnej lub kulturalnej. Nr konkursu LGD: 4/2020

Termin składania wniosków: od dnia 11 stycznia 2021 r.  do dnia 29.01.2021 r. do godz.14:00

Miejsce składania wniosków: biuro Stowarzyszenia  Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki, ul Sikorskiego 12 ,  87-850 Choceń. Wnioski należy składać bezpośrednio, tj. osobiście albo przez pełnomocnika albo przez osobę uprawnioną do reprezentacji, w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu.

Pełna treść ogłoszenia

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101
1 70 71 72 73 74 100

Będą maseczki dla seniorów

W związku z kolejnymi obostrzeniami rządu w walce z koronawirusem gmina Lubień Kujawski zamówiła maseczki ochronne dla seniorów z naszej gminy. Każda osoba powyżej 60 roku życia otrzyma zapakowaną maseczkę wraz z instrukcją obsługi. Maseczki trafią do skrzynek pocztowych mieszkańców. Pamiętajmy, że noszenie maseczek nie chroni nas w 100% przez zarażeniem, ale z pewnością zmniejsza ryzyko zachorowań na COVID-19.

Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101

Ogłoszenie Burmistrza Lubienia Kujawskiego

Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101

Komunikat – Ośrodek Pomocy Społecznej

Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim uprzejmie informuje, że w celu ograniczenia ryzyka zakażenia koronawirusem nadal obowiązują ograniczenia w obsłudze interesantów. Od dnia 14.04.2020 r. do odwołania wstrzymuje się przyjmowanie podań oraz wstrzymuje się przyjmowanie interesantów, szczególne przypadki nie pozostają bez pomocy.Pracownicy Ośrodka pomagają osobom przewlekle chorym, samotnym, starszym, niepełnosprawnym, reagujemy na każde zgłoszenie. Wnioski na świadczenia rodzinne oraz świadczenie wychowawcze prosimy przesyłać drogą elektroniczną  lub listownie. Interesanci przyjmowani będą wyłącznie w sytuacjach pilnych i niezbędnych. Zachęcamy przede wszystkim do kontaktu telefonicznego pod nr:
54 255 50 27 – kierownik,
54 255 50 25 – pracownicy socjalni,
54 255 50 26 – świadczenia rodzinne i wychowawcze,
lub e-mail: (ops@lubienkujawski.pl).

Zgodnie z zaleceniami Wojewody Kujawsko-Pomorskiego działalność Dziennego Domu Senior+ do 24 kwietnia br. nadal pozostaje zawieszona. O wszelkich zmianach będziemy informować na bieżąco.

Anna Kilichowska
Kierownik  Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim

Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101

Obowiązek zasłaniania ust i nosa już wkrótce, a zasady bezpieczeństwa na dłużej

Od 16 kwietnia (czwartek) każda osoba na ulicy będzie miała obowiązek zasłaniania ust i nosa. Zmianie ulegną także terminy matur i egzaminu ósmoklasisty. Oprócz tego przedłużamy obowiązywanie wszystkich dotychczasowych zasad bezpieczeństwa. To oznacza, że ograniczenia w przemieszczaniu się, czy limity wiernych w kościołach obowiązują również podczas świąt wielkanocnych.

Więcej na gov.pl

Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101

Burmistrz Lubienia Kujawskiego ogłasza I przetarg ustny nieograniczony

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101

Newsletter ZUS

Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101

Koronawirus – Powiat Włocławski

Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101

Tarcza antykryzysowa – konkretne wsparcie z ZUS

Zwolnienie małych firm ze składek ZUS, świadczenie postojowe czy brak opłaty prolongacyjnej – to tylko niektóre rozwiązania prawne realizowane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych w ramach tzw. tarczy antykryzysowej.

Obowiązujące od 1 kwietnia nowe rozwiązania prawne przewidują m.in. zwolnienie małych firm, zgłaszających do dziewięciu osób do ubezpieczeń społecznych, ze składek za marzec, kwiecień i maj 2020 roku. Zwolnienie dotyczy składek za przedsiębiorcę i pracujące dla niego osoby. Ze zwolnienia mogą skorzystać także samozatrudnienia z przychodem do 15 681 zł, czyli 300 proc. prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w 2020r., którzy opłacają składki tylko za siebie. Poza tym rozpoczęcie działalności musi nastąpić przed 1 lutego br. – informuje Krystyna Michałek rzecznik regionalny województwa kujawsko-pomorskiego.

Zarówno przedsiębiorca, jak i pracujące dla niego osoby zachowają prawo do świadczeń zdrowotnych i z ubezpieczeń społecznych za okres zwolnienia ze składek. Przedsiębiorcy opłacający składki na własne ubezpieczenia i osoby z nimi współpracujące zachowują prawo do świadczeń w razie choroby i macierzyństwa, jeżeli były w dobrowolnym ubezpieczeniu chorobowym na 1 lutego 2020 roku.

Ze zwolnienia ze składek nie skorzystają firmy, które znajdowały się w trudnej sytuacji w grudniu 2019 r. i miały zadłużenie za okres dłuższy niż 12 miesięcy. Co ważne, jeżeli przedsiębiorca na 31 grudnia 2019 r. miał zadłużenie za okres dłuższy niż 12 miesięcy, ale zawarł z ZUS do tego dnia umowę o rozłożenie należności z tytułu składek na raty i umowę tę realizuje, będzie mógł być zwolniony z opłacania należności za okres od marca do maja 2020 r.

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101

Zawieszenie działania projektu wdrażanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego

Szanowni Państwo,

W związku z zagrożeniem epidemiologicznym na terenie UE oraz wprowadzonymi i przyszłymi działaniami zapobiegającymi rozprzestrzenianie się koronawirusa SARS-Cov-2 w Polsce, w celu zminimalizowania możliwych do wystąpienia negatywnych skutków zawiesza się działanie projektu wdrażanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego  „Równy start – lepsze jutro – wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów szkół z terenu ORSG Powiatu Włocławskiego”.

Niniejszy komunikat obowiązuje do odwołania i może ulec zmianom.

Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101

INFORMACJA DLA OSÓB OBJĘTYCH KWARANTANNĄ – Odbiór odpadów

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuje że śmieci wytworzone przez osoby objęte kwarantanną na terenie Gminy Lubień Kujawski, zostaną odebrane od Nich po uprzednim kontakcie telefonicznym i ustalonym terminie.

Kontakt do Zakładu: 54-284-30-31

Zgodnie z instrukcją Wojewody Kujawsko – Pomorskiego z dnia 18 marca 2020 r. odpady z kwarantanny m.in:

1. Powinny być zapakowane w podwójne worki przeznaczone do zwykłych odpadów komunalnych.

2. Odbiór odpadów odbywa się bez bezpośredniego kontaktu fizycznego z osobą odbywającą kwarantannę.

3. Worki z odpadami z miejsc kwarantanny powinny być oznaczone przywieszoną do nich kartką z napisem: “kwarantanna” (przywiązana, przyszyta zszywaczem itp.)

W załączniku Instrukcja Wojewody Kujawsko-Pomorskiego.

Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101
1 2 3 4 6

Wiosenne remonty w remizach OSP Lubień Kujawski oraz Krzewie

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 8 kwietnia 2020

Poprawa wizerunku budynków remiz gminnych jednostek OSP ciągle pozostaje jednym z priorytetowych zadań gminy. W bieżącym roku w budżecie gminy przewidziano środki na remonty w remizach OSP Lubień Kujawski oraz Krzewie. W Lubieniu Kujawskim w ramach prac remontowych pomalowano salę główną, ułożono płytki w zapleczach socjalnych oraz w korytarzu wejściowym. W Krzewiu wykonywane jest nowe pokrycie dachowe budynku oraz planuje się docieplenie ścian zewnętrznych. Zadania realizowane są w systemie gospodarczym a część prac wykonują sami strażacy ochotnicy. Ponadto na dachach remiz OSP Lubień Kujawski oraz Krzewie w bieżącym roku przewidziano montaż instalacji fotowoltaicznych przeznaczonych do produkcji energii elektrycznej. Na montaż instalacji gmina pozyskała środki z Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego.

Przypomnijmy, że w ubiegłych latach także z dotacji unijnej wykonano instalacje fotowoltaiczne na budynkach remiz OSP Bilno, Kanibród, Kłóbka oraz Morzyce.

Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101

Gmina Lubień Kujawski otrzyma 60 tys. złotych na zakup sprzętu umożliwiającego realizację zdalnych lekcji

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 3 kwietnia 2020

Gmina Lubień Kujawski w ramach projektu realizowanego przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa otrzyma 60 tys. zł. na zakup 30 laptopów dla uczniów, którzy nie posiadają sprzętu umożliwiającego im realizację zdalnych lekcji. Sprzęt, który trafił już do gminy ma być wypożyczany uczniom za pośrednictwem szkół. Projekt jest odpowiedzią na obecną sytuację szkolnictwa, związaną z wprowadzeniem stanu epidemii, spowodowanym zakażeniami koronawirusem. Zamknięcie placówek oświatowych na wiele tygodni wymusiło nowe standardy prowadzenia zajęć edukacyjnych. Uczniowie zamiast w szkolnych ławkach zasiadają przed monitorami komputerów. Program #zdalnaszkola realizowany jest ze środków Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.


Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101

Przetarg na przebudowę dróg gminnych w miejscowościach Wola Dziankowska oraz Dziankówek ogłoszony

Gmina Lubień Kujawski ogłosiła przetarg na przebudowę dróg gminnych w miejscowościach Wola Dziankowska oraz Dziankówek. Wykonawcy zainteresowani udziałem w przetargu swoje oferty mogą składać w siedzibie Urzędu Miejskiego w Lubieniu w terminie do 16 kwietnia br. do godz. 13:00. W ramach inwestycji przebudowany zostanie prawie 800 metrowy odcinek w/w dróg gminnych do granicy gminy z gminą Gostynin. Zadanie jest przewidziane do współfinansowania ze środków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu.

Więcej o ogłoszonym przetargu na BIP Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim

Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101

Poszukujemy wykonawcy remontu „Szubienicy” wraz z zagospodarowaniem terenu w miejscowości Kamienna

Gmina Lubień Kujawski ogłosiła przetarg na wykonanie prac związanych z remontem „Szubienicy” wraz z zagospodarowaniem terenu w miejscowości Kamienna. Zadanie ma być realizowane w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2014 – 2020 Stowarzyszenia Lokalnej Grupy Działania Dorzecza Zgłowiączki. Na realizację inwestycji gmina otrzymała ponad milion złotych co stanowi 95% kosztów planowanego do realizacji zadania. W ramach inwestycji planuje się w bieżącym roku remont budynku tzw. „Szubienicy” oraz budowę na działce gminnej siłowni zewnętrznej, placu zabaw oraz boiska o nawierzchni syntetycznej.

Przypomnijmy, że w 2016 roku Agencja Nieruchomości Rolnych w Warszawie przekazała nieodpłatnie Gminie Lubień Kujawski nieruchomość zabudowaną w miejscowości Kamienna. W skład nieruchomości wchodzi budynek tzw. szubienicy oraz działka o powierzchni ok. pół hektara. Tym samym zakończono wieloletnie starania gminy o przejęcie nieruchomości wykorzystywanej przez lokalną społeczność na cele kulturalne. Przejecie nieruchomości było możliwe dzięki przychylności konserwatora zabytków, który zezwolił na wydzielenie przekazywanej działki z całości parku w Kamiennej oraz przychylności kierownictwa Agencja Nieruchomości Rolnych w Warszawie.

Więcej o ogłoszonym przetargu na BIP Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim

Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101

Trwają prace przy gazyfikacji strefy przemysłowej w Lubieniu Kujawskim

Trwają prace przy gazyfikacji strefy przemysłowej w Lubieniu Kujawskim. Prace związane z gazyfikacją realizuje firma Novatek Green Energy Sp. z o.o., która w 2019 roku nabyła od gminy nieruchomość gruntową w obszarze strefy z przeznaczeniem pod budowę stacji redystrybucji gazu. Prace, które rozpoczęto już w 2019 roku to kolejny krok w kierunku gazyfikacji obszaru inwestycyjnego oraz miasta Lubień Kujawski. Firma zgodnie z planami rozpoczęła budowę sieci gazowej w ubiegłym roku i planuje zakończyć budowę stacji redystrybucji oraz ok 7 km sieci w bieżącym roku. Siec gazowa docelowo obejmie obszar byłego lotniska oraz miasto Lubień Kujawski. Pierwszą firmą w strefie przemysłowej, do której wykonane jest już przyłącze gazowe jest firma POLMAIS Sp. j..

Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101

Poszukujemy wykonawcy przebudowy dróg gminnych w miejscowościach Kanibród, Gagowy Wieś, Beszyn oraz Szewo

Gmina Lubień Kujawski ogłosiła przetarg, którego przedmiotem jest wykonanie przebudowy dróg gminnych Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina o długości 3,8 km, Beszyn – Gagowy Wieś o długości 1,3 km oraz Kanibród – Gagowy Wieś o długości 1 km. Łącznie w ramach jednego zadania przebudowanych zostanie ponad 6 km dróg gminnych oraz wybudowany chodnik o długości 0,5 km przy drodze Kanibród – Gagowy Wieś. Zadanie jest przewidziane do współfinansowania w ramach Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2020. Wykonawcy zainteresowani udziałem w przetargu swoje oferty mogą składać w siedzibie Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim w terminie do 23 marca br. do godz. 13:00.

Więcej informacji na BIP

Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101

Zapraszamy na spotkanie konsultacyjne dotyczące rozbudowy drogi gminnej Narty – Nowa Wieś – Wola Olszowa Parcele

W związku z planowaną inwestycją pn.: „Skomunikowanie terenów Kopalni Soli Lubień” polegającą na rozbudowie drogi gminnej Narty – Nowa Wieś – Wola Olszowa Parcele na odcinku od skrzyżowania z drogą powiatową Lubień – Kąty do terenów Kopalni Soli Lubień zapraszamy właścicieli gruntów położonych wzdłuż planowanej do rozbudowy drogi gminnej na spotkanie konsultacyjne, które odbędzie się dnia 10 marca 2020 r. o godz. 19:00 w Ochotniczej Straży Pożarnej w Morzycach.

Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101

Powiat Włocławski ogłosił przetarg na przebudowę drogi powiatowej Lubień Kujawski – Narty

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 23 lutego 2020

Powiat Włocławski ogłosił przetarg na przebudowę drogi powiatowej Lubień Kujawski – Narty długości 1,6 km. W ramach zadania oprócz wykonania nowej nawierzchni drogi na całym jej długości zaplanowano budowę ścieżki rowerowo pieszej szerokości 2,5 m. od strony jeziora poprawiającej bezpieczeństwo ruchu pieszych i rowerzystów, o co mieszkańcy przyległych do drogi miejscowości wnioskowali w ubiegłych latach. Wykonawcy zainteresowani zadaniem swoje oferty mogą składać w siedzibie Starostwa Powiatowego we Włocławku w terminie do 4 marca br. Inwestycja ma być zrealizowana do końca września br. Na zdjęciu Starosta Włocławski Roman Gołębiewski, Radny Powiatu Bogdan Domżalski, Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz Kierownik Referatu Inwestycji Jakub Tomczak podczas wizytacji drogi planowanej do przebudowy.

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101

Ze wsparciem Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej firma Polcalc zainwestuje w Lubieniu Kujawskim

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 21 lutego 2020

W dniu 13 lutego br. tereny inwestycyjne w Lubieniu Kujawskim odwiedzili przedstawiciele Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej oraz Starosta Włocławski Roman Gołębiewski. Wizyta była poświęcona nowej inwestycji  firmy Polcalc, która ze wsparciem Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej zainwestuje w budowę nowego zakładu na terenach inwestycyjnych w Lubieniu Kujawskim. Nowa inwestycja będzie realizowana na gruntach kupionych przez firmę od gminy w 2019 roku. Na zdjęciu Starosta Włocławski Roman Gołębiewski, Radny Powiatu Bogdan Domżalski, Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Kierownik Referatu Inwestycji Jakub Tomczak oraz współwłaściciel firmy Polcalc Michał Góra podczas wizytacji prac przy budowie nowego zakładu

Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101

Prace budowlane związane z rozbudową oczyszczalni ścieków w Lubieniu Kujawskim na finiszu

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 13 lutego 2020

Zgodnie z umową do końca marca br. mają potrwać prace budowlane związane z rozbudową oczyszczalni ścieków w Lubieniu Kujawskim. W ramach zadania wykonywany został już w 90 % zakres planowanych prac dotyczących m.in. budowy zbiornika buforowego na wody ściekowe o poj. 250 m3, wykonano nowy stopień mechanicznego oczyszczania ścieków oraz remont osadników i węzła odwodnienia osadu nadmiernego. Wykonawcą prac jest Zakład Remontowo-Budowlany „TOM-BUD” S.C. Krzysztof Tomczyk z Brudzenia Dużego. Inwestycja o wartości 2 mln zł. jest współfinansowana w kwocie 700 tys. zł. w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Na wkład własny do zadania gminie udało się ponadto uzyskać pożyczkę z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu z możliwością częściowego jej umorzenia.

Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101
1 10 11 12 13

Rolnicy przeprowadzą kolejny ogólnopolski strajk

Dzisiaj, 20 lutego, rolnicy przeprowadzą kolejny ogólnopolski strajk. W całej Polsce ma się pojawić ponad sto blokad na drogach. W gminie Lubień Kujawski protestujący wyjadą na drogę krajową 91 z miejscowości Chojny jadąc do Włocławka po drodze blokując węzeł autostrady A1 w Kowalu. Rolnicy żądają wstrzymania importu towarów rolnych z Ukrainy, wycofania się z europejskiego Zielonego Ładu i odbudowy hodowli w Polsce. Poza tym domagają się pomocy suszowej, dopłat do zbóż, rzepaku, mleka i nawozów, a także do innych produktów rolnych, np. malin i miodu. Apelują także o inwestycje w infrastrukturę eksportową. Do protestu rolników dołączają także myśliwi. W symbolicznym geście poparcia rolniczych postulatów w strajku udział wzięli przedstawiciele władz samorządowych gminy Lubień Kujawski.

Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101

„Bonus frekwencyjny” dla kół gospodyń wiejskich w pytaniach i odpowiedziach

Środki wypłacane bez wniosku i brak konieczności wnoszenia wkładu własnego i brak obowiązku sprawozdawczości z wykorzystania pieniędzy – Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi wyjaśniło zasady wypłaty tzw. „bonusu frekwencyjnego” dla kół gospodyń wiejskich.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w odpowiedzi na poselską interpelację wyjaśniło najważniejsze zasady wypłaty tzw. „bonusu frekwencyjnego” dla kół gospodyń wiejskich. Chodzi o wypłatę środków dla KGW, których siedziba znajduje się na obszarze gminy o liczbie mieszkańców do 20 tys., w której frekwencja w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej przeprowadzonych w dniu 15 października 2023 r. wyniosła powyżej 60 proc. 

Zgodnie z wydanym przez Radę Ministrów rozporządzeniem, wysokość wsparcia to iloraz kwoty 250 000 zł i liczby kół gospodyń wiejskich, których siedziba znajduje się na obszarze danej gminy. Kwota zostanie ustalona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz zaokrąglana w dół. Aby otrzymać środki, KGW nie muszą składać żadnych wniosków. Nie ma też obowiązku rozliczania dotacji. 

Środki na konta KGW mają trafić do 30 czerwca 2024 r. Podmiotem odpowiedzialnym za obsługę dofinansowania jest Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101

Szkolenie Chemizacyjne

Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101

Płatność dla małych gospodarstw

Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101

„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”

UWAGA

„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”, jak i jego wycofanie składa się wyłącznie w aplikacji eWniosekPlus po zalogowaniu się do Platformy Usług Elektronicznych.

Prosimy wszystkich rolników, którzy złożyli do tej pory żądania w innej formie (przekazali żądanie e-mailem, w wersji papierowej do BP/OR/Centrali ARiMR) o złożenie tego oświadczenia przez aplikację eWniosekPlus w terminie do dnia 31 sierpnia 2023 r.

Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101

Komunikat dotyczący rolnictwa ekologicznego

Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101

Od 1 sierpnia 2023 r. strona internetowa KRUS dostępna na platformie GOV.PL

Od 1 sierpnia 2023 r. portal KRUS dołącza do rządowej platformy gov.pl. Strona internetowa Kasy dostępna będzie pod adresem www.gov.pl/krus. Na nowej witrynie internetowej rolnicy znajdą wszystkie dotychczasowe informacje z zakresu zabezpieczenia społecznego rolników.

Dzięki stronie Kasy na platformie gov.pl rolnicy będą mieli dostęp do jednolitych i ustandaryzowanych informacji oraz e-usług w jednym miejscu. Tak jak dotychczas w serwisie Kasy dostępne będą informacje z zakresu m.in. ubezpieczenia społecznego rolników, świadczeń, prewencji wypadkowej, rehabilitacji leczniczej, czy orzecznictwa lekarskiego. Rolnicy pobiorą wszystkie niezbędne wnioski i formularze. 

Wraz z uruchomieniem portalu www.gov.pl/krus strona internetowa KRUS pod dotychczasowym adresem – www.krus.gov.pl – przestanie być dostępna.

 Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy

Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101

Program Czyste Sołectwo

Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101

Wnioski o szacowanie strat suszowych

W związku z objęciem terenu GMINY LUBIEŃ KUJAWSKI niekorzystnym zjawiskiem atmosferycznym jakim jest SUSZA, Burmistrz Lubienia Kujawskiego informuje poszkodowanych rolników o możliwości składania wniosków w celu oszacowania szkód w uprawach. Zależy nam na czasie,  a także aby każdy kto został poszkodowany mógł w terminie złożyć stosowny wniosek i otrzymać protokół, który będzie jednym z dokumentów, który umożliwi Wam uzyskanie pomocy finansowej. Należy go pobrać, uzupełnić i dostarczyć do Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim pokój nr. 17 do dnia 21.07.2023 r.

Proszę pamiętać aby wpisać wszystkie uprawy, które zgłaszaliście Państwo w płatnościach obszarowych do ARiMR, tak aby były one zgodne co do ara. 

Ponadto, informujemy, że producent rolny nadal zobowiązany jest do złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to miało miejsce od 2020 r. za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”, ponieważ metoda ta w połączeniu z najnowocześniejszymi dostępnymi metodami opartymi o system radarów meteorologicznych i teledetekcji satelitarnej oraz szacowaniem strat przez samego rolnika zapewnia największą możliwą dokładność i obiektywność pomiarów.

UWAGA!

Jeżeli Gminna Komisja nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół. Natomiast samo oszacowanie szkód przez Gminną Komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołów.

Druki wniosków można pobrać poniżej lub są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 284 43 52.

Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101

Rusza nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej dla Kół Gospodyń Wiejskich na 2023 rok

Od 3 kwietnia br. ruszył nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa na realizację celów statutowych Kół Gospodyń Wiejskich.

Pomoc finansowa skierowana jest do wszystkich Kół Gospodyń Wiejskich zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Kół Gospodyń Wiejskich prowadzonym przez Agencję Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa, w którym aktualnie znajduje się już 12,5 tys. tych organizacji.

Koła Gospodyń Wiejskich mogą ubiegać się o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa raz w roku.

W 2023 roku kwoty pomocy finansowej zostały zwiększone o 3 tys. zł i wynoszą:

  • 8 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących do 30 członków,
  • 9 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących od 31 do 75 członków,
  • 10 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących ponad 75 członków.

Pomoc finansowa powinna być przeznaczona na realizację celów statutowych Koła Gospodyń Wiejskich, związanych w szczególności z:

  • prowadzeniem działalności społeczno-wychowawczej i oświatowo-kulturalnej w środowiskach wiejskich;
  • prowadzeniem działalności na rzecz wszechstronnego rozwoju obszarów wiejskich;
  • wsparciem rozwoju przedsiębiorczości kobiet;
  • inicjowaniem i prowadzeniem działań na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi;
  • upowszechnianiem i rozwijaniem form współdziałania, gospodarowania i racjonalnych metod prowadzenia gospodarstw domowych;
  • reprezentowaniem interesów środowiska kobiet wiejskich wobec organów administracji publicznej;
  • rozwijaniem kultury ludowej, w tym w szczególności kulturę lokalną i regionalną.

Pomoc jest przyznawana do wyczerpania środków finansowych na ten cel, zgodnie z kolejnością złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku, jednakże nie dłużej niż do 30 września br. 

Wnioski o przyznanie pomocy finansowej należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na siedzibę koła, na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Źródło: gov.pl

Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101
1 2 3 5
Wszystkie odsłony: 1045004 , odsłony dziś: 1101
Zamknij