Dofinansowanie kosztów kształcenia pracownika młodocianego

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 910 z późn.zm),
  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn.zm.),
  3. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania ( Dz.U. z 2018 r. poz. 2010 z późn.zm.),
  4. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 13 sierpnia 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania (Dz. U. z 2019 poz.1636),
  5. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 grudnia 2010 r. (Dz. U. 2010.244.1626) w sprawie praktycznej nauki zawodu – dotyczy zasadniczych szkół zawodowych,
  6. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie praktycznej nauki zawodu (Dz. U. z 2019 poz. 391) – dotyczy szkół branżowych,
  7. Ustawa z dnia 22 marca 1989 r. o rzemiośle ( Dz.  U.  z  2018  r. poz. 1267 z późn.zm.),
  8. Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, s .1),
  9. Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013 r., s.9),
  10. Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (t.j. Dz  U. z 2020 r. poz. 708),
  11. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz.U. 2010 nr 53 poz. 311).

Zgodnie z  art. 122 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 910 z późn.zm.), pracodawcom,  którzy zawarli z młodocianymi pracownikami umowę o pracę w celu przygotowania zawodowego, przysługuje dofinansowanie kosztów kształcenia, jeśli spełniają warunki:

  1. pracodawca lub osoba prowadząca zakład w imieniu pracodawcy albo osoba zatrudniona u pracodawcy posiada kwalifikacje wymagane do prowadzenia przygotowania zawodowego młodocianych określone w przepisach w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania;
  2. młodociany pracownik ukończył naukę zawodu i zdał:
    a) w przypadku młodocianego zatrudnionego w celu przygotowania zawodowego u pracodawcy będącego rzemieślnikiem – egzamin czeladniczy zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 3 ust. 4 ustawy z dnia 22 marca 1989 r. o rzemiośle (Dz. U. z 2018 r. poz. 1267 i 2245 oraz z 2019 r. poz. 1495),
    b) w przypadku młodocianego zatrudnionego w celu przygotowania zawodowego u pracodawcy niebędącego rzemieślnikiem – egzamin zawodowy;
  3. młodociany pracownik ukończył przyuczenie do wykonywania określonej pracy i zdał egzamin, zgodnie z przepisami, o których mowa w pkt 1.

Wysokość kwoty dofinansowania kosztów kształcenia młodocianego pracownika określa art.122 ust.2,3,5 ww. ustawy  – Prawo Oświatowe wynosi:

  1. w przypadku nauki zawodu – do 8081 zł przy okresie kształcenia wynoszącym 36 miesięcy; jeżeli okres kształcenia jest krótszy niż 36 miesięcy, kwotę dofinansowania wypłaca się w wysokości proporcjonalnej do okresu kształcenia;
  2. w przypadku przyuczenia do wykonywania określonej pracy – do 254 zł za każdy pełny miesiąc kształcenia.
  3. W przypadku nauki zawodu prowadzonej w zawodach wskazanych przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania w prognozie, o której mowa w art. 46b ust. 1, wysokość kwoty dofinansowania kosztów kształcenia jednego młodocianego pracownika, o której mowa w ust. 2 pkt 1, wynosi do 10 000 zł.
  4. Kwoty dofinansowania określone w ust. 2 i 2a podlegają waloryzacji wskaźnikiem cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem, jeżeli ten wskaźnik w roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym następuje wypłata dofinansowania, wynosi co najmniej 105%.

Wymagane dokumenty

Informujemy, że w związku z ograniczeniem wejścia na teren budynków Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, wnioski na dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników można składać następującą drogą:

  1. Wypełniony i podpisany wniosek pracodawcy wraz z wszystkimi załącznikami można przesłać drogą pocztową na adres: Referat Oświaty Urząd Miejski w Lubieniu Kujawskim, 87-840 Lubień Kujawski, ul. Wojska Polskiego 29,
  2. Wypełniony i podpisany wniosek pracodawcy wraz z wszystkimi załącznikami można złożyć w Biurze Obsługi Klienta w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim  ul. Wojska Polskiego 29, przy wejściu do urzędu z dopiskiem: Referat Oświaty Urząd Miejski w Lubieniu Kujawskim – „Dofinansowanie kosztów kształcenia pracownika młodocianego”
  3. Wypełniony i podpisany wniosek pracodawcy wraz z wszystkimi załącznikami można przesłać skanem na adres poczty elektronicznej Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim: sekretariat@lubienkujawski.pl

Prosimy o  przekazywanie dokumentów w zamkniętych kopertach, opisanych jakiej sprawy dotyczą, np. „Wniosek o dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników”.

Wniosek o dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianego pracownika, złożony w terminie 3 miesięcy od dnia zdania przez młodocianego pracownika egzaminu zgodnie z przepisami w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania wraz z załącznikami:


Załączniki do Wniosku:

  1. Kopia odpowiednio dyplomu, certyfikatu lub świadectwa, potwierdzającego zdanie egzaminu, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 i 3- w przypadku młodocianego zatrudnionego w celu przygotowania zawodowego u pracodawcy będącego rzemieślnikiem – egzamin czeladniczy zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 3 ust. 4 ustawy z dnia 22 marca 1989 r. o rzemiośle ( Dz.  U.  z  2018  r. poz. 1267, 2245, z 2019 r. poz. 1495),  albo zaświadczenie potwierdzające zdanie tego egzaminu,
  2. Kopia umowy o pracę  zawartej z młodocianym pracownikiem w celu przygotowania zawodowego – Art.122 ust. 7 Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r.- Prawo Oświatowe (Dz.U.z 2020, poz.910 z późn.zm)
  3. Kopia świadectwa pracy,
  4. Kopia świadectwa pracy u poprzedniego pracodawcy (w przypadku zmiany pracodawcy w czasie trwania nauki),
  5. Art.122 ust. 5 – Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r.- Prawo Oświatowe (Dz.U. 2020, poz.374 z późn.zm)  oraz par. 12 – Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania (Dz.U nr 60 r. poz. 278, Dz.U. z 2018 r. poz. 2010),
  6. Potwierdzenie realizacji przez młodocianego pracownika obowiązkowego dokształcania teoretycznego lub kopia świadectwa ze szkoły,
  7. Kopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje pracodawcy lub osoby prowadzącej zakład w imieniu pracodawcy albo osoby zatrudnionej u pracodawcy wymagane do prowadzenia przygotowania zawodowego młodocianych (dyplom mistrzowski, świadectwa, uprawnienia pedagogiczne) – Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 grudnia 2010 r. ( Dz. U. 2010.244.1626) w sprawie praktycznej nauki zawodu – dotyczy zasadniczych szkół zawodowych, Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie praktycznej nauki zawodu (Dz.U.z 2019 poz. 391) – dotyczy szkół branżowych – par.10 ust.3, 4  i 5,
  8. W przypadku prowadzenia praktycznego przygotowania zawodowego  przez pracownika lub osobę prowadzącą zakład w imieniu pracodawcy, zaświadczenie potwierdzające stosunek łączący ich z pracodawcą (np. kopia umowy o pracę, umowa zlecenie),
  9. Formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (zał. nr 1 do rozporządzenia Rady Ministrów (Dz.U.2014.1543) Informacje dotyczące wypełniania formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o  pomoc de minimis (zał. nr 4): – dofinansowanie otrzymane z OHP po 30.06.2014 r. stanowi pomoc de minimis i nie należy go wykazywać w części D formularza (w tabeli na stronie 5). Jeżeli tabela pozostaje pusta, nie wypełnia się również pkt 1-8 na str. 6.
  10. Zestawienie pomocy de minimis lub kopie zaświadczeń o pomocy de minimis, jakie pracodawca otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,
  11. Oświadczenie dot. kosztów kwalifikowalnych – należy wypełnić jeżeli umowa o pracę zawarta została po 30.06.2014,
  12. Pełnomocnictwo, w przypadku składania wniosku przez pełnomocnika.

Organ przyznający dofinansowanie może zwrócić się do pracodawcy o uzupełnienie wniosku bądź dokumentów pozwalających ustalić rzeczywisty czas trwania i warunki przygotowania zawodowego młodocianego pracownika.

Uwierzytelnione kopie dokumentów powinny być opatrzone klauzulą ,,potwierdzam za zgodność z oryginałem”, datą, podpisem i pieczątką pracodawcy.

Pracodawca na jednym wniosku ubiega się o dofinansowanie kosztów kształcenia tylko jednego młodocianego. 


Opłaty

Nie podlega  opłacie skarbowej.


Termin

Na podstawie art.122 ust. 6 i 7  ww. ustawy  – Prawo Oświatowe (Dz.U. 2020, poz.374 z późn.zm) – Wnioski o dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianego pracownika składa się w terminie 3 miesięcy od dnia zdania przez młodocianego pracownika egzaminu nauki zawodu lub przyuczenia do wykonywania określonej pracy.

Dofinansowanie przyznaje wójt, burmistrz, prezydent Miasta właściwy ze względu na miejsce zamieszkania młodocianego pracownika.


Jednostka odpowiedzialna

Referat Oświaty w Urząd Miejski w Lubieniu Kujawskim,
87-840 Lubień Kujawski,
ul. Wojska Polskiego 29,
tel. 54 284 43 35.


Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji wnosi się do Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty za pośrednictwem Burmistrza Gminy Lubień Kujawski w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.


Dodatkowe informacje

Zgodnie ze stanowiskiem Ministerstwa Edukacji Narodowej, wyrażonym w piśmie z dnia 17 grudnia 2012 r. (znak: DKZU-JF-5302-29/12), dofinansowanie kosztów kształcenia jest dostępne zarówno dla podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, jak i innych, czyli zarówno dla przedsiębiorców, jak i podmiotów niebędących przedsiębiorcami. Powyższe oznacza, że podmioty, które w dniu złożenia wniosku o udzielenie dofinansowania nie prowadzą już działalności gospodarczej (zaprzestały jej prowadzenia w czasie szkolenia lub po jego zakończeniu) również mogą otrzymać środki na podstawie art. 70b ustawy o systemie oświaty. Należy bowiem zauważyć, że zatrudnienie w celu przygotowania zawodowego jest zatrudnieniem celowym – jego zadaniem jest przygotowanie młodocianego w sposób praktyczny do wykonywania konkretnego zawodu. A zatem, jeżeli cel zatrudnienia został osiągnięty i spełnione zostały warunki, o których mowa w art. 70b ust. 1 ustawy o systemie oświaty, nie ma podstaw do odmowy dofinansowania.

W związku z powyższym fakt, że wnioskodawca nie podlega przepisom o pomocy publicznej (gdyż nie jest przedsiębiorcą), nie oznacza, że nie może on otrzymać dofinansowania na podstawie art. 70b ustawy o systemie oświaty. O ile wnioskodawca spełnił wszystkie warunki określone w ww. ustawie, dofinansowanie to może zostać mu udzielone bez zastosowania ograniczeń wynikających z przepisów o pomocy de minimis.

(Źródło informacji: strona internetowa UOKiK – http://www.uokik.gov.pl/wyjasnienia2.php#faq1841)


Forma przyznania dofinansowania:

Dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników, z którymi zawarli umowę o pracę w celu przygotowania zawodowego przyznawane jest na podstawie decyzji administracyjnej

Od 01.06.2017 r. w chwili otrzymania decyzji o przyznaniu dofinansowania kosztów kształcenia młodocianego pracownika, na podstawie  art. 127a §1 i 2 Kodeksu Postępowania Administracyjnego, strona (Wnioskodawca) może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję (Burmistrz Gminy Lubień Kujawski).

Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez stronę postępowania (Wnioskodawcę), decyzja staje się ostateczna i prawomocna (wzór zrzeczenia się prawa do wniesienia odwołania w załączniku)


WAŻNE:

Zgłoszenie przez pracodawcę zawarcia umowy z młodocianym pracownikiem.

Zgodnie z § 3a Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania o zawarciu umowy z młodocianym pracownikiem pracodawca zawiadamia burmistrza (wójta, prezydenta miasta) właściwego ze względu na miejsce zamieszkania młodocianego, a w przypadku pracodawcy będącego rzemieślnikiem – również izbę rzemieślniczą ze względu na siedzibę rzemieślnika.


Formularze do pobrania:

Wszystkie odsłony: 147886 , odsłony dziś: 510

Ważna informacja

Covid-19 – Czerwona Strefa

W związku z trudną sytuacją epidemiologiczną oraz wprowadzonymi nakazami, których celem jest minimalizowanie skutków epidemii, mając na uwadze dobro i bezpieczeństwo mieszkańców a także pracowników zmuszeni jesteśmy do wprowadzenia dodatkowych ograniczeń w obsłudze interesantów Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim.

Interesanci będą przyjmowani wyłącznie w sprawach pilnych, wymagających osobistego stawiennictwa.

Urząd nie przerywa pracy, niemniej kontakt z urzędnikami będzie ograniczany do niezbędnego minimum.

Petenci, których sprawy wymagają osobistego pojawienia się w Urzędzie, obsługiwani będą za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta, mieszczącego się na parterze Urzędu.

Apelujemy o to, aby wchodzić do budynku pojedynczo z zachowaniem szczególnej ostrożności.

Obowiązuje nakaz noszenia maseczki i dezynfekcji rąk

Utrzymuje się na dotychczasowych zasadach możliwość wnoszenia opłat w Kasie Urzędu, w miarę posiadanych możliwości zaleca w formie elektronicznej.

BS w Kowalu o/Lubień Kujawski
Nr konta: 57 9557 1029 0000 3186 2000 0003

Opłaty za odpady:
BS w Kowalu o/Lubień Kujawski
nr konta: 82 9557 1029 0400 3186 2000 0020

Kontakt:
tel. 54 2844 343 lub 54 2844 320
e-mail: sekretariat@lubienkujawski.pl

Burmistrz Lubienia Kujawskiego
Marek Wiliński

Wszystkie odsłony: 147886 , odsłony dziś: 510

Nowy asfalt na drodze Kanibród – Gagowy Wieś

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 26 października 2020

Trwają prace budowlane związane z przebudową dróg gminnych Kanibród – Gagowy Wieś – Beszyn – Szewo Grabina. Inwestycję o wartości 2.6 mln zł. realizuje firma DROGTOM z Włocławka. Na zadanie gmina otrzymała 60% dotacji w ramach Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2020. W ramach planowanej do realizacji inwestycji przebudowane będą drogi gminne Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina o długości 3,8 km, Beszyn – Gagowy Wieś o długości 1,3 km oraz Kanibród – Gagowy Wieś o długości 1 km. Łącznie w ramach jednego zadania przebudowanych zostanie ponad 6 km dróg gminnych oraz wybudowany chodnik o długości 0,5 km przy drodze Kanibród – Gagowy Wieś.

Wszystkie odsłony: 147886 , odsłony dziś: 510

Zakończono przebudowę drogi powiatowej Lubień Kujawski – Narty

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 23 października 2020

Zakończono prace budowlane związane z przebudową drogi powiatowej Lubień Kujawski – Narty. Zadanie realizowane przez Powiat Włocławski obejmowało przebudowę drogi powiatowej Lubień Kujawski – Narty na odcinku 1,6 km polegającą na poszerzeniu oraz wykonaniu nowej nawierzchni drogi na całym jej długości wraz z budową ścieżki rowerowo pieszej szerokości 2,5 m. od strony jeziora poprawiającej bezpieczeństwo ruchu pieszych i rowerzystów, o co mieszkańcy przyległych do drogi miejscowości wnioskowali w ubiegłych latach. Wykonawcą zadania było konsorcjum Włocławskiego i Gostynińskiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych. Na zdjęciu Starosta Włocławski Roman Gołębiewski, Wicestarosta Jan Ambrożewicz, Przewodniczący Rady Powiatu Zygmunt Wierzowiecki, Radny Powiatu Bogdan Domżalski, Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Przewodniczący Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Marek Małachowski oraz Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg Tadeusz Wiśniewski podczas wizytacji zakończonej budowy.

Wszystkie odsłony: 147886 , odsłony dziś: 510

Spotkanie z PKN ORLEN ws. realizacji zadania inwestycyjnego budowy rurociągów i Kopalni Soli Lubień

W dniu 21 października br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim odbyło się spotkanie Burmistrza Lubienia Kujawskiego Marka Wilińskiego oraz Przewodniczącego Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Marka Małachowskiego m.in. z Dyrektorem Biura Logistyki Ropy i Współpracy z Klientami Kluczowymi PKN ORLEN Miłoszem Najchausem a także Kierownikiem Projektu Kopalni Soli Lubień Lechem Jeziornym ws. realizacji zadania inwestycyjnego budowy rurociągów i Kopalni Soli Lubień. Podczas spotkania przedstawiciele PKN ORLEN przedstawili bieżący stan wdrażania projektu oraz potwierdzili jego kluczową rolę w strategii inwestycyjnej PKN ORLEN. Według informacji przedstawicieli PKN ORLEN harmonogram realizacji zadania przewiduje uzyskanie w 2021 roku koncesji eksploatacyjnej a następnie po jej uzyskaniu rozpoczęcie budowy zakładu w 2022 roku.

Wszystkie odsłony: 147886 , odsłony dziś: 510

Powstają kolejne przydomowe oczyszczalnie ścieków

Trwają prace związane z budową trzydziestu nowych przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Lubień Kujawski. Inwestycja jest realizowana w systemie gospodarczym przez Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim. Gmina dokonała zakupu materiałów do wykonania przydomowych oczyszczalni natomiast ZGKiM wykona prace montażowe. Mając na uwadze duże zainteresowanie mieszkańców budową przydomowych oczyszczalni ścieków planowana jest kontynuacja zadania w kolejnych latach. Osoby zainteresowane wykonaniem przydomowej oczyszczalni ścieków stosowne wnioski mogą składać w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim. Całkowity koszt mieszkańca związany z wykonaniem przydomowej oczyszczalni wynosi 2 tys. zł.

Wszystkie odsłony: 147886 , odsłony dziś: 510

Powszechny Spis Rolny trwa!

Wszystkie odsłony: 147886 , odsłony dziś: 510

Ogłoszenie – XX Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

Dnia 23 października 2020 roku (piątek) o godzinie 10:00 w sali Remizy Ochotniczej Straży Pożarnej w Lubieniu Kujawskim przy ulicy Wojska Polskiego 20 odbędzie się posiedzenie XX Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

I.SPRAWY PORZĄDKOWE

  1. Otwarcie XX Sesji Rady Miejskiej
  2. Stwierdzenie quorum
  3. Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XIX Sesji Rady Miejskiej
  4. Wybór sekretarza obrad
  5. Przyjęcie proponowanego porządku obrad

II.SPRAWY PRZEDMIOTOWE

  1. Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2036.
  2. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2020 rok.
  3. Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubień Kujawski.
  4. Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi, o których mowa w art. 6 ust . 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
  5. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na nabycie prawa użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej.
  6. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanych nieruchomości gruntowych stanowiących własność Gminy Lubień Kujawski.
  7. Uchwała w sprawie nieodpłatnego nabycia niezabudowanej nieruchomości gruntowej położonej w m. Czaple Nowe od Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa.
  8. Uchwała w sprawie określenia średniej ceny jednostki paliwa w Gminie Lubień Kujawski na rok szkolny 2020/2021.
  9. Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
  10. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
  11. Wolne wnioski.
  12. Zakończenie obrad XX Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Małachowski


Z uwagi na obowiązujący stan zagrożenia epidemicznego oraz istniejące zagrożenie koronawirusem SARS-CoV-2 w trosce o Państwa zdrowie i bezpieczeństwo obrady Rady Miejskiej odbędą się bez udziału gości i publiczności. Prowadzona będzie transmisja obrad na kanale youtube.com Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim.

Wszystkie odsłony: 147886 , odsłony dziś: 510

Umowa na usługę montażu 26 instalacji fotowoltaicznych oraz 8 pomp ciepła podpisana

W dniu 14 października br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim podpisana została umowa z wykonawcą usługi montażu 26 instalacji fotowoltaicznych oraz 8 pomp ciepła na budynkach gospodarstw domowych oraz użyteczności publicznej na terenie gminy. Instalacje fotowoltaiczne oraz pompy ciepła o wartości 889 tys zł zamontuje firma PRO-ECO Sp. z o.o. z Gdyni. Na realizację zadania gmina pozyskała 50% dotacji z Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu. Projekty realizowane będą na budynkach gospodarstw domowych mieszkańców gminy, którzy w 2018 roku zgłosili chęć udziału w projekcie. Rzeczowa realizacja zadania planowana jest do marca 2021 roku.

Wszystkie odsłony: 147886 , odsłony dziś: 510

Życzenia z okazji Dnia Edukacji Narodowej

Wszystkie odsłony: 147886 , odsłony dziś: 510
1 2 3 23

Burmistrz Lubienia Kujawskiego ogłasza I przetarg ustny nieograniczony

Wszystkie odsłony: 147886 , odsłony dziś: 510

Informacja dla mieszkańców miejscowości Kaliska

Wszystkie odsłony: 147886 , odsłony dziś: 510

Ogłoszenie – XV Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim

Dnia 15 maja 2020 roku (piątek) o godzinie 10:00 w sali gimnastycznej Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim przy ulicy Szkolnej 15 odbędzie się posiedzenie XV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

I.SPRAWY PORZĄDKOWE

1.Otwarcie XV Sesji Rady Miejskiej

2.Stwierdzenie quorum

3.Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XIV Sesji Rady Miejskiej

4.Wybór sekretarza obrad

5.Przyjęcie proponowanego porządku obrad

II.SPRAWY PRZEDMIOTOWE

1. Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2036.

2. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2020 rok.

3. Uchwała w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubień Kujawski.

4. Uchwała w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

5.Uchwała w sprawie nadania nazw ulic niektórym drogom na terenie wsi Kaliska.

6. Uchwała w sprawie wykazu kąpielisk  oraz określenia sezonu kąpielowego na terenie Gminy Lubień Kujawski na 2020 roku.

7. Uchwała w sprawie szczegółowych warunków/zasad przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania.

8. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiących własność Gminy Lubień Kujawski.

9. Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.

10. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.

11. Wolne wnioski.

12. Zakończenie obrad XV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Małachowski

Z uwagi na obowiązujący stan zagrożenia epidemicznego oraz istniejące zagrożenie koronawirusem SARS-CoV-2 w trosce o Państwa zdrowie i bezpieczeństwo obrady Rady Miejskiej odbędą się bez udziału gości i publiczności. Prowadzona będzie transmisja obrad na kanale youtube.com Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim.

Wszystkie odsłony: 147886 , odsłony dziś: 510

PKP 160 km/h na trasie między Kutnem i Toruniem

Wygodniejszy dostęp do pociągów w Wiktorowie, a na odcinku Kaliska Kujawskie – Czerniewice przygotowanie linii do szybszych przejazdów do 160 km/h – to planowane  efekty kolejnego etapu modernizacji linii między Kutnem a Toruniem Głównym. Na zlecenie  PKP Polskich Linii Kolejowych wykonawca rozpoczął prace. Na pełen zakres inwestycji przeznaczono około 300 mln zł netto. Rozpoczęły się prace między Kaliskami Kujawskimi a Czerniewicami na linii Kutno – Toruń Główny (nr 18). Wykonawca demontuje kolejne elementy starego toru. Ekipy wyposażone w specjalistyczne pojazdy i sprzęt ściągają zużytą sieć trakcyjną. Szykowane są już fundamenty pod konstrukcje wsporcze nowej sieci. Wykonawca zabezpieczył materiały budowlane, m. in. prawie 10 tys. podkładów, ponad 18 tys. metrów nowych szyn. Na przystanku Wiktorowo przebudowany zostanie peron nr 2. Będzie wyposażony w nową wiatę, ławki, gabloty informacyjne. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się skorzystają z wygodnej pochylni. Przewidziano ustawienie stojaków na rowery. Prace między Kaliskami Kujawskimi a Czerniewicami zaplanowano do kwietnia 2021 r. Wartość robót to prawie 39 mln zł netto.

Czytaj więcej: http://m.inforail.pl/160-km-h-na-trasie-miedzy-kutnem-i-toruniem_more_123686.html

Wszystkie odsłony: 147886 , odsłony dziś: 510

Informacja dotycząca otwarcia przedszkola, oddziałów przedszkolnych i żłobka na terenie gminy Lubień Kujawski

W związku z decyzją rządu o możliwości otwierania przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych form wychowania przedszkolnego, Burmistrz Lubienia Kujawskiego po przeprowadzeniu konsultacji z dyrektorami placówek oświatowych z terenu gminy Lubień Kujawski informuję, że przedszkole, oddziały przedszkolne w szkołach oraz żłobek samorządowy pozostaną nadal zamknięte. Otwarcie w/w placówek obwarowane jest wieloma wytycznymi począwszy od restrykcji sanitarnych, których spełnienie w chwili obecnej jest niemożliwe. Ponadto aktualnie tylko nieliczni pracujący rodzice zgłosili chęć posłania swoich dzieci do przedszkola, oddziałów przedszkolnych czy żłobka. W związku z tym, że liczba zgłoszonych dzieci jest bardzo niewielka, a obecna sytuacja związana z przebiegiem pandemii COVID 19 jest dynamiczna, będziemy na bieżąco informować o nowych ustaleniach. Jednocześnie prosimy rodziców, którzy będą podejmować zatrudnienie, a zaistnieje konieczność objęcia dziecka opieką  przedszkolną lub pobytem w żłobku, o informowanie o tym fakcie dyrektorów poszczególnych placówek.

Wszystkie odsłony: 147886 , odsłony dziś: 510

Informacja dla mieszkańców

Wszystkie odsłony: 147886 , odsłony dziś: 510

Informacja dla mieszkańców miejscowości Kaliska

Wszystkie odsłony: 147886 , odsłony dziś: 510

Czy już wiesz co chcesz robić w życiu?

Wszystkie odsłony: 147886 , odsłony dziś: 510

Gminne targowisko ponownie otwarte

W najbliższy poniedziałek tj. 27 kwietnia br. po kilkutygodniowej przewie gminne targowisko zostanie otwarte. Otwarcie targowiska podyktowane jest potrzebą zwiększenia dostępu do świeżej żywności oraz umożliwienia prowadzenia działalności gospodarczej lokalnym przedsiębiorcom.

Dopuszczony zostaje wyłącznie handel żywnością, produktami kosmetycznymi, artykułami toaletowymi, środkami czystości, produktami leczniczymi i wyrobami medycznymi, gazetami, artykułami budowlanymi lub remontowymi oraz artykułami dla zwierząt domowych.

Handel będzie możliwy tylko przy zachowaniu aktualnie obowiązujących obostrzeń, czyli:
o    zakrycie twarzy i nosa,
o    zachowanie odległości 2 metrów od innych osób,
o    limit 4 osób na jeden punkt handlowy na targowisku,
o    obowiązek noszenia rękawiczek na targowisku.

Wszystkie odsłony: 147886 , odsłony dziś: 510

Potrzebna Krew!!

Wszystkie odsłony: 147886 , odsłony dziś: 510
1 2 3 6

Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Kaczawka

Rozpoczęto prace budowlane związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Kaczawka. Inwestycje realizuje firma DROGBUD Michał Podralski z Dobrzynia nad Wisłą. Zadanie o wartości 669 tys. zł obejmuje przebudowę w/w drogi gminnej o łącznej długości prawie 1 km. Inwestycja jest współfinansowana środkami z budżetu państwa w ramach Funduszu dróg samorządowych – edycja 2019 w wysokości 50% wydatków.

Wszystkie odsłony: 147886 , odsłony dziś: 510

Pierwsze zbiorniki gazu w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim

Trwają prace związane z budową stacji redystrybucji gazu oraz gazyfikacją strefy przemysłowej w Lubieniu Kujawskim. Zadanie realizuje firma Novatek Green Energy Sp. z o.o., która w 2019 roku nabyła od gminy nieruchomość gruntową w obszarze strefy z przeznaczeniem pod budowę stacji redystrybucji gazu. Prace, które rozpoczęto już w 2019 roku to kolejny krok w kierunku gazyfikacji obszaru inwestycyjnego oraz miasta Lubień Kujawski. Firma zgodnie z planami rozpoczęła budowę sieci gazowej w ubiegłym roku i planuje zakończyć budowę stacji redystrybucji oraz ok 7 km sieci w bieżącym roku. Siec gazowa docelowo obejmie obszar byłego lotniska oraz miasto Lubień Kujawski. Obecnie trwają prace związane z budową stacji redystrybucji gazu oraz budową sieci gazu.

Wszystkie odsłony: 147886 , odsłony dziś: 510

Budynek dawnej piekarni w Lubieniu Kujawskim będzie miał nową funkcję

Trwają prace związane ze zmianą sposobu użytkowania budynku dawnej piekarni w Lubieniu Kujawskim. Prace realizuje nowy właściciel obiektu firma APICOM z Lubienia Kujawskiego, która kupiła budynek w 2019 roku od dotychczasowego właściciela tj. Gminnej Spółdzielni Samopomoc Chłopska. Obiekt, który wybudowany został w 1981 roku do 2004 roku pełnił funkcję piekarni, a od 2005 roku budynek wykorzystywano głownie na cele magazynowe.  Nowi właściciele obiektu planują umieszczenie w nim zakładu przetwórstwa miodu oraz sklepu z artykułami pszczelarskimi. 

Wszystkie odsłony: 147886 , odsłony dziś: 510

Nowe targowisko ma już pół roku

Od ponad pół roku korzystamy z nowego targowiska gminnego położonego w miejscowości Kaliska. Obiekt o wartości 1,8 mln zł. netto został wybudowany przy współudziale środków Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014 – 2020 w kwocie 1 mln zł. Targowisko zostało wyposażone w zadaszone miejsca handlowe, pomieszczenia socjalne, monitoring, oświetlenie oraz utwardzony parking. Opłaty handlowe na nowym targowisku pozostały niezmienne i wynoszą odpowiednio 5, 10 i 20 zł w zależności od zajmowanej powierzchni. Parking dla osób odwiedzających targowisko jest bezpłatny. Nowością na targowisku jest możliwość stałej rezerwacji/dzierżawy miejsca handlowego z czego korzysta ponad czterdzieści podmiotów sprzedających.  

Wszystkie odsłony: 147886 , odsłony dziś: 510

Powstają nowe alejki na skwerku przy fontannie miejskiej

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 30 kwietnia 2020

Trwają prace brukarskie związane z wykonaniem nowych alejek na skwerku przy fontannie miejskiej w Lubieniu Kujawskim. Poprawa estetyki miasta to jeden z priorytetów, który został zaplanowany do realizacji już w ubiegłych latach podczas spotkań konsultacyjnych z mieszkańcami miasta. W działania na rzecz poprawy estetyki miasta corocznie angażowane są m.in. środki funduszu sołeckiego Miasta Lubień Kujawski o przeznaczeniu, których decydują sami mieszkańcy. W ubiegłych latach z funduszu sołeckiego w mieście sfinansowano m.in. wykonanie fontanny miejskiej, zakup koszy i stojaków na rowery, zakup materiałów brukarskich. W 2020 r. w mieście zaplanowano poprawę zagospodarowania terenów zielonych

Wszystkie odsłony: 147886 , odsłony dziś: 510

Przebudowa ulic Słonecznej i Cichej w miejscowości Kaliska

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 23 kwietnia 2020

Trwają prace budowlane związane z przebudową ulic Słonecznej i Cichej w miejscowości Kaliska. W ramach inwestycji przebudowane zostaną w/w ulice gminne o łącznej długości 550 m wraz z budową chodników, oznakowania poziomego oraz pionowego. Wykonawcą zadania o wartości 953 tys. zł jest Włocławskie Przedsiębiorstwo robót Drogowych z Kruszyna. Na realizację inwestycji gmina otrzymała 50% dofinansowanie z Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2019. Umowny termin zakończenia prac na zadaniu upływa 5 sierpnia br. natomiast Wykonawca deklaruje zakończenie prac do końca maja br.  

Wszystkie odsłony: 147886 , odsłony dziś: 510

Z funduszu sołeckiego powstaje nowa nawierzchnia na placu manewrowym przy dworcu PKP w Kaliskch

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 21 kwietnia 2020

Rozpoczęto prace związane z wykonaniem nowej nawierzchni placu manewrowego przy dworcu PKP w Kaliskach. W ramach zadania wykonawca tj. Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Kutna wykona nową nawierzchnie asfaltową placu manewrowego przy dworcu PKP na powierzchni ok. 700 m2. Zadanie realizowane jest realizowane ze środków funduszu sołeckiego sołectwa Kaliska przewidzianych na 2020 rok. Remont nawierzchni jest przeprowadzony na działce, którą gmina nieodpłatne przejęła od Polskich Kolei Państwowych S.A. Przypomnijmy, że w poprzednich latach także w ramach środków funduszu sołckiego gmina w porozumieniu z PKP wykonała remont nawierzchni drogi dojazdowej do dworca wraz z chodnikiem. Nawierzchnia drogi oraz chodnik wymagały naprawy z uwagi na bardzo zły stan techniczny. Nowa infrastruktura drogowa w znaczący sposób podniosła komfort użytkowników w szczególności osób dojeżdżających do dworca PKP w Kaliskach.

Wszystkie odsłony: 147886 , odsłony dziś: 510

Otrzymamy prawie 3 mln zł z Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2020

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 17 kwietnia 2020

Wojewoda Kujawsko – Pomorski ogłosił wyniki naboru wniosków o dofinansowanie inwestycji drogowych planowanych do realizacji w ramach Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2020. Wśród zadań gminnych, które zostały zakwalifikowane do dofinansowania środkami z FDS jest inwestycja Gminy Lubień Kujawski dotycząca przebudowy dróg gminnych nr 191410C Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina, nr 191414C Beszyn – Gagowy Wieś oraz nr 191475C Gagowy Wieś – Kanibród. Kwota przyznanego wsparcia wynosi prawie 3 mln. zł. i stanowi 60% wartości całkowitej zadania. W ramach planowanej do realizacji w bieżącym roku inwestycji przebudowane będą drogi gminne Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina o długości 3,8 km, Beszyn – Gagowy Wieś o długości 1,3 km oraz Kanibród – Gagowy Wieś o długości 1 km. Łącznie w ramach jednego zadania przebudowanych zostanie ponad 6 km dróg gminnych oraz wybudowany chodnik o długości 0,5 km przy drodze Kanibród – Gagowy Wieś.

Wszystkie odsłony: 147886 , odsłony dziś: 510

Wiosenne remonty w remizach OSP Lubień Kujawski oraz Krzewie

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 8 kwietnia 2020

Poprawa wizerunku budynków remiz gminnych jednostek OSP ciągle pozostaje jednym z priorytetowych zadań gminy. W bieżącym roku w budżecie gminy przewidziano środki na remonty w remizach OSP Lubień Kujawski oraz Krzewie. W Lubieniu Kujawskim w ramach prac remontowych pomalowano salę główną, ułożono płytki w zapleczach socjalnych oraz w korytarzu wejściowym. W Krzewiu wykonywane jest nowe pokrycie dachowe budynku oraz planuje się docieplenie ścian zewnętrznych. Zadania realizowane są w systemie gospodarczym a część prac wykonują sami strażacy ochotnicy. Ponadto na dachach remiz OSP Lubień Kujawski oraz Krzewie w bieżącym roku przewidziano montaż instalacji fotowoltaicznych przeznaczonych do produkcji energii elektrycznej. Na montaż instalacji gmina pozyskała środki z Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego.

Przypomnijmy, że w ubiegłych latach także z dotacji unijnej wykonano instalacje fotowoltaiczne na budynkach remiz OSP Bilno, Kanibród, Kłóbka oraz Morzyce.

Wszystkie odsłony: 147886 , odsłony dziś: 510

Gmina Lubień Kujawski otrzyma 60 tys. złotych na zakup sprzętu umożliwiającego realizację zdalnych lekcji

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 3 kwietnia 2020

Gmina Lubień Kujawski w ramach projektu realizowanego przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa otrzyma 60 tys. zł. na zakup 30 laptopów dla uczniów, którzy nie posiadają sprzętu umożliwiającego im realizację zdalnych lekcji. Sprzęt, który trafił już do gminy ma być wypożyczany uczniom za pośrednictwem szkół. Projekt jest odpowiedzią na obecną sytuację szkolnictwa, związaną z wprowadzeniem stanu epidemii, spowodowanym zakażeniami koronawirusem. Zamknięcie placówek oświatowych na wiele tygodni wymusiło nowe standardy prowadzenia zajęć edukacyjnych. Uczniowie zamiast w szkolnych ławkach zasiadają przed monitorami komputerów. Program #zdalnaszkola realizowany jest ze środków Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.


Wszystkie odsłony: 147886 , odsłony dziś: 510
1 2 3 4

Przypominamy o akcji bezpłatnej zbiórki odpadów z działalności rolniczej

W dniach 12-15 października br. w godzinach 8:30 – 16:30 spółka VIK z Radomic wykona usługę usunięcia odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach typu Big Bag z terenu Gminy Lubień Kujawski. Odbiór odpadów odbędzie się na działce przy targowisku miejskim w miejscowości Kaliska (lotnisko). Do przekazania odpadów i otrzymania dokumentu potwierdzającego przekazanie niezbędny będzie dowód osobisty. Dostarczane odpady należy posortować i umieścić w opakowaniu zbiorczym typu worek lub Big Bag w czterech kategoriach:

I. Folia rolnicza, folia do owijania balotów, folia z bigbagów (wkłady)
II. Siatka i sznurek do owijania balotów
III. Opakowania po nawozach
IV. Opakowania BigBag (bez wkładu foliowego)

Z przyczyn organizacyjnych prosimy o dostarczanie odpadów sołectwami w dniach:

12 października br. (poniedziałek)
Sołectwa: Antoniewo, Beszyn, Bilno, Bagno, Błędowo, Czaple, Chojny.


13 października br. (wtorek)
Sołectwa: Dziankowo, Gliznowo, Gole, Gagowy, Kanibród, Kretkowo, Krzewie, Kobyla Łąka.


14 października br. (środa)
Sołectwa: Kłóbka, Kaliska, Lubień Kujawski, Modlibórz, Morzyce, Narty.


15 października br. (czwartek)
Sołectwa: Rutkowice, Rzeżewo, Szewo, Świerna, Wiktorowo, Wola Dziankowska, Wola Olszowa.



Wszystkie odsłony: 147886 , odsłony dziś: 510

Rolniku!

Wszystkie odsłony: 147886 , odsłony dziś: 510

Wnioski o zwrot podatku akcyzowego za paliwo rolnicze od 3 sierpnia

Od 3 do 31 sierpnia producenci rolni będą mogli składać do wójta, burmistrza (prezydenta miasta) właściwego ze względu na miejsce położenia gruntów będących w ich posiadaniu lub współposiadaniu, wnioski o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej.

Więcej na stronie: gov.pl

Wszystkie odsłony: 147886 , odsłony dziś: 510

Poszukujemy wykonawcy usługi odbioru odpadów pochodzących z działalności rolniczej

Gmina Lubień Kujawski ogłosiła zapytanie ofertowe mające na celu wyłonienie wykonawcy usługi odbioru odpadów pochodzących z działalności rolniczej tj. folii rolniczej, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu big bag, z obszaru gminy Lubień Kujawski. Na realizację zadania gmina pozyskała dotację w wysokości 40 tys. zł. z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Planuje się, że otrzymana dotacja pozwoli na usunięcie z terenu gminy ok. 80 ton odpadów. Wykonawca wyłoniony w prowadzonym postępowaniu będzie zobowiązany do wykonania usługi odbioru odpadów każdorazowo z posesji, na której są składowane ich zważenia oraz utylizacji. Usługa ma zostać wykonana w terminie do końca października br.

Więcej o ogłoszonym zapytaniu tutaj

Wszystkie odsłony: 147886 , odsłony dziś: 510

Premie dla młodych rolników

Wszystkie odsłony: 147886 , odsłony dziś: 510

Dłuższy termin składania wniosków o płatność dobrostanową

Do 15 czerwca 2020 r. został przedłużony termin składanie wniosków przez tych rolników, którzy chcą ubiegać się w ARiMR o pomoc finansową z PROW 2014-2020 w ramach działania „Dobrostan zwierząt”.

Ten nowy rodzaj wsparcia z PROW 2014-2020 przeznaczony jest dla hodowców krów i świń. Ma on rekompensować im dodatkowo poniesione koszty i utracone dochody w wyniku wprowadzenia praktyk hodowlanych związanych z podwyższonym dobrostanem zwierząt.

Dopłaty mogą otrzymać ci rolnicy, którzy zadbają o lepsze samopoczucie i zdrowie zwierząt, poprawiając warunki ich utrzymania przez zwiększenie powierzchni bytowej przypadającej na jedno zwierzę (krowę, lochę, tucznika) o co najmniej 20 proc. w stosunku do wymaganej obecnie minimalnej powierzchni lub przez zorganizowanie zwierzętom dostępu do pastwiska czy wybiegu.  

Do piątku 8 maja 2020 r. do ARiMR wpłynęło 13 337 wniosków o przyznanie płatności dobrostanowej.

Roczne stawki tych płatności wynoszą: 301 zł na lochę (zwiększenie powierzchni w budynkach);  24 zł na tucznika (zwiększenie powierzchni w budynkach); 185 zł na krowę mleczną (wypas w sezonie pastwiskowym); 595 zł na krowę mleczną (zwiększenie powierzchni w budynkach); 329 zł na krowę mamkę (dostęp do wybiegów poza sezonem pastwiskowym).

Nabór wniosków odbywa się drogą elektroniczną, za pośrednictwem aplikacji eWniosekPlus, na wspólnym formularzu wniosku dla płatności bezpośrednich i płatności obszarowych PROW 2014-2020. Wniosek może być także złożony po 15 czerwca 2020 r., z tym że za każdy dzień roboczy opóźnienia  należna kwota płatności zostanie pomniejszona o 1 proc. Ostateczny termin ubiegania się o płatności dobrostanowe upływa 10 lipca 2020r.

Wszystkie odsłony: 147886 , odsłony dziś: 510

Nawadnianie – nabór wniosków wydłużony do 20 lipca 2020 r.

Wydłużamy do 20 lipca br. nabór wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Modernizacja gospodarstw rolnych” w obszarze nawadniania w gospodarstwie objęte Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020.

Nawadnianie wnioski

Stosownie do art. 67a ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz. U. z 2020 r. poz. 217, 300 i 695) decyzją Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, termin składania wniosków o przyznanie pomocy w obszarze nawadniania w gospodarstwie w ramach operacji typu „Modernizacja gospodarstw rolnych” w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, który miał się zakończyć w dniu 20 kwietnia 2020 r., został wydłużony do 20 lipca 2020 r.

Wysokość pomocy

Maksymalna wysokość pomocy, udzielonej jednemu beneficjentowi i na jedno gospodarstwo rolne, na operacje związane z nawadnianiem, pozostaje na tym samym poziomie i nie może przekroczyć 100 tys. zł.

Więcej na gov.pl

Wszystkie odsłony: 147886 , odsłony dziś: 510

XVIII Ogólnokrajowy Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne

Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego zaprasza właścicieli gospodarstw rolnych do udziału w XVIII Ogólnokrajowym Konkursie Bezpieczne Gospodarstwo Rolne.

Konkurs organizowany jest przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego od 2003 r. we współpracy z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Państwową Inspekcją Pracy i Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa (następca prawnym Agencji Nieruchomości Rolnych). Od 2018 roku współorganizatorem jest również Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. XVIII Ogólnokrajowy Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne uzyskał Patronat Honorowy Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudy.

W siedemnastu dotychczasowych edycjach udział wzięło ponad 20 tysięcy gospodarstw indywidualnych. Laureaci Konkursu otrzymali atrakcyjne nagrody rzeczowe i finansowe – w ubiegłym roku zwycięzca został uhonorowany ciągnikiem o mocy 55 KM.

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 147886 , odsłony dziś: 510
Wszystkie odsłony: 147886 , odsłony dziś: 510
Zamknij