Gmina Lubień Kujawski otrzymała dofinansowanie w ramach programu „Cyfrowa Gmina”
- Kategorie: dla mieszkańców
- Opublikowano: 2022-04-19

Gmina Lubień Kujawski otrzymała dofinansowanie w ramach programu „Cyfrowa Gmina” wg obowiązujących w konkursie zasad przyznawania kwoty dla poszczególnych gmin, przyznano środki w kwocie 216 990 zł. Środki przeznaczone zostaną na realizację działań związanych z podniesieniem poziomu bezpieczeństwa cyfrowego oraz cyfryzację usług Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim.
Gmina Lubień Kujawski była uprawniona do aplikowania o wsparcie w II rundzie naboru i w marcu 2022r. otrzymała pozytywną opinię wniosku.
W projekcie przewidziano różne formy cyfryzacji odpowiadające na zdiagnozowane potrzeby i obecne możliwości Urzędu, co pozwoli na efektywne oraz racjonalne wykorzystanie zakupionego sprzętu i oprogramowania. Środki pochodzące z funduszów europejskich zostaną przeznaczone na przeprowadzenie technicznej diagnozy cyberbezpieczeństwa, zakup sprzętu IT, oprogramowania i szkoleń w zakresie cyberbezpieczeństwa.
Projekt sfinansowano w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej V Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia REACT-EU, działania 5.1 Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia.
Uroczyste wręczenie promesy na wóz strażacki dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Lubieniu Kujawskim
- Kategorie: dla mieszkańców
- Opublikowano: 2022-04-15
W dniu 14 kwietnia br. w Urzędzie Wojewódzkim w Bydgoszczy odbyła się uroczystość wręczenia promes na dofinansowanie zakupu wozów strażackich. Promesę z rąk przedstawicieli władz państwowych w wysokości 450 tys. zł odebrali w imieniu Gminy Lubień Kujawski Burmistrz Marek Wiliński, Prezes OSP Lubień Kujawski Jerzy Wesołowski, Wiceprezes Jerzy Światek oraz Zastępca Naczelnika Stefan Majewski. Nowe auto dla OSP Lubień Kujawski o wartości 900 tys. zł dostarczy wyłonione w rozstrzygniętym w ostatnich dniach przetargu Przedsiębiorstwo Specjalistyczne „bocar” sp. z o.o. z Korwinowa. Będzie to średnie auto techniczne z napędem 4×4 marki Volvo.
Więcej informacji z uroczystości wręczenia promes tutaj
XXII Powiatowa Wystawa Stołów Wielkanocnych
- Kategorie: dla mieszkańców
- Opublikowano: 2022-04-14
Po 2 letniej przerwie spowodowanej pandemią Covid – 19 powróciła w naszym regionie wystawa stołów wielkanocnych organizowana przez Starostwo Powiatowe we Włocławku.
W tym roku gospodarzem XXII wystawy był Wójt Gminy Choceń. Przyjechali wystawcy – reprezentacje wszystkich gmin, którzy przygotowali piękne stoły z daniami wielkanocnymi. Oprócz wystawców stołów wielkanocnych, Choceń gościł także twórców ludowych z powiatu włocławskiego. Naszą gminę w tym roku reprezentowały Panie z Dziennego Domu Seniora + w składzie: Elżbieta Zaborowska, Janina Orzelska, Marianna Grzelak, Bożena Wesołowska oraz z Klubu Seniora w składzie: Aleksandra Seklecka, Grażyna Kaniewska, Romualda Wiśniewska, Bożena Andrzejewska, które przygotowały przepyszne potrawy wielkanocne. Na stołach królowały tradycyjnie babki, serniki, mazurki, pasztety, jaja faszerowane, rolady mięsne i oczywiście żurek.
Po uroczystym otwarciu wystawy, przemówieniach okolicznościowych, wręczeniu nagród i podziękowań nastąpiło tradycyjne poświęcenie potraw oraz degustacja. Imprezę uświetnił zespół Pectus.
Nabór prowadzących zajęć do projektu
- Kategorie: dla mieszkańców
- Opublikowano: 2022-04-14
W Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim powstanie biuro rekrutacyjne Dino
- Kategorie: dla mieszkańców
- Opublikowano: 2022-04-14
W związku z rozpoczętą rekrutacją osób chcących podjąć zatrudnienie w budowanym obecnie w lubieńskiej strefie przemysłowej Centrum dystrybucyjnym Dino informujmy, że w Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim utworzono biuro rekrutacyjne Dino. Biuro rekrutacyjne ma funkcjonować do czasu powstania obiektu Centrum dystrybucyjnego Dino. Przedstawiciele koncernu poinformowali, że rozpoczynają rekrutację docelowo nawet do 500 osób stanowiących załogę obiektu. Centrum Dystrybucyjne ma zostać oddane do użytkowania na początku przyszłego roku. Część z rekrutowanych obecnie osób będzie odbywać szkolenie i pracę przygotowawczą na terenie innych funkcjonujących już tego typu centr jak np. w Sierpcu.
Ogłoszenie o naborze wniosków 3/2022
- Kategorie: dla mieszkańców
- Opublikowano: 2022-04-12
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki informuje o możliwości składania wniosków o udzielenie wsparcia na operacje realizowane przez podmioty inne niż LGD
w ramach działania 19 „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER”/ poddziałania 19.2 “Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 na operacje, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w zakresie rozwoju ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej lub kulturalnej.
Nr konkursu LGD: 3/2022
Termin składania wniosków: od dnia 9 maja 2022 r. do dnia 30 maja 2022 r. do godz.15:30
Miejsce składania wniosków: biuro Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki,
ul Sikorskiego 12 , 87-850 Choceń
Wnioski należy składać bezpośrednio, tj. osobiście albo przez pełnomocnika albo przez osobę uprawnioną do reprezentacji, w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu.
Tryb składania wniosków:
Wnioski wraz z załącznikami należy składać na odpowiednich formularzach w wersji papierowej 1 sztuka. Zalecane jest załączenie wersji elektronicznej wniosku.
Forma wsparcia: Refundacja
Zakres tematyczny operacji:
Rozwój ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej, lub kulturalnej (§2 ust. 1 pkt 6 Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania “Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020; Dz.U.2019 poz. 664 z późn. zm.).
Obowiązujące w ramach naboru warunki udzielenia wsparcia– zostały określone w załączniku nr 6 do ogłoszenia.
Lista wymaganych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udzielenia wsparcia oraz kryteriów wyboru operacji – stanowi załącznik nr 7 do ogłoszenia.
Obowiązujące w ramach naboru kryteria wyboru operacji– stanowią załącznik nr 9 do ogłoszenia.
Minimalna wymagana liczba punktów w ramach oceny wg lokalnych kryteriów wyboru – 25 pkt.
/spełnienie powyższego minimum punktowego jest niezbędne do wyboru operacji przez Radę LGD/
Limit dostępnych środków w ramach naboru: 417 326,03€
(1 669 304,12PLN – prognozowane wsparcie w zł. przy kursie 4 zł = 1 €)
Kwota EFRROW 1 062 178,21 PLN
/kwota EFRROW przy uwzględnionym kursie 4zł =1€/
/limit środków w ramach naboru obok pomocy przewidzianej na wsparcie beneficjentów obejmuje także krajowy wkład środków publicznych pochodzących ze środków własnych beneficjentów, będących podmiotami sektora finansów publicznych w wysokości zapewniającej współfinansowanie wkładu EFRROW/
Intensywność pomocy:
1) określonej w LSR, lecz nie wyższej niż:
a) 70% kosztów kwalifikowalnych – w przypadku podmiotu wykonującego działalność gospodarczą, do której stosuje się przepisy ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców, z tym że w przypadku organizacji pozarządowej, która wykonuje taką działalność gospodarczą – jeśli organizacja ta ubiega się o pomoc w zakresie określonym w § 2 ust. 1 pkt 2 lit. b i c oraz pkt 3,
b) 100% kosztów kwalifikowalnych – w przypadku:
– podmiotu niewykonującego działalności gospodarczej, do której stosuje się przepisy ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców,
– organizacji pozarządowej, która wykonuje działalność gospodarczą, do której stosuje się przepisy ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców – jeśli organizacja ta ubiega się o pomoc w zakresie określonym w § 2 ust. 1 pkt 1 oraz 4-8;
2) nie wyższej niż 63,63% kosztów kwalifikowalnych – w przypadku jednostki sektora finansów publicznych.
Lokalna Strategia Rozwoju na lata 2014-2020, kryteria wyboru operacji wraz z opisem i procedurą ustalania lub zmiany kryteriów oraz Procedura oceny i wyboru operacji wraz z załącznikami znajduje się w biurze Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki oraz na stronie internetowej LGD – www.kujawiaki.pl
Formularz wniosku o przyznanie pomocy, formularz wniosku o płatność wraz z instrukcjami wypełnienia oraz wzór umowy o przyznanie pomocy znajduje się na stronach internetowych:
– Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki www.kujawiaki.pl
– Samorządu Województwa Kujawsko –Pomorskiego www.mojregion.eu
– Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa www.arimr.gov.pl
Szczegółowe informacje udzielane są w biurze Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki.
Pytania należy kierować na adres email: zglowiaczka@wp.pl lub telefonicznie: 54 284 66 69.
Pracownicy biura świadczą bezpłatne doradztwo w zakresie przygotowania wniosku. Doradztwo będzie udzielone po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z pracownikiem biura.Załączniki:
- 1. Wniosek o przyznanie pomocy pdf. (2).pdf
- 1. Wniosek o przyznanie pomocy (10).xlsx1
- 2. Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomcy (2).pdf
- 3.Wzór formularza wniosku o płatność.xlsx
- 3. Wzór formularza wniosku o płatność.pdf
- 4. Instrukcja wypełniania wniosku o płatność (1).pdf
- 5. Wzór umowy i załaczniki.zip
- 6. Obowiązujące w ramach naboru warunki udzielenia wsparcia (1).docx
- 7. Lista wymaganych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udzielenia wsparcia oraz kryteriów wyboru operacji.docx
- 8. Cele ogólne i szczegółowe, przedsięwzięcia wraz ze wskazaniem planowanych do osiągnięcia w ramach naboru wniosków o przyznanie pomocy (1).doc
- 9. Lokalne Kryteria Wyboru Operacji (PROW) (3).docx
- 10. Oświadczenie w zakresie zastosowania w ramach realizacji operacji rozwiązań sprzyjających ochronnie środowiska i klimatu.docx
- 11. Oświadczenie w zakresie promocji projektu i LGD.docx
- 12. Oświadczenie w zakresie wprowadzenia nowych lub udoskonalonych usług turystycznych.docx
Informacja w/s montażu instalacji fotowoltaicznych na terenie gminy Lubień Kujawski
- Kategorie: dla mieszkańców
- Opublikowano: 2022-04-11
Wszystkich mieszkańców zakwalifikowanych do realizacji unijnego projektu montażu instalacji fotowoltaicznych na budynkach gospodarstw domowych na terenie gminy, informujemy, że w związku z nie wykonaniem w umownym terminie tj. do końca marca br. przez wykonawcę firmę Solar Breaker Sp. z o.o. z Warszawy usługi montażu w/w instalacji podjęto decyzję o odstąpieniu od umowy z winy wykonawcy i nałożeniu na wykonawcę 10% kary umownej. W chwili obecnej przygotowywane jest nowe postępowanie przetargowe na realizację zadania. Nałożone i wyegzekwowane od wykonawcy kary umowne zostaną zakwalifikowane, jako środki własne mieszkańców. Jednocześnie informujemy, że w związku z obowiązującymi nowymi uregulowaniami prawnymi rozliczenie energii z instalacji montowanych w ramach w/w gminnego projektu pozostaje na zasadach obowiązujących do końca marca br.
Kolejna droga gminna z nową nawierzchnią asfaltową
- Kategorie: dla mieszkańców
- Opublikowano: 2022-04-11
W miejscowości Rzeżewo wykonano kolejną drogę gminną z nowa nawierzchnią asfaltową. Łącznie w ramach jednego zadania przebudowane zostały dwa odcinki drogi gminnej o łącznej długości ok 2 km. Inwestycję o wartości 750 tys. zł realizuje firma DROGTOM z Włocławka. Jeśli tylko sytuacja na rynku budowlanym na to pozwoli planuje się, że bieżącym roku nowe nawierzchnie asfaltowe powstaną m.in. w miejscowościach Bagno, Czaple, Gole, Kaliska, Narty, Rzeżewo, Świerna oraz Wola Olszowa – Parcele. Bardzo dużą inwestycję drogową na terenie naszej gminy realizuje ponadto Powiat Włocławski. Dotyczy ona przebudowy drogi powiatowej relacji Modlibórz – Kłóbka – Chodecz. W ramach tej inwestycji poza budową nowej nawierzchni na całym w/w odcinku powstanie oświetlona ścieżka rowerowa z Modliborza do Kłóbki znacząco poprawiająca bezpieczeństwo ruchu.
Ogłoszenie – XXXIII Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim
- Kategorie: dla mieszkańców
- Opublikowano: 2022-04-06
Dnia 13 kwietnia 2022 roku (środa) o godzinie 10:00 w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim przy ulicy Wojska Polskiego 22 odbędzie się posiedzenie XXXIII Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
I. SPRAWY PORZĄDKOWE
- Otwarcie XXXIII Sesji Rady Miejskiej
- Stwierdzenie quorum
- Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XXXII Sesji Rady Miejskiej
- Wybór sekretarza obrad
- Przyjęcie proponowanego porządku obrad
II. SPRAWY PRZEDMIOTOWE
- Uchwała w sprawie udzielenia dotacji w roku 2022 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy kościele dla Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Św. Prokopa w Kłóbce.
- Uchwała w sprawie udzielenia dotacji w roku 2022 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy kościele dla Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim.
- Uchwała w spawie określenia zakresu pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terenie tego państwa.
- Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2022 – 2038.
- Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy.
- Uchwała w sprawie zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych.
- Uchwała w sprawie nadania nazwy ulicy stanowiącej przedłużenie ulicy Spokojnej w miejscowości Kaliska.
- Uchwała w sprawie nadania nazwy ulicy stanowiącej przedłużenie ulicy Cichej w miejscowości Kaliska.
- Uchwała w sprawie nadania nazwy ulicy stanowiącej przedłużenie ulicy Parkowej w miejscowości Kaliska.
- Uchwała w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla strażaków ratowników ochotniczych straży pożarnych uczestniczących w działaniu ratowniczym, akcji ratowniczej oraz szkoleniu lub ćwiczeniu pożarniczym.
- Uchwała w sprawie zatwierdzenia i przyjęcia do realizacji wniosku o dofinansowanie projektu grantowego pn. „Klub młodzieżowy – Młodzi Aktywni w Bibliotece”.
- Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
- Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
- Wolne wnioski.
- Zakończenie obrad XXXIII Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Małachowski
Z uwagi na obowiązujący stan zagrożenia epidemicznego oraz istniejące zagrożenie koronawirusem SARS-CoV-2 w trosce o Państwa zdrowie i bezpieczeństwo obrady Rady Miejskiej odbędą się bez udziału gości i publiczności. Prowadzona będzie transmisja obrad na kanale youtube.com Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim.
Spółka PGTB z Włocławka wybuduje drogi dojazdowe oraz parking przy cmentarzu w Lubieniu Kujawskim
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2022-04-04
Spółka PGTB z Włocławka na zlecenie Gminy Lubień Kujawski rozpoczęła prace związane z budową dróg dojazdowych (ul. Pogodnej i Szkolnej) oraz parkingu przy cmentarzu w Lubieniu Kujawskim. Zadanie o wartości ponad 3,6 mln zł jest w 95% współfinansowane ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład Funduszu Inwestycji Strategicznych. Przygotowania dokumentacyjne do realizacji inwestycji trwały ponad dwa lata. W tym czasie gmina w ramach specustawy wykupiła grunty pod drogę oraz parking a także uzyskała decyzję realizacyjną. Planuje się, że obecnie rozpoczęte prace potrwają najmniej do października br.
Ogłoszenie – Komisja Oświaty, Kultury i Sportu
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-02-24
Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury i Sportu informuje, że 25.02.2020r. (wtorek) o godzinie 9:00 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Oświaty, Kultury i Sportu. Omawiana tematyka: sprawy bieżące.
Przewodnicząca
Komisji Oświaty, Kultury i Sportu
Wojciechowska Elżbieta
Informacja dla mieszkańców miejscowości Kąty i Kretkowo
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-02-22
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje Mieszkańców miejscowości KĄTY I KRETKOWO, że w dniach 26, 27, 28.02.2020r. (środa, czwartek, piątek) w godzinach od 7:30 do 15:00 nastąpi wymiana wodomierzy.
Uprasza się o pozostanie w tym czasie Mieszkańców w domu.
Ogłoszenie – XIV Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-02-13
Dnia 21 lutego 2020 roku (piątek) o godzinie 10:00 w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim przy ulicy Wojska Polskiego 22 odbędzie się posiedzenie XIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
I. SPRAWY PORZĄDKOWE
1.Otwarcie XIV Sesji Rady Miejskiej
2.Stwierdzenie quorum
3.Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XIII Sesji Rady Miejskiej
4.Wybór sekretarza obrad
5.Przyjęcie proponowanego porządku obrad
II. SPRAWY PRZEDMIOTOWE
1. Uchwała w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
2. Uchwała w sprawie udzielenia dotacji w roku 2020 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy kościele dla Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Św. Prokopa w Kłóbce.
3. Uchwała w sprawie udzielenia dotacji w roku 2020 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy kościele dla Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim.
4. Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2036.
5. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2020 rok.
6. Uchwała w sprawie określenia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt w Gminie Lubień Kujawski na 2020 rok.
7. Uchwała w sprawie przyjęcia „Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2023”.
8. Uchwała w sprawie uchwalenia regulaminu targowiska gminnego.
9.Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, warunków i zasad korzystania oraz ustalenia stawek opłat za korzystanie z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Lubień Kujawski.
10. Uchwała w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubień Kujawski.
11. Uchwała w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
12. Uchwała w sprawie Statutu Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim.
13.Uchwała w sprawie szczegółowych warunków(zasad) przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania.
14. Uchwała w sprawie przyjęcia projektu Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Lubień Kujawski.
15. Uchwała w sprawie przyjęcia planów pracy komisja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim na 2020 rok.
16. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski i udzielenie bonifikaty.
17. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski.
18. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiących własność Gminy Lubień Kujawski.
19. Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
20. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
21. Wolne wnioski.
22. Zakończenie obrad XIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Małachowski
PRZERWA W DOSTAWIE WODY
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-02-11
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje, o przerwie w dostawie wody w dniu 14.02.2020r. (piątek) w godzinach od 9:00 do 12:00 na terenie Lubienia Kujawskiego oraz wsi Kaczawka. Przyczyną jest planowana rozbudowa sieci wodociągowej. Przepraszamy za ewentualne utrudnienia.
Uwaga!! Pilne
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-02-10
W związku z sygnałami napływającymi od mieszkańców, na terenie gminy firma sprzedająca czujniki gazu i dymu podaje się za przedstawicieli Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim. Jest to informacja nieprawdziwa. Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności.
Ruszyły prace przy przebudowie drogi gminnej w miejscowości Rzeżewo
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2021-11-25
Ruszyły prace przy przebudowie drogi gminnej w miejscowości Rzeżewo. Inwestycję o wartości 750 tys zł realizuje firma DROGTOM z Włocławka. Łącznie w ramach zadania przebudowanych zostanie w terminie do końca marca 2022 roku ok. 2 km dróg gminnych o nawierzchni asfaltowej.
Na zdjęciu Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Radny Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Janusz Zgliński oraz kierownik robót firmy DROGTOM Kamil Trawczyński podczas wizytacji placu budowy.
Uroczyście wręczono vouchery w ramach Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2021-11-22
W dniu 19 listopada br. w auli Prymasa Stefana Wyszyńskiego w Wyższym Seminarium Duchownym we Włocławku przedstawicielom samorządów z powiatów: aleksandrowskiego, radziejowskiego, lipnowskiego i włocławskiego uroczyście wręczono vouchery informujące o otrzymanym wsparciu w pierwszej edycji pilotażowego Programu Inwestycji Strategicznych Rządowego Funduszu Polski Ład. Vouchery wręczali w imieniu Rządu Wicewojewoda Józef Ramlau, Senator RP Józef Łyczak, Posłowie na Sejm RP: dr Joanna Borowiak, Anna Gembicka, Krzysztof Ardanowski oraz Łukasz Kałużny. Rządowy Fundusz Polski Ład to Program Inwestycji Strategicznych, który ma na celu dofinansowanie projektów inwestycyjnych realizowanych przez gminy, powiaty i miasta lub ich związki w całej Polsce. Program realizowany jest poprzez promesy inwestycyjne udzielane przez Bank Gospodarstwa Krajowego. Wysokość bezzwrotnego dofinansowania jest zależna od obszaru priorytetowego, w którym mieści się planowana inwestycja. Lubień Kujawki w ramach programu otrzymał dwa vouchery na dotacje w łącznej wysokości 9.65 mln zł na realizację dwóch inwestycji planowanych do realizacji na terenie miasta w latach 2022 -2023. Pierwsze z zadań zaplanowanych do realizacji w ramach programu dotyczy przebudowy ulic Przejazd, Szkolnej oraz Pogodnej wraz z budową parkingu przy cmentarzu. Natomiast drugie przebudowy budynków Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim w zakresie wykonania nowych pokryć dachowych budynków, termomodernizacji, wymiany oświetlenia na energooszczędne, ogrzewania oraz budowy instalacji fotowoltaicznych.
Fotorelacja: https://nwloclawek.pl/artykul/miliony-rozdano-samorzadom/1244034
Punkt informacyjny Funduszy Europejskich zaprasza
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2021-10-08
Nowe inwestycje w obszarze lubieńskiej strefy przemysłowej
- Kategorie: inwestycje
- Opublikowano: 2021-10-06
Lubieńska strefa przemysłowa to obecnie jeden z większych placów budowy w gminie Lubień Kujawski. Inwestycje związane z budową nowych obiektów realizują obecnie m.in. firmy GOUDEN KORREL oraz POLMAIS Sp. Jawna. Niedawno rozpoczęły się także prace związane z budową nowego marketu typu “BIEDRONKA”, który usytuowany będzie przy parkingu dla tirów w sąsiedztwie zajazdu “Arkadia”. W strefie na powierzchni ponad 8 ha powstaje także pierwsza w gminie farma fotowoltaiczna firmy GREENLAND Sp. z o. o.. W najbliższym czasie deklaracje o rozpoczęciu prac związanych z budową nowych obiektów składają także kolejne firmy, które kupiły już we wcześniejszych latach nieruchomości w strefie. Obszar lubieńskiej strefy przemysłowej obejmuje powierzchnie ok. 200 ha na których na powierzchni już ok. 140 ha swoje grunty posiadają niżej wymienione firmy:
- BERRY SUPERFOS POLAND Sp. z o.o.
- LAFARGE POLCALC Sp. z o.o.
- KREISEL Sp. z o.o.
- POLMAIS Sp. Jawna
- SONAC Sp. z o.o.
- SULIMA Sp. z o.o.
- GOUDEN KORREL
- NOVATEK GREEN ENERGY Sp. z o.o.
- DORMET
- G T I BUD Sp. Jawna
- F.I.D. “DROGTOM” Sp. z o. o.
- AGRICOLA
- DOMLUX Sp. Jawna
- GREENLAND Sp. z o. o.
- DAN – CAR
- MARKET „WIEWIÓRKA”
- MATRO
- HYDROTECHNIK 24
- MARKET „BIEDRONKA”
Przebudowa drogi gminnej Narty – Wola Olszowa
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg
- Opublikowano: 2021-08-05
Trwają prace budowlane związane z przebudową drogi gminnej Narty – Wola Olszowa. Zadanie o wartości 2,1 mln zł realizuje firma Drogtom z Włocławka. W ramach inwestycji przebudowany zostanie odcinek drogi gminnej o długości 4 km łączący drogę powiatową w miejscowości Narty z drogą gminną w miejscowości Wola Olszowa. Zadanie jest przewidziane do współfinansowania ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Firma DELMAR z Włocławka modernizuje system ogrzewania w Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2021-08-04
Trwają prace związane z modernizacją systemu grzewczego budynków Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. Zadanie o wartości 358 tys zł realizuje firma DELMAR z Włocławka. W ramach aktualnie realizowanego etapu prac będącego pierwszym z trzech planowanych modernizacji całego systemu grzewczego w budynku szkoły w okresie wakacyjnym ma powstać nowa ekologiczna kotłownia gazowa. Nowa kotłownia ma zostać wykonana w pomieszczeniu obecnej kotłowni olejowej i będzie zasilana gazem ziemnym z pobudowanej w 2020 roku sieci gazu przez firmę Novatek Green Energy Sp. z o. o. W drugim etapie modernizacji kotłowni planuje się budowę powietrznej pompy ciepła natomiast w trzecim wykonanie nowych kotłowni gazowych dla bloków wspólnot mieszkaniowych Szkolna 15A i 15B zasilanych obecnie z odrębnej kotłowni szkolnej. Nowy system ogrzewania budynków szkoły ma poza oczekiwanymi oszczędnościami finansowymi w głównej mierze przyczynić się do zmniejszenia emisji zanieczyszczeń powietrza w mieście.
W chwili obecnej z nowego systemu ogrzewania opartego na sieciowym gazie ziemnym korzysta już zespół budynków Centrum Kultury, OSP i Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim, w których zakończono właśnie modernizację starej kotłowni węglowej. Inwestycję o wartości 200 tys zł w 100% sfinansowano z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.
W lubieńskiej strefie inwestycyjnej oficjalnie zainaugurowano budowę elektrowni słonecznej o łącznej mocy 5MW
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2021-07-30
W dniu 29 lipca br. w lubieńskiej strefie inwestycyjnej odbyła się oficjalna inauguracja rozpoczęcia prac związanych z budową na obszarze ponad 8 ha elektrowni słonecznej o łącznej mocy 5MW. Symbolicznego wbicia łopaty dokonali z ramienia Inwestora Prezes Justyna Sawicka i Ryszard Słowiński, przedstawiciel Generalnego Wykonawcy Arkadiusz Frukacz oraz Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński. Inwestycja realizowana jest z wykorzystaniem najnowszych technologii m. in. dwustronnego modułu fotowoltaicznego o mocach znamionowych 455W typu Bifacial. Panele te są wykonane z obu stron ze szkła hartowanego. To, co je wyróżnia, to warstwa aktywna z przodu i z tyłu panelu. Pozwala ona na absorpcję światła z dwóch stron co czyni je najbardziej efektywnymi na rynku. Generalnym Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum jednych z największych deweloperów farm fotowoltaicznych – 4MAX Development Sp. z o. o. oraz T&T Proenergy Sp. z o.o. Inwestycja realizowana jest przez spółki celowe KALISKA PV 1 SP. Z O.O., KALISKA PV 2 SP. Z O.O., KALISKA PV 3 SP. Z O.O. w ramach projektu inwestycyjnego Spółki Greenland. Aktualnie rozpoczęty etap I polega na budowie elektrowni o mocy 3 MW. Prace rozpoczęły się na początku lipca br., a planowany termin ich zakończenia to 31.12.2021 r. W II kwartale przyszłego roku rozpocznie się budowa II etapu elektrowni, tj. 2 MW.
Gmina kupiła od powiatu cztery działki położone przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim z przeznaczeniem pod budowę dwóch bloków
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2021-06-25
W dniu 24 czerwca br. w Kancelarii Notarialnej Joanny Fąfary we Włocławku Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński działający w imieniu Gminy Lubień Kujawski podpisał akt notarialny ze Starostą Włocławskim Romanem Gołębiewskim oraz Członkiem Zarządu Powiatu Agatą Wojtkowską działającymi w imieniu Powiatu Włocławskiego na mocy którego gmina kupiła od powiatu cztery działki o pow 4400 m2. położone przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim z przeznaczeniem pod budowę dwóch bloków. Gmina nabyła od powiatu powyższe nieruchomości w trybie bezprzetargowym za kwotę 156 tys zł brutto. Po podpisaniu aktu burmistrz podziękował władzom powiatu w szczególności staroście za decyzję umożliwiającą gminie realizacje zamierzenia inwestycyjnego. Planuje się, że na powyższych działkach pobudowane zostaną w najbliższym czasie dwa budynki wielorodzinne o łącznej liczbie 64 mieszkań. Inwestycja ma zostać zrealizowana w ramach Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej we współpracy z Krajowym Zasobem Nieruchomości. Krajowy Zasób Nieruchomości to państwowa osoba prawna. Misją KZN jest analiza, przygotowanie i zarządzanie gruntami pod budownictwo mieszkaniowe. KZN ma tworzyć warunki ułatwiające powstawanie osiedli mieszkaniowych z lokalami na długoterminowy, dostępny cenowo najem oraz systemem dopłat do czynszu.
Remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2021-06-15
Trwają prace remontowe budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim. Wykonawcą prac remontowych za kwotę 465 tys. zł jest Zakład Remontowo – Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka. Zadanie jest w 95% współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014 – 2020. W ramach prac zaplanowano remont elewacji pałacu, częściową wymianę starej stolarki okiennej oraz termoizolację dachu. Prace mają zostać wykonane w terminie do 2 sierpnia 2021 roku.
Wiceminister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Anna Gembicka symbolicznie otworzyła przebudowane drogi gminnej Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2021-06-01
W dniu 31 maja br. w miejscowości Kanibród gm. Lubień Kujawski Wiceminister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Anna Gembicka symbolicznie otworzyła przebudowane drogi gminnej Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina. Inwestycję o wartości 2.6 mln zł. zrealizowała firma DROGTOM z Włocławka. Na zadanie gmina otrzymała łącznie 100% dotacji w ramach Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2020 – 60% oraz w ramach Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych – 40%. W ramach zrealizowanej inwestycji przebudowano drogi gminne Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina o łącznej długości ponad 6 km oraz wybudowano chodnik o długości 0,5 km w miejscowości Kanibród. W uroczystości symbolicznego przecięcia wstęgi gminę reprezentowali Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Przewodniczący Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Marek Małachowski oraz Radni Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Wiesław Gontarek, Andrzej Matusiak oraz Andrzej Sierakowski.
UWAGA ROLNICY!!! szacowanie szkód w uprawach rolnych
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-06-13
Burmistrz Lubienia Kujawskiego informuje o możliwości składania wniosków o oszacowanie szkód w uprawach rolnych spowodowanych niekorzystnym zjawiskiem atmosferycznym przymrozkami wiosennymi 2025
Zgłoszenia należy dokonać do tut. Urzędu pokój nr 17 na przygotowanym zgodnie z wymogami Ministerstwa Rolnictwa wniosku.
Warunkiem oszacowania przez komisję szkód spowodowanych przez wiosenne przymrozki jest złożenie wniosku o oszacowanie szkód zawierającego podpisaną przez składającego wniosek zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych, które są niezbędne do przeprowadzenia oszacowania szkód.
Przypominamy, że powierzchnia gospodarstwa rolnego, którą należy wpisać we wniosku jest to powierzchnia zgłaszana do dopłat bezpośrednich w ARiMR w roku 2025 .
We wniosku należy:
- uwzględnić wszystkie uprawy i ich powierzchnię (również uprawy w których straty nie wystąpiły);
- oznaczyć we wniosku działki rolne (uprawy) na których wystąpiły szkody w związku z wystąpieniem przymrozków wiosennych (na których konieczne jest przeprowadzenie oględzin i szacowaniu szkód w szczególności sady ,rzepak, kukurydza).
- Proszę o wpisywanie nazwy roślin zgodnie z załącznikiem do wniosku.
Z uwagi na krótki termin do oszacowania strat prosimy o jak najszybsze składanie wniosków (najpóźniej do dnia 23 czerwca b.r.).
UWAGA! W przypadku strat w uprawach położonych na terenie innych gmin, wnioski należy złożyć do każdej gminy zgodnie z miejscem położenia uprawy.
Formularz wniosku do pobrania w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawski, pokój nr 17 lub ze strony:
Bezpłatna zbiórka folii rolniczych
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-06-09
W piątek 13.06.2025 r. od godziny 9:00 do 14:00 Gmina Lubień Kujawski wraz z Firmą VIK z Radomic organizuję BEZPŁATNĄ zbiórkę folii rolniczych oraz opakowań po nawozach typu Big Bag z terenu Gminy Lubień Kujawski. Odbiór odpadów odbędzie się na targowisku miejskim w miejscowości Kaliska. BEZPŁATNIE można przywozić bez ograniczeń: FOLIA ROLNICZA, WORKI PO NAWOZIE, WORKI TYPU BIG-BAG.
UWAGA NIE BĘDĄ PRZYJMOWANE TAKIE ODPADY JAK: SIATKI OD OWIJANIA BALOTÓW ORAZ SZNUREK.
Każdy rodzaj odpadu musi być zapakowany w osobny worek Big Bag.
Prosimy o staranną segregacje, odpady zmieszane nie będą odbierane.
Więcej informacji pod nr: 54 284 43 52 lub w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim pok. 17 w godz. urzędowania.
Jesteście nowi na wsi?
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-05-16
Mieszkasz na wsi od niedawna? Nie znasz jeszcze wiejskich zwyczajów?
Napływowi mieszkańcy wsi, którzy szukają ciszy i spokoju, bardzo szybko zderzają się z prawdziwymi realiami życia i pracy na wsi.
Nie zawsze akceptują panujące reguły, a te związane są ściśle z cyklem przyrody i rytmem produkcji rolnej. Choć praca rolnika trwa przez cały rok, właśnie teraz, wiosną, zaczyna się najbardziej intensywna jej część.
Wraz z pracami polowymi pojawiają się:
- hałas maszyn,
- zapach obornika,
- wzmożone odgłosy zwierząt,
- i… telefony na policję.
Skargi, donosy nierzadko kończą się uciążliwymi kontrolami, a nawet skazującymi wyrokami sądowymi – co znacznie utrudnia utrzymywanie dobrosąsiedzkich stosunków i prowadzenie gospodarstwa rolnego.
Jeśli więc przeprowadziłeś się z miasta na wieś, postaraj się zaakceptować jej specyfikę!
PAMIIĘTAJ!
- Zbiór plonów odbywa się często w godzinach nocnych nie przez złośliwość wobec sąsiadów, ale z uwagi na możliwości wystąpienia opadów deszczu czy gradu, który zniszczyłby całoroczną pracę rolnika.
- Odgłosy zwierząt, hałas maszyn, zapach obornika to nieodzowny element produkcji rolniczej, której finalnymi produktami jest to, co jemy każdego dnia.
- Kiedy nadjedzie okres jesiennych prac polowych, na pola trafią obornik i gnojowica. I bardzo dobrze! One decydują o jakości i wielkości zbiorów. To lepsze niż chemia…
- A zatem: szanuj pracę rolnika!
Nie zgłaszaj nocnego hałasu przy pracy na roli i nieprzyjemnych zapachów na policję – ona niech tropi prawdziwych przestępców. Twoje niepotrzebne interwencje zakłócają sprawny przebieg prac polowych, potęgując zatargi i sąsiedzkie urazy.
KRUS ZAPOWIADA: BĘDĄ ZMIANY!
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi podjęło prace nad przepisami, które mają chronić rolników i prowadzoną przez nich działalności przed oskarżeniami innych mieszkańców wsi o stwarzanie utrudnień. Ministerstwo Klimatu i Środowiska prowadzi z kolei prace nad przygotowaniem kompleksowego rozwiązania prawnego regulującego zjawisko uciążliwości zapachowej.
Przygotowywane przepisy będą bazowały na nowoczesnych rozwiązaniach technicznych i najlepszych dostępnych technikach pomiarowych, które od lat stosowane są w krajach Unii Europejskiej
Ubezpieczenie w KRUS dla pełnoletnich nastolatków
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-05-16
Pełnoletni nastolatek nadal może mieć ubezpieczenie zdrowotne w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego. Jego rodzice muszą jednak dostarczyć zaświadczenie o kontynuowaniu nauki przez dziecko. Jeśli tego nie zrobią, dojdzie do wyrejestrowania dziecka z systemu, a to oznacza płatność choćby za wizytę w rejonowej przychodni czy w szpitalu.
– Aby przywrócić ubezpieczenie w KRUS dla pełnoletniego członka rodziny, rolnik musi dokonać ponownego zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego. Należy do niego dołączyć zaświadczenie o kontynuowaniu nauki – podkreśla Dorota Bielawska, wicedyrektor Biura Ubezpieczeń KRUS.
Jak wynika z danych Biura Statystyki KRUS na koniec w 20204 roku były ubezpieczone w Kasie 854 osoby urodzone w 2006 roku, a więc takie, które w ubiegłym roku weszły w dorosłość.
Młoda dorosła osoba, po ukończeniu 18. roku życia nadal może być ubezpieczona w KRUS. Jednak nadal powinna kontynuować naukę. Odpowiednie zaświadczenie rodzice powinni dostarczyć do właściwej jednostki terenowej KRUS.
– Obowiązek zawiadomienia o wszelkich zmianach, które mają wpływ na podleganie ubezpieczeniu, spoczywa na rolniku. Powinien to zrobić w ciągu dwóch tygodni od wystąpienia tych zmian, także w zakresie ustalenia uprawnień do dalszego podlegania ubezpieczeniu zdrowotnemu przez swoje dzieci które ukończyły 18 lat – dodaje Dorota Bielawska.
W praktyce placówki terenowe Kasy same sprawdzają, czy członek rodziny rolnika po wejściu w dorosłość ma prawo do ubezpieczenia w KRUS. W miarę możliwości sama Kasa informuje też rolników o konieczności dostarczenia odpowiedniego zaświadczenia o kontynuowaniu nauki przez syna czy córkę. Zdarza się jednak, że rolnicy mimo przypomnienia lekceważą obowiązek dostarczenia dokumentu.
Jeżeli KRUS nie otrzyma informacji o tym, że pełnoletnie dziecko rolnika nadal kontynuuje naukę, taka osoba zostaje wyrejestrowana z ubezpieczenia z dniem uzyskania pełnoletności. Po wyrejestrowaniu ma ona jeszcze przez 30 dni prawo do bezpłatnej opieki zdrowotnej.
Wyjątek stanowią maturzyści, nawet jeśli nie zamierzają kontynuować nauki po uzyskaniu świadectwa dojrzałości. W ich przypadku ubezpieczenie zdrowotne wygasa z dniem ukończenia szkoły średniej, a dokładnie w dniu otrzymania świadectwa.
—————————
KRUS PRZYPOMINA:
– Aby przywrócić ubezpieczenie w KRUS dla pełnoletniego członka rodziny rolnik musi ponownie zgłosić je do ubezpieczenia zdrowotnego. Do wniosku należy dołączyć zaświadczenie o kontynuowaniu nauki przez pełnoletniego nastolatka. Dopiero po dokonaniu zgłoszenia do ubezpieczenia w jednostce KRUS i przekazaniu danych ze zgłoszenia do NFZ taka osoba nabywa uprawnienia do świadczeń podstawowej opieki zdrowotnej – dodaje dyrektor Dorota Bielawska z Biura Ubezpieczeń KRUS
Nie koszę w maju
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-05-16
Choć, jak wiecie, u nas maj to (samo) zdrowie, bzy, kasztany, motyle w brzuchu i czasem odrobina mrozu o poranku, to nie możemy zapomnieć o czymś mega ważnym!
„No Mow May”, czyli dosłownie „maj bez koszenia”, to akcja którą popieramy całym sercem i zachęcamy do niekoszenia trawy i przydomowych trawników właśnie w tym miesiącu.
Dlaczego warto NIE KOSIĆ trawników w maju?
- umożliwiamy kwitnienie mniszków, stokrotek, jasnot i wielu innych dzikich roślin, które stanowią cenny nektar dla pszczół, trzmieli i motyli. Dziko rosnące kwiaty, a także sama kwitnąca trawa, to dla nich największa uczta po zimie!
- dbamy o zachowanie bioróżnorodności
- odpoczywamy
NIEkoszenie to ponadto:
- oszczędność wody i nawozów
- ochrona gleby i zasobów wodnych – krótki trawnik prowadzi do przegrzania
- górnych warstw podłoża i zabicia żyjących w nich mikroorganizmów
- zdrowszy ekosystem – niekoszona trawa to nie tylko kwiaty – to też siedlisko dla drobnych ssaków, ptaków i owadów
- naturalne użyźnianie gleby
- schładzanie powietrza – łąka i wysoka trawa magazynują wodę, a parując – schładzają powietrze
- zmniejszanie hałasu i spalin – kosiarki spalinowe to całkiem duże źródło zanieczyszczeń.
Zrób przerwę dla przyrody. Odłóż kosiarkę. Daj zakwitnąć!
Kolonie w górach (dla dzieci rolników)
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-05-12

Wakacyjne turnusy rehabilitacyjne dla dzieci
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-04-28
Czy Twoje dziecko ma problemy z układem oddechowym? Czy boryka się z wadą postawy lub inną chorobą układu ruchu? Potrzebuje wsparcia w powrocie do zdrowia?
KRUS od lat wspiera najmłodszych ubezpieczonych w uzyskaniu pełni zdrowia i jak co roku w okresie letnich wakacji zorganizuje bezpłatne turnusy rehabilitacyjne dla dzieci rolników ubezpieczonych w KRUS.
21-dniowe turnusy odbędą się w Centrach Rehabilitacji Rolników KRUS w terminach:
- Horyniec-Zdrój: 29.06-19.07 oraz 20.07-09.08.2025 r.
- Iwonicz-Zdrój: 16.07-05.08 oraz 06.08_26.08.2025 r.
- Jedlec: 07.07-27.07 oraz 28.07-17.08.2025 r.
- Szklarska Poręba:20.07-09.08.2025 r.
- Świnoujście: 11.08-31.08.2025 r.
Z turnusów mogą skorzystać urodzone pomiędzy 2010 a 2018 rokiem:
dzieci własne, dzieci drugiego małżonka oraz dzieci przysposobione, przyjęte na wychowanie i utrzymanie przed osiągnięciem pełnoletności – także w ramach rodziny zastępczej – wnuki, rodzeństwo i inne dzieci.
Warunkiem jest ubezpieczenie przynajmniej jednego z rodziców lub opiekuna prawnego w KRUS.
Aby skorzystać z turnusu, trzeba we właściwej ze względu ma miejsce zamieszkania rodzica placówce terenowej lub oddziale regionalnym KRUS złożyć:
- wypełniony przez lekarza POZ bądź lekarza specjalistę wniosek o rehabilitację leczniczą/turnus regeneracyjny,
- formularz z dodatkową informacją o stanie zdrowia dziecka,
- formularz dotyczący informacji podawanych w przypadku pozyskiwania danych osobowych od osoby, której danej dotyczą,
- oświadczenia rodzica/opiekuna dotyczącego zgody na udzielenie wszelkiej pomocy przedmedycznej i medycznej w sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia dziecka w trakcie podróży na turnus rehabilitacyjny do CRR KRUS oraz w drodze powrotnej.
UWAGA!
Druki formularzy można pobrać w Oddziale Regionalnymi Placówkach Terenowych KRUS lub ze strony internetowej KRUS.
Skierowanie dziecka na turnus rehabilitacyjny będzie możliwe po pozytywnej kwalifikacji wniosku dokonanej przez regionalnego inspektora orzecznictwa lekarskiego oddziału lub placówki terenowej KRUS.
Pierwszeństwo w skierowaniu na turnusy rehabilitacyjne mają dzieci, posiadające orzeczenie o niepełnosprawności z zastrzeżeniem, że są zdolne do samoobsługi.
Centra Rehabilitacji Rolników KRUS zapewnią dzieciom całodzienne wyżywienie, całodobową opiekę medyczną oraz indywidualny program rehabilitacyjny. Opieką nad dziećmi zajmie się wykwalifikowana kadra pedagogiczna.
Szczegółowe informacje dotyczące terminów składania wniosków uzyskają Państwo w Oddziałach Regionalnych i Placówkach Terenowych KRUS
Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne: przedłużamy termin zgłoszeń do 8 maja!
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-04-28
Nasz konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne trwa. Z powodu licznych próśb musimy wydłużyć termin zgłaszania gospodarstw przez rolników, by każdy miał równą szansę udziału w tym wydarzeniu.
Rolnicy mogą zgłaszać swoje gospodarstwa do 8 maja. Etap wojewódzki zakończy się 27 czerwca.
Głównym celem konkursu jest promocja zasad ochrony zdrowia i życia w gospodarstwie rolnym.
Warunki uczestnictwa są proste.
- Ty albo jeden z właścicieli gospodarstwa musicie być ubezpieczeni w KRUS
- zgłaszasz do placówki terenowej lub oddziału regionalnego KRUS swój udział poprzez formularz zgłoszeniowy
- musisz tego dokonać w nieprzekraczalnym terminie 8 maja 2025 roku!
Wszystkie informacje o konkursie znajdziesz tu: www.gov.pl/web/krus/xxii-ogolnokrajowy-konkurs-bezpieczne-gospodarstwo-rolne2 oraz w placówkach terenowych i oddziale KRUS.
Współorganizatorami konkursu KRUS Bezpieczne Gospodarstwo Rolne są: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Państwowa Inspekcja Pracy, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.
Partner strategiczny: AGRO Ubezpieczenia – Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych. Patronem medialnym konkursu jest TVP INFO.
W skład komisji konkursowych wchodzą specjaliści z zakresu bhp w rolnictwie reprezentujący Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, Państwową Inspekcję Pracy, Ośrodki Doradztwa Rolniczego, Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Ochotniczą Straż Pożarną i inne instytucje działające w środowisku wiejskim.
W dotychczasowych 21. edycjach Konkursu wzięło udział ponad 24 tysiące gospodarstw indywidualnych.
X edycja Ogólnopolskiego Konkursu Kulinarnego „Bitwa Regionów”
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-04-14
Szkolenie „Mechanizmy wsparcia bezpośredniego dochodów gospodarstw rolniczych – dopłaty bezpośrednie, warunkowość, ekoschematy”
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-04-10
Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego we Włocławku z siedzibą w Kowalu zaprasza na szkolenie „Mechanizmy wsparcia bezpośredniego dochodów gospodarstw rolniczych – dopłaty bezpośrednie, warunkowość, ekoschematy”, które odbędzie się w dniu 14 kwietnia 2025 roku o godz. 10.00, w Sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim.
MENI GŁÓWNE
Kalendarz
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |