Remont budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim
Trwają prace remontowe przy budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim. Wykonawcą zadania o wartości 320 tys. zł jest Przedsiębiorstwo Budowlano Montażowe „BUDMONT” Jarosław Zieliński z Włocławka. W ramach remontu wymieniona zostanie stara drewniana stolarka okienna, wykonane zostanie nowe pokrycie dachowe oraz nowa elewacja zewnętrzna. Obecnie realizowane prace są drugim etapem dużego projektu w ramach, którego w pierwszym już częściowo zrealizowanym etapie przebudowany został system ogrzewania budynków Centrum Kultury, OSP oraz Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim z węglowego na ekologiczny gazowy z wspomagającą pompą ciepła, natomiast w trzecim etapie planowanym do realizacji w 2022 roku przebudowane mają zostać budynki Centrum Kultury oraz OSP. Szacunkowa wartość wszystkich prac ma wynieść dwa miliony złotych i jest w 100% finansowana z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.
Trwają prace związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Kłóbka
Trwają prace związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Kłóbka. Zadanie o wartości 715 tys. zł realizuje Firma Inżynieryjno-Drogowa „DROGTOM” Sp. z o.o. z Włocławka. Inwestycja otrzymała dofinansowanie w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (edycja 2021). Wartość przyznanej na to zadanie dotacji wynosi 432 tys. zł i stanowi 60% wartości tego zadania. W ramach inwestycji przewidziano do przebudowy prawie kilometrowy odcinek drogi gminnej w miejscowości Kłóbka wraz z budową chodników i miejsc parkingowych przy szkole, ośrodku zdrowia oraz kościele parafialnym.
eRobocze SHOW w Lubieniu Kujawskim 11 września 2021 r.
Najbliższa, 9. już edycja targów maszyn i sprzętu budowlanego odbędzie się tym razem w centralnej Polsce – w Lubieniu Kujawskim 11 września 2021 r. eRobocze SHOW to wydarzenie o unikalnej formule skierowane do profesjonalistów.
Największą atrakcją są dynamiczne pokazy maszyn roboczych w czasie pracy oraz możliwość ich testowania. Dzięki temu przedsiębiorcy i operatorzy mogą w praktyce porównać maszyny i sprzęt wielu marek dostępnych na jednej powierzchni wystawienniczej.
Podczas eRobocze SHOW odbędą się tradycyjnie zawody w ramach Polskiej Ligi Operatorów, organizowane przez Stowarzyszenie Operatorów Maszyn Roboczych Operator oraz konkursy komercyjne na stoiskach firm wystawienniczych.
Honorowy patronat nad wydarzeniem objął Marek Wiliński, burmistrz Lubienia Kujawskiego. Patronat medialny sprawują portal eRobocze.pl, magazyn Robocze NEWS oraz magazyn „Kruszywa”.
Wśród atrakcji eRobocze SHOW:
– dynamiczne pokazy maszyn podczas pracy
– testy maszyn – zasiądź za sterami maszyny i pracuj!
– Polska Liga Operatorów
– konkursy komercyjne na maszynach
– wystawa maszyn i sprzętu – ponad 200 maszyn
– prelekcje i spotkania branżowe
– specjalna strefa dzieci, catering, konkursy dla publiczności
Organizator eRobocze SHOW: wydawnictwo Lasmedia – wydawca portalu eRobocze.pl oraz magazynu Robocze NEWS. Współorganizatorem jest Stowarzyszenie Operatorów Maszyn Roboczych OPERATOR.
Ze względu na stan zagrożenia epidemicznego, eRobocze SHOW odbędzie się w odpowiednim reżimie sanitarnym, zgodnym z wszelkimi zasadami i wytycznymi. Organizatorzy zadbają o bezpieczeństwo wszystkich gości i wystawców.
Co? Gdzie? Kiedy?
Lubień Kujawski, 11 września 2021, godz. otwarcia: 9.00-17.00
Wstęp: bezpłatny, po zapisaniu się przez formularz internetowy lub na miejscu. Z uwagi na uniknięcie kolejek w dniu imprezy zalecamy zapisy online.
Zapisy online tutaj: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfQTGPhxEfaFvyjEkkomwIBXfa2BvmInljzEsqpVMBUBs3CcQ/viewform
Więcej informacji na portalu http://erobocze.pl/erobocze-show Zapisz się na wydarzenie na FB: https://www.facebook.com/events/232747025128642?ref=newsfeed
CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!
1 września 2021 uczciliśmy pamięć poległych i pomordowanych w okresie II Wojny Światowej. Spotkaliśmy się przy pomniku przed szkołą w Lubieniu Kujawskim, a następnie przeszliśmy na Cmentarz Parafialny. W uroczystości udział wzięły poczty sztandarowe: Straży Pożarnej z naszej Gminy , ZHP i Szkoły Podstawowej z Lubienia Kujawskiego. W spotkaniu uczestniczyli: Sekretarz Urzędu Miejskiego i Radni Rady Miejskiej, Księża z Parafii Lubień Kujawski, Dyrektorzy, Nauczyciele, Uczniowie i Harcerze ze Szkoły Podstawowej w Lubieniu Kujawskim oraz reprezentanci Samorządu Mieszkańców.
O męstwie, bohaterstwie i patriotyzmie Polaków przypomnieli Harcerze z Lubienia Kujawskiego. Wspólnie oddaliśmy hołd Obrońcom Ojczyzny przed pomnikiem przy szkole i przy grobie Żołnierzy na Cmentarzu Parafialnym modląc się, składając wieńce i zapalając znicze.
Pamiętajmy o poległych w czasie wojny 1939 – 1945 i pomordowanych w okresie komunizmu oraz wszystkich Polakach mających w sercu naszą Ojczyznę.
Dziękujemy za przybycie i aktywne włączenie się w uroczystość oraz modlitwę za Tych, którzy oddali swoje życie za naszą wolność.
Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury i Sportu
Elżbieta Wojciechowska
Spotkanie Burmistrza z Radą Samorządu Mieszkańców Miasta Lubień Kujawski
W dniu 27 sierpnia br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim odbyło się spotkanie Burmistrza Lubienia Kujawskiego Marka Wilińskiego z Radą Samorządu Mieszkańców Miasta Lubień Kujawski reprezentowaną przez Przewodniczącego Bogdana Kaniewskiego oraz Członków Rady Jerzego Kaniewskiego, Andrzeja Skalskiego oraz Barbarę Woźniak. Podczas spotkania omówione zostały bieżące zagadnienia dotyczące m.in. inwestycji i remontów realizowanych obecnie na terenie miasta a także plany remontowo – inwestycyjne na najbliższe lata.
Burmistrz Lubienia Kujawskiego ogłasza I przetarg ustny nieograniczony, który odbędzie się w dniu 7 września 2021r.
kliknij, aby powiększyć
Harmonogramy odbioru odpadów komunalnych na wrzesień – grudzień 2021 r.
Informujemy, że dostępne są harmonogramy odbioru odpadów komunalnych obowiązujące na terenie gminy Lubień Kujawski w okresie od września do grudnia 2021 roku. Za odbiór odpadów na terenie całej gminy odpowiedzialne będzie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej „Saniko” Sp. z o.o. z Włocławka.
Rejon 1 (Bagno, Beszyn, Bileńska Kolonia, Bilno, Gagowy Nowe, Gagowy Stare, Kaczawka, Krzewie, Krzewie Drugie, Modlibórz, Stępka, Szewo)
Komunikat – Ośrodek Pomocy Społecznej
Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim uprzejmie informuje, że w celu ograniczenia ryzyka zakażenia koronawirusem wprowadzone zostają ograniczenia w obsłudze interesantów. Od dnia 16.03.2020 r. do dnia 25.03.2020 r. roku wstrzymuje się przyjmowanie podań oraz wstrzymuje się przyjmowanie interesantów. Wnioski na świadczenia rodzinne oraz świadczenie wychowawcze prosimy przesyłać drogą elektroniczną lub listownie. Interesanci przyjmowani będą wyłącznie w sytuacjach pilnych i niezbędnych. Zachęcamy przede wszystkim do kontaktu telefonicznego pod nr:
54 255 50 27 – kierownik,
54 255 50 25 – pracownicy socjalni,
54 255 50 26 – świadczenia rodzinne i wychowawcze,
lub e-mail: (ops@lubienkujawski.pl).
Zgodnie z zaleceniami Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pracownicy Ośrodka Pomocy Społecznej będą świadczyć – osobom samotnym, którzy są starsi, niepełnosprawni lub przewlekle chorzy lub innym poddanym kwarantannie pomoc po uprzednim telefonicznym zgłoszeniu.
Anna Kilichowska
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim
W najbliższy poniedziałek targowisko będzie zamknięte
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Informacja w sprawie odwołania szkolenia z Caritas
Szanowni Państwo!
Ze swojej strony zapewniamy wszelką pomoc i przychylność w załatwianiu spraw drogą telefoniczną lub mailową.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Ogłoszenie – Komisja Zdrowia i Spraw Socjalnych
Przewodniczący
Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych
Zgliński Janusz
Informacja – sprzedaż siana
Komunikat dotyczący przerwy w dostawie energii elektrycznej
- Dnia 03.03.2020 – w godz. 08.00 – 14.00 – Modlibórz 4 obwód 200.
IV EDYCJA KONKURSU PLASTYCZNEGO „Turystyka na obszarze LGD w oczach młodych mieszkańców IV”
Prace zostaną ocenione w trzech kategoriach wiekowych:
– 5-8 lat – 4 nagrody,
– 9-11 lat – 4 nagrody,
– 12-16 lat – 4 nagrody.
Przyznane nagrody będą jednakowe w każdej kategorii wiekowej – sprzęt turystyczny/sportowy/muzyczny.
Chętne osoby do wzięcia udziału prosimy o wypełnienie deklaracji uczestnictwa oraz zapoznanie się z Regulaminem konkursu.
Do pobrania:
Umowa na remont „Szubienicy” wraz z zagospodarowaniem terenu w miejscowości Kamienna podpisana
Przypomnijmy, że w 2016 roku Agencja Nieruchomości Rolnych w Warszawie przekazała nieodpłatnie Gminie Lubień Kujawski nieruchomość zabudowaną w miejscowości Kamienna. W skład nieruchomości wchodzi budynek tzw. szubienicy oraz działka o powierzchni ok. pół hektara. Tym samym zakończono wieloletnie starania gminy o przejęcie nieruchomości wykorzystywanej przez lokalną społeczność na cele kulturalne. Przejecie nieruchomości było możliwe dzięki przychylności konserwatora zabytków, który zezwolił na wydzielenie przekazywanej działki z całości parku w Kamiennej oraz przychylności kierownictwa Agencja Nieruchomości Rolnych w Warszawie.
Otrzymamy 50 tys. zł. z LGD Dorzecza Zgłowiączki na realizacje projekt z obszaru aktywnej integracji
W ramach projektu 14 osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym oraz 4 osoby z otoczenia tych osób zakwalifikowanych do projektu w wyniku przeprowadzonej rekrutacji będzie mogło skorzystać z zajęć animacyjnych, spotkań z psychologiem, konsultacji dietetycznych, oraz wyjazdów na przedstawienia, seanse m.in. do opery, teatru, kina.
Proces rekrutacji przewidziany jest na czerwiec 2020 r. Natomiast projekt realizowany będzie od lipca do grudnia 2020 r.
Ponad trzy tysiące ton kruszywa z Funduszu Sołeckiego zostanie wbudowane w drogi gruntowe
Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Kaczawka
Pierwsze zbiorniki gazu w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim
Budynek dawnej piekarni w Lubieniu Kujawskim będzie miał nową funkcję
Nowe targowisko ma już pół roku
Powstają nowe alejki na skwerku przy fontannie miejskiej
Przebudowa ulic Słonecznej i Cichej w miejscowości Kaliska
Z funduszu sołeckiego powstaje nowa nawierzchnia na placu manewrowym przy dworcu PKP w Kaliskch
Możliwość składania wniosków – „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej”
Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 2 stycznia 2023 r. do dnia 29 grudnia 2023 r.
Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 1 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014– 2020 (Dz. U. z 2022 r. poz. 280), zwane dalej: „rozporządzeniem”.
(więcej…)Możliwość składania wniosków – “Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej”
Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 28 grudnia 2022 r. do dnia 24 lutego 2023 r.
Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020
(Dz. U. z 2020 r. poz. 223 z późn. zm.) dalej: rozporządzenie, którego treść dostępna jest na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi https://www.gov.pl/rolnictwo oraz Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) https://www.gov.pl/arimr.
Od 2 stycznia rolnicy, którzy ponieśli straty w wyniku wystąpienia klęsk żywiołowych lub ASF, mogą starać się o środki finansowe na inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej.
O pomoc na inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej mogą się starać dwie grupy rolników. Do pierwszej należą ci, których gospodarstwa ucierpiały na skutek klęsk żywiołowych: deszczu nawalnego, suszy, przymrozków wiosennych, ujemnych skutków przezimowania, obsunięcia się ziemi, lawiny, gradu, huraganu czy uderzenia pioruna. Drugą stanowią poszkodowani w wyniku wystąpienia afrykańskiego pomoru świń (ASF).
O dofinansowanie można się ubiegać, gdy szkody w gospodarstwie, np. w sprzęcie, uprawach rolnych albo zwierzętach gospodarskich, powstały w roku, w którym jest składany wniosek lub w jednym z dwóch poprzednich lat. Straty muszą wynosić przynajmniej 30 proc. średniorocznej produkcji rolnej z trzech lat poprzedzających rok, w którym wystąpiła szkoda. Pod uwagę można wziąć również pięć lat poprzedzających rok wystąpienia strat, jednak w tym przypadku pomija się lata o najwyższej i najniższej produkcji. Z kolei jeśli w gospodarstwie wystąpi ASF, o pomoc mogą starać się rolnicy, którym powiatowy lekarz weterynarii nakazał w drodze decyzji zabicie świń lub zniszczenie ich zwłok. W tym przypadku szkoda także powinna wynosić co najmniej 30 proc. trzody chlewnej posiadanej przez rolnika.
Maksymalna pomoc, jaką można otrzymać w ramach tego wsparcia w całym okresie realizacji PROW 2014-2020, to 300 tys. zł na jednego beneficjenta i gospodarstwo. Poziom dofinasowania nie może przekroczyć jednak 80 proc. kosztów kwalifikowanych poniesionych na realizację danej inwestycji.
Rekompensaty z tytułu szkód powstałych w wyniku klęsk żywiołowych można przeznaczyć na odtworzenie składników gospodarstwa, które uległy zniszczeniu. Wartość szkody musi oszacować komisja powołana przez wojewodę, a zakres kosztów podlegających refundacji musi być zgodny z katalogiem kosztów kwalifikowanych. W przypadku gdy w wyniku klęski żywiołowej zniszczona została konkretna maszyna rolnicza, można otrzymać dofinansowanie na jej odkupienie. Trzeba pamiętać, że musi być ona nowa. A jeśli np. w wyniku przejścia huraganu zniszczeniu uległ sad, pomoc finansowa powinna zostać przeznaczona na odtworzenie uszkodzonych nasadzeń. Natomiast gdy przyczyną strat jest ASF, inwestycje realizowane z dofinansowaniem nie mogą być związane z produkcją świń.
Od 2 stycznia do 29 grudnia 2023 r. wnioski przyjmują biura powiatowe i oddziały regionalne ARiMR. Dokumenty można złożyć osobiście, przesłać za pośrednictwem Poczty Polskiej lub elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP. Pomoc przyznawana jest zgodnie z kolejnością wpływu dokumentacji.
Do tej pory z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020 w ramach wsparcia „Inwestycji odtwarzających potencjał produkcji rolnej” Agencja przeprowadziła dziesięć naborów. Poprzedni zakończył się 30 grudnia 2022 r. – przyjęto w nim 86 wniosków, a kwota oczekiwanego dofinansowania to ok. 7,7 mln zł. W sumie taką pomoc z PROW 2014-2020 w wysokości ponad 24 mln zł otrzymało do tej pory 473 rolników.
Więcej informacji – otwórz
Dokumenty aplikacyjne – otwórz
lub na stronie: https://www.gov.pl/web/arimr
Komunikat w sprawie gradu II
Ogłoszenie dla rolników poszkodowanych przez grad
W zgłoszeniu należy podać wszystkie uprawy występujące w gospodarstwie rolnym, niezależnie od stopnia zniszczenia, aby ogólny areał zasiewu był zgodny z wnioskiem złożonym do ARiMR o dopłaty w 2022 roku.
Zgodnie z regulaminem działania terenowych komisji, szacowania szkód dokonuje się do czasu zbioru plonu głównej uprawy lub jej likwidacji. Warunkiem sporządzenia przez Komisję protokołu z szacowania strat w uprawach jest złożenie przez rolnika wniosku w odpowiednim terminie. Na podstawie wniosku oraz wizyty w terenie wypełniony zostanie protokół.
Druki wniosków można pobrać poniżej. Są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 28 44 352.
Pilne – pomoc dla rolników (straty przez deszcz nawalny)
Dnia 30 czerwca 2022 r. kończy się czas na ubieganie się o wsparcie przez rolników, których uprawy zostały zniszczone w 2021 r. w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych. Dokumenty przyjmują biura powiatowe ARiMR właściwe ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego.
Więcej informacji https://www.gov.pl/web/arimr/kleski-2021
Ogłoszenie dla rolników poszkodowanych przez nawalne deszcze
W zgłoszeniu należy podać wszystkie uprawy występujące w gospodarstwie rolnym, niezależnie od stopnia zniszczenia, aby ogólny areał zasiewu był zgodny z wnioskiem złożonym do ARiMR o dopłaty w 2021 roku.
Zgodnie z regulaminem działania terenowych komisji, szacowania szkód dokonuje się do czasu zbioru plonu głównej uprawy lub jej likwidacji. Warunkiem sporządzenia przez Komisję protokołu z szacowania strat w uprawach jest złożenie przez rolnika wniosku w odpowiednim terminie. Na podstawie wniosku oraz wizyty w terenie wypełniony zostanie protokół. Druki wniosków można pobrać poniżej. Są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 28 44 352, wew.52.