Dofinansowane szkolenia językowe!

Firma FlexiPower Group z Pabianic złożyła najkorzystniejszą cenowo ofertę w przetargu na usługę montażu 71 instalacji fotowoltaicznych na terenie gminy Lubień Kujawski

W dniu 26 lipca br. dokonano otwarcia ofert w przetargu na wyłonienie wykonawcy usługi montażu 71 instalacji fotowoltaicznych na budynkach gospodarstw domowych na terenie gminy Lubień Kujawski. Najkorzystniejszą cenowo ofertę z kwotą 1,4 mln zł złożyła firma FlexiPower Group z Pabianic. Na realizację zadania gmina pozyskała 50% dotacji z Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu. Montaż paneli realizowany będzie na budynkach gospodarstw domowych mieszkańców gminy, którzy w 2019 roku zgłosili chęć udziału w projekcie. Rzeczowa realizacja zadania planowana jest do końca 2021 roku.  Aktualny projekt jest już trzecim tego typu wdrażanym w gminie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu. W dwóch pierwszych edycjach panele fotowoltaiczne oraz pompy ciepła montowane były zarówno na dachach gospodarstw domowych jak i budynkach użyteczności publicznej.

Więcej o ogłoszonym przetargu na BIP Urzędu Miejskiego

Burmistrz Lubienia Kujawskiego ogłasza I przetarg ustny nieograniczony, który odbędzie się w dniu 7 września 2021r.

Szacowanie strat w uprawach rolnych spowodowanych wystąpieniem suszy w 2021 roku

Począwszy od okresu wegetacyjnego 2020 r. wnioski o oszacowanie strat w uprawach rolnych spowodowanych wystąpieniem suszy producenci rolni mogą składać wyłącznie za pomocą publicznej aplikacji.

Dane pozyskiwane z Systemu Monitoringu Suszy Rolniczej przenoszone są do  publicznej aplikacji „Zgłoś szkodę rolniczą” w celu weryfikacji zakresu suszy i wysokości strat w uprawach określonych samodzielnie przez producentów rolnych przy wypełnianiu tej aplikacji.

Więcej na stronie: https://www.gov.pl/

Zapraszamy na Niedzielę w Skansenie

W dniu 25 lipca br., w godz. od 13.00 do 18.00, w Kujawsko-Dobrzyńskim Parku Etnograficznym w Kłóbce odbędzie się drugie spotkanie z cyklu „Niedziela w skansenie”.

Oczekiwać na Państwa będą twórcy ludowi, rękodzielnicy, producenci regionalnych potraw, którzy wzdłuż drogi rozstawią kramy z ręcznie wykonanymi, niepowtarzalnymi rzeźbami w drewnie, bieżnikami, serwetami, ozdobami z bibuły, słomy, masy solnej, zabawkami, biżuterią, wyrobami garncarskimi i plecionkarskimi oraz smakołykami przyciągającymi przechodniów wyglądem i zapachem.
Na dzieci czekać będą atrakcje w postaci konkursów przygotowanych przez Ochotniczą Straż Pożarną z Krzewia, pokazu pracy garncarza, warsztatów wyplatania koszyczków z wikliny, drukowania wzorów na serwetkach i zabaw na wiejskim podwórku.

Od godz. 15.00 przy karczmie wystąpi grupa dziecięca i młodzieżowa Zespołu Pieśni i Tańca „Swojacy” z Baruchowa w repertuarze gier i zabaw oraz pieśni i tańców kujawskich. Spacerowicze będą mogli zwiedzić skansen, m.in. zagrody gospodarskie, warsztaty rzemieślnicze, szkołę, remizę strażacką, kościół oraz dwór.

Przypominamy, że w obecnej sytuacji, dbając o bezpieczeństwo Wszystkich uczestników spotkania, na terenie skansenu obowiązują zalecenia sanitarne związane z pandemią – dystans (jeżeli nie możemy go zapewnić noszenie maseczek, szczególnie wewnątrz obiektów muzealnych) oraz dezynfekcja.

BILETY WSTĘPU:
Normalny – 12 zł
Ulgowy – 9 zł

Źródło: http://muzeum.wloclawek.pl/

Od 1 lipca 2021 r. rusza proces składania deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków

(więcej…)

Informacja o stanie konta ubezpieczonego już na PUE ZUS

ZUS zakończył udostępnianie informacji o stanie konta ubezpieczonego (IOSKU). Podobnie jak w ubiegłym roku, stan konta można sprawdzić wyłącznie na swoim profilu na Platformie Usług Elektronicznych (PUE ZUS).

Informację na platformie, ZUS udostępnił po przeprowadzonej w czerwcu rocznej waloryzacji składek na ubezpieczenie emerytalne i kapitału początkowego oraz środków zapisanych na subkoncie.

Aby znaleźć informację o stanie swojego konta na PUE, wystarczy wejść w „Panel ubezpieczonego”, wybrać zakładkę „Informacje o stanie konta”, a następnie „Informacja za 2020 r.” – informuje Marlena Nowicka – regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce.

Tegoroczna Informacja o Stanie Konta Ubezpieczonego w ZUS (IOSKU) odwzorowuje stan naszych środków zapisanych zarówno  na koncie jak i subkoncie w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych na 31 grudnia 2020 roku.

Ponadto w zakładce „Hipotetyczna emerytura” ubezpieczeni, którzy w 2020 r. ukończyli 35 lat, znajdą również symulację hipotetycznej emerytury obliczonej z samego tylko konta ubezpieczonego oraz z konta i subkonta w ZUS. Zakład stosuje dwie symulacje  wyliczeń. Jedna uwzględnia naszą dalszą pracę, aż do ukończenia wieku emerytalnego, przy wpływie składek w uśrednionej wysokości z dotychczasowych lat pracy, a druga przyjmuje, że kończymy już aktywność zawodową i więcej nie odprowadzamy składek.

ZUS wygenerował również „informację o przekazaniu do ZUS raportu informacyjnego przez płatnika składek”.  Złożenie tego raportu pozwala płatnikowi na skrócenie przechowywania akt pracowniczych z 50 do 10 lat. Informacja została przygotowana tylko dla osób, za które płatnik składek złożył raport informacyjny w 2020 roku.

Zapraszamy do obejrzenia filmu pod poniższym linkiem:

https://drive.google.com/file/d/1uZ3PZtqtp5rbPaqJbz0jhMYTFrkkIaG4/view?usp=sharing

Spis powszechny na półmetku

Ogłoszenie – XXVII Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim

Dnia 22 lipca 2021 roku (czwartek) o godzinie 10:00 w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim przy ulicy Wojska Polskiego 22 odbędzie się posiedzenie XXVII Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

I. SPRAWY PORZĄDKOWE

  1. Otwarcie XXVII Sesji Rady Miejskiej
  2. Stwierdzenie quorum
  3. Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XXVI Sesji Rady Miejskiej
  4. Wybór sekretarza obrad
  5. Przyjęcie proponowanego porządku obrad

II.SPRAWY PRZEDMIOTOWE

  1. Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2021 – 2038.
  2. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy.
  3. Uchwała w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru położonego w obrębach ewidencyjnych Kaliska i miasto Lubień Kujawski (STREFA MIESZKALNO – PRZEMYSŁOWA)
  4. Uchwała w sprawie  ustalenia średniej ceny jednostki paliwa w Gminie Lubień Kujawski na rok szkolny 2021/2022.
  5. Uchwała w sprawie przyjęcia projektu regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Lubień Kujawski.
  6. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na wniesienie przez Gminę Lubień Kujawski wkładu niepieniężnego do Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej „KZN – Toruński” sp. z o.o. w postaci prawa własności nieruchomości zlokalizowanych w Lubieniu Kujawskim  przy ul. Żwirki i Wigury.
  7. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie niezabudowanych nieruchomości gruntowych stanowiących własność Gminy Lubień Kujawski.
  8. Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
  9. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
  10. Wolne wnioski.
  11. Zakończenie obrad XXVII Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Małachowski

“KLUB PRACY – AKTYWNA KAMIENNA” – Przedłużenie rekrutacji

1 62 63 64 65 66 108

KPODR – informacja

Na co mogą liczyć osoby objęte kwarantanną?

Komunikat Burmistrza Lubienia Kujawskiego

PSZOK nieczynny do odwołania

Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa i czasowym wstrzymaniu odbioru odpadów przez firmę Saniko, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuje, że Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będzie nieczynny do odwołania.

Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.

Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.

Targowisko Miejskie nieczynne do odwołania

Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuje, że Targowisko Miejskie będzie nieczynne do odwołania.

Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.

Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.

Informacja – Punkt świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej

Szanowni Państwo,

W związku z przeciwdziałaniem zagrożeniom związanym z COVID-19W oraz koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa wykonawcom i osobom korzystającym z usług,  co do dalszego udzielania porad, Starosta Włocławski podjął decyzję o kontynuacji pracy punktów świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej poprzez udzielanie porad telefonicznych.

Od dnia 16.03.2020 r. do odwołania możliwe będzie udzielanie porad telefonicznie, zgodnie z dotychczasowymi godzinami pracy punktów przez osoby obsługujące dany punkt.

Rejestracja telefoniczna porady od godz. 7:30 do 15:00 pod nr telefonu: 54 230-46-39 – rejestracja dotyczy punktu nieodpłatnej pomocy prawnej, który funkcjonuje w godzinach od 15:30 do 19:30.

Pozdrawiam
Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
Marzena Terpińska

Zmiany organizacyjne w Ośrodku Zdrowia w Lubieniu Kujawskim

W związku z pandemią koronawirusem wprowadza się następujące zmiany organizacyjne w Ośrodku Zdrowia w Lubieniu Kujawskim:

  1. Rejestracja pacjentów odbywać się  będzie  wyłącznie drogą telefoniczną. Nr telefonu do rejestracji 54 284 31 95. Wizyty proszę ograniczyć tylko do poważnych zachorowań, zaostrzeń chorób przewlekłych.
  2. W poczekalni Ośrodka może przebywać równocześnie tylko 3 pacjentów.
  3. W trakcie rejestracji telefonicznej pacjent ma obowiązek poinformować personel o swoim pobycie poza granicą Polski w ostatnich 14 dniach lub o kontakcie z osobą chorą na Koronawirusa oraz czy występują u niej objawy grypopodobne.
  4. Wszelkie konsultacje dotyczące wykonanych badań laboratoryjnych, powtarzanie recept na leki przewlekłe dokonywane będą wyłącznie drogą telefoniczną.
  5. Pobrania na badania laboratoryjne będą ograniczone do  niezbędnych – proszę o umawianie się na badania w rejestracji na wyznaczony termin.
  6. Wszystkie działania profilaktyczne (zdrowi pacjenci – szczepienia dzieci, bilanse zdrowia) zalecane są po uprzedniej rejestracji telefoniczne, tylko na wyznaczony dzień i godzinę. W razie pogorszenia sytuacji epidemiologicznej możliwe jest  całkowite wstrzymanie działań profilaktycznych.

PROSIMY O ZASTOSOWANIE SIĘ DO W/W ZALECEŃ ABY OGRANICZYĆ POTENCJALNE ZARAŻENIE PACJENTÓW I PERSONELU.

Komunikat – ZGKiM

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim uwzględniając wytyczne dotyczące działań profilaktycznych w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo swoich Usługobiorców prosi o rozważenie w miarę posiadanych możliwości aby, wpłaty za wodę, ścieki, CO i inne usługi dokonywać w formie elektronicznej na poniższy rachunek bankowy.

Bank Spółdzielczy w Kowalu oddz. Lubień Kujawski
nr: 89 9557 1029 0000 2264 2000 0001

Kontakt:
tel: 54-284-30-31
e-mail: zgkim@lubienkujawski.pl

Dziękuję za wyrozumiałość
Henryk Komorowski

LST Barka zawiesza spotkania

W związku z rozprzestrzenianiem się w Polsce  koronawirusa SARS-CoV-2, Lubieńskie Stowarzyszenie Trzeźwości “Barka” zawiesza spotkania na okres 2 tygodni.

Komunikat – płatności

SZANOWNI PAŃSTWO, mając na względzie sytuację epidemiologiczną w zakresie rozprzestrzeniania się koronawirusa SARS-COV-2 oraz uwzględniając wytyczne dotyczące działań profilaktycznych, a także mając względzie termin płatności pierwszej raty zobowiązań podatkowych w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo Mieszkańców Miasta i Gminy Lubień Kujawski proszę o rozważenie w miarę posiadanych możliwości aby dokonywać wpłaty w formie elektronicznej na podany niżej rachunek:

BS w Kowalu o/Lubień Kujawski
Nr konta: 57 9557 1029 0000 3186 2000 0003

Opłaty za odpady:
BS w Kowalu o/Lubień Kujawski
nr konta: 82 9557 1029 0400 3186 2000 0020

Burmistrz Lubienia Kujawskiego
Marek Wiliński

1 2 3 4 5 6

Aż 8 ofert w przetargu na remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim

W dniu 16 grudnia br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim dokonano otwarcia ofert w postępowaniu przetargowym na remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim. W prowadzonym postępowaniu aż 8 wykonawców złożyło swoje oferty a najkorzystniejszą cenowo z kwotą 465 tys. zł złożył Zakład Remontowo – Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka. Zadanie jest w 95% współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014 – 2020.  W ramach zadania zaplanowano remont elewacji pałacu, częściową wymianę starej stolarki okiennej oraz termoizolację dachu. Prace mają zostać wykonane w terminie do 2 sierpnia 2021 roku.

Gmina Lubień Kujawski podpisała umowę na dofinansowanie budowy 11 punktów bezpłatnego dostępu do internetu.

Gmina Lubień Kujawski w ramach naboru do projektu nr POPC.01.01.00-IP.01-00-006/19 Program Operacyjny Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 I Osi priorytetowej POPC – „Powszechny dostęp do szybkiego internetu” Działania 1.1 „Wyeliminowanie terytorialnych różnic w możliwości dostępu do szerokopasmowego internetu o wysokich przepustowościach” Publiczny internet dla każdego w dniu 25 listopada 2021r. podpisała umowę z Centrum Projektów Polska Cyfrowa w ramach, której w gminie zostanie wybudowana sieć punktów bezpłatnego internetu dla mieszkańców.

Gmina Lubień Kujawski na realizację zadania otrzymała dofinansowanie w kwocie 63 368,00 zł.

Punkty dostępu do bezpłatnego internetu dla każdego zostaną zlokalizowane w miejscach użyteczności publicznej, w których dostęp do internetu przysłuży się w dużej mierze całej gminnej społeczności oraz turystom, którzy odwiedzą Naszą Gminę. Publiczne punkty dostępu do internetu zostaną zainstalowane w instytucjach użyteczności publicznej jak i zewnętrznej przestrzeni ogólnodostępnej.

Wewnętrzne punkty dostępu będą zlokalizowane w:

  1. Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim
  2. w budynku Dworca PKS w Lubieniu Kujawskim,

natomiast zewnętrzne punkty umiejscowione będą:

  1. Budynek Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim (obszar: wejścia do szkoły, boisko szkolne, placu zabaw, Otwarta Strefa Aktywności oraz miasteczko rowerowe),
  2. Stadion Miejski w Lubieniu Kujawskim,
  3. Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim,
  4. Amfiteatr nad j. Lubieńskim,
  5. Otwarta Strefa Aktywności (także nad j. Lubieńskim, przy wjeździe do miasta, blisko centrum miasta),
  6. Budynek Żłobka Samorządowego w Lubieniu Kujawskim (obszar: teren żłobka oraz domu seniora, plac zabaw, park oraz Otwarta Strefa Aktywności),
  7. Targowisko Miejskie,
  8. „Szubienica” w Kamiennej (obszar tegorocznej rewitalizacji, powstanie Otwarta Strefa Aktywności, boisko oraz plac zabaw),
  9. Dworzec PKP w Kaliskach.

Trwa remont budynku „Szubienicy” w miejscowości Kamienna

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 20 listopada 2020

Trwają prace związane z remontem budynku tzw. „Szubienicy” wraz z zagospodarowaniem terenu za budynkiem w miejscowości Kamienna. Wykonawcą prac jest firma KRIS-BUD Krzysztof Świerczyński z Lubienia Kujawskiego. Zadanie będzie realizowane w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2014 – 2020 Stowarzyszenia Lokalnej Grupy Działania Dorzecza Zgłowiączki. Na realizację inwestycji gmina otrzymała dofinansowanie w wysokości 95% kosztów realizacji zadania. W ramach inwestycji planuje się remont budynku tzw. „Szubienicy” oraz budowę na działce za budynkiem siłowni zewnętrznej, placu zabaw oraz boiska o nawierzchni syntetycznej.

Gminne inwestycje drogowe realizowane w 2020 roku

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 20 listopada 2020

Rok 2020 był dla samorządu Lubienia Kujawskiego kolejnym obfitującym w szereg realizowanych inwestycji drogowych. Nowe nawierzchnie zyska do końca roku łącznie ponad 10 km dróg gminnych m.in. w miejscowościach Dziankówek, Wola Dziankowska, Gliznowo, Kaczawka, Kaliska, Kanibród, Beszyn i Szewo. Inwestycje były realizowane w oparciu o dotacje pozyskane przez gminę m.in. z Funduszu Dróg Samorządowych oraz Funduszu z tytułu wyłączeń gruntów z produkcji rolnej. Pomimo angażowanych corocznie dużych nakładów finansowych na budowę dróg w wielu miejscowościach ciągle brakuje dróg o nawierzchni asfaltowej. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców w tym zakresie w 2021 roku planowane są kolejne inwestycje drogowe m.in. w miejscowościach Gole, Chwalibogowo, Narty, Wola Olszowa, Kaliska, Kłóbka oraz Miasto Lubień Kujawski. Realizacja w/w inwestycji a także ewentualnie kolejnych jest każdorazowo uzależniona od pozyskanych dotacji zewnętrznych.

Ze środków Rządowego Funduszu Dróg Samorządowych przebudujemy drogę gminną w miejscowości Kłóbka

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 16 listopada 2020

Gmina Lubień Kujawski otrzymała dotację ze środków Rządowego Funduszu Dróg Samorządowych na realizację kolejnej inwestycji drogowej. Dzięki środkom finansowym z RFDS – edycja 2020 możliwa będzie przebudowa drogi w miejscowości Kłóbka długości ok 0.9 km. Inwestycja o wartości ok 700 tys zł. otrzymała 60% dotacji. Zadanie zostało zakwalifikowane do dofinansowania z listy rezerwowej zadań drogowych w związku z oszczędnościami poprzetargowymi. W ramach inwestycji przebudowana zostanie droga wg. załącznika graficznego obejmująca przebudowę drogi, chodników oraz miejsc parkingowych w centrum miejscowości Kłóbka. Ze środków RFDS gmina otrzymała już w bieżącym roku dotację na realizację jednej inwestycji drogowej tj. przebudowy dróg gminnych Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina długości ok. 6 km.

Przebudowa drogi gminnej Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 6 listopada 2020

Trwają prace związane z przebudową drogi gminnej Kanibród – Beszyn – Szewo. Inwestycję o wartości 2.6 mln zł. realizuje firma DROGTOM z Włocławka. Na zadanie gmina otrzymała 60% dotacji w ramach Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2020. W ramach planowanej do realizacji inwestycji przebudowane będą drogi gminne Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina o długości 3,8 km, Beszyn – Gagowy Wieś o długości 1,3 km oraz Kanibród – Gagowy Wieś o długości 1 km. Łącznie w ramach jednego zadania przebudowanych zostanie ponad 6 km dróg gminnych oraz wybudowany chodnik o długości 0,5 km przy drodze Kanibród – Gagowy Wieś.

Budowa sieci światłowodowej w Lubieniu Kujawskim

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 4 listopada 2020

Trwają prace związane z budową sieci światłowodowej na terenie miasta i gminy Lubień Kujawski. Budowa światłowodu na terenie miasta i gminy jest elementem szerszego projektu realizowanego terenie całego Powiatu Włocławskiego przez spółkę INEA w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej. Program Operacyjny Polska Cyfrowa to projekt, którego celem jest wyeliminowanie terytorialnych różnic w dostępie do szerokopasmowego Internetu. Dodatkowo zapewnia użytkownikom końcowym (m.in. placówkom edukacyjnym) dostęp do sieci o przepustowości co najmniej 100 Mb/s.  

Poniżej prezentacja dotycząca projektu

Nowy asfalt w miejscowości Gliznowo w ramach Rządowego Funduszu Inwestycji Samorządowych

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 30 października 2020

Zakończono prace związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Gliznowo. Inwestycja realizowana była ze środków Rządowego Funduszu Inwestycji Samorządowych. W ramach zadania na wykonanej w poprzednich latach podbudowie ułożona zostało na długości ok. 1,4 km nowa nawierzchnia asfaltowa oraz wykonane pobocza. Nowa droga pozwoli na zachowanie spójności komunikacyjnej pomiędzy gminą Lubień Kujawski oraz Chodecz na terenie której już we wcześniejszych latach pobudowano drogi asfaltowe do granicy gminy. Inwestycję o wartości 300 tyś zł realizowało Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Gostynina. 

Nowy asfalt na drodze Kanibród – Gagowy Wieś

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 26 października 2020

Trwają prace budowlane związane z przebudową dróg gminnych Kanibród – Gagowy Wieś – Beszyn – Szewo Grabina. Inwestycję o wartości 2.6 mln zł. realizuje firma DROGTOM z Włocławka. Na zadanie gmina otrzymała 60% dotacji w ramach Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2020. W ramach planowanej do realizacji inwestycji przebudowane będą drogi gminne Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina o długości 3,8 km, Beszyn – Gagowy Wieś o długości 1,3 km oraz Kanibród – Gagowy Wieś o długości 1 km. Łącznie w ramach jednego zadania przebudowanych zostanie ponad 6 km dróg gminnych oraz wybudowany chodnik o długości 0,5 km przy drodze Kanibród – Gagowy Wieś.

Zakończono przebudowę drogi powiatowej Lubień Kujawski – Narty

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 23 października 2020

Zakończono prace budowlane związane z przebudową drogi powiatowej Lubień Kujawski – Narty. Zadanie realizowane przez Powiat Włocławski obejmowało przebudowę drogi powiatowej Lubień Kujawski – Narty na odcinku 1,6 km polegającą na poszerzeniu oraz wykonaniu nowej nawierzchni drogi na całym jej długości wraz z budową ścieżki rowerowo pieszej szerokości 2,5 m. od strony jeziora poprawiającej bezpieczeństwo ruchu pieszych i rowerzystów, o co mieszkańcy przyległych do drogi miejscowości wnioskowali w ubiegłych latach. Wykonawcą zadania było konsorcjum Włocławskiego i Gostynińskiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych. Na zdjęciu Starosta Włocławski Roman Gołębiewski, Wicestarosta Jan Ambrożewicz, Przewodniczący Rady Powiatu Zygmunt Wierzowiecki, Radny Powiatu Bogdan Domżalski, Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Przewodniczący Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Marek Małachowski oraz Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg Tadeusz Wiśniewski podczas wizytacji zakończonej budowy.

1 7 8 9 10 11 13

Rusza nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej dla Kół Gospodyń Wiejskich na 2023 rok

Od 3 kwietnia br. ruszył nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa na realizację celów statutowych Kół Gospodyń Wiejskich.

Pomoc finansowa skierowana jest do wszystkich Kół Gospodyń Wiejskich zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Kół Gospodyń Wiejskich prowadzonym przez Agencję Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa, w którym aktualnie znajduje się już 12,5 tys. tych organizacji.

Koła Gospodyń Wiejskich mogą ubiegać się o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa raz w roku.

W 2023 roku kwoty pomocy finansowej zostały zwiększone o 3 tys. zł i wynoszą:

  • 8 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących do 30 członków,
  • 9 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących od 31 do 75 członków,
  • 10 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących ponad 75 członków.

Pomoc finansowa powinna być przeznaczona na realizację celów statutowych Koła Gospodyń Wiejskich, związanych w szczególności z:

  • prowadzeniem działalności społeczno-wychowawczej i oświatowo-kulturalnej w środowiskach wiejskich;
  • prowadzeniem działalności na rzecz wszechstronnego rozwoju obszarów wiejskich;
  • wsparciem rozwoju przedsiębiorczości kobiet;
  • inicjowaniem i prowadzeniem działań na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi;
  • upowszechnianiem i rozwijaniem form współdziałania, gospodarowania i racjonalnych metod prowadzenia gospodarstw domowych;
  • reprezentowaniem interesów środowiska kobiet wiejskich wobec organów administracji publicznej;
  • rozwijaniem kultury ludowej, w tym w szczególności kulturę lokalną i regionalną.

Pomoc jest przyznawana do wyczerpania środków finansowych na ten cel, zgodnie z kolejnością złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku, jednakże nie dłużej niż do 30 września br. 

Wnioski o przyznanie pomocy finansowej należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na siedzibę koła, na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Źródło: gov.pl

Bitwa regionów – Konkurs Kulinarny dla Kół Gospodyń Wiejskich

Konkurs AGRO-wczasy

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa rozpoczęła nabór wniosków o pomoc finansową dla producentów pszenicy lub kukurydzy, którzy ponieśli straty spowodowane agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę.

O wsparcie mogą ubiegać się rolnicy, którzy:

  1. mają nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności;
  2. działają jako mikro-, małe albo średnie przedsiębiorstwo;
  3. w wyniku agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę ponieśli dodatkowe koszty ze względu na brak stabilizacji na rynku pszenicy lub kukurydzy;
  4. w 2022 r. złożyli wniosek o przyznanie płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego.

Wnioski można składać do 30 czerwca 2023 r. w biurach powiatowych ARiMRwłaściwych ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego. Można to zrobić:

  • bezpośrednio w kancelarii biura powiatowego;
  • za pośrednictwem platformy ePUAP;
  • za pośrednictwem usługi mObywatel na stronie gov.pl;
  • rejestrowaną przesyłką pocztową.

Do wniosku należy dołączyć kopie faktur VAT lub ich duplikaty potwierdzające sprzedaż pszenicy lub kukurydzy w okresie od 15 grudnia 2022 r. do 31 maja 2023 r. podmiotom prowadzącym działalność w zakresie obrotu, skupu lub przetwórstwa zbóż.

Więcej informacji oraz formularz wniosku – otwórz

Nabór wniosków o dofinansowanie w ramach 3 interwencji pszczelarskich finansowanych z budżetu Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 został przedłużony do 24 kwietnia 2023 r. Dokumenty przyjmowane są jedynie za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR (PUE). Dotychczas złożono 1274 wnioski na kwotę 6,65 mln zł.

Wspieranie modernizacji gospodarstw pasiecznych

O to dofinansowanie mogą się ubiegać: pszczelarze, producenci produktów pszczelich i organizacje pszczelarskie (w imieniu hodowców). Refundacji podlega do 60 proc. kosztów netto zakupu nowego sprzętu pszczelarskiego, maszyn i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby gospodarki pasiecznej, m.in. miodarek, odstojników, wialni do pyłku, czy uli lub ich elementów. Maksymalna wysokość pomocy przekazanej beneficjentowi w okresie roku pszczelarskiego nie może przekroczyć 100 zł w przeliczeniu na jeden posiadany pień pszczeli i łącznie nie może wynieść więcej niż 15 000 zł. Przy czym organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych kosztów bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem (kwota ta nie może przekraczać 65 zł w przeliczeniu na pszczelarza).

Wspieranie walki z warrozą produktami leczniczymi

Pomoc ta przysługuje z kolei wyłącznie zrzeszeniom pszczelarskim, które mogą ją otrzymać na zakup warrozobójczych produktów leczniczych – nie tylko weterynaryjnych, lecz także tych zawierających substancje czynne dopuszczone do stosowania w gospodarstwach ekologicznych. Zwrotowi podlega do 90 proc. kosztów netto zakupu tych lekarstw. Należy zaznaczyć, że można ubiegać się także o refundację udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego pszczelarzom (kwota ta nie może przekraczać 30 zł w przeliczeniu na hodowcę).

Pomoc na odbudowę i poprawę wartości użytkowej pszczół

Również w ramach tej interwencji wnioski o wsparcie mogą składać wyłącznie organizacje pszczelarskie. Dofinansowaniem objęty jest zakup: matek pszczelich, pochodzących z linii hodowlanych, dla których prowadzone są księgi lub rejestry; odkładów lub pakietów pszczelich z matkami pochodzącymi z linii hodowlanych; a także odkładów lub pakietów pszczelich od producentów, którzy uzyskali rekomendację związków lub zrzeszeń pszczelarzy. Refundacji podlega do 70 proc. kosztów netto, a roczna kwota pomocy dla beneficjenta nie może przekroczyć 10 000 zł. Również w tym przypadku organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu – to również maksymalnie 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem pszczelarzom (ta kwota w przeliczeniu na pszczelarza nie może przekraczać 30 zł). Producenci matek, pakietów i odkładów pszczelich, którzy chcą uczestniczyć w realizacji tej interwencji zobowiązani są dostarczyć do Centrali ARiMR (Departament Rynków Rolnych ARiMR, ul. Poleczki 33, 02-822 Warszawa) wystawione w 2023 r. oryginalne zaświadczenia weterynaryjne o zdrowotności rodzin pszczelich. Lista takich producentów, u których można dokonać objętych refundacją zakupów została opublikowana pod linkiem: https://www.gov.pl/web/arimr/rok-pszczelarski-2023. Tam również zamieszczono więcej informacji na temat tych interwencji.

Zmiany w płatnościach bezpośrednich w 2023 r. (ekoschematów). Zapraszamy na spotkanie.

Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego we Włocławku – Dyżury

Możliwość składania wniosków – “Pomoc dla rolników szczególnie dotkniętych wpływem rosyjskiej inwazji na Ukrainę”

Możliwość składania wniosków – „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej”

Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 2 stycznia 2023 r. do dnia 29 grudnia 2023 r.

Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 1 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014– 2020 (Dz. U. z 2022 r. poz. 280), zwane dalej: „rozporządzeniem”.

(więcej…)

Możliwość składania wniosków – “Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej”

Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 28 grudnia 2022 r.  do dnia 24 lutego 2023 r.

Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020
(Dz. U. z 2020 r. poz. 223 z późn. zm.) dalej: rozporządzenie, którego treść dostępna jest na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi https://www.gov.pl/rolnictwo oraz Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) https://www.gov.pl/arimr.

(więcej…)
1 2 3 4 5
Zamknij