Zakończyliśmy rok szkolny i powitaliśmy wakacje

W dniach 26 – 27 czerwca br. w placówkach oświatowych gminy Lubień Kujawski odbyły się uroczystości związane z zakończeniem roku szkolnego. Podczas uroczystości podsumowano mijający rok w zakresie osiągnięć edukacyjnych. Uroczystości były okazją do złożenia Nauczycielom, Rudzicą, Wychowawcom, całemu Gronu Pedagogicznemu podziękowań za trud włożony w wychowanie młodego pokolenia. Uczestniczący w wydarzeniach przedstawiciele władz samorządowych na wakacyjny czas życzyli tradycyjnie wszystkim dużo słońca, radości i bezpiecznego wypoczynku, abyśmy się wszyscy spotkali we wrześniu, pełni zapału i gotowi do podejmowania nowych wyzwań.

Absolutorium i wotum zaufania dla burmistrza Lubienia Kujawskiego

W dniu 17 czerwca br. w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim odbyło się posiedzenie XIII Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim. Jednym z punktów obrad była debata nad raportem o stanie gminy oraz sprawozdaniem z wykonania budżetu za ubiegły rok. Radni po zapoznaniu się z w/w a także po odczytaniu pozytywnej rekomendacji Regionalnej Izby Obrachunkowej i Komisji Rewizyjnej udzielili wotum zaufania i absolutorium burmistrzowi Lubienia Kujawskiego. 

Burmistrz dziękując za okazanie zaufanie w swojej wypowiedzi podkreślał wyjątkowo złożony charakter realizacji założeń ubiegłorocznego budżetu opartego na wysokich wydatkach głównie inwestycyjnych oraz niskich dochodach zmienionej dopiero od stycznia bieżącego roku starej ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego. 

Konsultacje społeczne projektu III aktualizacji Strategii Terytorialnej Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka w ramach realizacji polityki terytorialnej województwa kujawsko-pomorskiego 2021-2027

Stowarzyszenie WŁOF – Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka zaprasza do udziału w konsultacjach społecznych projektu III aktualizacji Strategii Terytorialnej Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka.

Konsultacje społeczne prowadzone będą w dniach od 23 czerwca do 14 lipca 2025r. do godz. 15:00

Zainteresowani mogą zapoznać się z projektem dokumentu:

Uwagi i opinie do projektu III aktualizacji Strategii można składać w następujący sposób:

pisemnie:

  • za pośrednictwem poczty lub osobiste dostarczenie do siedziby Stowarzyszenia WŁOF – Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka, ul. Ptasia 2A, 87-800 Włocławek (pokój nr 15, I piętro).


elektronicznie:

  • za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym na adres: biuro@wlof.wloclawek.eu


ustnie:

  • w ramach bezpośredniego kontaktu z pracownikami Biura Stowarzyszenia WŁOF-Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka, ul. Ptasia 2A, 87-800 Włocławek (pokój nr 15, I piętro), z możliwością zgłoszenia uwag i wniosków poprzez wypełnienie formularza konsultacyjnego w formie pisemnej oraz ustnej do protokołu.

Konsultacje społeczne odnoszą się tylko i wyłącznie do zakresu zmienianego, a nie do ustaleń wcześniej podjętych, nieobjętych zmianą. Zakres zaktualizowanych treści został zawarty w wykazie zmian.


Organem właściwym do rozpatrzenia uwag, wniosków i opinii jest Zarząd Stowarzyszenia WŁOF – Zintegrowane Inwestycje Terytorialne miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka.

Uwagi złożone po upływie terminu konsultacji nie będą rozpatrywane.

Uwagi bez wymaganych informacji o Zgłaszającym nie będą rozpatrywane.

Sprawozdanie z przebiegu i wyników konsultacji zawierające w szczególności ustosunkowanie się do zgłoszonych uwag wraz z uzasadnieniem, zostanie zamieszczone na stronie internetowej Stowarzyszenia WŁOF: https://wlof.wloclawek.eu/strona-3371-sprawozdania_z_przebiegu_konsultacji.html  oraz na oficjalnych stronach internetowych jednostek samorządu terytorialnego MOF Włocławka nie później niż do 30 dni po zakończeniu konsultacji.

Załączniki (4)

Pobierz wszystkie załączniki
Strategia Terytorialna Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka III aktualizacja
Formularz konsultacyjny
Formularz konsultacyjny-wersja dla osób z niepełnosprawnością
Wykaz zmian

UWAGA!!! Mieszkańcy wsi Walentowo oraz Kobyla Łąka

Uwaga! Mieszkańcy wsi Walentowo oraz Kobyla Łąka, w związku z rozpoczynającymi się w dniu 23 czerwca 2025r. od godz . 8:00 pracami remontowymi przejazdu kolejowego na linii nr 18 w km 24,333 zmianie ulegnie organizacja ruchu na drogach gminnych. Prace w obrębie pasa kolejowego wymagają całkowitego zamknięcia przejazdu wobec czego ruch pojazdów odbywać się będzie objazdem według załączonego schematu. Zakończenie robót planowane jest na dziań 4 lipca 2025 godz. 19:00. Prosimy o przestrzeganie oznakowania i ostrożną jazdę. 

Prace konserwatorskie i restauratorskie kaplicy cmentarnej w Kłóbce na finiszu

Dobiegają końca prace konserwatorskie i restauratorskie kaplicy cmentarnej w Kłóbce. Zadanie o wartości 650 tys. zł jest w 98% współfinansowane z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Inwestycja jest jedną z trzech na którą Gmina Lubień Kujawski otrzymała dotację. W bieżącym roku prowadzone są również prace konserwatorskie i restauratorskie przy ogrodzeniu Kościoła Parafialnego Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim oraz prace konserwatorskie i restauratorskie w domu Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi w Lubieniu Kujawskim.

UWAGA ROLNICY!!! szacowanie szkód w uprawach rolnych

Burmistrz Lubienia Kujawskiego informuje o możliwości składania wniosków o oszacowanie szkód w uprawach rolnych spowodowanych niekorzystnym zjawiskiem atmosferycznym przymrozkami wiosennymi 2025

Zgłoszenia należy dokonać do tut. Urzędu pokój nr 17 na przygotowanym zgodnie z wymogami Ministerstwa Rolnictwa wniosku.

Warunkiem oszacowania przez komisję szkód spowodowanych przez wiosenne przymrozki jest złożenie wniosku o oszacowanie szkód zawierającego podpisaną przez składającego wniosek zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych, które są niezbędne do przeprowadzenia oszacowania szkód.

Przypominamy, że powierzchnia gospodarstwa rolnego, którą należy wpisać we wniosku jest to powierzchnia zgłaszana do dopłat bezpośrednich w ARiMR w roku 2025 .

We wniosku należy:

  • uwzględnić wszystkie uprawy i ich powierzchnię (również uprawy w których straty nie wystąpiły);
  • oznaczyć we wniosku działki rolne (uprawy) na których wystąpiły szkody w związku z wystąpieniem przymrozków wiosennych (na których konieczne jest przeprowadzenie oględzin i szacowaniu szkód w szczególności sady ,rzepak,  kukurydza).
  • Proszę o wpisywanie nazwy roślin zgodnie z załącznikiem do wniosku.

Z uwagi na krótki termin do oszacowania strat prosimy o jak najszybsze składanie wniosków (najpóźniej do dnia 23 czerwca b.r.).

UWAGA! W przypadku strat w uprawach położonych na terenie innych gmin, wnioski należy złożyć do każdej gminy zgodnie z miejscem położenia uprawy.

Formularz wniosku do pobrania w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawski, pokój nr 17 lub ze strony:

Budowa zakładu Agricola Hydraulika Siłowa w lubieńskiej strefie gospodarczej

Trwa budowa zakładu Agricola Hydraulika Siłowa w lubieńskiej strefie gospodarczej. Ta lokalna firma kupiła we wcześniejszych latach od gminy działkę o powierzchni jednego hektara w sąsiedztwie istniejącej od niedawna małopolskiej firmy GTI Bud. Aktualnie możemy zaobserwować prace przy budowie jej obiektu. Firma Agricola Hydraulika Siłowa prowadzi działalność w zakresie sprzedaży sprzętu zaopatrzenia rolnictwa oraz urządzeń hydraulicznych.

Rodzinne powitanie lata – 21.06.2025

Bezpłatna zbiórka folii rolniczych

W piątek 13.06.2025 r. od godziny 9:00 do 14:00 Gmina Lubień Kujawski wraz z Firmą VIK z Radomic organizuję BEZPŁATNĄ zbiórkę folii rolniczych oraz opakowań po nawozach typu Big Bag z terenu Gminy Lubień Kujawski. Odbiór odpadów odbędzie się na targowisku miejskim w miejscowości Kaliska. BEZPŁATNIE można przywozić bez ograniczeń: FOLIA ROLNICZA, WORKI PO NAWOZIE, WORKI TYPU BIG-BAG.


UWAGA NIE BĘDĄ PRZYJMOWANE TAKIE ODPADY JAK: SIATKI OD OWIJANIA BALOTÓW ORAZ SZNUREK.


Każdy rodzaj odpadu musi być zapakowany w osobny worek Big Bag.

Prosimy o staranną segregacje, odpady zmieszane nie będą odbierane.

Więcej informacji pod nr: 54 284 43 52 lub w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim pok. 17 w godz. urzędowania.

Relacja z Erobocze SHOW 2025

Gości tradycyjnie przywitali Rafał Jajor, prezes wydawnictwa Lasmedia oraz Marek Wiliński, burmistrz Lubienia Kujawskiego.

W tym roku wystawcy prezentowali maszyny, sprzęt i urządzenia wykorzystywane w robotach ziemnych, betoniarskich, wyburzeniowych, drogowych, brukarskich, wykończeniowych, wodno-kanalizacyjnych, energetycznych, hydrotechnicznych, kolejowych, w kopalniach i przy wydobyciu kruszyw. Obecni byli profesjonaliści z branży budowlanej, w tym serwisanci, mechanicy czy instruktorzy z ośrodków szkolenia zawodowego.

Ważnym elementem imprezy są zawsze merytoryczne rozmowy na scenie eRobocze SHOW. Tym razem o bezpieczeństwie na budowie opowiedział Jakub Miś, zastępca Okręgowego Inspektora Pracy ds. Nadzoru. Marcin Ołtarzewski, zastępca dyrektora Centrum Egzaminowania Operatorów w Łukasiewicz-WIT, omówił zmiany w zdobywaniu uprawnień przez operatorów, a Jan Styliński, prezes Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa poinformował o szansach i zagrożeniach polskiej branży budowlanej.

Z kolei przed zakupem nielegalnych maszyn ostrzegał Adrian Winnicki ze Związku Producentów i Dystrybutorów Maszyn Roboczych.

– Mieliśmy na przykład do czynienia z plagą koparko-ładowarek, które były produkowane na rynki azjatyckie i nie spełniały norm europejskich dotyczących norm emisji. I klient mógł się teoretycznie cieszyć, że kupił tańszą maszynę, ale tak naprawdę to dokonywał zakupu potencjalnego problemu, zagrożenia dla siebie i swojego biznesu – przekonywał Winnicki. Jego zdaniem cena niższa o 20–30 proc. od rynkowej powinna wzbudzić podejrzenia i najlepiej wtedy transakcję od razu sprawdzić w sieci dilerskiej.

Poza merytoryczną sceną targi eRobocze SHOW to oczywiście moc atrakcji. Wystawcy mają okazję spotkać się ze swoimi klientami i porozmawiać w mniej formalnej atmosferze.

tekst: erobocze.pl

1 2 3 126

Ogłoszenie – Komisja Oświaty, Kultury i Sportu

Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury i Sportu informuje, że 25.02.2020r. (wtorek) o godzinie 9:00 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Oświaty, Kultury i Sportu. Omawiana tematyka: sprawy bieżące.

Przewodnicząca
Komisji Oświaty, Kultury i Sportu
Wojciechowska Elżbieta

Informacja dla mieszkańców miejscowości Kąty i Kretkowo

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje Mieszkańców miejscowości KĄTY I KRETKOWO, że w dniach 26, 27, 28.02.2020r. (środa, czwartek, piątek) w godzinach od 7:30 do 15:00 nastąpi wymiana wodomierzy.

Uprasza się o pozostanie w tym czasie Mieszkańców w domu.

Ogłoszenie – XIV Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim

Dnia 21 lutego 2020 roku (piątek) o godzinie 10:00 w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim przy ulicy Wojska Polskiego 22 odbędzie się posiedzenie XIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.





I. SPRAWY PORZĄDKOWE

1.Otwarcie XIV Sesji Rady Miejskiej
2.Stwierdzenie quorum
3.Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XIII Sesji Rady Miejskiej
4.Wybór sekretarza obrad
5.Przyjęcie proponowanego porządku obrad    

II. SPRAWY PRZEDMIOTOWE

1. Uchwała w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
2. Uchwała w sprawie udzielenia dotacji w roku 2020 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy kościele dla Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Św. Prokopa w Kłóbce.
3. Uchwała w sprawie udzielenia dotacji w roku 2020 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy kościele dla Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim.
4. Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2036.
5. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2020 rok.
6. Uchwała w sprawie określenia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt w Gminie Lubień Kujawski na 2020 rok.
7. Uchwała w sprawie  przyjęcia „Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2023”.
8. Uchwała w sprawie uchwalenia regulaminu targowiska gminnego.
9.Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, warunków i zasad korzystania oraz ustalenia stawek opłat za korzystanie z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Lubień Kujawski.
10. Uchwała w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubień Kujawski.
11. Uchwała w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
12. Uchwała w sprawie Statutu Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim.
13.Uchwała w sprawie szczegółowych warunków(zasad)  przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania.
14. Uchwała w sprawie przyjęcia projektu Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Lubień Kujawski.
15. Uchwała w sprawie przyjęcia planów pracy komisja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim na 2020 rok.
16. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski i udzielenie bonifikaty.
17. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski.
18. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiących własność Gminy Lubień Kujawski.
19. Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
20. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
21. Wolne wnioski.
22. Zakończenie obrad XIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.                     

Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Małachowski

PRZERWA W DOSTAWIE WODY

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje, o przerwie w dostawie wody w dniu 14.02.2020r. (piątek) w godzinach od 9:00 do 12:00 na terenie Lubienia Kujawskiego oraz wsi Kaczawka. Przyczyną jest planowana rozbudowa sieci wodociągowej. Przepraszamy za ewentualne utrudnienia.

Ostrzeżenie meteorologiczne – Silny Wiatr

Uwaga!! Pilne

W związku z sygnałami napływającymi od mieszkańców, na terenie gminy firma sprzedająca czujniki gazu i dymu podaje się za przedstawicieli Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim. Jest to informacja nieprawdziwa. Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności.

1 4 5 6

Zakończono przebudowę drogi powiatowej Lubień Kujawski – Narty

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 23 października 2020

Zakończono prace budowlane związane z przebudową drogi powiatowej Lubień Kujawski – Narty. Zadanie realizowane przez Powiat Włocławski obejmowało przebudowę drogi powiatowej Lubień Kujawski – Narty na odcinku 1,6 km polegającą na poszerzeniu oraz wykonaniu nowej nawierzchni drogi na całym jej długości wraz z budową ścieżki rowerowo pieszej szerokości 2,5 m. od strony jeziora poprawiającej bezpieczeństwo ruchu pieszych i rowerzystów, o co mieszkańcy przyległych do drogi miejscowości wnioskowali w ubiegłych latach. Wykonawcą zadania było konsorcjum Włocławskiego i Gostynińskiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych. Na zdjęciu Starosta Włocławski Roman Gołębiewski, Wicestarosta Jan Ambrożewicz, Przewodniczący Rady Powiatu Zygmunt Wierzowiecki, Radny Powiatu Bogdan Domżalski, Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Przewodniczący Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Marek Małachowski oraz Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg Tadeusz Wiśniewski podczas wizytacji zakończonej budowy.

Spotkanie z PKN ORLEN ws. realizacji zadania inwestycyjnego budowy rurociągów i Kopalni Soli Lubień

W dniu 21 października br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim odbyło się spotkanie Burmistrza Lubienia Kujawskiego Marka Wilińskiego oraz Przewodniczącego Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Marka Małachowskiego m.in. z Dyrektorem Biura Logistyki Ropy i Współpracy z Klientami Kluczowymi PKN ORLEN Miłoszem Najchausem a także Kierownikiem Projektu Kopalni Soli Lubień Lechem Jeziornym ws. realizacji zadania inwestycyjnego budowy rurociągów i Kopalni Soli Lubień. Podczas spotkania przedstawiciele PKN ORLEN przedstawili bieżący stan wdrażania projektu oraz potwierdzili jego kluczową rolę w strategii inwestycyjnej PKN ORLEN. Według informacji przedstawicieli PKN ORLEN harmonogram realizacji zadania przewiduje uzyskanie w 2021 roku koncesji eksploatacyjnej a następnie po jej uzyskaniu rozpoczęcie budowy zakładu w 2022 roku.

Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Gliznowo w ramach Rządowego Funduszu Inwestycji Samorządowych

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 12 października 2020

Rozpoczęto prace związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Gliznowo. Inwestycja realizowana jest ze środków Rządowego Funduszu Inwestycji Samorządowych. W ramach zadania na wykonanej w poprzednich latach podbudowie ułożona zostanie na długości ok. 1,4 km nowa nawierzchnia asfaltowa oraz wykonane pobocza. Nowe drogi pozwolą na zachowanie spójności komunikacyjnej pomiędzy gminą Lubień Kujawski oraz Chodecz na terenie której już we wcześniejszych latach pobudowano drogi asfaltowe do granicy gminy. Inwestycję o wartości 300 tyś zł realizuje Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Gostynina. 

Pierwszy etap gazyfikacji Lubienia Kujawskiego oraz strefy przemysłowej zakończony

Firma Novatek Green Energy Sp. z o.o. zakończyła prace związane z budową pierwszego etapu sieci gazowej na terenie Miasta Lubień Kujawski, strefy przemysłowej oraz obszaru mieszkaniowego w miejscowości Kaliska (lotnisko). Łącznie w ramach wykonanych prac powstało ok. 7 km sieci gazu ziemnego oraz wybudowano stację redystrybucji zasilającą w gaz ziemny. Według zapewnień firmy pierwsi odbiorcy powinni zostać przyłączeni do sieci gazowej już w październiku br. Firma nie wyklucza dalszej rozbudowy sieci gazowej co będzie uzależnione od zainteresowania podmiotów przyłączanych.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom osób zainteresowanych wymianą pieca na gazowy Rada Miejska w Lubieniu Kujawskim przyjęła gminny program udzielania dotacji do wymiany pieca, przewidujący wsparcie dla mieszkańców w kwocie do 5 tys. zł. O dotację będzie można wystąpić corocznie w terminie do 30 września każdego roku, za wyjątkiem bieżącego roku, gdzie z wnioskiem należy wystąpić do gminy w terminie do 17 listopada.

Innym źródłem dotacji na wymianę pieca jest rządowy program „Czyste Powietrze” wdrażany przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu przy współpracy z Urzędem Miejskim w Lubieniu Kujawskim. Dotacje z gminy oraz z programu „Czyste Powietrze” nie mogą być łączone.

Więcej o programie „Czyste Powietrze”

Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Kanibród

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 23 września 2020

Trwają prace budowlane związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Kanibród. W ramach planowanej do realizacji inwestycji przebudowane będą drogi gminne Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina o długości 3,8 km, Beszyn – Gagowy Wieś o długości 1,3 km oraz Kanibród – Gagowy Wieś o długości 1 km. Łącznie w ramach jednego zadania przebudowanych zostanie ponad 6 km dróg gminnych oraz wybudowany chodnik o długości 0,5 km przy drodze Kanibród – Gagowy Wieś. Inwestycję o wartości 2.6 mln zł. realizuje firma DROGTOM z Włocławka. Na zadanie gmina otrzymała 60% dotacji w ramach Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2020.

Podpisaliśmy umowę na budowę nowej stacji uzdatniania wody w miejscowości Kaliska

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 18 września 2020

W dniu 18 września br. na terenie zakładu POLMAIS Sp. j. burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz skarbnik Wanda Mordzak podpisali w imieniu gminy Lubień Kujawski umowę na roboty budowlane z wykonawcą zadania budowy nowej stacji uzdatniania wody w miejscowości Kaliska tj. Przedsiębiorstwem Produkcyjno – Usługowym Pro-Met H.Kobusiński I Wspólnicy z Koźmina Wielkopolskiego. W imieniu wykonawcy umowę podpisał Hieronim Kobusiński współwłaściciel przedsiębiorstwa. Nowa stacja uzdatniania wody będzie wybudowana w miejscowości Kaliska (lotnisko) a jej koszt to 3 mln zł. Na budowę nowej stacji gmina pozyskała dotację z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich w wysokości 1.43 mln zł. Stacja uzdatniania wody ma powstać w latach 2021-2022 i pozwoli uniknąć problemów z okresowym niedoborem wody w okresie letnim, ale także zwiększonym zapotrzebowaniem na wodę w związku z rozwojem zakładów produkcyjnych oraz terenów mieszkaniowych na obszarze byłego lotniska. Podpisanie umowy symbolicznie odbyło się na terenie zakładu POLMAIS Sp. j. w obecności właścicieli spółki Zbigniewa Duklasa oraz Adama Karbowskiego gdyż firma, która zlokalizowana jest w strefie przemysłowej na terenie byłego lotniska poprzez swój dynamiczny rozwój wykazuje zwiększone zapotrzebowanie na wodę i po wybudowaniu nowej stacji będzie zaopatrywana m.in. z niej w wodę. W uroczystości podpisania umowy uczestniczył także Zastępca Kierownika Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim Dariusz Deicki. ZGKiM będzie zarządzać nową stacją będącą trzecią stacją uzdatniania wody na terenie gminy wraz z SUW Narty oraz SUW Kłóbka.

Powstają kolejne inwestycje drogowe na terenie gminy

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 9 września 2020

Zakończono prace budowlane związane z przebudową drogi  gminnej w miejscowościach Wola Dziankowska oraz Dziankówek. Wykonawcą zadania było Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Kutna. W ramach inwestycji przebudowany został prawie 800 metrowy odcinek w/w drogi gminnej do granicy gminy z gminą Gostynin. Zadanie o wartości prawie 300 tys. zł było współfinansowane ze środków budżetu samorządu województwa w kwocie 137 tys. zł z tytułu wyłączeń gruntów z produkcji rolnej. Aktualnie trwają prace związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości  Kanibród. Wykonawcą zadania jest firma DROGTOM z Włocałaka. Łącznie w ramach tej inwestycji przebudowanych zostanie ponad 6 km dróg gminnych Kanibród – Gagowy Wieś – Beszyn – Szewo Grabina oraz wybudowany chodnik o długości 0,5 km przy drodze Kanibród – Gagowy Wieś. Zadanie jest realizowane w ramach Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2020. Kwota przyznanego wsparcia wynosi prawie 2,6 mln zł. i stanowi 60% wartości całkowitej zadania.

Gmina Lubień Kujawski otrzyma dofinansowanie na zbudowanie hotspotów

Gmina Lubień Kujawski w ramach naboru do projektu nr POPC.01.01.00-IP.01-00-006/19 Program Operacyjny Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 I Osi priorytetowej POPC – „Powszechny dostęp do szybkiego internetu” Działania 1.1 „Wyeliminowanie terytorialnych różnic w możliwości dostępu do szerokopasmowego internetu o wysokich przepustowościach” Publiczny internet dla każdego złożyła wniosek o dofinansowanie , który został pozytywnie oceniony. W ramach konkursu gmina otrzyma dofinansowanie 64 368,00 zł.

Na terenie gminy wykonanych zostanie 11 bezpłatnych punktów dostępu do internetu dla mieszkańców (2 wewnętrzne i 9 zewnętrznych).

Realizacja projektu, przyczyni się do podniesienia komfortu życia naszych mieszkańców, umożliwi wszystkim osobom – bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę lub pochodzenie etniczne, wyznaczoną religię lub światopogląd, stopień sprawności fizycznej – pełne uczestnictwo we wszystkich dziedzinach życia na jednakowych zasadach. Stopień zamożności odbiorcy projektu nie będzie przeszkodą w skorzystania z darmowego internetu w dowolnym miejscu i czasie. Dzięki darmowemu Internetowi mieszkańcy będą częściej wychodzić na zewnątrz, nie musząc przesiadywać w czterech ścianach przed komputerem pracując, odrabiając lekcje lub czekając na ważną wiadomość. Będą mogli wszystkie te czynności uczynić na świeżym powietrzu nie ponosząc przy tym żadnych kosztów. Publiczny internet dla wszystkich jest dostępny w różnych miejscach użyteczności publicznej dostępnych dla osób o różnej sprawności w tym, osób z niepełnosprawnościami.

Zakończono prace na drodze gminnej w miejscowości Kaczawka

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 19 sierpnia 2020

Zakończono prace budowlane związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Kaczawka. Inwestycje zrealizowała firma DROGBUD Michał Podralski z Dobrzynia nad Wisłą. Zadanie o wartości 669 tys. zł obejmowało przebudowę w/w drogi gminnej o łącznej długości prawie 1 km. Inwestycja była współfinansowana środkami z budżetu państwa w ramach Funduszu dróg samorządowych – edycja 2019 w wysokości 50% wydatków.

Osiem firm zainteresowanych budową nowej stacji uzdatniania wody w miejscowości Kaliska (lotnisko)

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 17 sierpnia 2020

Osiem firm złożyło swoje oferty w ogłoszonym przez Gminę Lubień Kujawski przetargu na zadanie polegające na zaprojektowaniu i budowie nowej stacji uzdatniania wody w miejscowości Kaliska (lotnisko). Zadanie ma być realizowane w formule zaprojektuj i wybuduj.  Na realizację inwestycji gmina pozyskała dotację ze środków Unii Europejskiej w kwocie 1,43 mln zł. Najkorzystniejszą cenowo ofertę w przetargu z kwotą 3 mln zł złożyło Przedsiębiorstwo Produkcyjno – Usługowe Pro-Met H. Kobusiński I Wspólnicy Spółka Jawna z Koźmina Wielkopolskiego. Nowa stacja uzdatniania wody miałaby powstać w latach 2021-2022 i pozwoliłaby uniknąć problemów z okresowym niedoborem wody w okresie letnim, ale także zwiększonym zapotrzebowaniem na wodę w związku z rozwojem zakładów produkcyjnych oraz terenów mieszkaniowych na terenie byłego lotniska. Zadanie ma być realizowane w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii”, objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

Więcej o ogłoszonym przetargu –tutaj–

1 9 10 11 12 13 14

„Bonus frekwencyjny” dla kół gospodyń wiejskich w pytaniach i odpowiedziach

Środki wypłacane bez wniosku i brak konieczności wnoszenia wkładu własnego i brak obowiązku sprawozdawczości z wykorzystania pieniędzy – Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi wyjaśniło zasady wypłaty tzw. „bonusu frekwencyjnego” dla kół gospodyń wiejskich.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w odpowiedzi na poselską interpelację wyjaśniło najważniejsze zasady wypłaty tzw. „bonusu frekwencyjnego” dla kół gospodyń wiejskich. Chodzi o wypłatę środków dla KGW, których siedziba znajduje się na obszarze gminy o liczbie mieszkańców do 20 tys., w której frekwencja w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej przeprowadzonych w dniu 15 października 2023 r. wyniosła powyżej 60 proc. 

Zgodnie z wydanym przez Radę Ministrów rozporządzeniem, wysokość wsparcia to iloraz kwoty 250 000 zł i liczby kół gospodyń wiejskich, których siedziba znajduje się na obszarze danej gminy. Kwota zostanie ustalona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz zaokrąglana w dół. Aby otrzymać środki, KGW nie muszą składać żadnych wniosków. Nie ma też obowiązku rozliczania dotacji. 

Środki na konta KGW mają trafić do 30 czerwca 2024 r. Podmiotem odpowiedzialnym za obsługę dofinansowania jest Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

(więcej…)

Szkolenie Chemizacyjne

Płatność dla małych gospodarstw

„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”

UWAGA

„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”, jak i jego wycofanie składa się wyłącznie w aplikacji eWniosekPlus po zalogowaniu się do Platformy Usług Elektronicznych.

Prosimy wszystkich rolników, którzy złożyli do tej pory żądania w innej formie (przekazali żądanie e-mailem, w wersji papierowej do BP/OR/Centrali ARiMR) o złożenie tego oświadczenia przez aplikację eWniosekPlus w terminie do dnia 31 sierpnia 2023 r.

Komunikat dotyczący rolnictwa ekologicznego

Od 1 sierpnia 2023 r. strona internetowa KRUS dostępna na platformie GOV.PL

Od 1 sierpnia 2023 r. portal KRUS dołącza do rządowej platformy gov.pl. Strona internetowa Kasy dostępna będzie pod adresem www.gov.pl/krus. Na nowej witrynie internetowej rolnicy znajdą wszystkie dotychczasowe informacje z zakresu zabezpieczenia społecznego rolników.

Dzięki stronie Kasy na platformie gov.pl rolnicy będą mieli dostęp do jednolitych i ustandaryzowanych informacji oraz e-usług w jednym miejscu. Tak jak dotychczas w serwisie Kasy dostępne będą informacje z zakresu m.in. ubezpieczenia społecznego rolników, świadczeń, prewencji wypadkowej, rehabilitacji leczniczej, czy orzecznictwa lekarskiego. Rolnicy pobiorą wszystkie niezbędne wnioski i formularze. 

Wraz z uruchomieniem portalu www.gov.pl/krus strona internetowa KRUS pod dotychczasowym adresem – www.krus.gov.pl – przestanie być dostępna.

 Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy

Program Czyste Sołectwo

Wnioski o szacowanie strat suszowych

W związku z objęciem terenu GMINY LUBIEŃ KUJAWSKI niekorzystnym zjawiskiem atmosferycznym jakim jest SUSZA, Burmistrz Lubienia Kujawskiego informuje poszkodowanych rolników o możliwości składania wniosków w celu oszacowania szkód w uprawach. Zależy nam na czasie,  a także aby każdy kto został poszkodowany mógł w terminie złożyć stosowny wniosek i otrzymać protokół, który będzie jednym z dokumentów, który umożliwi Wam uzyskanie pomocy finansowej. Należy go pobrać, uzupełnić i dostarczyć do Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim pokój nr. 17 do dnia 21.07.2023 r.

Proszę pamiętać aby wpisać wszystkie uprawy, które zgłaszaliście Państwo w płatnościach obszarowych do ARiMR, tak aby były one zgodne co do ara. 

Ponadto, informujemy, że producent rolny nadal zobowiązany jest do złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to miało miejsce od 2020 r. za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”, ponieważ metoda ta w połączeniu z najnowocześniejszymi dostępnymi metodami opartymi o system radarów meteorologicznych i teledetekcji satelitarnej oraz szacowaniem strat przez samego rolnika zapewnia największą możliwą dokładność i obiektywność pomiarów.

UWAGA!

Jeżeli Gminna Komisja nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół. Natomiast samo oszacowanie szkód przez Gminną Komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołów.

Druki wniosków można pobrać poniżej lub są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 284 43 52.

Rusza nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej dla Kół Gospodyń Wiejskich na 2023 rok

Od 3 kwietnia br. ruszył nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa na realizację celów statutowych Kół Gospodyń Wiejskich.

Pomoc finansowa skierowana jest do wszystkich Kół Gospodyń Wiejskich zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Kół Gospodyń Wiejskich prowadzonym przez Agencję Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa, w którym aktualnie znajduje się już 12,5 tys. tych organizacji.

Koła Gospodyń Wiejskich mogą ubiegać się o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa raz w roku.

W 2023 roku kwoty pomocy finansowej zostały zwiększone o 3 tys. zł i wynoszą:

  • 8 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących do 30 członków,
  • 9 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących od 31 do 75 członków,
  • 10 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących ponad 75 członków.

Pomoc finansowa powinna być przeznaczona na realizację celów statutowych Koła Gospodyń Wiejskich, związanych w szczególności z:

  • prowadzeniem działalności społeczno-wychowawczej i oświatowo-kulturalnej w środowiskach wiejskich;
  • prowadzeniem działalności na rzecz wszechstronnego rozwoju obszarów wiejskich;
  • wsparciem rozwoju przedsiębiorczości kobiet;
  • inicjowaniem i prowadzeniem działań na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi;
  • upowszechnianiem i rozwijaniem form współdziałania, gospodarowania i racjonalnych metod prowadzenia gospodarstw domowych;
  • reprezentowaniem interesów środowiska kobiet wiejskich wobec organów administracji publicznej;
  • rozwijaniem kultury ludowej, w tym w szczególności kulturę lokalną i regionalną.

Pomoc jest przyznawana do wyczerpania środków finansowych na ten cel, zgodnie z kolejnością złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku, jednakże nie dłużej niż do 30 września br. 

Wnioski o przyznanie pomocy finansowej należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na siedzibę koła, na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Źródło: gov.pl

Bitwa regionów – Konkurs Kulinarny dla Kół Gospodyń Wiejskich

1 2 3 4 5 7
Zamknij